PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ds3 thp alınır mı?



burock
05-04-2019, 10:36
Selam, 2011 model 60.000km lerde ds3 thp alma arifesindeyim. İnternette o kadar çok bilgi kirliliği var ki sağlıklı bir sonuca ulaşamadım. Araca sorunsuz diyenler, rolantide piston kıranlar, titreşenler, sensör arızları vs vs. Özellikle bu aracı tecrübe etmiş arkadaşlardan yardım bekliyorum.

onursumer
05-04-2019, 11:47
thp eğer bilmeyen ustaların elinden geçtiyse ciddi masrafa sebep olur

en kotu ust kapak segman , zincir seti vs 5000-6000 binlik olursun iyimser olarak oda :)

ama temiz düzgün bilinçli kişilerin kullanıp bakım yaptığı thp den çok korkmaya gerekyok

zamanla omru kısa parçaların arızaları dışında kronik denilebilicek birşey yok

oda devirdaim,termostat,yüksek basınc pompası

tsi gibi biraz yağ eksiltir , birde yüksek km lerde bi kapak açıp kurum temizliği yapılması iyi olur

km 60bin olduğundan bence bi30-40bin daha gerek yoktur

burock
05-04-2019, 12:53
İlk sahibi 60.000 e kadar olan bakımlarını serviste yaptırmıl. Şimdiki sahibi şubat 1 de almış, sanayide 1 bakıma sokmuş. Ben araca baktığımda üst kapakta yağ olduğunu söyledim, ertesi gün sanayide contaları değiştirmiş. (satma nedeni az yakan bir araç almakmış.)

onursumer
05-04-2019, 15:02
İlk sahibi 60.000 e kadar olan bakımlarını serviste yaptırmıl. Şimdiki sahibi şubat 1 de almış, sanayide 1 bakıma sokmuş. Ben araca baktığımda üst kapakta yağ olduğunu söyledim, ertesi gün sanayide contaları değiştirmiş. (satma nedeni az yakan bir araç almakmış.)

servis geçmişi onemli , bir araştırın us kapak açılmasını vs

ioz
06-04-2019, 17:38
thp eğer bilmeyen ustaların elinden geçtiyse ciddi masrafa sebep olur

en kotu ust kapak segman , zincir seti vs 5000-6000 binlik olursun iyimser olarak oda :)

ama temiz düzgün bilinçli kişilerin kullanıp bakım yaptığı thp den çok korkmaya gerekyok

zamanla omru kısa parçaların arızaları dışında kronik denilebilicek birşey yok

oda devirdaim,termostat,yüksek basınc pompası

tsi gibi biraz yağ eksiltir , birde yüksek km lerde bi kapak açıp kurum temizliği yapılması iyi olur

km 60bin olduğundan bence bi30-40bin daha gerek yoktur

+1 Özellikle 2007 modellerde kronik sorunlar yaşanıyor ama üst modellerde güncel parçalar kullanıldığı için çok fazla kronik sorunu yok. 4 senedir kullanıyorum. Önceki sahibi çok iyi bakmadığı için ilk aldığım süreçte sağlam masraf ettim. O yüzden almadan evvel iyice baktırın. Servis bakımlı olması güzel tabii ki. Üst kapağın etrafındaki yağ terlemeleri gayet normal. Bu hemen hemen hepsinde var. Büyütülecek bir sorun değil. Bence temiz bir THP alınabilecek bir motor.

burock
07-04-2019, 19:15
Çoğu sorun zamanla hallolur eminim, fakat piston kırılma olayı kafamı çok kurcalıyor. Sırf bu yüzden vazgeçeceğim gibi.

Redfish16V
07-04-2019, 19:25
yanlış yağ kullanılmış,bakımları düzensiz yapılmış + çok usta eli değmiş vb bir thp saç baş yoldurur.Ne kadar oem ,ne kadar stage 3 4 5 görmemiş ise o kadar iyi :) 60bin km 'de muhtemelen ufak kurum başlamıştır.kapak açmadan o kmlerde kurumu kurtarırsınız.Kendim 90bin kmdeki thp aracıma tünap kullanarak kurum temiziği yaptım ve ciddi farketmişti.Sente durumu için servis geçmişine bakın,revize edilmiş parçalardan hangileri değişmiş kontrol edin.yüksek basınç pompası kroniktir ama bozmak için çok uğraşmak lazım.Sürekli çeyrek depo altı benzinle basmak bu parçanın en büyük düşmanıdır.Yine diğer kroniklerinden biri bobindir.Ama bunların çözümü gayet basit ve ucuzdur.en önemlisi o kmde sente(komple set) ve gerekli parçaların güncel versiyonla değişip değişmedigini kontrol etmekdir.

207_TR
07-04-2019, 22:27
Yüklü Thp kullanan arkadaşlarımız var 207 RC de sorun yaşayanı çok görmedim düzgün kullananlardan.

onursumer
07-04-2019, 23:14
Çoğu sorun zamanla hallolur eminim, fakat piston kırılma olayı kafamı çok kurcalıyor. Sırf bu yüzden vazgeçeceğim gibi.

sorunsuz düşük km li olup sırf kotu yakıt yüzündende kırılma başınıza gelebilir sonuçta sıfır araçta almıyorsunuz ne marka model alırsanız alın riskiniz olucaktır

burock
08-04-2019, 00:08
Tabii ki her arabada risk var. Sadece öğrenmeye çalıştığım thp de piston kırılması kronik sorun mu? Forumda araştırdığım kadarıyla kırılan ds3 var hatta piston resmini arkadaş instagrama koymuş ve birisi de hep aynı yerden diye yorum yazmış. Kafama takılan bu

burock
08-04-2019, 00:11
http://www.techturkey.com/forum/genel_teknik/168945-1_6_thp_prince_motorlar_soru_cevap-2.html

Thp nin hastalığı yazmış arkadaş.

berkay_aydin
08-04-2019, 00:24
1 yıl 15 bin km üstü 1.6 thp aracımı günlük kullanmaktayım, bu zaman içersinde sadece termostat problemi yaşadım onun haricinde bir sıkıntısını görmedim motor olarak, ön takım orjinal parçaları ucuz ancak çok nazik, yakıt konusunda makul beni üzmüyor, emsalleri olan polodan inip bu aracı aldım şuanda seçme şansım olsa kararsız kalırdım açıkçası :)

ontheair
08-04-2019, 08:21
Tabii ki her arabada risk var. Sadece öğrenmeye çalıştığım thp de piston kırılması kronik sorun mu? Forumda araştırdığım kadarıyla kırılan ds3 var hatta piston resmini arkadaş instagrama koymuş ve birisi de hep aynı yerden diye yorum yazmış. Kafama takılan bu

160'lık Golf 6'larda da, Scirocco'larda da piston kırılması sorunu var. Bizzat ben bir tane Golf 6'ya sandık motor koydurdum. Şimdi Golf 6 desek forumun yarısının ağzının suyu akar. THP olunca risk büyük deniliyor. THP gayet iyi bir motor. DS3 gayet güzel bir otomobil.

Redfish16V
08-04-2019, 08:28
http://www.techturkey.com/forum/genel_teknik/168945-1_6_thp_prince_motorlar_soru_cevap-2.html

Thp nin hastalığı yazmış arkadaş.

açıkcası ben kronik diye çok duymadım ancak var olan arızayı tespit edilmezse tabiki motorda bir şeyler ters gidecektir.Konudaki abimizede vanos sensorunden diye muhabbet geçmiş,hatta özgün abi de güzel bir açıklama yapmış :) Muhtemelen gerçekten bir arıza vardı ve değişeyim dediği an piston aşağı oldu :) Bu arada gerçekten shell nitro thpye yaramıyor resmen avans vuruyor araç,en makulü bp :)

ioz
09-04-2019, 20:53
Piston kırma olayında özellikle benim gördüğüm - araştırdığım kadarıyla hep segman yatağından kırıyor. Bunla ilgili kötü yakıt kaynaklı vuruntuların, yanlış yağ seçiminin, yüksek iat sonucu oluşan detonasyonun etkili olduğu söyleniyor. Ben özellikle küçücük, 1.6 HDI’lerde kullanılan intercooler’ın yetersiz kalmasının yazılımla ve sıcak havayla birleşince IAT’ı tavan yaptırmasının pay sahibi olduğunu düşünmüyorum bu konuda.

beratyuksel
09-04-2019, 21:40
Ben de bir ara ilgilenmiştim DS3 ile, eskiden DS3 sahibi olan forumdan Victiz abimin bir yorumu vardı, onu paylaşayım burada;



DS3 güzel ve keyifli araç fakat kronik arızaları var. zincir uzaması, her kış bozulan termostat, 30 bin km'de bir kurum temizliği gerekliliği, ufak tefek fransızlara özel elektriksel arızalar vs. herşeyin çözümü var fakat bir zamandan sonra insanın uğraşası gelmiyor. özellikle termostat olayı hala tamamiyle çözülebilmiş değil. güncel termostatlar bile açık veya kapalı kalabiliyor hala.

oguzedr
10-04-2019, 01:45
Merhaba

Bende yaklaşık 1.5 senedir 1.6 thp ds3 kullanıyorum. Kullandığım süre içinde yaşadığım ve arkadaşlarımdan duyduğum şeyleri size yazayım

Eğer bu aracı alacaksanız şahsi fikrim forget motor olarak almanız yönünde olur. Çünkü stock motor olarak 207 rc den daha dayanıksız motor içi var. Stock motor da piston kırmak zor değil �� 7-8 bin daha fazla verip düşük kmde forget kol pistonlu ds3 almak ve referanslı araç almak bence en mantıklısı.

Bende araç alacağım zaman baktığım 7. Ds3 ü almıştım. Yetkili Servis kayıtlarına kadar bakıp almıştım. Kompresör testi yaptırmıştım. Çoğu stock motor ds3 ün 3. silindir kompresör değeri düşük çıkıyor. Yani motor olarak eli kulağında oluyor �� O yüzden 7-8 fazla verip parçaları güncellenmiş forget almak en mantıklısı ve motor kompresörü sizde sıkıntısız olsa kullanacağınızdan dolayı 3. silindirden gitme riski çok yüksek ��


Kronik parçaları arkadaşlarında yazdığı gibi yüksek basınç benzin pompası , zincir seti , termostat , devirdaim ve elektrovana diyebilirim. Forget bir araç alırsanız bu parçalar zaten güncellenmiştir.

Kendi aracımda stock motor lakin bende forget kol piston yapıcam , aracı satma gibi bir düşüncem vardı hatta ama şuanda piyasa ciddi anlamda ds3 için satıcılar açısından kötü . Ds3 alıcak arkadaş varsa fiyatlar bu bantta seyrederken bence şahsi fikrim kaçırmasınlar

Nedeni de şu araç yazılım anlamında çözümlendi. 550-600 beygire kadar güç elde edilebiliyor. Aftermarket parçaları gayet makul ,Vag ve diğer gruplara göre
Kasa olarak 2010 da üretilmesine rağmen 2019 yılında bile kasası aynı şekilde kaldı ki 208 Gti bile kasa değiştirdi.

burock
13-04-2019, 16:00
Araca yetkili serviste bugün baktırdıktan sonra kaporasanı verdim pazartesi satışı yapacağız bu arada nöbetçi noter uygulaması başladığı için şansımızı denedik fakat 251. Sırada olduğumuz için yapamadık. Herkese yardımlarından dolayı teşekkürler.