PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ateşleme sıkıntısı



CemBerk
26-03-2019, 18:26
Aracım 1.6 Megane 2 Benzin+Lpg kombinasyonlu 175.000km'de.

Aracımın 160.000km'de tek tırnaklı bujileri ustamın tavsiyesiyle çift tırnaklı orjinal mais bujileriyle değiştirildi.
Ayrıca Lpg'de AFR ayarı vs yapılı yürüyüşünde vs sıkıntı yok.
Ama araç İzmir-Manisa yani 50-70 km yapıp gelip bir yerde rölantide bir süre bekleyince LPG'de iken arıza lambası yakıp söndürüyor. Ve titremeye başlıyor ona göre rölanti artıyor vs.
Aldığım hatalar P0304 ve P0300. Biri multiple misfire hatası biri 4. silindir misfire hatası.
Aracı benzine geçirdiğim zaman arıza lambası sönüyor.
Ayrıca ilk hata aldığım zaman 1. silindir misfire ve multiple misfire veriyordu cihazla silindi şimdi 4. silindire geçti.
Bobin fişlerini tek tek çıkarında araç baya baya teklemeye başlıyor fakat K4M'de bobinin kronik olduğunu da biliyorum.

Sıkıntım bujilerden mi kaynaklı yoksa bobin mi bunu çözemedim bu yüzden danışmak istedim. Tek tırnaklı orjinal mais ya da bosch gibi bir bujiye geri döneyim mi?

Ek olarak: Daha bu haftasonu Aydın otobanında 200-210 civarında hızları gördüm herhangi bir tekleme kesiklik yoktu. Ara ara yapıyor bunu.

Oznsrl
26-03-2019, 18:55
Renoda çift tırnak buji yok diye biliyorum orjinal mais dediğin servisten mi alındı

Ssamet
26-03-2019, 19:01
Astra h da benzer problem yaşıyoruz ara ara. Bujisi ve bobini yeni. Biz sürekli yapmadığı için bir arıza bulamadık ama lpg enjektöründen diye şüpheleniyoruz. Birinci silindir ateşleme hatası veriyordu aynı.

CemBerk
27-03-2019, 14:12
Renoda çift tırnak buji yok diye biliyorum orjinal mais dediğin servisten mi alındı

Hayır servisten alınma değil fakat orjinal renault kutulu bujilerdi hangi modele uygun bir fikrim yok. Ustam lpg olduğu için çift tırnak daha iyi olur diye bunu taktı.

CemBerk
27-03-2019, 14:16
Astra h da benzer problem yaşıyoruz ara ara. Bujisi ve bobini yeni. Biz sürekli yapmadığı için bir arıza bulamadık ama lpg enjektöründen diye şüpheleniyoruz. Birinci silindir ateşleme hatası veriyordu aynı.

Benim araçta bobin kalem tipi 4 ayrı olduğu için bobinde sıkıntı olsa aynı silindirde sıkıntı yaratacağını düşünüyorum fakat arıza 1 den 4 üncü silindire geçti. Lpgde ise regülatör bakım vs yeni enjektörde sıkıntı görülmedi nozullar falan yeni değişti.

CemBerk
27-03-2019, 14:18
Bugün şunu farkettim araç 2. veya 3. vites düşük hızlarda sallayarak gidiyor ama bu basıklıktan dolayı aks titremesi de olabilir.

MazhaRR
27-03-2019, 22:41
Sanırım sorun regülatör.Benim araç suzuki 1.2 benzin+lpg 80 binde bujiler yeni ama araç tam ısınana kadar lpgde tekliyor ateşleme arızası veriyor.Nozullar yeni ama hala çözülmedi sorun.

MazhaRR
27-03-2019, 22:43
Aracım 1.6 Megane 2 Benzin+Lpg kombinasyonlu 175.000km'de.

Aracımın 160.000km'de tek tırnaklı bujileri ustamın tavsiyesiyle çift tırnaklı orjinal mais bujileriyle değiştirildi.
Ayrıca Lpg'de AFR ayarı vs yapılı yürüyüşünde vs sıkıntı yok.
Ama araç İzmir-Manisa yani 50-70 km yapıp gelip bir yerde rölantide bir süre bekleyince LPG'de iken arıza lambası yakıp söndürüyor. Ve titremeye başlıyor ona göre rölanti artıyor vs.
Aldığım hatalar P0304 ve P0300. Biri multiple misfire hatası biri 4. silindir misfire hatası.
Aracı benzine geçirdiğim zaman arıza lambası sönüyor.
Ayrıca ilk hata aldığım zaman 1. silindir misfire ve multiple misfire veriyordu cihazla silindi şimdi 4. silindire geçti.
Bobin fişlerini tek tek çıkarında araç baya baya teklemeye başlıyor fakat K4M'de bobinin kronik olduğunu da biliyorum.

Sıkıntım bujilerden mi kaynaklı yoksa bobin mi bunu çözemedim bu yüzden danışmak istedim. Tek tırnaklı orjinal mais ya da bosch gibi bir bujiye geri döneyim mi?

Ek olarak: Daha bu haftasonu Aydın otobanında 200-210 civarında hızları gördüm herhangi bir tekleme kesiklik yoktu. Ara ara yapıyor bunu.

Afr ayarını nerde kime yaptırdınız? Birde ayardan sonra yakıt ne durumda oldu?
Aracım 1.2 95hp suzuki, nozullar 1.7 den 1.8'le değişti kalibrasyon yapıldı çekiş artmadı diyebilirim ama yakıt fena onu anlamadım. 1.2 araba 10 litre lpg yakıyor.

CemBerk
28-03-2019, 10:35
Sanırım sorun regülatör.Benim araç suzuki 1.2 benzin+lpg 80 binde bujiler yeni ama araç tam ısınana kadar lpgde tekliyor ateşleme arızası veriyor.Nozullar yeni ama hala çözülmedi sorun.

Regülatör sıfır olarak yeni değişti ondan yana bir sıkıntım yok şu anlık.


Afr ayarını nerde kime yaptırdınız? Birde ayardan sonra yakıt ne durumda oldu?
Aracım 1.2 95hp suzuki, nozullar 1.7 den 1.8'le değişti kalibrasyon yapıldı çekiş artmadı diyebilirim ama yakıt fena onu anlamadım. 1.2 araba 10 litre lpg yakıyor.

AFR'yi İzmir'de Özdin Varol abi var o yapıyor. Facebooktan vs arayıp bulabilirsin. Benim nozullar 1.8'di 2.5'e çıkardık. Yakıt olarak benim önceki ayarım da çok kötü olmadığı için pek bir düşüş olmadı ama şu an yol bilgisayarı verilerim 6.5-7.5 arası değişiyor. Lpgde ise 7-9 litre gibi bi tüketim var.


Benim sıkıntıya gelecek olursak en basit yöntem bujileri değiştirmek mi olur sizce?

Oznsrl
28-03-2019, 11:58
Renoda çift tırnak varmış clio 1.6 2.0 lerde sadece ama her mais kutusunda olana inanma çok sahte ürün var piyasada aklında olsun :) Buji ucuz bir malzeme diye biliyorum değiştir dene bence

CemBerk
28-03-2019, 13:59
Renoda çift tırnak varmış clio 1.6 2.0 lerde sadece ama her mais kutusunda olana inanma çok sahte ürün var piyasada aklında olsun :) Buji ucuz bir malzeme diye biliyorum değiştir dene bence

Aynen bujilerde sahte olan ürün çok. Bu bujileri de ben parçacıdan almadım ustam kendisi çıkardı o yüzden tam emin değilim ne olup olmadığından. 180 bin bakımında bütçeye göre bujilere bakayım zaten orjinal mais takma taraftarı da değilim bu sefer bakıcam hangisi uygun gelirse bosch, ngk ya da eyquem birini takmayı düşünüyorum. Muhtemelen 1 aya 180 bin olur zaten unutmazsam buji mi bobin mi yazarım buraya.

ckocsan
29-05-2021, 14:59
Aynen bujilerde sahte olan ürün çok. Bu bujileri de ben parçacıdan almadım ustam kendisi çıkardı o yüzden tam emin değilim ne olup olmadığından. 180 bin bakımında bütçeye göre bujilere bakayım zaten orjinal mais takma taraftarı da değilim bu sefer bakıcam hangisi uygun gelirse bosch, ngk ya da eyquem birini takmayı düşünüyorum. Muhtemelen 1 aya 180 bin olur zaten unutmazsam buji mi bobin mi yazarım buraya.
İyi günler aynı sorun 2004 megane 2 aracımda mevcut çözümünü bulabildiniz mi

gemsazr9
29-05-2021, 20:51
Aracım Clio 1.6 sizle aynı motor tek tırnak bujili yetkili serviste defalarca değişti bir gariplik var o iste

ckocsan
29-05-2021, 22:09
Aracım Clio 1.6 sizle aynı motor tek tırnak bujili yetkili serviste defalarca değişti bir gariplik var o iste
Tekleme problemi var sizde se p0304 p0300 arıza kodları veriyor sürekli bobin değişti bujiler 6000 km önce değişti
Araç sıkışık trafikte uzun süre dur kalk yaptıktan sonra arıza lambası yakıp titriyor hemen benzine alırsam sıkıntı gidiyor ama lpg de ısrar edersem devir yükseliyor benzindede silkeleme devam ediyor.

gemsazr9
01-06-2021, 20:52
Aracım benzinli