Orijinalini görmek için tıklayınız : 2018 üzeri Mercedes a veya a sedan kullananlar(klima sorunu)
Öncelikle konu yanlış yerde mi bilmiyorum
Soruma gelecek olursak motor ısınmayana kadar sıcak hava gelmiyor klima dan ac açık kapalı auto mod manuel hepsini denedim
Şimdi servise verdim servis normal diyor motor ısınınca sıcak geliyor diye
Normal mi bu motor da dizel geç ısınıyor dondum arabada
Bulunduğunu şehir soğuksa dizel araçta çok normaldir.
klimada ac yapınca sıcak hava gelmez ki
ben mi yanlış biliyorum?
sıcak hava olarak ztn motordaki ısıyı verir araç
klimada ac yapınca sıcak hava gelmez ki
ben mi yanlış biliyorum?
sıcak hava olarak ztn motordaki ısıyı verir araç
Ac klima motorunu açıyor benim bildiğim ama sıcak üflememesi normal sanırım demek klima da yazın soğuk yapan kışın sıcak yapma özelliği yok demek
Motor ısınmayana kadar soğuk gelecek sanırım hep
Demek servis haklı
Ama anlamadım bir noktada o zaman neden klima motoru çalışıyor
Ac klima motorunu açıyor benim bildiğim ama sıcak üflememesi normal sanırım demek klima da yazın soğuk yapan kışın sıcak yapma özelliği yok demek
Motor ısınmayana kadar soğuk gelecek sanırım hep
Demek servis haklı
Ama anlamadım bir noktada o zaman neden klima motoru çalışıyor
tuşa basıyorsun :D
speed_emre
21-01-2020, 12:26
klima içerideki nemi alması için otomatik çalışıyor.
Bulunduğunu şehir soğuksa dizel araçta çok normaldir.
Şehir soğuk araç 2019 model her araçta mi böyle yani motor ısınmayana kadar sıcak hava yok klimada?
klimada ac yapınca sıcak hava gelmez ki
ben mi yanlış biliyorum?
sıcak hava olarak ztn motordaki ısıyı verir araç
Facebook gruplarında çok görüyorum bu yorumu ama bence evet yanlış, havalandırmayı cama çevirince otomatik olarak AC de on olur örneğin, vw ve mercedeste böyle en azından :) buğu çözmek için kendi açmadığı durumlarda dahi ben ac'yi açarım. kışın ac açılınca sıcak vermekten vazgeçtiğini hiç görmedim
hus durum çok normal. benim benzinli polom'da da sabahları yaş sıcaklığı 50'yi geçince (6 dakika) ılımaya başlıyor, tam 10. dakikada sıcak hava vermeye başlıyor. Bu soğukta gözüm sürekli yol bilgisayarında olduğu için oradan takip ettim :D
Dizel biraz daha geç ısınıyor olabilir. Anormal bir durum yok. Hararet göstergesi de sizi yanıltmasın sadece su 90'a gelince hemen sıcak vermez, yağ dahil her şeyin ideal sıcaklığa gelmesi gerekiyor
klima içerideki nemi alması için otomatik çalışıyor.
Sadece nem için çalışıyor yani ısıtma özelliği yok
Facebook gruplarında çok görüyorum bu yorumu ama bence evet yanlış, havalandırmayı cama çevirince otomatik olarak AC de on olur örneğin, vw ve mercedeste böyle en azından :) buğu çözmek için kendi açmadığı durumlarda dahi ben ac'yi açarım. kışın ac açılınca sıcak vermekten vazgeçtiğini hiç görmedim
hus durum çok normal. benim benzinli polom'da da sabahları yaş sıcaklığı 50'yi geçince (6 dakika) ılımaya başlıyor, tam 10. dakikada sıcak hava vermeye başlıyor. Bu soğukta gözüm sürekli yol bilgisayarında olduğu için oradan takip ettim :D
Dizel biraz daha geç ısınıyor olabilir. Anormal bir durum yok. Hararet göstergesi de sizi yanıltmasın sadece su 90'a gelince hemen sıcak vermez, yağ dahil her şeyin ideal sıcaklığa gelmesi gerekiyor
buğu çözücüyü açınca klima da otomatik açılıyor ama sıcak hava vermiyor ki?
benim demek istediğim klimayı kışın soğukta ısıtsın diye çalıştırmakla yazın sıcakta soğutsun diye çalıştırmak farklı şeyler kışın klima yine motordaki sıcağı veriyor ama yukarıda dendiği gibi nemi alıyor olabilir ki buğuyu da böylece çözüyordur
Şehir soğuk araç 2019 model her araçta mi böyle yani motor ısınmayana kadar sıcak hava yok klimada?
Araç soğuksa soğuk üfler. Her araçta böyledir. Sıcak hava motorun sıcaklığından gelir. Sıcak üflemesi için ayrı bir donanım yoktur. (Webasto yoksa)
buğu çözücüyü açınca klima da otomatik açılıyor ama sıcak hava vermiyor ki?
benim demek istediğim klimayı kışın soğukta ısıtsın diye çalıştırmakla yazın sıcakta soğutsun diye çalıştırmak farklı şeyler kışın klima yine motordaki sıcağı veriyor ama yukarıda dendiği gibi nemi alıyor olabilir ki buğuyu da böylece çözüyordur
Kesinlikle haklısınız. Nem alma özelliğinden dolayı buğu çözümü hızlanıyor. Motor ısınmadığı zaman sıcak hava veremiyor her halükarda.
Ama klima açıkken sıcak hava vermez demek yanlış, ona değinmeye çalışıyorum. Yağ da dahil olmak üzere motor ideal çalışma sıcaklığına gelmeden de sıcak hava beklemek yanlış
Yoksa bilmeyen insanlar yanılabilir, ac açıkken sıcak hava gelmez, mutlaka kapatmalıyım diye düşünmemeliler :)
Hem genelde klima sisteminin uzun ömürlülüğü açısından kışın da arada bir egzersiz yaptırmakta fayda var diye düşünüyorum
Sadece nem için çalışıyor yani ısıtma özelliği yok
Ev kliması gibi düşünme.
Araba klimalarında 4 yollu vana yoktur. Sadece soğutma yaparlar, motor ısınınca ısıtma imkanına kavuşur.
Klimayı açarsan motor soğukken, extra olarak nemi alırsın içerdeki, araç camı buğu olmaz.
bugün hasdaldan istanbul havalimanına gittim geceden sabaha soğumuş araçla. göktürk kavşağını geçene kadar ( 20km civarı) sıcak hava üflemedi desem durumun vehameti anlaşılır herhalde :D araç 2.0 tdi caddy
bazı araçlarda elektrikli ısıtıcı olabiliyor. sıcaklık yükseğe ayarlıysa ac onu çalıştırıyor. ptc heater deniyordu galiba bazı focuslarda olduğunu söylemişti bi usta, ama başka hangi arabalarda var bilemiyorum.
Araç soğuksa soğuk üfler. Her araçta böyledir. Sıcak hava motorun sıcaklığından gelir. Sıcak üflemesi için ayrı bir donanım yoktur. (Webasto yoksa)
eski aracım c5 de bildiğimiz soba gibi bir rezistans vardı, araç soğuk olsa da 2 dk içinde ısıtacak kadar sıcak hava geliyordu. İçinde de webasto vs yok, std donanım.
2006 modeldi araba. Foto baktım ama bulamadım, ilk bindiğimde ben de anlamamıştım soğuk araba da bu hava nereden geliyor diye sonradan öğrenmiştim.
Arkadaşın sorununa gelirsek termostat kontrol edilebilir, eğer sıcaklık araba ısındıktan sonra da düşük ise.
bugün hasdaldan istanbul havalimanına gittim geceden sabaha soğumuş araçla. göktürk kavşağını geçene kadar ( 20km civarı) sıcak hava üflemedi desem durumun vehameti anlaşılır herhalde :D araç 2.0 tdi caddy
hocam araç kaç binde kaç yaşında bilmiyorum ama eski aracımda başıma geleni anlatiyim işyerim 25 km ydi 20 km civarı anca 2 tık oluyordu hep dizel araba geç ısınır diye diye avuttum kendimi meğersem termostat içten kırılmış su kaçırıyormuş bi değiştirdim hiç te o kadar geç ısınmadığını fark ettim :) yani 20 km 2.0 makinanın ısınması için bence yeterli bi zaman isterseniz bir kontrol ettirin
bazı araçlarda elektrikli ısıtıcı olabiliyor. sıcaklık yükseğe ayarlıysa ac onu çalıştırıyor. ptc heater deniyordu galiba bazı focuslarda olduğunu söylemişti bi usta, ama başka hangi arabalarda var bilemiyorum.
eski clio 3 ümde vardı 8 derecenin altında çabuk ısınıyordu klimadaki gibi devirde artıyordu arabaya bindiğimde 7 derece olsun die dua ediyordum bazen :D
Tüm yardımcı olan üyelere teşekkür ederim
blumenberg
24-01-2020, 01:07
bende x6 vardı, bazılarında opsiyonel olarak vardı o özellik, araba ısınmadan ısıtıyordu
Akizilkaya
24-01-2020, 09:00
Araçta Webasto olmadığı için motor ısınmadan sıcak vermemesi normal ;)
Mercedesin üst segmentlerinde Webastolu araçlar var diye biliyorum ama A serisinde yoktur.
Geçen sabah dikkat ettim A3 te (tdi) soğuk havada motor devri uzun bir süre 1200 dd civarı kalıyor sonra yavaş yavaş düşüyor daha çabuk ısınsın diye muhtemelen.
hocam araç kaç binde kaç yaşında bilmiyorum ama eski aracımda başıma geleni anlatiyim işyerim 25 km ydi 20 km civarı anca 2 tık oluyordu hep dizel araba geç ısınır diye diye avuttum kendimi meğersem termostat içten kırılmış su kaçırıyormuş bi değiştirdim hiç te o kadar geç ısınmadığını fark ettim :) yani 20 km 2.0 makinanın ısınması için bence yeterli bi zaman isterseniz bir kontrol ettirin
eski clio 3 ümde vardı 8 derecenin altında çabuk ısınıyordu klimadaki gibi devirde artıyordu arabaya bindiğimde 7 derece olsun die dua ediyordum bazen :D
benim söylediğim araç 2019 model valla nedense çok geç ısındı. normalde kendi aracım 1.6 tdi leon 5 km civarı yol yapınca ısınıyor ufaktan. işyerinin 3.0 tdi amarokları var onlar çok daha çabuk ısınıyorlar.
benzinli araçlar o konuda çok güzel yaz kış hemen ideal sıcaklığa yükseliyorlar
Auto modunda açarsan ısınamadım kadar üflemez, ısındıktan sonra üfler
Geçen sabah dikkat ettim A3 te (tdi) soğuk havada motor devri uzun bir süre 1200 dd civarı kalıyor sonra yavaş yavaş düşüyor daha çabuk ısınsın diye muhtemelen.
a3 gözünü seviyim abi direk ısıtıyordu gavur :)
individual
24-01-2020, 14:06
Motor blok döküm olanların araçların motor ısısı soğuk havada biraz geç olur ama ısındıkdan sonra kısa süreli parklarda inip binmelerde hemen soğumaz.
Motor blok alüminyum olanlarda ise motor hemen ısınır ama kısa süreli parklarda in bin stop durumlarında motor hemen soğur.
Alüminyum bloklarda motor hemen ısındığı için yağlama ve yakıt tasarrufu daha çabuk olur.
Onun için Markadan markaya hatta aynı marka model'de motor'dan motora farklar bundan dolayı olur.
klima içerideki nemi alması için otomatik çalışıyor.
yani sıcakta klimayı açınca benzinden çekmiyor mu? :)
bu sıcak olayını bende yıllardır merak ediyordum denk geldi konu..
individual
24-01-2020, 14:28
yani sıcakta klimayı açınca benzinden çekmiyor mu? :)
bu sıcak olayını bende yıllardır merak ediyordum denk geldi konu..
Aracın icine sıcak üflemesi şöyle oluyor.
Motorun ısısını fanlar ile çekip içeri üflüyor.
Ekstra olarak bir rezistans (ufo gibi) bir ısı üretip ondan gelen ısıyı bize vermiyor.
AC klima'da klima pompası çalışıyor onda ekstra bir yük biniyor tabi yakıt sarfiyatı artıyor.
Auto mod'da ise kışın dahi olsa AC devrede aktif gözüküyor klima panelinde ama devrede'mi o sıra kontrol etmek gerekir.
2018 model 3008 SUV var 1.6 dizel. Hava 0 derece dahi olsa marş bastıktan 10-15 sn sonra sıcak üflemeye başlıyor. İçeride bir türlü elektrikli resistant gibi bişi var. Fön makinesi mantığında. Onun sayesinde ısınıyor. Ama 2016 model 2008 SUV varken gene 1.6 dizel donuyordun. :)
2018 model 3008 SUV var 1.6 dizel. Hava 0 derece dahi olsa marş bastıktan 10-15 sn sonra sıcak üflemeye başlıyor. İçeride bir türlü elektrikli resistant gibi bişi var. Fön makinesi mantığında. Onun sayesinde ısınıyor. Ama 2016 model 2008 SUV varken gene 1.6 dizel donuyordun. :)
Bazı arabalarda farklı sistem var sanırım. 2004 vito vardı 1 2 km sonra ılık üflemeye başlardı. 1.3 Multijet puntom vardı 5km gitsemde sıcak vermezdi. Aynı motor astra h aldım 1 km gidiyorum hararet 45 dereceye geldimi başlıyor ılıktan vermeye. Arabalardaki sistem farklı sanırım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.