Orijinalini görmek için tıklayınız : İşçilik fiyatları gerçekten böyle mi?
Herkese merhaba. Bir süredir aldığım bir araç ile uğraşıyorum. Tamiri, bakımı derken bana göre yüksek olduğunu düşündüğüm rakamlar çıktı ortaya. Ödeme yapmadan önce sizlere danışıp ondan sonra pazarlık etmek istedim. Yapılan işlemler her yerde yapılabilir işlemler. Ekstra özellikli bir işçilik, parça vs yok. Araç 2008 model Megane 2 1.5dci otomatik 259.000km’de motor ben almadan yapılmış. Motor masrafı açmaz diye bulaştık bambaşka işler çıktı. Liste şu şekilde;
YAPILAN İŞLER SONUÇ
1 ADET ARKA KIRANK KEÇESİ DEĞİŞTİ 80,00
2 ADET ŞANZUMAN SELENOYİT DEĞİŞTİ 650,00
1 ADET TÜRBÜN ONARIM 800,00
1 ADET KARTER CONTASI DEĞİŞTİ 100,00
7 LT ŞANZUMAN YAĞI DEĞİŞTİ 320,00
1 ADET OTOMATİK ŞANZUMAN VİTES ÇANAGI 550,00
1 ADET ALT ŞANZUMAN KULAGI DEĞİŞTİ 80,00
TEMİZLİK MAZEMESİ ALINDI 70,00
TORNACI İŞÇİLİK 100,00
İŞÇİLİK 1.700,00
Y. PARÇA 2.750,00
TOPLAM 4.450,00
2.Liste
YAPILAN İŞLER SONUÇ
5 LT MOTOR YAGI 10 / 40 ELF DEĞİŞTİ 110,00
1 ADET YAG FİLT DEĞİŞTİ 25,00
1 ADET HAVA FİLT DEĞİŞTİ 25,00
1 ADET SAG DIŞ AKS KÖRÜĞÜ DEĞİŞTİ 40,00
1 ADET MAZOT FİLT DEĞİŞTİ 130,00
1 ADET TURBO ONARIMI ONARIM 800,00
1 TK ÖN FİREN BALATASI DEĞİŞTİ 110,00
1 ADET TURBO BORUSU DEĞİŞTİ 200,00
2 ADET ALT SALINCAK DEĞİŞTİ 200,00
2 ADET ROT KOLU DEĞİŞTİ 120,00
2 ADET ASKI ROTU DEĞİŞTİ 120,00
1 ADET DİREKSİYON KUTU ONARIMI 350,00
2 ADET ÜST AMARTİSÖR TABLASI DEĞİŞTİ 190,00
2 ADET AMARTİSÖR TABLA BİLYASI DEĞİŞTİ 120,00
1 TK ARKA FİREN BALATASI DEĞİŞTİ 70,00
4 LT ŞANZUMAN YAGI DEĞİŞ 170,00
1 ADET POMPA BASINÇ MÜŞÜRÜ DEĞİŞTİ 600,00
ALT ÜST MOTOR YIK.BALATA SİBREYLİYIKAMA 130,00
ROT AYARI YAPILDI 70,00
İŞÇİLİK 1.200,00
Y. PARÇA 3.580,00
TOPLAM 4.780,00
İmla hataları için özür diliyorum listeyi direkt kopyaladım..
Burası özel servis mi, yetkili servis mi?
İlk listede şanzıman aşağı indirilmiş galiba. Karter falan da açılmış. Krank keçesi değişimi meşakkatli diye biliyorum.
İkinci listede de değişien ve onarılan bir sürü parça var.
Özel servis ise işçiliği kafasına göre yazmış olabilirler, pazarlık sünnettir.
Özel servis ise zaten saat ücreti vardır, işçilik bedelini açıklayabilirler.
Burası özel servis mi, yetkili servis mi?
İlk listede şanzıman aşağı indirilmiş galiba. Karter falan da açılmış. Krank keçesi değişimi meşakkatli diye biliyorum.
İkinci listede de değişien ve onarılan bir sürü parça var.
Özel servis ise işçiliği kafasına göre yazmış olabilirler, pazarlık sünnettir.
Özel servis ise zaten saat ücreti vardır, işçilik bedelini açıklayabilirler.
Özel serviste yapıldı işlemler. Evet, şanzıman indirilip tamir edildi. Yağ kaçakları vardı, hepsi giderildi. Yürüyen kontrol edilip, değişmesi gereken parçalar değiştirildi.
parçalar orjinal mi 2 tane askı rotu 120 tl mesela
parçalar orjinal mi 2 tane askı rotu 120 tl mesela
Evet değişen parçalar orjinal olarak değişecekti.
Parça fiyatları uygun bu arada, şanzıman yağı Febi marka aldığımda Mercedes için geçen sene parçacıdan indirimle 60 liraya almıştım litresini
Diğer rot başı ıvır zıvır bildiğim kıyasladığım rakamlarda ya aynı ya düşük kalıyor W211 kasaya göre. Bizim parçalar nispeten uygun geliyordu zaten, sizinkiler de olması gerektiği gibi
İşçilik ücretlerinin içinde bazı onarımlar da var gördüğüm kadarıyla, ikinci listede turbo onarımı, direksiyon kutu onarımı vs. Yapılan onca işle beraber bunları da ekleyince 1200 işçilik yazılması normal.
Benim için 1200 işçilik için arabanın 3 gün dükkanda kalıp çalışılmışsa normaldir günümüzde :)
İlk liste biraz değişik geldi, yazdığınız tüm türbin onarım vs toplayınca yedek parça fiyatı için yazdığınız rakama çıkıyor. Aynısının çok benzeri işçiliğe(ilaveten motor kulağı da vardı hatırladığım) ben de W211 E320 için 1200 gibi bir rakam ödedim toplamda 10-12 saat civarı işçilik vardı araçta tek usta tarafından.
Normal hatta ucuz bile denebilir. Bundan ayrıca türbini tamire götürüp 1800 lira da ona vermiştim çünkü :)
parçalar orjinalse fiyatlar normal bence
Parça fiyatları uygun bu arada, şanzıman yağı Febi marka aldığımda Mercedes için geçen sene parçacıdan indirimle 60 liraya almıştım litresini
Diğer rot başı ıvır zıvır bildiğim kıyasladığım rakamlarda ya aynı ya düşük kalıyor W211 kasaya göre. Bizim parçalar nispeten uygun geliyordu zaten, sizinkiler de olması gerektiği gibi
İşçilik ücretlerinin içinde bazı onarımlar da var gördüğüm kadarıyla, ikinci listede turbo onarımı, direksiyon kutu onarımı vs. Yapılan onca işle beraber bunları da ekleyince 1200 işçilik yazılması normal.
Benim için 1200 işçilik için arabanın 3 gün dükkanda kalıp çalışılmışsa normaldir günümüzde :)
İlk liste biraz değişik geldi, yazdığınız tüm türbin onarım vs toplayınca yedek parça fiyatı için yazdığınız rakama çıkıyor. Aynısının çok benzeri işçiliğe(ilaveten motor kulağı da vardı hatırladığım) ben de W211 E320 için 1200 gibi bir rakam ödedim toplamda 10-12 saat civarı işçilik vardı araçta tek usta tarafından.
Normal hatta ucuz bile denebilir. Bundan ayrıca türbini tamire götürüp 1800 lira da ona vermiştim çünkü :)
Şimdiye kadar hep yeni araba alıp, sadece rutin bakımları ile ilgilendiğim için bilmiyorum bu işler kaç liraya yapılır. Böyle bir liste görünce biraz şaşırdığım için sizlere danışmadan ödeme yapmadım. Yorumunuzu okuyunca gerçekten rahatladım. İnsana para vermek ağır gelmez ama hakkının üstünde bir bedel ödemek ağır gelir. Teşekkür ederim ilginiz için.
parçalar orjinalse fiyatlar normal bence
Teşekkür ederim. İşçilik fazlaymış gibi geldi ama bir hesaplayınca 4 gün orada kaldı araç. Sonuçta usta keyfi olarak dükkanını işgal etmez bir araçla.
Rakamlar üç aşağı 5 yukarı bu civarlarda. Neredeyse 10 bin Tl lik masraf açmış araç. Demek ki araçla pek ilgilenilmemiş bu kadar çok şeyi fark etmemiş olamazlar. Alırken kimse fark etmedi mi eksiklikleri. Hayırlısı olsun sonuç olarak yapılmış yapılmıştır. uzun süre binilecekse yapılması her zaman iyidir.
Şanzıman inmiş, içi de açıldıysa işçilik normal. Her yerde hemen hemen aynı. Yıl başında bende aynı işçiliği ödedim şanızman için.
ön fren balatası 110 tl
arka fren balatası 70 tl. ulan zaten 30 ar lira işçilikleri var.
arka fren balatasını 40 tl ye nerden bulmuşlar.
balata mı çaktılar acaba?
ön fren balatası 110 tl
arka fren balatası 70 tl. ulan zaten 30 ar lira işçilikleri var.
arka fren balatasını 40 tl ye nerden bulmuşlar.
balata mı çaktılar acaba?
MGA diye bi marka var Rıdvan. Çin'de üretiliyor ses yapmıyor ama tutma hissi zayıf. Böyle daha başka markalar var onlardan biridir.
Balata 70TL zaten 40 değil.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.