Orijinalini görmek için tıklayınız : KTuner vs Hondata FlashPro
Herkese selamlar.
Honda civic aracima yazilim secimi konusunda kararsiz kaldim. Iki firma da konusunda deneyimli firmalar. Fakat ozellikle kullanan deneyenlerden kullanici yorumlari bekliyorum.
Internette arastirdigim kadariyla ktuner daha iyi bir performans sunuyor.
Kullanlarin yorumlari neler?
civic fk7 kullanici ve 2 yillik hondata kullanici olarak aradaki farki soyleyeyim
hondadanin ustdevirler kisik ve daha stabil 6psi base map yazilimi icin soyluyorum ktunerin ust devirler daha iyi base map olarak daha guclu
ama hondatada custom map yazdiracaksan daha verimli ve daha ince ayarlari var stage 2 bir fk7 icin ktuner kullanamayan arkadasim hondataya dondu
isin ozu soft arac icin ktuner isinizi gorur daha ucuz 361usd felandi yurtdisinda
ama nakit problemim yok cvt icin daha guvenli bise ariyorum derseniz hondata dahada gaddar korumaci cvt konusunda ;)
Bu sene sonuna doğru Civic sport + bakmayı düşünüyorum. Hondata ile +6psi da hiç bir problem olmadan kullanıldığı yönünde yorumlar var, forum sitelerinde.
Fiyat olarak Hondata Flash pro 695 Dolar
Ktuner V2 649 dolar (Ekstra ekran ile geliyor)
erhann abimiz bizzat kullanmış o daha iyi bilir ama, Ktuner için daha esnek ve son kullanıcıya ayar imkanı daha çok veriyor demişlerdi. Ktuner ile
sanırım arabanın ortadaki ekranınada farklı bir yazılım geliyormuş. direk ordan bazı ayarları oynayabiliyorlarmış.
Bir diğer konu, Hondata, Amerika'da bayiiler tarafından verilebiliyor. garantiyi de bozmuyor. Bu durum Türkiye'de nedir?
Hondata yı yükledik, Servise giderken tekrar orjinale dönsek anlarlarmı?
faydalı bi konu olmuş kullanıcı yorumlarına göre faydalı olanını tercih etmek isteyenler için çok iyi olmuş
belki bizde bigün honda ya dönüş yaparız belli mi olur :D
Bu sene sonuna doğru Civic sport + bakmayı düşünüyorum. Hondata ile +6psi da hiç bir problem olmadan kullanıldığı yönünde yorumlar var, forum sitelerinde.
Fiyat olarak Hondata Flash pro 695 Dolar
Ktuner V2 649 dolar (Ekstra ekran ile geliyor)
erhann abimiz bizzat kullanmış o daha iyi bilir ama, Ktuner için daha esnek ve son kullanıcıya ayar imkanı daha çok veriyor demişlerdi. Ktuner ile
sanırım arabanın ortadaki ekranınada farklı bir yazılım geliyormuş. direk ordan bazı ayarları oynayabiliyorlarmış.
Bir diğer konu, Hondata, Amerika'da bayiiler tarafından verilebiliyor. garantiyi de bozmuyor. Bu durum Türkiye'de nedir?
Hondata yı yükledik, Servise giderken tekrar orjinale dönsek anlarlarmı?
Servis bakımda anlamaz büyük bir arızadada zaten gecmişi görüyor garantim bozulmasın diyorsanız racechip box alın oda iş görür limitörüde yetel bit firmadan kaldırsın
Özgür Güneş
15-05-2019, 17:48
Şöyle anlatayım, arkadaş 1.5 yıl kadar civic hb sahibi idi, gücünden memnun kalmadığı için ktuner almıştı amerikadan, peki neden ktuner almıştı? Daha fazla map e erişilebiliniyordu. Tabi o fazla mapi kullanabilmek profesyonellik ve zaman ister. Ktuner yanında bir firmadan da custom yazılım satın almıştı, o iş kazık yiyerek sonuçlandı. Adamlar siz map i yükleyemiyorsunuz diyip kıvırmıştı, sonra battık diyip kaçtılar. +3 psi ile +6 psi hazır ktuner mapleri arasında neredeyse fark yok. +6 dan verim almak için downpipe lazım deniliyor. Hız limitörü tamamen iptal oluyor. Yalnız şanzıman biraz sapıtıyor, arkadaş hani 207 km/s kadranda duracaktık diyip saçma sapan tepkiler veriyor, ha yürüyor mu, yürüyor. Aracın genel olarak şanzımanda ısınma problemi var, şanzıman yağı ısıtıcı var ama soğutucu ne yazıkki yok. Ben bişdiğim kadarını aktardım, aklınıza bir şey takılırsa arkadaşıma sorarım, buda çektiğimiz video:
NightRiders on Instagram: “Bu gece Civic RS'i Ktuner remap cihazı ile test ettik. İlk video stock halde(15psi), ikinci video +3 psi ve son video +6 psi remap…” (https://www.instagram.com/p/BhAvND4nynP/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=tfhtjprlm8vm)
Diğer bir söylenende şu, eğer yüksek oktan benzin ile kullanmazsanız tam olarak performans artışı olmuyor diyorlar. Hem Ktuner hemde Hondata Flash pro için geçerli bu.
Özgür Güneş
15-05-2019, 23:25
Diğer bir söylenende şu, eğer yüksek oktan benzin ile kullanmazsanız tam olarak performans artışı olmuyor diyorlar. Hem Ktuner hemde Hondata Flash pro için geçerli bu.
O durum sadece sadece ktuner vs. için değil, tüm yazılımlar için geçerli :)
Aranizda takip edeniniz vardir civicx.com sitesini. Herkesin bildigi hondatanin yaptigi arastirma sonucu 250 nm tork degerinin cvt icin guvenli bir deger oldugu.
Endoneyzali bir kisi aracini hem yazilim oncesi ve hemde yazilim sonrasi dyno verilerini paylasti ve sonuc bana cok enteresan geldi. Hondatanin arayuzundeki tork limitleme bolumundeki tork degerinin yanlis yazildigi yonunde bir iddiasi var. Yani bildiginiz gibi 2 farkli tork degeri var. Nm(newtonmeter) ve fi-lb(footpoundoftorque). Bu iki deger arasinda hesaplanma farklari var. Ve bu deger hondata icin 250nm yerine 250ft-lb seklinde yazim ve soylem hatasi oldugu yonunde. Bu da tork degerinin yuksek ama yinede hondatanin yapmis oldugu arastirmanin sonucu olarak bu deger safe bir deger olarak gorunuyor.
New to CVT. Torque limiter. | 2016+ Honda Civic Forum (10th Gen) - Type R Forum, Si Forum - CivicX.com (https://www.civicx.com/threads/new-to-cvt-torque-limiter.34342/#post-611273)
Boyle bir konu var.
Ayrica buyuk turbo ile tork degeri limitlenmesi veya limit sabitlenmesi nedeniyle ust devirlerde cok daha fazla guc alinabilinmesi durumu soz konusu. Cunku bildiginiz uzere ust devirlerde tork degeri dusmektedir. Tork degeri devir ve guc ile orantisina bakildiginda buyuk turbo ile tork limitleme ve cvt nin ust devirlerde motor gucunu sabitlemesi ile cvt nin avantajli bir aktarma oldugunu goruyorum.
Ktuner icin tork limitleme secenegi var mi bilmiyorum. Internetten boyle bir bilgi bulamadim. Sadece hondata da var.
Hiz limitoru zaten iptal olabiliyor. fakat benim gordugum 180-190 gibi hizlarda s modunda 7 vitese atildiginda devir bandi 4000 civarlarinda oluyor ve bu aracin cok daha yuksek hizlara cikabilme kapasitesini gosteriyor bence. Her ne kadar aracin ruzgar direnci cok yuksek olmasi ust hizlarda ruzgar direncini asmasi icin daha fazla guce ihtiyaci olmasi *****.
Su an ibre benim icin hondata olarak gorunuyor. Bakalim parca tedarigi bittiginde ortaya ne tur bir arac cikacak.
O durum sadece sadece ktuner vs. için değil, tüm yazılımlar için geçerli :)
Doğru, peki Türkiye de bu yakıt işini nasıl çözüyorlar, Amerika'da 87, 90, 95 diye pompada seçilebiliyordu.
Aranizda takip edeniniz vardir civicx.com sitesini. Herkesin bildigi hondatanin yaptigi arastirma sonucu 250 nm tork degerinin cvt icin guvenli bir deger oldugu.
Endoneyzali bir kisi aracini hem yazilim oncesi ve hemde yazilim sonrasi dyno verilerini paylasti ve sonuc bana cok enteresan geldi. Hondatanin arayuzundeki tork limitleme bolumundeki tork degerinin yanlis yazildigi yonunde bir iddiasi var. Yani bildiginiz gibi 2 farkli tork degeri var. Nm(newtonmeter) ve fi-lb(footpoundoftorque). Bu iki deger arasinda hesaplanma farklari var. Ve bu deger hondata icin 250nm yerine 250ft-lb seklinde yazim ve soylem hatasi oldugu yonunde. Bu da tork degerinin yuksek ama yinede hondatanin yapmis oldugu arastirmanin sonucu olarak bu deger safe bir deger olarak gorunuyor.
New to CVT. Torque limiter. | 2016+ Honda Civic Forum (10th Gen) - Type R Forum, Si Forum - CivicX.com (https://www.civicx.com/threads/new-to-cvt-torque-limiter.34342/#post-611273)
Boyle bir konu var.
Ayrica buyuk turbo ile tork degeri limitlenmesi veya limit sabitlenmesi nedeniyle ust devirlerde cok daha fazla guc alinabilinmesi durumu soz konusu. Cunku bildiginiz uzere ust devirlerde tork degeri dusmektedir. Tork degeri devir ve guc ile orantisina bakildiginda buyuk turbo ile tork limitleme ve cvt nin ust devirlerde motor gucunu sabitlemesi ile cvt nin avantajli bir aktarma oldugunu goruyorum.
Ktuner icin tork limitleme secenegi var mi bilmiyorum. Internetten boyle bir bilgi bulamadim. Sadece hondata da var.
Hiz limitoru zaten iptal olabiliyor. fakat benim gordugum 180-190 gibi hizlarda s modunda 7 vitese atildiginda devir bandi 4000 civarlarinda oluyor ve bu aracin cok daha yuksek hizlara cikabilme kapasitesini gosteriyor bence. Her ne kadar aracin ruzgar direnci cok yuksek olmasi ust hizlarda ruzgar direncini asmasi icin daha fazla guce ihtiyaci olmasi *****.
Su an ibre benim icin hondata olarak gorunuyor. Bakalim parca tedarigi bittiginde ortaya ne tur bir arac cikacak.
endonezyalı eleman çok yarım yarım anlatmış. kendisi unichip kullanıyor, arkadaşı Hondata ile ölçüm yapınca 300nm den fazla tork değeri elde ediyor demiş fakat araçda sadece Hondata mı var o muallak.
Hondata 250lb-ft demek istemiştir.
Orjinal değeri aracın 162 lb-ft yani 220nm
Hondata +6psi ile +25 HP and 35 lb-ft torque alacağını idda ediyor.
buda 197 lb-ft yapar >> 267 nm tork
CVT nin güvenli olarak taşıyabileceği tork değeri nerede yazıldı ben bulamadım.
250 lb-ft 339 Nm ye tekabül ediyor, eğer CVT bunu kaldırabiliyorsa baya başarılı derim.
Ayrıca CVT yi kullandığı en güçlü model Civic sport. Amerikada daha güçlü versiyon bütün araçlar ya 9 ileri yada 10 ileri dual clutch kullanıyor.
DÜZELTME: TR'de CRV 1.5T CVT ile 193 bg güç veriyor. daha güçlü bir 1.5T CVT kombinasyonu Honda da var.
Benim kendi izleyeceğim yol bir süre daha bekleyip görmek olurdu, bazıları bu motor ve şanzıman kombinasyonunun çok yeni olduğunu ve garantiyi çöpe atmanın riski olduğunu düşünüyor. K serisi motorlar kendini kanıtladı ama bu yeni motor için birşeyler söylemek çok erken diye düşünüyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.