Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Genelde Yatan Araç İçin Akü Tavsiyesi



Strich Acht
07-11-2019, 22:36
Merhabalar, benim mercedesin akü muhabbeti bayağı sıkıcı olmaya başladı, yardımlarınızı rica ediyorum :)
2013'ten beri biten 3. veya 4. akü oldu artık. Akünün de min 100 amper olması gerekiyor marş basması için, can yakıyor haliyle...

Aracın genel kullanımını ayda veya 2 ayda 1 kere 1 gün olarak özetleyebiliriz.

Sonuncu akü en uzun süre idare edendi aslında, bir kere yata yata bitmişti yine ev tipi şarj cihazıyla şarj ettim uzun süre, toparladı ara ara bindim yine.
Sonrasında yurtdışına çıkmadan önce kutupbaşlarını sökük bıraktım, 1,5 yıl hiç dokunmadım araca, döndüğümde yeni akü alırım ama yine de bir deneyeyim diye denediğimde aracı sanki 1 hafta önce bırakmış gibi anında bastı marş.

Bunun da üzerinden ayda 1 olmak üzere kutupbaşları sökülü olmadan devam ettim yaklaşık son 8 aydır. Ama en son artık pes etti sanırım, evde de şarj etsem marş basmıyor.

Not: akü platin classic 100 veya 105 amper, araç 1968 w115 240D


1- Bu akünün bu şartlarda ne kadar dayanması beklenebilirdi ?
2- Bu şartlar altında kullanılabilecek daha uygun bir akü tipi/markası var mıdır?
3- Her kullanımdan sonra kutupbaşları sökülse faydası olur mu?
4- Yatan akü neden biter? Böyle durumlara özel bir akü var mı?
5- Aracımda kontrol etmem/yenilemem gereken bir aksam var mı sizce? (kablolar, marş, şarj aksamı gibi)

Şeklinde sorularım mevcut, yardımcı olabilirseniz sevinirim.

onn_dear
08-11-2019, 11:20
Yürütmeseniz de arada durduğu yerde siz veya güvenilir birileri çaliştırsa rölantide hem akü uzun ömürlü olur hemde motorun içinde yağ bir döner faydalı olur. En kral akü bile şarj etmezse biter.

sasuta
08-11-2019, 12:37
Küçük bir akü şarj aleti alın.

Birkan61
08-11-2019, 13:08
Küçük bir akü şarj aleti alın.

+1 bende bunu tavsiye edecektim

Ben tekzenden aldım 190 liramı neydi black decker tavsiye ederim tam f/p ürünü

E39un 100 amperini şarj ettim aldığım ürünle başarılı bir şekilde

Strich Acht
08-11-2019, 13:10
Yürütmeseniz de arada durduğu yerde siz veya güvenilir birileri çaliştırsa rölantide hem akü uzun ömürlü olur hemde motorun içinde yağ bir döner faydalı olur. En kral akü bile şarj etmezse biter.

Şu an vaktim olmadığı için böyle maalesef, yoksa dediğiniz en doğrusu.


Küçük bir akü şarj aleti alın.

Şarj aleti var ancak aracın durduğu garajda priz yok :)

DOHC
08-11-2019, 13:37
Jel akü falan alsanız, aküyü akü battaniyesi ile falan sarsanız fark eder mi acaba?

CloudGrey
08-11-2019, 14:41
o kadar uzun süre aynı yerde yatması lastikler içinde iyi değil.
lastikler yer yapar.

bir şekilde 10 günde bir biri çalışırıp 1 tur atsın

sasuta
08-11-2019, 15:20
Garajda priz olmaması kötü ama her seferinde akü almaktansa belli periyotlarla eve çıkartıp şarj edebilirsiniz.

blumenberg
08-11-2019, 22:09
Yürütmeseniz de arada durduğu yerde siz veya güvenilir birileri çaliştırsa rölantide hem akü uzun ömürlü olur hemde motorun içinde yağ bir döner faydalı olur. En kral akü bile şarj etmezse biter.


durduğu yerde çalıştırmak da hiç sağlıklı değil, mümkün mertebe yürütmek gerekiyor

220T
08-11-2019, 22:29
Facebook'ta Daihatsu Terios grubuna göz atın.Kablo yaptılar,powerbank ile marş basıyorlar.Sizin için ideal yöntem. :)

Strich Acht
09-11-2019, 10:01
Jel akü falan alsanız, aküyü akü battaniyesi ile falan sarsanız fark eder mi acaba?
Jel akuler anlik yuksek amper vermek yerine uzun sure dusuk amper vermeye uygun diye biliyorum. Mars basmaya uygun olacagini sanmiyorum ?


o kadar uzun süre aynı yerde yatması lastikler içinde iyi değil.
lastikler yer yapar.

bir şekilde 10 günde bir biri çalışırıp 1 tur atsın
Lastiklerin basinci normalden yuksek tutuyorum bunun icin ama yine de bazen iniyor. Su an calistirip gezebilecek olan benim ama ayda bir vaktim oluyor en iyi ihtimal.


Garajda priz olmaması kötü ama her seferinde akü almaktansa belli periyotlarla eve çıkartıp şarj edebilirsiniz.
Bu mantikli geliyor bana da. Su aletten var elimde 1 hafta da bagli dursa kendi kendine dolu tutuyor akuyu asiri sarj etmeden.

https://www.tekzen.com.tr/blackdecker-bdv090-100-amper-6volt12volt-aku-bakim-sarj-cihazi-2401134?gclid=CjwKCAiAwZTuBRAYEiwAcr67Oat0p9z6ajMF 3A-sZvCz0-GKDcvihYM2v8C1vklSr5k2aDaNczjUAhoC0ysQAvD_BwE


durduğu yerde çalıştırmak da hiç sağlıklı değil, mümkün mertebe yürütmek gerekiyor
Haklisiniz aracin akuyu toparlamasi icin en az 30 dk yurumesi lazim.

Facebook'ta Daihatsu Terios grubuna göz atın.Kablo yaptılar,powerbank ile marş basıyorlar.Sizin için ideal yöntem. :)
Bunu merak ettim buyuk ihtimalle isimi gormez ama bakacagim :)

sasuta
09-11-2019, 13:06
Elinizdeki şarj cihazı işinizi görür. Marş yaptıran powerbanke benzeyen aletler sıradan powerbank değiller. Anlık yüksek akım verebilen spesifik cihazlar. Aynı zamanda powerbank görevi de görüyorlar tabi ki. Ama onlar aküyü şarj etmek için değil anlık marş basabilmek için.

Strich Acht
12-11-2019, 10:07
şu powerbank konusunu araştırdım, ilginç gerçekten. Telefon powerbanki kadar aletler araba çalıştırıyor yahu aklım almadı bir türlü. Bir de tam şarjla 20-30 kere marş basabilir yazıyor resmen absürd bir durum. Biz arabalarda normal akü neden kullanıyoruz ki o zaman ?
Bu işin bir bug'ı veya açıklaması olmalı :)

Şu alet yurtdışında popüler ve iyi olanlarından biri sanırım;
GOOLOO: World’s Most Powerful Car Jump Starter | Indiegogo (https://www.indiegogo.com/projects/gooloo-world-s-most-powerful-car-jump-starter#/)

ontheair
13-11-2019, 14:32
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=I0utNemFsl8)

Anlık akım için gerekirse kalem pil bile kullanılabiliyor :)

Garaja priz yaptırmak daha kolay bir çözüm olabilir. Showroom'larda yatan araçlarda uygulanan sistem ile uzun süre dayanabilir akü.

Maxi
14-11-2019, 07:47
Merhabalar, benim mercedesin akü muhabbeti bayağı sıkıcı olmaya başladı, yardımlarınızı rica ediyorum :)
2013'ten beri biten 3. veya 4. akü oldu artık. Akünün de min 100 amper olması gerekiyor marş basması için, can yakıyor haliyle...

Aracın genel kullanımını ayda veya 2 ayda 1 kere 1 gün olarak özetleyebiliriz.

Sonuncu akü en uzun süre idare edendi aslında, bir kere yata yata bitmişti yine ev tipi şarj cihazıyla şarj ettim uzun süre, toparladı ara ara bindim yine.
Sonrasında yurtdışına çıkmadan önce kutupbaşlarını sökük bıraktım, 1,5 yıl hiç dokunmadım araca, döndüğümde yeni akü alırım ama yine de bir deneyeyim diye denediğimde aracı sanki 1 hafta önce bırakmış gibi anında bastı marş.

Bunun da üzerinden ayda 1 olmak üzere kutupbaşları sökülü olmadan devam ettim yaklaşık son 8 aydır. Ama en son artık pes etti sanırım, evde de şarj etsem marş basmıyor.

Not: akü platin classic 100 veya 105 amper, araç 1968 w115 240D


1- Bu akünün bu şartlarda ne kadar dayanması beklenebilirdi ?
2- Bu şartlar altında kullanılabilecek daha uygun bir akü tipi/markası var mıdır?
3- Her kullanımdan sonra kutupbaşları sökülse faydası olur mu?
4- Yatan akü neden biter? Böyle durumlara özel bir akü var mı?
5- Aracımda kontrol etmem/yenilemem gereken bir aksam var mı sizce? (kablolar, marş, şarj aksamı gibi)

Şeklinde sorularım mevcut, yardımcı olabilirseniz sevinirim.

sizin sorun aküde değil araçta
o yüzden akü tarafında çözüm değil araç tarafında çözüm arayın
araçta olmaması gereken bir sorun var yani kapalıyken açık kalan akım çeken birşey var

4 kere değil 42 kere akü için servise, akücüye, elektrikçiye gidin 42 tane akü satarlar size
aynı klima gazı gibi, ne kadar severler gaz basmayı her sene
kimse bakmak istemez alla alla bu gaz nereye gidiyor amq!!
ver her seferinde 150tl ohh ne güzel

akü işide buna benzer
yeni akü yeni akü misss
zaten kimse kaçak testi yapmayı bilmez, hemen suçlu akü olur

Strich Acht
28-01-2020, 09:34
konuyu uplıyorum.
şarj aleti al, arabayı çalıştır, elektrikçiye git vb. tavsiyeleriniz için teşekkürler ancak bana bunlardan ziyade, konu hakkında gerçekten bilgisi olan arkadaslardan akü tavsiyesi rica edeceğim.

800-850cca üzeri, uzun ömürlü, titreşime dayanıklı, şarj edilebilir, kolayca ölmeyecek bir akü tavsiyesine ihtiyacım var.

teşekkürler.

B16
28-01-2020, 09:53
konuyu uplıyorum.
şarj aleti al, arabayı çalıştır, elektrikçiye git vb. tavsiyeleriniz için teşekkürler ancak bana bunlardan ziyade, konu hakkında gerçekten bilgisi olan arkadaslardan akü tavsiyesi rica edeceğim.

800-850cca üzeri, uzun ömürlü, titreşime dayanıklı, şarj edilebilir, kolayca ölmeyecek bir akü tavsiyesine ihtiyacım var.

teşekkürler.

Akü şalteri taktırın. Araç yatacağı zaman şalteri kapatırsınız. Klasik araçlara öyle yapıyoruz akü bitme sorunu olmadı hiç.

Not: Hangi akü olursa olsun yatan araçta bitecek.

serkansozen
28-01-2020, 09:54
OPTİMA Akü bu konuda ulaşabileceğiniz son noktadır..
Sorununuzu çözer demiyorum ama bozulmaz ve dururken bitmez..
Yani Optima da aynı sorunu yapar ise daha iyi bir akü aramaktan vazgeçip başka bir çözüm bulmak gerekir :)
Best Batteries - Car, Truck, Marine | OPTIMA(R) Batteries | Ultimate Deep Cycle and Starting Batteries (https://www.optimabatteries.com/en-us)

Strich Acht
28-01-2020, 10:19
Akü şalteri taktırın. Araç yatacağı zaman şalteri kapatırsınız. Klasik araçlara öyle yapıyoruz akü bitme sorunu olmadı hiç.

Not: Hangi akü olursa olsun yatan araçta bitecek.

orijinalliği bozmadan nasıl bir şalter uygulaması yapabilirim? Nereye konumlandırmak lazım ?


OPTİMA Akü bu konuda ulaşabileceğiniz son noktadır..
Sorununuzu çözer demiyorum ama bozulmaz ve dururken bitmez..
Yani Optima da aynı sorunu yapar ise daha iyi bir akü aramaktan vazgeçip başka bir çözüm bulmak gerekir :)
Best Batteries - Car, Truck, Marine | OPTIMA(R) Batteries | Ultimate Deep Cycle and Starting Batteries (https://www.optimabatteries.com/en-us)

o fiyat ne yahu nükleer pil mi takıyoruz arabaya? :D

B16
28-01-2020, 12:56
orijinalliği bozmadan nasıl bir şalter uygulaması yapabilirim? Nereye konumlandırmak lazım ?



o fiyat ne yahu nükleer pil mi takıyoruz arabaya? :D

Akünün hemen yanına

Aku Devre Kesici Şalter (ısıya Dayanıklı) 100a-500a - n11.com (https://urun.n11.com/diger/aku-devre-kesici-salter-isiya-dayanikli-100a-500a-P380961916?gclid=EAIaIQobChMI1c7hneil5wIVFZ3VCh0fD QifEAQYASABEgIzN_D_BwE&gclsrc=aw.ds)

Şu tarz bi ürün. Hatta biraz daha göze hoş gelenini bile bulabilirsiniz.

Grimlord
28-01-2020, 13:31
orijinalliği bozmadan nasıl bir şalter uygulaması yapabilirim? Nereye konumlandırmak lazım ?






Benim clioda da aynı sistem takılmıştı, akünün hemen yanına şalter yapılmış, kullanmayacağım zaman şalteri kapatıp şalter anahtarını yanıma alıyordum, böylelikle çalınma riski de epey düşüyordu. ( benim akü bagaja alınmıştı)

https://i.ibb.co/0s4JrCF/Inked-IMG-20180106-154639-LI.jpg

Strich Acht
28-01-2020, 15:14
Akünün hemen yanına

Aku Devre Kesici Şalter (ısıya Dayanıklı) 100a-500a - n11.com (https://urun.n11.com/diger/aku-devre-kesici-salter-isiya-dayanikli-100a-500a-P380961916?gclid=EAIaIQobChMI1c7hneil5wIVFZ3VCh0fD QifEAQYASABEgIzN_D_BwE&gclsrc=aw.ds)

Şu tarz bi ürün. Hatta biraz daha göze hoş gelenini bile bulabilirsiniz.


Benim clioda da aynı sistem takılmıştı, akünün hemen yanına şalter yapılmış, kullanmayacağım zaman şalteri kapatıp şalter anahtarını yanıma alıyordum, böylelikle çalınma riski de epey düşüyordu. ( benim akü bagaja alınmıştı)

https://i.ibb.co/0s4JrCF/Inked-IMG-20180106-154639-LI.jpg

bunu yaptırabilirim teşekkürler, nedense aracın içine konacakmış gibi düşündüm şalteri böyleyse olur :)

Ahmet.S
28-01-2020, 23:21
Benimde akünün yanında şalter var.