Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Aracim; Golf V 1.4 TSi 140 HP Comfortline



Killah
08-08-2019, 09:29
Herkese selamlar,

Bir suredir is ve evimin oldukca yakin mesafe olmasindan dolayi ihtiyacimin olmayisi sebebi ve gerektigi zaman evdeki bir baska araci kullanabildigim icin arac satin almadan gezdikten sonra nihayet bir arac almaya karar verdim. MiTo, Fiesta, Alfa 156-159 vb. bircok arac baktim; kimisini kacirdim, kimisi de bekledigim gibi cikmadi derken hemen evimin yakininda bir Golf'e denk geldim. 2008 model Comfortline, 1.4 TSi 140 HP, manuel.

Belki yanlis bir algi ama ayni muhitte oldugunuzu gordugunuz vakit ister istemez bir guven olusuyor.

Bir Pazar sabahi gittik gorduk. Sahibi de sag olsun muntazam bir arkadas, bizi guzelce agirlayip, aracini eksiksiz bir sekilde anlatip gosterdi.

Bu ekspere girmeden once cektigim bir fotograf.

https://i.hizliresim.com/P7ORn7.jpg (https://hizliresim.com/P7ORn7)

Ilk is direkt bir ekspertize gidip A'dan Z'ye baktirdik. Birkac sey disinda 11 yasinda bir arac icin oldukca muntazam cikti diyebilirim. Yalnizca sag on lastikte bir yarik oldugu icin dynoya sokamadik. Netice itibariyle her sey yeterince tatmin edici ciktigi icin, Pazartesi ilk is gidip satin alma islemlerini bitirdik.

Arac ile ilgili ilk intiba; oldukça keyifli. Golf zaten ozellikleriyle her zaman tatmin eden bir model olmustur benim icin ve bu twincharge motor oldukca keyifli gibi gozukuyor. Her ne kadar tum forumlarda sorunlu olarak adlandirilsa da.

Araci direkt genel bir bakima soktum. Bu bakimda yag, filtreler, on arka fren diskleri, balatalari, arka fren kaliperi, V kayisi, gergi rulmani ve bujiler degisti. Ayrica Michelin Crossclimate lastikler takildi. Lastik hakkinda olumsuz yorumlar yapanlar olsa da, bir arkadasimin uzun zamandir kullanip cok memnun oldugu bir lastik oldugu icin tereddutsuz taktim.

Ne hikmetse, servisten aldiktan bir gun sonra ufak bir gazlama sonrasi motor ariza isigi yakti. Henuz bilgisayara baglayamadik, bu aksam baglayacagim fakat umuyorum ki ciddi bir sey degildir. 2500-3000 devir bandında bir duraksama, 3000 sonrasında da uçak misali bir gidisi var. (Bu konu ve motorun genel hatlari hakkinda herkesten bilgi almaya acigim..)

Oncelikle yuruyen ile ilgili sorunlari (motor ariza isigi) cozdukten sonra kozmetik olarak birtakim islemler ile ilgilenecegim. On arka GTI gorunum ve BBS CK/CH jant ve bi-xenon ile hos bir goruntu yakalayacagimi dusunuyorum. Sizlerin de fikirlerini beklerim.

Amator birkac fotografi da asagida paylasiyorum. Herkese iyi forumlar.

Araci eve getirdigim gun cektigim ilk fotograf;

https://i.hizliresim.com/XbEnb6.jpg (https://hizliresim.com/XbEnb6)

https://i.hizliresim.com/gP9NP2.jpg (https://hizliresim.com/gP9NP2)

Bu da ufak bir temizlik sonrasi bir kare;

https://i.hizliresim.com/gP9Nv3.jpg (https://hizliresim.com/gP9Nv3)

GökhanÖzkan
08-08-2019, 10:02
maşallah :) keyifle binin MK5 TSI çok keyiflidir..
bende 2 tane TSI kullanıp sonrasında güncel olarak MK5 GTI kullanıcısıyım..:)
sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olurum :)

DOHC
08-08-2019, 10:15
140 hp'lerde arka bagaj S ve I harfleri kırmızı olmuyor muydu?

Killah
08-08-2019, 11:04
140 hp'lerde arka bagaj S ve I harfleri kırmızı olmuyor muydu?

Ben de o sekilde biliyordum fakat yabanci forumlarda bakindigim kadariyla modeller ve motor varyasyonlari (TSI motorlari icerisinde) arasinda da degisiklik gosterebiliyormus. Daha net bilgisi olan birileri illa ki vardir burada da.

GökhanÖzkan
08-08-2019, 11:51
140 hp de de tek I harfi kırmızı
ilk jeneraasyon 170 hpler tsı çift kırmızı sonraki jenerasyon gt sport diye geçiyor :)

SercanTurkoz
09-08-2019, 06:16
Hayırlı olsun. Güzel araç.

darkred
09-08-2019, 07:29
Hayırlı olsun. İyi günlerde kazasız belasız sürüşler dilerim.

Anıl E.
09-08-2019, 07:36
Hayırlı olsun ,Allah güle güle binmek nasip etsin.

SkY
09-08-2019, 08:14
hayırlı olsun kazasız belasız kullanın :)

-Murat Özcan-
10-08-2019, 12:36
Hayırlısı olsun..

derviscapaci
10-08-2019, 13:52
3 bin devire kadar bahsettiğiniz devir aralığı sc ile güç üretiyor sonrasında turbo ile devam ediyor diye biliyorum yani umarım sorun sc da değildir.
Hayırlı uğurlu olsun araç iyi günlerde kullanın.

semsialtunbas
10-08-2019, 14:55
Hayırlı olsun hocam ben de twincharge scirocco kullanıcısıyım keyfi çok başka bu motorların :) yapılacakları yazmışsınız zaten en acili bence jantlar
biran önce kurtulmak lazım çakma lagoslardan :) gti r32 tampon dönüşüm güzel olur, önlere bixenon yaparken stopları da r32 yapın bence dünyası değişsin aracın :)

Killah
10-08-2019, 20:58
Hayırlı olsun hocam ben de twincharge scirocco kullanıcısıyım keyfi çok başka bu motorların :) yapılacakları yazmışsınız zaten en acili bence jantlar
biran önce kurtulmak lazım çakma lagoslardan :) gti r32 tampon dönüşüm güzel olur, önlere bixenon yaparken stopları da r32 yapın bence dünyası değişsin aracın :)


3 bin devire kadar bahsettiğiniz devir aralığı sc ile güç üretiyor sonrasında turbo ile devam ediyor diye biliyorum yani umarım sorun sc da değildir.
Hayırlı uğurlu olsun araç iyi günlerde kullanın.


Hayırlısı olsun..


hayırlı olsun kazasız belasız kullanın :)


Hayırlı olsun ,Allah güle güle binmek nasip etsin.


Hayırlı olsun. İyi günlerde kazasız belasız sürüşler dilerim.


Hayırlı olsun. Güzel araç.

Hepinize yorumlari ve iyi dilekleri icin cok teeskkurler.

Su yuruyen ile ilgili sikintiyi cozebildigim gibi diger yazdigim kalemlerle ilgilenmeye baslarim herhalde.

Arac ufak bir gazlama sonrasi motor ariza isigi yakip, turboyu kapatti. Araci kapatip yeniden calistirinca turbo tekrar aktif hale geliyor fakat zorlama durumunda tekrardan ayni proseduru tekrarliyor. Bilgisayara bagladik, turbosarj xx gibi bir hata verdi fakat bayram ustu telasiyla ertelemek durumunda kaldim.

Sanirim (umarim) hortumlarda bir sorun var, ekspertizde de hortumda hava kacagi var yazmisti fakat biz bakimda atladik bunu sanirim. Basina gelen eden oldu mu acaba? GökhanÖzkan

VTEC®
10-08-2019, 22:32
yakıt pompası arızası varmı?
arıza bildirimlerinde çıktımı?
SC'nin kasnak vb sorunu olabilir. İntercooler hortumlarında ekspertizdede çıktığı gibi sorun olabilir.
Mümkün mertebe sakin kullan. Bir ustaya gösterene kadar

GökhanÖzkan
16-08-2019, 08:48
Hepinize yorumlari ve iyi dilekleri icin cok teeskkurler.

Su yuruyen ile ilgili sikintiyi cozebildigim gibi diger yazdigim kalemlerle ilgilenmeye baslarim herhalde.

Arac ufak bir gazlama sonrasi motor ariza isigi yakip, turboyu kapatti. Araci kapatip yeniden calistirinca turbo tekrar aktif hale geliyor fakat zorlama durumunda tekrardan ayni proseduru tekrarliyor. Bilgisayara bagladik, turbosarj xx gibi bir hata verdi fakat bayram ustu telasiyla ertelemek durumunda kaldim.

Sanirim (umarim) hortumlarda bir sorun var, ekspertizde de hortumda hava kacagi var yazmisti fakat biz bakimda atladik bunu sanirim. Basina gelen eden oldu mu acaba? GökhanÖzkan

merhaba,
bakılacak bir kaç yer var..
N75 sensörü..
bobinlerin orda 2ci bobinin hemen üstünde 3 4 tane vakum hortumunun takılı olduğu dikdörtgen siyah parça..
dumpvalve yada wastagate den de kontrol ettirmende fayda var..
ama bunların 3üde olmayabilir burdan yorum yapmak zor..
buji bobin aptal ateşleme yaparsa ondan da araç korumaya alır..
filtren iyi hava çekiyor mu?
kaçakların varsa oda etken..
aslında önce kaçaklara bakıp sonrasında vagcomdan ne olduğuna bi bakılabilir..
yakınlarda arıza cihazı olan bir garaja uğrayıp tek tek sensörlere elektirk yollayıp çalışıp çalışmadıklarına bakabilirsin..
yazdıklarından çıkardıklarım bunlar ama yinede konuşalım belki bi faydamız olur..

akko
16-08-2019, 10:10
Hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler.
Golf V ve TSI motor. Çok güzel bir kombin benim için.
Rengi de hoşuma gidiyor, kuzenim de vardı aynı araçtan çok keyif alarak biniyorduk.

Killah
17-08-2019, 16:22
yakıt pompası arızası varmı?
arıza bildirimlerinde çıktımı?
SC'nin kasnak vb sorunu olabilir. İntercooler hortumlarında ekspertizdede çıktığı gibi sorun olabilir.
Mümkün mertebe sakin kullan. Bir ustaya gösterene kadar


merhaba,
bakılacak bir kaç yer var..
N75 sensörü..
bobinlerin orda 2ci bobinin hemen üstünde 3 4 tane vakum hortumunun takılı olduğu dikdörtgen siyah parça..
dumpvalve yada wastagate den de kontrol ettirmende fayda var..
ama bunların 3üde olmayabilir burdan yorum yapmak zor..
buji bobin aptal ateşleme yaparsa ondan da araç korumaya alır..
filtren iyi hava çekiyor mu?
kaçakların varsa oda etken..
aslında önce kaçaklara bakıp sonrasında vagcomdan ne olduğuna bi bakılabilir..
yakınlarda arıza cihazı olan bir garaja uğrayıp tek tek sensörlere elektirk yollayıp çalışıp çalışmadıklarına bakabilirsin..
yazdıklarından çıkardıklarım bunlar ama yinede konuşalım belki bi faydamız olur..

Vagcom'a baglayinca ikinci silindirde ateşleme arızası verdi, baktirdigimiz yer oncesinde solenoid valfindendir dedi fakat valfi kontrol ettirdik ve bir sorun olmadigini ogrenince yeni bobin takildi.

Simdilik duzelmis gozukuyor, ariza isigi da yakmadi bir daha fakat halen az da olsa bir hantallik seziyorum aracta gaza oturunca. Ya da psikolojik olarak takildim :)

samara
18-08-2019, 12:23
Hayırlı olsun.Kazasız belasız sürüşler dilerim.Golf ayrı bir keyif

FreeCaptiv3
18-08-2019, 15:52
Hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanmanız dileğiyle.

GökhanÖzkan
19-08-2019, 10:07
Vagcom'a baglayinca ikinci silindirde ateşleme arızası verdi, baktirdigimiz yer oncesinde solenoid valfindendir dedi fakat valfi kontrol ettirdik ve bir sorun olmadigini ogrenince yeni bobin takildi.

Simdilik duzelmis gozukuyor, ariza isigi da yakmadi bir daha fakat halen az da olsa bir hantallik seziyorum aracta gaza oturunca. Ya da psikolojik olarak takildim :)

bujileride değiştirmeni öneririm.. NGK oem servis malı üstüne basa basa söylüyorum muadili var abi bunuda çok veriyoruz herkes memnun gazın sakın gelme.. :)
bobin oem mi taktın? markası nedir? tekmi değiştin? takım mı?

Killah
19-08-2019, 11:24
bujileride değiştirmeni öneririm.. NGK oem servis malı üstüne basa basa söylüyorum muadili var abi bunuda çok veriyoruz herkes memnun gazın sakın gelme.. :)
bobin oem mi taktın? markası nedir? tekmi değiştin? takım mı?

Bujiler araci ilk aldigimda bakimda degistirilmisti (NGK), fakat bobinler ellenmemisti. Simdi ariza veren bobini degistirdim, Bosch marka aldim direkt.

Bir muddet sonra tavsiye ettigin R8 bobin ve BKR7 bujileri almayi dusundugum icin takim degistirmedim. Nasipse DP ile baslayacagim onumuzdeki ay :)