Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti ve 206 gti, hangisi daha iyi yol tutuyor?
Merhaba arkadaşlar.
106 gti ve 206 gti, hangisi daha iyi yol tutuyor?
Tecrübeleriniz nelerdir?
Özellikle 2 arabaya da sahip olmuş kişilerin düşüncelerini merak ediyorum.
Arabamı sattım 106 gti satın alma arefesindeyim. 30bin tl bütçem var ama tabiki hepsini arabaya yatırmayacağım.
Sonradan çıkacak masraflar, keyfi masraflar vs ayırıp araba alacağım.
Ne yapmam lazım çok karar veremedim.
Gönlüm 106 gti'dan yana. İkisine de benzinli bineceğim. (Ayda max 700 km)
Eski araçlarım
206 2000 model 1.6 90hp xt ( hiç bi zaman sevemedim çok kötü yol tutuşu vardı her virajda arka tarafı biraz hasarlı ve bozuk bi araçtı zaten)
focus 2004 model hb 1.6 100 hp ( 6 sene bindim sıkıldım ve sattım)
şimdi 106 gti düşünüyorum.
106 gti
206 gti değil ama gti dan daha hızlı gene 3 kapısına sahip oldum.
106gti yol tutuşta 206dan 1 gömlek üstün bence
Ikisi de focus 1 gibi yol tutamayacaktir. 6 senelik alışkanlık az degil
206 gti yi bilmem ama hem 106 hemde 206 rc senelerce kullanmıs biri olarak 206 rc bence daha iyi
MURAT_HLX
05-06-2019, 02:50
Ikisi de focus 1 gibi yol tutamayacaktir. 6 senelik alışkanlık az degil
focus eyvallah sınıfının en iyi yol tutanıda,
106 ve 206 konuşurken focus biraz gülümsetti
focus eyvallah sınıfının en iyi yol tutanıda,
106 ve 206 konuşurken focus biraz gülümsetti
Post sahibi focusa 6 sene bindim dediği için yazmış arkadaş onu.
106/206 ile viraj devri bitti bana göre. Şuan standart bir citroen bile sorduğunuz araçların doluları ile aynı viraja girer. Lastik ve jant ebatları değişti artık. Ha dersen ki Rolling yapacağız yapıştır bi 106 keyfine bak. Kenarda 10k tl ile tabiki
Aynen, konu sahibi yol tutusa onem verdigini belirterek aslinda konu acmis, ben de o yuzden altini cizmek istedim.
Mesele salt performans olsaydi hic bahsetmeyecektim :)
Arkası 206 nın daha güzel torsiyon sistemi geliştirilmiş sway barlar ile destekli şöyle
https://i0.wp.com/www.bug206.com/wp-content/uploads/2017/06/206-SW-Axle.jpg?ssl=1
Bu da 106 nın arka torsion sistemi
https://abaxles.co.uk/wp-content/uploads/2014/11/peugeot-axle.jpg
Şöyle ki yandan esnemeleri engellemiş olmak için bence 206 nın yol tutuşu bundan dolayı daha sağlıklı olacaktır FAKAT!
kasa, boyut, ağırlık ve güç oranına göre zaten yavaş kalacağı için bu yol tutuş olayında 106 yı kötü adlandıracaktır, yada 206 yı iyi denmesine neden olacak :)
Sonuçta 206 GTi sınıfının en yavaşı ve GTi adını hak etmeyen bir arabadır.
Donanım özellik dijital klimam olsun gibi isteklerin varsa 206 Gti seç daha tok duruşu ve sade hali ile çamurluk şişikliği ayrı bi çekici.
106 nında dodiklerinin yakışıklılığı ama sunroof açma zımbırtısının elme kalma riski ürkütüyor beni :D En çokta sevmediğim yanı ayak dayama yeri çamurluk direkt bi güvensiz hissettiriyor beni :)
MURAT_HLX
05-06-2019, 23:34
Post sahibi focusa 6 sene bindim dediği için yazmış arkadaş onu.
106/206 ile viraj devri bitti bana göre. Şuan standart bir citroen bile sorduğunuz araçların doluları ile aynı viraja girer. Lastik ve jant ebatları değişti artık. Ha dersen ki Rolling yapacağız yapıştır bi 106 keyfine bak. Kenarda 10k tl ile tabiki ��
tamam şimdi oldu ben yanlış anladım herhalde :) bu arada dediklerinizede harifen katılıyorum bu dönemde çok çok kaynaksızını bulunması bulunsada 45k'lı rakamlar istinilecektir.
Arkası 206 nın daha güzel torsiyon sistemi geliştirilmiş sway barlar ile destekli şöyle
https://i0.wp.com/www.bug206.com/wp-content/uploads/2017/06/206-SW-Axle.jpg?ssl=1
Erel bu 206 RC ve Station Wagon arka aksı. O çapraz gergiler normal 206larda yok. GTI'da bile yok. :)
Ayrıca bu arabaların yol tutuşları değil, kontrol edilebilirlikleri iyidir (handling). Yani apık sapık açılar ve hızlar ile viraja girip kolay kontralar ile toparlayıp virajdan çıkarsın. Yada arabanın ağırlık dengesinin en bozuk olduğu haller olan otoban makasları felan yaparsın.
Apex kasar gibi viraja stabil girip çıkayım dersen 185 tabanlı lastikli 106GTI ve 195 tabanlı lastikli 206GTI gibi araçları şimdinin 18-19 jant üstünde en kötü 225 tabanlı lastikleri ve ESP ile üst sınıf hatchback araçlar üzerler. Hatta SUV'lar bile üzebilir şoförüne göre.
Ama amaç zıpırlar yapmak, oraya buraya zıplamak, virajda kıçını attırmak, makas atmak ise 106-206 alınır. 106GTI daha hızlı ve biraz daha iyi yol tutar. Ama 206GTI daha iyi durur ve daha güvenlidir.
Erel bu 206 RC ve Station Wagon arka aksı. O çapraz gergiler normal 206larda yok. GTI'da bile yok. :)
Ayrıca bu arabaların yol tutuşları değil, kontrol edilebilirlikleri iyidir (handling). Yani apık sapık açılar ve hızlar ile viraja girip kolay kontralar ile toparlayıp virajdan çıkarsın. Yada arabanın ağırlık dengesinin en bozuk olduğu haller olan otoban makasları felan yaparsın.
Apex kasar gibi viraja stabil girip çıkayım dersen 185 tabanlı lastikli 106GTI ve 195 tabanlı lastikli 206GTI gibi araçları şimdinin 18-19 jant üstünde en kötü 225 tabanlı lastikleri ve ESP ile üst sınıf hatchback araçlar üzerler. Hatta SUV'lar bile üzebilir şoförüne göre.
Ama amaç zıpırlar yapmak, oraya buraya zıplamak, virajda kıçını attırmak, makas atmak ise 106-206 alınır. 106GTI daha hızlı ve biraz daha iyi yol tutar. Ama 206GTI daha iyi durur ve daha güvenlidir.
Ben zannediyorum ki 206 ların hepsi böyle Düzeltme için teşekkürler. 206cı birinden daha sağlıklı bir bilgi oldu :)
106 ile hızlı viraj yapan adamın bileği sağlamdır :)
Yol tutuşunu bilmemde 106'nın fren sistemi Allah esirgesin. Frene basınca dahada hızlanan başka bir araba görmedim :D
Arkadaşlar güzel cevaplarıniz için teşekkürler
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.