Orijinalini görmek için tıklayınız : Boya Değişen Takıntısı Olmasa
Mrb arkadaşlar.
Bu boya değişen konusu son zamanlarda çok abartıldı.
Değişenli arabamda oldu değişensizde hiç bi fark yok aralarında.
Tabi şasesi işlemli bir araç almadım bilmiyorum şaseye kadar girmiş araç yengeç gibi gider mi?
Yalnız şöyle bir durum var 1 değişenli 3 parça boyalı aracı emsallerinden baya bi uygun fiyata alabiliyorsun.
Kaskolar zaten hasarı şişiriyorlar.
5-6 bin tllik kayıt bence birşey değil. Tabi arabasına göre değişir her aracın kapısı ve işçilik aynı fiyat değil.
Takıntı yapmazsak uygun fiyata kmsi emsallerinden düşük 1 yada 2 değişinli aracı alıp mis gibi kullanabilirsiniz.
Mesela netteki yazılara bakarak kmyi takıntı yaptım gittim 130 binde en düşük kmli aracımı aldım ve 3 ay sonra motor yaptım.
Takıntım yokken 3 kez 200k üstü araç aldım ve 10 numara masrafsız kullanıp zorlanmadan sattım.
Bu değişen olayı da onun gibi bence uyguna alınıp yine uyguna satılır ki 2 kapısı değişik aracı pazarda 3 saat içinde satmıştım.
Ekleme olarak ilk arabam Ford Escorttu iyi kandırılmıştım.
O zamanlar ekspertiz falanda yoktu kaportacıyada göstermedik.
Tam 4 sene kullandım. Doğru düzgün masraf yapmadım.
Ekspertizlerde yeni türüyorlar. Alıcı geldi ekspertiz soktu aracı ulan tavan bile değişik çıktı tam 7 parça değişikti araçtı. Onu bile 3 günde ilandan sattım tabi ondan zarar ettim.
CloudGrey
03-05-2019, 08:20
Bu kaskolar neden şişiriyor ?
Kime ne yararı var ?
Bu durumdan hoşnutsan ucuza alıp sorunsuz biniyorsan, uyandırma milleti boşver aynı şekilde almaya binmeye devam et :)
Orta halli esnafın sevdiği kombinasyondur pert kayıtlı lüks segment :)
Mercedes - Benz / SL / 350 / SAHİBİNDEN BAYİ CIKIŞLI 2012 SL350AMG(SL65 AMG)KIŞ SEZONU FİYATI sahibinden.comda - 613160725 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-sahibinden-bayi-cikisli-2012-sl350amg-sl65-amg-kis-sezonu-fiyati-613160725/detay)
O zaman şunu bırakayım, 70-80 kaat trameri olabilir. Yetkili servisin gerekli gereksiz her şeyi değiştirmesi ile süper "şişirilmiş" hasar kaydı, üçkağıtçı ağzı ile yazdım ama gerçeklik payı da var :D Pazarlığa açık... Hasar konusunda detaylı bilgi sahibi tarafından verilir :)
Konuya gelirsek;
Boya, değişen nasıl abartılıyor...
Şöyle...
Evet normalde belki 2-3 parça boya 1-2 değişen bilmemne kabul edilebilir, bunlar olabilir. Arkadaşımın değişensiz boyasız aldığı E46 325i'ye benzinlikte kapıdan Transit'in biri girdi. Al sana 2 parça boya, 1 kapı değişen... Ama zırt diye sattı. Ben "boyasız" arabamı öyle satamam...
Sıkıntı, böyle deyip deyip saçma sapan hasarlara imza atan şerefsizler. Bkz. Final Oto. "Efendim, masrafı en fazla 1.500 TL imiş, aracın piyasası 150 bin TL imiş, ama biz enayiyiz 80 kaada veriyoruz, sizler de daha büyük enayisiniz, alıyorsunuz" diyor adamlar.
Eh böyle mide bulandırıcı işler olunca, insanlar dost arkadaş dediklerini bile kazıklayınca, görmek istemiyorsun artık boyaymış değişenmiş. Ne uğraşacağım diyor adam 3-5 fazla veririm boyasızını alırım. En azından ben bu kafadayım. Ha yoksa İstanbul'da araba boyasız olsa ne olur olmasa ne olur, malın biri gelip çakıyor, kafan dolu oluyor 2 dandik manevra yaparken arabanın sağını solunu sürtüyorsun.
barakuda26
03-05-2019, 08:48
Araç alıcam bakınıyorum, kilometre boya değişen takıntısı yapsan bi dert yapmasan bi dert. Bana da boyası olup kilometresi yüksek olan araçlara da ederinden yüksek rakamlar istendiğini düşünüyorum herhangi bir gözle görülüp kar ettiricek pek farka denk gelemiyorum sanırım.
Abartılacak bir durum yok, evet aracın kupası düzgünse değişenli de boyalı da olsa binerim.
Ama kalkıp da ne hatasız parası veririm, ne isterim. Zaten böyle bir şey de olmamalı.
Aracın kupası motorundan önemli, motor bir şekilde toplanır ama dağılmış aracı toplamak motoru toplamaktan zor.
Daha yeni ilk sahibinden kayınvalidemin aracını sattık 53bin kilometrede, ederi 75 çok tutturursan 80 olan aracı 63e verdik.
Sağ taraftan sürtmüşlerdi, macun istemeyiz kasko ne için var deyip kapıları ve çamurluğu değiştirmişlerdi yetkilide.Kapı içlerinde bile darbe yoktu.
Kasko hasar şişirmez arkadaşlar. Kasko minimum maliyet ile aracın onarımını ister, sigorta experleri yetkili servislerle kıran kırana mücadele eder gereksiz parça değiştirilmesin diye.
Şişirilmiş kayıt yoktur, gereksiz değiştirilen parçalar olabilir. Yetkili servis işçilik fiyatları ve parça fiyatları yüksek olduğu için dışarıda 5 liraya toparlanacak hasarın yetkili serviste 20 liraya toparlanması gibi bir durum olabilir.
Şahsen ben kazalı araba alacaksam yetkili servis tarafından onarılmış araba tercih ederim. Çünkü kazadan etkilenen tüm parçalar değiştirilir, şeffaflık vardır ve tüm detayları öğrenebilirsiniz. Böylece satarken de dert anlatmazsınız, aracın tüm kaza ve onarım kayıtları yetkili serviste olur.
ghibli06
03-05-2019, 08:59
bizimkilerin Borusan takıntısı yüzünden, 2 tampon boyama, 1 çamurluk boyama ve de anahtarlar kaybedildiği için yedek dahil değişimi için (bunlar tabii ki ayrı ayrı zamanlarda), yaklaşık 20bin tl hasar kaydı çıkmıştı e90'da, onu da ancak satarken öğrenmiştik...
Kasko hasar şişirmez arkadaşlar. Kasko minimum maliyet ile aracın onarımını ister, sigorta experleri yetkili servislerle kıran kırana mücadele eder gereksiz parça değiştirilmesin diye.
Şişirilmiş kayıt yoktur, gereksiz değiştirilen parçalar olabilir. Yetkili servis işçilik fiyatları ve parça fiyatları yüksek olduğu için dışarıda 5 liraya toparlanacak hasarın yetkili serviste 20 liraya toparlanması gibi bir durum olabilir.
Şahsen ben kazalı araba alacaksam yetkili servis tarafından onarılmış araba tercih ederim. Çünkü kazadan etkilenen tüm parçalar değiştirilir, şeffaflık vardır ve tüm detayları öğrenebilirsiniz. Böylece satarken de dert anlatmazsınız, aracın tüm kaza ve onarım kayıtları yetkili serviste olur.
Sigorta çalışanı mısın :)
Anca sigorta yetkilileri bu açıklamayı yapıyor da ondan dedim :)
Ama hiç biri demiyor ki, "ben eksperimi sanayiye gönderdiğimde 500 TL'lik işlem için 150'ye yap diyorum, şu parçayı değiştirmek yerine bunu çekiçle, macunla, boya diyorum, çamurluğu ben vereceğim ama Çin malı olacak diyorum... Amaaaaaaa Mengerler'e adamım gittiğinde bana neredeyse arabayı bile göstermezler, inceletmezler, önüme parça listesi ve faturayı koyarlar, adamım imzalar gelir"...
Diyemiyor, diyemez, demez...
Nasıl şişirilemiyor, böyle şişmiyor mu :)
şişirilmiş kasko fatuası galerici kolpasından başka bir şey değil , kim inandırıyor size bunları anlamıyorum. Adamlar bir parçayı değiştirtene kadar 40 dereden su getiriyorlar ki öyle yapmaları gayet normal değil mi ?
Sigorta çalışanı mısın :)
Anca sigorta yetkilileri bu açıklamayı yapıyor da ondan dedim :)
Ama hiç biri demiyor ki, "ben eksperimi sanayiye gönderdiğimde 500 TL'lik işlem için 150'ye yap diyorum, şu parçayı değiştirmek yerine bunu çekiçle, macunla, boya diyorum, çamurluğu ben vereceğim ama Çin malı olacak diyorum... Amaaaaaaa Mengerler'e adamım gittiğinde bana neredeyse arabayı bile göstermezler, inceletmezler, önüme parça listesi ve faturayı koyarlar, adamım imzalar gelir"...
Diyemiyor, diyemez, demez...
Nasıl şişirilemiyor, böyle şişmiyor mu :)
Burada eksperin veya sigortacının suçu nedir ? Mengerler de çekiçle kaporta düzeltip macun yaparlar mı sizce ? Tamamen tercih meselesi, aracını sanayiye götürürsen yarı fiyatına hallettirirsin , sigorta şirketi de canıma minnet der. Mengerler faturasında karlı tek kurum Mengerler olur.
Sigorta çalışanı mısın :)
Anca sigorta yetkilileri bu açıklamayı yapıyor da ondan dedim :)
Ama hiç biri demiyor ki, "ben eksperimi sanayiye gönderdiğimde 500 TL'lik işlem için 150'ye yap diyorum, şu parçayı değiştirmek yerine bunu çekiçle, macunla, boya diyorum, çamurluğu ben vereceğim ama Çin malı olacak diyorum... Amaaaaaaa Mengerler'e adamım gittiğinde bana neredeyse arabayı bile göstermezler, inceletmezler, önüme parça listesi ve faturayı koyarlar, adamım imzalar gelir"...
Diyemiyor, diyemez, demez...
Nasıl şişirilemiyor, böyle şişmiyor mu :)
Yok hocam ben avukatım. Değer kaybı ve ayıplı ifa davalarından edindiğim tecrübeler ile böyle bir kanıya vardım.
Mevzu değişen boya takıntısı değil mevzu arabaların hepsinin yamuk yumuk olması. Değişenli boyalı arabaya takılmıyorum ama çizgiler yamuksa anında soğuyorum ki çıkın sokağa arabalar berbat halde. Ki ilanda değişen boya takıntısı olan aramasın yazan adamların yüzde 90 arabası patlak, yanına gitmeye gerek kalmadan fotoğraflardan belli ediyor çoğu. Terimlere takılmaya gerek yok. Mesela temiz kelimesinin içi bomboş şu anda. 5 arabaya gittim hepsi de ilanda temiz. Hele 1 araba vardı arabam temiz gel dedi yanına gittim tavanı dahil macunlu araba direkten ikiye katlanmış.
Şşsh, neden milleti uyandırıyorsunuz ya. Ne güzel boyalı & değişenli arabalara piyasanın 5-10 lira eksiğine biniyoruz.
Şişirilmiş muhabbeti galerici kolpası, onu dalgasına yazıyorum tamam da;
Burada eksperin veya sigortacının suçu nedir ? Mengerler de çekiçle kaporta düzeltip macun yaparlar mı sizce ? Tamamen tercih meselesi, aracını sanayiye götürürsen yarı fiyatına hallettirirsin , sigorta şirketi de canıma minnet der. Mengerler faturasında karlı tek kurum Mengerler olur.
Sence nedir hocam? Yazdığım paragraf açık değil mi?
Her iki tarafı da dinleyen, özellikle de sanayide onarım yapan işletmelerle yetkili servisleri az buçuk yakından tanıyan ve içlerinde nelerin "döndüğünü" bilen biri olarak yazıyorum. Sigortacıları da çok dinledik. Ki kendileri de kabul ediyorlar arka planda ama hala bazıları "olmaz ya yok öyle bişey, kesinlikle öyle bişey olmuyor" modunda reddediyorlar. O yüzden dedim çalışanı mısın diye :)
Sigorta burada ne yapıyor, veya eksper:
Tekrar yazıyorum; Araba geliyor, efendim şu kadar hasar var. Şurası boyanacak, şu değişecek bilmemne olacak.
Eksper geliyor, tamirhane işletmesi tahmini hasarı ve yapılması gerekenleri söylüyor. Eksper başlıyor, "onu değiştirme, boya", "bunu değiştirme, tamir et" falan filan... Tamam diyor adam, şunu boyayacağım, 150 TL veririm diyor eksper. Ula diyor ben 400 TL boyuyorum parça başına. Yok diyor, 150 boyayacaksın. E adam ne yapıyor, dosyayı kabul edecekse ya başka yerden çıkarmaya çalışıyor, ya da atıyorum boyanın bilmemnesini katmıyor, dandik boyuyor falan filan...
Bununla bitmiyor. Sigorta diyor ki "orj. parça kullanmayacaksın, benim getirdiğim sözde "eşdeğer" parçayı veya muadil parçayı kullanacaksın" diyor. Adam diyor ki, "sigorta şirketi bi çamurluk getirmiş Kangoo'ya, bi tarafı hizalayınca, diğer taraf vida yerine gelmiyor, kısa düşüyor, ulan lastik değil ki bu esnetip de takayım, kaliteyi siz düşünün" diyor.
Böyle bin tane terane...
Ama ne oluyor, Mengerler falan filan diye yazıyorum ama töhmet altında da bırakmayayım, her yetkili servis, her marka, her sigorta için geçerlidir bu, bu yüzden feci bi genelleme yapmamda mahsur görmüyorum.
Servise araç geliyor, tamir yok, boya yok veya çok dandik küçük işler için var. Çünkü yetkili servislerde boya ustaları da genelde dandik, öyle macunlayayım, şurayı düzelteyim de cillop gibi boyayayım tarzı adamlar yok, çizik boyarlar anca.
Eee eksper bu durumda ne yapıyor, alternatif yok, yumruk göçüklü kapı değişiyor, bilmemne değişiyor, o arada servis müdürü falan filan eksperle kankaysa, veya sigorta şirketini de tanıyorlarsa, ya da hiçbiri olmasa bile yetkili servis başlıyor aralara sıkıştırmaya, efendim kapı hasar gördüyse kasma yapmıştır, kilit bilmemnesi de değişmesi lazım, efendim orası bilmemne olduysa vidaların da değişmesi lazım.
Yetkili servis işi büyüyüp genişledikçe, Mengerler, X, Y, Z firması da neredeyse arabayı bile göstermeyip, aynen yukarıda yazdığım gibi, "hacı bu parçalar değişecek, tamam mı" diyor, adam imzayı atıp gidiyor.
Burada bi enayilik, bi sıkıntı yok mu hocam sence?
ghibli06
03-05-2019, 09:40
şişirilmiş kasko fatuası galerici kolpasından başka bir şey değil , kim inandırıyor size bunları anlamıyorum. Adamlar bir parçayı değiştirtene kadar 40 dereden su getiriyorlar ki öyle yapmaları gayet normal değil mi ?
aslında şişirilmiş kasko derken çoğunluk bayilerden bahsediyor, kasko deli mi fazla para versin...
Ha bu arada "yetkili serviste yaptırayım da kayıtlı olsun" durumu da bence büyük bi yanılgı. Kayıtlı olup olmaması çok problem değil, arabayı almak isteyen gitsin göstersin, ne var ne yok çıkıyor zaten. Güvenmiyorsa almasın. Bu kadar basit.
Niye böyle diyorum, buradaki sıkıntı şu, "yetkili"(?!) serviste yapılan araçların çooooooooooooooooooooook büyük çoğunluğu, sanayide bildiğiniz bir ustada toplanana göre çok daha dandik, çok daha güzel üçkağıtlarla toplanıyor. O faturalarda yer alan parçaların değişmediğini de gördük, biliyoruz.
O yüzden garanti hariç ne yetkilide bakım yaptırırım, ne hasar onarımı yaptırırım, ne parça değiştirtirim. Kayıt mayıt işi hikaye bence. Tramer detaylarında da ne değiştiği ne olduğu yazıyor. Ki dediğim gibi, bilinçli alıcı zaten her şeyini kontrol ettiriyor. Kayıt saklamak isteyen de saklıyor.
aslında şişirilmiş kasko derken çoğunluk bayilerden bahsediyor, kasko deli mi fazla para versin...
Aynen, ben de aynı şeyleri yazıyorum :) Sigorta-tamir işlerinde bizde bu bakımdan bi mallık var. Bunu nasıl çözerler ne yaparlar bilemiyorum ama sigorta şirketleri bile bu durumu dile getirince hayır yok öyle bişey diyor. Tamirhane sahibi adam suratına neler olduğunu anlatınca, kem küm...
Beyler bu kadar takılmaya gerek yok, herkesin elinde telefon var.
Kullanıcı kaza yaptıysa çeker fotosunu satarkende bak kardeşim bu oldu bu sebeple serviste bunlar bu paraya yapıldı der. İçine sinerse kafana yatıyorsa kaydu kuydu varsa alırsın.
SpeedlinE™
03-05-2019, 09:59
birçok nadir araçta ciddi(baya ciddi :D )kazaları olup toplanıp şuan ciddi yürüyen birçok araç var piyasada. 90lı yıllardan günümüze kadar,işçilik önemli bence
Daha evvelki konulardan gördüğüm üzere bu işlere fazla kafa yoruyorsun. 2.el piyasasının şişkinliği ya da boya takıntısı buradan konuşarak değişecek şeyler değil. Su akıp yolunu buluyor.
Benim boya takıntım yok. Çoğu kişinin de olduğunu sanmıyorum. Yoksa bu kadar kolay araç değiştiremezdik.
Bence aracı alacak olan insan kendine dert etmiyor boya değişeni,yani genelleme yapmayalım yine de.
satarken problem yaşarım diye endişeli yaklaşıyor bizim topraklarda. Ne bileyim arabanın tavanda güneş yanığı var,kabut güneşten yana yana tüm kimyasallara bölünmüş;ama gururla ''BOYASIZ'' yazılması ya da o aracı alınması ne kadar mutluluk verir insana bilemedim :)
şimdi ki aracımda boyalı,satmaz binmeye devam edersem komple boyatayım diyorum :)
Bu takıntının en büyük sebebi Türkiye'de servislerin ve ustaların düzgün ahlaklı çalışmayışıdır.
Daha önce 0 aldığım arabayla kaza yaptım. Yetkili servise yaptırdım. Adamların ne yaptığı boya boyaydı nede işçilik. Hadi boya gözle alakalı bir şey herkes farkedemez. Ama kapının içindeki yalıtım malzemelerini neden koymuyorsun? Ön kapı tok ses çıkarıyordu, arka kapı teneke gibi ses çıkarıyordu vurunca.
Aracın onarılmasından sonra eskisi gibi olmuyor hiç bir zaman. O yüzden ufak tefek vurukları yaptırmıyorum
CloudGrey
03-05-2019, 10:27
arkadaşımın sıfır aldığı pejo 207 galeriye gelirken tırdan düşmüştü,
çocuk arabayı 600km de birine satarken tavanı boyalı çıkmıştı.
YETKİLİ BAYİ SIFIR araba satıyor tavanı boyalı ve söylemiyor.
bunun üstüne bişey yazmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum.
Tırdan dusmemıstır,dusse tavan boyalı olmaz.
Ben 3 tane sıfır aldıgım arabada sonradan yanı bayıde boyayla karsılastım. 2 sının aynı bayı olması dusundurucu...
GokhanRS
03-05-2019, 12:06
çöpe gitmesi gereken arabalar 20 25 bine satılıyor memlekette, boya değişen kafaya takılması mı abes geliyor? kusura bakmayın ama bugün eli yüzü düzgün gerçekten hak ettiğimiz tarzda arabalara binmek istesek 150bin tl ikinci elinin fiyatı var. adam açıkçası boya değişen her şeyi takar. ben garipsemiyorum artık takıntılı adamları. gelir düzeyimiz biraz düzgün olsa herkes temiz arabaya binmek ister.
boya değişen değil memleketteki tek konu. 3 parça boyalı diyor adam ama arabanın elektronik aksamının bile üzerinden geçmiş, yada sel görmüş arabayı boyasız diye iteleyeni v.s yani açıkcası memlekette temiz 2nci el tamamen şans işi.
kasko olayı bana garip geliyor ya
kuzende passat vardı b7 kasa
2 defa önden kaza yaptı ama tıklama seviyesinde kazalar
sanayide 2sinide değişensiz 1ini hatta boyasız 3er-4er liradan yaptırırsınız
ama kasko var haliyle 2sini de kaskoya yaptırdı işçilik *** gibi kaput çamurluk tampon değişti 2 defa 35 lira hasar kaydı geldi toplamda
çiçek gibi arabayı hasar kayıtlarından dolayı 10 lira da ucuza verdi
birde kaskoya son yıl 5000 lira ödedi
kaskoya hiç sıcak bakamıyorum..
kasko olayı bana garip geliyor ya
kuzende passat vardı b7 kasa
2 defa önden kaza yaptı ama tıklama seviyesinde kazalar
sanayide 2sinide değişensiz 1ini hatta boyasız 3er-4er liradan yaptırırsınız
ama kasko var haliyle 2sini de kaskoya yaptırdı işçilik *** gibi kaput çamurluk tampon değişti 2 defa 35 lira hasar kaydı geldi toplamda
çiçek gibi arabayı hasar kayıtlarından dolayı 10 lira da ucuza verdi
birde kaskoya son yıl 5000 lira ödedi
kaskoya hiç sıcak bakamıyorum..
Dışarıda yaptırıp kaskodan parasını almak en güzeli.
Millet genelde uğraşmak istemiyor, çoğunluk bilinçsiz. Araba nasıl yapılmış ne olmuş o bile belli değil. Kimse farkında da değil, o yüzden böyle oluyor bu onarım işleri aslında.
Kasko bu anlamda ve asıl olarak hırsızlık yangın bilmemne türevi şeyler için işe yarıyor, hasar anlamında da millet genelde anlaşmalı servis muhabbetine kanıyor, veya öyle olması gerekiyor sanıyor, dışarıda yaptıramıyor-yaptırmıyorlar.
Ya kaskoyu falan geçtim, sanayideki adama güvenmeyip, yetkiliden başka yere arabamı sokmam diyen adamlar var. Donanımhaber'de adamın birine bişey yazdım, "hahahah sanayide gidip bana Bosch marka, Mann, Valeo marka, bilmemne marka parçayı ucuza takacaklar deme sakın çok gülerim, benim ucuzla işim olmaz, orijinal parça alırım yetkili servisten" diye ukalalık yaptı.
Sen şöyle bi dolaşsana arabayı dedim, içini dışını, elindeki anahtar dahil kaç yerde Valeo yazıyor, Bosch yazıyor, markalara bi göz at bakalım dedim, adam sanıyor ki Opel üretiyor parçayı. Orijinal alacakmış. Vah vah... Bi de bana gülüyor :)
O 35 kaat hasar kaydı da önceki mesajlarda yazdıklarımdan ve tüketicinin bilinçsiz olmasından kaynaklanıyor işte. Adam nasıl olsa kasko var diyor bırakıyor gidiyor. Adamlar çıkma mı parça taktı, çakma mı yaptı, adama mı çaktı belli değil. Bir de işte hasarsızlık indiriminden bahsetmiyor kimse, seneye herkes şok oluyor :) Kaskodan bugüne kadar az hasar yaptırdım, az başvurdum ama hep işe yaradı, cepten yaptıramayacağım, yaptırmayacağım şeyler oldu.
Daha önce başka bi yerde de yazmıştım, arkadaşım güya tanıdık sigortacı tanıdık yetkili serviste kazalı arabasını yaptırdı. Adamlar akşam 22:00'de araba teslim etmeye gelmişler, eşi durdurdu, hacı dedi gece yarısı karanlıkta araba mı teslim edilir??? Sen hasarsız kazasız teslim aldım diyeceksin, sonra sabah sürpriiiiiiiz :)
Nitekim ne oldu, adamlar gittiler, araba sabah tekrar geldi, boya tonu tutmamış, akşam kabul etse bi daha hak iddia edemeyecekler. Eh dediler yani "tanıdık" hesabına bunu bize bile yapıyorsanız, siz normal tüketiciye müşteriye neler yapmazsınız...
kasko olayı bana garip geliyor ya
kuzende passat vardı b7 kasa
2 defa önden kaza yaptı ama tıklama seviyesinde kazalar
sanayide 2sinide değişensiz 1ini hatta boyasız 3er-4er liradan yaptırırsınız
ama kasko var haliyle 2sini de kaskoya yaptırdı işçilik *** gibi kaput çamurluk tampon değişti 2 defa 35 lira hasar kaydı geldi toplamda
çiçek gibi arabayı hasar kayıtlarından dolayı 10 lira da ucuza verdi
birde kaskoya son yıl 5000 lira ödedi
kaskoya hiç sıcak bakamıyorum..
Abi ufak tıklamalarda değilde, pert durumunda iyi oluyor. Bunun yanında ücretsiz yol yardım, ikame araç vs. de var, bildiğim kadarıyla sigortada yok bunlar.
Abi ufak tıklamalarda değilde, pert durumunda iyi oluyor. Bunun yanında ücretsiz yol yardım, ikame araç vs. de var, bildiğim kadarıyla sigortada yok bunlar.
tabi ki daha faydalıdır ona itirazım yok
ama işte ihtimalleri satıyor adamlar bizde satın alıyoruz gerçibenim hiç kaskolu arbam olmadı anca krediyle ya da 0 km pahalı bişi alırsam olur sanırım (tabi 5000 lira ücrete göre konuşuyorum 1500-2000e varsa yaparım muhakkak)
https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/ee0a4f6ef09714c5cd45b2edd66b0e8c/5D54830B/t51.2885-15/e35/11374367_742471409209867_937614165_n.jpg?_nc_ht=sc ontent-ams3-1.cdninstagram.com
Şişirilmiş muhabbeti galerici kolpası, onu dalgasına yazıyorum tamam da;
Sence nedir hocam? Yazdığım paragraf açık değil mi?
Her iki tarafı da dinleyen, özellikle de sanayide onarım yapan işletmelerle yetkili servisleri az buçuk yakından tanıyan ve içlerinde nelerin "döndüğünü" bilen biri olarak yazıyorum. Sigortacıları da çok dinledik. Ki kendileri de kabul ediyorlar arka planda ama hala bazıları "olmaz ya yok öyle bişey, kesinlikle öyle bişey olmuyor" modunda reddediyorlar. O yüzden dedim çalışanı mısın diye :)
Sigorta burada ne yapıyor, veya eksper:
Tekrar yazıyorum; Araba geliyor, efendim şu kadar hasar var. Şurası boyanacak, şu değişecek bilmemne olacak.
Eksper geliyor, tamirhane işletmesi tahmini hasarı ve yapılması gerekenleri söylüyor. Eksper başlıyor, "onu değiştirme, boya", "bunu değiştirme, tamir et" falan filan... Tamam diyor adam, şunu boyayacağım, 150 TL veririm diyor eksper. Ula diyor ben 400 TL boyuyorum parça başına. Yok diyor, 150 boyayacaksın. E adam ne yapıyor, dosyayı kabul edecekse ya başka yerden çıkarmaya çalışıyor, ya da atıyorum boyanın bilmemnesini katmıyor, dandik boyuyor falan filan...
Bununla bitmiyor. Sigorta diyor ki "orj. parça kullanmayacaksın, benim getirdiğim sözde "eşdeğer" parçayı veya muadil parçayı kullanacaksın" diyor. Adam diyor ki, "sigorta şirketi bi çamurluk getirmiş Kangoo'ya, bi tarafı hizalayınca, diğer taraf vida yerine gelmiyor, kısa düşüyor, ulan lastik değil ki bu esnetip de takayım, kaliteyi siz düşünün" diyor.
Böyle bin tane terane...
Ama ne oluyor, Mengerler falan filan diye yazıyorum ama töhmet altında da bırakmayayım, her yetkili servis, her marka, her sigorta için geçerlidir bu, bu yüzden feci bi genelleme yapmamda mahsur görmüyorum.
Servise araç geliyor, tamir yok, boya yok veya çok dandik küçük işler için var. Çünkü yetkili servislerde boya ustaları da genelde dandik, öyle macunlayayım, şurayı düzelteyim de cillop gibi boyayayım tarzı adamlar yok, çizik boyarlar anca.
Eee eksper bu durumda ne yapıyor, alternatif yok, yumruk göçüklü kapı değişiyor, bilmemne değişiyor, o arada servis müdürü falan filan eksperle kankaysa, veya sigorta şirketini de tanıyorlarsa, ya da hiçbiri olmasa bile yetkili servis başlıyor aralara sıkıştırmaya, efendim kapı hasar gördüyse kasma yapmıştır, kilit bilmemnesi de değişmesi lazım, efendim orası bilmemne olduysa vidaların da değişmesi lazım.
Yetkili servis işi büyüyüp genişledikçe, Mengerler, X, Y, Z firması da neredeyse arabayı bile göstermeyip, aynen yukarıda yazdığım gibi, "hacı bu parçalar değişecek, tamam mı" diyor, adam imzayı atıp gidiyor.
Burada bi enayilik, bi sıkıntı yok mu hocam sence?
Böyle bir şeyin olması şu an için mümkün değil , istisnalar tabiki olabilir ona lafım yokta , eksper müdürle kanka olacak yazacakta yazacak falan, sigorta şirketleri çok ince eleyip sık dokuyorlar şu an ne aldığını ne sattığını. Araç pert ettim yetkiliye bıraktım , defalarca kaskodan yetkili serviste araç yaptırdım , hiç öyle şurası da değişsin burasıda değişsin diye angaryadan bir şey görmedim ben faturada. öyle ufak defek hasarlarda değildi yaptırdıklarım. Araçlarda hep premium.
He ilk yazdığın şey doğru sanayideki ustayı ciddi sıkıştırıyorlar , onla da karşılaştım. Yetkiliye aynı olayı yapamıyorlar.
tabi ki daha faydalıdır ona itirazım yok
ama işte ihtimalleri satıyor adamlar bizde satın alıyoruz gerçibenim hiç kaskolu arbam olmadı anca krediyle ya da 0 km pahalı bişi alırsam olur sanırım (tabi 5000 lira ücrete göre konuşuyorum 1500-2000e varsa yaparım muhakkak)
Abi aslında olay, dediğin gibi. Bağladığın parayı sigortalıyorsun, rakam senin için önemli değilse yapmazsın.
ChuckBartowsKi
03-05-2019, 13:33
Kendim bineceksem hasar kayıtlı alırım şasesi ufak tefek yapılmış bile olsa alırım.
al sat yapacaksam veya takas geliyorsa çok titizim ben de.
zOnstyLe
03-05-2019, 14:28
Bence çokta dillendirmemek lazım uygun uygun alıp biniyoruz işte :D
Yetkili servis faturayı pek şişiremez kasko firması salak değil biner tepesinede. şöyle saçma şeyler oluyor. Mesela 2010 veya 2011 model Hyundai i20 de otomatik katlanan ayna var. bir tanesi sallanıyordu Servisde fiyat sordum 1,5 sene önce 800 küsür liraya yakın bir fiyat söyledi. geldi birisi aynanı kırdı aptal bir ayna o kadar olurmu diyorsunuz ama pahalı çıkabiliyor. Park sensörleri olan bir arabanın tamponun dişleri kırılmış mecbur değişecek kim bilir kaç para çıkıcak halbuki arabada birşey yok. temiz.
beklenmedik saçma şeyler çok maliyetli olabiliyor. Bence ufak tefek sürtme gibi hasarlara takılmamak lazım yeterki herşeyine baktırın birde dikkat edin. Acele etmemek gerek.
serhadocak
03-05-2019, 17:00
YouTube (https://youtu.be/e3fynznckeY)
Bu video iyi bir açıklama bence...
serhadocak
03-05-2019, 17:02
YouTube (https://youtu.be/e3fynznckeY)
Bu video iyi bir açıklama bence...
herkes kazasız boyasız arabası olsun ister ama bir de memleket gerçekleri var. Sıfır araç aldım çocuklar otoparkta oynarken sol arka direğe taşla vurup 4-5 cm lik yeri nokta nokta göçürmüşler al sana boya al sana hata. Ondan sonra da hep boyalı 1-2 parça değişenli aldım zaten yeter ki tavanı şasesi sağlam olsun mekaniği sıkıntı açmasın. Kasko olayı da vazgeçilmezim. 2005 model colt a kasko yaptırmıştım parçaları zaten pahalı en azından kendimi güvenceye almış olurum diye. O. Ç. tırcının biri yüzünden kaza yaptım değişmesi gerekenler kabaca ön tampon sis farı radyatör klima komp. aks ve taşıyıcı. hava yastığı falan açmadı araba direkt perte çıktı parçaların pahalı olmasından dolayı.
YouTube (https://youtu.be/e3fynznckeY)
Bu video iyi bir açıklama bence...
Tek jant 6800 TL diyince (2018 fiyatı) kapattım videoyu :).
Esas vurgunu servisler yapıyor fahiş fiyatlarla.....
-Murat Özcan-
03-05-2019, 17:52
Şahsen boyaya takılmıyorum değişen olayına biraz takıldığım oldu ama bu pahalılıkta artık onuda gözüm görmez oldu.
Bundan sonra alacağım araba da bunları aramayacağım..
Ben hiçbirşeye takılmıyorum.
Fiyata bakıyorum.
Her mal alınır satılır fiyatı doğru oldukça
Arac kendisini belli ediyor zaten cogu zaman. Agir bir kaza gecirmemisse, taklasi yoksa, sasisinde direginde tavaninda MACUN yoksa alinir binilir. Gunes yanikli ya da cizikli ezikli aracla gezmektense dimdik aracla gezmeyi tercih ettim hep, hala da ediyorum. 5 yasindan ufak aracta komple boyayi sorgularim, fakat ezik surtuk vs sonucu boyanmis/degismis parca umurumda olmaz.
Mesela eski bmwlerde cok olurdu, e46larda e39larda falan. Onden ufacik tiklasan kaput bukulurdu. Dunyanin macununu yerdi o sekilde gezerlerdi. Degistir gitsin halbuki ne onemi var, 4 tane civatayla tutturulan dis aksam kaporta parcasi yani.
İbrahim33
04-05-2019, 14:13
binmek için alacak olursam şaselerde iç direklerde bir şey yoksa yan yatmayıp takla atmamışsa her hangi bir sorun olmaz. hatta arka çamurluklar hariç 3-5 parça değişen olupta , ağır hasarı olmayıp rakam yüksek olursa , yetkili servis bakımlı düşük km olursa , örneğin 150 liralık arabayı niye 110 a almayayım :)
haa satacak olursam hiçbişey önemli değil dik dursun yeter , yeter ki ucuz olsun :)
Mutlu Değerli
04-05-2019, 14:25
Bazen diyorum acaba çok bi fiyat mı istiyorum diye
Aynı renk herşey olan araba;
Opel / Corsa / 1.3 CDTI / Essentia / KALINCALAR OTOMOTİV'DEN 2004 OPEL CORSA 1.3 CDTİ ESSENTİA sahibinden.comda - 630747520 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-kalincalar-otomotiv-den-2004-opel-corsa-1.3-cdti-essentia-630747520/detay)
Bu başka bir örnek;
Opel / Corsa / 1.3 CDTI / Essentia / OPEL CORSA 1.3 DİZEL OTOMATİK sahibinden.comda - 690006817 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-opel-corsa-1.3-dizel-otomatik-690006817/detay)
Bu da benimki;
Opel / Corsa / 1.3 CDTI / Essentia / 1 PARCA BOYALI ORJİNAL 1.3CDTI sahibinden.comda - 689775822 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-1-parca-boyali-orjinal-1.3cdti-689775822/detay/)
ardicli2000
04-05-2019, 14:41
Boya takıntısı bizim milletin üçkağıtçılığından kaynaklanıyor.
Adam "sürttü sadece" diyerek sattığı kendi aracının neredeyse pert olduğunu biliyor. Ya diyor aynısını bana da yaparlarsa.
Sırf bu nedenle tramer kaydı olan aracı almak olmayan hasarlıyı almaktan iyidir.
Şöyle ki; araç 3 yaşını geçmediyse tüm tamir tadilat orjinal parçayla yetkili serviste oluyor. Senin tampon sürtülmeden çizildi, ezildi büzüldü, sıyrıldı diyelim. Servis bunu direk değiştirir. Çünkü garanti veriyor. Tonla macunun ilk polisajda çatladığını çokça gördük. 300 TL ye yaptıracağın tampon oldu mu sana 2 bin... Şişirme dedikleri bu. Halbuki fabrika ayarına döndü. Bence daha iyi.
İkinci olay kazanın mahiyeti. Tramer kaydı olan aracın her türlü fotosu da vardır. YAni ister 5000 desin ister 20 000 o aracın nasıl bir kazaya karıştığını bilebilirsiniz. Öbür türlü adam masraf çıkmasın diye kaskodan yaptırmıyor cepten 10 bine yaptırıyor. Haberin bile olmuyor alıyorsun. Ama tramerli olsa 50 000 olacak. Dönüp bakmayacaksın bile.... Hangisi daha iyi şimdi???
Ben arabayı aldım 1 hafta sonra sağ ön kapı ezildi. Neden bilmiyorum. Hala da öyle duruyor. Ne değişti yürüyüşünde... Çizik belli bile olmuyor neredeyse.... Yaptırsam tonla para hem... sanayi de her yerini çizidiler rötuşladım.... Al sana lokal boya... Olsa neee olmasa neee. Araba aynı araba, gidiş aynı gidiş...
Alıp bineceğiniz arabada A B C sütuna bakılmalı. Neredeyse hiçbir eksper bakmıyor. Motor için benzin, yağ geçmişine bakılmalı kimse sormuyor. Komresyon testi yapılmalı kimse yapmıyor.....
Sonra yok tramer yok değişen yok boya.....
İşte o yüzden bir araçta 10 bin sonra motor yaptırıyoruz diğerinde 200 bin hiçbir şey olmadan saat gibi işliyor.
mikelazi
04-05-2019, 15:42
1 değişen(sol ön çamurluk)8parça boyalı araç aldım.araç 60bin km.deydi.yani her 7500km de bir boya yemiş araba :)
tramer kaydı toplamda 5100tl.
benden önceki abla oto boka boyatmış arabayı.arabada gram çizik yok.yürüyeni,motoru,şaseler,şanzımanı harika.
büyük kazası olmadıktan sonra boyaya çok takılmamak lazım.boya düzgün yapıldıysa işime bile geliyor.
mesela venga kazası,kaza kaydı yok.avuç içi kadar sol çamurlukta boyası var.aldığımda kapı altlarını ve ön arka tamponu boyattırdım.bence satıcağım zamanda alıcınında işine gelir bu tür boyalar.
HalilMacit
04-05-2019, 15:43
Abimin eşi aracı vurdu far bi xenon ve sis değişti çamurluk ucu boyasız düzeltildi(Sıfır hata ile) İlanda tramer var diyorum adam arıyor değişen boya yok diyorum ama tramer var diyo çok çıkıyor ne yapayım far pahalı. Millet artık geçmiş değişen boyayı tramere takılıyor.
kunteper
04-05-2019, 17:27
Cok parametre var, 1 degisen, 2 parca boyali diye aldigi araba aslinda 5 takla atmissa, o adam bir dahakine boyasiz araba almak istiyor dogal olarak
huseyinturk
04-05-2019, 18:15
Bazen diyorum acaba çok bi fiyat mı istiyorum diye
Aynı renk herşey olan araba;
Opel / Corsa / 1.3 CDTI / Essentia / KALINCALAR OTOMOTİV'DEN 2004 OPEL CORSA 1.3 CDTİ ESSENTİA sahibinden.comda - 630747520 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-kalincalar-otomotiv-den-2004-opel-corsa-1.3-cdti-essentia-630747520/detay)
Bu başka bir örnek;
Opel / Corsa / 1.3 CDTI / Essentia / OPEL CORSA 1.3 DİZEL OTOMATİK sahibinden.comda - 690006817 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-opel-corsa-1.3-dizel-otomatik-690006817/detay)
Bu da benimki;
Opel / Corsa / 1.3 CDTI / Essentia / 1 PARCA BOYALI ORJİNAL 1.3CDTI sahibinden.comda - 689775822 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-1-parca-boyali-orjinal-1.3cdti-689775822/detay/)
Senden alıntı yapıyorum ama kusura bakma canlı örnek oldu :)
Gelinen son nokta bu, tavanda kaputta boyadan eser kalmamış arabalar 1 parça boyalı diye yüksek rakamlara satılmaya çalışılıyor. Ama manyağın biri çıkıp almazsa imkansız hocam o rakamlara. Araba alıp satıyoruz işimiz bu, emin olun değerini doğru yazdıktan sonra boyalı - değişenli araba boyasızından daha rahat satıyor. Hasar kaydı 5-6-7 bine çoğu kişi takılmıyor. Boyasız olsun diye 4 parça boyalısını benden 55e almayıp, bir tık boş ama boyasızına 62 lira veren arkadaşıma arkadan biri vurdu bariyere sıkıştırdı, sol taraf komple boyandı, arka tampon değişti 7 lira kayıt geldi. Değer kaybıda alamıyor aracın yaşından dolayı.
huseyinturk
04-05-2019, 18:18
Şu an 2-3 yaşında araçlarda ciddi ciddi çıkma boyasız parçayı, bağlantı yerlerini mumlayarak söküp takan, eksperlerin anlayamıyacağı şekilde işlem yapanlar türedi. Mesela değişen parça düşük mikron verir, ona ustalıkla ince boya atıp zımparayla boyasız parçanın kalınlığına getiren ustalar var. Eksperlerin çoğu makinayla bakar, bağlantı yerlerine bakar şüphelenmedikçe parçanın içini kazımaz.
Şu an 2-3 yaşında araçlarda ciddi ciddi çıkma boyasız parçayı, bağlantı yerlerini mumlayarak söküp takan, eksperlerin anlayamıyacağı şekilde işlem yapanlar türedi. Mesela değişen parça düşük mikron verir, ona ustalıkla ince boya atıp zımparayla boyasız parçanın kalınlığına getiren ustalar var. Eksperlerin çoğu makinayla bakar, bağlantı yerlerine bakar şüphelenmedikçe parçanın içini kazımaz.
O araba hatasız olmaz mı ?
Fabrikalarin 3 defa boyama hakki var banttan çıkana kadar.
Fabrikalarda nele oluyor neler.
Eger o usta hatasız bir işlem yapmışsa kabul etmek gerek.
Hep bu galericiler yüzünden bu boya işleri
blumenberg
04-05-2019, 19:34
valla ben gördüm yetkilide, farın biri değişecek mesela, renk farkı olmasın diye diğerini de değiştirtebiliyosun
İbrahim33
04-05-2019, 19:35
çıkma boyasız orjinal parça ile değişirse çoğu kimse ayıkamaz. ama vidalarda yine iz olur. onu da ayar mayar yaptık diye itelerler. ya ben anlamıyorum aslında değişse nolur boyansa ne olur da. ticaretini yaptığımız için mecbur dikkat ediyoruz.
İbrahim33
04-05-2019, 20:09
misal
Mazda / 6 / 2.0 / Dynamic / 6 Yıllık Binicisinden Mazda 6 sahibinden.comda - 606226141 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-6-yillik-binicisinden-mazda-6-606226141/detay)
arayıp 43 e hayırlı olsun diyecektim. binmek için alacaktım. açıklama çok güzel gözüküyordu. ta ki o tavanın uç kısmındaki boyayı görene kadar. tavanı boyalıysa önden nasıl patlamıştır allah bilir. arabayı beğendim allah var ama önden patlak arabaya da binmek istemem ne kadar ucuz olsada.
Suan ki altındaki araç bagaj hariç komple boyalı 7000tl tramerli.
1-100 km hizda ip gibi gidiyor.
2-Disardan boyasiz tertemiz duruyor.
3-Motor turbo saat gibi yag kaçakları yok.
4-Arabanin herhangi bir yeri su veya hava almıyor.
5-Herhangi bir sorunu yok.
Şimdi bu araba çöp mü ?
Vallaha; komple boyalı & değişenli & işlemli arabaya gönül rahatlığı ile binerim, yeter ki kupası sağlam olsun, direkler, şasede işlem & kaynak & düzeltme olmasın. Dış kaporta denilen kısım zaten koruma sacından ötesi değil, yolcu & sürücü güvenliği sağlanmasında hasar almak dışında başka hiç bir etkisi yok. Kapısı boyalı araba ile kaza yaparsan da seni koruyacak olan kapı içerisindeki lateral barlar, orijinal araba ilede yaparsan.
Hatta istanbul'da hiç boyasız & değişensiz araba almadım, almam. Sokağa park ediyorum, her gün kullanıyorum birisi gelip çizecek & sürtecek diye arabamı gönül rahatlığı ile kullanamayacaksam ne anladım öyle ticaretten ben. Sürterlerse içimden hatta iyi oldu, boyasını tazeledik falan diyeceğim ama kimse sürtmüyor. :)
huseyinturk
04-05-2019, 21:01
O araba hatasız olmaz mı ?
Fabrikalarin 3 defa boyama hakki var banttan çıkana kadar.
Fabrikalarda nele oluyor neler.
Eger o usta hatasız bir işlem yapmışsa kabul etmek gerek.
Hep bu galericiler yüzünden bu boya işleri
Şimdi sen boyasız diye bir araç alsan atıyorum verdin 250.000 lira. Sonra biri sana o araba arkadaşımındı diyerek arkadan yemiş fotosunu gösterse hiç üzülmez misin?
Bence de boya değişen aracın değerini etkilememeli ama böyle bir piyasa var malesef.
Yağ yakan 100.000'de ki araba hızlı satıyor, motoru sıfır ayarında 300.000'de ki araba bekliyor
Özgür Güneş
04-05-2019, 21:26
Boya değişen olayı çok tek düze algılanıyor ve sadece kaporta önem arz ediyor. Eksperlerde bunun farkında, sadece kaporta değişen-boya işini doğru yapmaya çalışıyor, rahatlıkla görünen şasi parçalarını inceliyolar. Soldan güzel bir darbe alıp 3 değişeni olan arabayla, boydan boya derin göçüklü araba aynı değerlendiriliyor. Ben açıkcası cins bi adam değilim. Pert kaydı olmayan her aracı alabilirim. Çok yüksek hasar kayıtlı arabayı alamam satamam diye. Yüksek tanımım aracına göre değişir. Motora hiçbir ekspertiz adam gibi bakmıyor, bakanı daha görmedim. Son aldığım aracın motoru sorunlu çıktı, ekspertiz taş gibi dedi. Kaportada baktığın zaman nokta hata yok. Bu işe bi standart gelip gerekli kontroller sağlanmalı. Ekspertizler her arabaya bakmamalı. Mesela VW ekspertizci olmalı, BMW olmalı nasıl ki servisler ayrılıyorsa. Çok eksiğiz bu konuda. Toplum dolandırıcı dolu olduğu için garipsemiyorum tabi. Ağır hasar kayıtlı araçlar bir daha kesinlike trafiğe dönememeli, çıkma parça görevi görmeli.
baskan96
04-05-2019, 21:31
Yüksek fiyatlı araçlarda (525d xDrive) pertlilere mecbur bakıyorum bütçe sıkıntısından ama 50-60 bin liralık araç alıyorsam boya-değişen hala önemli..
Şimdi sen boyasız diye bir araç alsan atıyorum verdin 250.000 lira. Sonra biri sana o araba arkadaşımındı diyerek arkadan yemiş fotosunu gösterse hiç üzülmez misin?
Bence de boya değişen aracın değerini etkilememeli ama böyle bir piyasa var malesef.
Yağ yakan 100.000'de ki araba hızlı satıyor, motoru sıfır ayarında 300.000'de ki araba bekliyor
Millet Fabrikada olanları bir bilse sıfır araba alamaz :)
kunteper
04-05-2019, 22:53
Suan ki altındaki araç bagaj hariç komple boyalı 7000tl tramerli.
1-100 km hizda ip gibi gidiyor.
2-Disardan boyasiz tertemiz duruyor.
3-Motor turbo saat gibi yag kaçakları yok.
4-Arabanin herhangi bir yeri su veya hava almıyor.
5-Herhangi bir sorunu yok.
Şimdi bu araba çöp mü ?
Yigiy bey sizin arabaniz gercekten ciziklerden oturu keyfen boyali gibi duruyor :)
Benim eski arabam da onden ufak kazali 8+4 12bin tramerli, onun harici arkada vs de boya vardi. Bazilarini ben kendim boyatmistim ama satarken hatirlamiyordum bile solu mu boyattim, sagi mi boyattim diye...
Mutlu Değerli
04-05-2019, 23:40
Senden alıntı yapıyorum ama kusura bakma canlı örnek oldu :)
Gelinen son nokta bu, tavanda kaputta boyadan eser kalmamış arabalar 1 parça boyalı diye yüksek rakamlara satılmaya çalışılıyor. Ama manyağın biri çıkıp almazsa imkansız hocam o rakamlara. Araba alıp satıyoruz işimiz bu, emin olun değerini doğru yazdıktan sonra boyalı - değişenli araba boyasızından daha rahat satıyor. Hasar kaydı 5-6-7 bine çoğu kişi takılmıyor. Boyasız olsun diye 4 parça boyalısını benden 55e almayıp, bir tık boş ama boyasızına 62 lira veren arkadaşıma arkadan biri vurdu bariyere sıkıştırdı, sol taraf komple boyandı, arka tampon değişti 7 lira kayıt geldi. Değer kaybıda alamıyor aracın yaşından dolayı.
İyide ilk attığım arabaya baktınmı farın biri marsa digeri karsa bakıyor. Değişen desen tonla var, orjinal parçaları macun doludur fotoğraflar ortada. Göz var nizam var. Bu 22 yazmış 20ye verecek. Ben kaç yazayım bunu görüp ? bu adam 12 yazsaydı bende piyasasına göre 21 yazardım doğal olarak yine aynı yere geliyor. 22 liraya böyle araba varken bendemi aynı parayı yazayım ?
Evet bende sevmiyorum boyasız olmasını ama bana bi önceki arabam için sadece sağ arka çamurluk değişik demişlerdi aldım geldim kendi ustama baktırdım arabaya sağ arka giydirmişler tavanı sıvamışlar. Böyle bi anıya sahipseniz mecbur bi sonraki arabanız güzel oluyor. 28.000 verdim aldım bu aracı geçtiğimiz eylül ayında ve içi filan efsane derecede temizlikte. Kaputta yanık var diye çok yakmıyor, polis durdurup ceza yazmıyor. Benim için problem yok, 3 günde 4 telefon geldi aldığım rakamı teklif ediyolar vermedim hiç birine
GokhanK.
06-05-2019, 10:19
Şaşe kule vs yani aracın omurgasını bozmamış olduktan sonra değişenli boyalı araç alınır neden alınmasın.
Her zaman söylerim piyasadaki çakalların akordiyona dönmüş arabayı sadace boyalı diye satmalarından oldu. Boyalı aracı aldılar satarken expertizde akordiyona dönmüş olduğunu anlayınca uyandı millet. Sonra da artık kazalı arabayı korkarak almaya başladılar.
Ben şahsen alıyorum değişenli boyası olan aracı. Yeni daha bmw 116d sattım. 3 parça değişeni vardı. ön çamurluklar ve kaput. Trafikte arkadan dokunmuş serviste değiştirmişler hemen. Sadece değişen bunlar başka nokta hata yoktu bir yerinde. Ucuz muydu dehşet ucuzdu alırken. Satarken de ona göre verdim. 6 ay bindim 1 saatte sattım. :) Düzgün toplanan her araç omurgası bozulmadıktan sonra alınır.
erhanarici18
06-05-2019, 12:41
geçen gün mahallede bi kaportacı var uğradım öyle iki tane leon birleştriyordu biri kırmızı biri beyaz
ne airbag var ne başka bişey yarın öbür gün 3 parça boyalı şişirilmiş hasar kayıtlı diye çıkar piyasaya
kırmızıya mı boyadılar beyazamı boyadılar görmedim
siz ve size bu imkanı verenler inş böyle bi arabada kazaya karışırsınız dedim içimden
millet olarak kendi kendimizi bu hale getirdik
dolandırdık dolandırıldık kaza yaptık maliyetler yüksek diye yarım yamalak toplandı araçlar
bakımlar aksatıldı ama satarken tüm bakımları 3 gün önce yapıldı
sonra insanlar takıntılı oldu
pert arabayı 2 parça boyalı diye satan esnaflar
sanayide esnaf arabanın camından kafasını uzatsa 250 işçilik istiyor
garibim asgari ücretli saati 8-10 liraya çalışıyor
arkadaşım geçen hafta bir kaza geçirdi 2018 Crv ile. Aracı gördüm kaza yerinde hareket ettirdim hatta kullanarak yer değişimi felan yaptım ama üzüldüm de bi yandan titiz bir çocuktu hasar kayıtlı arabaya binecek diye geçirdim içimden. Halbuki ben ne kadar masummuşum adamlar tanıdık felan ayarlamışlar aracı pert e çıkarmışlar. :D araçta tampon - far - kaput ucu - çamurluk ucu dışında bir şey yok. Bulunduğu park yerinden çıkarken tır ı farketmeyip lastiği hizasından sürtmüş tır. Kaza bu ne hava yastığı açmış ne şaselerde motorda sıkıntı var ama araba pert e ayrılacakmış. Şok oldum. Alma durumum olsa o arabayı alır binerim açıkcası..
oyunbozan
06-05-2019, 16:36
Bence fiyatların yüksek oluşuyla alakalı 20 yaşındaki yerli araç 20 bin lira az para değil asgari ücretliye göre adam diyor ki temiz olsun yine 20 yaşındaki avrupa araç 35 bin lira insanlar ister istemez düzgün birşey alayım diyor yüksek rakamlarda yine haklılar 100 bin lira veriyorum adam akıllı bir araba olsun diye düşünüyor adam.Kimse hasarlı değişenli istemediği için suistimal çok fazla 2+1 araba çok piyasada 2 parça boyalı diye satılan
huseyinturk
07-05-2019, 14:41
İyide ilk attığım arabaya baktınmı farın biri marsa digeri karsa bakıyor. Değişen desen tonla var, orjinal parçaları macun doludur fotoğraflar ortada. Göz var nizam var. Bu 22 yazmış 20ye verecek. Ben kaç yazayım bunu görüp ? bu adam 12 yazsaydı bende piyasasına göre 21 yazardım doğal olarak yine aynı yere geliyor. 22 liraya böyle araba varken bendemi aynı parayı yazayım ?
Evet bende sevmiyorum boyasız olmasını ama bana bi önceki arabam için sadece sağ arka çamurluk değişik demişlerdi aldım geldim kendi ustama baktırdım arabaya sağ arka giydirmişler tavanı sıvamışlar. Böyle bi anıya sahipseniz mecbur bi sonraki arabanız güzel oluyor. 28.000 verdim aldım bu aracı geçtiğimiz eylül ayında ve içi filan efsane derecede temizlikte. Kaputta yanık var diye çok yakmıyor, polis durdurup ceza yazmıyor. Benim için problem yok, 3 günde 4 telefon geldi aldığım rakamı teklif ediyolar vermedim hiç birine
Kıyaslama yaptığın arabaya da polis durdurup ceza yazmıyor, değişenleri var diye çok yakmıyor. Her malın ederini en iyi sahibi bilir saygı duyarım, kaputta tavanda güneş yanığı olmayan, kmsi düşük olanda 40.000 mi yazsın 2004 corsaya?
Konu güven meselesi
Adamlar her işin kolayına kaçıyorlar en basitinden çekiç kullanmak yerine arabalar macunlanıyor sonra macunlanıyor parça kapı ise ağırlıkta yamuluyor
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.