Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Drift için arka teker açısı ?



turboman
08-04-2019, 19:30
Öncelikle herkese selam aracımın jantlarını 17 jantla değiştirdim arka jant genişliği 9.75 inç yani 10 inç üzerinde 225 45 17 lastik taktık aracın yanlaması kontrolü çok iyi oldu tabi araç yüksekti ve kamber açısı normal derecede idi ve daha sonra lastik üstüne kadar bastık arkalar normalden daha fazla kamber verdi ve araba yolu daha fazla tutmaya başladı. Benim aklıma kamber verince metre kareye düşen basınç arttığı için lastik yolu daha çok tutmaya başladı galiba burda kararsız kaldım.arka üst taşıyıcıyı kolu kesip uygun şekilde uzatarak kamberi düz konuma getirsem eski haline gelirmi gelirse ise bide 225 ten 245 e artıracam mantıken dahada kayması için
Not: orjinal 15 jantlar varken araba patanajı zor çekiyordu.taktığım 17 ler oem 15 den daha hafif xxr 527 modeli araç c180 w202 kasa
Ekstra not:trafiğe kapalı alanlarda yapıyorum bu hareketleri tamamen eylence amaçlı ;)

Tayfun-E30
08-04-2019, 21:22
Öncelikle herkese selam aracımın jantlarını 17 jantla değiştirdim arka jant genişliği 9.75 inç yani 10 inç üzerinde 225 45 17 lastik taktık aracın yanlaması kontrolü çok iyi oldu tabi araç yüksekti ve kamber açısı normal derecede idi ve daha sonra lastik üstüne kadar bastık arkalar normalden daha fazla kamber verdi ve araba yolu daha fazla tutmaya başladı. Benim aklıma kamber verince metre kareye düşen basınç arttığı için lastik yolu daha çok tutmaya başladı galiba burda kararsız kaldım.arka üst taşıyıcıyı kolu kesip uygun şekilde uzatarak kamberi düz konuma getirsem eski haline gelirmi gelirse ise bide 225 ten 245 e artıracam mantıken dahada kayması için
Not: orjinal 15 jantlar varken araba patanajı zor çekiyordu.taktığım 17 ler oem 15 den daha hafif xxr 527 modeli araç c180 w202 kasa
Ekstra not:trafiğe kapalı alanlarda yapıyorum bu hareketleri tamamen eylence amaçlı ;)

Bilimkurgu filmi gibi..

turboman
08-04-2019, 22:12
Taşıyıcı dediğim bu hondalarda kamber ayarı yapabildiğin aparat gibi kol var ordan ayar yapmak için sordum daha önce kamber kiti yokken yıllar önce kaynakla kesip kısaltırdık kamberli gezerdik. Bilim kurgu değil gerçek yani :)

Tayfun-E30
09-04-2019, 22:27
O kesmek niyetinde oldugun kollarin (bugi kollar) egzantirik burc vidalari olur senin aracina gorede olmasi lazim.ustteki duz olanin ayarlisi muhtemelen vardir ama ithal etmeye degermi bilmiyorum.. bana yuruyendeki parcalari kesmek kaynaklamak vs cok mantikli gelmiyor..

turboman
09-04-2019, 22:59
Ana taşıyıcı olmadığı için sorun olmaz çünki daha önce bazı araçlara baştan taşıyıcı yaptık custom hepside kaynaklı emin olun orjinalinden daha dayanıklı yani sağlamlık konusunda bi kaygım yok benim sorum kamber açısı ve yol tutuşu drift yarışlarında arka tekerler neredeyse düz basıyor acaba benim aracada uygulasam olurmu merak ettiğim. Hazırı illaki vardır zaten işe yararsa kendim yaparım ayarlısını orası kolay

Tayfun-E30
10-04-2019, 01:20
Neye gore daha dayanikli malzemenin sert kaynagin iyi olmasi degilki olay birtek stress noktalari degisiyor.. multilink komplike bir sistem ben olsam fazla kurcalamam neticede drift arabasi hazirlamiyorsunuz..

turboman
10-04-2019, 07:40
Ben ölümü göze aldım sen boşver işin dayanıklılık kısmını. Ben kamber açısı soruyorum bununla ilgili bi fikrin varmı ?

Tayfun-E30
10-04-2019, 08:45
Atomu parcalara bolmuyosun anlattim alternatiflerini daha ne fikir istiyosun? C180 le kolay kolay yanliyacam diye olmezsin zaten bosuna goze alma..

Kamberden kasterden once amortisorlerin nedir mesela?

turboman
10-04-2019, 09:04
Bilstein var yaylarda presli. Allah razı olsun aydın fikirlerin için ama sen açtığım konuyu iyi okumadın galiba ben diyorum çanakkale boğazı sen diyorsun istanbul boğazı

Tayfun-E30
10-04-2019, 09:17
O kesmek niyetinde oldugun kollarin (bugi kollar) egzantirik burc vidalari olur senin aracina gorede olmasi lazim.ustteki duz olanin ayarlisi muhtemelen vardir ama ithal etmeye degermi bilmiyorum.. bana yuruyendeki parcalari kesmek kaynaklamak vs cok mantikli gelmiyor..

Burda canalkale ve istanbul bogazini anlatirmisin bana? Ucuz kolay yolunuda pahali yolunuda anlatmisim..

Once drift icin uygun bir coilover takarak baslayabilirsin, anlattigin sekilde araba yatip durucak..

turboman
10-04-2019, 09:49
Arkadaş piste araba hazırlmıyoruz bizde biliyoruz bi ksport takmayı ama sen hala işin teknik kısmındasın oraları geç ben teker yere düz basarsamı yoksa + kamberlimi daha az tutar onu soruyorum bununla ilgili bi fikrin varmı onu soruyorum bi fikrin yoksa yeter başka birşey yazma kurban olam :)

ERK_RS
10-04-2019, 10:16
konu hakkında tecrübem ve bilgim yok ama sohbet keyifli gidiyor :)

I-HANN
10-04-2019, 11:48
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/3346-gelismis_suspansiyon_ayarlari_1_kamber_yaylanma_or anlari_vede_swaybar_sertligi_.html

turboman
10-04-2019, 16:36
konu hakkında tecrübem ve bilgim yok ama sohbet keyifli gidiyor :)
Kanser oldum yeminle ;)

turboman
10-04-2019, 16:38
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/3346-gelismis_suspansiyon_ayarlari_1_kamber_yaylanma_or anlari_vede_swaybar_sertligi_.html
Teşekkürler :)

Tayfun-E30
10-04-2019, 17:24
Arkadaş piste araba hazırlmıyoruz bizde biliyoruz bi ksport takmayı ama sen hala işin teknik kısmındasın oraları geç ben teker yere düz basarsamı yoksa + kamberlimi daha az tutar onu soruyorum bununla ilgili bi fikrin varmı onu soruyorum bi fikrin yoksa yeter başka birşey yazma kurban olam :)

dirift arabasının arka tekeri yere düz basar? dirift yapmak için doğru kamber açısı nedir yazabilirdin sadece yada arama butonunu kullanabilirdin...
kanser olucak, kurban olucak birşey yok sakin ol drift king..

turboman
10-04-2019, 18:27
dirift arabasının arka tekeri yere düz basar? dirift yapmak için doğru kamber açısı nedir yazabilirdin sadece yada arama butonunu kullanabilirdin...
kanser olucak, kurban olucak birşey yok sakin ol drift king..
Başlığı bi oku bakalım ne yazıyor. Bilge insan :)

Tayfun-E30
11-04-2019, 11:29
Cok haklisin kanka kacirmisim basligi, ne yapicaksin, duzelticekmisin kamberi? Yapta tecrubelerini paylas merakla bekliyorum..

turboman
11-04-2019, 15:00
Cok haklisin kanka kacirmisim basligi, ne yapicaksin, duzelticekmisin kamberi? Yapta tecrubelerini paylas merakla bekliyorum..p
Pazar günü yapabilirim boşluk bulursam

turboman
10-05-2019, 18:35
Cok haklisin kanka kacirmisim basligi, ne yapicaksin, duzelticekmisin kamberi? Yapta tecrubelerini paylas merakla bekliyorum..
Bugün yapma fırsatı buldum ve yaptım ve istediğim gibi oldu kayma eylimi arttı yarında denerim taşıyıcı kollarını 6 mm uzattım ve aracın üzerinde su terazisi yardımıyla iki tekeride eşit yaptım. Üstündeki lastikler 45 yanak 40 yanağa geçecem en kısa zamanda

ardicli2000
17-05-2019, 10:37
Bugün yapma fırsatı buldum ve yaptım ve istediğim gibi oldu kayma eylimi arttı yarında denerim taşıyıcı kollarını 6 mm uzattım ve aracın üzerinde su terazisi yardımıyla iki tekeride eşit yaptım. Üstündeki lastikler 45 yanak 40 yanağa geçecem en kısa zamanda

Cantların lastik yanağıyla birleştiği yerlerin açısını arttırabilirsin. Drifte katkı sağlar.

turboman
17-05-2019, 15:02
Cantların lastik yanağıyla birleştiği yerlerin açısını arttırabilirsin. Drifte katkı sağlar.
Kardeşim dediğini anlamadım jeton düşmedi biraz açabilirmisin ?

ardicli2000
17-05-2019, 16:30
Kardeşim dediğini anlamadım jeton düşmedi biraz açabilirmisin ?

Hocam şahinlerde falan yapıyorlar ya. 1. Kamber verirler, 2. jantlerın uzak uçlarını dışa bükerler.
İşte o dışa bükme kısmı esasen drift içindir. Lastik yere dağa güzel yayılır.

turboman
17-05-2019, 20:19
Hocam şahinlerde falan yapıyorlar ya. 1. Kamber verirler, 2. jantlerın uzak uçlarını dışa bükerler.
İşte o dışa bükme kısmı esasen drift içindir. Lastik yere dağa güzel yayılır.
1. Şahinde kamber nasıl veriyorlar dingil sabit onu anlamadım
2. Jantların uzak uçlarını dışa bükerler demişsin yine anlamadım
Not: komple anlamadım...

ardicli2000
18-05-2019, 22:46
1. Şahinde kamber nasıl veriyorlar dingil sabit onu anlamadım
2. Jantların uzak uçlarını dışa bükerler demişsin yine anlamadım
Not: komple anlamadım...

https://i.ytimg.com/vi/Uveyd_jmF00/hqdefault.jpg

Al sana kamberin dibi :D
Bir de bu jantlar genişletilmiş ama o genişletilme yerlerini düşün. Lastikle arasına levye sok. Jantları dışa doğru açtır. İşte ondan bahsediyorum. YAnılmıyorsambu jantlarda o da yapılmış. Çok belli değil gerçi.

Bir de al bu video listesini baştan sona izle. Drift stang nasıl oluyormuş gör :D

YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=Pzj0neTS0pw&list=PLvKbarVtwhUtfd0HpR9IUCGGgXQRInyyu)

turboman
18-05-2019, 23:37
https://i.ytimg.com/vi/Uveyd_jmF00/hqdefault.jpg

Al sana kamberin dibi :D
Bir de bu jantlar genişletilmiş ama o genişletilme yerlerini düşün. Lastikle arasına levye sok. Jantları dışa doğru açtır. İşte ondan bahsediyorum. YAnılmıyorsambu jantlarda o da yapılmış. Çok belli değil gerçi.

Bir de al bu video listesini baştan sona izle. Drift stang nasıl oluyormuş gör :D

YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=Pzj0neTS0pw&list=PLvKbarVtwhUtfd0HpR9IUCGGgXQRInyyu)
Şahinde kamber olmaz diyorum sen gitmiş oyun resmi atıyorsun levyeyle drift arabası yap diyorsun.üfledin heralde git başka yerde taşak geç...

erdem325
19-05-2019, 03:02
sanirim bahsetmeye calistigi sey, genis janta dar lastik takma olayi..
lastiklein yanaklari geriliyor filan ya sanirim o mevzu..
on numara lastik janttan cikar tabi bu sekilde drift yaparken :D

turboman
19-05-2019, 08:10
sanirim bahsetmeye calistigi sey, genis janta dar lastik takma olayi..
lastiklein yanaklari geriliyor filan ya sanirim o mevzu..
on numara lastik janttan cikar tabi bu sekilde drift yaparken :D
Millet okuma özürlü... konunun başını okusa ne yapmak istediğimizi anlar biz kamberi düzeltmekten bahsediyoruz ki araba daha iyi kaysın diye lastiği genişletip metre kareye düşen basıncı azaltıp kaymasını kolaylaştıralım diye yazıyoruz gitmiş şahinin kamberli ve dar lastikli ofsetli jantının resmini atıp bide kendi anlattığıyla ZIT olan drift videosunu izlede gör diyor... yazmak içinmi yazıyorlar yoksa doğru bildikleri yanlışlara da bizi inandırmayamı çalışıyor anlamadım ;)