PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rejenerasyonda duman 1.6 tdi



AlwaysFast
04-11-2019, 10:13
Merhaba,

2015 Audi A3 aracım var. Problem önce partikül arıza ışığı ile başladı. Şimdi dikkatli düşününce hatırlamaya başladım, araba zaten sık rejenerasyona girmeye başlamıştı. Önce downpipe yaptırırım niyetiyle partikülü yazılımla kapattırdım. Bu şekilde 1000 km kadar binmişimdir. Daha sonra satarsam, muayenede vs. uğraşmayayım diye partikülü söktürüp temizlettim. Bu esnada yazılımı da komple orjinale döndüm. Peşinden de 80k partikül dolması için erken deyip enjektörlere baktırdım, tahmin ettiğim gibi problemli çıktı. Nozzlelar normalden fazla mazot püskürtüyormuş. Enjektörleri yaptırdıktan sonra rejenarasyon sıklığı normale döndü. Normal kullanımda sürekli dipgaz da yapsam duman yok. Fakat araba rejenarasyona girdin mi dipgazda duman atmaya başlıyor. Rejenerasyon bitince tekrar normale dönüyor.

Yakıt normal, performans normal, çalışmada bir sıkıntı yok ama rejenerasyonda duman var. Bakan ustalarda çözemedi durumu. Ben partikülün katalitik kısmından şüpheleniyorum. Suyla yıkama özelliğini bozdu belki, bilemiyorum. Var mı bir tecrübesi olan?

AhmetKadir
04-11-2019, 10:29
dizel puntoma yazılım yaptırdıgım zaman rejenerasyona gırdıgınde dıpgazda anlık beyaz bır duman basardı, sımdı yenı araclarda yolda denk gelıyor bazen beyaz beyaz duman goruyorum arkalarında. partıkulun temızlenmesı sırasında oluyor dıye biliyorum

ckrc
04-11-2019, 11:33
EGR arizalı, devir-daimde de sıkıntı vardır büyük ihtimalle.

bilalMW
04-11-2019, 12:02
Şuan arıza tespit cihazına bağlandığında ne hata kodu/kodları veriyor. ve mümkünse ODIS üzerinden bir rejenarasyon yaptırma şansınız var mı?

Kadyr
04-11-2019, 12:57
Benim punto aracımda rejenerasyon yaparken beyaz duman atardı

AlwaysFast
04-11-2019, 13:45
EGR arizalı, devir-daimde de sıkıntı vardır büyük ihtimalle.

Egr arızalı olunca hata kodu vermez mi? Devirdaim arızalı olmamasına rağmen değiştirmiştim geçen sene. Devirdaimin dumanla ilişkisini çözemedim? Cevap beğenmiyorum gibi olmasın, doğru cevabı bulmaya çalışıyorum:)

AlwaysFast
04-11-2019, 13:48
Şuan arıza tespit cihazına bağlandığında ne hata kodu/kodları veriyor. ve mümkünse ODIS üzerinden bir rejenarasyon yaptırma şansınız var mı?

en son bağlattığımda hafızada katalitik konvertör fonksiyon dışı diye bir uyarı vardı yanılmıyorsam. Ama çıkış değerlerini ölçüp yanılıyor da olabilir bu duman mevzusundan dolayı diye çok kafamıza yatmadı.

rejenerasyon yaptırıp bir temizletin mi diyorsunuz? yoksa manuel yapılan rejenerasyonda da duman var mı onu mu merak ediyoruz?

Diğer arkadaşlara cevaben, evet dpf normalde temizlik yaparken beyaz duman atar. Ben de önümde giden c200d'de şahit oldum, abartılı beyaz duman attı 30 sn kadar

Bu arada önemli bir noktayı yazmamışım; siyah duman atıyor

ckrc
04-11-2019, 15:29
en son bağlattığımda hafızada katalitik konvertör fonksiyon dışı diye bir uyarı vardı yanılmıyorsam. Ama çıkış değerlerini ölçüp yanılıyor da olabilir bu duman mevzusundan dolayı diye çok kafamıza yatmadı.

rejenerasyon yaptırıp bir temizletin mi diyorsunuz? yoksa manuel yapılan rejenerasyonda da duman var mı onu mu merak ediyoruz?

Diğer arkadaşlara cevaben, evet dpf normalde temizlik yaparken beyaz duman atar. Ben de önümde giden c200d'de şahit oldum, abartılı beyaz duman attı 30 sn kadar

Bu arada önemli bir noktayı yazmamışım; siyah duman atıyor


Aynı durum başıma geldi, Sanki turbo yemiş gibi beyaz, siyah karışık duman atıyordu. Hiç bir arıza ışığı yanmıyordu.

Yetkili serviste çözüldü süreç. Enjektörlere baktılar, arızalı enjektörler iyi niyet kapsamında değişti. EGR iyi niyet garantisi ile değişti. Böyle kullanıldığı için, araçta devir-daim kaçak yapmıştı o da değişti.

Özetle, TDI araçlarda başa gelebilen bir süreç, araç servis bakımlı ve orijinal olsaydı üzerindeki EGR. Sorunu iyi niyet kapsamında değişiklik yaparlardı diye düşünüyorum.

hiç bilmeden söyliyeyim; araç 70-75 bin bandıdadır diye tahmin ediyorum.

AlwaysFast
05-11-2019, 10:17
Aynı durum başıma geldi, Sanki turbo yemiş gibi beyaz, siyah karışık duman atıyordu. Hiç bir arıza ışığı yanmıyordu.

Yetkili serviste çözüldü süreç. Enjektörlere baktılar, arızalı enjektörler iyi niyet kapsamında değişti. EGR iyi niyet garantisi ile değişti. Böyle kullanıldığı için, araçta devir-daim kaçak yapmıştı o da değişti.

Özetle, TDI araçlarda başa gelebilen bir süreç, araç servis bakımlı ve orijinal olsaydı üzerindeki EGR. Sorunu iyi niyet kapsamında değişiklik yaparlardı diye düşünüyorum.

hiç bilmeden söyliyeyim; araç 70-75 bin bandıdadır diye tahmin ediyorum.

Aynen, araç 75 bin civarında bu problemi yapmaya başladı. Şu an 88 binde. Enjektörleri revize ettirmiştim, egryi müsait bir zaman kurcalayayım o vakit.
Yalnız bence sizin devirdaim bu olaydan bağımsız olarak bozulmuş. EGR soğutucusu dışında suyla dolayısıyla devirdaimle alakalı bir duruma kafam basmıyor açıkçası. He egr soğutucudan su kaçırıyorsa o ayrı. Zaten egsozdaki beyaz duman da onun belirtisi.

MeRtCaN
06-11-2019, 09:35
Araç sıyah duman atıyor ıse ozellıkle alt devırde basınc gelırken
EGR acık kalmıştır
mekanık korleyıp
yazılımdan kapatın

duman ortadan kalkacaktır :)

AlwaysFast
06-11-2019, 13:54
Araç sıyah duman atıyor ıse ozellıkle alt devırde basınc gelırken
EGR acık kalmıştır
mekanık korleyıp
yazılımdan kapatın

duman ortadan kalkacaktır :)

EGR açık kalınca uyarı vermiyor mu, ilginç

Ama açıklamanız kafama yattı. EA288 motorla ilgili o kadar çok döküman okudum ki şu an ne nerede ne iş yapar baya bir şey öğrendim :)
Sadece aradığımı bulamadım tabi. Rejenerasyon esnasında post injection yaptığından, yanmamış fazladan püskürtülen mazotun partikülde parçacıklar şeklinde sıkışarak yandığından başka bilgi bulamadım. Rejenerasyonda muhtemelen egr kapalı olması gerekiyor, mantıken egr açık kalırsa partikül grubunda istenen sıcaklık elde edilmesi zorlaşacak. Aradığım bu bilgiyi teyit etmek. Eğer egr kapalı kalması gerekiyorsa benimki de açık kaldıysa duman yapıyor olabilir.

Bilmeyenler için; bu motorda egr partikülden sonra geliyor. Yani aslında partikülde bir problem olmadıktan sonra egr diğer egr sistemlerine göre nispeten temiz hava veriyor motora.

MeRtCaN
06-11-2019, 14:37
Usta egr ayrı bır sıstem partıkul ayrı bır sıstem
yanı once olması sonra olması bısı fark etmez.

ıcındekı mekanızma kurum baglıyor tam kapanmıyor açık kalıyor basınç oradan kaçtıgı ıcın arac duman atıyor.

yanı sokup egr yı bı temızleyın tam acılıp kapanıyormu bence bı kontrol edın. problem %80 oradan cıkacagını dusunuyorum.