Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbonun basıncını arttırmak hk.
Aracımdaki turbonun basıncını arttırmak istiyorum..Turboyu değiştirmeden yapıcam bu işlemi..Manuel Boost ile kontrol edilebildiğini öğrendim..Yalnız işlemin yapılışı hakkında hiçbir bilgilm yok.. :soru:
Bu arada araştırdım fakat bulamadım kullanılan turbonun kodunu..Sadece Garrett olduğunu biliyorum..ufak bir turbo :)
Nasıl ve ne kadar arttırmalıyım bilgi verirseniz çok sevinirim. :)
dızel motorlar kırıldıgında cok masraflı oluyo dıyolar:)
dızel motorlar kırıldıgında cok masraflı oluyo dıyolar:)
masraf ne anaconda yılanı oluyo en ölüsü 8 10 lira yiyo bence program attırmak daha iyi..
dızel motorlar kırıldıgında cok masraflı oluyo dıyolar:)
masraf ne anaconda yılanı oluyo en ölüsü 8 10 lira yiyo bence program attırmak daha iyi..
Hiç bulaşma diyorsunuz yani..Şey diye düşündüm..Çok fazla basınç vermeden az miktarda yükseltirsek psi'ı gidişi biraz değişse yeter diye düşündüm ama..Çok mu yüksektir kırılma ihtimali..Garrett'ler sağlam diye bunu düşünmüştüm :)
600 YTL verip chip yaptırıp 140hp olmak varken neden böyle seylerle ugrasıyorsunki?
Turbo basıncı arttırma olayına sıcak bakmıyorum ben, bosubosuna basına bela arama bence.
Yap chipini pasa pasa keyifle bin ;)
dragon07
08-01-2009, 12:03
basınç artır ama beyine müdahele etmeden yaparsan kırarsın makinayı...+1chiple
600 YTL verip chip yaptırıp 140hp olmak varken neden böyle seylerle ugrasıyorsunki?
Turbo basıncı arttırma olayına sıcak bakmıyorum ben, bosubosuna basına bela arama bence.
Yap chipini pasa pasa keyifle bin ;)
basınç artır ama beyine müdahele etmeden yaparsan kırarsın makinayı...+1chiple
Öyle yapayım o zaman ya..Taksitle yapacak bir yer olursa yaptırıcam..Çok aniden karar verdim bu ara hemen yaptırmam lazım kararımdan vazgeçmeden :)
Hiç bulaşma diyorsunuz yani..Şey diye düşündüm..Çok fazla basınç vermeden az miktarda yükseltirsek psi'ı gidişi biraz değişse yeter diye düşündüm ama..Çok mu yüksektir kırılma ihtimali..Garrett'ler sağlam diye bunu düşünmüştüm :)
garrett saglamda turbo kırılmıyokı motor kırılıyo...hıc gerek yok dostum ben pek anlamam dızelden ama cıp mıp ıı oluyo dıyolar ondan yaptır sen...
garrett saglamda turbo kırılmıyokı motor kırılıyo...hıc gerek yok dostum ben pek anlamam dızelden ama cıp mıp ıı oluyo dıyolar ondan yaptır sen...
evet chip en güzelide..işte bu ara ona para vermek istemedim ama vericez başka çaresi yok. :)
peki biş sorcam chip yapınca basınç artmıyomu oda basıncı artırarak bg kazanıyo die biliyorum ama doğrumudur?
chip basıncı artırmaz tabi turbo beyinden kontrol edilmiyorsa. chipten sonra araçta tork ve hp artışı olduğundan, özellikle artan tork sebebiyle turbonun 0,1 0,2 bar kadar daha fazla basabilmesine olanak sağlanıyor. yani chip basıncı doğrudan değil dolaylı olarak artırıyor.
size tavsiyem ise chip yapmadan basıncı açmamanız yolunda. yani saçma bir hareket olacaktır. ama chip den sonra açabilirsiniz. hatta ne kadar açacaksınız kaç bar basacaksınız buna karar verin ölçün biçin yazılımı da ona göre yaptırın.
Maxiboost
08-01-2009, 21:38
chip basıncı artırmaz tabi turbo beyinden kontrol edilmiyorsa. chipten sonra araçta tork ve hp artışı olduğundan, özellikle artan tork sebebiyle turbonun 0,1 0,2 bar kadar daha fazla basabilmesine olanak sağlanıyor. yani chip basıncı doğrudan değil dolaylı olarak artırıyor.
size tavsiyem ise chip yapmadan basıncı açmamanız yolunda. yani saçma bir hareket olacaktır. ama chip den sonra açabilirsiniz. hatta ne kadar açacaksınız kaç bar basacaksınız buna karar verin ölçün biçin yazılımı da ona göre yaptırın.
beyinden kontrol edilen turbolar nasıl oluo? Cesgeyt deil mi o?
egeturbo
08-01-2009, 23:33
Turbon Garrett gt17 olarak geçiyordu yarın dükkana gititğimde tam olarak numaralarını belirtirim..Ama sana bi tavsiye her yıl turbonun egzoz salyangozunu söktür ve turbocularda kurum temizliği yaptır.Aslında bu bütün VNT tip turbolara söylenebilir.
İçerideki kelepeler kurumdan sıkışıyor.Gazı rahat atamadığı için ( ya acık kalıyor yada kapalı) araç çekişten düşüyor. yani wasgate kapalı kaldı ise.Eğer acık kalırsa geç dolma söz konusu.Ve kapalı kaldığın gazı rahat atamadığı için turbonun egzoz milini kaadan eğerek sese yol açıyor.Yani balans oluşuyor kısa vadede değil ama uzun vadede turbonun mil kesme deiğimiz olay meydana cıkarak araç sahibini üzüyor.
Söylediğim, dijital kontrollü westgate tarzı bir olay. Değişken basınca müdahale edilmesi. Ama sen denildiği gibi öncelike yazılımını değiştir.
gt1544 var egeturbo benim bildiğim psa grup 1.6 dizellerde ;)
egeturbo
09-01-2009, 00:05
gt1544 var egeturbo benim bildiğim psa grup 1.6 dizellerde ;)
ewt ole bişilerde olabilir tamir takımı gt15 çünkü yarında bakarız sorun değil ama buda olabilir tabi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.