Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren Hidroliği Değişimi Hakkında
Aracımın fren hidroliğini değiştirmek uzun süredir aklımda olan ancak sürekli ertelediğim bir bakım.
Sanayide de genel olarak “değişmez, ilave edilir” diye bir kanı var.
Bu sebeple değişimi kendim yapacağım. Zor bir işlem değil. İzlediğim videolardan gördüğüm kadarıyla kaliper üzerindeki tapaya hortumla bir kap bağlayıp, pedalı 2-3 kez pompaladıktan sonra tapayı gevşetip hidroliğin gelmesini beklemek. Bu esnada hidrolik haznesi sürekli kontrol edilerek hava yapmadan yeni hidrolik ekleyerek hidroliğin kalipere kadar ulaşmasını beklemek. Değişimi bu şekilde yapacağım.
Araştırdığımda benim aracın hidroliğinin DOT4 tipte olduğunu öğrendim.
Ayrıca bazı yerlerde tavsiye olarak fren sistemi ne marka ise yağın da o marka kullanılması tavsiye edilmiş. Benim aracımın fren sistemi gördüğüm kadarıyla ATE marka. (Kaliperlerim ATE, fren merkezi de muhtemelen aynı markadır.)
Nette fiyatlara baktığımda ATE hidroliğinin en çok bilinen Bosch markadan neredeyse 2,5 kat daha pahalı olduğu.
Bosch’un litresi 45 lira civarı iken ATE’nin litresi 115 lira ve satan sadece bir kaç satıcı var.
Bu sebeple hem hangi yağı kullanmak konusunda karar vermek hemde tecrübelerden faydalanmak adına konu açıp danışmak istedim.
Tek kişi yapman zor, 2 kişi olmanız daha uygun.
DOT değeri genelde hidrolik kapağında yazar.
ATE-Bosch vs markaların kutularında kaynama dereceleri yazıyorsa bak, yüksek olan iyidir.
Tek kişi yapacaksanız camsil şişesinin başlığını sökün.Hortumun ucunu modifiye edin,pompalama sıkıntısını aşmış olursunuz.Hidrolik de kılavuzun önerdiği ölçü ve sertifika çerçevesinde seçilmeli.
Tek kişi yapacaksanız camsil şişesinin başlığını sökün.Hortumun ucunu modifiye edin,pompalama sıkıntısını aşmış olursunuz.Hidrolik de kılavuzun önerdiği ölçü ve sertifika çerçevesinde seçilmeli.
Bu dediğiniz şekilde yapmak için camsil şişesinin fısfısını vakum oluşturmak için kullanacağım sanırım. Hidrolik haznesinin kapağı açık bırakıp bu fısfıs ile kaliperdeki tahliyeden vakum yaparak çekersen hidrolik kolayca gelir mi?
valla ben zorla ustama 3 kişi yaparak yapmıştım. ben arabanın içinde pompaladım, biri hidrolik dökme işini diğeride yeni hidrolik gelip gelmediğine bakarak çözmüştük. her fren de ayrı ayrı sökerek yaptık.
ben motul'un dot4'ünü kullandım. piste filan da girdim standart araçta problem yaratmadı.
Bu dediğiniz şekilde yapmak için camsil şişesinin fısfısını vakum oluşturmak için kullanacağım sanırım. Hidrolik haznesinin kapağı açık bırakıp bu fısfıs ile kaliperdeki tahliyeden vakum yaparak çekersen hidrolik kolayca gelir mi?
https://youtu.be/Af0SYcbzIbo
Mantığı çok iyi anladım. Amaç ayağı frenden çekince tekrar hava emilmesini engellemek. Sprey ile de gayet güzel olmuş.
Eşimden de yardım isteyebilirim. En azından frene basma kısmını o halleder :)
Teşekkürler. İyi bir havada ilk fırsatta halledeceğim inşallah.
Sonucu merak ediyorum. :)
Benim usta kaynama derecelerinin çok farkı yok parana yazık olmasın dedi petrol ofisininkini aldım bir sıkıntısını görmedim
Bana da serviste falan değişmez, eksilirse değişir vs diyorlardı, geçen ağır bakımda valeo'nun aldığım hidroliklerini geri iade ettim artık :D sadece işçilik de 100 lira tutuyordu bu arada sanayide frenciye sorduğumda
Valeo DOT4 hidrolik 1.5 litresi (3x 500 mL) 65 liraya gelmişti n11'de
Vw 4 yılda bir değiştiriyor hidrolikleri. (yetkili servis)
mikelazi
25-11-2019, 13:50
aracım dot4
ben motul dot5.1 aldım.sıkıntı olurmu???
bir kaç yerde araştırdım.normal dot. değerinin altı olmaz,üstü olur deniyor.
aracım dot4
ben motul dot5.1 aldım.sıkıntı olurmu???
bir kaç yerde araştırdım.normal dot. değerinin altı olmaz,üstü olur deniyor.
Uyar, sorun olmaz
Brake Fluid | MotoTribology (http://www.mototribology.com/articles/brake-fluid/)
https://i0.wp.com/www.mototribology.com/wp-content/uploads/2016/11/Brake-Fluid-Compatibility.png?w=323
Uyar, sorun olmaz
Brake Fluid | MotoTribology (http://www.mototribology.com/articles/brake-fluid/)
https://i0.wp.com/www.mototribology.com/wp-content/uploads/2016/11/Brake-Fluid-Compatibility.png?w=323
Sistem çalışır ama zamanla conta, oring gibi parçalar olumsuz etkilenebilir diye duymuştum.
Bana da serviste falan değişmez, eksilirse değişir vs diyorlardı, geçen ağır bakımda valeo'nun aldığım hidroliklerini geri iade ettim artık :D sadece işçilik de 100 lira tutuyordu bu arada sanayide frenciye sorduğumda
Valeo DOT4 hidrolik 1.5 litresi (3x 500 mL) 65 liraya gelmişti n11'de
Ustaya da yaptırabilirim 100 lira bir şey değil ama uğraşmaktan zevk alıyorum. Kendi yapabileceğim bir iş olduğu için ustaya gitmeden kendim halledeceğim inşallah.
aracım dot4
ben motul dot5.1 aldım.sıkıntı olurmu???
bir kaç yerde araştırdım.normal dot. değerinin altı olmaz,üstü olur deniyor.
DOT4 yerine 5.1 konulabiliyormuş.
Ben de Motul 5.1 alacağım.
Benim aracım da Dot4. Motul 5.1 koymuştum 1,5 sene oldu. Bir sıkıntı arz etmez.
GokhanK.
26-11-2019, 08:12
benimde dot4. motul 5.1 kullandım. yaklaşık 2 sene olacak. Frende ki o hidrolikten kaynaklı sertleşme taş gibi olma olayı yok. ben 2 litre almıştım. Frenci ilk önce sistemdekini bosaltti. sonra ilk 1 litreyi koydu. onu da bosaltti. sonra 2.ci 1 litreyi koydu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.