PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Brembo Fren Upgrade



kalipson
24-01-2020, 13:22
Hem güncel bi konu olsun, hem de bi ton bilgi kirliliği arasında istikameti kaybetmeyelim diye yeni konu açmak istedim..
Bilgisi/deneyimi/önerisi olanların teşifleri arz olunur.. :)

Megane 2 RS aracımın ön ve arka fren sistemini "külliyen" upgrade etmek istiyorum.
2 ana mesele var.
1. Önleri daha da büyütmek. 6 pot. (Jantlar zaten 18" olduğu için belli bi ölçüye kadar zaten müsaade ediyor. Hazır kitler de varmış; gördüm)
2. Arka frenleri de öndeki fabrikasyon sistem gibi 4 pot büyük kaliperli bişey yapmak istiyorum (Esas Ana mesele bu diyebiliriz :) )

Amaç hem frenaja sınıf atlatmak, hem de görsel şölen yaşamak. :)

Fikirlerinizi alabilirim. Yıllarımı pistlerde, vb. vb. geçirmedim. O yüzden illa Brembo olsun, şu marka olmasın gibi kriterlerim yok. Ama örnek veriyorum; önler x marka arkalar y marka olsun istemiyorum.

Bi de bunun için profesyonel seviyede, TR sınırları içerisinde (bi sorun, bakım, vb. hususlarında muhatap bulabilmek adına) nereye gitmeli?

MeRtCaN
24-01-2020, 14:08
El freni mekanık oldugu için ön kaliperi sanırım arkaya takarsanız extra birde el freni icin kaliper takmak gerekiyor

ama ön frenler için 6 pod fazlası ıle ıyı olacaktır hazır kıtlerı almanızı onerırım daha masrafsız

CloudGrey
24-01-2020, 15:13
Bremboooo :)

Arkaya 15 potta taksanız bir işinize yaramayacak çünkü fren gücünün %70den fazlası öndedir.
İleri giden arabada bu zaten bi fizik kanunudur :)
arka tekerlekti fren gücü ileri giden bir aracın freni yapması esnasında öne yığılacak ağırlık merkezine pekte dur diyemez :)

Big brake kit diyince zaten 4 teker için kit bulmak hem zor hemde aşırı pahalıdır.
Araştırmalarıma göre 360mm diske kadar 18 janta sığıyor meganda.
üstü için jant lastik işine girmek lazım.

Asıl fren modifiyesinde disk'i büyütmek modifiyedir, m4lum amaç padlerin bastığı alanı arttırmak olduğu için.
Bu disk büyüdü pad büyüdü otomatik padlere baskı yapacak piston sayılarıda artacaktır ;)

Disk materyalide bir modifiyedir örneğin ; seramik disk :)
neden seramik , çünkü seramik çok cabuk soğur..

tabi bu kadarına gerek varmı bilmiyorum.
marka olarak D2 standart üstü bir markadır , sanıyorum ortalama 20 bine mal olur bu iş...

süleymann
24-01-2020, 15:19
üzerindeki kaliperler brembo ise satarsanız talibim.

kalipson
24-01-2020, 15:26
Bremboooo :)

Arkaya 15 potta taksanız bir işinize yaramayacak çünkü fren gücünün %70den fazlası öndedir.
İleri giden arabada bu zaten bi fizik kanunudur :)
arka tekerlekti fren gücü ileri giden bir aracın freni yapması esnasında öne yığılacak ağırlık merkezine pekte dur diyemez :)

Big brake kit diyince zaten 4 teker için kit bulmak hem zor hemde aşırı pahalıdır.
Araştırmalarıma göre 360mm diske kadar 18 janta sığıyor meganda.
üstü için jant lastik işine girmek lazım.

Asıl fren modifiyesinde disk'i büyütmek modifiyedir, ***** amaç padlerin bastığı alanı arttırmak olduğu için.
Bu disk büyüdü pad büyüdü otomatik padlere baskı yapacak piston sayılarıda artacaktır ;)

Disk materyalide bir modifiyedir örneğin ; seramik disk :)
neden seramik , çünkü seramik çok cabuk soğur..

tabi bu kadarına gerek varmı bilmiyorum.
marka olarak D2 standart üstü bir markadır , sanıyorum ortalama 20 bine mal olur bu iş...

Arka diskler kendine has olarak çok küçük olmasa da halihazırda zaten öndekilere kıyasla ufak duruyo. Bi de bunun üzerine ön tarafı büyütünce (işlevselliğini, en doğrusunun o olacağı, vb. konulara hiç girmiyorum; haklısın) arka taraf daha da cücük gibi duracak :D

süleymann
24-01-2020, 15:30
Arka diskler kendine has olarak çok küçük olmasa da halihazırda zaten öndekilere kıyasla ufak duruyo. Bi de bunun üzerine ön tarafı büyütünce (işlevselliğini, en doğrusunun o olacağı, vb. konulara hiç girmiyorum; haklısın) arka taraf daha da cücük gibi duracak :D

Hatırladıgım kadarı ile arka diskler porya ile geliyor. Müdahale biraz daha zor olacaktır

CloudGrey
24-01-2020, 15:39
Arka diskler kendine has olarak çok küçük olmasa da halihazırda zaten öndekilere kıyasla ufak duruyo. Bi de bunun üzerine ön tarafı büyütünce (işlevselliğini, en doğrusunun o olacağı, vb. konulara hiç girmiyorum; haklısın) arka taraf daha da cücük gibi duracak :D

evet haklısın abi görüntü kötü baya kötü olur :D

teoride ön diskler arkaya takılır.ama uygulaması nasıl olur bir fikrim yok :)
ön disk daha büyük olduğundan sanıyorum yeni kaliper ayağı takılması gerekir.
yada komple ön podyası arkaya alınıp takılabilir...(tamamiyle atıyorum şuan)
ama kaliper el freninden dolayı uymayabilir.

kısaca emek zaman ve para gerekir :)

amerikaya yeniden keşfetmeye gerek varmı bilmiyorum :D
al abi öne <360 mm diskini 6 yada 8 pot kaliperini devam ;)

Front Big Brake Kit 356x32mm, Sport Caliper, Fixing discs - #RE02-F35621 - Renault MEGANE SPORT RS225 2.0T | D2racingsport.eu (https://d2racingsport.eu/d2-front-big-brake-kit-sport-fixing-356x32mm-8-pistons-for-renault-megane-sport-rs225-2-0t-2-aug-re02-f356spfx.html)

NakkaSss
24-01-2020, 15:43
Boşver gayet yeterli :D Güzel bir disk balata ile zıpkın gibi olur şu an ki frenler. :D

Schumi
24-01-2020, 17:12
Ön diskleri kaliper değiştirmeden büyütebilirsin. Arka tarafı büyütmek Renault grubunda zor çünkü arka teker bilyası fren diski ile beraber. Ayrıca arka fren diski katı halde ve ince. Bunu hava soğutmalı kalın bir disk ile değiştirdiğin zaman el freni kaliperini artık kullanamazsın. El freni kaliperi de Lambo benzeri bir arabadan çıkma oem yada Willwood veya genelde amerikan araçlara kit yapan bir firmadan ek olarak küçük el freni kaliperi alman gerekir. Ama arkaya 4 pot koymadan sadece arka diski büyüteyim dersen aynı kalınlıkta daha büyük disk ile yapılır. Kaliper bracket ile ileri alınır.

Daha önce yaptım defalarca ordan biliyorum. :)

kalipson
24-01-2020, 19:44
Ön diskleri kaliper değiştirmeden büyütebilirsin. Arka tarafı büyütmek Renault grubunda zor çünkü arka teker bilyası fren diski ile beraber. Ayrıca arka fren diski katı halde ve ince. Bunu hava soğutmalı kalın bir disk ile değiştirdiğin zaman el freni kaliperini artık kullanamazsın. El freni kaliperi de Lambo benzeri bir arabadan çıkma oem yada Willwood veya genelde amerikan araçlara kit yapan bir firmadan ek olarak küçük el freni kaliperi alman gerekir. Ama arkaya 4 pot koymadan sadece arka diski büyüteyim dersen aynı kalınlıkta daha büyük disk ile yapılır. Kaliper bracket ile ileri alınır.

Daha önce yaptım defalarca ordan biliyorum. :)

Teşekkür ederim. Çok net bilgilendirme oldu :)

Sanırım önlere daha büyük bi kit (6 piston), arkalara da eski orijinal sistemin aynısı fakat daha büyük bi disk takmak en makul çözüm olacak.

TR.de D2 Racing kim getiriyor? Distribütörü kim?

NakkaSss
24-01-2020, 23:21
Teşekkür ederim. Çok net bilgilendirme oldu :)

Sanırım önlere daha büyük bi kit (6 piston), arkalara da eski orijinal sistemin aynısı fakat daha büyük bi disk takmak en makul çözüm olacak.

TR.de D2 Racing kim getiriyor? Distribütörü kim?
erh Booster Erhan

kalipson
24-01-2020, 23:54
erh Booster Erhan

Astracı mıydı bu arkadaş?

kalipson
26-01-2020, 21:37
İstanbul'da bu konuda bana yardımcı olabilecek neresi var?

Schumi
28-01-2020, 18:11
İstanbul'da bu konuda bana yardımcı olabilecek neresi var?

Sıfır kit mi istiyorsun yoksa Porsche veya AMG freni gibi 6 piston Brembo kaliperin adaptasyonu mu ?

B16
28-01-2020, 19:22
Ön diskleri kaliper değiştirmeden büyütebilirsin. Arka tarafı büyütmek Renault grubunda zor çünkü arka teker bilyası fren diski ile beraber. Ayrıca arka fren diski katı halde ve ince. Bunu hava soğutmalı kalın bir disk ile değiştirdiğin zaman el freni kaliperini artık kullanamazsın. El freni kaliperi de Lambo benzeri bir arabadan çıkma oem yada Willwood veya genelde amerikan araçlara kit yapan bir firmadan ek olarak küçük el freni kaliperi alman gerekir. Ama arkaya 4 pot koymadan sadece arka diski büyüteyim dersen aynı kalınlıkta daha büyük disk ile yapılır. Kaliper bracket ile ileri alınır.

Daha önce yaptım defalarca ordan biliyorum. :)

Westinghouse nereye kadar yeterli geliyor?
Hadi freni büyüttük westinghouse'a müdahale gerekmiyor mu?

kalipson
28-01-2020, 21:31
Sıfır kit mi istiyorsun yoksa Porsche veya AMG freni gibi 6 piston Brembo kaliperin adaptasyonu mu ?

Sıfır kit olsa daha içime siner açıkçası. Arka diskleri de en azından büyütmek isterim

Schumi
28-01-2020, 22:42
Westinghouse nereye kadar yeterli geliyor?
Hadi freni büyüttük westinghouse'a müdahale gerekmiyor mu?

Westinghouse motordan aldığı vakum sayesinde fren pedalına daha az kuvvet ile basmanızı sağlayan düzenek. Ama westinghouse ucuna bağlı olan ama fren merkezi ise (Master Cylinder) pedaldan gelen mekanik hareketi yağ basıncına çeviren kısımdır. Kullanılacak fren kitindeki kaliperin üstündeki toplam piston sayısından çok pistonların toplam yüzeyinin değişimi daha önemlidir. Bazı durumlarda büyütme gerekebiliyor. Ama bu fren gücünü arttırmak için değil pedal hissi için yapılıyor.


Sıfır kit olsa daha içime siner açıkçası. Arka diskleri de en azından büyütmek isterim

Porsche yada AMG kaliperi sıfır da alınabiliyor. Ancak D2 size daha uygun olacaktır. Fiyatı yaklaşık 2000 euro gibi kargo gümrük felan hariç. Ancak fren diski bittiğinde tekrar disk almak oldukça maliyetli ve zor olucaktır. OEM çözümlerin avantajları burada.

Gunes G.
29-01-2020, 05:53
Simdi bu yazacagim tuhafiniza gidecek ama aracin kullanim amaci sokak ise ben acikcasi gorsellik icin plastik takilan brembo kapaklarini fren sisteminde yapilacak ve turlu baska soruna sebep olabilecek bu tarz ciddi degisikliklere tercih ederim.

Bahsettiginiz capta degisikliklerden sonra fren dagiliminizi kontrol edecek bir sisteminiz yoksa on arka oranini tutturmaniz gercekten cok ama cok zor. Ha sokakta bunu performans icin kullanmayacaksiniz dolayisi ile olusan problemleri gormeniz gunluk kullanimda belkide hic mumkun olmayacak, ama boyle degisikliklerden sonra panik aninda yapilan bir frenajda aracinizin tuhaf davranmasi cok muhtemel ki bu da sizin kaza tehlikesi aninda hayatta kalip kalmamanizi etkileyecek en onemli faktordur.

Bu otomobiller muhendislik isidir, siz bakmayin insanlarin kafasina gore yaptiklari degisikliklere, bizim sonradan yapacagimiz degisikliklerin nasil sonuclar meydana getirecegini net olarak ongorme sansimiz maalesef bulunmuyor, muhtemelen kas yapayim derken goz cikacagi icin yaziyorum bunlari.

Konu ile ilgili teknik detay yazmiyorum, ancak fren diskinizi buyutup, kaliperlerinizle ve fren balatanizla oynadiginiz zaman araciniz daha iyi duracak anlamina kesinlikle gelmiyor hatta daha uzun bir fren mesafesine sahip bile olabilir. Genelde bu tarz degisikliklerden sonra fren pedalindaki hissiyat yaniltici olur, aldanmayin. Aracinizi durduran lastiktir, fren sistemi sizin lastiginizi durdurmaya calisir ikisi her ne kadar ayni sanilsa da farkli seylerdir.

RsSeko
29-01-2020, 11:43
Şu video birazda olsa fikir verir ufak süprizler çıkabilir.bende kendi focus aracımda ön diskleri 320-330mm olanla değiştirmek istiyorum.Onun için araştırma içerisindeyim ...

YouTube (https://youtu.be/zYm1z1u337U)

ahmet3425
29-01-2020, 13:05
pist vs kovalamıyorsanız meganın oem frenleri zaten yeterince iyidir. o kadar masrafa ugrasa gerek yok. ben pist kovalıyorum pistonlu frenim yok, hani bizim dusunmemiz gerek bu sıkıntıları :D

dogru balata ve hava kanallı disklerle pistte de asla uzecegini dusunmuyorum.

Schumi
30-01-2020, 08:49
Simdi bu yazacagim tuhafiniza gidecek ama aracin kullanim amaci sokak ise ben acikcasi gorsellik icin plastik takilan brembo kapaklarini fren sisteminde yapilacak ve turlu baska soruna sebep olabilecek bu tarz ciddi degisikliklere tercih ederim.

Bahsettiginiz capta degisikliklerden sonra fren dagiliminizi kontrol edecek bir sisteminiz yoksa on arka oranini tutturmaniz gercekten cok ama cok zor. Ha sokakta bunu performans icin kullanmayacaksiniz dolayisi ile olusan problemleri gormeniz gunluk kullanimda belkide hic mumkun olmayacak, ama boyle degisikliklerden sonra panik aninda yapilan bir frenajda aracinizin tuhaf davranmasi cok muhtemel ki bu da sizin kaza tehlikesi aninda hayatta kalip kalmamanizi etkileyecek en onemli faktordur.

Bu otomobiller muhendislik isidir, siz bakmayin insanlarin kafasina gore yaptiklari degisikliklere, bizim sonradan yapacagimiz degisikliklerin nasil sonuclar meydana getirecegini net olarak ongorme sansimiz maalesef bulunmuyor, muhtemelen kas yapayim derken goz cikacagi icin yaziyorum bunlari.

Konu ile ilgili teknik detay yazmiyorum, ancak fren diskinizi buyutup, kaliperlerinizle ve fren balatanizla oynadiginiz zaman araciniz daha iyi duracak anlamina kesinlikle gelmiyor hatta daha uzun bir fren mesafesine sahip bile olabilir. Genelde bu tarz degisikliklerden sonra fren pedalindaki hissiyat yaniltici olur, aldanmayin. Aracinizi durduran lastiktir, fren sistemi sizin lastiginizi durdurmaya calisir ikisi her ne kadar ayni sanilsa da farkli seylerdir.

Mühendislik ayrı bir durum üretim maliyet olayları ayrı bir durumdur. Çünkü aynı otomobilin fabrikasyon olarak farklı motorlarında birisinde önte tek piston klasik kaliper ile birisinde 4 piston brembo ile çıktığı durumlarda arka fren kaliperi balatası ve diski tamamiyle ayrı bırakabiliniyor. Çünkü 2000'li yılların başında arka aks üstüne koyulan fren bastıkça öne binen yük ile arkası hafifleyen aracı arka yüksekliğinin değişmesi ile beraber arka tekere giden fren basıncını dengeleyen ilkel sistemin yerini EBD (EBD - EBFD) sistemlerini almasıyla ABS beyinleri hallediyor. Hatta arabada ESP olmak zorunda bile değil. Şimdi insanlara bir katilmişim gibi gelicek ama 4 diskli bir otomobilde arka da fren diski olmadan 3 ay araba kullandım. Balata yada disk bitik demiyorum arkada hiç fren diski yoktu. Gayette gazlıyordum. :) İşin teknik kısımlarına benimde ne kadar vakıf olduğumu biliyorsun ama fren upgrade işinde amaç durmak değil. Yavaşlamak. Hatta büyük fren yüzünden 50km/h dan 0 a tam duruşta belki 1 metre daha kötü bile olabilir. Ama 200'lerden 50'lere inmekte çoook ciddi fark var aynı lastik ile.

ghibli06
30-01-2020, 12:08
ralli pilotu bir arkadaşım ' ne işimiz var frenle, frene bir kere basılır yavaşlanır!' derdi hep ama günlük de kullanılan araçlarda durmak da çok önemli trafikteyiz sonuçta, denyonun biri yan yoldan bir çıkıyor, kaçacak yer yok tek şansınız durma mesafesi... ben şahsen brake upgrade den sonra ciddi olarak öncesi-sonrası testi yapanı hiç görmedim inceleme olarak, keşke olsa da görebilsek gerçekten kısaltıyor mu duruş mesafesini...

CloudGrey
30-01-2020, 12:58
ralli pilotu bir arkadaşım ' ne işimiz var frenle, frene bir kere basılır yavaşlanır!' derdi hep ama günlük de kullanılan araçlarda durmak da çok önemli trafikteyiz sonuçta, denyonun biri yan yoldan bir çıkıyor, kaçacak yer yok tek şansınız durma mesafesi... ben şahsen brake upgrade den sonra ciddi olarak öncesi-sonrası testi yapanı hiç görmedim inceleme olarak, keşke olsa da görebilsek gerçekten kısaltıyor mu duruş mesafesini...

abi çok basit bir video buldum tam before/after;

40 mhp (65km) frene basıyor stok fren ile brembo arasında oynayan mesafe 5m 88cm

değermi ?
hayat kurtarırmı ?
tartışılır


https://www.youtube.com/watch?v=EkXCTXri3To

ghibli06
30-01-2020, 13:00
video illa ki vardır benim görmek istediğim en azından dergiler, bilindik firmalar vs lerin yaptığı testler... illa ki çok kötü bir sistemde başarılıdır ama iyi bir sistemden daha iyi bir sisteme geçildiğinde neler oluyor?

997TT
31-01-2020, 10:42
Fren modıfıyesı yada gelıstırmesı cokk uzun konu.
Aynı fren sıstemıne celık fren hortumu takıyorsun,pedal hıssı artıyor hatta ısırma sursı kısalıyor.
Sadece havalandırmayı(sogutma) artırıyorsun,200km den durma mesafesınde buyuk fark oluyor.
Bakın daha kalıpere yada balataya gecmedım.
Bu sızın ıhtıyacınız,arabanın eksıgı ıle alakalı.
Aynı sırketın 2 farklı model balatasını kullanırsın aynıdısk ve kalıperde,durma mesafenız cok degısebılır.
Kısaca ıhtıyac ve eksıklere gore belırlenmelı fren gelıstırmesı.(lastıklerın ıyı durumda oldugunu dusunuyoruz)
Daha kalıper ve cap buyutmeye gecmedım bıle.... : )