Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 T Opel Astra Active Select Otomatik Şanzıman Yağ Değişimi
likedead
31-10-2019, 14:54
Merhabalar 2012 model 1.4t opel astra sahibiyim.Araç 112000 km'de hiç şanzıman yağı değişmemiş.Servise gittiğimde şanzıman yağını eğer bi sorunun varsa değiştirelim.Diğer türlü şanzıman yağını değiştirmiyoruz dediler.Bununla ilgili bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum.
BMW'de de öyle, normalde ömürlük olarak geçiyor. Eğer baştan düzenli değişmediyse (50binde bir gibi) km yükselince değiştirilmesinin pek tavsiye edilmediğini gördüm
Herşeyi değiştirmek için can atan servisler bile değiştirmiyorsa değiştirmemek mantıklı gibi :)
likedead
31-10-2019, 15:52
kaşınmamak en mantıklısı herhalde:)
Şanzıman yağının da belli bir ömrü var, değiştirmiyoruz ne demek ya :) Bilmiyolar bence, cesaret edemiyorlar herhalde :)
Böyle bi yanlış inanış var ama servis kitapçıklarında yazar, şu km'de değiştirilmesi önerilir diye. 100 binler civarı idi klasik otomatikler için yanılmıyorsam. 500x'in servis kitapçığında yazıyor 120.000km diye. Bence değiştirin "bilen" bir yerlerde ama hangi yağ kullanılması gerektiğini iyi tespit edin, yanlış yağ veya miktar kullanılmasın...
Bununla ilgili bir anıyı da anlatayım, arkadaşın abisi 200bin km'lerde 500 SEC almıştı zamanında, örneğin N'den D'ye aldıktan 3sn sonra falan "dınk" diye geçiyordu şanzıman. Yani bu değişimlerde hep bi geç kalma durumu vardı. Herhalde şanzıman başımıza iş açacak falan derken iyi bir ustaya gitmiş adam ve ne yapmışlar sizce?;
Şanzıman yağını değiştirmişler. İçindeki yağ çamur gibi bişey çıkmış. Değişim sonrasında şanzıman sıfırlanmış gibi oldu diyordu adam.
Bir de Castrol'ün reklamını yapan şanzımancı bir abi var, YouTube videoları var, Donanımhaber'de bana birisi "500x'in 9AT şanzımanı sorunluymuş, revize görüyor" diye bu videoyu atmıştı. Ancak adamın revizyon falan yaptığı yok, sadece söküp şanzımanı tanıtıyordu :) Orada da motor yağı değiştirir gibi her 10 bin 20 binde bir değişmesi gerekiyor modundaydı adam...
Ancak servisin açıkladığı periyoda bakarım. Bu kadar uzun bir aralık varken gidip 10 binde de değiştirmem. Hadi motor yağını 20 bin diyene aldırmayıp 10 binde değiştiriyoruz da... Bu fazla oluyor biraz :) Ama diğer türlüsü de bence yanlış, "bırak bırak elleme, değiştirme" demek de doğru gelmiyor.
Şimdi merak edip kitapçığa baktım, gerçi Türkçe kitapçıkta 9AT otomatik şanzımanlı versiyon yok ama;
Manuel şanzıman için değişim aralığı 100.000 km.
Otomatik ve Speedgear şanzımanlar için 40.000'de bir olarak verilmiş şanzıman yağı değişim periyodu.
Active Select de yanılmıyorsam klasik tip otomatik şanzıman... Değişim aralığı uzundur diye tahmin ediyorum. 100binlere kadar hiç değişmediyse bence değişsin :)
CloudGrey
31-10-2019, 16:15
benim arabamda 2009 model 42binde.
alındığından beri istinye renoda bakılıyor.
bende aynını söyledim , son serviste...
dedimki 10 yıl oldu şunun şanzıman yağını değiştirelimmi ? (AL4 otomatik)
çıktık iki tur attık (Araba ısındı) vites geçişlerine baktı eleman.
herhangi bir vuruntu kırıntı akıntı yok , yağı değiştirmenin bir manası yok dedi.
bende devam ediyorum öyle :D
Omurluk yag yok arkadaslar, oyle diyen ustadan kacin.
Sanziman yagini da gidin disarida baska bir ustada degistirin. Ureticinin sanziman icin istedigi onayli yagi kullanin. 112 bin km cok gec degil.
Ben 300 binde HIC degismemis otomatik sanziman yagini degistim (Toyota 1.8L) kacirma falan yapmadi. Cikan yag ham petrol gibi simsiyahti.
Sahsen tapasi olmayan kapali kartere sahip sanzimanli aracta almam, 50 binde bir degisirim cunku genelde her seferinde karter indiremem.
Kesinlikle değişmesi lazım. Değişmiyor diye bir şey yok olmamalı.
Servisler bu konuda neden böyle bir tavır alıyor anlamak güç.
Omurluk yag yok arkadaslar, oyle diyen ustadan kacin.
Sanziman yagini da gidin disarida baska bir ustada degistirin. Ureticinin sanziman icin istedigi onayli yagi kullanin. 112 bin km cok gec degil.
Ben 300 binde HIC degismemis otomatik sanziman yagini degistim (Toyota 1.8L) kacirma falan yapmadi. Cikan yag ham petrol gibi simsiyahti.
Sahsen tapasi olmayan kapali kartere sahip sanzimanli aracta almam, 50 binde bir degisirim cunku genelde her seferinde karter indiremem.
E320'nin 45-50binde bir değiştik bugüne kadar bro. Hatta 35bin km önce şanzımanı yaparken sıfırladıktan sonra geçen hafta beyni değiştirirken yine yeniledik, tertemizdi maşallah
50binde bir devam ederiz yine. Ben de periyodik değişim taraftarıyım tabii hem manuel hem otomatik için
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.