Orijinalini görmek için tıklayınız : audi a5 coupe
Bir arkadaşım bu araçlar ile ilgileniyor hatta ben bile 6 serisi mi a5 mi arasında gidip gelmiştim. Araç 2.0 tfsi olacak ama quattro mu düz olan mı karar veremiyoruz quattrolar bir tık daha pahalı kalıyor bunun için bütçeleri zorlamaya değer mi ? Aralarında çok ciddi fark var mı ?
Kronik olarak yağ yakma ve şanzıman sorunu olanlar varmış.
Stronic ve Multitronic olanı varmış bunlardan hangisi daha sorunsuz ve yazılım egzoz cooler ile neler değişir araçta ?
bütçe 90-100 bim arası yoksa bu araçtan vazgeçip oda mı 6 serisi bakmalı ?
wolkanku
14-03-2019, 11:48
1.8tfsi'ların hepsi multitronic yani cvt
2.0tfsiların hepsi stronic yani dsg
şanzımanda sorun yaşayan pek duymadım, kendi aracım 1.8t 114.000km de , tık ses yok , en ufak vurma vb. yok. (şanzıman yağı bu km'ye kadar 2 kere düzenli değiştirilmiş)
makyajsız olanlarda yağ yakmayan yok, yakmıyor diyen de alenen yalan söylüyor, motor yaptıran 2 arkadaşım var, 2 si de bu motorun dizaynı sebebiyle 7-8bin km'de 1 litre eklediklerini söylüyorlar, motor yaptırmadan önce de 800-1300 km de 1 litre ekliyorlardı.
makyajlılarda ( yeni tip far ve ön tampon ) revize pistonlar ile yağ yakma durumu giderilmiş.
90-100 liraya alacağınız 2.0 tq çok mutlu etmeyebilir. ya da 90-100 liraya , turbo upgrade ve yazılım ile 300 hp olan 4 çeker bir araç aldım diyip ,kenarda oluşabilecek giderler için 3-5 lira tutarsanız mutlu mesut yaşarsınız.
63owen63
14-03-2019, 13:33
3.0 tdi quattro'lar için ne düşünüyorsunuz, kronigi,altyapısı,şanzıman dayanımı, yürütme maliyeti vs
wolkanku
14-03-2019, 14:06
3.0 tdi quattro'lar için ne düşünüyorsunuz, kronigi,altyapısı,şanzıman dayanımı, yürütme maliyeti vs
hiç kullanmadım, fikrim bilgim yok.
sadece youtubedaki düz borulu 3.0 tdi coupe'lerin sesleri muhteşem.
yazılımla 600 tork civarında geziyorlar, tüketimleri de düşük.
ancak bugün 3.0 v6 bir araç alırken, motorun alacağı yağ kapasitesine istinaden yıllık bakım masrafını , değişecek 6 bujiyi, enjektörlerin durumunu ve tanesinin fiyatını araştırmadan almak çılgınca olur diye düşünüyorum.
zira 4 silindirli herhangi bir arabanın bakımı geçen sene bu zamanlarda çok da bir para değilken, şimdi fiyatı duyunca insana inme gelebiliyor :)
63owen63
14-03-2019, 14:32
hiç kullanmadım, fikrim bilgim yok.
sadece youtubedaki düz borulu 3.0 tdi coupe'lerin sesleri muhteşem.
yazılımla 600 tork civarında geziyorlar, tüketimleri de düşük.
ancak bugün 3.0 v6 bir araç alırken, motorun alacağı yağ kapasitesine istinaden yıllık bakım masrafını , değişecek 6 bujiyi, enjektörlerin durumunu ve tanesinin fiyatını araştırmadan almak çılgınca olur diye düşünüyorum.
zira 4 silindirli herhangi bir arabanın bakımı geçen sene bu zamanlarda çok da bir para değilken, şimdi fiyatı duyunca insana inme gelebiliyor :)
Tr'de kullanan var mı çok merak ediyorum, yurtdışı örnekleri ciddi beğeniyorum, şeytan dürtüyor beni..
1.8tfsi'ların hepsi multitronic yani cvt
2.0tfsiların hepsi stronic yani dsg
şanzımanda sorun yaşayan pek duymadım, kendi aracım 1.8t 114.000km de , tık ses yok , en ufak vurma vb. yok. (şanzıman yağı bu km'ye kadar 2 kere düzenli değiştirilmiş)
makyajsız olanlarda yağ yakmayan yok, yakmıyor diyen de alenen yalan söylüyor, motor yaptıran 2 arkadaşım var, 2 si de bu motorun dizaynı sebebiyle 7-8bin km'de 1 litre eklediklerini söylüyorlar, motor yaptırmadan önce de 800-1300 km de 1 litre ekliyorlardı.
makyajlılarda ( yeni tip far ve ön tampon ) revize pistonlar ile yağ yakma durumu giderilmiş.
90-100 liraya alacağınız 2.0 tq çok mutlu etmeyebilir. ya da 90-100 liraya , turbo upgrade ve yazılım ile 300 hp olan 4 çeker bir araç aldım diyip ,kenarda oluşabilecek giderler için 3-5 lira tutarsanız mutlu mesut yaşarsınız.
Yağ yakma eğer giderilmeyecek bir problem ise hiç sorun değil amaç cooler yazılım egzoz ateşleme filtre rs5 body ile daha güzel zevkli hale getirmek
aybarsdnr
14-03-2019, 15:45
tfsi ve tfsi quattro arasında performans olarak baya fark var. artı olarak kullanım zevki de tabiki.
Ben quattro kullanıyorum. Volkanın dediklerinin üzerine fazla söylenecek bir şey yok. Motor yapmadan önce ortalama 1000 km de 1 lt ekliyordum. Şuan 8-9 bin arası 1 litre eksiltiyor ama ben sürekli uzun yol yaptığım için zaten o km lerde bakımını yaptırıyorum. Şuan 127.xxx km lere geldi aracım. 25000 km falan oldu motor yapılalı. Bir problem yok. Ben şuan alacak olsam sorun yoksa bile ilk işim segman vs değiştirmek olur.
Şanzıman sorunum yok (stronic) ama yazılım vs ile ekstra güç binince nasıl olur bilemiyorum. Bu paraya alınabilecek en güzel araba. Zaman zaman satmayı düşünüyorum ama aynı zevki alabileceğim başka bir araç için en az 150 200 bin üzerine eklemek lazım ki o da bana şuan mantıksız geliyor.
wolkanku
14-03-2019, 16:02
Yağ yakma eğer giderilmeyecek bir problem ise hiç sorun değil amaç cooler yazılım egzoz ateşleme filtre rs5 body ile daha güzel zevkli hale getirmek
cooler yazılım egzos ile harika olur tabi ki ancak yağ yakması daha da artacaktır sıkıştırmaya bağlı olarak..
rs5 body için zevk renk diyelim ama islamın 5 şartı gibi a5'in 5 şartı oldu artık, rs5 body, rotor jant.
2.0 ile 2.0 quattro arasında ciddi bir performans farkı olur mu ?
calamityeas
05-12-2019, 18:46
Tr'de kullanan var mı çok merak ediyorum, yurtdışı örnekleri ciddi beğeniyorum, şeytan dürtüyor beni..
https://www.youtube.com/watch?v=cZbTDbSWuRM
https://www.youtube.com/watch?v=cZbTDbSWuRM
Çok fazla satılıkta olan yok bir ara baktım takip ettim hep bitik olanlar ilanda temiz 1-2 ilan oldu fiyatlar çok yüksekti 2.0tfsi yada quattro olucak 0-100 olarak biri 6.5 diğeri 6.9 stock olarak
2.0 ile 2.0 quattro arasında ciddi bir performans farkı olur mu ?
viraj ve tutunma performansı olarak kesinlikle quattro
2010 cok temiz a5 2.0 quattrom var ilgilenen olursa aracımı satıcam
2.0 ile 2.0 quattro arasında ciddi bir performans farkı olur mu ?
Quattroların şanzıman da farklı, benim aracım a4 quattro ve S-tronic
Quattro olmayanlar multitronic olmalı,
a4 a5 a6 fark etmeksizin, imkan varsa, quattro + Stronic kombinasyonu = sürüş zevki
Quattroların şanzıman da farklı, benim aracım a4 quattro ve S-tronic
Quattro olmayanlar multitronic olmalı,
a4 a5 a6 fark etmeksizin, imkan varsa, quattro + Stronic kombinasyonu = sürüş zevki
Yazılım egzoz vs çok zorlamadan binmek istiyoruz
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.