Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : İstanbul'dan Mito QV



oğuz
01-08-2019, 18:45
herkese iyi forumlar,

500c ile kısa bir süre önce yollarımızı ayırıp,o ara karşıma çıkan ilanda olan bu aracı aldım.

2012 47k km'de stock bir Mito QV idi. :D

yaklaşık 2 ay da araca yapılanlar

KN filtre
Vogtland yay
FG 22mm spacer
Bostancı Gider egzoz cut out
Barbaros Bayrak downpipe ve yazılım (dyno bayramdan sonra olur ancak,sonucu paylaşacağım)

aracı alırken noterde muayenesinin kısa bir süre önce bittiğini farkettik ,sıfır muayene ile başlangıç yaptık o yüzden 2 sene rahat edeceğiz tabi bağlanmazsak :)

taytay,umut melek,rahmitanır,korkmazz a ve özelden danıştığım yardımcı olan herkese teşekkür ediyorum..

yorumlarınız benim için değerli,teşekkürler

fotoğraf boyutlarını elimden geldiğince düzelttim,umarım düzgün olmuştur.
https://i.hizliresim.com/VQMMrP.jpg

https://i.hizliresim.com/EORRDq.jpg


Araç üzerinde 4 mevsim michelin lastik vardı ne duruyor ne sarmaktan gidebiliyordu. 215 45 17 olan ebadı babamın aracında bulunan 225 45 17 michelin PS4 ile değiştirdim :D :D

https://i.hizliresim.com/6DXXJ3.jpg

geçen hafta yazılım ve downpipe yapıldı

https://i.hizliresim.com/P7rrD7.jpg


https://i.hizliresim.com/WXQQDN.jpg

filtreyi biraz daha uzattık,far ve davlumbaz arasında bir boşluk var ordan filtreye hava taşımak için bişeyler yapabilirim zamanla

https://i.hizliresim.com/jqWWgj.jpg

vogtland yaylarımızı aldık. siteden korkmazz aracılık etti sağolsun :D:icon_tup:

https://i.hizliresim.com/P7rr17.jpg

yayları taktık rot ayarını yaptırdık

https://i.hizliresim.com/M1vv17.jpg

aynı gün kartal ist marina'nın arka tarafında bir kaç bişeyler çekelim dedik

https://i.hizliresim.com/M1vv86.jpg

https://i.hizliresim.com/RgPP8G.jpg

https://i.hizliresim.com/1pggBD.jpg

https://i.hizliresim.com/kMWWpm.jpg

_driver_
01-08-2019, 20:40
Maşallah kazasız belasız

korkmazz
01-08-2019, 20:45
Kanka maşallah son hali mermi olmuş. Tr de tek Qv :)

taytay
02-08-2019, 05:23
Maşallah kardeşim kazasız belasız. Çok güzel araba aldın keyfini doya doya sürmeyi nasip etsin Allah :)

dkaya87
02-08-2019, 07:32
yazılım sonuçlarını ve stabilliğini merak ediyorum, keyifli günlerde kullanın

Erdem K.
02-08-2019, 07:44
keyifli sürüşler
güzel qv güzel araç ...

oğuz
02-08-2019, 08:30
yazılım sonuçlarını ve stabilliğini merak ediyorum, keyifli günlerde kullanın

Herkese teşekkür ederim öncelikle

Yazılımlı hali gayet keyifli oldu,ben de çıkacak sonucu merak ediyorum bi aksilik olmazsa max 2 haftaya dynoya cikmis olurum

rahmitanir
02-08-2019, 08:47
Güle güle kullan oğuz.

Bu araç sanırım eskişehirdeki QV idi. Daha alfistiturkey'de ilk ilana düştüğünde dikkatimi çekmişti, gerçekten çok temiz bir araç gibi duruyordu.

Yazılım konusunda, dyno sonuçlarının bence çok bir manası olmaz, önce sonrası ölçüm olmayacağından. Bir de dyno nun kalibrasyonun, arabanın sıcaktan dolayı şişmesi falan derken, varyasyon çok fazla. Onun yerine, stock olduğunu bildiğin bir qv ile roll deneyin derim.

oğuz
02-08-2019, 09:05
Teşekkürler abi,bahsettigin arac mi oluyor bilmiyorum ama 06 ar plakaydi ilk sahibi arda bey ankara akota da bakimlari yapilmis hep.
Dynoyu az cok ne oldu bitti görelim diye istiyorum
Korkmazz arabayi satmasaydi onunla denemistik oncesi sonrasi cok guzel olacakti. ama denemek görmek isteyen arkadaşlarla tabiki denemek isterim.

Ome_RS
02-08-2019, 09:20
Güle güle kullan Oğuz keyifli bir arac almissin.

oğuz
11-09-2019, 22:37
bi güncelleme yapayım, dyno için geçen hafta anca vakit bulabildim ve şansımıza dyno arızalandı. dr ecuyu aradım 2-3 saat sonra alabilirim dedi farklı bir firma da aynı şekilde saat verince işe gideceğimden oralara da ölçtüremedim şimdilik.zaten merakımdan ölçtürmek istiyordum yoksa aracın tepkileri zaten çok farklılaştı ve şükür memnunum

aracın detaylarına gelecek olursak,kaliperlerimiz orijinal kırmızı ve yazılarıyla bulunmakta.yurtdışı forumlarda da araştırdım ama oralarda da kesin bir bilgi yok bazı kişiler 2011 sonrası opsiyonel yazmışlar bilemedim


https://i.hizliresim.com/p5kMPo.jpg

koltuklar yeşil beyaz dikişli alkantara,direksiyon ve el freni da aynı şekilde.
https://i.hizliresim.com/DOmWJ3.jpg

bu da yıkama sonrası olsun. önlere 15mm spacer siparişi verdim biraz içerde görünüyorlardı aracı bastıktan sonra. o görüntüyü de düzeltmiş olacağım
vogtland yay takmıştık eibach ilana düşünce onları da aldım :D daha yumuşak olduğundan bahsedilmiş onları da keyfi olarak değiştireceğiz gibi


https://i.hizliresim.com/GZNW33.jpg

akko
12-09-2019, 07:46
Maşallah, kazasız belasız.

-Murat Özcan-
12-09-2019, 08:43
Seviyorum bu araçları çok şık duruyorlar..

oğuz
12-09-2019, 09:51
Maşallah, kazasız belasız.
Teşekkür ederim

Seviyorum bu araçları çok şık duruyorlar..
Bu paralara bence mantıklı bir araç ,şahsen polo gti da düşünüyordum ama böyle araçlarda manuel farkli bir keyif veriyor ve görünüş olarak mito baya dikkat çekici

SkY
12-09-2019, 11:44
maşallah çok güzel kazasız belasız kullanın :)

Mutu
12-09-2019, 13:15
Maşallah kardeşim, güzel günlerde kullan. :)

oğuz
12-09-2019, 14:06
maşallah çok güzel kazasız belasız kullanın :)
Teşekkür ederim begenmenize sevindim :)

Maşallah kardeşim, güzel günlerde kullan. :)

Abi teşekkür ederim :icon_tup:

Silence45
12-09-2019, 14:09
Özellikle koltuklarını çok beğendim. Maşallah, kazasız belasız iyi günlerde kullan :)

oğuz
12-09-2019, 14:13
Özellikle koltuklarını çok beğendim. Maşallah, kazasız belasız iyi günlerde kullan :)

Koltuklari bende cok begeniyorum, bayadir bakiniyorum tr de pek göremedim.senden aldigim canonu sıkılınca sattim yoksa daha güzel fotoğrafları olurdu :D:D

taytay
13-09-2019, 00:22
Koltuklari bende cok begeniyorum, bayadir bakiniyorum tr de pek göremedim.senden aldigim canonu sıkılınca sattim yoksa daha güzel fotoğrafları olurdu :D:D

İzmir de arkadaşımızda aynı senin koltuklardan var kardeşim. Onunda 2012 model kaliperlerinde brembo yazıyor senin gibi ondan daha dolu qv görmedim ben adaptif süspansiyon falan var.

oğuz
13-09-2019, 09:50
İzmir de arkadaşımızda aynı senin koltuklardan var kardeşim. Onunda 2012 model kaliperlerinde brembo yazıyor senin gibi ondan daha dolu qv görmedim ben adaptif süspansiyon falan var.

Merak ettim abi aracı şimdi. Ülkeye giren 2012 model qvler biraz daha şanslıymış ozaman

taytay
14-09-2019, 10:22
Merak ettim abi aracı şimdi. Ülkeye giren 2012 model qvler biraz daha şanslıymış ozaman
https://i.hizliresim.com/odpGZm.jpg
:)

oğuz
14-09-2019, 10:37
Masallah abi renk jantlar cam tavan arac cok guzelmis. Kare plaka ve italyan baski arasinda kaldim yine bu fotoyla :D

taytay
14-09-2019, 13:13
Masallah abi renk jantlar cam tavan arac cok guzelmis. Kare plaka ve italyan baski arasinda kaldim yine bu fotoyla :D
:) kardeşim alfa da İtalyan plaka en güzel yakışanı bence. :)

Kadyr
14-09-2019, 17:02
Gri renk çok güzelmiş maşallah

powERS
16-09-2019, 23:49
sanırım yeşil dikişli alkantara koltuklu olan araçtı bu

öyle ya da değil gayet diri duruyor maşallah. yapılanlarda cok guzel olmus kazasız belasız.

oğuz
17-09-2019, 10:42
sanırım yeşil dikişli alkantara koltuklu olan araçtı bu

öyle ya da değil gayet diri duruyor maşallah. yapılanlarda cok guzel olmus kazasız belasız.

önceki sayfada koltukları da koymuştum gözden kaçmış sanırım teşekkür ederim hepimize kazasız belasız

bu hafta ön spacer ve ön İtalyan baskı app de takacağız bakalım nasıl olacak :D

powERS
18-09-2019, 10:30
önceki sayfada koltukları da koymuştum gözden kaçmış sanırım teşekkür ederim hepimize kazasız belasız

bu hafta ön spacer ve ön İtalyan baskı app de takacağız bakalım nasıl olacak :D

Ön spacer olayını biz bilerek yapmamıştık ön lastikte stres daha çok hem aktarma hem yönlenme hem ağırlık diye düşündük ama şu var tabi yarış araçlarında kullanılıyo bizimkilerde ne olacak ? pimpirik yaptık :D

görüntü güzelleşecek o kesin fakat direksiyon hareketlerinde davlumbaza sürtme yapabilir onu gözlemle bence oğuz.

Plaka konusunda evet bizim arabalara küçük çok güzel oluyor İzmir de yapan yer yok mühürlü o yüzden yaptıramadık :(

Kazasız belasız olsun, gelişmeleri takip ederiz :D

oğuz
19-11-2019, 17:45
Sonunda dyno için uygun vakti bulup ölçüp merakımızı az da olsa giderdik.Öncesinde ölçüm yapamadığımız için ne kadar kayıp vardı üstüne ne koyduk kesin bilmiyorum ama sonuçtan ve aracın değişiminden memnunum

yazılım,downpipe,kn filtre

iat 50 55 civarındaydı ölçümlerde uygulamadan baktığımda.
cut out kapalıyken 196 hp 370 nm
cut out açıkken 181 ölçtük. yani cut out açıkken aracımız 15 beygir geri düşüyor. Düzgün bir sistem olmadıkça bu sistemlerin ses haricinde bir getirisi olmadığını da canlı görmüş oldum. (cut out tam ortada bu arada)

ön italyan app basan bir yer arayışımız devam ediyor hala :D

https://i.hizliresim.com/NL05dX.jpg

https://i.hizliresim.com/XbRBg3.jpg

tayreep_john
20-11-2019, 11:03
50 hp kayıp ??? debriyajınız falan mı kaçırıyor ??

oğuz
20-11-2019, 14:15
50 hp kayıp ??? debriyajınız falan mı kaçırıyor ??

Kacirmiyor aslinda 39.5 ciktigi da oldu.dyno verilerinde genelde bu oranda kayiplari goruyorum baska verilerde de,yanlisim varsa düzeltin tabi

rebeloghy
20-11-2019, 14:51
50 hp kayıp ??? debriyajınız falan mı kaçırıyor ??

Anlamadığım şöyle bir durum var;

Dynolar teker gücünü hesaplıyor ve manuel olarak girilen veriden yararlanarak aktarmadaki güç kaybını hesap edip motor gücü budur diyor. Yani aktarmadaki kayıp için bir ölçüm yok, veri olarak %35 yazıldığı için öyle çıkıyor.

Merak ettiğim, normalde önden çeker bir araçta %10-15 aralığında kayıp baz alınır. %35 kayıp büyük bir rakam değil mi ?

oğuz
20-11-2019, 15:20
Anlamadığım şöyle bir durum var;

Dynolar teker gücünü hesaplıyor ve manuel olarak girilen veriden yararlanarak aktarmadaki güç kaybını hesap edip motor gücü budur diyor. Yani aktarmadaki kayıp için bir ölçüm yok, veri olarak %35 yazıldığı için öyle çıkıyor.

Merak ettiğim, normalde önden çeker bir araçta %10-15 aralığında kayıp baz alınır. %35 kayıp büyük bir rakam değil mi ?

Daha önceki olcturdugumuz araclarda da benzer kayiplar ciktiginda arastirmistim ama bu kayiplar neye göre az veya çok ya da ne derece önem arz ediyor(debriyaj sorunu disinda) bunu ögrenmek lazim.. dyno serp bu arada

Şu konuyu da paylasayim belki bir faydası dokunur
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/207407-motor_gucunu_hp_en_az_kayipla_yere_aktarmak_whp_.h tml

rahmitanir
20-11-2019, 15:32
aktarma kaybını net şekilde ölçmek için;

Normalde her aracın ölçüldüğü gibi teker üzerinden ölçüm alınmalı
Bir de, aracın motoru sökülüp, normalde şanzımana bağlanan krank noktasından, bir önceki ölçümde kullanılan dyno ile aynı kalibrasyona sahip setup ile şaft üzerinden direkt ölçüm alınmalı

Tabi belirttiğim ikinci madde fabrika arge koşulları harici çok da uygulanabilir bir durum değil.

O sebeple, dyno ölçümünü yapan kişi, kafasına göre veya geçmiş deneyimlerine göre, belirli bir kayıp yüzdesini bilgisayara giriyor, o da daha önceden tanımlanan formülüne göre bir sonuç veriyor.

Kısacası, yazılan "kayıp" değerine takılmamak lazım.

Bir de tabi tekerden alınan ölçüm için öncesi vs sonrası olmadan sağlanan faydanın yorumlanması mümkün değil.

Bu ölçümde sadece with cutout, without cutout ölçümü net fikir veriyor.

oğuz
20-11-2019, 15:49
Rahmi abi yorumun için teşekkürler...
Dedigin gibi öncesi sonrasi dyno kesinlikle yapip farki yorumlamak daha bilgilendirici olurdu ama o gün biraz da zaman probleminden dolayı öncesi dyno alamadık şanssızlığım o oldu..

Aracın degisiminden de zaten cok memnunum,bidaha ki sezon da insallah ilk pist deneyimimi yasamis olurum

tayreep_john
22-11-2019, 11:42
Daha önceki olcturdugumuz araclarda da benzer kayiplar ciktiginda arastirmistim ama bu kayiplar neye göre az veya çok ya da ne derece önem arz ediyor(debriyaj sorunu disinda) bunu ögrenmek lazim.. dyno serp bu arada

Şu konuyu da paylasayim belki bir faydası dokunur
http://www.techturkey.com/forum/yol_tutus_and_aktarma_ve_frenler/207407-motor_gucunu_hp_en_az_kayipla_yere_aktarmak_whp_.h tml

benimde gördüklerim aktarma organlarında bir kayıp yoksa önden çekişli araçlarda %10 dur arkadan itişli araçlarda şaft faktörü sayesinde %15 dir 4x4 araçlarda hem şaft hem arka diff sayesinde %20 belki de üzerine kadar kayıplar çıkıyor... ama yinede 50 hp kayıp çok büyük geldi gözüme kendi aracımdan örnek verirsem 138 hp 310 nm tork krang da üretirken 119 hp tekerde güç ölçülüyor..

taytay
22-11-2019, 15:44
Maşallah kardeşim güzel güç. Ama senin dyno benim çok kafamı karıştırdı egzoz kapalı iken sonuç; turbo arabalarda back pressure yok bildiğim kadarı ile atmosferik olsa anlarımda, turbo araçlarda free flow olursa daha iyi olmaz mı ? kafamda deli sorular :) keşke burada olsan deneyip görürdük :)

oğuz
22-11-2019, 15:52
benimde gördüklerim aktarma organlarında bir kayıp yoksa önden çekişli araçlarda %10 dur arkadan itişli araçlarda şaft faktörü sayesinde %15 dir 4x4 araçlarda hem şaft hem arka diff sayesinde %20 belki de üzerine kadar kayıplar çıkıyor... ama yinede 50 hp kayıp çok büyük geldi gözüme kendi aracımdan örnek verirsem 138 hp 310 nm tork krang da üretirken 119 hp tekerde güç ölçülüyor..

Acı kaybımız... :D valla ne diyim yürüyende bir problemim yok,rahmi abi de deginmis bu konuya üstteki postta zaten..
Bir olcumde cikan kayip 40 hp digerinde 50hp arada 5 dakika var yok,durum böyleyken çokta önem arz etmedigini dusunuyorum.ya da varsa tavsiyeniz belirtin tabi ki


Maşallah kardeşim güzel güç. Ama senin dyno benim çok kafamı karıştırdı egzoz kapalı iken sonuç; turbo arabalarda back pressure yok bildiğim kadarı ile atmosferik olsa anlarımda, turbo araçlarda free flow olursa daha iyi olmaz mı ? kafamda deli sorular :) keşke burada olsan deneyip görürdük :)

Sagolasın abi, ortada buluşalım :D
Benim cut out tam ortada,sistem mi kötü desem ne çok iyi ne çok kötü yaptirdigim yer.
Back pressure icin okunacak cok konu fikir danisacak cok kisi vardir ama senin sistem de bu kadar kayip olmaz diye dusunuyorum

düzeltme,ekleme yapayım bilgi verebilecek 2 konu: http://www.techturkey.com/forum/asiri_besleme/84819-downpipe_yapilmis_turbo_arcta_geri_basinc_gereklim i_.html
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/103228-turbo_aracta_orta_susturucu_iptali.html

tayreep_john
23-11-2019, 10:48
Acı kaybımız... :D valla ne diyim yürüyende bir problemim yok,rahmi abi de deginmis bu konuya üstteki postta zaten..
Bir olcumde cikan kayip 40 hp digerinde 50hp arada 5 dakika var yok,durum böyleyken çokta önem arz etmedigini dusunuyorum.ya da varsa tavsiyeniz belirtin tabi ki

tavsiyeden ziyade eldeki 20-30beygirleri kullanmak varken neden kaybedesin :( onun arayışında olmak lazım ilk başta aftermarket bir stage 1 debriyaj kitiyle başlarım... hafifletmeye giderim yurtdışı forumlardada bu araçları deneyen adamların dyno kağıtlarına bakardım... sonra bukadar kurcalayınca elbet bi tanıdıktan altın bilgi gelir :D ve o 50 hp lik kayıp 25 e 20 ye düşer

Sagolasın abi, ortada buluşalım :D
Benim cut out tam ortada,sistem mi kötü desem ne çok iyi ne çok kötü yaptirdigim yer.
Back pressure icin okunacak cok konu fikir danisacak cok kisi vardir ama senin sistem de bu kadar kayip olmaz diye dusunuyorum

düzeltme,ekleme yapayım bilgi verebilecek 2 konu: http://www.techturkey.com/forum/asiri_besleme/84819-downpipe_yapilmis_turbo_arcta_geri_basinc_gereklim i_.html
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/103228-turbo_aracta_orta_susturucu_iptali.html


10krtktr....

oğuz
23-11-2019, 11:23
tavsiyeden ziyade eldeki 20-30beygirleri kullanmak varken neden kaybedesin :( onun arayışında olmak lazım ilk başta aftermarket bir stage 1 debriyaj kitiyle başlarım... hafifletmeye giderim yurtdışı forumlardada bu araçları deneyen adamların dyno kağıtlarına bakardım... sonra bukadar kurcalayınca elbet bi tanıdıktan altın bilgi gelir :D ve o 50 hp lik kayıp 25 e 20 ye düşer ..10krtktr....

alıntın bu şekildeydi sanırım abi, kaybı en aza indirmek için stage debriyajlara ihtiyaç var ama şehir içi kullanımda oem yumuşaklığı çok aratmayacak bir ürün lazım ki şu güçlerde çokta uğraşmak istemem anca debriyaj koyverirse bir araştırırım :D

oğuz
08-06-2020, 13:10
konuya biraz güncelleme yapayım,
eklenenler Ramair filtre ve GFB dumpvalve oldu
güncel spec :barbaros bayrak yazılım,downpipe,gfb dumpvalve,ramair filtre,eibach yay, fg ön ve arka spacer

karantina zamanında fren balatalarını değiştirdik babamla,normal bir arabadan çok daha basit şekilde değişimi hallettik.

yabancı elemanın videosu bize yol gösterdi sağolsun: YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=0JdYpGTc3R4)

https://i.imgyukle.com/2020/06/08/y6FAuY.jpg

yine aynı zamanda ön camda bulunan hgs etiket izlerini temizledim,aseton birazını çıkardı bir kısmı da jilet ile çizmeden temizleyebildim

https://i.imgyukle.com/2020/06/08/y6MSpj.jpg

Divortex susuz motor temizleyici ile temizledikten sonra yine aynı markanın koruma ürününü kullandım..silecek tapasını da tamamlayacağım düşmüş.

https://i.imgyukle.com/2020/06/08/y6MKZ0.jpg

rakip:) arkadaşımın aracı
https://i.imgyukle.com/2020/06/08/y6MZD8.jpg

uzun zamandır bakındığım İtalyan baskı plakaları sonunda hallettim. ben çok beğendim kare plakadan daha iyi durduğunu düşünüyorum polisle uğraşmadığımız sürece bu şekilde devam edicem
yıkamadan sonra protector wax uyguladık

https://i.imgyukle.com/2020/06/08/y6Mt0h.jpg

https://i.imgyukle.com/2020/06/08/y6M6ro.jpg

https://i.imgyukle.com/2020/06/08/y6Mf8H.jpg

herkese kazasız belasız sürüşler

taytay
08-06-2020, 17:51
Maşallah kardeşim sünger filtreye geçmen iyi olmuş, plakada çok yakışmış ben hiç İtalyan plaka ile sorun yaşamadım kaç kere çevirmeye girdim :)

oğuz
08-06-2020, 18:19
Maşallah kardeşim sünger filtreye geçmen iyi olmuş, plakada çok yakışmış ben hiç İtalyan plaka ile sorun yaşamadım kaç kere çevirmeye girdim :)

Abi sagolasın, filtre güzel oldu ama dumpvalve den sonra o uzun uzun cufffff sesi cuf olup kaldı,tabi gaz tepkisi iyileşti.plaka artik kismet.. :)