Orijinalini görmek için tıklayınız : Pick Up'ların Chuck Norris'i Amarok vs USA
VW Amarok V6 başgan Amerikalıların streoidli çocuğu F-150 Raptor'u tokatlaması. <3
https://www.youtube.com/watch?v=Bz_twBApgZY
leventrc
05-10-2019, 23:47
F150 alir gider diye dusunmustum. Bir tuhaflik var. 6.2lt V8 bir arac sonucta. İlginc.
Aktarma nın önemi. Arazi de denesinler bakem. Bence aynı kulvarda değiller. Bence x-class ı ayırması daha bi olay. Aynı motor aynı aktarma aynı oğlu aynı.
Aktarma nın önemi. Arazi de denesinler bakem. Bence aynı kulvarda değiller. Bence x-class ı ayırması daha bi olay. Aynı motor aynı aktarma aynı oğlu aynı.
x class ile aynı derken ?
Grimlord
06-10-2019, 09:09
Amarokta kasa kapalı, o etkiliyor olabilir mi sonucu?
X class ıle cok yakınlar. Sanzıman farkı dıyelım. Ama V8 tam bır amerıkan. Kagıt ustundekı ile gercek yol sartları arasında daglar var..... 400+hp... hahaha.
onn_dear
06-10-2019, 11:17
Isterse 1000 hp olsun otomatik araçla yarış ne kadar zevksiz, tatsız. Adam direksiyonu tutup sağı solu izliyor gram zevk yok. Manuel olsaydı göz kadranda devir saatinde, el viteste hazır, vites atma hızı önemli. Hata yapan geri kalır, sürücü faktörü önemli. Otomatikte dedem de kullansa direksiyonu düz tutup gaza basar yani. Bu arada sonuç şaşırtıcı 6.2 litre V8 nasıl geri kalır ya?
F150 atmosferik galiba. Tork turbolar gibi altta gelmiyor olabilir.
Vites sayısı kaç acaba? 4-5 ise şansı az zaten.
USA verileri genelde SAE normunda olur. DIN ve SAE NET arasında da azımsanmayacak fark var bildiğim.
Nasıl Saxo VTS'ler 135 hp diye kakalandı ama 118 HP işte bu olay. 135 HP SAE ediyor 118 HP DIN.
Nasıl Saxo VTS'ler 135 hp diye kakalandı ama 118 HP işte bu olay. 135 HP SAE ediyor 118 HP DIN.
reno flash 90 -103 :)
Teste 10 yaşındaki F150 Raptor'ı koymuşlar, normal yeni model F150 V6 Ecoboost aşağıdaki gibi hızlanıyor 0-100 6 saniye falan:
https://youtu.be/p_feE1bEJzo?t=135
YouTube (https://youtu.be/p_feE1bEJzo?t=135)
Raptor modelleri genelde toprakta yüksek hızda gitmek için dizayn ediliyor, diğer kullanımlar için normal F150'ler tercih ediliyor. Hızlanmanın yanında F150'ler yaklaşık 5 ton çekme kapasitesine (F350-450'de 10 ton üzerinde) sahip üretimde bunlar da göz önünde bulunduruluyor tabi. Mercedes ve VW tabi F150 den daha küçükler ve hafifler o yüzden bu kadar iş kapasitesi beklememek lazım ama özellikler Amarok'un pek dayanıklı olabileceğini sanmıyorum yapısı gereği. Sonuçta dayanıklı şanzıman, rijit şasi, akslar, kilitler ve süspansiyon çok maliyetli şeyler. Zaten Vw pick up işini Ford'a devretti bir sonraki Amarok Ranger'ın bir versiyonu olacak.
Raptor'ın yaptığı şu tarz şeyleri başka araçlarla pek yapamazsınız:
https://youtu.be/8ZpPlnXEjnI?t=587
YouTube (https://youtu.be/8ZpPlnXEjnI?t=587)
Bu da yazılımlı Ecoboost V6 (düşük güçlü versiyon):
https://www.youtube.com/watch?v=N04wAE-1R18
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=N04wAE-1R18)
Bu da güzelmiş:D
https://www.youtube.com/watch?v=i1DN8d0UzdU
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=i1DN8d0UzdU)
Şaşırtıcı bir sonuç olmamış bence.İki 3 lt turbo dizel birbirine yakın.Demode şanzımanlı ve ağır F150 üçüncü.Garibim fındık motorlu ranger da dördüncü.F150 nin fren performansı çok kötü ama ağırlık ve AT lastikler sonuçta etkilidir.
aktarma ve şanzıman farkı ortaya çıkmış. Büyük ihtimalle F-150 daha ağırdır rakiplerden
mimarsertac
06-10-2019, 14:47
Raptor cok eski model.
Teknolojı ve alman...
Kısa ozet.
Her sınıfta neredeyse sonuc aynı.
bu gibi sidik yarışçılarından nefret ediyorum,
1) Raptor aralarındaki tek gerçek arazi lastik kullanan araç farkındamısınız? sanırım performansa etkisini anlatmaya gerek yok?
2) Raptor ile amarok arasında 500kg var
3) arazi lastik tipi bir yana birde ebat farkı var biri 255 diğeri 315 be hocam dile kolay
4) sıfır muhtemelen rodajıda yapılmış dizele kıyasla 10 yaşında araç kıyaslamakta nedir? :) V8 kaç kmde? ne şartlarda kullanıldı vs?
5) pickup sahibi herkes bilir en büyük düşman lastik ve aerodinmizim adama arazi lastik takılı yetmemiş birde rakibi amarokta kapalı kasamı var?
fabrikadan böylemi çıkmış? :) ya hee diyip geçiyorum kimsse kusura bakmasın
çok adil bir karşılaştırma olduğunu düşünmüyorum, adamlar resmen yerden yere vurmak için kasmış ve cidden saçmalamış.
x class ile aynı derken ?
x class ile amarok farklı sınıflar mı sence ?
Sacmaligin daniskasi...
Otomobil tarihinden arastirip secip 'lan bunlari yaristirirsak, digerine mok atariz, bizde hava atariz yendik diye' tarzinda yapilmis sacma bir video...
Pick up yaristirmak ne Allah askina. Arazi olsa, yuk cekme kapasitesi vs olsa tamamda...
Mehmetmert
07-10-2019, 22:23
Onu bunu bilmem, sehir ici&duz yolda amarok kral :)
Sacmaligin daniskasi...
Otomobil tarihinden arastirip secip 'lan bunlari yaristirirsak, digerine mok atariz, bizde hava atariz yendik diye' tarzinda yapilmis sacma bir video...
Pick up yaristirmak ne Allah askina. Arazi olsa, yuk cekme kapasitesi vs olsa tamamda...
abi sorma ya,
asıl saçmalalık bu bahsi geçen araçların yarışması gereken koşullarda seninde dediğin gibi yarıştırılmaması (arazi)
allah aşkına:
Senaryo Raptor: zıpla, atla,düş,tırman aracı yıka git evine
Senaryo Amarok: 2 çizik 1 Amblem düştü 6bin tl, Şanzıman ısındı dsg arıza 12bin tl, cicim yaz lastikleri balon yaptı 8bin tl vs vs
ulen ne volkswagen övüldü yine be. hısım akrabanızdan çok seviyosunuz :D
Mehmetmert
08-10-2019, 05:40
Amarok DSG degil :D
harbi vw hastası bir ırk bizimkiler :) amerikada lexus bu ilgili görmüyordur eminim
Yahu niye takildiniz o kadar :)
Adamlarin video tarzi genel olarak bu ben begeniyorum zevkli oluyor
Arada boyle seylerde yapiyorlar her telden misali :)
https://youtu.be/sioBqQ6LC10
harbi vw hastası bir ırk bizimkiler :) amerikada lexus bu ilgili görmüyordur eminim
Hayır sanki Türkler veya forumdan birileri yaptı da ona takıldınız...
Bence siz de ekstra VW takıntısı var.
Carwow'un birlikte denemedi araba kalmadı zaten Eworen in koyduğu gibi farklı telden arabaları alakalı alakasız deniyorlar. Adamlar Rubicon'u soyup drag yaptı...
Hayır sanki Türkler veya forumdan birileri yaptı da ona takıldınız...
Bence siz de ekstra VW takıntısı var.
Carwow'un birlikte denemedi araba kalmadı zaten Eworen in koyduğu gibi farklı telden arabaları alakalı alakasız deniyorlar. Adamlar Rubicon'u soyup drag yaptı...
evet ya abartmışım :) pardon beyler
Mehmetmert
08-10-2019, 09:02
Hayır sanki Türkler veya forumdan birileri yaptı da ona takıldınız...
Bence siz de ekstra VW takıntısı var.
Carwow'un birlikte denemedi araba kalmadı zaten Eworen in koyduğu gibi farklı telden arabaları alakalı alakasız deniyorlar. Adamlar Rubicon'u soyup drag yaptı...
Olur mu ama oyle sey , drag yarisinda da Amarokun (dsg degil) sanzumani pit isindim kalabilirdi :D Tek kursunluk bunlar :) Bende 50 kez deneyip, amarokun bozulmadan kalktigi tek videoyu koymuslar
Yolun bazi kisimlarida duzgun degil gibi pit lastik balonda yapmis olabilir :D
Videonun sonunda teleronu acip” Merhaba vw 7:24 acil mi, logom dustude gelir misiniz?” Diyip 500£ luk olmuslardir kesin :D
Olur mu ama oyle sey , drag yarisinda da Amarokun (dsg degil) sanzumani pit isindim kalabilirdi :D Tek kursunluk bunlar :) Bende 50 kez deneyip, amarokun bozulmadan kalktigi tek videoyu koymuslar
Yolun bazi kisimlarida duzgun degil gibi pit lastik balonda yapmis olabilir :D
Videonun sonunda teleronu acip” Merhaba vw 7:24 acil mi, logom dustude gelir misiniz?” Diyip 500£ luk olmuslardir kesin :D
Mehmetim bana fazla oynuyorsun gibi geldi :)
rebeloghy
08-10-2019, 10:36
Özellikle Amarok alkışlamak için böyle bir video çekeceklerine pek inanasım gelmese de;
Yarbay abinin değindiği noktalar videoyu amaçsızlaştırıyor.
Birinde Yol lastiği - Birinde arazi
4 araç kalkış yapıyor birinde kapalı kasa var neden ?
Yau burada sadece hızlanma denemısler ve Amarok gecmıs.
Buyutulecek ne var kı?
Arazı yetenegı,tasıma kapasıtesı vs gıbı komlıke test yapılmamıs.
Ama su bır gercek,Amerıkan daıma alman karsısında alt sırada olmaya yıllardır mahkum,bır cok sınıfta bu boyle.
Motor gucu denenmıs,sonuc dogal.... Amarok 3.0 fena yuruyor.
Amerikanlar ile Avrupalilari karsilastirmak bazen yanlis olabiliyor...
f150 ABD de en cok satan model ve Kuzey Amerika disi Ford'un pek umrunda degil...
Avrupa birim hacimden en verimli ne cikartabilirim uzerinde yogunlasiyor. Daha az yakit daha fazla guc vs vs derdinde... Cunku vergi-yakit fiyatlari-cevre vs vs bir suru dertleri var...
ABD'de ise durum farkli... Her aracin yillik vergi ve muayenesi 100 dolar... 1 litre de olsa 7 litre motorda olsa... Yakit ucuz... Araba ucuz... kim takar virgullerle elde edilen guc yakit ekonomisini falan...
Ben Pickup cennetinde yasiyorum... Tum markalar ozel versiyonlar uretiyor Lonestar, texas vs edition diye texasa has.
Pickuplarin cogu yukseltilmis ve modifiyeli..Yanliz Hosuton'da yokus, dag tepe arazi yok :D
4 ceker bulmak zor :) Ama arabalar devasa. Gorsenin arazi canavari sanirsiniz!
Yani Avrupayi takdir etmekle beraber, koy hacimi koy silindiri mantiginda ki Amerikan pazarinin oyle kusuratli motorlarla falan ilgilendigi yok...
Yanlis anlasilmasin, bende genelde Avrupa arac tercih ediyorum burada (Mercedes volvo saab vs vs) En son biraz meraktan gittim s550 aldim...
iki araci pek tercih etmiyorum yanliz :) Sozum meclisten disari... TR'de ki bazi hondacilar yuzunden Honda'dan sogudum resmen... Halbuki cok guzel araclari var burada... Sanki alir ve ozel bir seyler yaparsam, onlardan biri olurum diye korkuyorum bilinc altinda :)
Ikincisi WV grubu... Sanzimanlari gercekten bas agritici...
Sevinenler olur diye yazayim... WV burada sevilmeyen ve tu kaka denen bir arac... Turkiye ve avrupada ise top... Pazara gore degisen algilar diyelim biz buna...
Kaynagından yazmanız guzel olmuş.
F150 nın toplam satısında kı avrupa payı emınım %1 falandır. Ne fordun nede sahıplerının umurlarında olmaz.
Alıskanlık farklı bırsey. Orada ne kadar buyuk.şişik o kadar ıyı kavramı var. Kımsenın ıscılık kalıtesı,emısyon yada motor verımlılıgı umurunda degıl. Buyuzden amerıkan aracları cok hızlı gelısemıyor.
Musterının ısteklerı ve ıhtıyacları aslında pazarı ve markaların stratejılerını belirliyor....
Ben olsam amarok 3.0 alırdım,verımsız V8 almazdım. Ama aılla V8 arazı aracı alıcaksam G serısı yada Japon tercoh ederdım.
Kaynagından yazmanız guzel olmuş.
F150 nın toplam satısında kı avrupa payı emınım %1 falandır. Ne fordun nede sahıplerının umurlarında olmaz.
Alıskanlık farklı bırsey. Orada ne kadar buyuk.şişik o kadar ıyı kavramı var. Kımsenın ıscılık kalıtesı,emısyon yada motor verımlılıgı umurunda degıl. Buyuzden amerıkan aracları cok hızlı gelısemıyor.
Musterının ısteklerı ve ıhtıyacları aslında pazarı ve markaların stratejılerını belirliyor....
Ben olsam amarok 3.0 alırdım,verımsız V8 almazdım. Ama aılla V8 arazı aracı alıcaksam G serısı yada Japon tercoh ederdım.
Son donemlerde amerikanlar motor gamlarini azalttilar ve verimli motorlar yapmaya basladilar ama 2000lerden kalanlar japon rakiplerine gore genelde verimsiz...
BUraya gelince Turkiye'de malin ne kadar kiymetli oldugunu ve ne kadar detaylarla ugrastigimizi anladim... 3-5 beygirler, isikli makyaj aynalari, kapidan cikac cat pat sesleri vs vs :)
Allah belasini versin insanlari sacma sapan vergiler altinda ezip 'arac' olmasi gereken arabalari mal mulk statu belirler hale getirenlere...
Burada da arac statu demek ama Turkiye ile makas oyle acik ki...
Ah ah... Mazda 6 v6 icin neler vermezdim Turkiye de?
Hele ki galeriye koydugum s550... BUrada ise zenci isi :)
Yanliz yeni Amerikanlar gercekten cok kaliteli... Rakiplerinden asagi kalmiyorlar genellikle... Fakat Chrysler ve Dodge grubu bir bunalim yasamis 2000lerden sonra... zaten satildi gitti FIAT grubuna...
Amerıkalılaron suan en guvendıgı sınıf bıle,alman rakıplerının mutlaka gerısınde kalıcaktır. Son 5 yıldır baya teknolojı hamlesı yapıyorlar. Mecburlarda. Amerıkan otomobıl endustrısı cıddı ılerıdeydı. Fakat 80 lerden sonra yattılar,90 lar ıse kayıp yıldı ve 2000 lerde battılılar...
Bu kadar hazırdan yemek,mırası tuketmek hos olmadı....
Benımde amerıkan tecrubelerım oldu. Hepsıde sınıfının ıddıalı hatta gozbebegı ıdı ama onlar bıle nafile idi.
Neyse bakalım,pıck up alıcak olsam,kesın amarok alırdım. Konforu,yol tutusu,kalıtesı ve fren guvenlıgı yenı model olmasına rakıpsız. Adamlar daha kısa zaman once bu sınıfa gırdıler. Her hangı bır pıckup ı kopyalamadılar mercedes,reno yada baska markalar gıbı. Ve cıddı basarılı bır urun ortaya cıkardılar...
Not:85 den berı ıyı bır pıck up kullanıcısıyız.
Amerıkalılaron suan en guvendıgı sınıf bıle,alman rakıplerının mutlaka gerısınde kalıcaktır. Son 5 yıldır baya teknolojı hamlesı yapıyorlar. Mecburlarda. Amerıkan otomobıl endustrısı cıddı ılerıdeydı. Fakat 80 lerden sonra yattılar,90 lar ıse kayıp yıldı ve 2000 lerde battılılar...
Bu kadar hazırdan yemek,mırası tuketmek hos olmadı....
Benımde amerıkan tecrubelerım oldu. Hepsıde sınıfının ıddıalı hatta gozbebegı ıdı ama onlar bıle nafile idi.
Neyse bakalım,pıck up alıcak olsam,kesın amarok alırdım. Konforu,yol tutusu,kalıtesı ve fren guvenlıgı yenı model olmasına rakıpsız. Adamlar daha kısa zaman once bu sınıfa gırdıler. Her hangı bır pıckup ı kopyalamadılar mercedes,reno yada baska markalar gıbı. Ve cıddı basarılı bır urun ortaya cıkardılar...
Not:85 den berı ıyı bır pıck up kullanıcısıyız.
Dünya genelinde bakarsak en iyi pikaplar yine Amerikalıların yaptıkları, örneğin önceki sayfada testini koyduğum F150 3.5 Ecoboost V6 450 hp gücünde ve şu testteki bütün araçlardan hatta çoğu alman sportif sedanından bile daha hızlı. Zaten adamlar yılda sadece Kuzey Amerika pazarında 800 bin den fazla F serisi pikap satıyor, buna dünya genelinde satılan Ranger adetlerini de eklerseniz milyonlarca pikap satıyorlar. O yüzden ben genelleme yapılmasını doğru bulmuyorum bu kadar geniş pazar ve modelleri içeren konularda.
Amarok'un çok iyi dediğiniz frenleri 10 yıl önce üretilen eski model Ford Transit frenleri mesela, arkalarda da disk yerine kampana(V6 modelinde disk sunuluyor) koymuşlar üstelik. Sonrasında bu aracın off road için gerekli 4Lo, diff kilitleri ve buna dayanabilecek şanzımanı da yok. Buna ek olarak kullandığı şanzıman ve motorun römork çekmek için de uygun olduğunu sanmıyorum. Sadece bunlara bakarak bile diğerlerinden daha üstün demenin mümkün olmadığını görebiliriz. Kaldı ki önceden de yazdığım gibi VW kimseden kopyalamadan ürettiği bu platformu terketti.
Bu arada diğer bir konu aslında insanlar Ranger Raptor için 2.0 dizel değil de F150 de kullanılan 3.0 V6 240hp dizel motorun ya da 2.3 Ecoboost 300hp civarında bir motorun kullanılması gerektiğini düşünüyorlar bence de haklılar belki de ilerde eklenir. Adamların motor ve şanzıman teknolojisini de hafife almamak lazım örneğin F serilerinde kullanılan bazı motor seçeneklerini ekliyorum:
-2.7 Ecoboost 325hp
-3.5 Ecoboost 370hp
-3.5 Ecoboost 450hp
-3.0 V6 Powerstroke dizel 240hp
-5.0 Coyote(Mustang deki 460hp motorun gücü düşürülmüş hali)
-6.7 Powerstroke dizel 475hp 1450Nm
-7.3 V8 430hp(bu hacimde kompakt olması için uzun zamandır ilk bloktan eksantrikli motoru ürettiler)
Eklemeyi unutmuşum, bu arada Amerikan araçları için asıl çöküş 74(ve bikaç yıl öncesi) yılındaki petrol krizidir. Bu yıllardan sonraki Amerikan araçları her anlamda dibi görmüştür, önceki dizaynlardan ve teknolojiden eser kalmamıştır. 350hp üreten motorlar ertesi yıl 100 110 hp civarına çekilmiştir mesela:)
Adamlar 60'lı yıllarda sıralı yanan stop lambalarını kullanıyordu Thunderbird'lerde, 40-45 yıl sonra Mustang'de Avrupa'da da 50-55 yıl sonra Audi gibi üreticiler anca yeniden kullanmaya başladı:D
Sadece pick up uzerınde benım yazıma cevap vermen dogru degıl kı.
Anlatmaya calıstıgım,suan en guvendıgı sedan modelı alalım,Bır alma rakıbıyle karsılastıralım?
Petrol krızı ayrı,o satısları etkıledı.
Amerıkanlar 60-80 yılı arasında kazanfdıgı ılerı teknolojı ve saglamlıgın mırasını yemeye basladı. Bana 80-90 yılları arasında uetılmıs,sorunu olmayan,pıyasada cok satmıs yada pazar belırleyıcı bır model yazarmısın?
Yada 90-2000 yıllarında basarı saglamıs?Amerıkan otomotıv endustrısı neden battı? Bırcok marka vardı,tarıh oldu...
Devlet cok buyuk yardımlar yaptı,buyuk kredıler saglandı.
Japon modellere kota ve ek vergıler uygulandı. Daha bır cok onlem alındı ama olmadı,kapandı cok fırma.
Son 5 yılda evet cok teknolojı atılımı yaptılar.
Sımdı 3.5 turbo 400hp dedın mısalolarak. Aynı sınıf baska alman spor otomobılıyle kıyaslıyalım ford yada baska uretım. Ne cıkar sonuc?
Sadece pick up uzerınde benım yazıma cevap vermen dogru degıl kı.
Anlatmaya calıstıgım,suan en guvendıgı sedan modelı alalım,Bır alma rakıbıyle karsılastıralım?
Petrol krızı ayrı,o satısları etkıledı.
Amerıkanlar 60-80 yılı arasında kazanfdıgı ılerı teknolojı ve saglamlıgın mırasını yemeye basladı. Bana 80-90 yılları arasında uetılmıs,sorunu olmayan,pıyasada cok satmıs yada pazar belırleyıcı bır model yazarmısın?
Yada 90-2000 yıllarında basarı saglamıs?Amerıkan otomotıv endustrısı neden battı? Bırcok marka vardı,tarıh oldu...
Devlet cok buyuk yardımlar yaptı,buyuk kredıler saglandı.
Japon modellere kota ve ek vergıler uygulandı. Daha bır cok onlem alındı ama olmadı,kapandı cok fırma.
Son 5 yılda evet cok teknolojı atılımı yaptılar.
Sımdı 3.5 turbo 400hp dedın mısalolarak. Aynı sınıf baska alman spor otomobılıyle kıyaslıyalım ford yada baska uretım. Ne cıkar sonuc?
Evet sadece pikap için yazdım genelleme yapmak istemiyorum, Alman her konuda iyi deyip geçmek yerine her markanın güçlü olduğu yönlerinin olduğunu söylemek istiyorum.
Motor konusunda da gayet iyiler aslında çünkü 5.0 460 hp Mustang GT ile Audi TT nin satış fiyatı aynı, çok daha uyguna çok daha yüksek performans ve daha fazla araba sunuyorlar.
3.5 Ecoboost eğer spor araba motoru olarak konuşursak Ford GT'de 647 hp üretiyor, Ford GT Mk2'de de 700 hp. Daha uygun fiyatlı spor arabalar bakarsak Mustang GT500 5.2 SC 760hp üretiyor, GT350 5.2 atmo 526hp. Daha da önemlisi standart 5.0 Coyote motor içine dokunmadan 900whp çıkartıyor, bunu yapabilecek bir BMW var mı mesela? Kaldı ki Amerika da 5.0 Mustang M4 ün yarı fiyatına satılıyor.
Bir kaç video ekleyeyim dünya genelindeki spor arabalara girip konuyu iyice genişletmeden:)
Paxton SC 2015 Mustang vs Twin Turbo Huracan:
https://www.youtube.com/watch?v=neNAWK38srM
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=neNAWK38srM)
Ford GT 5.4 V8 1 Mil rekoru 300 mph- 483 km/s, aracın gövdesi standart motoru hala 5.4 Modular V8 (Koeniggsegg hala bu motorun 5.0 versiyonunun özelleştirilmiş halini kullanıyor):
https://www.youtube.com/watch?v=ZM3nH-IYUeU
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ZM3nH-IYUeU)
2018 5.0:
https://www.youtube.com/watch?v=MamyzgGOSmA
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=MamyzgGOSmA)
Diğer yandan, Porsche yıllarca turbo ile çıtayı belirledi ama sonrasında benzer sınıftaki Mclaren 720s gibi araçlar şu anda motor-şanzıman konusunda hiç bir Alman ya da İtalyan arabasının ulaşamayacağı seviyelere çıktı. Onlarca kez denediler ama ne Pista ne 812 ne GT2 RS ne de Huracan 720s'lere yaklaşamıyor bile düzlükte. Pist için de çirkin Senna modelini çıkardılar zaten, sonuçta adamlar en üst teknolojiye sahipler bence bu sınıfta. Zaten bakarsanız Mclaren Motor ve şanzımanları İngiliz Ricardo firması(ben de bir dönem Ricardo Laboratuvarlarında çalışma şansı bulmuştum) tarafından tasarlanıp üretiliyor ve bir çok Alman firmanın da motorlarını bu adamlar tasarlıyor zaten örneğin Bugatti Veyron'un DSG şanzımanı aslında Ricardo dizaynı ve üretimidir. Yani yine aynı yere geliyorum bu işin kesin çizgilerle çekilecek bir Alman,İtalyan,Amerikan ayrımları yok ki, katılmadığım kısım sadece bu keskin genellemelerdir. Tutup da bir amerikan lüks sedanının Mercedes-Benz seviyesinde olduğunu iddia edeceğini de sanmıyorum kimsenin:)
Iyıde bu karsılastırmaların cogu benım yazdıklarımla alakasız.
Ben fabrıkadan cıkan “aynı sınıflardan” ornek verıyorum.
O yazdıgınız mustang ın her hangı modelı,yıne aynı sınıfta bır alman ıle karsılastıralım.
Fıyatı ucuz da neden ucuz? Fıyatı ucuz dıye,aynı fıyattan bır aracla karsılastıramayız kı....
Mesela golf,rakıp koyalım?
S kasa,rakıp koyalım?
Passat yada super b,rakıp koyalım?
Polo,rakıp koyalım?
Cupra,golf r yada o sınıfa(severız bu sınıfı) rakıp koyalım?
3 cabrıo yada 3 cabrıo vs sınıfa rakıp koyalım?
Bunun gıbı onlarca ornek koyabılırmıyım,cıkar heralde....
Gelelım SS ve Hyper car lara. Orası bambaska dunya. Turbo gunluk spor araba olurken 488 yada 720 ss den cok yukarıda ve gunlukte ezıyet araclar.
Mclaren dogru,”yenı yenı” bırseyler uretıyor. 720s e gelene kadar 458 ın altında ezıldı,488 e kafa tutmaya calıstı ve nıhayet yakalamaya baslıyorlar.
Ama bu saydıgın otomobıller yıllardır pıyasayı belırlıyor. Sımdı daha kakası yalıya ulasmamıs modelı mı kıyas alıcagız? Ayrıca duzlukte hız bır anlam ıfade etmıyor, mp4 de duzde hızlıydı ama ılk pıste gırınce arızalar,sorunlar ve yol tutus problemlerı ortaya cıktı. Senna mı,yok artık. Kac tane uretıldı,galerılerde hemen alabılıyormuyuz? Neyle kıyaslıyalım? SP3? La ferrarı yada sp90.
Buarada mclaren amerıkanmıydı? Avrupa kıtasına mı donuyoruz?
Anlatmaya calıstıgım modıfıklı araclar degılde,fabrıkaların yaptıkların bakarsak cıkıyor aslında sonuc.
raptor o lastikle o ağırlıkla zaten kafadan 100 hp eksi yazın. bence çok ilginç bir sonuç olmamış. karşılaştırma pek adil değil.
raptor o lastikle o ağırlıkla zaten kafadan 100 hp eksi yazın. bence çok ilginç bir sonuç olmamış. karşılaştırma pek adil değil.
Aslında pick up lar neden 0-400 yada hızlanma ıle kıyaslanır kı?
Ha,tabıkı onemlı hızlanma ama durması,yuk tasıma kapasıtesı,romork cekme gucu,konforu,guvenlıgı,yıllık kullanım malıyetlerı,hatta 4 cekerler varsa arazıde kı yeteneklerı vs vs...
Ama amarok sunu kabul etmek gerek,daha ilk kez gırdıklerı bu sınıfta basarı elde ettıler.
Yoksa hılux,navara,l200,ranger yıllarca bu sınıfta otomobıl uretıyor.
beyler yanlış anlamayın ama iyi araba sadece yürüyen uzayan arabamıdır? hiç extreme koşullarda hangi araçlar tercih edilir baktınızmı?
bir sürü yayın evi en iyi aracları bulmak istiyorsanız extreme koşullara bakın der.
izlanda,alaska,kanada,dubai,sahara buralarda almanın cıvatası bulunmaz geneli japondur (land crusier,hilux,pajero,patrol vs yada fordlar,gmlerdir)
şimdiden duyar gibiyim eee olay pazar ayda olay fiyat, o halde dubailinin parasımı yok sedanı neden alman? yada izlanda amerikan kültürünemi daha yakın yoksa avrupalıyamı o neden japoncu?
alman alman alman adamlar bize kaşıkla pok uzatsa yerim valla alaman malı diyecez, herkes konfor,performans vs demiş gelsin bakim alman aracı -45c havaya, yada +50cye ,kuma,kara,çukura vs
gerek sanatsal ve mühendislik beceri gerek yetenek anlamında (lexus LFA ), gerek performans (+25 yaşında supra) , gerek uyguna heyecan,zevk (vtec diyip çekiliyorum) ama en en önemlisi dayanıklılık anlamında (gösterdiğim extrem hava koşullarındaki araçlar) bence açık ara japonlar.
sanırım Top Gear'daki Toyota pick up'ı kimse izlememişki böyle bir konu türemiş halende alaman diye ilerliyor :)
adamlar arabayı yaktı,kuma soktu,suya soktu,apartman üzerinden attı öldüremedi programın maskotu yaptılar be, biz halen führer de führer modundayız
üzücü olan şuki bizler japonların klişe dünya araçlarına biniyoruz ülkemize bir sürü gerçekten konforlu,sexy ,seri,premium üst lig aracı girmiyor girsede tek tük satış ve tutulmuyor.
Verdıgın ornekler hep suv. Bır tane pıck up.
Lfa ornek verme,ne pıstte ne yolda basarılı olamadı.(sureler vs ulasılabılır)
Japonlar zaten 4 cekerın ustadı. Yıllarca hılux ve ısuzu kullanıyorum,hatta av arabam ısuzu.
Okurken taraf gozlugu ıle degıl,konuya odaklanmak gere.
Evet,Alman otomotıv endustrısının muhendıslıgı cıdden onde. Hatta bır cok sınıfta Belırleyıcı ve taklıt edılendır. Ama bu demek degıl *** verse kabul edecegız,hepsını kullanıp goruyoruz.
Objektıf olarak bakmak gerek....
Yav adamlar yutubırlık yapmış çok da konuşmaya gerek yok bence :D
Amarok'un X'i bu kadar geçmesi sürpriz oldu ama o da direksiyondayken farkedilir bir fark değildir bile
"Gökdelenin 50. katından aşağı tükürdüm, tükürüğüm yere ulaşmadan buharlaştı!!!!" minvalinde bir video :D
Aslında pick up lar neden 0-400 yada hızlanma ıle kıyaslanır kı?
Ha,tabıkı onemlı hızlanma ama durması,yuk tasıma kapasıtesı,romork cekme gucu,konforu,guvenlıgı,yıllık kullanım malıyetlerı,hatta 4 cekerler varsa arazıde kı yeteneklerı vs vs...
Ama amarok sunu kabul etmek gerek,daha ilk kez gırdıklerı bu sınıfta basarı elde ettıler.
Yoksa hılux,navara,l200,ranger yıllarca bu sınıfta otomobıl uretıyor.
abi adamların konsepti bu , eğlencesine çekilmiş videolar, biz de haliyle video üzerinden yorumluyoruz . Yoksa tüketici olarak bakarsak pickupun topspeedine pek kimsenin baktğını bende sanmıyorum.
Bu konuyu kendi adima cok keyifli bir sekilde takip ediyorum... Bir iki bende ekleme yapayim... Biraz algilar uzuerine de konusalim.
Detroitte yapilan klasik oto fuarina denk geldim... Kocaman bir mahalle dusunun... hatta daha buyugu... 1600lerden itibaren ev, okul, degirmen vs ornekleri... Amerikan yasaminin evrelerinide icine alan binlerce arabanin oldugu bir etkinlik... Sirket gezisi icin geldigimizde denk gelmistik... Istesem ayarlayamazdim boyle bir sey... Kadir Zora | Facebook (https://www.facebook.com/kadir.zora/media_set?set=a.3589220603067&type=3) buradan bakabilirsiniz... Ford museum vs... ***** ABDnin otomotiv baskenti idi detroit...
1980lere kadar sanirim... Oyle boyle fark atmamislar dunyaya... Tasarimlar zaten inanilmaz... Arkadaslarinda dedigi gibi Petrol krizleri vs derken ilk darbeyi, sonrada bildigim kadariyla sigorta sirketlerinin de baskisiyla tasarimlari basitlestirme ile ikinci darbeyi yedi ABD otomotiv sektoru... Sonra japonlarin 2. dunya savasinin intikami diye nitelenen ve ABD otomotiv sektorunde ki yukselisleri falan....
Obama donemine kadar mirasyedilik ve bir bosvermislik devam etti... Yanliz kacirilan nokta su. Amerikalilar bazi noktalarda dunyanin en tutuculari.. Prizler, elektrik tellerinin disarida olmasi, evlerin basitligi vs vs... Mantalite basit... Gidiyor ulan iste, ellesmeyelim!
ABD farkli bir cografya ve Amerikan firmalari (silah disinda) genellikle Amerika kitasina gore planlama yapiyorlar.
Burada buldukca mercedes aliyorum. Hem binip hem satiyorum...
Once ML550 aldim 2008 model...Amerika uretimi... Sert plastik, kotu ve chryslerden alinma cam tuslari, deri olmayan koltuklar vs vs... Itin g.tune soktum arabayi... Ama kullandikca hosuma gitti. Trim sesi az, deformasyon az vs vs...
Avrupa yapimi mercedeslere gectigimde ise daha kaliteli bir malzeme ile karsilastim... BU sefer tavanda sarkmalar, bazi yerlerde kaplamalarin neredeyse erimesi vs vs... Halbuki b.k attigim ve sert malzeme kullandilan ML550de tavan sarkmasi falan yoktu... Yani buraya gore uretilmis Amerikada...
Porche Cayenne. Toureg, Audiler... Range ve Land roverler ise hepsinden berbat hem tavanlar sarkiyor hem de dashboardlar unufak oluyor :)
Amerikan Trucklarin heybetine bakinca daha kaliteli ic mekan bekliyordum ama yok onlarda da... Sert plastik vs...
Burada sartlar cok zorlu, algilar cok farkli...
Kaba tabirle Amerikalilar kabul edilebilir Luks ve kullanisliligi tercih ediyorlar genellikle... Rahat seyler yani. Trukiye de XL giyerlen burada L giyiyorum... Avrupa ya indiginizde bir anda kiyafetler daraliyor, estetik artiyor mesela...
Turkiye de yada Avrupa da olsam, virgullerle, kusuratlarla ugrastigimiz bir cografyada bende amerikan tercih etmem... WV ederim muhtemelen...
Sadece pick up uzerınde benım yazıma cevap vermen dogru degıl kı.
Anlatmaya calıstıgım,suan en guvendıgı sedan modelı alalım,Bır alma rakıbıyle karsılastıralım?
Petrol krızı ayrı,o satısları etkıledı.
Amerıkanlar 60-80 yılı arasında kazanfdıgı ılerı teknolojı ve saglamlıgın mırasını yemeye basladı. Bana 80-90 yılları arasında uetılmıs,sorunu olmayan,pıyasada cok satmıs yada pazar belırleyıcı bır model yazarmısın?
Yada 90-2000 yıllarında basarı saglamıs?Amerıkan otomotıv endustrısı neden battı? Bırcok marka vardı,tarıh oldu...
Devlet cok buyuk yardımlar yaptı,buyuk kredıler saglandı.
Japon modellere kota ve ek vergıler uygulandı. Daha bır cok onlem alındı ama olmadı,kapandı cok fırma.
Son 5 yılda evet cok teknolojı atılımı yaptılar.
Sımdı 3.5 turbo 400hp dedın mısalolarak. Aynı sınıf baska alman spor otomobılıyle kıyaslıyalım ford yada baska uretım. Ne cıkar sonuc?
Firma kapanmalarina bir ek yapmak istedim...
Miadi dolan firmalardi ve bir cogu uzun zamandir dogru durust araba uretmiyordu. Sadece Semsiyesi altinda bulundugu firmanin modellerine amblem takip geciyorlardi. Yani teknik olarak degil, marka degeri olarak batttilar.
Mesela saturn markasi.... Chevrolet, Daewoo tabanli araclar ve Opel turevi araclarin uzerine marka vurup geciyorlardi... Bazen tampon degisiyordu sadece... Pontiac, oldsmobile, Saab vs de boyle seyler yaptilar...
Yani amerikan otomotiv endustrisine GM, CHrysler vs Ford olarak bakmak lazim. Digerleri zaten Turevleri...
Yanlis anlama, seni alintiladim. Bunlar senin bildigin seylerdir... Muhabbet olsun diye yaziyorum :)
ufuksaracci
11-10-2019, 18:30
Grandtour'un son sezonunda Detroit'i göstermişti, bomboş sokaklar vb. Resmen koskoca şehir tükenmiş. Muhabbet arasında evlere bakalım dedim 10k$ kocaman evler var, bir şehir nasıl biter resmen yaşayan örneği.
Ben liseyı bıtırnce Amerıka ya uni okumaya gıtmısıtım. Ozaman genclıkvar motor sesı guzel,hacım fala olanlara elımde salatalık ıle kosuyordum.
İlk arabam Mustang 5.0 GT idi. Allahım o ne heyecan,12.000mil de idi. Aldım ses bomba,acayıp patınaj cekıyor falan fılan. Turkıye ye dondum. 2litre astra gsi aldım,o zaman acayıp populer,body kit falan yıkılıyor. Hala efsane araba... Bınınce anladım kı,eşşege bınmısım.
Bırı 5 lıtre bırı 2 lıtre. ama fark daglar kadar. Kalıtesı yol tutusu,guvenlıgı yada sorunsuzlugu.
Amerıka da br cok araca bındım,ev sahıbım de cadıllac da vardı Camry de vardı. Camry acık ara en sorunsuzu ıdı.
Zaten amerıkan otomotıv endustrısı iyi olsa,batmazdı arkadaslar....
Bak ne guzel yazmıssın,cıdden tutucu adamlar. Alıskanlıklarından vazgecmıyorlar. Orta bolumler ve kuzey tarafları tam kod kafalı. Trump ın secılmesıde buyuzden. Cahıllık bır cok bolgede tavan. Bu adama anlatamazsın teknolojıyı. Babadan kalan alıskanlıklar devam edıyor...
ufuksaracci
11-10-2019, 18:35
Adamlar metrik sisteme bile geçmiyorlar :D
immortalboss
11-10-2019, 19:01
Bu tür büyük araçlarda şase de önemli bir konu. Aradığım bir video vardı. Bu tarz bir testte aracın kasa kısmından pot yapıyordu. Bu tür bir testte şasenin uzun yıllar rijit kalabilmesi açısından önemlidir diye düşünüyorum.:o
https://www.youtube.com/watch?v=_f3CAnH7WIM
Ben liseyı bıtırnce Amerıka ya uni okumaya gıtmısıtım. Ozaman genclıkvar motor sesı guzel,hacım fala olanlara elımde salatalık ıle kosuyordum.
İlk arabam Mustang 5.0 GT idi. Allahım o ne heyecan,12.000mil de idi. Aldım ses bomba,acayıp patınaj cekıyor falan fılan. Turkıye ye dondum. 2litre astra gsi aldım,o zaman acayıp populer,body kit falan yıkılıyor. Hala efsane araba... Bınınce anladım kı,eşşege bınmısım.
Bırı 5 lıtre bırı 2 lıtre. ama fark daglar kadar. Kalıtesı yol tutusu,guvenlıgı yada sorunsuzlugu.
Amerıka da br cok araca bındım,ev sahıbım de cadıllac da vardı Camry de vardı. Camry acık ara en sorunsuzu ıdı.
Zaten amerıkan otomotıv endustrısı iyi olsa,batmazdı arkadaslar....
Bak ne guzel yazmıssın,cıdden tutucu adamlar. Alıskanlıklarından vazgecmıyorlar. Orta bolumler ve kuzey tarafları tam kod kafalı. Trump ın secılmesıde buyuzden. Cahıllık bır cok bolgede tavan. Bu adama anlatamazsın teknolojıyı. Babadan kalan alıskanlıklar devam edıyor...
Aynen dedigin gibi...
2009da gelip geri donmustum... 90 sonu ve 2000 basi araclar gercekten iyi degil. essek yuku ile hacim ama 1.8 gibi gidiyorlardi.
Yeni araclar ise daha guzel. Hem yakit hem de performans olarak es deger duruma geldiler gundelik araclarda...
Ama kucuk hacimde avrupa ve japonlar iyi...
Mesela kucuk hacim dizelde de Avrupa daha iyi...
Pazarl ve algilar firmalari yonlendiriyor...
Raptor Tr piyasasına girecek diye videolar dolaşıyor. Fiyatlar ne olur acaba ?
Ranger raptor 380bın cıvarıymış istanbul parkta vardı
hadi Amerigancılar iyisiniz abiniz gelmiş :hehe:
https://www.youtube.com/watch?v=3ORA3hqNMmc
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.