Orijinalini görmek için tıklayınız : Yazılımın zararı ? yararı ? tavsiyeler
ahmetakbayir
09-05-2019, 21:59
İyi akşamlar herkese 1.4 tsi 125 hp manuel golf 7 aracım için yazılım yaptırma düşüncesi içerisindeyim piyasada bir çok firma mevcut bulunduğum şehirde ( Kayseri ) yazılım yapan pek firma yok yazılım için başka şehire gidip yaptırmaya değer mi? Ankarada bir kaç firmayla görüştüm DR.ECU 2CR ve Megachips le 3 ü de sıkıntı olmayacağını söylediler ama tekrar kayseriye döndüğümde sıkıntı olduğunda ankara ya git gel yapmak istemiyorum. Teşekkürler
Leonardo
09-05-2019, 22:07
Duzgun yapilan bir yazilim araciniza zarar vermez özelden yazarsaniz oneride bulunurum.
AhmetKadir
09-05-2019, 22:36
3 aracima remaps yaptirdim. Sorun yasamadim. Zaten soft yazilimlar citir cerez olmaya basladi firmalar icin. Remaps vw grubunda da baya uygulama yapan bir firma tavsiye ederim.
Yine ankarada pasaoglu firmasi da uyelerden MeRtCaN in isyeri. Piyasada titizligi ile taninir.
başlığı görünce sinirleniyor insan.
İyi akşamlar herkese 1.4 tsi 125 hp manuel golf 7 aracım için yazılım yaptırma düşüncesi içerisindeyim piyasada bir çok firma mevcut bulunduğum şehirde ( Kayseri ) yazılım yapan pek firma yok yazılım için başka şehire gidip yaptırmaya değer mi? Ankarada bir kaç firmayla görüştüm DR.ECU 2CR ve Megachips le 3 ü de sıkıntı olmayacağını söylediler ama tekrar kayseriye döndüğümde sıkıntı olduğunda ankara ya git gel yapmak istemiyorum. Teşekkürler
yazılımı yaptırmandaki amaç nedir ?
Baba : Kodumun arabalarını mühendislerden daha mı iyi biliyorsunuz. :)
ahmetakbayir
10-05-2019, 12:36
yazılımı yaptırmandaki amaç nedir ?
Motora biraz daha canlılık gelsin istiyorum böyle bir imkanım varken değerlendirmek istiyorum
ahmetakbayir
10-05-2019, 12:38
Baba : Kodumun arabalarını mühendislerden daha mı iyi biliyorsunuz. :)
Hahaahahahah türk babası klişesi
Baba : Kodumun arabalarını mühendislerden daha mı iyi biliyorsunuz. :)
Ayni şeyi bana soyleyenlere soyle bır cevap verıyorum
Ornek VW Trasnporter T5
2.0 TDI 102 Hp
2.0 TDI 114 Hp
2.0 TDI 140 Hp
bu 3 motor seçeneğinin vidasına kadar aynı motora sahıp turbolar vs bırebır aynı pekı neden aralarında bu kadar guc farkı var dusundunuz mu ?
Demmekki muhendıs bır seyler dusunmus :)
Motora biraz daha canlılık gelsin istiyorum böyle bir imkanım varken değerlendirmek istiyorum
hee tamam o zaman ,tabi ki canlanır ama belli oranda canlanır daha fazlası için ek işlemler yapman gerekir yoksa sadece yazılım belli bi kısm canlılıgına psikolojik olarak hızlanma diyebiliriz ,yani çok fazla hızlandıgına inanırsınız beygirleride biraz fazla olur :D
Psikolojik canlansa da olur bariz aracın tepkileri değişiyor soft da olsa :)
1.4 tsi aracımda MeRtCaN tarafından yazılım mevcut gayet memnunum tavsiye ederim.
Aracınızda bobin, buji gibi efektif parçalarda bir sıkıntı yoksa stg1 soft yazılımla sıkıntı yaşamanız imkansız gibi birşey. Megachipsi öneririm olduki şehir dışına çıktın 7 bölge 2 kıtada bayisi var ister orjinale dön servise sok ister dp yaptır biraz daha açtır vs vs vs
Ayni şeyi bana soyleyenlere soyle bır cevap verıyorum
Ornek VW Trasnporter T5
2.0 TDI 102 Hp
2.0 TDI 114 Hp
2.0 TDI 140 Hp
bu 3 motor seçeneğinin vidasına kadar aynı motora sahıp turbolar vs bırebır aynı pekı neden aralarında bu kadar guc farkı var dusundunuz mu ?
Demmekki muhendıs bır seyler dusunmus :)
Pazarlama stratejisi abi, ben biliyorum zaten espiri amaçlı yazmıştım :)
Özgür Güneş
11-05-2019, 00:14
Fikrimi belirteyim, şöyle, elbette yazılımla ekstra güç alınması normal, fabrika satış stratejisi ve dünyanın her yerinde aracın stabil çalışması için kısık tutuyor aracı, hatta yazılım araca zararlıdır demekte doğru değil. A kullanıcısı stock aracına bakım yaptırmadan dibine kadar sıka sıka kullanıyodur, b kişisi bakımını aksatmadan, kaliteli malzeme kullanarak tertemiz sınırlarını bilerek kullanıyodur, bu durumda yazılımlı da olsa araç daha temiz kalıyor; fakat ben neden aracıma yazılım attırmaya karşı soğuk olduğumu belirteyim, bu tamamen kendi düşüncemdir, herkes benimle aynı fikirde olmayabilir:
-atılan yazılımın fabrika yazılımı kadar stabil olduğundan emin olamıyorum, tamam 100 beygirlikle 150 beygirlik motorun her şeyi aynı olabilir, fakat ben +50 beygirin yazılımcı tarafından hangi standartlarda alındığından emin olamıyorum.
-herhangi bir arıza durumunda arızanın kaynağını bulmak oldukça zorlaşıyor, yazılımla alakası olup olmadığını anlamak epey zor, bu süreçte hem yazılımcı hem de araç sahibi oldukça zorluk çekiyor
-sektördeki yazılımcıların genel olarak egosu çok yüksek, aslında sanayideki ustaların da oldukça yüksek, ben ekstra güç alacağım diye dertsiz başıma dert almak istemiyorum. Gücüm yetiyosa daha güçlü araba alırım, yetmiyosa arabama paşa paşa stock binerim. Yıllar önce boşboğazlık yapıp dertsiz başıma forum üzerinden dert aldım, şimdi bakınca gülüyorum ne saçma iş yapmışım diye :) yazılımcıların egosuna değinirsem, eğer okuyorlarsa şunu yapmamalarını tavsiye ediyorum (yapmayanları tenzih ediyorum), “abi senin arabandan sıfır sıkıntı 50 beygir alırız” diyip yürü ya kulum kıvamına getirip müşteriyi, sallıyorum 1000 liralık yazılımı tutarlı hale getircez diye, abi egzoz yapman lazım abi şunu yapman lazım bunu yapman lazım diyip araç sahibini 10-20 binlik yapmak. Ben yaşamadım şükür doğru yazılımcı ile işimi halledip fakat yakınen arkadaşım yaşadı ve hoş bir ayrılıkları olmadı. Benim yazılımcıma gittiğim zaman abi bunu yapalım vs. diye, çok mantıklı cevaplar verirdi, yapalım fakat garanti vermem, şu olabilir bu olabilir diye. Olması gereken davranış bu çünkü, kimse çat diye en tutarlı yazılımı yapamaz. Kafa göz yara yara bulunur bir şekilde. Legal bir iş değil sonuçta, bir yerden bakıldığı zaman uygulamalı arge yapıyor yazılımcı. Müşteri oluşabilecek risklerin farkında olup bir olasılık hesabı yapıp bu işlere girişebilir. Yeter ki yazılımcı bunu uygun bir dille ne abartarak ne de küçülterek anlatabilmeli. Para ülkemizde kolay kazanılmıyor. Ben daha gencim, baba parasıyla yaşıyorum hala, yeni koptum diyeyim, kendi paramdan daha çok kıymet veriyorum onun parasına. Bu bile uzak durmam için yeterli sebepti fakat zamanında düşünemedik böyle detaylı.
-ülkedeki yakıt kalitesi belli, günümüz turbo araçları pompa yakıtıyla stock halde bile gücünü tam olarak verememekte, özellikle mevcuttaki arabam, bunu daha zorlamanın anlamını çözemiyorum, inadına zorlayanları hele hele hiç anlamıyorum(kendi arabam için).
-kafam rahat aracımı dibine kadar zorlamama engel oluyor, ben piste vakit ve nakit ayırıp giden biriyim, pistte yazılım kaynaklı bir sıkıntı çıkınca kafayı yiyorum.
-aracı satarken umarım zamanında yazılım yapıldığını anlamazlar diye karnıma ağrılar giriyor, şimdiye kadar 3 kez yazılım görmüş araç sattım, 2 alıcıya söylemedim çünkü dediğimi anlamayacak kişilerdi. Hatta 1 tanesi 4 ay sonra döndü, neden yazılım attığını söylemedim diye, dedim çöp muamelesi yapıp fiyat kırabilirsin diye, adam arabamın temiz olduğundan zaten emin olduğu için tek kelime daha edemedi. Aracıma her zaman olabilecek en kaliteli ve iyi şekilde baktım. Birisi bahane üretip aracıma çöp muamelesi yapacak diye yazılım yaptırdım diyemem. Artık bu durumda da kalmak istemediğim için yazılıma karşı epey soğuğum.(not: yazılımı orj haline çevirip satıyorum, yazılımlı satsam elbette söylerim)
Kimseyi kırmak gibi bir gayem yok, kırdıysam affola, birkaç yıldır yaşayıp da görüp düşündüğüm şeyleri aktarmak istedim.
AlwaysFast
11-05-2019, 10:48
"Hiçbir şey olmaz abi" cümlesini duyunca uzaklaşıyorum.
Aynı motorun farklı güçlerle sunulmuş versiyonları istisna. Şimdi benim aracım 110 hpden 140 hpye çıkacak ama turbo aynı basacak, enjektör aynı püskürtecek vs. mantıksız. He minimum zarar dersen anlarım.
Yaptıracağınız araçla en çok çalışan, en çok referansı olan firmaya yaptırın. İade seçeneği de olsun. Yazılımdan önce ve sonra mümkünse cihazla hızlanma verisi alın.
driver_can
11-05-2019, 14:15
3.5 senedir tsi motorda 6 tane araç sahibi oldum 5i 122/125 biri 140 hp act motordu her seferinde niyetlendim fakat bir türlü cesaret edemedim malesef.Ne zaman yaptırmaya kalksam hangi firmada yaptırmak lazım sorun çıkar mı diye düşünüp vazgeçtim.Ama bu aralar ciddi ciddi düşünüyorum.140lıktan 125lik golfe geçince biraz ağır kalıyor bana göre.
ahmetakbayir
11-05-2019, 21:12
Bugün itibariyle ankara Dr.Ecu da yaptırdım uzun yolda denem fırsatım da oldu yakıtta düşüş yok ama alt ve üst devirlerim baya açıldı zamanla tecrübelerimi aktarırım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.