Orijinalini görmek için tıklayınız : Semi Slick ve Disk-Balata Seçimi
Özgür Güneş
25-04-2019, 18:14
Merhaba,
İmzamda yazan GTI'a sahibim. Aracım tamamen stock. 68 bin km de şu an, disk hiç değişmemiş muhtemelen, balatalar %30-40 ama tutuşundan hiç memnun değilim. Markası ne bilmiyorum zaten. Arka balataları satın aldığım zaman değiştirdim(62k), ATE taktım. Ön disk-balatamdan pek memnun değilim. Fren hidroliğini daha yeni değiştirdim, motul dot 5.1 koydum. RBF 660'a o kadar para vermek istemedim. İstanbul Park'ta beni üzmeyecek bir disk balata seti arıyorum önler için, öneriniz nedir? Bütçe hakkında şu an yorum yapamıyorum çünkü fiyatlar tam ne bilemiyorum. Yani F/P bir şey olması işime gelir. Disk boyutum 312mm
Rent4Ring'in swift sportundaki 15" lik jantlarına sığan endless fren kiti beni çok etkiledi, benim diskler daha büyük ama o frenlerin 10 da biri etmez. Arabamı soyup 150 kg'a yakın hafifletmeyi planlıyorum. Mümkünse bucket seatte alacağım. Sis farlarını iptal edip fren hortumu çekmeyi düşünüyorum.
Lastiklerim sıfır Nokian zLine 215/40 R17, satın aldığım kişi taktırmış. Tutuşundan memnunum ama daily drive lastiklerimi pistte harcamak istemiyorum. Semi slick çıkma veya sıfır bu ebadda bir şey bakıyorum, öneriniz nedir? Teşekkürler.
Ekstra: 15' Skoda Octavia vRS içinde ön-disk balata önerilerinize açığım. 2.0 220 lik olan model, 330 veya 340mm fren olacaktı.
Not: Zimmermann delikli disk 1040 tl(polo), 1300 tl(octavia), fikriniz nedir? Sipariş süresi 45 günmüş.
ahmet3425
25-04-2019, 21:21
Bulursan ate power disc almani oneririm, polo gtd konusunda mertcan almis, ondan bilgi alabilirsin. Octavianin discler 340 mm onada 4 tane guzel balata yeterli olacaktir. Yine ate yada brembo tercih edilebilir. Ebc yellow da olur ama isinmadigi zaman otuyormus.
Polo için ATE çizgililerden al, balata da yine ATE performans serisi olabilir, ebc yellow olabilir, ferodo ds2500 olabilir.
Ate disk Balata MeRtCaN abi kullanıyor TDI da 312mm olarak.
Ben 256mm olanını yine TDi Poloda kullandım, 4-5 seans pist de gördü 15k da km yaptı hala iyiydi durumları arabayı satarken
rahmitanir
25-04-2019, 22:25
Fren diski olarak benim kullandığım mtec'ler fiyat performans olarak çok başarılı. Tek sorun paypal. Halledebiliyorsan o sorunu, önlere desenli diskleri al derim.
Brake Discs and Pads for Polo GTi 1.8T 05/06-08/10 (https://www.mtecbrakes.com/brake-discs/volkswagen/polo-02-09/polo-gti-1-8t-05-06-08-10.html)
Lastik olarak da kumho ku36 veya kumho v700. Bütçene göre bu ikisinden birini al. Hem tüm sezonu sana çıkarttırır, hem de yazın günlük olarak sıkıntısız kullanırsın.
215 40 17 olarak ar-1 var nankang semi slick. 707tl(sahibindende) adedi.
Özgür Güneş
25-04-2019, 23:35
Semi slick olarak Nankang'e çok yükseğim, Ring'deki semi slikclerin %60-70 civarı nankang idi, sadece hangi modelini almam konusunda kararsızım :S Çıkma temiz bir semi slick e de razıyım.
Balata olarak EBC green-red-yellow çeşitleri var galiba, farkları nedir peki bunların?
rahmitanir abi bunlar tek parça değil mi? 2 tane almak lazım yani her birinden?
Brake Discs and Pads for Polo 1.4 Gti DSG 08/10-03/15 (https://www.mtecbrakes.com/brake-discs/volkswagen/polo-2009/polo-1-4-gti-08-10.html)
benim araba bu, şimdi 500 çeşit disk var, hangisi daha mantıklı olur, avantaj-dezavantaj ne bilemedim :S
paypal olmadan ödemeyi nasıl yapacağım? kaç günde geliyor? kargo ücretsiz seçeneğim var anlaşılan
vergi işi nasıl olacak?
levent tamamdır bi bakayım, teşekkürler. fiyatı en uygun olan hangisiyse ona yönelirim gibi, çok fark yoksa ate çakarım.
ahmet3425 brembo biraz riskli, çok fazla çakması var
Bizim ölçüde çıkma semi slick zor. Zaten ar-1ler yeni yeni gelmeye başladı sanırım bu ölçüde belki. NS2R denk gelebilir çıkma.
rahmitanir
26-04-2019, 09:08
Özgür Güneş
Aşağıdaki örneğin dimpled & grooved'dan 61,99£ a alıyorsun, ön iki tekerine takmalık iki çift disk geliyor bro.
https://i.hizliresim.com/oXvaOo.jpg
Yalnız TR teslim kargo fiyatı biraz yüksektir. Mümkünse, Avrupa teslim bi arkadaşına falan yollatmaya çalış, o gerekirse oralardan tekrar postalasın. Vergi de bana 100tl falan çıkmıştı.
Paypal konusunda da, ben bi şekilde avrupada yaşayan bir türk akrabam üstünden paypal açıp, hesap numarasını kendi banka hesabım olarak göstermiştim. Ama bu alışverişi yaptıktan sonra onu hesabı da kapattılar.
Bulabiliyorsan tanıdıklardan falan aktif paypal bulmak şart maalesef.
ahmet3425
26-04-2019, 10:01
yalnız dikkat, o sitede 312mm disk goremedim polo gti diye bakınca alayı 288 mm 2011-2012 model versiyon diskler.
nankang da da en guzel secim AR-1 suan.
Mtec'den 330mm delikli cizgili disk ve celik fren hortumu aldim.
Henuz deneme firsatim olmadi. Ama hortumlar icin tuv onayinin olmasi beni cezbetti.
Normalde goodridge siparis etmistim. Ama kendi markalarini gonderdiler. Gumrugunu odedigim ve tuv onayini oldugu icin iade vs ile ugrasmadim.
Odeme icin de paypalla ugrasmayin. Transferwise'i oneririm. Ben oyle yapmistim. Saka gibi ufak komisyon oranlari var.
DHL ile geldi benim malzeme. Gumruk vergisi filan hersey dahil 227 tl odemistim.
Arada bir soru sıkıştırabilir miyim :) Normal standart bir araca kaliteli mesela motul fren hidroliği koysak fark olur mu ?
Özgür Güneş
26-04-2019, 10:47
Özgür Güneş
Aşağıdaki örneğin dimpled & grooved'dan 61,99£ a alıyorsun, ön iki tekerine takmalık iki çift disk geliyor bro.
https://i.hizliresim.com/oXvaOo.jpg
Yalnız TR teslim kargo fiyatı biraz yüksektir. Mümkünse, Avrupa teslim bi arkadaşına falan yollatmaya çalış, o gerekirse oralardan tekrar postalasın. Vergi de bana 100tl falan çıkmıştı.
Paypal konusunda da, ben bi şekilde avrupada yaşayan bir türk akrabam üstünden paypal açıp, hesap numarasını kendi banka hesabım olarak göstermiştim. Ama bu alışverişi yaptıktan sonra onu hesabı da kapattılar.
Bulabiliyorsan tanıdıklardan falan aktif paypal bulmak şart maalesef.
Set halinde olup bu fiyata olması baya iyiymiş. Benim arabaya yokmuş zaten, üzdü :( octiye de pad yok,Kuzenim Estonya’da onun üzerinden alabilirdim de...
How disc face types (slot / groove types) affect brake performance
| Brembo - Official Website (https://www.brembo.com/en/company/news/brembo-brake-discs-type-performance)
Bu da güzel bir rehber, disk tiplerinden bahsetmiş
yalnız dikkat, o sitede 312mm disk goremedim polo gti diye bakınca alayı 288 mm 2011-2012 model versiyon diskler.
nankang da da en guzel secim AR-1 suan.
Evet, sayenizde fark ettim, teşekkürler :) AR-1 in galiba yanakları falan güçlendirilmiş NS-2 ye göre
Mtec'den 330mm delikli cizgili disk ve celik fren hortumu aldim.
Henuz deneme firsatim olmadi. Ama hortumlar icin tuv onayinin olmasi beni cezbetti.
Normalde goodridge siparis etmistim. Ama kendi markalarini gonderdiler. Gumrugunu odedigim ve tuv onayini oldugu icin iade vs ile ugrasmadim.
Odeme icin de paypalla ugrasmayin. Transferwise'i oneririm. Ben oyle yapmistim. Saka gibi ufak komisyon oranlari var.
DHL ile geldi benim malzeme. Gumruk vergisi filan hersey dahil 227 tl odemistim.
Tamamdır, öneri için teşekkürler :)
Arada bir soru sıkıştırabilir miyim :) Normal standart bir araca kaliteli mesela motul fren hidroliği koysak fark olur mu ?
Elbette kullanabilirsin :) Ben 116i’ye RBF660 koymuştum, arabanın kaderi değişmişti pistte.
Rbf660 gibi yaglar sik degisim ister,aman dikkat.
Lastik seciminde kullanim,pist sartlari ve araca gore secim yapin.
Disk genelde iyi cikar ama balata da ucuza kacmayi .
Lastik ve fren rodajina dikat,yoksa hic bir ise yaramazlar.
Balataların sürtünme katsayısı değerleri oluyorsu yanılmıyorsam.
Yüksek sürtünme katsayılı birşey alırsan teorik olarak işini görür gibi.
onursumer
26-04-2019, 14:09
ben aracımda yellow stuff kullanıyorum diskiyle beraber ciddi uyumlu ve performanslı ki kişisel goruşum 250hp araca kadar daha fazlasına gerek yok
çok az ses yapıyor ama diskten dumanda çıksa frenim tutmuyor derdin olmuyor o yüzden balata seçiminde bence minimum yellow stuff olmalı
ayrıca istanbul park bence aracı ve frenleri çok zorlayıcı bir pist çelik fren hortumu ile motul rbf 660 şart ki semi slick kullanıcaksın
lastik olarak ise 215 40 17 olarak çok bi seçeneğin yok ben geçen sene kumho v70a bulup almıştım
bu sene stoklara bu ebatta ar1 geldi en iyi alternatif şuan için
Özgür Güneş
26-04-2019, 15:00
ben aracımda yellow stuff kullanıyorum diskiyle beraber ciddi uyumlu ve performanslı ki kişisel goruşum 250hp araca kadar daha fazlasına gerek yok
çok az ses yapıyor ama diskten dumanda çıksa frenim tutmuyor derdin olmuyor o yüzden balata seçiminde bence minimum yellow stuff olmalı
ayrıca istanbul park bence aracı ve frenleri çok zorlayıcı bir pist çelik fren hortumu ile motul rbf 660 şart ki semi slick kullanıcaksın
lastik olarak ise 215 40 17 olarak çok bi seçeneğin yok ben geçen sene kumho v70a bulup almıştım
bu sene stoklara bu ebatta ar1 geldi en iyi alternatif şuan için
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, acaba red-green-yellow arasındaki farkı söyleyebilir misiniz? Ses takıntım yok, ses çıkarabilir, yeterki tutsun.
RBF kesinlikle muhteşem bir hidrolik fakat fiyatı yüksek ve her seferinde değiştirmeye üşeniyorum. Dışarda hidrolik değiştirtmeyi sevmiyorum, güvenemiyorum.
Fren hortumu meselesine de el atmak lazım tabi.
Lastik olarak dediğiniz gibi kumho ve nankang dışında prk seçenek yok gibi.
Endless mavi brake pad buldum, 164 euro, swiftte ondan vardı, acaba onlara mı yönelsem bilemedim.
Özgür Güneş
26-04-2019, 15:13
YouTube (https://m.youtube.com/watch?v=l9j4GWrJjuM)
Yeşil olan mantıklı gibi
onursumer
26-04-2019, 16:24
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, acaba red-green-yellow arasındaki farkı söyleyebilir misiniz? Ses takıntım yok, ses çıkarabilir, yeterki tutsun.
RBF kesinlikle muhteşem bir hidrolik fakat fiyatı yüksek ve her seferinde değiştirmeye üşeniyorum. Dışarda hidrolik değiştirtmeyi sevmiyorum, güvenemiyorum.
Fren hortumu meselesine de el atmak lazım tabi.
Lastik olarak dediğiniz gibi kumho ve nankang dışında prk seçenek yok gibi.
Endless mavi brake pad buldum, 164 euro, swiftte ondan vardı, acaba onlara mı yönelsem bilemedim.
yeşil olanın oemden farkı yok bence
yellow ve red daha pist odaklı
soğukken tutmayan ama ısınınca tutuşu artan balatalar
Bence esas olay kaliper pistonunun basma alanı yetersiz Poloda :)
Ebc green alma derim, yellow hem gündelik hem de pistte üzmez
ahmet3425
26-04-2019, 17:12
octavia icin maslak ebc bayisinden fiyat aldım yellow onler 1200 lira arkalar 500 lira guzel para :)
speed_emre
26-04-2019, 17:28
octavia icin maslak ebc bayisinden fiyat aldım yellow onler 1200 lira arkalar 500 lira guzel para :)
su bayının telefonu varmı ? :) orjinal dımı cok cakma var pıyasada.
Özgür Güneş
26-04-2019, 17:28
octavia icin maslak ebc bayisinden fiyat aldım yellow onler 1200 lira arkalar 500 lira guzel para :)
Balata fiyatı mı o :S
Özgür Güneş
26-04-2019, 17:58
Peki ferodo ön-disk balata için fikriniz nedir? Biliyorum dediklerimize göre çok sade de yani sadece diski 1000-1200 tl oluyor performans tip bir şey alınca, bide balatası var. 600 tl civarı da o tutar. Ferodo disk 400 tl civarı galiba, balatası 150-200 tl arası, belki balata daha kaliteli bir şey alınabilir. ATE ön balata 300 TL civarı galiba, diski 700-750 tl galiba. Ferodo arka balatayı eski arabamda kullanmıştım, iyiydi, memnun kalmıştım açıkçası. Scirocco'nun ön diski 312mm imiş, benimki ile aynı galiba?
Sonuç: Ferodo disk-balata 500-600 TL
ATE 1000-1100
Performans ürünler 1500-2000 TL
Özgür Güneş
26-04-2019, 18:31
Octavia için mtech ön disk ve ebc yellow ön balata düşünüyoruz şu an, sadece balatası 1200 ise fikrimiz değişir ama.
Arac kac hp kac kilo ? Birde arac ne tam olarak
Özgür Güneş
26-04-2019, 19:19
Arac kac hp kac kilo ? Birde arac ne tam olarak
Benimki polo gti 180 hp 1260 kg(min 100 kg hafifleyecek), arkadaşınki 220 hp 1450 kg octavia vrs
Bunları belirtmiştim daha önce ama sanırım görmediniz :)
Benimki polo gti 180 hp 1260 kg(min 100 kg hafifleyecek), arkadaşınki 220 hp 1450 kg octavia vrs
Bunları belirtmiştim daha önce ama sanırım görmediniz :)
Cok fazla fren test ettigimi dusnuyorum o acidan bir yorum yapabilirim
Ayni kaliper ve ayni disk olcusuyle sadece diski ve balatayi degistiemeniz pist ortaminda hicbir sonuc vermeyecektir.Ozellikle istanbulparkta
Farkli bir olcu kaliper yada disk alamiyorsak servisten dogus oto dan aracinizim oem disk ve balatasini almanizi oneririm.
Parcacilar bizdekide orjinal abi o logolu ama icinden cikan ayni geyikleri yapacaktir ama alakalari yok malesef.
rahmitanir
26-04-2019, 19:50
300mm üstü boyuttaki disklere uygun ebc balatalar ciddi pahalıdır. 1200-1500tl fiyat maalesef çok olası.
O sebeple ben oem ferodo üretimi balataları kullanıyorum. Onların ücreti 300tl falan.
Örneğin 1 kez trw ile piste girmiştim, daha ilk turda pedal dibe gömülmüştü.
OEM ile girecekseniz, önceliğiniz ferodo olsun.
Özgür Güneş
26-04-2019, 21:15
Cok fazla fren test ettigimi dusnuyorum o acidan bir yorum yapabilirim
Ayni kaliper ve ayni disk olcusuyle sadece diski ve balatayi degistiemeniz pist ortaminda hicbir sonuc vermeyecektir.Ozellikle istanbulparkta
Farkli bir olcu kaliper yada disk alamiyorsak servisten dogus oto dan aracinizim oem disk ve balatasini almanizi oneririm.
Parcacilar bizdekide orjinal abi o logolu ama icinden cikan ayni geyikleri yapacaktir ama alakalari yok malesef.
Evet, katılıyorum bu konuda. İşimi garantiye almak için distrübitörden alıyorum parçalarımı. Zaten parça orijinalse cidden servis fiyatıyla aşağı yukarı aynı oluyor.
300mm üstü boyuttaki disklere uygun ebc balatalar ciddi pahalıdır. 1200-1500tl fiyat maalesef çok olası.
O sebeple ben oem ferodo üretimi balataları kullanıyorum. Onların ücreti 300tl falan.
Örneğin 1 kez trw ile piste girmiştim, daha ilk turda pedal dibe gömülmüştü.
OEM ile girecekseniz, önceliğiniz ferodo olsun.
Sen memnunsun ferodo dan epey, ben de memnun kaldım. Ferodo dan devam etsem iyi olabilir gibi geldi, octiye de ferodo alırız. Gökçe abi dip fren yapmıyo zaten. Rbf660 ı da boşuna koyduk ona. Bi tane ustaya gitmiş, 3 kutu rbf660 harcatmış, 500 tl lik olmuş kullanmayacağı şey için :D Aslında ben yanlış yönlendirdim onu da neyse...
Aracına 4 pistonlu Brembo kaliper ile daha büyük bir disk setup üstüne kaliteli balata kullanman yani kesenin ağzını açman gerekiyor memnun kalman için. Maalesef sadece disk balata ile yolda biraz fark eder ama Istanbul Park'da farketmez. Benim düşüncem bu.
Diskleri soğutmak için on tampondan disklere direk etki edecek bir hava koridoruda artı olacaktır. Ben bir kaç araçta görmüştüm tampondan direk disklere giden hava kanalı yapmışlardı başarılı idi custom işçilik:)
Parcalara dolara euro ya endeksli olduğu malesef uçuk :)
ahmet3425
27-04-2019, 00:11
O degil de benim octavianin uzerinde TRW balata var 15 haziran da istanbul parka gidiyorum. Cok merak ediyorum balatalar ne tepki verecek :D
Bu arada ciddi ciddi 1200 lira hatta yurt disi sitelerden check ettim kargosu gumrugu ile 1500 lirayi buluyor buradan almak cok daha mantikli :)
Özgür Güneş
27-04-2019, 01:19
O zaman hiç dünya para bayılmayalım. Ferodo disk-balata alıp yola devam. Aracıma uygun bulsaydım mtech alabilirdim. Octi için de öyle yapalım. Belki gidip servisten orj ürün de alabiliriz. Orj ürün konusunda da sadece doğuşa güveniyorum, octiye de golf gti için alıyoruz deriz, nolcak.
O degil de benim octavianin uzerinde TRW balata var 15 haziran da istanbul parka gidiyorum. Cok merak ediyorum balatalar ne tepki verecek :D
Bu arada ciddi ciddi 1200 lira hatta yurt disi sitelerden check ettim kargosu gumrugu ile 1500 lirayi buluyor buradan almak cok daha mantikli :)
Çoğu ürün artık bizim ülkemizde daha ucuz, markalar ülkedeki döviz durumunun farkında olduğu için min kar ile yolluyolar bize. Eskide kaldı artık yurt dışından gelirken şunu getir bunu getir istekleri.
slowmotion
27-04-2019, 15:47
Polo 1.6 tdi aracimda 256mm ate cizgili disk ve seramic balata var. Arkalarda std ate disk ve balata var. Std ön disk balataya gore cok iyi cizgili ateler. Otosupermarketten aldim İlgililer. Pist deneyimim olmadi ama butce el verirse yere çapa atmak isterseniz ön iki delikli 312 brembo ve ceramic balata iyi olur gibi :)
Ölçü değişmeden, aftermarket disk balata ile yapacağın değişiklikler fren performansını bir miktar iyileştirse de çok büyük bir getiri sağlamayacaktır. Asıl kazancın fren performansının biraz daha stabil olması olacaktır, orjinal balata diskin daha çabuk ısınacak bir süre sonra şişecek ama ferodo ebc vb gibi disk balata kombinasyonuyla biraz daha geç ısınacaktır. Yani kaybından kazanmış olacaksın.
Vag grubunun avantajı birçok modelin parçaları birbirine kolayca uydurulabiliyor, biraz araştırarak oem 4-6 piston kaliper kiti, fren merkezi ve daha büyük disk ile ciddi fark elde edebilirsin. 17 jant ile 340mm çapına kadar disk takabilirsin. Özellikle octavia için daha fazla seçenek var bijon porya ölçüsünden dolayı, 17z veya 18z kaliperlere bakabilirsiniz oem touareg, porsche vs de kullanılan kaliperler. Ya da brembo, willwood vb kit bulunabilir piyasadan. Balatanın baskı yüzeyini arttırmadan çok fazla bir fren performans artışı beklememek gerekir.
5.1 hidrolik kullanıyorsanız önce fren sistemini yeni hidrolik ile bir sefer baştan sona temizleyip, doldur boşalt yapıp sonra tekrar 5.1 ile doldurmanız daha iyi olacaktır. Dot 4 ile dot 5.1 in sistemde karışmaması gerekir ve 5.1 hidrolikleri senede bir yenilemeniz iyi olur. Dot 4 olarak da bulabilirseniz Castrol SRF ya da motul rbf660 kullanabilirsiniz.
Ek olarak,sene de birden ote piste cikis sayisi onemli 5.1 lerde. Sistem cok kalmamali cok isinip sogudugu zaman.
Cok uzun suredir delikli zimmerman, akebono performance, rbf kullaniyorum normal sartlarda gayet ideal.
Ama suan hazir stok delikli seri zimmerman yoksa 45 gun imkansiz, simdi soylersen onumuzdeki sezona belki yetisir.
Gunluk alcon racinglerin uzerinde yellow stufflar var bence cok kotu, 1 takimda pagid blue rs4'lerim var ama bunlarida gunluk kullanmak imkansiz gec isiniyor ses problemi var.
Genel olarak soylendigi gibi big brake kit olmadigi surece uygun yollu hawk vs sip edebilirsin ama servis malindan cok farkli olmaz, ring gibi 1 saat pistte kalsan surekli fren gereksinimi olan bir pistteoem upgrade bakardim.
Özgür Güneş
28-04-2019, 19:38
Fren işi için pek bir soru kalmadı gibi, araştırıp bir çözüm bulacağım artık, mayıs'ın 25 inden sonra anca yapabilirim satın alma işlemlerini :)
Lastik için ahalinin yorumu nedir? Pek bir seçeneğim yok zaten, Nankang veya Kumho, Nankang almak mantıklı gözüküyor. Peki gündelik rahmitanir gibi semi slick ile gezmek saçma mı olur? Zırt pırt tak çıkar yaptırmak istemiyorum.
Okulla bağım 1 hafta içinde bitecek, hafta sonları işten vakit kaldıkça arabayı soyup hafifleteceğim. Birde fren soğutma hortumu çekeceğim. Mevcut disk balata ile devam edip aslında biraz para biriktirip kit değiştirmek mantıklı gibi duruyor.
Şimdi aklıma geldi, rent4ringdeki swift in diskler orijinaldi, sadece endless balata vardı, diske çok para ayırmayıp balataya parayı gömmekte mantıklı olabilir, benim arabaya uyumlu endless balata 160 euro civarıydı, diski hırpalar ama dünya para bayılamamış olurum diske. Görünür gösteriyor ki dot5.1 i bi dahaki pistte harcayıp RBF660 ile devam etmek mantıklı gözüküyor. 2-3 pistte bir değiştirmek yeterli olur mu?
Yekta polo tdi(256mm oem) için 4 piston kaliper 312mm disk kombinasyonunda ne yapılabilir. İşte atıyorum porya değiş bu arabanın frenini tak taşıyıcı değiş bunun kaliperini al şeklinde önerebilir misiniz? (:
Yekta polo tdi(256mm oem) için 4 piston kaliper 312mm disk kombinasyonunda ne yapılabilir. İşte atıyorum porya değiş bu arabanın frenini tak taşıyıcı değiş bunun kaliperini al şeklinde önerebilir misiniz? (:
Valla pek bilmediğim bir araç ama kısa bir bakındım şu konuyu buldum
Polo 6R Brake Upgrade - UK-POLOS.NET - THE VW Polo Forum (https://uk-polos.net/viewtopic.php?t=69782)
Golf mk4, Audi TT 8N, early Audi A3 8L bu araçların 5x100 ölçülü diskleri ile uygulama yapılabileceğini ama kaliper disk balata ile birlikte kaliper taşıyıcı değişilmesi gerektiğini söylüyor. Ayrıca 312 mm disk ile en az 16 inch jant da gerekecektir. Ayrıca çelik fren hortumu almak da iyi olur. Fren merkezine dair birşey söylenmemiş
Belki biraz daha ucuz yollu 288mm GTI frenleri ile değiştirebilirsin.
Dediğim gibi pek bir bilgim yok.
kiyanf
16 jant kullanmak için 288 e çevirip kaliper 4 piston brembo edinilip custom taşıyıcı ile iş çözülür
17 ile 312 ye çevrilip geri kalanı aynen uyhunalabilir
Ancak en yaygın ve en uygunu 312 mk4 yada Polo gti dönüşümü yapmak bir noktaya kadar yeterli gelecektir
Merkez değişmeye gerek yok
312 disk üzerine Megane 2 yada Clio 3 RS gibi Brembo kaliper takılabiliniyor doğru ayak ile. Ben Polo GTI için kit yapmıştım. Aynı kit sizede olur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.