Orijinalini görmek için tıklayınız : Intercooler Water Spray??
ghibli06
19-05-2019, 22:50
Arkadaşlar aramızda hiç yapan uygulayan var mı? artıları eksileri nelerdir yapması basit midir yoksa illa ki kit mi almak gerekir?
https://www.enginebasics.com/Advanced%20Engine%20Tuning/Images/Cooler%20Sprayer1.gif
Ben mini cooper için oldukça basit bir kit yapmıştım. Çok amatör bir sistemdi, uygun bir silecek suyu deposu, silecek suyu pompası, intercooler üzerine dönecek bakır hortum kullanarak yapmıştım. Tam gaz konumunda çalışacak şekilde gaz pedalının altına bir switch ve ayrıca bir de açma kapama şalteri kullanmıştım. Subaruların oem sistemi gibi tamamen el ile çalışacak, basılı tuttukça su işeyecek şekilde de yapılabilir tabi.
IAT hiç ölçemedim ama elle kontrol ettiğimde cooler gayet serin kalıyordu ki minilerin büyük problemidir ısınma, normalde el değmeyecek kadar ısınırdı.
Minilerde top mount cooler olduğu için sabitlemem daha kolay oldu ve coolerı sulamak için çok yüksek basınca ihtiyaç duymamıştım ama fmic olan bir arabada biraz daha kuvvetli bir pompa suyu daha verimli şekilde yayabilecektir.
Senin elin de yatkın abi, kendin çok rahat yapabilirsin diye düşünüyorum. Herhangi bir eksisi olacağını da sanmıyorum.
Bende kullandım , 3 5 derece iat fark etti okadar. Pek işe yaramıyor
Bende yapmmayı dusunuyorum su an cooler ıle ıat degerlerını log alıyorum sureklı
Yekta nın yaptıgı gıbı sılecek su deposuna ıkıncı motor takıp cooler a basmayı dusunuyorum
ghibli06
20-05-2019, 09:51
Bende kullandım , 3 5 derece iat fark etti okadar. Pek işe yaramıyor
hocam videolar yaklaşık 15 derecelerden bahsediyor, benim derdim intercooler 2 adet ve de artık büyütecek kadar ne yer var ne de öyle bir cooler... şimdi 2 tane custom cooler sanırım bir mishimoto fiyatına çıkacak, geçen dynoda farkettik methanol kit boğazdan sonra iş görüyor ama coolerlardan sıcak üflüyor, onu biraz daha soğutabilirsem methanol daha efektif olacak...
MeRtCaN kafandaki ne? ben aluminyum borudan coolerın önüne bir çerçeve yapıp oradan nozzle la püskürtmeyi düşünüyorum, aslında bir basınç müşürü bulup 1 bardan sonra basmak da sağlanabilir manuel ya da dip gaza sviç koymaktan daha mantıklı olur gibi geliyor...
Kemal ın boyle bır kıtı var abı alıp
bu kıtı baglayaagım
sadece depoyu arabanın kendı deposunu kullanacagım :)
https://tr.bosphorusinnovations.com/product/intercooler-water-spray-kit-v2-stage-3/
63owen63
20-05-2019, 10:47
Bu konu aslında beklentiyle ve yapılan sistemle alakalı, normal su, içinde buzlu,kolonya,alkol:D hatta nos'a doğru gider liste. Çok ciddi rakamlar oynamasa da iat'ın 4-5 derece oynadığı bir kaç amatör uygulama yaptık daha önce.
Hem montaj hem testine dair yapılan bir çalışmanın linklerini de ekledim, fikir vermesi açısından.
https://www.youtube.com/watch?v=NmzLaaFQjiQ
https://www.youtube.com/watch?v=O0MY0diHo4U
ghibli06
20-05-2019, 11:01
bahçe ilaçlama pompasıyla bile 7-8 derece düşürmüşler, zaten IAT kaç derece düşecek ki, 10 C- 12-C düşse bile büyük fark yaratır...
rahmitanir
20-05-2019, 11:40
Intercooler water spray konusunda ben de kendi aracıma şu düzeneği kurmuştum:
https://i.hizliresim.com/DDj7Pv.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=rm68fHNparI
Bildiğiniz universal cam suyu tank seti alıp kurdum sistemi. Hatta linki de aşağıya bırakayım. Gerçi illa bu linkten almaya gerek yok.Sanayide parçacılarda buna benzer ürünleri çok ucuz fiyata bulabiliyorsunuz.
https://tr.aliexpress.com/item/2016-Brand-New-12V-Universal-Car-Windscreen-Washer-Bottle-Kit-with-Pump-Jet-Button-Switch-160186/32682920020.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dp5E J4z
Araç içinde çift düğmeli bir kontrol paneli var, birisi elektronik kart aracılığıyla sistemi 2 saniye ON / 8 saniye OFF şeklinde çalıştırıyor. Bu çalışmayı stili 10-15 dk'lık bir pist seansı boyunca püskürtme sağlıyor.
Kart tabi sipariş linkine dahil değil, onu ayrıca ben yapmıştım.
Diğer düğmeyi ise açtığınızda allah ne verdiyse çalışıyor. Bir nevi rol modu yani :D
Bu sistem asıl deli sıcaklarda işe yarayacak bir şey, henüz sıcak havalarda karşılaştırmalı deneme fırsatım olmadı. Ama örneğin piste çıkarken depoya buz atma gibi ekstra fantezilerim var :D
Bu sistemi kuracaksanız 3 tane başlıca önerim var:
Tek depo 2,5lt gibi bir şey, ben sonradan yanına br depo daha ekledim. İkinci depo eklemeyi baştan uygulayın derim.
Pompa ile deponun bağlantı noktasından sızdırma yapabiliyor. Daha setup'ı kurmadan önce olası tüm kaçak noktalarının üstünden sıvı conta ile geçin.
Pompaya elektrik verilmediği anda suyu tutmuyor, yani pompanın ucu devamlı açık. Bu sebeple intercooler'a giden su borularını depodan daha yüksek bir seviyeden rotalayıp da intercooler seviyesine tekrar indirin. Yoksa doldurduğunuz su, damla damla nozzle'ların ucundan akıp gidiyor.
Biz DOA'nın gp'ye yapmıştık.
Sadece cooler değil, yakıt hattından da geçiyordu..
YouTube (https://youtu.be/LkTqswiiG2w)
derece olarak düşüyordu ama bunu yolda ne derece test edebildi bilemiyorum..
CRY02 diye bir üründü sanırım..
ghibli06
20-05-2019, 11:53
bunu getirisi olup olmayacağını belki bir dynoda test eder ona göre kurarız tdipower :)
mikelazi
20-05-2019, 13:35
bunu önceki aracımda düşünmüştüm.yapmadan önce test yapayım dedim.
tamponu söküp coolerı meydana çıkarıp topspeed yaptım.
daha sonra cooler üzerine 1.5lt su döküp tekrar gazladım.
iat da bir değişiklik olmadı.fakat daha çabuk soğuyor,daha geç ısınıyordu.tabi bu sistemde su sürekli basılıcak,onuda göz önünde bulundurmak lazım.
bir arkadaşım 1.6crdi de ekstra cam suyu deposu ve pompasıyla denedi.pek randıman göremedi.
çok faydası var ama çok önemli bir şey var
coolera su gönderiyorsunda nasıl gönderiyorsun?
o iş için spray nozullardan kullanmak lazım öyle cam silecek nozulu olmaz
nozul veya nozullar coolera doğru açı ve uzaklıktan basınçlı su püskürttüğü zaman
coolerın komple ön tarafı bütün yüzeyi ıslanması lazım. suyun atomize olarak püskürtülmesi gerekiyor.
ikinci önemli nokta ise kontrol devresi
onun bir switch yada aç kapa anahtarla değilde akıllı bir sistemle kontrol edilmesi gerekli
yoksa unutuyorsunuz falan
belli bir boost üzerindeyken, belli bir devir üzerinde ama gaza şu kadar basıyorken vs vs
bir başka işe yarayan şey ise fan
hatta hem sprey hem fan
ben fanı denemiştim acayip faydasını gördüm ama hangi şekil?
giderken bir şekilde önden hava geliyor iyi kötü intercoolerdan hava geçerken soğuyor
ama 20-30 sn durduğunuz zaman iat hayvan gibi çıkıyor
eğer coolerın arkasında o boyda bir fan varsa inanılmaz işe yarıyor.
bu şu işe yarıyor
kalkış öncesi bir zaman geçiyor ileri al geri al derken iat tavan yapıyor, kalkarken ciddi güç kaybı
dur kalk trafikte aracı zinde tutuyor
yakıt tüketiminede faydası var, her tarafik ışığında 1-2dk bekliyoruz, yazın bu ciddi iat yükselmesi yaratıyor.
not: bülent hocam senin IC lerin önünde plastik duct varmı yani hava kanali?
orjinali nasıl? eğer onlar yoksa zaten coolerlardan fazla birşey bekleme
rahmitanir
21-05-2019, 08:18
Maxi abi atomize püskürtmeyi sağlayacak nozzle'ı nereden bulabiliriz?
fog sprayer atomizing
water atomization spray nozzles
bu kelimelerden aramak lazım
https://alexnld.com/wp-content/uploads/2015/10/SKU2601181.jpg
ghibli06
21-05-2019, 09:16
çok faydası var ama çok önemli bir şey var
coolera su gönderiyorsunda nasıl gönderiyorsun?
o iş için spray nozullardan kullanmak lazım öyle cam silecek nozulu olmaz
nozul veya nozullar coolera doğru açı ve uzaklıktan basınçlı su püskürttüğü zaman
coolerın komple ön tarafı bütün yüzeyi ıslanması lazım. suyun atomize olarak püskürtülmesi gerekiyor.
ikinci önemli nokta ise kontrol devresi
onun bir switch yada aç kapa anahtarla değilde akıllı bir sistemle kontrol edilmesi gerekli
yoksa unutuyorsunuz falan
belli bir boost üzerindeyken, belli bir devir üzerinde ama gaza şu kadar basıyorken vs vs
bir başka işe yarayan şey ise fan
hatta hem sprey hem fan
ben fanı denemiştim acayip faydasını gördüm ama hangi şekil?
giderken bir şekilde önden hava geliyor iyi kötü intercoolerdan hava geçerken soğuyor
ama 20-30 sn durduğunuz zaman iat hayvan gibi çıkıyor
eğer coolerın arkasında o boyda bir fan varsa inanılmaz işe yarıyor.
bu şu işe yarıyor
kalkış öncesi bir zaman geçiyor ileri al geri al derken iat tavan yapıyor, kalkarken ciddi güç kaybı
dur kalk trafikte aracı zinde tutuyor
yakıt tüketiminede faydası var, her tarafik ışığında 1-2dk bekliyoruz, yazın bu ciddi iat yükselmesi yaratıyor.
not: bülent hocam senin IC lerin önünde plastik duct varmı yani hava kanali?
orjinali nasıl? eğer onlar yoksa zaten coolerlardan fazla birşey bekleme
Hakan hocam teşekkürler yorumların için, IC lerin önünde duct yok, dizaynında da yok, ben sis farlarını iptal ederek biraz daha önünü açmıştım, aslında 2 sene önce büyüttüm ama çift olması ve yer probleminden dolayı şu anda sadece büyütürsek ancak custom bir şeylerin yapılması gerekli, yeri burda :
http://i.hizliresim.com/2jRXdO.jpg
ben bunlarla değiştirdim daha büyüklerle:
http://i.hizliresim.com/ZYab6z.jpg
http://i.hizliresim.com/B81pnG.jpg
son durumu bu:
http://i.hizliresim.com/E3BaLD.jpg
http://i.hizliresim.com/jBakMg.jpg
mikelazi
21-05-2019, 10:36
fan muhabbetini arkadan motorlu toyota mr2 lerde baya kullanıyorlar.
birde çöl ortamında kullanılan araçlarda.
punto_multijet
21-05-2019, 12:07
Konu sahibinin affına sıgınarak, benzer konu olarak water cooler kullanan araçlarda havayı daha da soguk tutabilmek için önerisi olan varmı?
mikelazi
21-05-2019, 13:41
Konu sahibinin affına sıgınarak, benzer konu olarak water cooler kullanan araçlarda havayı daha da soguk tutabilmek için önerisi olan varmı?
bu konuya baktınızmı
http://www.techturkey.com/forum/project_cars/223027-alfa_romeo_159_1_9_jtdm_buyuk_turbo_enjektor_inter cooler_manifold_.html
punto_multijet
21-05-2019, 14:11
bu konuya baktınızmı
http://www.techturkey.com/forum/project_cars/223027-alfa_romeo_159_1_9_jtdm_buyuk_turbo_enjektor_inter cooler_manifold_.html
Slm.
Evet bakmıştım bende de su radyatörü dısında durum aynı. amacım radyatör koymadan sogutma yolunu bulabilmek olmazsa bir yere mecburen ufak radyatör koyucam
rahmitanir
16-05-2020, 18:32
1 yil sonra update yapalim.
Karantinadan mutevellit incik cincik islere odaklaniyorum bu aralar.
Hatirlayanlar vardir, daha onceden arabaya kendi tasarimim diyebilecegim bir intercooler su sprey sistemi kurmustum. Yaptiklarimi bu baslik altinda paylasmistim. Hatta bi ara ikinci depoyu da taktim, toplam hacim yaklasik 5lt olmustu.
Kis boyunca bunu hic kullanmamistim ama havalarin isinmasi ile tekrar ihtiyac haline geldi.
Bu sistemin en buyuk eksigi, mevcut nozullarinin noktasal sekilde su firlattigindan intercoolerda islanan alanin cok kisitli kalmasi idi.
Gecen hafta bu konuya tekrar odaklanip internet arastirmasina basladim. Seralarda kullanilan spreyleme nozullarin ise yarayabilecegine yorum getirip siparisi vermistim. Gelen nozullar su sekilde:
https://i.hizliresim.com/lInnGe.jpg (https://hizliresim.com/lInnGe)
İse baslamak icin oncelikle yerde calismak adina guzelce beyaz bir carsaf serdim. Ama tabi is sonunda beyazlik falan kalmadi, her yer les oldu.
https://i.hizliresim.com/jjQIpy.jpg (https://hizliresim.com/jjQIpy)
Ciragimiz ise basimizdan eksik olmadi hic sagolsun :) Ara ara aletlerimi alip kacsa da, bir isime yaramasa da kendisi, araba islerine isitma calismalarimiz hiz kesmiyor.
https://i.hizliresim.com/gh2Zlu.jpg (https://hizliresim.com/gh2Zlu)
Neyse, nozullari denemelik taktim, depoya suyu doldurup denemek icin teypin ust kismindaki salteri actim.... ve su gelmedi.
Motor calisiyordu, cunku sesi geliyordu. Ama kontrol icin motoru sokmek adina ise koyuldum. Motor da tamponun icinde zor bir noktada oldugundan, fren sogutma kanali, hava filtresi ve tum cold air intake sitemi ve oct'yi sokmek gerekti. (Kucuk arabanin kaput alti dolu olunca iscilik ciddi zor olabiliyor)
Motoru sokince tespit hemen ortaya cikti. Motor elektriksel olarak saglamdi ve saft donuyordu. Ama plastik pervanenin gobegi yenmis, saftin uzerinde bosta duruyordu. Onu hemen yapistirici ile sabitledim ve deneme icin yerine geri taktim. Ama bu sefer de su gelmiyordu. Tekrar sokunce, motorun girisindeki filtrenin tikandigini o sebeple yeterince su cekemedigini gordum. O sebeple filtreyi iptal edip tekrar taktim, bu sefer bingoooo.
https://i.hizliresim.com/veLAA3.jpg (https://hizliresim.com/veLAA3)
Biraz nozullar damlama yapsa da, spray etkisini yakalamistim bu sefer. Intercooler'in cok buyuk alani islaniyordu artik. Hizli giderken, o damlayan kisim da bir sekilde cooler'a gelir diye tahmin ediyorum.
Tum is boyunca bu sekilde yerlerdeydim:
https://i.hizliresim.com/tIwP4e.jpg (https://hizliresim.com/tIwP4e)
Sonunda nozullarin durusu da soyle oldu:
https://i.hizliresim.com/nMQnLR.jpg (https://hizliresim.com/nMQnLR)
***** sokaga cikma yasagindan oturu yol testi yapamadim. Ama iat'de bir tik da olsa fark olacagini umuyorum.
ghibli06
16-05-2020, 19:49
bakalım fark nasıl olacak bekliyorum sonuçları :)
Tam manasıyla faydalanabilmek için şu hususu biraz araştırın bence.
Saniyeler İcinde Buz Yapmaya Ne Dersiniz? | Kimyasal Gelişmeler (http://www.kimyasalgelismeler.com/hayatin-icinden/bunlari-biliyor-musunuz/saniyeler-icinde-buz-yapmaya-ne-dersiniz.html)
Eğer başarabilirseniz düğmeye bastığınız anda Alaska kurbağası gibi bir coolerınız olabilir. :)
https://galeri8.uludagsozluk.com/407/alaska-kurbagasi_912165.jpg
Slm.
Evet bakmıştım bende de su radyatörü dısında durum aynı. amacım radyatör koymadan sogutma yolunu bulabilmek olmazsa bir yere mecburen ufak radyatör koyucam
Vts power ahmet abi turbo saxo da radyatörsüz kullanıyor , kuru buz sistemi ile , çok güzel iat değerleri aldı kendisi hepimiz gözlemledik fakat tek olumsuz yanı gazlamak istediğiniz her an tank a kuru buz koymanız gerekiyor. yani amaç yarışmak iste süper bi sistem, ama hem gezeyim hem gazlayım diyorsanız normal intercooler daha mantıklı
mikelazi
17-05-2020, 12:21
rahmitanır eline koluna sağlık.
stock coolerda denemeyi düşünen arkadaşlarım var.o yüzden yol testini merakla bekliyoruz.
t-jet ali
24-05-2020, 14:30
Damlatmayı önlemek için çek-valf kullanabilirsiniz, cam suyu motorları sürekli püskürtmede uzun ömürlü olmuyor. Ben benzin pompası kullanıyorum güçlü geiyor ama geri dönüşlü yaptım.
ghibli06
24-05-2020, 16:53
aslında araya bir modül yapılabilir, mesela belli bir basınçta açacak şekilde... bir de içeriye manuel tetikleme yapılır, önce işe yaradığını test etmek lazım ama :D
rahmitanir
24-05-2020, 16:54
Damlatmayı önlemek için çek-valf kullanabilirsiniz, cam suyu motorları sürekli püskürtmede uzun ömürlü olmuyor. Ben benzin pompası kullanıyorum güçlü geiyor ama geri dönüşlü yaptım.
Resmen icimi okumussun :)
Cek valf siparis etmistim, bu hafta geldi.
Pompa da malesef randimanli calismiyor bir calisiyor, bir calismiyor durumu var. O sebeple denemeyi bu hafta yapamadim. Az once 12V su aktarma / ilaclama diye gecen pompalardan siparis verdim. Pompa sorunumu onunla halledecegim ins.
rahmitanir
30-05-2020, 18:45
Aldigim yeni pompayi bugun yine yazligin kapisinin onunde montajladim.
Eski pompanin icini acinca, pervanesinin yine bosa ciktigini gordum. İns bu pompa daha saglikli calisacak.
Eski pompanin icini bosaltip elektriksel baglantisini iptal ettim. Yani eski pompa sadece depo cikisinin rakoru olarak yerinde duruyor.
Bugunun fotolarini sirayla paylasayim. İns yol testini de bir aksilik olmaz ise hafta ici yapacagim.
Sabah ilk ise baslarken, cirak da hazir:
https://i.hizliresim.com/qpMiGY.jpg (https://hizliresim.com/qpMiGY)
Yeni pompayi, eskinin ucuna eklerken:
https://i.hizliresim.com/jhuFb1.jpg (https://hizliresim.com/jhuFb1)
Elektriksel baglantilar icin zamaninda -ER- nin burada actigi ilandan aldigim Rakrow ile ise daldim:
https://i.hizliresim.com/c8slMn.jpg (https://hizliresim.com/c8slMn)
https://i.hizliresim.com/q0cykR.jpg (https://hizliresim.com/q0cykR)
Son olarak da cirt kelepceler vasitasiyla uygun bir yere pompayi sabitledim:
https://i.hizliresim.com/TaxBLX.jpg (https://hizliresim.com/TaxBLX)
Arac yerinde dururken bir kac deneme yaptim tabi, cok guzel su atiyor, gecenlerde taktigim nozzle'lar yeterince sprey etkisi yapiyor. Bir guzel yani da pompanin su cikisini kesme ozelligi de var, pompa calismazken nozzle'lardan su falan damlamiyor.
rahmitanir
02-06-2020, 20:39
Toplanin arkadaslar, sonunda denemeyi yaptim :)
Aksam ustu arabanin termometresi de gozuken sicaklik 24C iken denemeyi yaptim.
Su spreyi kapali iken iat en dusuk 38C olctum.
Su sprayi calisirken de iat en dusuk 34C olctum.
Her iki olcum de otobanda son viteste, 160-200 gibi hizlarda gazlarken olculdu.
Yani, su spreyi sayesinde yaklasik %10'luk iat dususu oluyor diyebiliriz.
ghibli06
12-07-2020, 12:27
Toplanin arkadaslar, sonunda denemeyi yaptim :)
Aksam ustu arabanin termometresi de gozuken sicaklik 24C iken denemeyi yaptim.
Su spreyi kapali iken iat en dusuk 38C olctum.
Su sprayi calisirken de iat en dusuk 34C olctum.
Her iki olcum de otobanda son viteste, 160-200 gibi hizlarda gazlarken olculdu.
Yani, su spreyi sayesinde yaklasik %10'luk iat dususu oluyor diyebiliriz.
Rahmi hocam nedir son görüşlerin, yazın en sıcak zamanları geliyor...
rahmitanir
12-07-2020, 12:49
Rahmi hocam nedir son görüşlerin, yazın en sıcak zamanları geliyor...
Abi kazanc yaklasik %10 iste. Tek basina arabayi kurtaracak bir olay degil bu, asil intercooler.islevsel olacak ki, bu da ufak bir miktar fayda saglasin.
Bi ara hatta intercooler spray'e ek olarak kendim water injection kit yapayim diye bi heveslendim ama bu yaz projelerim biraz yavas gidiyor, hala yag sogutucumu bile takamadim ornegin.
Ben de aracıma yapmaya karar verdim.
Biraz araştırdım. Ciddi sonuçlar elde edenler mevcut.
Bunun için kullanılan nozzle çok önemli.
Su doğrudan cam silecek fiskiyesi gibi değmemeli intercooler’a. Bu şekilde bir sonuç elde edilemiyor. Bir kaç derece ancak.
Su iyonize edilerek önden alınan hava ile birlikte intercooler’a çarpması gerekiyormuş. Böylece çok ciddi IAT düşüşleri elde ediliyor imiş.
Ben yakıt tasarrufu amaçlı yapmak istiyorum.
2004 de Mini Cooper S ime yapmistim. Yaz aylarinda ancak spray yapan deponun icine ciddi miktarda buz atarak verim elde edebilmistim. Kis aylarinda cok daha iyi netice vermisti fakat bundan vazgecip intercooler in uzerine Nos basmakta karar kilmistim, nispeten konuda bahsi gecen CryO2 kiti ile ayni isi yapiyordu, bu sekilde randıman alabilmistim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.