Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıcakta Geç Çalışma-Hot start Problem- Vapour Lock



ghibli06
26-08-2019, 09:59
arkadaşlar selam, benim ghiblide bir müddet sürüş yapıp sonra da güneşin altında kaldığında geç çalışma problemi oluyor... bizim sevgili ustalarımız bu konuda çok fazla yorum yapamıyor pompa dediler AEM 7 barlık pompa var orj ve de saatten kontrol ediyoruz basıncında sıkıntı yok, ateşleme dediler bujiler yeni en ufak bir kararma da yok, enjektörler kaçırıyordur dediler eh o zaman asıl cold startta yapmaz mı diyorum, yorum yok, sensörler olabilir dedik krank ve egzantrik sensörleri olması gereken değerleri verdi ölçünce vs vs... yabancı kaynaklara bakayım dedim, ohoo bir gördüm ki bu sıcakta geç çalışma çok bilindik bir sorunmuş, genelde karbüratörlü araçlarda olsa da eski model enjeksiyonlu araçlarda da görülebiliyormuş, genelde bu geç çalışmamayı 2 sebebe bağlamışlar:

1- marş solenoidine sıcak havada giden akım-voltaj düştüğünden yavaş çeviriyor, marş solenoidine(marş otomatiği) ayrıca bir röle takıp sorunu çözenler var, marş solenoidini de kaplayarak izole etmişler, Amerikada bununla alakalı 'hot start kit'ler satılıyor...

2- sıcak havalarda benzin buharlaştığından dolayı ilk marşta yeterince benzin gelmiyor deniyor, mantıklı olabilir mesela biz denerken de kütükte 3 bar basınç olmasına rağmen marş yaptığımızda benzin gelmediğini gördük, yani enjektör açmamıştı ya da sadece buhar girmişti bilemiyorum, bunu önlemek için de ikincil bir pompa önermişler kütükten hemen önce ya da kütük emme vs ne varsa izole edin demişler..

hiç başına gelen var mı arkadaşlar biraz kafa yoralım mı?

DenizKaan
26-08-2019, 10:14
Ghibli'de nasıldır bilmiyorum ama , vw de bu tür problemler hararet müşüründen kaynaklanıyor genelde.
müşürün soketini söküp çalıştırmayı deneyebilirsiniz.

ghibli06
26-08-2019, 10:17
Ghibli'de nasıldır bilmiyorum ama , vw de bu tür problemler hararet müşüründen kaynaklanıyor genelde.
müşürün soketini söküp çalıştırmayı deneyebilirsiniz.

onu denedik, denemekle kalmadık sensörü 20 ve 90 C de ölçtük, değerler olması gerektiği gibi çıktı, ben arabadaki bütün sensörlerin olması gereken omaj değerlerini buldum 20 ve 90C de, tek tek ölçtüm, sensörler ve de tesisatları sağlam...

ghibli06
26-08-2019, 10:22
yani sensör sıcağı soğuk görüp zengin çalıştırmaya çalışırken aracı boğmuyor, marş esnasında enjektörler açılmıyor ya da benzin yeterli gelmiyor...

Aps
26-08-2019, 12:21
Enjektörleri teste soktunuz mu ? Kacırma degil de belki gerektiğinden az geliyor olabilir

ghibli06
26-08-2019, 12:25
Enjektörleri teste soktunuz mu ? Kacırma degil de belki gerektiğinden az geliyor olabilir

enjektörler teste sokuldu ve ultrasonik temizlendi, zaten sorun olsa akışında dipgazda afr yerine oturmazdı...

immortalboss
27-08-2019, 21:08
Enteresan olabilir ama 78 model otomatik golf aracım vardı. Sıcakken stop edince araç marş çevirmeyi bırakın tık bile demiyordu. Sonra sorun bulundu. Marş dinamosunun içindeki bir parça ısınıp genleşiyormuş bu da marş motorunu sıkıyormuş. Eğer imkan varsa bir marş motoru kontrolü derim. (Elektrikle aram çok iyi değil. Marş motorunda genleşip sıkabilecek bir parça olduğundan emin değilim ama usta öyle dedi.)

TolgaUs
27-08-2019, 21:21
arkadaşlar selam, benim ghiblide bir müddet sürüş yapıp sonra da güneşin altında kaldığında geç çalışma problemi oluyor... bizim sevgili ustalarımız bu konuda çok fazla yorum yapamıyor pompa dediler AEM 7 barlık pompa var orj ve de saatten kontrol ediyoruz basıncında sıkıntı yok, ateşleme dediler bujiler yeni en ufak bir kararma da yok, enjektörler kaçırıyordur dediler eh o zaman asıl cold startta yapmaz mı diyorum, yorum yok, sensörler olabilir dedik krank ve egzantrik sensörleri olması gereken değerleri verdi ölçünce vs vs... yabancı kaynaklara bakayım dedim, ohoo bir gördüm ki bu sıcakta geç çalışma çok bilindik bir sorunmuş, genelde karbüratörlü araçlarda olsa da eski model enjeksiyonlu araçlarda da görülebiliyormuş, genelde bu geç çalışmamayı 2 sebebe bağlamışlar:

1- marş solenoidine sıcak havada giden akım-voltaj düştüğünden yavaş çeviriyor, marş solenoidine(marş otomatiği) ayrıca bir röle takıp sorunu çözenler var, marş solenoidini de kaplayarak izole etmişler, Amerikada bununla alakalı 'hot start kit'ler satılıyor...

2- sıcak havalarda benzin buharlaştığından dolayı ilk marşta yeterince benzin gelmiyor deniyor, mantıklı olabilir mesela biz denerken de kütükte 3 bar basınç olmasına rağmen marş yaptığımızda benzin gelmediğini gördük, yani enjektör açmamıştı ya da sadece buhar girmişti bilemiyorum, bunu önlemek için de ikincil bir pompa önermişler kütükten hemen önce ya da kütük emme vs ne varsa izole edin demişler..

hiç başına gelen var mı arkadaşlar biraz kafa yoralım mı?


Valla hani cahilce gelebilir belki size, Sanmıyorum ama belki bir yardımı dokunur.

Dün yazdım buraya da aynı sorunu yaşıyordum. Agresif Sürüş yaptıktan sonra güneşin altında kaldığı zaman motosikletim bir müddet start vermiyordu. Biraz bekledikten sonra start veriyordu.
Bugun servise sundum problemi kill switch i temizledi wd40 ladı etti eyledi. Fazlasıyla agresif kullanıp Direk öğle sıcağı altına koydum ve 1. marş da direk çalıştı.
Hani arabalar da kill switch mantığında çalışan bir sistem varsa oraya yoğunlaşırsanız belki sorununuzun çözümü olabilir.

drago
27-08-2019, 22:51
Abi dedigin sorunu ben audi 1.8t de yasadim, kok neden ayni mi bilmiyorum da semptomlar ayniydi.

Bir zaman sonra gezmeden guneste yatsa bile calismamaya basladi, sonra da artik yolda giderken stop etmeye basladi. Hareket halinde vurdurmak bile calistirmiyordu.

Cihaza bagladik, 3 gun boyunca stop etmeyecegi tuttu ve her seferinde calismis, tam krank sensorunu degistirip teslim alacaktim, calismadi, o an cihaza bagladik su an numarasini hatirlamasam da rolelerden biri degisti ve duzeldi.

ghibli06
27-08-2019, 22:55
Enteresan olabilir ama 78 model otomatik golf aracım vardı. Sıcakken stop edince araç marş çevirmeyi bırakın tık bile demiyordu. Sonra sorun bulundu. Marş dinamosunun içindeki bir parça ısınıp genleşiyormuş bu da marş motorunu sıkıyormuş. Eğer imkan varsa bir marş motoru kontrolü derim. (Elektrikle aram çok iyi değil. Marş motorunda genleşip sıkabilecek bir parça olduğundan emin değilim ama usta öyle dedi.)

evet yazdığım şıklardaki marş otomatiği denen parça, söktürüp ona bakıtacağım fırsat bulunca... sonrasında da izole edin diyor Amerikalılar...


Valla hani cahilce gelebilir belki size, Sanmıyorum ama belki bir yardımı dokunur.

Dün yazdım buraya da aynı sorunu yaşıyordum. Agresif Sürüş yaptıktan sonra güneşin altında kaldığı zaman motosikletim bir müddet start vermiyordu. Biraz bekledikten sonra start veriyordu.
Bugun servise sundum problemi kill switch i temizledi wd40 ladı etti eyledi. Fazlasıyla agresif kullanıp Direk öğle sıcağı altına koydum ve 1. marş da direk çalıştı.
Hani arabalar da kill switch mantığında çalışan bir sistem varsa oraya yoğunlaşırsanız belki sorununuzun çözümü olabilir.

yok otomobillerde öyle bir switch bilmiyorum açıkçası...


Abi dedigin sorunu ben audi 1.8t de yasadim, kok neden ayni mi bilmiyorum da semptomlar ayniydi.

Bir zaman sonra gezmeden guneste yatsa bile calismamaya basladi, sonra da artik yolda giderken stop etmeye basladi. Hareket halinde vurdurmak bile calistirmiyordu.

Cihaza bagladik, 3 gun boyunca stop etmeyecegi tuttu ve her seferinde calismis, tam krank sensorunu degistirip teslim alacaktim, calismadi, o an cihaza bagladik su an numarasini hatirlamasam da rolelerden biri degisti ve duzeldi.

muhtemelen marş rölesidir, elim marş motoruna değince oraya da ayrı bir röle çekeceğim...