PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti yardım



Gta1994
05-11-2019, 12:39
evet abiler , arkadaşlar . 106 gti yolda egzantrik kasnağı parçalandı. motoru stock toplamak istiyorum .
307 krank , kol , piston , temiz çıkma 106 gti egzantrik kullanılacak .
bütçe kısıtlı . araç rol , drag , gazlama kullanilmayacak.

farklı tavsiyesi olan varmı ? ( forget piston , dereceli vs. hariç sadece stock )

by_hayali
05-11-2019, 14:21
farklı tavsiye derken? stok toplayacakmıssın zaten ? m52 piston ve ince contada stok kavramı dışında kalıyor bu durumda.

Gta1994
05-11-2019, 15:10
farklı tavsiye derken? stok toplayacakmıssın zaten ? m52 piston ve ince contada stok kavramı dışında kalıyor bu durumda.

farklı tavsiyeden kastım mesela, "307 krank kol koyamazsın" yada "yerine cıkma parcalarda olur" gibisinden .
parcaciyi aradim 307 krank olmaz dedi . " 307 krank olur ben yaptim" diyen tavsiye eden varmi ?
yada 307 piston olurmu islemmi gerekli ?

by_hayali
05-11-2019, 15:54
farklı tavsiyeden kastım mesela, "307 krank kol koyamazsın" yada "yerine cıkma parcalarda olur" gibisinden .
parcaciyi aradim 307 krank olmaz dedi . " 307 krank olur ben yaptim" diyen tavsiye eden varmi ?
yada 307 piston olurmu islemmi gerekli ?

motor yapıyosun sonuçta 106 gti piston takımı kaç paraki çıkma parça alıp aynı sorunu yaşamaktansa 300-400 fazla verip sıfır şekilde toplamanı tavsiye ederim.

Gta1994
05-11-2019, 16:03
motor yapıyosun sonuçta 106 gti piston takımı kaç paraki çıkma parça alıp aynı sorunu yaşamaktansa 300-400 fazla verip sıfır şekilde toplamanı tavsiye ederim.

bende sıfır almak istiyorum ama parçacı sıfır krank mili yok dedi egzantrik yok dedi . neredeyse herşeye yok diyince mecbur foruma danışayım dedim.
parça fiyatlarına hakim değilim . yada nerden bulunacağı hakkında.

by_hayali
05-11-2019, 16:51
ikitelli sanayi sitesinde pejo çıkmacılarında komple motor oluyo biraz araştır istersen daha uyguna çözebilirsin o şekilde

Volkann
05-11-2019, 16:59
gömlek hasar almadıysa ; orjinal ölçü ile 307 pistonu 106 bloğuna uyuyor , 307 conta , pt51 egzantrik. 13/59 yada 14/60 kısa şanzıman cadde kullanımı sorunsuz çok keyif alacağın bir makine olur.motor toplanırken birazda kapak işlendimi tamamdır :)

Gta1994
05-11-2019, 17:13
gömlek hasar almadıysa ; orjinal ölçü ile 307 pistonu 106 bloğuna uyuyor , 307 conta , pt51 egzantrik. 13/59 yada 14/60 kısa şanzıman cadde kullanımı sorunsuz çok keyif alacağın bir makine olur.motor toplanırken birazda kapak işlendimi tamamdır :)

tesekkur ederim . eger biliyorsaniz 307 nin hangi parcalari 106 gti ile ayni bilgi verebilirmisiniz ? ornegin 307 krank kol piston al tak seklindemi ? parcaci 2 tip var dedi benimki olmuyormus eger ayni bloksa nasil olmaz ?
307 piston icin subap yarıkların ve segman kanalından bahsetmisler.
henuz parca almadim ama 307 den hangileri uyumlu ? cikma parca kullanmak istemiyorum ama butce cok kisitli ve motoru kendim toplayacagim tum malzemeler var tork anahtari vs .

fthdrn
05-11-2019, 20:43
Facebook 106 gruplarında kadir ayrım ı bul kendisi ikitelli sanayide aradığın herşey onda var. Sana reçete yazar

Schumi
06-11-2019, 08:42
307 pistonunu 106 GTI kapağı ile ve 106 GTI silindir kapak contası ile kullandığın zaman sıkıştırma yüksek olur. Ayrıca pistonun sübap ceplerinin derinliği yeterli değil. Sıfır timing ile ucu ucuna kurtarır. Pistona cep açmak gerekir. Temiz çıkma orjinal piston yada yerli üretim piston koyabilirsin. Egzantrik kasnağı koptu ise kapağında kötü durumda olabilir. O zaman kapakta alman gerekecek ise o zaman 307 piston ve 307 kapak alırsın. Egzantrikleri 106 GTI koyarsın. Sıkıştırman normal olur. Ama gene piston ceplerine küçük bir el taşlaması operasyonu gerekebilir timing yapılacaksa. Birde kapağı takmadan önce 106 GTI emme manifoldu için 2 tane delik delinip diş çekilmesi lazım ama o zaten yarım saatlik iş.

Burada asıl sorun bu tarz motoru orjinal değilde farklı parçalar ile toplayacaksan araştırmayı senin değil motoru yapacak kişinin yapması gerekiyor. Bu motorlardan anlamayan birisine abi bu motora şunu takalım kapatalım dersen adam hiçbir sorumluluk almaz ve neyi niye yaptığını yada nasıl yapacağını bilmez. En ufak sıkıntıda aradan sıyrılmaya çalışır. Bence bu motordan anlayan garajlara git. Yada komple çıkma motor al.

Gta1994
06-11-2019, 09:54
Facebook 106 gruplarında kadir ayrım ı bul kendisi ikitelli sanayide aradığın herşey onda var. Sana reçete yazar

teşekkür ederim . bugün kendisine ulaşmaya çalışacağım . umarım yardımcı olur .

Gta1994
06-11-2019, 09:59
307 pistonunu 106 GTI kapağı ile ve 106 GTI silindir kapak contası ile kullandığın zaman sıkıştırma yüksek olur. Ayrıca pistonun sübap ceplerinin derinliği yeterli değil. Sıfır timing ile ucu ucuna kurtarır. Pistona cep açmak gerekir. Temiz çıkma orjinal piston yada yerli üretim piston koyabilirsin. Egzantrik kasnağı koptu ise kapağında kötü durumda olabilir. O zaman kapakta alman gerekecek ise o zaman 307 piston ve 307 kapak alırsın. Egzantrikleri 106 GTI koyarsın. Sıkıştırman normal olur. Ama gene piston ceplerine küçük bir el taşlaması operasyonu gerekebilir timing yapılacaksa. Birde kapağı takmadan önce 106 GTI emme manifoldu için 2 tane delik delinip diş çekilmesi lazım ama o zaten yarım saatlik iş.

Burada asıl sorun bu tarz motoru orjinal değilde farklı parçalar ile toplayacaksan araştırmayı senin değil motoru yapacak kişinin yapması gerekiyor. Bu motorlardan anlamayan birisine abi bu motora şunu takalım kapatalım dersen adam hiçbir sorumluluk almaz ve neyi niye yaptığını yada nasıl yapacağını bilmez. En ufak sıkıntıda aradan sıyrılmaya çalışır. Bence bu motordan anlayan garajlara git. Yada komple çıkma motor al.
yardım ve görüşleriniz için teşekkür ederim .
motoru biliyorum , gönlüm orjinal parça kullanmaktan yana ama bütçe kısıtlı ve parçaları nereden bulurum herhangi bir fikrim yok. bildiğiniz bir çıkmacı veya parçacı fark etmez çok makbule geçer .
o zaman mecbur orjinal parçaları çıkma temiz bulacağım gibi duruyor . bugün motoru sökmeye başlarım .

KÖROĞLU
07-11-2019, 07:40
yardım ve görüşleriniz için teşekkür ederim .
motoru biliyorum , gönlüm orjinal parça kullanmaktan yana ama bütçe kısıtlı ve parçaları nereden bulurum herhangi bir fikrim yok. bildiğiniz bir çıkmacı veya parçacı fark etmez çok makbule geçer .
o zaman mecbur orjinal parçaları çıkma temiz bulacağım gibi duruyor . bugün motoru sökmeye başlarım .

Bence önce sana tam olarak hangi parçalar lazım onu netleştirip burada paylaş.

Hangi parça lazım bilmiyorsun, yapacak usta ya al 307 kapağı tak dediğin zaman adam bu ne bu bunun kapağı değil diyecek muhtemelen.

Bu işi daha önce yapmış birisini bulman eminim sana çok ciddi zaman ve nakit tasarrufu sağlar.

Diğer taraftan bütçe yetersiz ise ne olduğu belli olmayan malzeme alıp taktırıp işçilik vereceğine, bütçeyi toplayana kadar bekle ve 1 kere işçilik verip düzgün topla.

çünkü sök tak işleri de güzel paralara maloluyor. Ben şahsen motor yapıyor olsam asla çıkma vs parça almam, bir şey olmuş ki bu parça çıkmış atıl durumda.

He şöyle olur eşim dostum başka setup'a geçmiştir, makinasında sorunsuz kullandığı pistonu kenara koymuştur o alınır.

Diğer taraftan çıkma parça ile toplattığın araç bir arıza yaparsa usta suçu "zaten parçalar çıkmaydı" diyerek arabaya atar aradan sıyrılır.

Gta1994
07-11-2019, 08:22
Bence önce sana tam olarak hangi parçalar lazım onu netleştirip burada paylaş.

Hangi parça lazım bilmiyorsun, yapacak usta ya al 307 kapağı tak dediğin zaman adam bu ne bu bunun kapağı değil diyecek muhtemelen.

Bu işi daha önce yapmış birisini bulman eminim sana çok ciddi zaman ve nakit tasarrufu sağlar.

Diğer taraftan bütçe yetersiz ise ne olduğu belli olmayan malzeme alıp taktırıp işçilik vereceğine, bütçeyi toplayana kadar bekle ve 1 kere işçilik verip düzgün topla.

çünkü sök tak işleri de güzel paralara maloluyor. Ben şahsen motor yapıyor olsam asla çıkma vs parça almam, bir şey olmuş ki bu parça çıkmış atıl durumda.

He şöyle olur eşim dostum başka setup'a geçmiştir, makinasında sorunsuz kullandığı pistonu kenara koymuştur o alınır.

Diğer taraftan çıkma parça ile toplattığın araç bir arıza yaparsa usta suçu "zaten parçalar çıkmaydı" diyerek arabaya atar aradan sıyrılır.

teşekkür ederim . sıfır parça bulsam alacağım zaten . bu arada motoru yapacak olan benim . yani usta yok .
usta 8 bin tl net alır ıvır zıvır 10 bin tl net gider hergangi bir garajda .
bu konu ile alakalı ben motoru toplarken video ve resimler paylaşılacak . belki birilerine yardımcı olur.

KÖROĞLU
07-11-2019, 09:00
teşekkür ederim . sıfır parça bulsam alacağım zaten . bu arada motoru yapacak olan benim . yani usta yok .
usta 8 bin tl net alır ıvır zıvır 10 bin tl net gider hergangi bir garajda .
bu konu ile alakalı ben motoru toplarken video ve resimler paylaşılacak . belki birilerine yardımcı olur.

Usta işçiliğe mi 8-10 bin alacak anlamadım ?

Motoru nasıl toplayacaksın daha önce böyle bir tecrüben var mı ? Mesela tork anahtarın var mı ? alet edevat.

Örneğin ben kendi külbütör kapak contamı değiştirirken fazla abandığım için üst kapağın 1 cıvatasını kırdım.

Bence profesyonel birine bırak bu işi, aldığın malzeme de çöp olmasın.

Yanlış anlama ama bu şekilde gidersen astarı yüzünü geçecek sana.

Gta1994
07-11-2019, 20:26
Usta işçiliğe mi 8-10 bin alacak anlamadım ?

Motoru nasıl toplayacaksın daha önce böyle bir tecrüben var mı ? Mesela tork anahtarın var mı ? alet edevat.

Örneğin ben kendi külbütör kapak contamı değiştirirken fazla abandığım için üst kapağın 1 cıvatasını kırdım.

Bence profesyonel birine bırak bu işi, aldığın malzeme de çöp olmasın.

Yanlış anlama ama bu şekilde gidersen astarı yüzünü geçecek sana.

motoru söktüm bugün , beklediğim kadar kötü çıkmadı . ben egzantrik kırılmasını bekliyordum . ust kapak halledilecek piston, sekman , iticiler , subablar ile kurtardık . yarında toplayacağım . tüm malzemeler var 2 çeşit izeltaş tork anahtarı , bosch kts 550 arıza tespit cihazım lokma takımı , diğer takımlar vs.
evet , tecrübem var 3 yıl kadar . kendi fiorino dizel multijetin triger zincirini degistirebiliyorum .

Gta1994
07-11-2019, 20:28
ankarada over boost garage 8 binli rakamlara çıkabileceğini söyledi .

KÖROĞLU
08-11-2019, 06:49
motoru söktüm bugün , beklediğim kadar kötü çıkmadı . ben egzantrik kırılmasını bekliyordum . ust kapak halledilecek piston, sekman , iticiler , subablar ile kurtardık . yarında toplayacağım . tüm malzemeler var 2 çeşit izeltaş tork anahtarı , bosch kts 550 arıza tespit cihazım lokma takımı , diğer takımlar vs.
evet , tecrübem var 3 yıl kadar . kendi fiorino dizel multijetin triger zincirini degistirebiliyorum .


ankarada over boost garage 8 binli rakamlara çıkabileceğini söyledi .

O zaman süper, kendin yapabiliyorsan ne ala :)

8 bin hadi parçası tutsun yahu, o rakamlar neymiş öyle aman yarabbi.

mcemrek
08-11-2019, 07:11
öncelikle geçmiş olsun. konuyu takip etmek lazım. kendimiz yapamıyoruz bari kendisi yapan birini takip edelim. sökerken ve takarken fotograflama imkanınız olursa güzel olur.

Gta1994
11-11-2019, 09:11
O zaman süper, kendin yapabiliyorsan ne ala :)

8 bin hadi parçası tutsun yahu, o rakamlar neymiş öyle aman yarabbi.

kendim yapmama rağmen 5.000 liraya motor bitti . ustaya gitse idim 10.000 den asagi cikmazdi parca +iscilik .
krank , 307 üst kapak , pistonlar iyi çıktı sekman kesildi , rektefiyeciye 1.000 tl verdim, yeni kol yatak , ana yatak ,
ayarlı kasnak henüz bulamadım 307 sabit kasnak koydum . ne olur bilemem ancak timing yapilmayacaksa standart 120 hp kullanilir

Gta1994
11-11-2019, 09:16
öncelikle geçmiş olsun. konuyu takip etmek lazım. kendimiz yapamıyoruz bari kendisi yapan birini takip edelim. sökerken ve takarken fotograflama imkanınız olursa güzel olur.

abi bu iş resimle olacak gibi değil baştan sona en ince detayları ile video gelecek buraya baska caresi yok ama inanin usta nin yaptigi cok is yok . blok rektefeci topladi , kapakci kapagı topladi . ben sadece silindir kapagi ile bloğu birleştirip geri bindireceğim.
bu arada fiyatlar uçmuş , sanayide şenlik var . 10.000 liradan aşağı çıkan motor yok , sadece elden geçirsen 4.000 lira net gidiyor .

wekoo
12-11-2019, 06:57
Gesmis olsun komple gurupta vardi gti motoru sanzumanla beraber 4 bin zaten 700-1000 arasi sanzuman yapar alin takin bence hic ugrasmayin egerki kendi motorunuzu yapicaksaniz oem pistondan sasmayin conex veya mahle cok sikinti surekli sekman kanalini kiriyor heleki suan cikan pistonlar tamamen dandik malzemeden o yuzden cikma orj en guzeli 05354872726 birsey lazim olursa yaz bana link atarim bakarsiniz

Gta1994
13-11-2019, 10:36
Gesmis olsun komple gurupta vardi gti motoru sanzumanla beraber 4 bin zaten 700-1000 arasi sanzuman yapar alin takin bence hic ugrasmayin egerki kendi motorunuzu yapicaksaniz oem pistondan sasmayin conex veya mahle cok sikinti surekli sekman kanalini kiriyor heleki suan cikan pistonlar tamamen dandik malzemeden o yuzden cikma orj en guzeli 05354872726 birsey lazim olursa yaz bana link atarim bakarsiniz

teşekkür ederim abi .pistonda hasar yoktu bizde sekman kestirdik . çıkma temiz krank , standart kol yatak ana yatak konuldu .307 kapak takıldı , marelli yağ pompası konuldu . sadece içinde bir iki eksik parça kaldı o kadar . birşey lazım olursa mesaj atarım abi sağol .

Gta1994
13-11-2019, 10:49
Gesmis olsun komple gurupta vardi gti motoru sanzumanla beraber 4 bin zaten 700-1000 arasi sanzuman yapar alin takin bence hic ugrasmayin egerki kendi motorunuzu yapicaksaniz oem pistondan sasmayin conex veya mahle cok sikinti surekli sekman kanalini kiriyor heleki suan cikan pistonlar tamamen dandik malzemeden o yuzden cikma orj en guzeli 05354872726 birsey lazim olursa yaz bana link atarim bakarsiniz

birde abi bir konuda kafam karıştı 307 trigger kasnağı kullandım , ayarlı kasnak bulana kadar sorun olurmu ?

Schumi
13-11-2019, 20:09
307 kapağı az taşlayın yoksa sıkıştırması düşük olur ince conta ile bile.

Gta1994
13-11-2019, 22:06
307 kapağı az taşlayın yoksa sıkıştırması düşük olur ince conta ile bile.

307 kapagı taşlandı dediğiniz gibi , sadece tek bir şey kafama takıldı 307 kasnak kullanmak zorundayım ayarlı kasnak bulana kadar . 307 kasnak kullanırsam sorun olurmu ?

Schumi
15-11-2019, 16:50
Sentede takarsan birşey olmaz.

BEEPower
02-12-2019, 01:43
teşekkür ederim . sıfır parça bulsam alacağım zaten . bu arada motoru yapacak olan benim . yani usta yok .
usta 8 bin tl net alır ıvır zıvır 10 bin tl net gider hergangi bir garajda .
bu konu ile alakalı ben motoru toplarken video ve resimler paylaşılacak . belki birilerine yardımcı olur.

Reis komple motor 3 lira hangi 8 liraya stock makine yaptırıyosun :D

Gta1994
02-12-2019, 20:46
Reis komple motor 3 lira hangi 8 liraya stock makine yaptırıyosun :D

abi şimdi şöyle masraf listesi
ama sadece motorla bitmiyorki, içine girdikçe çıkıyor .
1.) krank mili - 750 tl
2.) 307 üst kapak dolu - 1.400 tl
3.) rektefiyeci + kapak - 1.000 tl
4.) 307 kasnaklar 500 tl
5.) kol yatak , ana yatak , kenar yataklar - 350 tl
6.) salıncaklar , diskler , balatalar , amortisörler , yağ pompası ve zinciri , marelli bobinler , yaylar , tüm orjinal sensörleri , komple yeniden şema çizilerek
torpido içinden fan tesisata kadar yeni elektrik tesisatı , triger seti , baskı balata set , akslar , komple çift fan , radyatör , kalorifer radyatörü , direksiyon kutu tamir , hidrolik direksiyon kutu tamir , contalar ve filtreler + yağ , fren bakımları , komple şanzıman tamiri vs unuttuğum pek çok şeyle totalde 15.000 bulmuştur .u

Gta1994
02-12-2019, 20:47
Sentede takarsan birşey olmaz.

teşekkür ederim abi . hallettim .