PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2014 Megane 3 RS 265 Cup



Shendelzare
20-08-2019, 10:36
Merhabalar,

Öncelikle araç bu,
https://i.hizliresim.com/AOD7YX.jpg

Yaklaşık 2 senedir hunharca modifiye ettiğim Polo GTI'ımı satıp yerine RWD, manuel ve kilitli diferansiyeli olan güçlü bir araç almak istiyordum ama hem yüklü poloyu satmak zor hemde bu kriterleri kafamdaki bütçede karşılayan araçlar ya eski ya da bir şeyleri eksikti. Baktığım araçlar;
E46 M3 : Eski ve çoğunun kmler yüksek, temiz denilebilecekler pahalı
E86 Z4M : Uygun fiyatlı 2 adet denk geldi ancak denk geldiği zaman alamadım, iyi bir seçenekti sadece biraz uğraştırabilirdi
E92 M3 : Genel olarak pahalı ve binmesi de masraflı
Mx-5 ND 2.0 Power Sport : 2016 yazında birçok bayiyi aradım, çoğu 2.0 getiremeyiz dedi. Bir tanesi 8-9 ay sonra gelir dedi benimde kafam o yatmadı o yüzden bu da kaldı, sonradan zaten fiyatı uçtu gitti, 2016 yazında 160bin tl idi sıfırı, yakın zamanda 250 civarına gelmişti şimdi 30. yıl versiyonu için 350-400'lerden bahsediliyor. Bir de kısa süre sonra revizyonlu model çıkacağının haberleri geldi ve ilk partideki araçların şanzımanının dayanıksız olduğu haberleri çıktı falan ondan dolayıda biraz soğuk kaldım hep. Bu araç için planım bir süre stock binip BBR GTI Bolt-on turbo kit takmaktı, 250hp 1000kg gayet keyifli bir araç olurdu.
Genel olarak z4 3.5i, z4 2.8i, 335i, 335d : Kilit yok ve 3'lerin yüzü çok eski, manuelde yoktu sanırım bakarken
428i : Hızlı ve yeni bir araç ama biraz pahalı ve yine kilit yok, çoğu xdrive gelmiş, birde evde 420d cabrio var yani çok benzer bir araç olmuş olacaktı

Kilit durumu aslında çözülebilirdi ama sanırım BMW alacaksam M olsun diye şartladım birazda kendimi ama neyse hiçbiri olmadı zaten :D

Bir de araya bir 4C Spider karıştı çok yakın zamanda ama onunla da fiyatta anlaşamadığımız için olmadı malesef. Şimdi tabi E92'ye pahalı diyosun 4C nerden çıktı diyenler olucaktır ama 4C'deki durum satılan aracın 2750km'de olması, spider olması ve novitec ecu'ya sahip olup avrupadaki benzer araçlarla aynı fiyatta olması idi. Bu yurtdışına oranlı fiyat avantajının dışında aracın yürütme masrafları da düşük çünkü kendisi hafif ve minik bir araç olduğu için lastikler küçük, frenler küçük, motor küçük ve giulietta 1.75tbi ile temelde aynı. Yani hem nadir ve değerli bir araç hemde pahalı olmasına rağmen binmesi çok masraflı olmayan bir araç hem de sürüş keyfi bir hayli yüksek bir araçtı.

Konu aracımıza gelirsek, bir gece yine oyun sonrası discordda araba bakarken arkadaş bu aracı attı. Ben FWD istemiyorum kafasında olduğum için çok ilgilenmedim ama daha sonra bir de aracın pistteki test videosunu attı. Videodan sonra arabayı biraz daha inceledim ve parçaları takan kişininde ciddi araştırma yaparak ve para harcayarak güzel parçalar takmış olduğunu gördüm. O cuma akşamının gazı ile gaz veren arkadaşla Pazar günü arabaya bakmaya gittik.
https://i.hizliresim.com/BOaP99.jpg

Aracın beni etkileyen yönleri;
Fabrikasyon Recaro Sportster koltuklar
Farbikasyon R.S. Monitor 2.0
Oz Ultraleggera jantlar
KW Clubsport Coilover
Fabrikasyon LSD
Bol bol sertleştirilmiş yürüyen bağlantı parçası
Yağ soğutucu
Forge Blowoff'un sesi
Egzozun RS moddaki patırdamaları

Yani araç bu durumda aradığım kriterlerin RWD olmak dışındakileri karşılıyordu ama öyle baktığımız zaman Leon Cupra, Type-r falan karşılıyor. Bunun beni çeken tarafı üzerindeki opsiyonlar ve parçalar oldu, aracın para harcanacak bir kısmı yoktu, fiyat olarak Leon Cupra veya FK8 Type-r'dan daha uygundu ve kendi çapında nadir bir araçtı.
https://i.hizliresim.com/bvVD4V.jpg

https://i.hizliresim.com/5Na7Rq.jpg
(Kemer henüz takılmadı ama yakın zaman takmayı umuyorum)

https://i.hizliresim.com/Z5Xk1A.jpg

https://i.hizliresim.com/odX3z2.jpg

İlk günkü etkileşimden 1 hafta sonra aracı aldım, aşağıdaki de noter çıkışı arabaya ilk oturuşum. Polo ile karşılaştırınca Megane 2 yıl daha yeni olmasına rağmen daha eski gözüküyor ama teknolojik bakımdan polodan baya önde, bu da baya hoşuma gitti. Araçta polodan fazla olarak anahtarsız giriş, navigasyon (telefondakinden daha iyi olamasa da) ve bluetooth var.
https://i.hizliresim.com/lQqjzk.jpg

https://i.hizliresim.com/VQ9ayV.jpg

Aracı aldım, henüz kasko yapılmadığı için götürüp eve bıraktım ve ofise geri döndüm
https://i.hizliresim.com/1p6vnD.jpg

Mesai bitmeden kasko işi halloldu ve biraz gezmeye çıkarabildik. Bir de şöyle bir gelişme oldu, bu arabayı almadan yaklaşık 2 ay önce falan evlendim ve aslında eşime de micra falan gibi bir araç bakıyorduk. Şimdi bu araçtan dolayı polo boşa çıkmış oldu ve üzerindeki parçalarla da satamadığım için poloyu komple stok haline döndürüp eşime vermeye karar verdim çünkü polo sıfırdan beri bende ve düşününce micraya göre veya o paralara alınacak her hangi bir araca göre çok daha donanımlı ve keyifli bir araç, bunu sat onu al falan derken elimize de çok para da geçmeyecek. Bu yüzden bir süre iki tane pist için hazırlanmış hothatchim oldu :D
https://i.hizliresim.com/LvlAo1.jpg

Megane'ı sürerken tabi ister istemez polo ile karşılaştırıyordum çünkü stage 2 polo hız açısından fena olmayan bir araç ve megane çok hızlı gelmiyordu hatta yavaş bile geliyordu. Sonra internetten aracın stock basınçlarını araştırdım ve Rs monitorden ara ara basınçları kontrol ettim ve baya bir uyumsuzluk vardı. İnternette stock 265 için basınç 1,25 yazıyordu ama benim araba yazılımlı olmasına rağmen hiç oralara bile çıkamıyordu hatta bazen 0,80 bastığı bile oluyordu. Bunun üzerine Orçun, Candan ve Merdan abi ile forge blow off u açıp bakmaya karar verdik. Blow off un içerisinde basınç gelen tarafta bir kapak var, kapağın üstünde küçük bir yay var, küçük yayın üzerinde piston ve onun üzerinde de büyük bir yay var. Bu düzende altta kalan ve kapağın yerine düzgün oturmasını sağlayan küçük yay kırılmış ve bundan dolayı kapak yamuk oturuyormuş, bundan dolayı da araç basınç kaçırıyormuş.
Bu da çıkan yayın hali
https://i.hizliresim.com/P71kEQ.jpg

Bende bu yayın aynısından vardı çünkü polonun dump valve'inde de aynı yay kullanılıyor, blowoff'u küçük yay olmadan kapattık. Ben ertesi gün elimdeki yayı taktım ama forge'dan da blowoff servis kiti ve yay setleri sipariş ettim çünkü kırılan yay pistonu da zedelemiş gibi gözüküyordu, tamamen temiz olsun istedim. Bir sonraki postta servis kiti ile ilgili fotoları koyacağım.

Bu arada aracın mekanik problemi dışında sağ farı titriyordu. Bu kasada xenon far yokmuş, onun yerine mercekli halojen farlar var ama merceğin içerisine de led ampul takılmış ve titremenin sebebi led ampulun bozulmasıymış. Hemen led ampul siparişi geçtim ve onları araca taktım.
https://i.hizliresim.com/QPLBgV.jpg

Birde araçta daha önceden xenon kitte takılmış ama onlar boşta duruyor şimdi, bir de led gayet tatmin edici olduğu için xenon kitini söktüreceğim gibi duruyor.
https://i.hizliresim.com/XbMkY6.jpg

16EC813
20-08-2019, 10:45
maşallah yakışıklı kazasız belasız binin

asmisinsan
20-08-2019, 10:54
maşallah ozan süzgün ün eski arabasıydı instagramdan takip etmiştim benzin tv de cekmişti video sunu yürüyen falan bayagı güzel yapıldı eksikleride zaten tamamlamaya baslamısınız güzel günlerde kullanırsınız insallah:) renault sport candır:D

CelalMrz
20-08-2019, 11:07
Çok güzel araba

Kahn23
20-08-2019, 11:09
Ozan abi bildiğim kadarıyla Ring'e çıkarmak için aldı arabayı. Biraz masraf etti ama sonrasında sattı.

Senin için de güzel seçim olmuş. İyi günlerde kullan :heyoo:

Shendelzare
20-08-2019, 11:12
Servis kiti elime ulaştı, bir de hazır yurtdışı siparişi geçiyorken inlet hose'da sipariş edeyim dedim
https://i.hizliresim.com/p5bnga.jpg

İlk postta bahsettiğim basınç tarafında olan kapak bu, servis kiti ile bununda sıfırı gelecek diye düşünmüştüm ama bu gelmedi
https://i.hizliresim.com/DOYDMv.jpg

Eski piston ve yeni piston, eskisinin üzerinde kırılmış yayın verdiği zarar çok net belli oluyor
https://i.hizliresim.com/86azg7.jpg

Bir de piston kırık yaydan dolayı yamuk bastığı için üzerinde biraz aşınma olmuş gibi gözüküyor, aşınmadaki yükseklik farkı pistonun yamuk bastığını gösteriyor
https://i.hizliresim.com/NLnDqX.jpg
https://i.hizliresim.com/YdQ6BZ.jpg

Bir önceki seferde biraz fazla yağlamışız sanırım blowoff'un içi yağ olmuş hep, içini komple temizleyip yeni o-ringleri de yerleştirdim
https://i.hizliresim.com/RgrDNj.jpg

https://i.hizliresim.com/mXMoP0.jpg

Şimdilik araç stage 1 yazılımında 290hp civarı güç ile güzel yürüyor, bir kaç problem daha var ama onları da yavaş yavaş çözeceğim.
Problemlerden biri IAT'nin aşırı yüksek olması, çıktığım pist gününde 71 derece IAT gördüm. Bunun sebebini biraz Mishimoto universal cooler'a bağlıyorum, yakında onu bolt-on bir ürün ile değiştirmeyi planlıyorum. Baktığım markalar Airtec ve Pro Alloy. IAT'yi düşürmek için ikinci destekleyici olarak methanol kit yaptırmayı ve kiti hem emmeye hemde intercooler'ın üzerine taktırmayı düşünüyorum. Bu şekilde hem daha sağlıklı hemde daha hızlı olacak ve biraz daha basınç açabileceğiz.
Problemlerden diğeri gaza yüklenildiğinde basıncın peak'e gelip sonra bir anda 0,2-0,3 bar kadar düşüp sonra yine peak'e ulaşması ve öle devam etmesi, bunu intercooler borularında bir problemden dolayı yaşıyorum diye düşünüyorum çünkü borulardan biri çok şişiyor gibi gözüküyor. Ama önceliğim IAT'yi çözmek olduğu için henüz üzerine çok düşmedim.

Aldığımdan beri süspansiyon ayarı yaptırmadım, araç şu anda aşırı alçak ve aşırı sert halde, günlük binmeye daha uygun bir setup'a getirmeyi planlıyorum, pist için ise hem deneyerek hem de araştırarak güzel bir setup ayarlayacağım.

OBD portundan ELM ile EGT ve AFR okuyamıyormuşuz, bundan dolayı Maxi display yaptırma düşüncem var ama nereye koyarım henüz karar veremedim veya maxi yerine ayrı ayrı saatler alacağım belki.

fthdrn
20-08-2019, 11:16
Maşallah çok güzel keyifli günlerde gazlayın :)

rahmitanir
20-08-2019, 11:44
Çok güzel bir araba, güle güle kullanın.

IAT'nin yüksek olmasına şaşırdım doğrusu, cooler boyutu oldukça düşük galiba.

tolgaaydın
20-08-2019, 11:45
çok özel ve değerli bir araç inşallah bol fotoğraflı bir konu olur :) kazasız belasız günlerde kullanın inşallah

serhadocak
20-08-2019, 12:09
Çok güzel, maşallah, siz de anlıyorsunuz bu işlerden belli, çok güzel olacak...

ugurcan52
20-08-2019, 13:01
şu an hayallerımın konusunu okuyorum resmen maşallah . Ozan suzgun neden yaptı ve rıng e gıtmedı cok mnerak edıyorum . Canlı yayında sordum yaptım anlık bır kararla sattım dedı geçiştirdi . Bu konudan sonra bızım coupelerın konusu sılınebılır :D :D: D

Gkn55
20-08-2019, 13:15
Maşallah, Benzin TV'de ben de videosunu seyretmiştim. Son birkaç yıldır piste giren arkadaşların tercih ettiği bir otomobil.

Keyifli sürüşler dilerim.

kalipson
20-08-2019, 14:10
Maşallah. Güzel araba, güzel set-up.
Arabayı çok anlatmaya gerek yok (sonra fanatiklik oluyor) ; keza bi araba, performans manasında Nürburgring'te kendine neredeyse 'daimi' olarak yer buluyorsa benim için yeterlidir.

Güle güle kullanın, kazasız belasız :)

darkred
20-08-2019, 14:20
Nadir araç her zaman iyidir. Maşallah. RS3 Cup ikinci bir örneği yok sanırım TR'de.

Arabanın işi bilen adamdan, işi bilen başka bir adama geçmiş olmasıda sevindirici.

Maşallah. Allah kaza bela göstermesin.

kalipson
20-08-2019, 14:24
Nadir araç her zaman iyidir. Maşallah. RS3 Cup ikinci bir örneği yok sanırım TR'de.

Arabanın işi bilen adamdan, işi bilen başka bir adama geçmiş olmasıda sevindirici.

Maşallah. Allah kaza bela göstermesin.

Aynen öyle.
Öyle örnekler biliyorum ki, el değiştirdikten sonra en kaliteli malzemelerle donanmış pist spec.ten mundar spec.e bağlayan :/

MURAT_HLX
20-08-2019, 16:12
Çok güzel bir araba, güle güle kullanın.

IAT'nin yüksek olmasına şaşırdım doğrusu, cooler boyutu oldukça düşük galiba.

şehir içinde muhtemelen bence doğal,

makine çok değerli bir makine umarım güzel olur konu :)

Rockford
20-08-2019, 17:51
Istanbul parktaki videoda 380hp mi ne yazıyordu setup mi degisti farkli aracmi yoksa.

Gercekten cok ozel arac. Ufak tefek piste cilan biri oarak hayran olduğum bir arac meg rsler. Open pit vs etkinlikte denk gelirsek gidisini de gormek isterdim

Seven7
20-08-2019, 21:15
Maşallah Allah kaza bela vermesin, güle güle kullanın. Polo GTI ne kadar da küçük kalmış RS'in yanında. :)

canozgur106
20-08-2019, 23:49
MaşAllah çok ama çok güzel bir seçim yapmışsınız..Polo sonrası sanıyorum ki pişman olmamışsınızdır,ayrıca hazır ve extralı olması maliyetide düşürüyor..Üstünde ki standart donanımlar ve extralar çok yerinde..

997TT
21-08-2019, 01:18
Konu guzel olmus,tebrıkler.
Her parcasıyla ayrı ayrı ugrastıgım,6 yıllık megy rs deneyımlerımı aktardıgım arac. Ozan buyuk hevesle aldı,hıc bırseyden kacmadı. Arabadakı parcalar bır arac alıcak degerde. Herseyıyle eksıksız,sadece yol tutus ayarına ıhtıyacı var,o kadar.
Keyıfle bın,ınsallah kısa zamanda hazır hale gelır.

Erdem K.
21-08-2019, 07:46
beğendiğim araçlardan, maşallah, keyifli sürüşler ...

Özgür Güneş
21-08-2019, 08:41
Hayırlı olsun, umarım çıkan irili ufaklı problemleri en kısa sürede çözersin de arabanın sonuna kadar keyfini çıkartırsın :)

SkY
21-08-2019, 09:09
hayırlı olsun kazasız belasız bol gazlamalı günler :)

individual
21-08-2019, 09:36
maşallah nazar değmesin.

megane rs bende çok beğeniyorum.

plakası benzin tv'den tanıdık gelmişti.

YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=LzvhVuWoHn4)

Shendelzare
21-08-2019, 09:49
Herkese iyi dilekleri için çok teşekkür ederim.


Çok güzel bir araba, güle güle kullanın.

IAT'nin yüksek olmasına şaşırdım doğrusu, cooler boyutu oldukça düşük galiba.

Teşekkür ederim, aslında fena değil intercooler boyutu ama anlamadım doğrusu, biraz zaman ayırmak gerekecek çözmek için.


Nadir araç her zaman iyidir. Maşallah. RS3 Cup ikinci bir örneği yok sanırım TR'de.

Arabanın işi bilen adamdan, işi bilen başka bir adama geçmiş olmasıda sevindirici.

Maşallah. Allah kaza bela göstermesin.

Teşekkür ederim, bir tane bunun birebir aynısı düşük km'li var bir tane de sarı vardı ilanlarda. Toplam makyajlı kaç adet vardır bilmiyorum ama çok yok sanırım.


Istanbul parktaki videoda 380hp mi ne yazıyordu setup mi degisti farkli aracmi yoksa.

Gercekten cok ozel arac. Ufak tefek piste cilan biri oarak hayran olduğum bir arac meg rsler. Open pit vs etkinlikte denk gelirsek gidisini de gormek isterdim

Videoda 370hp yazıyor ama o zaman 1,9bar ayarlıymış sanırım, o güçler bu aracın limitleri sayılır ve uzun süreli kullanımda ömrünü baya kısaltır büyük ihtimalle. Ben sağlıklı EGT, AFR ve IAT'ye ulaştıktan sonra 1,6-1,7bar civarında piste çıkarmayı düşünüyorum. Birde aracın dinamiklerine hakim olup sonradan hızlandırmak daha iyi olacak gibi. Pist günlerine Polo ile daimi olarak gidiyordum bununla da devam edeceğim, aracın hazır olduğunu düşündüğümde bir open pit planımda var.


Maşallah Allah kaza bela vermesin, güle güle kullanın. Polo GTI ne kadar da küçük kalmış RS'in yanında. :)

Teşekkür ederim amin, Megane biraz açıkta kaldı park ederken o yüzden de fark abartı çıktı fotoda :D Ama Megane RS cidden çok geniş bir araçmış bu kadar olduğunu bilmiyordum.

arm
21-08-2019, 12:39
Maşallah araç yılan :o:)

Ahmet.S
21-08-2019, 13:46
İyi günlerde sorunsuz gazlayın hayırlı olsun.

REHA
22-08-2019, 01:15
Bu aracın bilinçli ve kıymetini bilecek bir ele gitmesine çok sevindim. Türkiye şartlarında çok nadir ve bu yüzden değerli bir model. Öyle müthiş uçup kaçmasını beklemeye gerek yok, Mrs dönmek için üretilmiş bir hothatch. Şöyle düşünün, İngilizler, İngiliz arabası dışında başka bir arabayı seviyorsa vardır bir bildikleri. Bu arada tavsiyemdir, aracın ayarları yapıp arızalarını çözerken Candan'ı dinleyin. Adam işi biliyor. Merdan abi ise adamdır :)

Shendelzare
23-08-2019, 08:42
Teşekkür ederim tekrardan, bir kaç pist fotomuz oldu 27 Temmuz pist gününden. Bir de video ve RS Monitor'den alınan veriler var ama o gün süreler genel olarak kötüydü benimde sürem bu araca göre kötü, daha serin bir havada araca da alışarak hızlanmayı umuyorum. Verilere bakınca frenlemem erken ve kararsız gözüküyor yani daha geç ama daha güçlü fren yapabilirim gibi duruyor bu da baya bir süre kazandırır, onun dışında dediğim gibi IAT çılıgn seviyelerde, aracı güzelce soğutursam çok daha fazla hızlanabilirim.

RS Monitor verisi : Renault Sport - R.S. Replay (https://www.renaultsport.com/rsreplay/#!/run/replay/9385)
Aynı turun videosu :

https://www.youtube.com/watch?v=pt5bZZoxZMg

https://i.hizliresim.com/mXXGay.jpg
https://i.hizliresim.com/EOOVB9.jpg
https://i.hizliresim.com/jqq4aG.jpg
https://i.hizliresim.com/2OO2R0.jpg

Ufuk
23-08-2019, 10:42
Onur maşallah, kazasız belasız bin. Yıllar evvel seninle ilk tanıştığımız zaman senin hakkında "otomatik arabayla düzde gazlıyor işte" diye bir ön yargıda bulunmuştum onun için kusura bakma :D Rs senin kalemin tam. Bunun ötesi bence lotus, vs olur pist için. Fikren söyliyim bence m3'e vs nazaran daha çok "pist aracı" modunda. M3 sanki Cafe önü çekip dsc off 1 de kalkarım modu. Bu ise arkasına "not your ordinary megane" yazmalık . Senin elinde doğru parçalar ile daha da güzelleşeceğine eminim.

BARR
23-08-2019, 15:31
İst park viraj fotolarında arabanın rijitliği göz dolduruyor. Maaşallah.

Eworen
23-08-2019, 15:34
Maşallah kazasız belasız
Aracın kendi öz altyapısı zaten pist vb aktiviteler için çok uygun iyi bir modifiye ile geleceği yerler ve eğlence seviyesi harika
Ama evrensel problemi güç oluyor kendi gücü kısıtılı ve daha yüksek güçler almak baya zorlayıcı motorun önü çok açık denemez.
Yurtdışı kaynaklardaki ana sıkılganlık hep bu sebeplerden
Hani düzde gitmek deyimi var ya bu araca göre değil mesela polo dan çok hızlı değildir muhtemelen ama pistte çok daha eğlenceli ve keyifldir.
Güle güle kullanın.

cagatayu
25-08-2019, 21:58
Onur araba çok güzel kazasız belasız benimde istediğim araçlardan biri. Bildiğim kadarıyla cup olarak ülkemizde 3 ya da 4 tane var. Nadir araçlardan.

ardaokkabas
27-08-2019, 08:48
Onur abi aracın hayırlı olsun keyifli güel günlerde kullan :) Polo ile bir kıyaslama şansın olursa yorumların önemli benim için

akko
27-08-2019, 09:07
Maşallah, araca bayıldım. her şey olması gerektiği gibi :)

fdoganb
27-08-2019, 16:00
ben Murat abi'deyken fotoğraflamıştım sanırım 3-4 sene oluyordur. eklentilerle çok daha sıkı olmuş. pistte işi oldukça ileri taşıyacağı aşikar. maşallah kazasız belasız olsun