Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 TDI Polo 7 DSG - Ses Problemi
bugrahangul
01-11-2019, 20:26
Herkese merhaba, 2013 model 140.000 km’de 1.6 TDI Polo kullanıcısıyım. Araç kalkışta sanki zorlanıyor hissiyatı veriyor ve kabin içinde gaza bastıkça uğultu sesi oluyor. Vites arttıkça düşsede, araç yüke bindikçe ses artıyor. Ustam bu modeller için normal olduğunu söyledi.
Bu sorunu yaşayan veya bilgisi olan arkadaşlar desteğinizi bekliyorum. Teşekkürler.
denizhandinc
01-11-2019, 22:53
Herkese merhaba, 2013 model 140.000 km’de 1.6 TDI Polo kullanıcısıyım. Araç kalkışta sanki zorlanıyor hissiyatı veriyor ve kabin içinde gaza bastıkça uğultu sesi oluyor. Vites arttıkça düşsede, araç yüke bindikçe ses artıyor. Ustam bu modeller için normal olduğunu söyledi.
Bu sorunu yaşayan veya bilgisi olan arkadaşlar desteğinizi bekliyorum. Teşekkürler.
DSG ise kavramadır :)
serkandevran
03-11-2019, 00:47
Merhaba asagi yukari son 6 ayda 5-6 tane dsg 1.6 tdi polo’ya bindim dsg Ugultusu bu araclarda Kronik bir hastalik kimi arabamda Ugultu az geliyordu kimisinde cok , kavrama degisimi ile Düzeliyor ses bence cok kafaniza takmayin bu araclarin cogu sifir alindigindada bu problem ile karsi karsiya kaldilar az ugultu gelmesi Servis tarafindan normal olarak karsilaniyor. Kalkista yasadiginiz problemde Egr katalizor ve en cokda kavrama ile alakali
Merhaba ilgili ugultu sesi kavramada kullanılan malzemeden kaynakli. Kavrama degisimi gerekiyor. K serisi kavrama varsa L tipine dönüyor. En azından cay motorlu dsglerde durum böyle. Bunla alakali vw teknik bulteni de var zaten.
bugrahangul
03-11-2019, 20:52
Uğultu sesi kasislerden geçerken hepten rahatsız edici oluyor. Kavrama değişimi yapmadan kullanıma devam ettiğimizde büyük masraflara yol açar mı? 3'den 2'ye vites düşüşleri sarsıntılı oluyor. Bu sorunda kavrama ile alakalı mı?
denizhandinc
03-11-2019, 21:26
Uğultu sesi kasıslerden geçerken hepten rahatsız edici oluyor. Kavrama değişimi yapmadan kullanıma devam ettiğimizde büyük masraflara yol açar mı? 3 den 2 ye vites düşüşleri sarsıntılı oluyor. Bu sorunda kavrama ile alakalı mı?
vites ekranında ingiliz anahtarı simgesi cıkarsa = mekatronik arızası
arac yürürken vites gecislerinde siddetli titreme, zangırtı, silkeleme oluyorsa = kavrama arızası. Aslında kavrama bir arıza degil baskı balata gibi bitiyor sadece o yüzden degismesi lazım. Ugultunun DSG ile bi alakası yok baska birseydir.
bugrahangul
04-11-2019, 08:46
vites ekranında ingiliz anahtarı simgesi cıkarsa = mekatronik arızası
arac yürürken vites gecislerinde siddetli titreme, zangırtı, silkeleme oluyorsa = kavrama arızası. Aslında kavrama bir arıza degil baskı balata gibi bitiyor sadece o yüzden degismesi lazım. Ugultunun DSG ile bi alakası yok baska birseydir.
Vites ekranında servis uyarısı vermiyor. Vites geçişlerinde inanılmaz sıkıntılı bir durum yok, sadece vites düşüşlerinde özellikle 3'den 2'ye geçerken kasıntı şeklinde geçiyor. Asıl sorun uğultu sesi ki, bozuk yollarda ve kasislerde daha öncede belirttiğim gibi ses değişimi bariz bir şekilde oluyor. Sanki lastik çamurluğa sürtüyormuş gibi oluyor, sonra standart uğultuya devam ediyor. Özellikle düşük viteslerde bu sesi fazla duyuyorum. En kısa sürede video çekerek koyacağım.
Uğultu sesi kasislerden geçerken hepten rahatsız edici oluyor. Kavrama değişimi yapmadan kullanıma devam ettiğimizde büyük masraflara yol açar mı? 3'den 2'ye vites düşüşleri sarsıntılı oluyor. Bu sorunda kavrama ile alakalı mı?
vites sarsıntısı ile alakalı önce kalibrasyon yaptırın. Kalibrasyon ile geçebilir sarsıntı eğer kalibrasyon kurtarmaz ise kavrama değişmesi zaruridir. Ama değişmediniz ne olur ? Zamanla çift kütleli volantı yarattığı titreşimlerden dolayı hasar verir bozar.
Çift kütleli volan bozulursa rölantide aşırı metalik ses ve titreşimli çalışma yapar. ama nasıl sallar biliyor musun? Efsane. Yürüyen çamaşır makinesi gibi.
kasislerden geçerken gelen ses mekatronik piston ve çatallar arasında boşluktan kaynaklanıyor. Yine aşırı sessiz ve ya duvara yakın sürün çatal geçiş seslerini de duyabilirsiniz.
Eğer kasislerden geçerken garc gurc sesi ise salıncak burçları ya da viraj demir lastiklerinden kaynaklanır. viraj demir lastiklerinden gelen ses biraz daha derindir.
bugrahangul
04-11-2019, 12:36
vites sarsıntısı ile alakalı önce kalibrasyon yaptırın. Kalibrasyon ile geçebilir sarsıntı eğer kalibrasyon kurtarmaz ise kavrama değişmesi zaruridir. Ama değişmediniz ne olur ? Zamanla çift kütleli volantı yarattığı titreşimlerden dolayı hasar verir bozar.
Çift kütleli volan bozulursa rölantide aşırı metalik ses ve titreşimli çalışma yapar. ama nasıl sallar biliyor musun? Efsane. Yürüyen çamaşır makinesi gibi.
kasislerden geçerken gelen ses mekatronik piston ve çatallar arasında boşluktan kaynaklanıyor. Yine aşırı sessiz ve ya duvara yakın sürün çatal geçiş seslerini de duyabilirsiniz.
Eğer kasislerden geçerken garc gurc sesi ise salıncak burçları ya da viraj demir lastiklerinden kaynaklanır. viraj demir lastiklerinden gelen ses biraz daha derindir.
Vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederim. İlk olarak kalibrasyon işini yaptırmam daha iyi olacak sanıyorum. İstanbul'da kalibrasyon için yönlendirebileceğiniz yer/yerler varsa paylaşmanızı rica ederim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.