Orijinalini görmek için tıklayınız : Octavia vRS | Dizel mi Benzin mi?
Özgür Güneş
12-11-2019, 08:23
Evet arkadaşlar,
Video yayına alınmış, ben videodaki Polocuyum :D benzinli aracın sahibi Gökçe abi, dizelin sahibi Ahmet abi ahmet3425
İyi seyirler
https://youtu.be/MY6ZmYlz1tY
rahmitanir
12-11-2019, 08:41
Valla benzin mi dizel mi ben de karar veremedim videodan sonra.
İki versiyon da, ihtiyaçlarını doğru tanımlayabilen insanlar için ilaç gibi araba.
Çok keyifli bir video olmuş gerçekten, dizelin yağ sıcaklığı sadece bende soru işareti oldu.
PiscocuK
12-11-2019, 09:12
Güzel video olmuş :)
Dizelin poloyu geçerken paylaşılan video çok gaddar
Güzel video olmuş,
Gerçekten kararsız bırakıyor iki versiyonda insanı :)
Versiyon seçimi için tek çıkar yolu, motor/egzoz sesi sanırım :)
Video güzel ve keyifli olmuş, piyasası artar vRS'lerin :)
Yalnız dizel octinin hararet 90'ı geçmiş, yağ sıcaklığı 150leleri. Bana pek normal gelmedi açıkçası. Sanırım motor soğutmakta yetersiz kalıyor.
individual
12-11-2019, 11:50
pistde senede 20.000km ustu yapiliyorsa dizel altinda yapiliyorsa benzinli derim.
isin sakasi tabi :D
güzel video olmuş ama ben de dizel octinin bu kadar ısınmasına şaşırdım. ayrıca yazılımdan sonraki tork değerine de maşallah.
ahmet3425
12-11-2019, 12:40
umarım izlerken keyif almıssınızdır.
dizelin yagı yeni ve temiz, L&Moly toptech 4200 var icerisinde dizel motorlardan cok anlamadıgım icin yorum yapamıyorum. pist sartlarında bu kadar ısınması normal mi anormal mi birsey diyemiyorum.
aftercoolerın buradaki etkisi nedir hiç bir fikrim yok :) yazılım ile alakalı yine bir fikrim yok önceki yazılımım da arac surekli arıza yakıyordu. yeni yazılımda aracta hiç bir sorun izlemleyemedim. ısınmanın yazılım ile alakası var mı yok mu o da muamma.
ek olarak ben kullanırken vites gecislerini hic bir zaman 4500 ü gecirmedim. sinan arac uzerinde cok deneyimli olmadıgı icin biraz redline gorduk ama olacak o kadar. onunlada ilgili olabilir bu asırı ısınma ve duman olayı. normalde bu kadar tütmüyor cunku 9:40 larda baya tütmüs :P
dizel motorlardan iyi anlayan birileri varsa yorumlarını bekliyorum.
umarım izlerken keyif almıssınızdır.
dizelin yagı yeni ve temiz, L&Moly toptech 4200 var icerisinde dizel motorlardan cok anlamadıgım icin yorum yapamıyorum. pist sartlarında bu kadar ısınması normal mi anormal mi birsey diyemiyorum.
aftercoolerın buradaki etkisi nedir hiç bir fikrim yok :) yazılım ile alakalı yine bir fikrim yok önceki yazılımım da arac surekli arıza yakıyordu. yeni yazılımda aracta hiç bir sorun izlemleyemedim. ısınmanın yazılım ile alakası var mı yok mu o da muamma.
ek olarak ben kullanırken vites gecislerini hic bir zaman 4500 ü gecirmedim. sinan arac uzerinde cok deneyimli olmadıgı icin biraz redline gorduk ama olacak o kadar. onunlada ilgili olabilir bu asırı ısınma ve duman olayı. normalde bu kadar tütmüyor cunku 9:40 larda baya tütmüs :P
dizel motorlardan iyi anlayan birileri varsa yorumlarını bekliyorum.
videonun altına da benzer yorumlar gelmiş. Aman diyim ısınmaya dikkat. dizeli kırmak zor derler ama 150 sıcaklık bana pek normal gelmedi. araçta mevcut intercooler kaç litre biliyor musunuz ?
rahmitanir
12-11-2019, 14:35
Isınma konusunda, anladığım kadarı ile araç trafikte kalmış bir kaç tur, tam artık soğutmaya gelinecekken, trafik açılmış, sinan da o fırsatı kaçırmayayım diye gazlamış. Sonuçta video çekiliyor, temiz 1 tur görüntü lazım. Biraz bu sebeple yüksek sıcaklık görünmüş gibi.
kalipson
12-11-2019, 15:37
Duman olmayaydı iyiydi. Videonun hemen hemen tam kapanış anlarında gözüküyor
zyxtellow
13-11-2019, 16:03
umarım izlerken keyif almıssınızdır.
dizelin yagı yeni ve temiz, L&Moly toptech 4200 var icerisinde dizel motorlardan cok anlamadıgım icin yorum yapamıyorum. pist sartlarında bu kadar ısınması normal mi anormal mi birsey diyemiyorum.
aftercoolerın buradaki etkisi nedir hiç bir fikrim yok :) yazılım ile alakalı yine bir fikrim yok önceki yazılımım da arac surekli arıza yakıyordu. yeni yazılımda aracta hiç bir sorun izlemleyemedim. ısınmanın yazılım ile alakası var mı yok mu o da muamma.
ek olarak ben kullanırken vites gecislerini hic bir zaman 4500 ü gecirmedim. sinan arac uzerinde cok deneyimli olmadıgı icin biraz redline gorduk ama olacak o kadar. onunlada ilgili olabilir bu asırı ısınma ve duman olayı. normalde bu kadar tütmüyor cunku 9:40 larda baya tütmüs :P
dizel motorlardan iyi anlayan birileri varsa yorumlarını bekliyorum.
Bunu video altına yazmıştım 4500 üzerini çok gereksiz döndü ısınması haricinde performansı da törpüledi araca maşallah çok güzel birde lastikten olsa gerek sizinki daha iyi tutunmuş benzinli olan baya yüzüyordu keyifli sürüşler.
Özgür Güneş
13-11-2019, 16:13
Valla benzinlide Pilot Sport 4S var ama en kötü semi slick en iyi radialdan iyi oluyor pistte :)
Yağın bu kadar ısınması pek ıyı olmamıs
toptec e bence ceratec de kullanın derım ben
benım ıstanbul park da 125 ı kesınlıkle gecmıyor yagı oda ust uste 3 hot lap yapınca max o sevıyelerı goruyorum.
veya aldıgınız yag sahte olabılır...
Vıdeo cok keyıflı olmus Sınan ın anlatımı samıyetı guzel
mikelazi
13-11-2019, 18:16
yağ ısısı 150 lerdeyken iat ve coolant ısısınıda görebilseydik.
bence motordan önce turbo cortlar.yağ castrolse çoktan suya bağlamıştır.
Arabanın rayda gibi gitmesini ben de belirtmiştim sana körfezde. Gerçekten kopmuyor, beni çok şaşırtmıştı. Ayrıca koltuklar da müthiş. :)
Sarı rs'in de sahibi ve deneme turunda araç içinde olan insan da güzel insanlar. Araçları da kesinlikle güzel.
Ben ikisinin arasında kalsam çok km derdim yoksa kesinlikle benzinli alırdım.
ahmet3425
14-11-2019, 11:36
Yağın bu kadar ısınması pek ıyı olmamıs
toptec e bence ceratec de kullanın derım ben
benım ıstanbul park da 125 ı kesınlıkle gecmıyor yagı oda ust uste 3 hot lap yapınca max o sevıyelerı goruyorum.
veya aldıgınız yag sahte olabılır...
Vıdeo cok keyıflı olmus Sınan ın anlatımı samıyetı guzel
bende octi ile daha önce 2 kez cıktım. ustune cekimden sonra 1 seans daha cıktım 140 lara yaklasıyordu ama gecmedi. cok redline yaptık ondan oldu kanımca. yağ her zaman kendim guvenilir satıcılardan alıyorum sahte olma olasılıgı yok.
ek olarak katkı muhabbetlerine sıcak bakmıyorum zamanında değişen yağ/yağ filtresi bence yeterli.
Arabanın rayda gibi gitmesini ben de belirtmiştim sana körfezde. Gerçekten kopmuyor, beni çok şaşırtmıştı. Ayrıca koltuklar da müthiş. :)
Sarı rs'in de sahibi ve deneme turunda araç içinde olan insan da güzel insanlar. Araçları da kesinlikle güzel.
Ben ikisinin arasında kalsam çok km derdim yoksa kesinlikle benzinli alırdım.rayda gibi giden araba hangisi? Kopmayan? Merak ettim..
Ahmet eski dostumdur.
Bir önerim olucaktır kendisine
Bu araç limitlerde kullanımda başına iş açar
Yağ soğutucuyu extra işlem yapmazsan
O sıcaklıklarda yağ hem sıkıntılı hemde özelliğini kaybetmeye başlayacak
SuperB olan arkadaşımda girdi 10 kasımda onada dedim sallamadı
2. Turun ortasında az kalsın eline alacaktı
Ona şunu dedim gözün yağ sıcaklığında olsun
Pistten sonra yağını değiştir dedim onada sende değiştir
Arabaya çok ellemekte sen sevmezsin hard setup filan
Yağ sıcaklığını min yükseklikte tutmak için farklı marka model araştır belki daha iyi malzeme çıkabilir
Bu pist günü eğer yazın olsaydı ne olacaktı asıl soru bu
Sakat dereceler bence dikkatli ol
rayda gibi giden araba hangisi? Kopmayan? Merak ettim..
Bu konu altına yazdığıma ve ikisi de aynı yürürde araçlar olduğuna göre octavia vrsten bahsediyorumdur sanırım çok da kapalı şekilde yazmamışım merak etmenizi gerektirecek durum yokmuş, ama yine de yazayım.
Stock süspansiyon olmasına rağmen körfezde gayet iyi tutuşu vardı bunu belirttim.
ahmet3425
14-11-2019, 12:34
Ahmet eski dostumdur.
Bir önerim olucaktır kendisine
Bu araç limitlerde kullanımda başına iş açar
Yağ soğutucuyu extra işlem yapmazsan
O sıcaklıklarda yağ hem sıkıntılı hemde özelliğini kaybetmeye başlayacak
SuperB olan arkadaşımda girdi 10 kasımda onada dedim sallamadı
2. Turun ortasında az kalsın eline alacaktı
Ona şunu dedim gözün yağ sıcaklığında olsun
Pistten sonra yağını değiştir dedim onada sende değiştir
Arabaya çok ellemekte sen sevmezsin hard setup filan
Yağ sıcaklığını min yükseklikte tutmak için farklı marka model araştır belki daha iyi malzeme çıkabilir
Bu pist günü eğer yazın olsaydı ne olacaktı asıl soru bu
Sakat dereceler bence dikkatli ol
eski yazılım varken ve dp yokken haziran da cıktım hava 35 derecelerdeydi araba kendini kıstı resmen yurumedi ama yag yine 130 lu derecelerde geziyordu. ilk hot lapı attıgımda zamana baktım 2.52 bitane daha attım baktım cacık yok bıraktım zorlamadım 3 tur sogutma yapıp iceri girdim ve sonraki yaz sıcagı pist gunlerine katılmama kararı aldım. nisan/mayıs-eylul/ekim/kasım iyidir.
Bu konu altına yazdığıma ve ikisi de aynı yürürde araçlar olduğuna göre octavia vrsten bahsediyorumdur sanırım çok da kapalı şekilde yazmamışım merak etmenizi gerektirecek durum yokmuş, ama yine de yazayım.
Stock süspansiyon olmasına rağmen körfezde gayet iyi tutuşu vardı bunu belirttim.
Rayda giden bi araba yok o yuzden sordum. Iki aracta videoda soylendigi gibi asiri derecede onden kayiyor ve agirlik transferine de cok hassas.. ayni videoyu izlemedik heralde.. cunku rayda gibi giden bi araba yok...
zyxtellow
14-11-2019, 14:02
Benzinlide ps4s varda bu kadar kayıyorsa bilemiyorum çünkü fk2de aynı lastikleri kullandım piste çıkmadım ama pistte grip daha iyidir diye düşünüyorum fk2de kilit vardı ama çok daha güçlü bir araçtı skoda beni üzdü bir nebze.
Ahmet eski dostumdur.
Bir önerim olucaktır kendisine
Bu araç limitlerde kullanımda başına iş açar
Yağ soğutucuyu extra işlem yapmazsan
O sıcaklıklarda yağ hem sıkıntılı hemde özelliğini kaybetmeye başlayacak
SuperB olan arkadaşımda girdi 10 kasımda onada dedim sallamadı
2. Turun ortasında az kalsın eline alacaktı
Ona şunu dedim gözün yağ sıcaklığında olsun
Pistten sonra yağını değiştir dedim onada sende değiştir
Arabaya çok ellemekte sen sevmezsin hard setup filan
Yağ sıcaklığını min yükseklikte tutmak için farklı marka model araştır belki daha iyi malzeme çıkabilir
Bu pist günü eğer yazın olsaydı ne olacaktı asıl soru bu
Sakat dereceler bence dikkatli ol
SuperB le beraber döndük pisti 10 kasımda, keyifli görünüyordu :)
Bu arada yağ konusuna ben de değineyim,
150 derece görsem yağ sıcaklığında pistten sonra direk değiştirirdim şahsen ama öyle de bir şey var;
150 derece ciddi sıcaklık hani özelliğini kaybetmeye başlıyor diyoruz ama biraz bakınınca ve ahmet3425 abi Liqui Moly 4200 kullanıyorum diyince HTHS değerlerine baktım, 3.5 ve üzeri olarak belirtmiş LM sitesinde (https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000323/3706-TopTec42005W-30-56.0-en.pdf) ki bu da yağın yakıt ekonomisine katkısını o sıcaklıkta bırakıp motoru koruyucu özelliğini ortaya koyduğu değer anlamına geliyor aslında.
PDF in 3. sayfasında sol sütunu okumayı tavsiye ederim daha detaylı bilgi için.
http://www.duronthetougherthebetter.com/pdfs/Petro-Canada%20Digital%20HTHS%20White%20Paper_UK_HiRes.p df
Bu da ayrı bir alıntı..
HTHS viscosity is not new, with SAE J300 limits defined as far back as the early 1990s. HTHS measures the lubricant’s resistance to flow at elevated temperatures under constant shear and high speeds between moving parts which have narrow tolerances—the lower the measured number, the lower the resistance to flow and the higher the anticipated fuel efficiency benefits.
Original equipment manufacturers (OEM) are moving to lower HTHS viscosity engine lubricants for their latest engine hardware designs in order to deliver greater fuel efficiency.
Benzinlide ps4s varda bu kadar kayıyorsa bilemiyorum çünkü fk2de aynı lastikleri kullandım piste çıkmadım ama pistte grip daha iyidir diye düşünüyorum fk2de kilit vardı ama çok daha güçlü bir araçtı skoda beni üzdü bir nebze.
PS4 gündelik hayatta kullandığım en güzel lastikti her anlamda ama pistte yumuşak hamurdan ötürü ziyan oluyor ve aşırı ısındığı için tutunma kaybı yaşıyor dolayısıyla. FK2 de kilit sayesinde daha iyi tutunur tabi ki sonuçta videodaki 2 octi de open-diff
individual
14-11-2019, 19:11
DSG yazılımda devir kesiciye kaldığını gördüm.bu sonradan yapılan butun dsg yazılımlarında geliyormu yoksa bu farklımı ?
ilk kez gördüm cünkü.
DSG yazılımda devir kesiciye kaldığını gördüm.bu sonradan yapılan butun dsg yazılımlarında geliyormu yoksa bu farklımı ?
ilk kez gördüm cünkü.
isteğe göre yapılabilir,
launch control,
rev limiter,
vites değişim hızı optimizasyonu
hepsi bütün halinde, veya tek tek yapılabilir.
individual
14-11-2019, 21:07
isteğe göre yapılabilir,
launch control,
rev limiter,
vites değişim hızı optimizasyonu
hepsi bütün halinde, veya tek tek yapılabilir.
launch control görmüştüm'de rev limiter ilk defa denk geldi.
güzel bir olay standart dsg kendi değişim yapıyor manuel modun bir anlamı kalmıyordu.
aslında uç bir düşünce ama + yön ile - yön leri değiştirbilirmiyiz acaba :)
Vites çekince büyümesi gerekiyor dsglerde bence ters.
DSG yazılımda devir kesiciye kaldığını gördüm.bu sonradan yapılan butun dsg yazılımlarında geliyormu yoksa bu farklımı ?
ilk kez gördüm cünkü.
Leventte yazmis gerci ama bende ekliyim. Bu videodaki sari benzinli octavia nin dsg yazilimini ben yaptim. dsg yaziliminda sanzimanin bircok hareketini yeniden programlayabiliyoruz. Selenoidlerin basinclarindan vites atma devirlerine ve kucultme devirlerine kadar.. dsg yazilimi sonrasinda aracin keyfi cok daha yukseliyor.
ahmet3425
14-11-2019, 22:32
Dsg nin zaten en gicik tarafi, vitesleri dusururken adana uzerini kullaniyor olmasi, masallah yazilim cok iyi olmus patir kutur vites dusuruyor alet...
Dsg nin zaten en gicik tarafi, vitesleri dusururken adana uzerini kullaniyor olmasi, masallah yazilim cok iyi olmus patir kutur vites dusuruyor alet...
Tesekkurler.. yazilimi hazirlarken bazi ozellikleri bazi konumlarda iptal ettim. D modunu s modunu ve manuel modunu daha kisisellestirdim. Biraz zaman aliyor ama yeni sw ye sahip yeni dsg sanzimanlarin yavaslatilmis halini duzeltmis olduk. Keyifli guzel bi arac vrsler.. iyi gunlerde kullanin sizde araciniz cok guzel olmus
mqb: sevemedim kara gözlüüüm
maşallah yine de
kalipson
15-11-2019, 08:06
Zamanında manuelleri geleydi iyiydi :/
launch control görmüştüm'de rev limiter ilk defa denk geldi.
güzel bir olay standart dsg kendi değişim yapıyor manuel modun bir anlamı kalmıyordu.
aslında uç bir düşünce ama + yön ile - yön leri değiştirbilirmiyiz acaba :)
Vites çekince büyümesi gerekiyor dsglerde bence ters.
Bence de hızlanırken vites büyütürken ileri itmek, vites küçültürken geri çekmek daha mantıklı :)
zyxtellow
15-11-2019, 22:59
Bence de hızlanırken vites büyütürken ileri itmek, vites küçültürken geri çekmek daha mantıklı :)
Normalde çektiğimizde büyümesi olması gerekendir hızlanma anındaki momentten ötürü vitesi kendimize çekmek daha kolay ve içgüdüsel örneğin ralli araçları diyebiliriz.
Normalde çektiğimizde büyümesi olması gerekendir hızlanma anındaki momentten ötürü vitesi kendimize çekmek daha kolay ve içgüdüsel örneğin ralli araçları diyebiliriz.
Tercih meselesi elbette ama sonuçta 9G kuvvet ile seni iten bir roket içinde değiliz.
Koltuğunu sezlong gibi yatırmaz, sırtlığını arka koltuğa değecek kadar geri itmezsen koltuğu, her koşulda vites elinin altında olur :).
KALENDAR
16-11-2019, 23:17
Kişisel görüş ; Devir seven benzin, Tork seven dizel tercih etmeli. Benim tercihim TORK dizelden yana
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.