Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Frenlerdeki Zayıflık ?



E46
17-03-2019, 22:19
Arkadaşlar selamlar aracim 2006 model peugeot 206 1.4 hdi. 90binde almistim simdi 130bin kmde. Fren sistemi beni cok tedirgin etmekte. fren pedalı çok tepkisiz ve araç durmak istememe egiliminde. Fren mesafesi ve süresi tedirgin edecek derecede uzun gelmeye başladı bana. Bugun 150 km ile deneme amaçlı panik fren yaptim 300m otekide kavşağa dalıcam zannettim.
İşin garip tarafi abs vuruyor ama araç durmuyor sanki yol kayganmis gibi.
Bir kac servise götürdüm yol testi yapip normal dediler ama tatmin olmadım.
Disk ve balatalar değişti bi fark olmadı.
Lastik yolu tutmuyor olabilir dedim onlarda değişti gene ayni.
Fren hidroliğinin seviyeside max da
Aracta ekstra 17" orijinal RC jant ve 205 40 17 fulda sportcontrol lastikler var.

Sorun nerden kaynaklanıyor olabilir

ErayCerit
17-03-2019, 22:29
Hidrolik seviyesi uygun olabilir ama özelliğini kaybetmiş ömrünü tamamlamış olabilir.Ayrıca fren merkezine,modülatörüne ve hortumlara baktırmakta fayda var

EREN34
17-03-2019, 22:40
Arka kampanalarına baktır.
Kimse balatası bitip ses yapmadıkça kampanayı açtırıp kontrol ettirmiyor. Onunda ayarı temizliği vs. Var.

E46
17-03-2019, 23:52
Arka kampanalarına baktır.
Kimse balatası bitip ses yapmadıkça kampanayı açtırıp kontrol ettirmiyor. Onunda ayarı temizliği vs. Var.

Olabilir valla Eren. Frenlemeden sonra araçtan indim lastiklere janta ve diske dokundum önler jant dahil baya sıcaktı arkalara baktım bildiğin buz

E46
17-03-2019, 23:55
Hidrolik seviyesi uygun olabilir ama özelliğini kaybetmiş ömrünü tamamlamış olabilir.Ayrıca fren merkezine,modülatörüne ve hortumlara baktırmakta fayda var

Hidrolik değişmeyeli en az bi 5 sene olmuştur belki daha fazla. Yetkili servisi aradim eksilirse koyarsin seviye tamamsa sorun olmaz. Ama illa değiştir dersen onuda yapariz dedi. Özel servisler yapmak istemiyor. yetkilide kazik atardiye biraz ağırdan aldim. aslinda değişsse iyi olur

E46
17-03-2019, 23:56
RC janttan olabilir mi acaba ağırlık falan

phantom
18-03-2019, 02:07
selam,

yazdiklarinin olmamasi lazim. kampanayi sicakliktan anlayamazsin.

alelade hidrolik koyduklarini varsayiyorum: 5 yil uzun bir sure. izmir nemli bir yer. su bir sure sonra hidrolik yapisini bozuyor, fren gucu aktarimi kotulesiyor.
hidroligi degistir gitsin. servisin dedigi gibi eksilirse koyarsin yanlis. hidroligin uzun sure sonra nemlenip bozulmasi en klasik olaylardan biridir. castrol/motul gibi guzel bir marka tavsiye ederim. standardi min DOT5 olmali, arastirirsan neyi tarif ettigini goreceksin.

fren sisteminde agirlik hep onde oluyor, %70/30 civari guc dagilimi mumkun (cok kabaca yazdim). fren merkezi+modulatoru bu dagilimi yapiyor, kontrol edilmesinde fayda var.

kampana sisteminde uzun kullanimdan sonra iceride cok toz birikir, temizlenmesi gerekir. su ana kadar hic temizlettirdin mi?

sorun janttan degildir. aksi takdirde arabayi aldigin gunden itibaren fren iyi calismazdi.

EREN34
18-03-2019, 05:43
Olabilir valla Eren. Frenlemeden sonra araçtan indim lastiklere janta ve diske dokundum önler jant dahil baya sıcaktı arkalara baktım bildiğin buz

Kampana yapı olarak disk gibi ısınmaz kolay kolay. Zaten fren dağılımından dolayı üzerine binen yük daha az olduğundan dolayı da ısınmaz. Yani sıcaklık bir gösterge değil.

Sen kampanaları açtır, baktır ve temizlet.
Arka fren merkezini kontrol ettirt.
Bir de hidroliği komple boşalttırıp yeni doldurt.

Benim başıma gelse izleyeceğim yol bu olurdu.

Gene mutlu olmazsan sanayide sadece fren işi yapan ustalara git derim

mikelazi
18-03-2019, 08:09
bende 106 varken diskler, balatalar, hidrolik, ön fren hortumlarını komple değiştirdim.jant,lastik 175-55r15,ön kule gergisi ama bir türlü istediğim kıvama gelmemişti.

ustama frenler istediğim gibi değil durmuyor bu desemde,bunlar böyle gider ama durmaz karşılığı almıştım :( çoğu forumda ustam gibi düşünüyordu.sürekli kampanaları kontrol ettinmi diye sorduğumda ettim temizlik bile yaptım diyordu.bende artık böyle idare edicez dedim.

taki ailece dilovasında önümde zincirleme kaza olduğu ana kadar.durmadı-duramadı ve kontrayla kurtardım,şükürki sağım boştu.hemen sonrasında gti disk ve kaliperi araştırmaya başladım.

aracı şuanki ustama anlattım.getir ben bakayım dedi.arabayı bıraktım,kampanaların foto.sunu attı bana her iki merkez patlakmış 6-7 ay boyunca arka frensiz takılmışım.işim dolayısı ile aracımın yaninda duramıyorum bedeli bu oldu bana.

sürekli ön fren kullandığım(aşırı ısıdan herhalde)için diskler yamuktu, tornalandı balatalar komple değişti.o günden sonra işte şimdi oldu dedirtti bana.kimse bana 106 durmaz,duramaz demesin.

büyük jant anlık frenlemelerde biraz tepkisiz gibi gelir,ama 80-90 üzeri otoban kullanımlarında hem disk daha iyi soğuduğu için daha tepkili ve etkili frenlere sahip olursun.

haa buarada,içim rahat etmedi tornalanan diskleri 1 ay sonra yenileriyle değiştim :)

Rew
18-03-2019, 08:13
Araçta nasıl bir jant yay kombibasyonu olduğunu bilmiyorum lakin pug grubunda ön arka yüksekliğinin dengesizliği sebebiyle frenlemede problem yaşanıldığını duymuştum. Ne derece doğrudur bilemem. Bunu da bir araştırmanızı öneririm.

E46
18-03-2019, 08:25
phantom EREN34
Kampanyaların temizliği hiç yapılmadı. Onları temizletip fren hidroliğini değiştirip bi bakayim fark olacak mı. Olmazsa daha derin bir araştırma içine girerim

E46
18-03-2019, 08:34
mikelazi Önemli bir tecrübe mikelazi benzer muhabettleri banada yaptılar. 2 farkli ustayla yol testine çıktım ikisininde dediği 206 anca bu kadar frenler oldu. Kimse arastiralim demiyor "tutmayin küçük enisteyi saliverin gitsin" hesabi yapılar. Adam akıllı baktirmam şart oldu. Sakar geçidi gibi bir yerden inerken bi gun frenler elimde kalacak diye tirsiyorum

E46
18-03-2019, 08:40
Araçta nasıl bir jant yay kombibasyonu olduğunu bilmiyorum lakin pug grubunda ön arka yüksekliğinin dengesizliği sebebiyle frenlemede problem yaşanıldığını duymuştum. Ne derece doğrudur bilemem. Bunu da bir araştırmanızı öneririm.

önlerde 3,5 cm eibach var arka torsiyon bi miktar basık. Yanal kuvvetlerde arabanin yol tutuşundan fazlası ile memnunum ama kriter olur mu bilmiyorum

E46
21-03-2019, 23:01
Bugün fren hidroliği değişti (bosch dot4) ve arka kampanalarin bakımı yapıldı frenler eskiye göre daha iyi oldu biraz daha keskinleşti frenlemese süresi ise 1 sn kadar kısaldı. hala tam istediğim gibi olmasada artık makul sayılabilecek bi seviyede

Yigit-Y
21-03-2019, 23:15
Gerekeni yapmışsın.

Fren yine sıkıntı yaparsa fren merkezi ve abs varmı bilmiyorum abs ninde bakılması gerek.

Fren şakaya gelmez benim başıma kaza açmıştı.

Citroen c4 de fren merkezi cikmisti allah korusun

E46
21-03-2019, 23:24
Gerekeni yapmışsın.

Fren yine sıkıntı yaparsa fren merkezi ve abs varmı bilmiyorum abs ninde bakılması gerek.

Fren şakaya gelmez benim başıma kaza açmıştı.

Citroen c4 de fren merkezi cikmisti allah korusun

Hadi ya geçmiş olsun. Abs var ve aktif ancak fren pedalinda bosluk varmış gibi sanki, bi miktar bastıktan sonra tutmaya başlıyor arkadaşta C4 var mesela surdum frenler zimba gibi ayni arkadaş benim araci sürmüştü hidrolik degismeden önce ben daha bisey demeden frenlerine acil sekilde baktir demişti

Grimlord
22-03-2019, 08:31
Frene bastığın zaman pedaldan hava sesi geliyor mu abi? Fıs şeklinde? Westinghouse bozuk olabilir mi diye aklıma geldi. Yumuşama var gibi sanki pedalında. Aynısı benim araçta da yaşadım, kaçak varmış.

Oznsrl
22-03-2019, 09:04
Abi şimdi görünüşe göre bir sorun yok ama detaya inmek lazım.
Mesela disk balata orjinal mi ?
Lastikler ne kadar iyi birçok marka model hakkında yorum yapabilirim ama fulda hakkında tek kelime bilmiyorum :)

Eski arabamda hep orjinal disk balata ve kaliteli lastikler kullandım hidrolik yetkilide falan değişti frenden hep memnundum hatta en son nokian lastik aldım beklediğim gibi çıkmayınca balatalara bakim dedim yarının az altındaydı hemen gittim serviste değiştirdim birazda alıştıktan sonra frenleme inanılmazdı :) Birde şöyle birşey var değişik değişik ebatlarda jant lastik kullandım ama frenleme performansı her zaman orjinal ebatta daha iyiydi mesela 195 45 16 daha iyi yol tutuyordu ama 185 60 15 çok daha iyi frenleme yapıyordu gibi

R.I.P
22-03-2019, 19:44
Ben de benzer durum nedeni ile ön disk balataları ve arka balataları değiştirmiştim, sonrasında 2012 yılından beri hiç değişmemiş fren hidroliğinde biriken nemin ön kaliperleri bozduğu ortaya çıkmıştı.kaliper içi pas temizlendi, Tamir takımı (contalar) ve hidrolik yenilendi.
Sonrası tam istediğim gibi olmuştu. Arkalar da disk olduğu için kampanalara yorum yapamam ama kaliperleri dağıtıp durumuna bakmak lazım

EREN34
22-03-2019, 20:04
Hadi ya geçmiş olsun. Abs var ve aktif ancak fren pedalinda bosluk varmış gibi sanki, bi miktar bastıktan sonra tutmaya başlıyor arkadaşta C4 var mesela surdum frenler zimba gibi ayni arkadaş benim araci sürmüştü hidrolik degismeden önce ben daha bisey demeden frenlerine acil sekilde baktir demişti

Fren gücü hala zayıf ve pedalda fren hissiz kısım fazla ise brake booster içindeki diyaframdan yapar.

Olması gereken: değiştirmek
Aslında olan: revizyon
Bir de brake booster'a bağlanan vakum kontrol edilmeli. Vakumu üreten parça tam performans çalışmıyorsa da aynu semptom görünür.

220T
22-03-2019, 20:14
Torsiyonunuz ve arka amortisörleriniz ne durumda?

phantom
22-03-2019, 21:54
fren sakaya gelmez, bu is armut ustalar sayesinde digerlerine donecek
bence adam gibi bi yer bul bastan asagi kontrol ettir
westinghouse/hortum/hidrolik/kaliper/kampana vs. olarak sistemde birkac ariza olabilir
206'nin kotu durdugunu duymadim, ayrica uzun sure 3 farkli 206 kullandim, ben de boyle bisey tecrube etmedim.
parca parca bakmakla olmayacak

E46
22-03-2019, 23:36
Frene bastığın zaman pedaldan hava sesi geliyor mu abi? Fıs şeklinde? Westinghouse bozuk olabilir mi diye aklıma geldi. Yumuşama var gibi sanki pedalında. Aynısı benim araçta da yaşadım, kaçak varmış.


Abi şimdi görünüşe göre bir sorun yok ama detaya inmek lazım.
Mesela disk balata orjinal mi ?
Lastikler ne kadar iyi birçok marka model hakkında yorum yapabilirim ama fulda hakkında tek kelime bilmiyorum :)

Eski arabamda hep orjinal disk balata ve kaliteli lastikler kullandım hidrolik yetkilide falan değişti frenden hep memnundum hatta en son nokian lastik aldım beklediğim gibi çıkmayınca balatalara bakim dedim yarının az altındaydı hemen gittim serviste değiştirdim birazda alıştıktan sonra frenleme inanılmazdı :) Birde şöyle birşey var değişik değişik ebatlarda jant lastik kullandım ama frenleme performansı her zaman orjinal ebatta daha iyiydi mesela 195 45 16 daha iyi yol tutuyordu ama 185 60 15 çok daha iyi frenleme yapıyordu gibi


Ben de benzer durum nedeni ile ön disk balataları ve arka balataları değiştirmiştim, sonrasında 2012 yılından beri hiç değişmemiş fren hidroliğinde biriken nemin ön kaliperleri bozduğu ortaya çıkmıştı.kaliper içi pas temizlendi, Tamir takımı (contalar) ve hidrolik yenilendi.
Sonrası tam istediğim gibi olmuştu. Arkalar da disk olduğu için kampanalara yorum yapamam ama kaliperleri dağıtıp durumuna bakmak lazım

Sorunun tam olarak nerden kaynaklandığı bilemiyorum ancak fren pedalına bi miktar basiyorum sifir tepki fren pedalı yarisindan sonra tutmaya basliyor iyi pedali cignersem abs devreye giriyor.
Diskler: Magneti Marelli
Balatalar: Delphi

E46
23-03-2019, 00:07
Torsiyonunuz ve arka amortisörleriniz ne durumda?

Herhangi bir sorun yok neden?

Leonardo
23-03-2019, 00:07
Fren sorununu bende yasiyorum hatta frene bastigimda sag tarafa hafif bir kayma var fren merkezinden diye duydum disk - balata yeniyelip deniyecegim

E46
23-03-2019, 00:13
fren sakaya gelmez, bu is armut ustalar sayesinde digerlerine donecek
bence adam gibi bi yer bul bastan asagi kontrol ettir
westinghouse/hortum/hidrolik/kaliper/kampana vs. olarak sistemde birkac ariza olabilir
206'nin kotu durdugunu duymadim, ayrica uzun sure 3 farkli 206 kullandim, ben de boyle bisey tecrube etmedim.
parca parca bakmakla olmayacak

Bu işlerle ilgilenen adam akıllı bi yer bulmak lazım. bu isi tek seferde cozecek birini bulsam cok iyi olue git gel para harca sonuc alamayınca adam yılıyor . EREN34 un yazdıkları mantikli görünüyor.

safaks
23-03-2019, 09:34
Ayni aksiyonu ben leonda yasiyorum. Disk degisti. Balata degisti. Yine ayni. Lastiklerim cok bayat dendi gittim sifir olmasada yeni tarihli baska lastik aldim degisen hic birsey olmadi. Tek degismeyenim fren hidroligi. Belki 10 yildir degismedi. Her seferinde farkli farkli ustalar hidrolik degisim icin gittiginde seviye kontrolu yapip gerek yok degismez diye geri gonderdiler. Hep sifir lastik alirsam belki gecer diye dusundum ama simdi hidroligin zorla degistirilmesi farz oldu. Takipteyim konu. Sizden oncede hidrolik degistirirsem aradaki farki yazarim.

E46
23-03-2019, 10:05
Ayni aksiyonu ben leonda yasiyorum. Disk degisti. Balata degisti. Yine ayni. Lastiklerim cok bayat dendi gittim sifir olmasada yeni tarihli baska lastik aldim degisen hic birsey olmadi. Tek degismeyenim fren hidroligi. Belki 10 yildir degismedi. Her seferinde farkli farkli ustalar hidrolik degisim icin gittiginde seviye kontrolu yapip gerek yok degismez diye geri gonderdiler. Hep sifir lastik alirsam belki gecer diye dusundum ama simdi hidroligin zorla degistirilmesi farz oldu. Takipteyim konu. Sizden oncede hidrolik degistirirsem aradaki farki yazarim.

Hidroliği ustalar değiştirmek istemiyor bosch car serviste yaptirdim ben . Beklediğim gibi bir fark olmasa da fren hidroliğinin değişmesi faydalı olacaktir. Belki zamaninda örneğin 2 senede bir değiştirseydik bu şekilde bir sorun olmayabilirdi çünkü fren hidroliğinin sistemdeki hortumlar keçeler vs gibi elemanlarıda koruyucu özelliği var. 10 sn değiştirmemek büyük bir risk benim aractada aynı bizim ustaları biliyosun arac kitapçıklarindaki uretici talimatlara uymak gibi bir huylari yoktur. Gerek yok der yollarlar

phantom
23-03-2019, 10:34
gerek yok
orda oyle yazabilir baska sekil yapiyoruz
randiman alamazsin
elektronik kotu mekanik iyi
son modeller kotu eskiler iyi
bu modeller yapar
olcume gerek yok zaten belli olur
her turlu hallederiz
onu biz ayarliyoruz arkadasim
kompile elden gecti

Oznsrl
23-03-2019, 11:57
gerek yok
orda oyle yazabilir baska sekil yapiyoruz
randiman alamazsin
elektronik kotu mekanik iyi
son modeller kotu eskiler iyi
bu modeller yapar
olcume gerek yok zaten belli olur
her turlu hallederiz
onu biz ayarliyoruz arkadasim
kompile elden gecti

ahahahah kahkaha attım en çokta onu biz ayarlıyoruz a :D
Bizim gibiler bu işe gönül verenler yine az buçuk biliyoruz neyin nasıl olduğunu :) Hiç anlamayan insanları nasıl kandırıyolar 2 sanayi ağzı 2 ezber laf adam bilmiyor ilgisiz de ne yapsın inanıyor böyle sözde ustalarda kendini usta sanıp para kazanıyor bir de o paraları nasıl rahatlıkla harcıyolarlar şaşırıyorum

220T
23-03-2019, 14:21
Herhangi bir sorun yok neden?

Torsiyon bozulmaya yaklaştığında açıları bozuyor ve direnci azalıyor.Bu araçlar torsiyondan dolayı, tır gibi, arkayı oturtarak duruyor.Sistem zayıfladıkça fren esnasındaki yüke direnmiyor ve arkayı fazla çöktürüyor.Bu sebeple ön tekerlere düşmesi gereken ağırlık da azalıyor.Bu da abs'nin devreye girdiği ama durmayan bir arabaya sebep oluyor.

safaks
23-03-2019, 15:18
Hidroliği ustalar değiştirmek istemiyor bosch car serviste yaptirdim ben . Beklediğim gibi bir fark olmasa da fren hidroliğinin değişmesi faydalı olacaktir. Belki zamaninda örneğin 2 senede bir değiştirseydik bu şekilde bir sorun olmayabilirdi çünkü fren hidroliğinin sistemdeki hortumlar keçeler vs gibi elemanlarıda koruyucu özelliği var. 10 sn değiştirmemek büyük bir risk benim aractada aynı bizim ustaları biliyosun arac kitapçıklarindaki uretici talimatlara uymak gibi bir huylari yoktur. Gerek yok der yollarlar

Hallettim az once israr yuzsuzluk vs yaparak. Aldi olcum cihazini olctu, bide sifir hidrolik yagini olctu. Birindr kirmizi yanarken birinde yesil yaninca biside diyemedi mecbur degistirdi.. Ama cok degisen bisi olmadi sanki. Usta kullaniyor araci deniyor sikinti yok diyor. Ulan ben 10 senedir bu araci kullaniyorum benden iyimi bilcen arkadas.. Bakalim cok aman aman deneyemedim ama sanayiden gelirken yuksek hizda sorun yokda dusuk hizda birden panik frende abs yine devrede.

E46
23-03-2019, 23:10
Torsiyon bozulmaya yaklaştığında açıları bozuyor ve direnci azalıyor.Bu araçlar torsiyondan dolayı, tır gibi, arkayı oturtarak duruyor.Sistem zayıfladıkça fren esnasındaki yüke direnmiyor ve arkayı fazla çöktürüyor.Bu sebeple ön tekerlere düşmesi gereken ağırlık da azalıyor.Bu da abs'nin devreye girdiği ama durmayan bir arabaya sebep oluyor.

Güzel bir bilgi teşekkür ederim.

E46
23-03-2019, 23:23
Hallettim az once israr yuzsuzluk vs yaparak. Aldi olcum cihazini olctu, bide sifir hidrolik yagini olctu. Birindr kirmizi yanarken birinde yesil yaninca biside diyemedi mecbur degistirdi.. Ama cok degisen bisi olmadi sanki. Usta kullaniyor araci deniyor sikinti yok diyor. Ulan ben 10 senedir bu araci kullaniyorum benden iyimi bilcen arkadas.. Bakalim cok aman aman deneyemedim ama sanayiden gelirken yuksek hizda sorun yokda dusuk hizda birden panik frende abs yine devrede.

Aynen ustalar bi geziyor tamam iyi bu ya deyip şut. Ayrıca bi tek kendi arabamizi sürüyoruz ki benimki normalse diğerler kullandığımız araclar ferrari degil ya. doblonun freni bile cillop gibiyken bu nasil normal oluyor . Eski e46 aracımın frenleri ayda, 206 nınki çayda. Frene basinca ayağının altında alman mühendislerinin olduğunu hissediyordu insan.

sanctuary35
23-03-2019, 23:34
6. sanayide naci usta var pug ve citro üstüne istiyorsan birde ona göster. bende 307 varken çok memnun kalmıştım.

By_Carizma
23-03-2019, 23:37
fren hidroliği ne kadar zamanda bir değişir ? buradan sorayım.

E46
24-03-2019, 00:28
fren hidroliği ne kadar zamanda bir değişir ? buradan sorayım.

Aracın manueline bakmakta fayda var. Genellikle 2 yıl yada 30.000km de bir olarak yaziyor. Bi ara cevremdekilere sordum ama hic kimsenin değiştirdiğini duymadım.

MazhaRR
24-03-2019, 21:03
Aracın manueline bakmakta fayda var. Genellikle 2 yıl yada 30.000km de bir olarak yaziyor. Bi ara cevremdekilere sordum ama hic kimsenin değiştirdiğini duymadım.

Hocam fren hidroliği değiştirtdiğiniz bosch car service tam olarak neresinde izmirin?Birde ne kadar ücret ödediniz?

beratyuksel
24-03-2019, 21:51
gerek yok
orda oyle yazabilir baska sekil yapiyoruz
randiman alamazsin
elektronik kotu mekanik iyi
son modeller kotu eskiler iyi
bu modeller yapar
olcume gerek yok zaten belli olur
her turlu hallederiz
onu biz ayarliyoruz arkadasim
kompile elden gecti

Clio 4 var bende de aynı şeyi defalarca düşündüm her bakımda her sanayiye gidişimde söyledim iyi durmuyor neden dedim şunu yapalım buna bakalım falan diye her söylediğimde şu cevapları o kadar duydum ki.....

Ben de hep önler disk arkalar kampana diye bu şekilde frenden randıman alamıyorum diye düşünüyordum, aracın arkalar da disk olsa böyle bir sorun yaşamam herhalde diye düşünüyordum ama fren hidroliği seviyesinden başka direkt hidroliğin yapısının bozulup değişmesi gerektiği aklıma gelmemişti bu konu çok iyi oldu ben de gidip değiştirteyim hidroliği

E46
24-03-2019, 22:46
Hocam fren hidroliği değiştirtdiğiniz bosch car service tam olarak neresinde izmirin?Birde ne kadar ücret ödediniz?

Torbalı da oldugumdan buradakjni tercih ettim. Bornovada da ve izmir'in muhtelif yerlerinde servisleri var. Fiyat olarak kampana bakımı ve el frenide içinde 250TL yetkili servis fren hidroliği değişimi icin 300TL fiyat vermişti. O civarlarda

phantom
24-03-2019, 23:25
Ben de hep önler disk arkalar kampana diye bu şekilde frenden randıman alamıyorum diye düşünüyordum
dikkat et karanlik tarafa geciyorsun... :hihih:

beratyuksel
25-03-2019, 00:01
dikkat et karanlik tarafa geciyorsun... :hihih:

Ya kahkaha attım hahahahahah :D içime işlemişler ya ahahahahahahha :D