PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Polo GTI Fren Memnuniyetsizliği



Özgür Güneş
17-09-2019, 07:44
Selamlar,

Aracım 13’ Polo GTI, vakit buldukça piste giriyorum, ay sonunda körfeze gideceğim. Gitmeden aracın frenlerini iyileştirmek için bazı çalışmalar yaptım:

312mm ATE Power Disc ve ATE Seramik Balata

Motul RBF660

Çelik fren hortumu olmadı :(

Sis farını iptal edip fren soğutma çekecektik fakat sağ sis farının arkasında cam suyu deposu olduğu için iptal oldu :(



Derdime gelirsek, frenlerimi şu an deniyorum, yani frenleme kuvvetinden hiç memnun değilim, şöyle bi zank diye durmuyor. Babamın b180 nin disk balatası ferodo olarak değiştim, onlar bile daha iyi tutuş sergiliyor gibi.

Seramik balata için geç ısınıyo dediler, bende iyice ısıttım ama nafile, duramıyorum.

Yani arabada artık bi sıkıntı olduğunu düşünmeye başladım. Yoksa gerçekten bu pololar durmuyor mu?

MCN21
17-09-2019, 08:34
Bende de aynı setup var. Hidrolik olarak motul dot 5.1 kullanıyorum. Ankara'nın parlak asfaltında kayabiliyor ***** lastik yüzeye tutunamıyor. Son pist organizasyonunda 3 seans girdim, 1 kere şişmedi. Her bastığımda da kafa ciddi şekilde yere çakıldı(Beklemediğim kadar iyiydi performansı). Stock polo Gti, v700 lastikler mevcut.

Ormanci
17-09-2019, 09:04
Aklıma ilk olarak balata ve disklerin birbirine alışma evresi - rodaj geldi ama onu da atlamamışsınızdır diye düşünüyorum. Yani çok yenilerdse performans bi 500km sonunda coşabilir diyeceğim normal şartlarda ama, bilemedim...

rahmitanir
17-09-2019, 09:53
Asfalt ciddi etken bence.

Piste girmeden önce, müsait bir yolda 5 kez üst üste 150'den 50'ye şeklinde fren yap. Eğer bariz bir yumuşama olmuyorsa brnce piste gönül rahatlığıyla gidebilirsin.

Bende örneğin dandik balatalar varken, bu testte 3. Fren sonrası bariz yumuşama başlıyor, 5'te de allaha emanet oluyordum.

onursumer
17-09-2019, 09:59
disk balatayı nekadar suredir kullanıyorsunuz

ben disk balata değişimi yaptığımda hakkıyla tutması bayağı zaman almıştı ilk başlarda tutuş çok zayıf oluyor disk balata birbirine alışana kadar

serkansozen
17-09-2019, 10:31
Disk balata birlikte mi değişti? Önce disk sonra balata değişti ise alışması çok vakit alır..

ahmet3425
17-09-2019, 11:48
durmama sansı yok, stock disk balata ile korfezde 30 tur attım cok ısındıgında illaki performans dusuyor ama misal ilk 2-3 tur canavar gibi tutuyordu. keza ist parkta da ısınana kadar canavar ısındıktan sonra sogutmak zorlamamak gerekti.

frenlerde hava kalmıs olmasın, havalarını tam adlıgınızdan emin misin ?

MeRtCaN
17-09-2019, 13:06
Bence Sorun balata kaynaklı olabılır

Benım polo 1.6 tdı gtı yuruyen 312 mm Ate power Oem golf gti ön fren balatası var fren kaliperlerim de golf gti

İst park da 3 tur ust uste gazlıyorum hıc bır sekılde tıtreme ses gıbı sorun yaşamadım
Otobanda 230 240 Gibi hızlarda bır cok kez sert fren yaptım yınede tıtreme vs olmadı

Aklıma montaj konusuda gelıyor

dıskın oturdugu porya kısımında salgı oluyor ıyıce temızlenmesı gerekıyor temızlenmez ıse boyle sorunlarda olabılıyor dısk bozuluyor kısa surede

Özgür Güneş
17-09-2019, 20:33
Bende de aynı setup var. Hidrolik olarak motul dot 5.1 kullanıyorum. Ankara'nın parlak asfaltında kayabiliyor ***** lastik yüzeye tutunamıyor. Son pist organizasyonunda 3 seans girdim, 1 kere şişmedi. Her bastığımda da kafa ciddi şekilde yere çakıldı(Beklemediğim kadar iyiydi performansı). Stock polo Gti, v700 lastikler mevcut.

Musto'nun arkadaşıydın dimi? Aslında bigün buluşup denesek fena olmaz ya, lastiklerim Nankang AR1 benim. Çevre yolunun yoncalarında denedim arabayı, asfalt epey iyi aslında orda.


Aklıma ilk olarak balata ve disklerin birbirine alışma evresi - rodaj geldi ama onu da atlamamışsınızdır diye düşünüyorum. Yani çok yenilerdse performans bi 500km sonunda coşabilir diyeceğim normal şartlarda ama, bilemedim...

Değişeli 3 ay falan oldu, 2-3 bin km yapmışımdır. Brake bedding bile yaptık iyice alışsın diye abartmadan, abartırsa frenler yanar diye.



Asfalt ciddi etken bence.

Piste girmeden önce, müsait bir yolda 5 kez üst üste 150'den 50'ye şeklinde fren yap. Eğer bariz bir yumuşama olmuyorsa brnce piste gönül rahatlığıyla gidebilirsin.

Bende örneğin dandik balatalar varken, bu testte 3. Fren sonrası bariz yumuşama başlıyor, 5'te de allaha emanet oluyordum.

Valla abi bi dediğini yapayım, araba duruyo da fren hissiyatı çok kötü, çözemiyorum.



disk balatayı nekadar suredir kullanıyorsunuz

ben disk balata değişimi yaptığımda hakkıyla tutması bayağı zaman almıştı ilk başlarda tutuş çok zayıf oluyor disk balata birbirine alışana kadar

2-3 ay oldu valla, bide ısındıkça tutan bir seri ama ısındıkça tutması azalıyor gibi, çözemedim :S


Disk balata birlikte mi değişti? Önce disk sonra balata değişti ise alışması çok vakit alır..

Tabi tabi, birlikte değişti.


durmama sansı yok, stock disk balata ile korfezde 30 tur attım cok ısındıgında illaki performans dusuyor ama misal ilk 2-3 tur canavar gibi tutuyordu. keza ist parkta da ısınana kadar canavar ısındıktan sonra sogutmak zorlamamak gerekti.

frenlerde hava kalmıs olmasın, havalarını tam adlıgınızdan emin misin ?

Hava kalmadığından eminiz, hatta önceki dot 5.1 leri ben değişmiştim sağ arkada hafif hava kalmış, onu da aldık.


Bence Sorun balata kaynaklı olabılır

Benım polo 1.6 tdı gtı yuruyen 312 mm Ate power Oem golf gti ön fren balatası var fren kaliperlerim de golf gti

İst park da 3 tur ust uste gazlıyorum hıc bır sekılde tıtreme ses gıbı sorun yaşamadım
Otobanda 230 240 Gibi hızlarda bır cok kez sert fren yaptım yınede tıtreme vs olmadı

Aklıma montaj konusuda gelıyor

dıskın oturdugu porya kısımında salgı oluyor ıyıce temızlenmesı gerekıyor temızlenmez ıse boyle sorunlarda olabılıyor dısk bozuluyor kısa surede

Abi montaja çok dikkat edildi, yüzey temizlendi, kanallar temizlendi, hatta bakır gres bile sürüldü. Aslında yarın yanına uğrayayım, bi bakarsan frenlere test edip kıymete geçer.

MCN21
18-09-2019, 08:15
Musto'nun arkadaşıydın dimi? Aslında bigün buluşup denesek fena olmaz ya, lastiklerim Nankang AR1 benim. Çevre yolunun yoncalarında denedim arabayı, asfalt epey iyi aslında orda.


Evet Mustafa'nın arkadaşıyım, arabayı istanbulda bıraktım. Ekim'de ki pist organizasyonundan sonra ankaraya getireceğim. Müsait olursan kullanabilirsin :)

Ben yüzeyleri temizletmedim, üzerinde ki koruma katmanı kullanımla beraber temizlendi. Benim frenler de 1500 km civarında.

MeRtCaN
18-09-2019, 08:33
Tabı ugra bı bakalım cok merak ettım

ben ATE lerı taktıgımda tam tatıl zamanın denk geldı gıt gel 1500 km rodaj yapmıs oldum uzun yolda

bırde frenler sıkcak ıken hıc su vs deydımı oda bozuyor dısk yuzeyını

onursumer
18-09-2019, 10:43
Abi montaja çok dikkat edildi, yüzey temizlendi, kanallar temizlendi, hatta bakır gres bile sürüldü. Aslında yarın yanına uğrayayım, bi bakarsan frenlere test edip kıymete geçer.

aslında rodaj oncesi disk e ve balataya sıfır ise hiç birşey yapmamak gerekiyo benim bildiğim

oldukları gibi takıyorsunuz kendileri bir alışma surecinden geçiyor

benim disk balata aşağı yukarı 1 pist gunu sonrası bayağı kendine gelmişti oncesinde 2500 km falan kullandım ve biraz yüksek performans kullanmak gerekti

Özgür Güneş
18-09-2019, 22:57
Tabı ugra bı bakalım cok merak ettım

ben ATE lerı taktıgımda tam tatıl zamanın denk geldı gıt gel 1500 km rodaj yapmıs oldum uzun yolda

bırde frenler sıkcak ıken hıc su vs deydımı oda bozuyor dısk yuzeyını

Yok, sıcakken hiç su vurmam zaten. Bende disk balatayı aldığım gibi tatile çıktım, 1500 km yol yaptım standart. Neyse abi, küçük bir kaza yaptım, körfez iptal oldu, arabayı toplayayım haberleşelim :)



aslında rodaj oncesi disk e ve balataya sıfır ise hiç birşey yapmamak gerekiyo benim bildiğim

oldukları gibi takıyorsunuz kendileri bir alışma surecinden geçiyor

benim disk balata aşağı yukarı 1 pist gunu sonrası bayağı kendine gelmişti oncesinde 2500 km falan kullandım ve biraz yüksek performans kullanmak gerekti

Valla bakalım, çok aşırı zorlayamadım arabayı, müsait olunca zorlasam iyi gelebilir.