Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 Multijet / Jtdm
Başlıkta gözüktüğü gibi, bu motora neler yapılabilir?
Kendim araştırdığım kadarıyla 2.0 insignia cdti 160'lıkların turbosu direk oturuyormuş ve enjektöre gerek olmadan 185hp civarı güçler alınabildiği söyleniyor.
Gtb2060 ile 234hp alan bravo var.
Fiat Bravo 1.6 multijet 120 cv
Turbina gtb2060 derivazione Audi pressione 2.2 bar
Pompa e iniettori maggiorati
Intercooler piu tubazioni dedicate
Scarico 63
Aspirazione diretta
Motore e testata stock
Stay Tuned ☠️💥 (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=377034082969996&id=235320687141337)
Yine bu adamların yaptığı gtd1752li mito var 2.5 bar basınçla 211hp imiş.
Sanırım en mantıklı ve kolay çözüm insignia turbosu, başka neler yapılabilir? Fikir paylaşımı için güzel bir konu olacağı kanaatindeyim.
1.6 105lik doblo var iş yerinde kulladığım yerleri parçalıyor aslan parçası :) büyük turboyla çok fena olur
CooLeqenD
22-10-2019, 22:20
Şimdi bir önce ki aracım MiTo idi ve ben çok hortum patlatma sorunları yaşadım inanılmaz fazla hemde kelepçelerini de turbo kelepçesi kullan geniş olanlardan normal kelepçeleri de patlattım ben çünkü :). Benim aracımda da Insignia Turbosu var idi önce ki sahipleri yapmıştı ve basınç sorunu vardı arabada yazılımsal sıkıntılar. Araba 3.2 Bar Peak atıyordu ve 2 barlara kadar düşüyordu. Konuya gelecek olur isek MiTo yapacaksan eğer ASR kapatamazsın tork yüzünden sürekli seni kesecek bir kere bu aklında yer edinsin. Dinamik Mod da araban güzel gidecek aslında olması gerektiği haliyle gidiyor, normal mod da ve tüm hava koşulları modunda kendini kasıyor gücü kesiyor.
Ben kötü yazılımlı halimle MiTo' da 3. Köprü yolunda kadrandan hesapladığım 100-200 20sn idi ve arabamda benim 7 Litreydi sanırım Intercooler da vardı ki benim profilimden konusunu görebilirsin şuan tam hatırlamıyorum litresini falan. Eğer Intercooler işine girersen bütün boruları Krom yapıp küçük silikon borular kullanman olacaktır. Şimdi MiTo güzel arabaydı ama bana hitap etmiyordu yani ben şimdi keyfimce 1-2 yaptığımda yırtmasını bekliyorken o yapamıyor çünkü ASR hiç bir şekilde izin vermiyor. Çözümü Sigortasını söküyorsun, söktüğünde de bütün her şey devreden çıkıyor araban Normal Moda' a geçiyordu galiba ben korktuğum için hiç sigorta sökük gazlamadım allah korusun fren lazım olur abs yok kızaklanırız falan riske girmedim hiç.
Ben kendi tecrübelerimi ilettim, gerisi sana kalmış.
aposport
23-10-2019, 06:59
2012 yılında 2.0 160 lık insignia turbosuyla yaptık. Turbonun ismi VNT17 idi sanırım.
Üstler devrini bulunca güzeldi, ibre bitirebiliyorsun ama altlar geberikti. Pedal Box, emülatör ile falan yürütmeye çalışıyorduk.
Şehir içinde çok tadı yoktu anlayacağın.
17 lik turboların 1.6 motora büyük geldiğini düşünüyorum. 15-16 serisi turbolar boyut olarak daha mantıklı gibi.
Ama şunu da hesaba kat. Bravo da Linea da kullanılan şanzıman çok verimsiz. Yapan mühendisleri her binişimde hayırla anıyorum. Gücü yere aktarırken hep ciddi kayıpların olacak.
Şimdi bir önce ki aracım MiTo idi ve ben çok hortum patlatma sorunları yaşadım inanılmaz fazla hemde kelepçelerini de turbo kelepçesi kullan geniş olanlardan normal kelepçeleri de patlattım ben çünkü :). Benim aracımda da Insignia Turbosu var idi önce ki sahipleri yapmıştı ve basınç sorunu vardı arabada yazılımsal sıkıntılar. Araba 3.2 Bar Peak atıyordu ve 2 barlara kadar düşüyordu. Konuya gelecek olur isek MiTo yapacaksan eğer ASR kapatamazsın tork yüzünden sürekli seni kesecek bir kere bu aklında yer edinsin. Dinamik Mod da araban güzel gidecek aslında olması gerektiği haliyle gidiyor, normal mod da ve tüm hava koşulları modunda kendini kasıyor gücü kesiyor.
Ben kötü yazılımlı halimle MiTo' da 3. Köprü yolunda kadrandan hesapladığım 100-200 20sn idi ve arabamda benim 7 Litreydi sanırım Intercooler da vardı ki benim profilimden konusunu görebilirsin şuan tam hatırlamıyorum litresini falan. Eğer Intercooler işine girersen bütün boruları Krom yapıp küçük silikon borular kullanman olacaktır. Şimdi MiTo güzel arabaydı ama bana hitap etmiyordu yani ben şimdi keyfimce 1-2 yaptığımda yırtmasını bekliyorken o yapamıyor çünkü ASR hiç bir şekilde izin vermiyor. Çözümü Sigortasını söküyorsun, söktüğünde de bütün her şey devreden çıkıyor araban Normal Moda' a geçiyordu galiba ben korktuğum için hiç sigorta sökük gazlamadım allah korusun fren lazım olur abs yok kızaklanırız falan riske girmedim hiç.
Ben kendi tecrübelerimi ilettim, gerisi sana kalmış.
Konuyu inceledim şimdi,teşekkür ederim bilgiler için. Benim yapacağım araç giulietta. Mitodan 'da ağır ve güç olarak 15hp eksik. Hani biraz olsun gidişini toparlasın güncel araçlardan yavaş kalmayayım istiyorum. Bana baya hantal geldi.
2012 yılında 2.0 160 lık insignia turbosuyla yaptık. Turbonun ismi VNT17 idi sanırım.
Üstler devrini bulunca güzeldi, ibre bitirebiliyorsun ama altlar geberikti. Pedal Box, emülatör ile falan yürütmeye çalışıyorduk.
Şehir içinde çok tadı yoktu anlayacağın.
17 lik turboların 1.6 motora büyük geldiğini düşünüyorum. 15-16 serisi turbolar boyut olarak daha mantıklı gibi.
Ama şunu da hesaba kat. Bravo da Linea da kullanılan şanzıman çok verimsiz. Yapan mühendisleri her binişimde hayırla anıyorum. Gücü yere aktarırken hep ciddi kayıpların olacak.
Şuan sanırım emülatörsüz yürütebiliyorlar, yapılan 1-2 araç varmış. Giulietta 'da bir bravo olduğundan aktarma kaybı çok yüksek dediğiniz gibi.
17li focusum vardı zamanında, altların nasıl öldüğünü biliyorum ve gündelik kullanımda büyük eziyet oluyor o konuda haklısınız. Orj turbosunu (1446) hybridlemeyi bile düşündüm ama istediğim güçler gelmeyeceği ve harcadığım paraya değmeyeceğini düşündüğüm için vazgeçtim. Bugün orj turbosunu hybrid yapma ile insignia turbosu arasında fiyat farkı yok neredeyse.
Giuda hiç denemedim ama asr tek olarak kapatılmıyor mu?
Jüli çok ağır ya gitmeye gidiyor gibi de yerinden kalkarken çok nazlanıyor bence :D Bol şans kardeşim
Levent Sevim'e ulaş, nickini unuttum onun, yaladı yuttu dizel Jüli'yi, geçenlerde pistte denk gelmiştik 1500'e mi 2500'e mi ne insignia turbosu al tak devam et diyordu o da
aposport
23-10-2019, 10:02
Selam, Bravo da ASR ESP Yokuş kalkış. Hepsi tek tuşta. Kapattığında hepsi kapanıyor.
1.6 TDI Polo ların 1549 la harikalar yarattığını gördüğüm için ben şuan 1549 a focuslanmış vaziyetteyim. 17 li Turbolarla uğraşmak istemiyorum.
Uyarsa, imkan ve stabilite olursa bu şekilde deneyeceğim.
Özdemir bilgin serdar anık yapmıştı bir ara gt2260 lı
Jüli çok ağır ya gitmeye gidiyor gibi de yerinden kalkarken çok nazlanıyor bence :D Bol şans kardeşim
Levent Sevim'e ulaş, nickini unuttum onun, yaladı yuttu dizel Jüli'yi, geçenlerde pistte denk gelmiştik 1500'e mi 2500'e mi ne insignia turbosu al tak devam et diyordu o da
Abi artık elden geleni yapacağız, gittiği kadar.. 1400 kilo c sınıfı araba yapmak kimin fikriydi merak ediyorum.
Alır almaz ulaştım, rahat bırakır mıyım hiç :)
Selam, Bravo da ASR ESP Yokuş kalkış. Hepsi tek tuşta. Kapattığında hepsi kapanıyor.
1.6 TDI Polo ların 1549 la harikalar yarattığını gördüğüm için ben şuan 1549 a focuslanmış vaziyetteyim. 17 li Turbolarla uğraşmak istemiyorum.
Uyarsa, imkan ve stabilite olursa bu şekilde deneyeceğim.
Bende de polo vardı oem turbo ile 2.5 bar basarak hybridli polo geçiyordum. Hatta benim eski arabam şuan ukiller olarak bilinen polo. Onun kadar gitmesini beklemek tabi saçma olur ama 1400kg ve 105hp çok çekilmez bir ikili. Özellikle alışmış ve ayağının altında sürekli güç olan biri için. En azından biraz kendini toparlasın bunu yaparkende mantıklı veya denenmiş bir yolu uygulayayım fikrindeyim
Özdemir bilgin serdar anık yapmıştı bir ara gt2260 lı
2260 biraz büyük kalır gibi, 2700den önce full boost zor. Benim kullanım tarzıma da gelmez pek. Teşekkürler yinede, kendisi de konuyu görür yazarsa en azından tecrübelerini dinlemiş oluruz.
Özdemir bilgin serdar anık yapmıştı bir ara gt2260 lı
Selam mention yanlış olmuş :)
Ufuk merhaba,
Detayları akşam eve geçince yazabilirim şuan çalıştığım için uzun uzun yazamıyorum. Olur da gözden kaçar veya yazmayı unutursam sana zahmet özel mesaj atarsan bütün bilgi ve tecrübelerimi aktarabilirim.
Tech de konusu vardı ama ne kadar güncel tuttum onu hatırlamıyorum. 27AEK99 diye aratabilirsin belki bir şeyler çıkar en azından konuşana kadar.
beşyüzotuzüç beşyüzoniki 11 17 akşam telefondan konuşabiliriz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.