Orijinalini görmek için tıklayınız : C5 2006 Dv6 motor p0238 arızası hk.
Supercharger
01-06-2019, 01:33
Merhaba arkadaşlar. 2006 model 1.6 hdi c5 arabamız var. Şuan yazılım kat boş ve egr iptal 140 150hp civarlarında tahmini gücü var. Ne zaman gazlasak veya 100ü geçsek 5 ileri yani araba devirlense p0238 arızası çıkıyor. Bu arızayı daha önceden motor stok iken de yaşamıştık. Şuan motoru ve turbosu sıfır durumda. Bu arızayı neden veriyor olabilir? Birde şehir içi 7.8 lt gösteriyor trip ekranı acaba neden bu kadar çok yakıyor? Yardımcı olabilirsenniz minnettar olurum. Cümleten hayırlı sahurlar.
Supercharger
01-06-2019, 23:28
Hocam bu tam olarak hangi parçadır bizim araba için? Birde bu arıza çok lanet nerede olduğunu çözemedik.
Ford Focus Turbo Besleme/Basınç (Turbo Selenoid) Valfi 2005-2011 sadece 260,00 TL« Oto Mert | Ford Yedek Parça | 0850 888 3673 (http://www.otomert.com.tr/focus-turbo-besleme-basinc-turbo-selenoid-valfi-2005-2011-pmu4453)
n75 valfi...
O parça bozulduğunda araçta ciddi güç kaybı yaşanır, ama böyle bir durumdan bahsedilmemiş.
"Boost sensor a circuit high" imiş açılımı.
A devresi olarak verilen dtcler genelde tesisat/soket kaynakli çıkıyor, bakmakta fayda var.
Supercharger
06-06-2019, 18:56
Hocam turbo zaten sıfır vananın bozulma ihtmali sıfır. Eski ve yeni vanayıda denedik arıza veriyor. Dün şileden dönerken dikkatli kullandım ama 130 dan sonra yaktı gene. Güç düşüşü olmadı araba yürümeye devam etti. Ama bu sabah arıza kodunu silmek için bağlandığımda p0299 diye bir kod daha gördüm. Bu da direk gücü kesiyormuş sanırsam. Arızayı sildim ama araba hiç kendinde gibi hızlanmıyordu. Valla nasıl çözücem hala bulamadım.
Turbo borularının birinde yarık olabilir.
Supercharger
07-06-2019, 17:04
Teşekkür ederim tekrardan. Dün çakmak otobanından dönerken düşük viteslerde zorladım biraz 130 140 a kadar çıktım arıza yakmadı. Keyfine göre yanıp sönüyor.
Yazılım yapıldığından beri mi var bu durum yoksa rakım değişikliğinde mi meydana geldi?
Supercharger
08-06-2019, 17:34
Hocam geçen sene yazılımsızken de vardı. O zaman daha beterdi araba hiç çekmiyor arıza yandığı an resmen kağnı oluyordu. Sanırım sigorta kutusu değişince arıza geçmişti. Şimdi tekrardan başladı. Yazılımlı çok alakalı olduğunu sanmıyorum. Normalken de yapmıştı bu arızayı sırf yazılmdan çıkmaz diye düşünüyorum. Şuan 2 3 gündür arıza yakmadı en son ölçtüğümde turbo 1.45 civarı basıyordu. Stok kaö basıyor bilmiyoeum ama büyük ihtimal 0.8 falan basıyordu bilgi bulamadım internette. Birazdan tekrar ölçücem turbo tam basıyor mu diye.
Supercharger
13-06-2019, 11:16
Araba şu son 5 6 gündür arıza yakmadı ama obd den bakınca p0299 gözüküyor. Arabanın gidişi 3bin devirden kesiciye 5.5bin 6bin arasına kadar baya canlı gibi ama ölçme imkanım olmadı başka bir arabayla. Bunu yazılıma bağlıyorum yazan öyle yazdı büyük ihtimalle. Bakalım sorun olursa güncellerim konuyu.
tolga_55
13-06-2019, 12:41
Araba şu son 5 6 gündür arıza yakmadı ama obd den bakınca p0299 gözüküyor. Arabanın gidişi 3bin devirden kesiciye 5.5bin 6bin arasına kadar baya canlı gibi ama ölçme imkanım olmadı başka bir arabayla. Bunu yazılıma bağlıyorum yazan öyle yazdı büyük ihtimalle. Bakalım sorun olursa güncellerim konuyu.
Bu hatayı basınç kaçağından yada selenoidden verir.
P0238 Ve p0299 bambaşka arıza p0238 yüksek basınç hatası
p0299 düşük basınç hatasıdır.
Turbo sıfır demişssin.
Revizyon mu gördü?
Revizyon yapıldıysa vnt ayarını yapamamışlardır.
Turbo yu sıfır aldıysan selenoiddeki sıkıntıdan kaynaklı bu arızayı yaşaman muhtemel.
Supercharger
13-06-2019, 15:05
Bu hatayı basınç kaçağından yada selenoidden verir.
P0238 Ve p0299 bambaşka arıza p0238 yüksek basınç hatası
p0299 düşük basınç hatasıdır.
Turbo sıfır demişssin.
Revizyon mu gördü?
Revizyon yapıldıysa vnt ayarını yapamamışlardır.
Turbo yu sıfır aldıysan selenoiddeki sıkıntıdan kaynaklı bu arızayı yaşaman muhtemel.
Hocam turbo egts marka türk malı bizim araba için yapılan model. Muhtemelen garret 10 üzerinden 8 ise buda 6.5 luk bir ürün, bilemiyorum. Bugün arabayı baya kullandım. Hiç arıza yakmadı ama yine o p0299 arızasından verdi. Şöyle diyim yukarıda anlattığım olay varya p0299 un ilk çıktığı zaman o zamandan beri sadece bu var p0238 kesildi. Basınç göstergem olmadığı için tam ölçemiyorum turboyu ama bugün arabayı kapatmadan önce ecuda p0299 varken dip gaz baktım duman atıyor ve gazı kesince turbo sesi net duyuluyor. Arızayı silip tekrar aynı işlemleri yaptıgımda yine aynı durum yaşandı, turbo sesi aynı kaldı gibi basınç değişikliği oldu mu tam emin değilim. Bu gün turboyu söküp baktırıcaz. Umarım çözülür artık.
Supercharger
13-06-2019, 15:07
Bu hatayı basınç kaçağından yada selenoidden verir.
P0238 Ve p0299 bambaşka arıza p0238 yüksek basınç hatası
p0299 düşük basınç hatasıdır.
Turbo sıfır demişssin.
Revizyon mu gördü?
Revizyon yapıldıysa vnt ayarını yapamamışlardır.
Turbo yu sıfır aldıysan selenoiddeki sıkıntıdan kaynaklı bu arızayı yaşaman muhtemel.
Yine alıntıladım pardon hocam. Acaba basınç kaçağı olabilir mi? Çünkü p0299un yanıp p0238in sönmesi hayra alamet değil. Kaçak varsa turbo tam basmıyacak maalsef basmadıgı için arıza sönüp diğerini yakacaktır. Tekrardan teşekkür ederim.
tolga_55
13-06-2019, 15:31
Yine alıntıladım pardon hocam. Acaba basınç kaçağı olabilir mi? Çünkü p0299un yanıp p0238in sönmesi hayra alamet değil. Kaçak varsa turbo tam basmıyacak maalsef basmadıgı için arıza sönüp diğerini yakacaktır. Tekrardan teşekkür ederim.
Basınç kaçağı olabilir. Rolantide 3000 devir çevirirken intercooler giriş çıkışına hortum diplerine camsil sık köpürme yaparsa kaçak vardır. Keza emme manifold oringlerde kaçırıyor olabilir. En temizi turbo emiş ağzı ebatında bir kapak ayarla kapağı delip pnömatik hortum geçir japon ve karbonatla delik etrafını kapat ki hava kaçırmasın.
Ağzınla üfle bi yandanda kulağın motor üzerinde ve cooler giriş çıkışında olsun. Kaçak varsa illaki ses duyacaksın. Aynı zamanda üflediğin hava karşılığında direnç olmalı. Yoksa kaçak vardır zaten.
Supercharger
13-06-2019, 16:29
Basınç kaçağı olabilir. Rolantide 3000 devir çevirirken intercooler giriş çıkışına hortum diplerine camsil sık köpürme yaparsa kaçak vardır. Keza emme manifold oringlerde kaçırıyor olabilir. En temizi turbo emiş ağzı ebatında bir kapak ayarla kapağı delip pnömatik hortum geçir japon ve karbonatla delik etrafını kapat ki hava kaçırmasın.
Ağzınla üfle bi yandanda kulağın motor üzerinde ve cooler giriş çıkışında olsun. Kaçak varsa illaki ses duyacaksın. Aynı zamanda üflediğin hava karşılığında direnç olmalı. Yoksa kaçak vardır zaten.
Çok teşekkür ederim hocam sonuçları buraya yazicam. Daha demin ecudan basınç 1.05 bar çıktı ne kadar doğru bilmiyorum ama 1.45 leri görüyor normalde.
Supercharger
13-06-2019, 19:55
Güncelleme: Babam garret1544v (eski turbosu) taktırmış. Araba eski haline dönmüş. Parasızlığın gözü kör olsun. Türk malı turbo tırt çıktı. Garantisi varmış umarım iade edebiliriz :d
Supercharger
29-06-2019, 02:14
Çekiş 1 2 de iyi arısa yansada yanmasada. Kesin yanıyor 70i geçince yandıktan sonra 3 4 5 de biraz daha düşüyor çekişi.
tolga_55
29-06-2019, 09:15
Çekiş 1 2 de iyi arısa yansada yanmasada. Kesin yanıyor 70i geçince yandıktan sonra 3 4 5 de biraz daha düşüyor çekişi.
ne veriyor ? p0238 mi? Elm 327 al . Google playden FAP programını indir kardeşim. Hata kodlarına birde anlık ne veriyor ne yapıyor bakalım.
Supercharger
29-06-2019, 15:53
ne veriyor ? p0238 mi? Elm 327 al . Google playden FAP programını indir kardeşim. Hata kodlarına birde anlık ne veriyor ne yapıyor bakalım.
Evet şuan garret turbo var yağ kaçırması yapıyor ama çok sıkıntı değil. Sağlam olduğu için basınç var araba gidiyor ama arıza yandığında p0238 yani 3 4 5 de olması gerektiği gibi yürümüyor. Obd torque var ordan siliyordum dediğiniz program anlık ise ordan da bi kontrol ederim. Teşekkür ederim. Sensörleri yakın zamanda temizleyeceğim umarım bu yolla çözerim en kötü aklımdan sensör ihtimali çıkar.
Edit: İşte yeni egts marka turboda egzoz kısmındaki salyangoz kurum bağlamış tam verimde çalışmıyordu. Sıfırı geldi duruyor sorunu çözene kadar takmayız büyük ihtimalle.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.