Orijinalini görmek için tıklayınız : Blow off doğru yerde mi ? Astra 1.4t
tr_select
13-03-2019, 03:25
Merhaba
Ara ara turbo lagı yaşıyorum aracımda. Sebeplerini araştırırken blow off geldi aklıma.
Bu konuyu araştırırken youtube videolarında akü kısmındaki hortuma bağlandığını gördüm fakat benim aracımda hava filtresinin hizasında, en altta kalan hortumda takılı.
Aracı aldığımda üzerinde vardı, sesi rahatsız etmediği için söktürme gereği duymadım ama sanırım yanlış yerde. Bu konuyla ilgili bilgi istiyorum. :)
Fotoğraflar ile anlatmaya çalışacağım nerede takılı olduğunu.
https://i.imgyukle.com/2019/03/13/Ft6m8.jpg
https://i.imgyukle.com/2019/03/13/Ft4Tn.jpg
https://i.imgyukle.com/2019/03/13/FtZAh.jpg
i-vtec07
13-03-2019, 07:07
Gazdan ayagınız çekip tekrar basınca mı lag hissediyosunuz ? Eğer öyleyse sökün gitsin.
ghibli06
13-03-2019, 08:42
sonuçta iki hortum da basınç hattında, alttaki ve üstteki, yani BOV her türlü çalışır, ama lag varsa muhtemelen BOV kaçırıyor ya da hortumdan hava kaçırıyor olabilir... piyasada satılan ürünlerin tamamına yakını replika Çin malı maalesef ve de bunları denemiş biri olarak söyleyeyim, hepsi aynı shit, çok kısa zamanda bozulup kaçırma yapıyor, basınç saatin olsa belki basınç kaybı da görebilirsin... önce çıkartıp bir dene arıza düzelmişse BOV değil de dump valve tercih edebilirsin...
AhmetKadir
13-03-2019, 08:47
Intercooler ile gaz kelebegi arasinda olmasi gerekiyor diye biliyorum. En azindan subarularda o konumda oluyor
ghibli06
13-03-2019, 09:05
Intercooler ile gaz kelebegi arasinda olmasi gerekiyor diye biliyorum. En azindan subarularda o konumda oluyor
hocam sistem kapalı devre çalışır, yani 1 barsa IC oncesi de sonrası da 1 bardır, tahrik zaten vakum hortumuyla oluyor onu da vakumdan çekiyoruz, motor şekillerine göre en uygun yere konuluyor benim maseratide de IC öncesinde mesela...
normalde, intercooler ile emme manifoldu arasında olur ama turbo ile intercooler arasında olsa bile oooo aman tanrım! dedirtecek kadar fark yaratmaz..
eğer bazen aşırı lag oluyorsa ya bov sıkıntılıdır kaçırıyordur yada başka bir sorun vardır.
bov gerekli bir malzemedir sökmeyiniz!
AhmetKadir
13-03-2019, 09:32
hocam sistem kapalı devre çalışır, yani 1 barsa IC oncesi de sonrası da 1 bardır, tahrik zaten vakum hortumuyla oluyor onu da vakumdan çekiyoruz, motor şekillerine göre en uygun yere konuluyor benim maseratide de IC öncesinde mesela...
Dogru diyorsunuz, maksat gaz kelebegi kapaninca turboya ters basinc olmasin aradaki hava bosalsindi sanki. Yani turbo ile gaz kelebegi arasindaki her yer uygun oluyor di mi
AhmetKadir
13-03-2019, 09:33
normalde, intercooler ile emme manifoldu arasında olur ama turbo ile intercooler arasında olsa bile oooo aman tanrım! dedirtecek kadar fark yaratmaz..
eğer bazen aşırı lag oluyorsa ya bov sıkıntılıdır kaçırıyordur yada başka bir sorun vardır.
bov gerekli bir malzemedir sökmeyiniz!
Cin mali bovlar basinc kaciriyor diye duymustum. Yazinizi okuyunca bu da geldi aklima.
ghibli06
13-03-2019, 09:59
Cin mali bovlar basinc kaciriyor diye duymustum. Yazinizi okuyunca bu da geldi aklima.
hepsi ya kaçırıyor ya da kısa sürede kaçırmaya başlıyor...
turboman
13-03-2019, 10:43
Tam tersi bov u çıkarırsanız lag olur. Ara ara lag olması başka birşeyden olabilir bovu iptal edip deneyin zaten iptal edincede lag olacak eğer sistemde bayypass yoksa
i-vtec07
13-03-2019, 11:06
Ben mi yanlıs anladım acaba bu bov sonradan takılan muhtemelen çin malı olanlardan değil mi ? O zaman ne faydası olucak ki yazılım yoksa orjinale dönmek daha mantıklı .
tr_select
13-03-2019, 11:16
Çok teşekkürler güzel bilgileriniz için.
Sert-devirli kullanımlarda basınç kaybı yaşamıyorum.
Aksine sakin kullanımda ayağımı gazdan çekip tekrar gaz verdiğimde minik bir basınç kaybı yaşıyorum ve çok hafif sarsıyor arabayı.
Sanki kalkarken devir-vites ilişkisi yaşayamaz sarsarsınız ya arabayı. Öyle oluyor. Minik bir ileri atılma...
Boww’n küçük hortumunu söktüğümde iptal mi etmiş oluyorum ?
Takan herifler hortumu kesip araya kelepçelemiş. Söksem araya bir şey takmam gerekli ve en altta köşede olduğu içinde sök-tak denemeye üşeniyorum açıkcası.
Hks gri serilerden. 350tl aldığını söylemişti çocuk Bursadaki isim yapmıs bir tuningciden.
Çakmalar 100tl civarına sarılıyor. Bunun orjinali ne kadar olabilir ki en fazla. Bari onu takıp deniyim diyorum ama bilemedim. :)
ghibli06
13-03-2019, 14:02
HKS SSQV 4 Super Sequential Blow Off Valve - GENUINE !! 521709658625 | eBay (https://www.ebay.com/itm/HKS-SSQV-4-Super-Sequential-Blow-Off-Valve-GENUINE/330599523847?epid=1040489279&hash=item4cf9446607:g:LfQAAMXQCgpRtTba)
yukarıdaki mal orj... fiyat ortalama 250-300 usd
bu da çinçon:
https://www.ebay.com/itm/NEW-HKS-SSQV-3-BLOW-OFF-VALVE-FULL-SET-71007-AK001/261776159373?epid=1047372723&hash=item3cf313328d:g:e~8AAOSw8RZaV4Oy
30-40 usd... buradan hesap et aldığı orj. mi değil mi?
Şimdi sökseniz o boruyu almaya kalksanız pahalı bir parçadır diye tahmin ediyorum madem memnunsunuz kaliteli bi blow off alın takın yani ben olsam öyle yapardım :)
tr_select
13-03-2019, 16:09
Şimdi sökseniz o boruyu almaya kalksanız pahalı bir parçadır diye tahmin ediyorum madem memnunsunuz kaliteli bi blow off alın takın yani ben olsam öyle yapardım :)
Onuda düşündüm. 1000tl ortalaması var turbo hortumunun :(
Greddy vs var. Oda ortalama 400-500 civarı.
İkinci el oynanmış araç almayacağım bir daha :(
Arkadaş link atmış. 200-300 usd :(
ghibli06
13-03-2019, 16:43
Onuda düşündüm. 1000tl ortalaması var turbo hortumunun :(
Greddy vs var. Oda ortalama 400-500 civarı.
İkinci el oynanmış araç almayacağım bir daha :(
Arkadaş link atmış. 200-300 usd :(
hissettiğin lag değil güç kaybı olabilir basıncı tutamadığı için...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.