Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sifir araç kredi faizleri satiþlari nasil etkiler tartiþalim mi ?



KÖROĞLU
26-09-2019, 08:37
Son dk haberi olarak gördüm, 18-36 ay arası faziler 0,49 ile 0.69 arası olacakmış.

Anlaşmalı markalar da yazıyor linkte.

Satışlara nasıl etkisi olur sizce ?

Bence artıracağı aşikar ama neden devlet ötv yi düşürüp satışları artırmıyor,

Salt araç satışı olarak görmemek lazım, bir araç satıldığında bayi çalışanından sigortacısına, servisinden aksesuarcısına kadar geniş bir yelpazeye ekmek kapısı doğuyor.

Umarım bir gün adil bir vergi sistemi olur araçlar üzerinde.


Son dakika... Kamu bankalarından taşıt kredisi kampanyası - Sondakika Ekonomi Haberleri (http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/son-dakika-kamu-bankalarindan-tasit-kredisi-kampanyasi-41338198?utm_campaign=Bundle&utm_medium=referral&utm_source=Bundle)

Son dakika: Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank otomobil kredi faizlerini duşurdu! - Son Dakika Ekonomi Haberleri (https://www.cnnturk.com/ekonomi/son-dakika-kamu-bankalari-tasit-kredilerini-dusurdu)

rebelh
26-09-2019, 08:41
devlet ötvyi düşürse vergi geliri kaybeder
bu şekilde kamu bankalarından piyasayı fonlayınca gelir kalemindeki ötv tutacak ama kamu bankları zarar yazacak
onları da her şekilde yine vergilerimizle finanse edecekler ama bütçede her şey yerli yerinde görünecek

dirk
26-09-2019, 08:41
Binek Araçlar: Fiat, Honda, Hyundai, Renault Mais

Ticari Araçlar: Fiat, Ford, Isuzu, Karsan, Temsa

Hareket elbet olacaktır. ama herkes ötv indirimi bekliyor. gelir gelmez bilmem ama araç fiyatlarını yükselten tek şey yüksek vergiler.

rebelh
26-09-2019, 08:42
0,49 yıllıkta %6.04e geliyor
hissedilen enflasyonun %15 olduğu yerde kamu bankaları bedava para dağıtıyor
araç alacak olanlar kaçırmasın muhtemelen fabrika muhabbetinden dolayı vw grubunu sokarlar işin içine

Ormanci
26-09-2019, 08:43
Otomotivciler kurtuluşu burada gördü, çok eleştirdim bunu.

"Tüketicinin finansmana ulaşımının kolaylaştırılması" cümlesi ile söylediler.

Neden eleştirdim, saçma sapan bi fikir. Tamamen kendilerini kurtarma amaçlı. Devlet vergiyi düşürmüyorsa bari finansmana ulaşımı kolaylaştırın dediler.

İyi de, finansmana ulaşımda sıkıntı yok ki, adam şimdi 30 bin TL alıp faizle 60 bin TL ödeyecekse, bu kampanyalar ile atıyorum 40 bin TL ödeyecek. Ama krediyi zaten uzun vadeyle almaya çalışacak, çünkü 30-50-70 bin TL'lik krediyi ayda 1.000 TL şeklinde ödemek isteyecek. Eh bu durumda da ne kadar faiz ödediği çoğu tüketici için çok problem değil. Adam o anda onu almak istiyor çünkü.

Otomotivciler de bunu bildiğinden, efendim finansmana ulaşım kolaylaştırılsın...

Ulan 80 bin TL'lik SUV olmuş 180 bin... Sen eksi faizle bile kredi versen ne olur vermesen ne olur...

BARR
26-09-2019, 08:45
VW group girmezse olmaz. Muhtemelen yerli üretim yapan markaları desteklemişler Manisada fabrika olaydı hemen VW de girerdi işin içine.

Ormanci
26-09-2019, 08:45
devlet ötvyi düşürse vergi geliri kaybeder

Kaybetmiyor.

Otomotivciler bunun da hesabını yaptı. Hurda indirimi muhabbetinden önce sundular, artırmaya çalışmak yerine %25 indirim yapsanız ortam düzelecek, siz de şu kadar vergi geliri elde edeceksiniz, aksi halde satışlar %50 düşecek, vergi geliriniz de düşecek, bu kadar olacak dediler.

Aynen de böyle oldu.

Ama sanıyorum ihracat iyi çıksın diye özellikle bir boğazlama durumu var Otomotivde. Umurlarında değil kaç tane araç satılmış satılmamış, otomotivciler batmış batmamış, bayiler kapatmış falan.

ERK_RS
26-09-2019, 08:45
Konu sadece Türkiyede üretilen araçlar ile ilgili olduğu için büyük bir etkisi olmayacaktır bu durumun.

KÖROĞLU
26-09-2019, 08:45
devlet ötvyi düşürse vergi geliri kaybeder
bu şekilde kamu bankalarından piyasayı fonlayınca gelir kalemindeki ötv tutacak ama kamu bankları zarar yazacak
onları da her şekilde yine vergilerimizle finanse edecekler ama bütçede her şey yerli yerinde görünecek

Aslında doğru değil, nasıl ki vergi artışı paralelinde vergi gelir artışını da aynı oranda artırmıyor, ötv düşüşü bir açıdan gelir kaybı görülse de satış adedinin artmasına bağlı olarak vergi geliri kümüle de artış gösterebilir. Ki bence gösterir de.

Devlet gelir elde etmeli tabiki ama araç satışının yukarıda da yazdığım üzere çok farklı alanlara dolaylı yoldan katkısı var. Sırf bu yüzden bile bunu deneyebilir.

Bu oranlarla banka dediğin gibi zarar edecek çok aşikar. Temel fıkrası gibi 100 e alıp 80 e satıyor ama sürümden kazanıyor.

makif84
26-09-2019, 08:46
Pozitif yönde etkileyeceği bana göre aşikar.Hafta sonu Tech buluşmasından sonra Konya yolu doğuş ve Şaşmaz Hasmere gitmiştim.Doğuşta 14 dk danışmanın ilgilenmesini bekledik.bu sırada 1 araç için satış gerçekleşti. Hasmer de ise yeni A serisi için baktık en erken kapora verirsek ekimde gelen araçlardan yardımcı olabileceklerini belirttiler.Şuan açıklanan oranlardan sonra bence satışlar daha da artacaktır.

Ormanci
26-09-2019, 08:46
Aslında doğru değil, nasıl ki vergi artışı paralelinde vergi gelir artışını da aynı oranda artırmıyor, ötv düşüşü bir açıdan gelir kaybı görülse de satış adedinin artmasına bağlı olarak vergi geliri kümüle de artış gösterebilir. Ki bence gösterir de.

Devlet gelir elde etmeli tabiki ama araç satışının yukarıda da yazdığım üzere çok farklı alanlara dolaylı yoldan katkısı var. Sırf bu yüzden bile bunu deneyebilir.

Bu oranlarla banka dediğin gibi zarar edecek çok aşikar. Temel fıkrası gibi 100 e alıp 80 e satıyor ama sürümden kazanıyor.

Bkz Mesaj #7 :D

rebelh
26-09-2019, 08:54
Kaybetmiyor.

Otomotivciler bunun da hesabını yaptı. Hurda indirimi muhabbetinden önce sundular, artırmaya çalışmak yerine %25 indirim yapsanız ortam düzelecek, siz de şu kadar vergi geliri elde edeceksiniz, aksi halde satışlar %50 düşecek, vergi geliriniz de düşecek, bu kadar olacak dediler.

Aynen de böyle oldu.

Ama sanıyorum ihracat iyi çıksın diye özellikle bir boğazlama durumu var Otomotivde. Umurlarında değil kaç tane araç satılmış satılmamış, otomotivciler batmış batmamış, bayiler kapatmış falan.
evet otomotivciler bunun hesabını yaptıklarını iddia ettiler ama neye göre yaptılarını açıklamadılar o yüzden havada kaldı


Aslında doğru değil, nasıl ki vergi artışı paralelinde vergi gelir artışını da aynı oranda artırmıyor, ötv düşüşü bir açıdan gelir kaybı görülse de satış adedinin artmasına bağlı olarak vergi geliri kümüle de artış gösterebilir. Ki bence gösterir de.

Devlet gelir elde etmeli tabiki ama araç satışının yukarıda da yazdığım üzere çok farklı alanlara dolaylı yoldan katkısı var. Sırf bu yüzden bile bunu deneyebilir.

Bu oranlarla banka dediğin gibi zarar edecek çok aşikar. Temel fıkrası gibi 100 e alıp 80 e satıyor ama sürümden kazanıyor.

tek sıkıntımız ötv olsaydı ilk cümle doğru olabilirdi ama unutmayalım ki krizdeyiz ve hatta uzun sürecek bir krizdeyiz bu kriz ortamında ötvyi indirmek sadece yine araç alacakların ve ufak bir kısmın daha işine yarar kriz döneminin sıkıntısı insanların tüketimi kısıp birikime yönelmesi oluyor
haftalık açıklanan dth toplamları her hafta cumhuriyet tarihinin yeni bir rekoruna imza atıyor bu da insanların mal almak yerine döviz almayı tercih ettiklerin gösteriyor yani ekonomiye güven yok haliyle ötvyi düşürsen de beklenen satış adetine ulaşamayacaksın
şu durumda herkeste bir ötv beklentisi olduğu için araç piyasası çok yavaşlamış durumda lu an onu kamu bankalarıyla fonlamaya çalışıyorlar tıpkı evlerde olduğu gibi ama bence hala evler çok pahalı ve hala beklenen bir tepki hareketi daha var o yüzden araba almayı ztn düşünenler haricinde kimsenin işine yaramaz bu işler sadce bütçe kalemlerinde değişiklik ifade eder

Ormanci
26-09-2019, 09:01
evet otomotivciler bunun hesabını yaptıklarını iddia ettiler ama neye göre yaptılarını açıklamadılar o yüzden havada kaldı

tek sıkıntımız ötv olsaydı ilk cümle doğru olabilirdi ama unutmayalım ki krizdeyiz ve hatta uzun sürecek bir krizdeyiz bu kriz ortamında ötvyi indirmek sadece yine araç alacakların ve ufak bir kısmın daha işine yarar kriz döneminin sıkıntısı insanların tüketimi kısıp birikime yönelmesi oluyor
haftalık açıklanan dth toplamları her hafta cumhuriyet tarihinin yeni bir rekoruna imza atıyor bu da insanların mal almak yerine döviz almayı tercih ettiklerin gösteriyor yani ekonomiye güven yok haliyle ötvyi düşürsen de beklenen satış adetine ulaşamayacaksın
şu durumda herkeste bir ötv beklentisi olduğu için araç piyasası çok yavaşlamış durumda lu an onu kamu bankalarıyla fonlamaya çalışıyorlar tıpkı evlerde olduğu gibi ama bence hala evler çok pahalı ve hala beklenen bir tepki hareketi daha var o yüzden araba almayı ztn düşünenler haricinde kimsenin işine yaramaz bu işler sadce bütçe kalemlerinde değişiklik ifade eder

Evet ikinci paragraf da doğru ama ilk cümle için şöyle açıklamaya çalışayım;

Benzer toplantıları çeşitli kurumlarda yaptılar, aynı şeyleri bu toplantılarda söylediler, açıklama derken tüketiciye veya kamuoyuna açıklamasına gerek yok bunu :)

Çoğunluğu benzer bir program kullanıyormuş, son 1-2 senelik satış hacmi ve tutarları, yok efendim kurlar, satış grafikleri vs. girdiklerinde ellerindeki program bunlara gelecek yıla ilişkin bir projeksiyon çiziyormuş.

Hepsi geçen yılın sonuna doğru başladılar "böyle giderse düşüş %50" diye. Tuttu. Zaten programı da bunun için kullanmaya devam ediyorlarmış :)

Bu projeksiyon doğrultusunda Maliye Bakanlığı'na kaç defa gittiler, ettiler, bizim aracılığımızla girişimlerde bulundular falan filan... Bu vergi hesaplaması ve satışlara etkisini de yaptılar.

Hatta bizim Başkan toplantı sırasında "bu veriler doğru mu, hesabını yaptınız mı" dedi, evet dediler, hesap kitap böyle çıkıyor, vergiyi düşürürse devletin vergi geliri artacak dediler. Başkan da benzer şeyi söyledi, "evet böyle görünüyor ama bu aralar ithalatı kısma adına otomotive de yüklenmiş durumdalar, bunu yine de kabul ederler mi belli olmaz" dedi.

Nitekim %15 ile hurda indirimi geldi ve devam ettirmediler.

KÖROĞLU
26-09-2019, 09:04
rebelh milletin araç yerine döviz alması kısmına katılıyorum. Normal bir dönemde olsa ötv düşüşü kesinlikle vergi gelirinde artış olarak yansırdı tabelaya.

Bana garip gelen araç satışını artırayım derken vergiyi sabit tutup kamu bankasını zarar ettirmek ve devlet eliyle bankalar arası rekabet yaratmak.

Özel bir banka bu oranlarla kredi verebilir mi ? Bence veremez.

rebelh
26-09-2019, 09:05
ben ötv indirminin kalıcı bir satış artışı getireceğine inanmıyorum ama bütçede kalıcı bir eksi getireceği aşikar
çünkü şu an da sorun ötv değil araç giriş fiyatları ve enflasyon
eski alım gücümüzde değiliz ve araçlar eski alım gücümüze göre bile çok arttı

ha ötv indrisinler mi derseniz tabiki indirsinler hatta kdv bile indirsinler
oransal olarak dünyanın en çok vergi veren toplumlarından biriyiz ve buna rağmen her şeyimizi özelde halletmeye çalışıyoruz çünkü devlette birilerinin çıkı 2.0 dizel highline passattan aşağısına değmiyor kıytırık şube müdürlerinde bile makam var bazı dairelerde
ama bu devletin vergiyle döndüğünü de hepimiz biliyoruz

rebelh
26-09-2019, 09:08
rebelh milletin araç yerine döviz alması kısmına katılıyorum. Normal bir dönemde olsa ötv düşüşü kesinlikle vergi gelirinde artış olarak yansırdı tabelaya.

Bana garip gelen araç satışını artırayım derken vergiyi sabit tutup kamu bankasını zarar ettirmek ve devlet eliyle bankalar arası rekabet yaratmak.

Özel bir banka bu oranlarla kredi verebilir mi ? Bence veremez.

bunların hepsi dönecek dolaşacak enflasyona ve kura vuracak şu an sadece günü kurtarıyorlar
kaldı ki dediğin gibi bu bankalar arası rekabeti de etkiler ama özeller bu işe girmez bariz zarar var ortada özel de rekabet edemeyeceği için karı düşünce küçülmeye gider personel çıkartır işsizlik artar
tüm bunlar ekonomiyi hareketli göstermek için yapılan dalaverelerin sonucu olur 2 ay güzel veri elde ederiz 3. ay her şey yok olur ki böyle olacak bunun kaçışı yok
0 3. ayda da millet yüksek kurdan parasını tlye çevirmek isteyecek esas o zaman ne olacak onu merak ediyorum ben

ghibli06
26-09-2019, 09:11
aslında soru yanlış, 'bu ortamda bu ekonomik koşullarda sıfır araba alınır mı?' olmalı, neden?

kendi işini yapan kesimi bir tarafa koyuyorum, maaşlı çalışan kesimin devlet memuru bile olsa ne kadar bir iş garantisi var? sonuçta her ay para ödeyeceksiniz, ödemezseniz 3 ayda icralık olursunuz 120 tlye alıp 300 tl kredi borcu ödeyeceğiniz araba hacizden 50 tl ye satılır sizin de bankaya en az 100-150 tl daha borcunuz kalır, hayatınız söner... kendi iişini yapanın zaten yarınının garantisi yok...

ben ne konutta ne de arabada sorunun yüksek faiz olduğunu kesinlikle düşünmüyorum, askerlikte 'gereksizse söndür' yazardı her elektrik anahtarının altında, 'gerekliyse alın' diyorum ben de... ekonomistler tasarruf ekonomisine geçmek lazım diyor bağıra bağıra, biz 2 evi olana 3. yü, garajda yer var diyene 2. arabayı satmaya çalışıyoruz...

KÖROĞLU
26-09-2019, 09:14
aslında soru yanlış, 'bu ortamda bu ekonomik koşullarda sıfır araba alınır mı?' olmalı, neden?

kendi işini yapan kesimi bir tarafa koyuyorum, maaşlı çalışan kesimin devlet memuru bile olsa ne kadar bir iş garantisi var? sonuçta her ay para ödeyeceksiniz, ödemezseniz 3 ayda icralık olursunuz 120 tlye alıp 300 tl kredi borcu ödeyeceğiniz araba hacizden 50 tl ye satılır sizin de bankaya en az 100-150 tl daha borcunuz kalır, hayatınız söner... kendi iişini yapanın zaten yarınının garantisi yok...

ben ne konutta ne de arabada sorunun yüksek faiz olduğunu kesinlikle düşünmüyorum, askerlikte 'gereksizse söndür' yazardı her elektrik anahtarının altında, 'gerekliyse alın' diyorum ben de... ekonomistler tasarruf ekonomisine geçmek lazım diyor bağıra bağıra, biz 2 evi olana 3. yü, garajda yer var diyene 2. arabayı satmaya çalışıyoruz...

Ben mantık olarak zaten sıfır araç almaya karşıyım, ama bizim milletimiz asgari ücretler çalışırken gidip 24 ay taksitle 7-8 bine telefon alan insanlar, bu rakamları duyan sonunu düşünen kahraman olamaz diyip çeker krediyi.

Gerçi kredibilitesi olan var mı ülkede onu da araştırmak lazım.

ghibli06
26-09-2019, 09:21
Ben mantık olarak zaten sıfır araç almaya karşıyım, ama bizim milletimiz asgari ücretler çalışırken gidip 24 ay taksitle 7-8 bine telefon alan insanlar, bu rakamları duyan sonunu düşünen kahraman olamaz diyip çeker krediyi.

Gerçi kredibilitesi olan var mı ülkede onu da araştırmak lazım.

bilmem kaçıncı kez kara listeleri sıfırlayacağız dediler ama bankalar salak değil, silmiyor adamlar ama devlet zorluyor bunları illa batacak da olsa kredini ver diye, yabancı ülkelerde senelik gelirinin yaklaşık %35 ine kadar kredi verilebiliyor adam saçmalasa bile ölmesin diye... bizde 10.000 tl iyi maaş değil mi? o kural gelse adama senelik max 40.000 tl kredi vermeleri lazım ama 4-5 bin tl maaşı olana 100.000 tl kredi veriyor inanılır gibi değil... sonra da soruyoruz işte kormoran lastik nsıl? açık yağ kullansak sorun olur mu? 10 numara yağ neden zararlı vs vs...

KÖROĞLU
26-09-2019, 09:29
bilmem kaçıncı kez kara listeleri sıfırlayacağız dediler ama bankalar salak değil, silmiyor adamlar ama devlet zorluyor bunları illa batacak da olsa kredini ver diye, yabancı ülkelerde senelik gelirinin yaklaşık %35 ine kadar kredi verilebiliyor adam saçmalasa bile ölmesin diye... bizde 10.000 tl iyi maaş değil mi? o kural gelse adama senelik max 40.000 tl kredi vermeleri lazım ama 4-5 bin tl maaşı olana 100.000 tl kredi veriyor inanılır gibi değil... sonra da soruyoruz işte kormoran lastik nsıl? açık yağ kullansak sorun olur mu? 10 numara yağ neden zararlı vs vs...

can-ı gönülden katılıyorum. Bunun bence ülkede tek istisnası olması lazım o da konut kredilerinde. Konut (eğer yıkılmaz ise) hiçbir zaman batık kredi olarak kalmaz.

Ama araç öyle değil, hem sürekli masraf istiyor hem de değeri düşüyor her daim.

Allahtan geçmişte yeni kredi kartı alacaklar için gelirin 3 katı kotası koydular da batıklar artmadı.

Netice olarak kenarında parası olup araba alacak olan illa vardır bu iş onlara yarar, ama ben hala ötv de bu kadar ısrar edilmesine karşıyım.

Ve bu faiz ile verilen paralardan edilecek zarara kamu'yu oluşturan bireyler olarak ortak oluyoruz.

Arabayı ben alıyorum banka zarar yazıyor o para belki sana gelecek bir hizmete gidemediği için dolaylı olarak sen de zarar ediyorsun, güzel sistem değil mi :)

TolgaUs
26-09-2019, 09:44
Firmanın verdiği 12 ay %0 faizli üzerine bankanın 0 taşıt kredisini kombinleyebiliyomuyuz acaba izin verirlermi ^^

AlwaysFast
26-09-2019, 09:46
Yerli üreticilerle anlaşılmış ama Toyota yok neden acaba

dirk
26-09-2019, 09:46
https://i.ytimg.com/vi/0RRUSbdxDSg/hqdefault.jpg

ghibli06
26-09-2019, 09:46
can-ı gönülden katılıyorum. Bunun bence ülkede tek istisnası olması lazım o da konut kredilerinde. Konut (eğer yıkılmaz ise) hiçbir zaman batık kredi olarak kalmaz.

Ama araç öyle değil, hem sürekli masraf istiyor hem de değeri düşüyor her daim.

Allahtan geçmişte yeni kredi kartı alacaklar için gelirin 3 katı kotası koydular da batıklar artmadı.

Netice olarak kenarında parası olup araba alacak olan illa vardır bu iş onlara yarar, ama ben hala ötv de bu kadar ısrar edilmesine karşıyım.

Ve bu faiz ile verilen paralardan edilecek zarara kamu'yu oluşturan bireyler olarak ortak oluyoruz.

Arabayı ben alıyorum banka zarar yazıyor o para belki sana gelecek bir hizmete gidemediği için dolaylı olarak sen de zarar ediyorsun, güzel sistem değil mi :)

konutta da tam morgage uygulanmıyor, yani birine ev kredisi verdiğinizde adam ödeyemezse ve ev satılırsa borçları sıfırlanmalı, sen 500.000 tl lik evi 250 ye satıp üstünü yine bu adamdan istiyorsun...

Cimmeria
26-09-2019, 09:52
iş için ihtiyacı olanları anlıyorum da keyfi olarak bu kadar vergi ödeyerek bu fiyatlara hala sıfır araba satılıyor bu ülkede işte onu hiç anlayamıyorum...

Yigit-Y
26-09-2019, 10:42
Bizim milletimiz akıllı olsun

Şu yeme gelmesin

Aralıkta bu faizlere ek ötv indirimi gelecektir

Ama bizim milletimiz neyse bimere yazan kahpe çıkar yine şimdi :)

PiscocuK
26-09-2019, 10:46
Neye göre 0,49 yada 0,69 oran.Çekilen tutara göremi?
Bunu kullanırsak şayet buseferde abi bu kredinin 10,000 dosya masrafı 5000 katılım payı var derlermi :)
varmı detayları bilen

+soner
26-09-2019, 10:51
Egea dolacak heryer :D

ardicli2000
26-09-2019, 10:59
rebelh milletin araç yerine döviz alması kısmına katılıyorum. Normal bir dönemde olsa ötv düşüşü kesinlikle vergi gelirinde artış olarak yansırdı tabelaya.

Bana garip gelen araç satışını artırayım derken vergiyi sabit tutup kamu bankasını zarar ettirmek ve devlet eliyle bankalar arası rekabet yaratmak.

Özel bir banka bu oranlarla kredi verebilir mi ? Bence veremez.

İşsizlik fonu parası kamu bankalarına harcandı. Kısacası halkın parasını kamu bankalarına pompalayıp ucuz faizle yine kamuya geri veriyor. Ekonomiye üretimden ziyade tüketimin canlanmasıyla hareketlilik kazandırılıyor. Geçici bir çözüm. Asıl sorunlara merhem olmaz. Çünkü fonlar da biter. Ve geri gelen de olmaz.

Yerli üretim yapan firmalar vs deniyor, ancak sizi asıl zenginleştiren unsur ekonomide "t" dir. Bu da Teknolojiye yani katma değere işaret ederi. Burada yaptığımız olay topla birleştirden ibaret olduğundan, asıl üreten ekonomilere ziyade "karın tokluğuna" geçinmiş oluyoruz. Halkın anlayacağı dilden: "Biz golfe taparken adamlar c63 amg yle şehir içi geziyor."

CND
26-09-2019, 12:29
Darboğaza giren her sektör, riskini zamanında satmayan her işletme şimdi istiyor ki devlet onları kurtarsın veya borcuna ortak/kefil olsun. Ancak " Neden bu hale düştük ? " sorusuna doğru cevap vermeden yapılan yardımlar bumerang misali belli bir süre sonra tekrar hortlayarak karşımıza çıkacak.

Mesela otomotiv sektörü için 1m araç satış hayali veya hedefi ne kadar doğru ve sürdürülebilirdi ? Veya bedava kredilerle sattırılacak araçların yaratacağı dış ticaret açığını, hele ki Almanya resesyon sinyalleri verirken hangi yeni ihracat pazarı ile kapatmayı planlıyoruz? Meçhul...

Krizden çıkış için yapılması arzulanan/yapılan hamlenin emisyonu ne olur bakan yok. İşte bu yüzden bataklıkta çırpınır misali...

ardicli2000
26-09-2019, 12:51
"Son yapılan düzenleme ile fiyatı 120 bin TL'ye kadar olan otomobillerin yüzde 70'i için bankalar taşıt kredisi kullandırıyor. Fiyatı 120 bin TL'den fazla olan otomobiller için 120 bin TL'ye kadar yüzde 70 üstü için yüzde 50'si tutarında kredi kullandırılıyor.

GEA İÇİN 28 BİN 20 TL
Yani diyelim ki yerli üretim olan fiyatı en düşük olmak kaydıyla bir Fiat Egea almaya karar verdiniz. Şu anda hurda teşviki olmadan bu otomobilin anahtar teslim fiyatı 93.400 TL.

Bankalar size bu otomobilin yüzde 70'ine kadar yani 65 bin 380 TL'ye kadar kredi verecek. Bu krediyi kamu bankalarından 0.49-0.69 arası faizle kullanabileceksiniz. Yani yerli üretim Fiat Egea satın alabilmek için 28 bin 20 TL'nin cebinizde olması gerekiyor ki uygun koşullu krediden faydalanabilesiniz.

CLİO İÇİN 27 BİN 870 TL
Renault Clio'nun Türkiye'de anahtar teslim en ucuz modelinin fiyatı 92 bin 900 TL. Bu araç için uygun krediden faydalanmak istiyorsanız 27 bin 870 TL'nin cebinizde olması gerekiyor.

İ10 İÇİN 27 BİN 741 TL
Hyundai'nin i10 modelinin tavsiye edilen satış fiyatı 92 bin 470 TL bu otomobili kamu bankalarından uygun kredi ile almanız için ise cebinizde 27 bin 741 TL olması gerekiyor."

Alıntı: sozcu.com.tr

arda35
26-09-2019, 12:53
Ötv indirimi eninde sonunda gelecek, ama şimdilik pansumana devam.

Yalnız bu devlet bankalarına kredi baskısı sürerse sonumuz kötü olacak. Hadi konut için yaptılar, memurlar başını sokacak ev aldı iyi kötü. Zararına taşıt kredisinin kime ne faydası olacak merak ediyorum.

Day Walker
26-09-2019, 18:24
Bugün görüştüğüm otomotivciler devlet bankalarının yerli markalara destek vermesi ile diğer markaların finans şirketleri de kredi faizi ile kendi markalarını destekleyecekmiş.

Doğuş - VDF FİNANS

Peugeot \ Citroen - PSA FİNANS

Toyota - ALJ FİNANS

Tüm markalarda bir hareketlenme olacaktır yıl sonunda.

2jz
26-09-2019, 21:31
ÖTV kalkacak diye söylentiler var. Bunu devlet yapacağız dese halk karşı çıkar. Çıkmayan sadece çok eski ve çok ucuz otomobile binenler yada taşıt sahibi olmayanlar olur.

Öyle bir şey olsa yarı yarıya düşer ikinci elde fiyatlar. Bunu kimse kabullenemez. Ne yani adam 378 bine 2019 1.6 dizel, makyajlı r-line WVVW Bassat almış. Arabası değer mi kaybetsin :)

Day Walker
27-09-2019, 07:03
ÖTV kalkacak diye söylentiler var. Bunu devlet yapacağız dese halk karşı çıkar. Çıkmayan sadece çok eski ve çok ucuz otomobile binenler yada taşıt sahibi olmayanlar olur.

Öyle bir şey olsa yarı yarıya düşer ikinci elde fiyatlar. Bunu kimse kabullenemez. Ne yani adam 378 bine 2019 1.6 dizel, makyajlı r-line WVVW Bassat almış. Arabası değer mi kaybetsin :)

Ötv zaten 99 depreminden sonra gelen bişeydi o depremin maddi olarak yaraları sarıldı bitti çok uzun yıllar önce bitti.

ÖTV yi düşürsünler veya kaldrısında ama benzini ve mazotu 10 liranın altına indirmesinler.

Yarın hafta sonu ve İst. yine trafikten felç olacak.

BARR
27-09-2019, 07:10
Ötv zaten 99 depreminden sonra gelen bişeydi o depremin maddi olarak yaraları sarıldı bitti çok uzun yıllar önce bitti.

ÖTV yi düşürsünler veya kaldrısında ama benzini ve mazotu 10 liranın altına indirmesinler.

Yarın hafta sonu ve İst. yine trafikten felç olacak.

ÖTV sıfırlansın gider Koray başganıma Rline Sıteysın Bassat alırım çocuk hediyesi :hehe:

EREN34
27-09-2019, 07:15
Yerli üreticilerle anlaşılmış ama Toyota yok neden acaba

Toyota TR'de üretiliyor ama yerli değil. Sabancı ortaklıktan çıktı. 100% yabancı sermaye artık

KÖROĞLU
27-09-2019, 07:20
Ötv zaten 99 depreminden sonra gelen bişeydi o depremin maddi olarak yaraları sarıldı bitti çok uzun yıllar önce bitti.

ÖTV yi düşürsünler veya kaldrısında ama benzini ve mazotu 10 liranın altına indirmesinler.

Yarın hafta sonu ve İst. yine trafikten felç olacak.

Daha sabah bu muhabbeti yaptık açıkçası, cuma günü gittiğim gizergahta müthiş bir trafik artışı oluyor. Yol nereeyse +5 dk uzuyor.

Yani 40 geçe çıktığım evden 52 geçe civarı işe gelirken bu süre 57 geçeye kadar uzuyor. 5 dk çok değil gibi duruyor ama 12 dk yı 17 ye uzatınca neredeyse %50 artış var zamanda.

Şu soruyu sordum, (osb de çalışıyorum) çoğu namaza gitmek için arabasıyla gelen insanlar. Bu adamlar sorgulamıyor neden ben sadece cuma günü arabama biniyorum diye.

Benzer durumu memur birkaç ailede de gözlemledim, adam 2014 de sıfır araba almış 2018 de araca baktık daha 12.000 km de. Kullanmıyor, ama vergisini sigortasını hatta kaskosunu ödüyor.

Sırf arabam var demek için mi alıyorlar bu arabaları merak içerisindeyim.

Netice olarak sorgulanması gereken ÖTV bu kadar yüksek iken ve silindir hacmine göre katlanırken araç almak o rakamı borçlanmak ne kadar gerekli.

Ormanci
27-09-2019, 08:54
Ben mantık olarak zaten sıfır araç almaya karşıyım, ama bizim milletimiz asgari ücretler çalışırken gidip 24 ay taksitle 7-8 bine telefon alan insanlar, bu rakamları duyan sonunu düşünen kahraman olamaz diyip çeker krediyi.

Gerçi kredibilitesi olan var mı ülkede onu da araştırmak lazım.

Zaten şu piyasada bence ikinci el almak bile mantıksız. Bazı arkadaşlarım araba değiştirmek falan istiyorlar, boşverin moduna giriyoruz, fiyatlar saçma sapan.

Kredibilite konusu çok enteresan.

Son 2-3 aydır hanıma çıkardığım ek kartı unutup 1-2 gün geç ödedim. Geçende bi muhabbet oldu, 5-10 bin TL'lik kredi çekmek istedim, bankaya gittim, yok efendim şöyle, yok efendim böyle, geç ödemeniz var, bilmemne...

Yahu arkadaş dedim sistemde görüyorsunuz, kredi ödüyorum, kredi kartı ödüyorum, bunlar bi defa gecikmiş mi? Takipte miyim? Yok.

Alınabilir şu kadar limitim görünüyor, manyak mısınız, şube onayı ile falan verin dedim. Hala mal gişe görevlisi diyor ki, 2-3 ayı düzenli ödeyin, notunuz düzelsin bilmemne, umurlarında bile olmadı... Hay sizin yapacağınız işe dedim çıktım gittim. Başka zaman bin defa ararlar, götünde koşarlar kredi verelim diye, ben yalvaracak pozisyona düştüm.

Ulan dedim neymiş bu not işi ne yapmışlar ki alamıyorum dedim, internet bankacılığından 1.000 TL deniyorum onu bile vermiyor. Findeks raporu istedim bi geldi 1.100-1.200 gibi bir puan. 1.800'lerdeydi benim puanım...

Herhalde kredi işlerini kısmak için baya bi kasıyorlar. Anladığım bu oldu.

Day Walker
27-09-2019, 10:15
ÖTV sıfırlansın gider Koray başganıma Rline Sıteysın Bassat alırım çocuk hediyesi :hehe:

Ahaahha ona bassat büyük gelir passat al sen :hehe:


Daha sabah bu muhabbeti yaptık açıkçası, cuma günü gittiğim gizergahta müthiş bir trafik artışı oluyor. Yol nereeyse +5 dk uzuyor.

Yani 40 geçe çıktığım evden 52 geçe civarı işe gelirken bu süre 57 geçeye kadar uzuyor. 5 dk çok değil gibi duruyor ama 12 dk yı 17 ye uzatınca neredeyse %50 artış var zamanda.

Şu soruyu sordum, (osb de çalışıyorum) çoğu namaza gitmek için arabasıyla gelen insanlar. Bu adamlar sorgulamıyor neden ben sadece cuma günü arabama biniyorum diye.

Benzer durumu memur birkaç ailede de gözlemledim, adam 2014 de sıfır araba almış 2018 de araca baktık daha 12.000 km de. Kullanmıyor, ama vergisini sigortasını hatta kaskosunu ödüyor.

Sırf arabam var demek için mi alıyorlar bu arabaları merak içerisindeyim.

Netice olarak sorgulanması gereken ÖTV bu kadar yüksek iken ve silindir hacmine göre katlanırken araç almak o rakamı borçlanmak ne kadar gerekli.

Walla ben ofis iş yakın olduğu için münübüs artı tabanvay tercih ediyorum ama 2 dk yolu bile istanbulda arabayla gitmeye çalışan bir zümre var.

Heleki şeridi fark etmez kafasına göre takılan ağır ağır hareket insanlardan gına geliyor.

Ötv düşsünde arabamı değiştirsem diye düşünüyorum ama böylelerininde araba alacak olması yüzünden indirim değilde bindirim olsun diye de düşünmeden edemiyorum.

hele ki bunlar bide hafta çocuk avm falan gezmek için yollara çıkınca istanbulda yaşadığın için nefret ediyorsun.

Geçen hafta haliç köprüsünde araç yanıyordu. Yolun ters tarafında olmasına rağmen sadece köprüyü 45 dk da geçtim.

Nedeni ****** çocukları durmuş araba nasıl yanıyor ona bakıyorlardı. Kardeşimin nikahına geç kalcaktım az kalsın.

KÖROĞLU
27-09-2019, 10:32
Day Walker bu noktada şu soru geliyor akla bir arkadaş da sormuştu, sürekli milyon adet araç satma hedefi ne kadar sürdürülebilir ?

Yani yollar *****, ben de bir zaman mısır çarşısı önünden kayışdağına 5-6 saatte gelip nefret etmiştim ist dan.

Nüfus çok , araba satalım istiyoruz ama ne park edecek alan var, ne de kullanacak yol.

Hatta geçen sene ist park festivalinde hyundainin bir modeline bakarken o-100 değeri ilgim çekmiş vay iyiymiş demiştim. Yanımda ist da oturan birisi 3 sn olsa ne olacak o hıza çıkabildiğin yol mu var gibi bir serzenişte bulunmuştu :)

Bakalım gelecek aylarda odd verilerini eklerim buraya ne artmış ne azalmış görürüz, yılın son 3 aylık satış adetlerini oldukça merak ediyorum.

Ormanci
27-09-2019, 10:39
Day Walker bu noktada şu soru geliyor akla bir arkadaş da sormuştu, sürekli milyon adet araç satma hedefi ne kadar sürdürülebilir ?



Aslında o iş "yenilerin eklenmesi" değil de, büyük oranda "çevrim" olması daha iyi, daha tercih edilebilir oluyor. Sistem de sanıyorum bunun üzerine kurulu. Ama bizde bu ne kadar işliyor, pek değil. Ya da çevrim süresi uzun.

Örneğin ABD'de veya AB'de ortalama araç kullanım süreleri 3-5 yıl arası imiş. Bizde 10-20'lere kadar çıkıyor.
Adamlar kampanya yapıyor bilmemne yapıyor, eskisini getir diyor, devamlı bir yenileme durumu söz konusu. Böylece hem trafikte saçma sapan araçlar gezmiyor, sorun çıkarma olasılıkları azalıyor, yok efendim işte sigorta masrafları düşüyor, bilmemne, toplamda hem toplum, ülke hem de bireyler için çeşitli faydalar söz konusu oluyor.

Adamlar 5-6 yaşından sonraki araçları 1.000 Euro'ya satıyor mesela. Dalga geçer gibi, arkadaşım anlatıyordu, 1.000 Euro'ya hanıma Polo aldık diye. Ama servisi, tamiri, masrafı, sigortası, vergisi, muayenesi, şusu busu her şeyi saatli bomba ve bela diyordu.

Ha bizde eski araçlar ne oluyor, yurt dışında bunlar bayi tarafından teslim alınıyor, geri dönüşüme alınıyor, yedek parça oluyor, başka türlü değerlendiriliyor, veya ikinci el oluyor, bişeyler oluyor.

Bizde de "Anadolu'ya gidiyor" denir ya, aynen öyle oluyor. Bizde de çevrim sistemi bu.

Aslında ihraç edebiliyor muyduk, sanıyorum edemiyoruz, otomotivciler çok uğraşıyorlardı bizde bir ara, Bulgaristan, Polonya vs bu işin cenneti, buralara satalım gönderelim diye uğraşıyorlardı, veya Türki Cumhuriyetler... Değişik pazarlar olabilir ama yapmıyoruz.

KÖROĞLU
27-09-2019, 10:46
Ormanci 21 yaşında bana göre gül gibi bir arabam var :) sıfır alıp 5 yılda bir araba değiştirmek de bana manasız geliyor. Kullanım ömrü bence daha fazla, hadi 10 diyelim.

Ama almak mesele değil ki. Kendi gözümden yorumlayayım,

Sıfır araba alsam,

1-) En az 60 bin civarı kredi çekmek lazım. 36 ayda 1700 TL ek taksit demek.
2-) Kasko şart olacak yıllık min 1500 TL diyelim.
3-) Sıfır olduğundan MTV si yüksek olacak. ( şuan yıllık 500 civarı)
4-) Garanti kapsamında olduğu için 300 TL lik yağ bakımını 700 TL ye yaptıracağım.
5-) Yedek parçası pahalı olacak (kasko varsa bu şık elenebilir)
6-) Yeni olduğu için arızası yapma oranı düşecek.
7-) 80 civarına alınan bir araba 21yıllık arabamın verdiği konforu ve donanımı sunmayacak ( c.control / digital klima / iç hacim )
8-) Yakıttan bir tık faydası olabilir.

+ ve eksileri düşününce sıfır araç almak benim gibi şartlara haiz biri için fayda dan çok zarar gibi duruyor.

ODD ye odaklandım şuan veriler gelsin tartışırız yine.

Yurt dışında olsam bayram ederim, sök tak elimden geliyor her türlü onarırım kaporta harici.

Ormanci
27-09-2019, 10:52
Ormanci 21 yaşında bana göre gül gibi bir arabam var :) sıfır alıp 5 yılda bir araba değiştirmek de bana manasız geliyor. Kullanım ömrü bence daha fazla, hadi 10 diyelim.

Ama almak mesele değil ki. Kendi gözümden yorumlayayım,

Sıfır araba alsam,

1-) En az 60 bin civarı kredi çekmek lazım. 36 ayda 1700 TL ek taksit demek.
2-) Kasko şart olacak yıllık min 1500 TL diyelim.
3-) Sıfır olduğundan MTV si yüksek olacak. ( şuan yıllık 500 civarı)
4-) Garanti kapsamında olduğu için 300 TL lik yağ bakımını 700 TL ye yaptıracağım.
5-) Yedek parçası pahalı olacak (kasko varsa bu şık elenebilir)
6-) Yeni olduğu için arızası yapma oranı düşecek.
7-) 80 civarına alınan bir araba 21yıllık arabamın verdiği konforu ve donanımı sunmayacak ( c.control / digital klima / iç hacim )
8-) Yakıttan bir tık faydası olabilir.

+ ve eksileri düşününce sıfır araç almak benim gibi şartlara haiz biri için fayda dan çok zarar gibi duruyor.

ODD ye odaklandım şuan veriler gelsin tartışırız yine.

Yurt dışında olsam bayram ederim, sök tak elimden geliyor her türlü onarırım kaporta harici.

Güle güle kullan hocam :D
Aynen, zaten bu şartlar yüzünden değiştirmiyor işte kimse... Mantıklı değil bizde şu anda.
Ha mantıklı hale bile gelse "ben arabamdan memnunum, değiştirmem, başka araba bunu sunmaz" dersin, eyvallah, bu işin kişisel tercih kısmı zaten, ona kimse bişey diyemez de, şu milyon satma muhabbeti için dedim işte, normalde yurtdışında sistem biraz buna gazlıyor gibi.

Şimdi ben de mesela arabamı değiştirmek isterim ama bu şartlarda değiştirmem :D, severek kullanıyorum. Ama gelmiş 70.000km'ye, bundan sonra ne yapar ne eder belli değil, aman sorun çıkarmasın modunda geziyoruz, 100 bine gelince soru işaretleri iyice artacak. Masraf yapıp bineyim mi, dağılır mı, falan filan...

EREN34
27-09-2019, 11:00
Zaten şu piyasada bence ikinci el almak bile mantıksız. Bazı arkadaşlarım araba değiştirmek falan istiyorlar, boşverin moduna giriyoruz, fiyatlar saçma sapan.

Kredibilite konusu çok enteresan.

Son 2-3 aydır hanıma çıkardığım ek kartı unutup 1-2 gün geç ödedim. Geçende bi muhabbet oldu, 5-10 bin TL'lik kredi çekmek istedim, bankaya gittim, yok efendim şöyle, yok efendim böyle, geç ödemeniz var, bilmemne...

Yahu arkadaş dedim sistemde görüyorsunuz, kredi ödüyorum, kredi kartı ödüyorum, bunlar bi defa gecikmiş mi? Takipte miyim? Yok.

Alınabilir şu kadar limitim görünüyor, manyak mısınız, şube onayı ile falan verin dedim. Hala mal gişe görevlisi diyor ki, 2-3 ayı düzenli ödeyin, notunuz düzelsin bilmemne, umurlarında bile olmadı... Hay sizin yapacağınız işe dedim çıktım gittim. Başka zaman bin defa ararlar, götünde koşarlar kredi verelim diye, ben yalvaracak pozisyona düştüm.

Ulan dedim neymiş bu not işi ne yapmışlar ki alamıyorum dedim, internet bankacılığından 1.000 TL deniyorum onu bile vermiyor. Findeks raporu istedim bi geldi 1.100-1.200 gibi bir puan. 1.800'lerdeydi benim puanım...

Herhalde kredi işlerini kısmak için baya bi kasıyorlar. Anladığım bu oldu.

Kredi veya kredi kartı başvurusunda alacağınız her olumsuz yanıt da kkb skorunuzu aşağı çeker. Bilginiz olsun

Ormanci
27-09-2019, 11:04
Kredi veya kredi kartı başvurusunda alacağınız her olumsuz yanıt da kkb skorunuzu aşağı çeker. Bilginiz olsun

Eyvallah, ondan kaynaklı herhalde de, yani borcu olan, batakta olan vs. olan adamlardan farkımız kalmadı resmen :) Neymiş 2-3 ay düzenli ödeyecekmişim, dikkat edecekmişim de bilmemne... Bi gün sonra ödedim yav :) Ki ödediğim de 500 TL yani. Onun yanında bugüne kadar neler ödemişim, bir sürü kredi, bir sürü bilmemne, problemsiz ödenmiş, bitmiş, kapanmış, erken kapananlar vesaire...

70 bin TL limit gösteriyor, 1.000 TL vermiyor, böyle sistemin ben...

kaso13
27-09-2019, 11:18
Bu krediler komisyonlu kredi olacak. Yani Türkiye de üretim yapan ve bu kampanyaya katılan markalar ve devlet bankaya komisyon ödeyecek. Böylelikle takip edersek şunu göreceğiz ki 1 ekim den itibaren araç fiyatları artacak. Toyota da , Türkiye de üretim yapmasına rağmen bu sisteme girmedi. Hali hazırda bu sisteme dahil olmadan 0 faizli kredi veren markalarda mevcut zaten.

EREN34
27-09-2019, 12:13
Eyvallah, ondan kaynaklı herhalde de, yani borcu olan, batakta olan vs. olan adamlardan farkımız kalmadı resmen :) Neymiş 2-3 ay düzenli ödeyecekmişim, dikkat edecekmişim de bilmemne... Bi gün sonra ödedim yav :) Ki ödediğim de 500 TL yani. Onun yanında bugüne kadar neler ödemişim, bir sürü kredi, bir sürü bilmemne, problemsiz ödenmiş, bitmiş, kapanmış, erken kapananlar vesaire...

70 bin TL limit gösteriyor, 1.000 TL vermiyor, böyle sistemin ben...

Kusuruma bakma:

Bankan dandik. Hangi banka bilmiyorum ama Garanti Bankası gibi davranıyor.

Malesef dedikleri gibi yapmaktan başka çare yok. Bu süreçte de hiç bir kredi vs. başvurmaman önemli

Day Walker
27-09-2019, 12:39
ÖTV sıfırlansın gider Koray başganıma Rline Sıteysın Bassat alırım çocuk hediyesi :hehe:


Daha sabah bu muhabbeti yaptık açıkçası, cuma günü gittiğim gizergahta müthiş bir trafik artışı oluyor. Yol nereeyse +5 dk uzuyor.

Yani 40 geçe çıktığım evden 52 geçe civarı işe gelirken bu süre 57 geçeye kadar uzuyor. 5 dk çok değil gibi duruyor ama 12 dk yı 17 ye uzatınca neredeyse %50 artış var zamanda.

Şu soruyu sordum, (osb de çalışıyorum) çoğu namaza gitmek için arabasıyla gelen insanlar. Bu adamlar sorgulamıyor neden ben sadece cuma günü arabama biniyorum diye.

Benzer durumu memur birkaç ailede de gözlemledim, adam 2014 de sıfır araba almış 2018 de araca baktık daha 12.000 km de. Kullanmıyor, ama vergisini sigortasını hatta kaskosunu ödüyor.

Sırf arabam var demek için mi alıyorlar bu arabaları merak içerisindeyim.

Netice olarak sorgulanması gereken ÖTV bu kadar yüksek iken ve silindir hacmine göre katlanırken araç almak o rakamı borçlanmak ne kadar gerekli.


Day Walker bu noktada şu soru geliyor akla bir arkadaş da sormuştu, sürekli milyon adet araç satma hedefi ne kadar sürdürülebilir ?

Yani yollar *****, ben de bir zaman mısır çarşısı önünden kayışdağına 5-6 saatte gelip nefret etmiştim ist dan.

Nüfus çok , araba satalım istiyoruz ama ne park edecek alan var, ne de kullanacak yol.

Hatta geçen sene ist park festivalinde hyundainin bir modeline bakarken o-100 değeri ilgim çekmiş vay iyiymiş demiştim. Yanımda ist da oturan birisi 3 sn olsa ne olacak o hıza çıkabildiğin yol mu var gibi bir serzenişte bulunmuştu :)

Bakalım gelecek aylarda odd verilerini eklerim buraya ne artmış ne azalmış görürüz, yılın son 3 aylık satış adetlerini oldukça merak ediyorum.

Yol yapmakla olmuyor ama işte bu işler.

Almanyada emniyet şeridi trafik yoğunluğa göre yoğun güzergahlarda kullanılabilir hale geliyor bizde ise yasak.

Ayrıca İst.da bi yerden bir yere gidebilmek için mutlaka köprü geçmeniz gerekiyor. Ama yol dört şerit gelip köprü girişinden 2 şeride düşünce kuyruk oluyor. Kaza vb. durumlarda cabası.

İBB uygulaması bazen yoğunluğu göstermiyor ve sizi teme yolluyor patlıyorsunuz.

Neresinden tutarsan elinde kalıyor.

Ormanci
27-09-2019, 12:46
Kusuruma bakma:

Bankan dandik. Hangi banka bilmiyorum ama Garanti Bankası gibi davranıyor.

Malesef dedikleri gibi yapmaktan başka çare yok. Bu süreçte de hiç bir kredi vs. başvurmaman önemli

Veee Bingo :) Ne kusuru ya rica ederim estafurullah :)

Bir de maaş şubemiz yani. Ama bu BBVA'dan sonra mı değişmişler anlamadım, bizim buradaki şube büyükçe bi şube idi, bir sürü çalışan vardı falan. Bu gittiğimde bi baktım içeride 2 personel 1 şef var, başka kimse yok, kredi, müşteri hizmetleri vb. kısmı bomboş, ışıklar kapalı.

Ya bu şubeyi gözden çıkarmışlar dedim ya da Garanti BBVA sonrası baya baya dandikleşmiş.. Belki de BBVA öncesinde de böyle idi bilemedim. Uzundur şubeyle de işim olmamıştı, görünce şaşırdım.

Ki daha önce Vakıfbank'taydı maaşımız, adamlar ufak tefek pürüzleri direkt olarak "maaş müşterimiz" diye zırt diye hallettiler.

Bunda kızların hiç umurunda değildi valla, uyuz oldum.

Neyse, zaten ihtiyaç da kalmadı, babamdan fırça yiye yiye çözdük çok şükür :D

Borçlarını falan ödeyeyim, kapatacağım zaten Bonus'u monusu...

EREN34
27-09-2019, 13:02
Veee Bingo :) Ne kusuru ya rica ederim estafurullah :)

Bir de maaş şubemiz yani. Ama bu BBVA'dan sonra mı değişmişler anlamadım, bizim buradaki şube büyükçe bi şube idi, bir sürü çalışan vardı falan. Bu gittiğimde bi baktım içeride 2 personel 1 şef var, başka kimse yok, kredi, müşteri hizmetleri vb. kısmı bomboş, ışıklar kapalı.

Ya bu şubeyi gözden çıkarmışlar dedim ya da Garanti BBVA sonrası baya baya dandikleşmiş.. Belki de BBVA öncesinde de böyle idi bilemedim. Uzundur şubeyle de işim olmamıştı, görünce şaşırdım.

Ki daha önce Vakıfbank'taydı maaşımız, adamlar ufak tefek pürüzleri direkt olarak "maaş müşterimiz" diye zırt diye hallettiler.

Bunda kızların hiç umurunda değildi valla, uyuz oldum.

Neyse, zaten ihtiyaç da kalmadı, babamdan fırça yiye yiye çözdük çok şükür :D

Borçlarını falan ödeyeyim, kapatacağım zaten Bonus'u monusu...


Garanti ortaklık sonrası eski Garanti değil.

Bankacılık ciddi sıkıntı içide. Devlet bankalarının faiz politikası (kredi, krei kartı, pos makinası komisyon, vade vs) özel bankaları adeta kırbalıyor.

İsim vermeden söylyeyim. 1500 civarı çalışanını işten çıkaran banka var güzel memleketimde.

Hakkımızda hayırlısı.

BARR
27-09-2019, 13:02
Eyvallah, ondan kaynaklı herhalde de, yani borcu olan, batakta olan vs. olan adamlardan farkımız kalmadı resmen :) Neymiş 2-3 ay düzenli ödeyecekmişim, dikkat edecekmişim de bilmemne... Bi gün sonra ödedim yav :) Ki ödediğim de 500 TL yani. Onun yanında bugüne kadar neler ödemişim, bir sürü kredi, bir sürü bilmemne, problemsiz ödenmiş, bitmiş, kapanmış, erken kapananlar vesaire...

70 bin TL limit gösteriyor, 1.000 TL vermiyor, böyle sistemin ben...

500X'in fotosunu göster yeter onlara full çakılı zengin spec :D