PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW E90 320d 184'lük Alınır mı?



baskan96
25-01-2020, 23:23
Herkese merhaba. Geçmişe dönük konu sorgularında genelde bu araçlara ait parça arayışı vs. olduğu için bu konuyu açıyorum fazla bir konu olarak görülürse silinebilir.

Forumda bu ara çok kafa ağrıtıyorum ama daha kendi aracımı ilana bile koymamışken alacağım aracı netleştirmek istiyorum çünkü piyasa malumunuz hiç oralara girmeyeceğim :D

Aslında Passat CC'lere bakıyordum fakat güncel dizel motor olsun hem de bütçe dahilinde bmw olsun derken bu araç gözüme ilişti.
Bmw konusunda çok az bilgiye sahip olduğum için forumun beni ve ileriki periyotta bu araçlardan düşünenleri aydınlatacağı kanaatindeyim.

Bu araçların paket olarak doluluk sıralaması nasıldır, hangi paket tatmin eder?

Kronik sorunu nasıldır, yakıt tüketimi üzer mi ve benim için en önemlisi basınca yürür mü ? :D
Bu ve benzeri özellikler hakkında görüş belirtirseniz müteşekkir kalırım. Herkese iyi forumlar dilerim :heyoo:

skunkII
25-01-2020, 23:51
Başkan be sende bi araba alamadın gitti :D

baskan96
25-01-2020, 23:52
Başkan be sende bi araba alamadın gitti :D

Bende B7 1.6 Tdi Passat var. Hantal kalıyor bir de şehir içinde aracı yormak istemediğim için onu verip başka bir araç almak istiyorum :D

skunkII
25-01-2020, 23:53
Bende B7 1.6 Tdi Passat var. Hantal kalıyor bir de şehir içinde aracı yormak istemediğim için onu verip başka bir araç almak istiyorum :D

Hantalmı kalıyor :S bmw merco al o zaman biraz hacimli.

baskan96
25-01-2020, 23:54
Hantalmı kalıyor :S bmw merco al o zaman biraz hacimli.

İlk 3 vites ölüm. 4 den sonra 2sn civarı bastıktan sonra gidişi keyifli tam uzun yol arabası.

kifoz
26-01-2020, 00:42
2 adet 184 lük 320d e90 sahibi oldum. sürüş dinamikleri çok iyiydi. hissiz değildir. kronikleri mide bulandırır. zincir problemi vardır ama değişim sonrası (6-8 bin tl maliyeti var) kafan rahatlar. zincirden daha önemli bir sorunu varsa o da direksiyon kutusu arızasıdır ki çoğu servotronik (m paketlerde var) e90 larda bulunur. 60-80 km arası arabada balans varmış gibi direksiyon titrer. 2011 m paket e90 ımda vardı yurtdışı sitelerde vs çok araştırdım direksiyon kutusu değişimi dahil çözümü yok gibi birşey. bakımlısı motor açısından baş ağırtmaz gayet performanslıdır dizeldir ama benzinli gibi devir çevirir. şanzımanı 100 bin km üstü biraz şanstır benimkisi 130 bin km de cortlamıştı. 200 bin km üstü sıkıntı çıkarmayan şanzıman da vardır şans işi. ön takımları biraz narindir (wag grubuna göre bence). arada ilanlara bakarım hala bi tane daha alıp bir dönem kullanasım var. şimdiki aklım olsa alacaksam şu kriterleri göz önünde bulundururum;
1- 1.2. sahibinden olması lazım (geçmişi incelenebilir olması açısından 7. sahibi olup geçmişi biliniyorsa o da alınabilir)
2- yay veya replika jant olmamalı
3- bixenon sunroff kesinlikle olmalı

_driver_
26-01-2020, 02:56
Başkan be sende bi araba alamadın gitti :D

Bir de son fiyat gurcell

SK10
26-01-2020, 11:31
E90 sürüş keyfi açısından mükemmell bir araç bence forumumuzda kullananda çok gerçi ama bwmlerin ben masraflı olduğunu düşünüyorum ki bmw hastasıyım ama eski model almaya gözüm yemez gerçekten temiz ve bakımları aksatılmamış araç bulmalısınız

ACTPK
26-01-2020, 11:37
Sıfır aldım 184'lük ilk çıktığında. 156k km'de sattım. Bakım harici servise gitmedim. Ancak şimdi alırmıyım? Hayır... Herkes aynı şekilde düşünebilir ama tanıdığım kimse aracına benim kadar iyi bakmıyor. Çok yakın zamanda bir kaç tane daha gördüm. Araçlar vasat halde. Ben sattığımda içi dışı sıfır gibi mekanik anlamda sorunsuzdu. KM'si yaşına göre yüksek diye biraz ucuz vermiştim. (3 yaşındaydı sattığımda) Sonra duydum ki alan çocuk bilerek ve isteyerek pert etmiş. Benden satın aldığı paradan daha yüksek bir para almış kaskodan. Yakıtı şehir içi ve dışı karışık 7.5 lt civarı yakardı. Hızlanması falan gayet güzeldir. Uzun yol içinde güzel bir şanzıman oranı var hatta yanlış hatırlamıyorsam 6. viteste 170'le giderken 3k devirde duruyor tam olarak.

Bugra06
26-01-2020, 12:03
Alınır,
Çok keyifli bir kasadır kendimde 35d var ama 20d kullanan bir sürü arkadaşım mevcut hepsi çok memnunlar.
Bakımlısı olursa sorun çıkarmaz.
M paket tercih ederseniz görüntü olarak da çok güzeldir.

barisy
26-01-2020, 13:05
2012 m plus sıfır alıp 90k km kullandım. Büyük intercooler ve yazılım yaptırmıştım. Hızlanması çok çok iyiydi. Yol tutuşu ve tempolu sürüşte zevk almıştım çok. Hatta f30 dan daha güzel hissi vardı bana göre. Günlük lastikle 2,42 dönmüştüm istanbulparkta. Çok ekonomik arabaydı. Bakımları 30k da 1. Artık teknolojik olarak eskidi ve km ler yükselmiştir iyice ama şu zamanda b segment arabalara deli paralar istenirken bende düzgün kullanılmış e90 her türlü daha iyidir.

GÖKTÜRK
26-01-2020, 13:20
çok keyifli bir araç 320d, kesinlikle alınır binilir

ChuckBartowsKi
26-01-2020, 18:27
Zincir hariç problemsiz yakıt az performans iyidir.

baskan96
26-01-2020, 22:00
Herkese değerli yorumları için ayrı ayrı teşekkür ederim.

Sizce;

- Zinciri değişmiş bakımlı bir 184'lük 320d mi?
- Ortalama 50 bin km'de bakımlı tavanlı CC mi?

Benim için asıl soru şu an bu fikir belirtecek herkese teşekkürler.

tunerviper
26-01-2020, 22:19
Bu e90 20d de motor rektifiye edilemiyor gibi bir şey dedi benim rektifiyecim. Yapılsa bile sağlıklı olmuyor dedi. Motor işine giren var mı aranızda. Beni en çok korkutan konu bu dizellerde.

Silence45
26-01-2020, 22:42
Bu e90 20d de motor rektifiye edilemiyor gibi bir şey dedi benim rektifiyecim. Yapılsa bile sağlıklı olmuyor dedi. Motor işine giren var mı aranızda. Beni en çok korkutan konu bu dizellerde.

Aynısını ben de duydum, 45k TL civarı sandık motor konuyormuş.

Soruya gelirsek, bence 2016 ve üstü exclusive CC olacaksa hem yeni, hem de maliyet açısından daha mantıklı geliyor.

TarikS
27-01-2020, 07:55
Herkese değerli yorumları için ayrı ayrı teşekkür ederim.

Sizce;

- Zinciri değişmiş bakımlı bir 184'lük 320d mi?
- Ortalama 50 bin km'de bakımlı tavanlı CC mi?

Benim için asıl soru şu an bu fikir belirtecek herkese teşekkürler.

Sen CC'yi gözden çıkarmışsın bir kere, değiştirmeden bu konuların sonu gelmeyecek :D

O yüzden bence 320d her türlü daha iyidir :))

Yoksa CC sadece "daha mantıklı" bir araç. Ama çok maddi sıkıntın olduğunu düşünmüyorum al keyifle bin 320d'ye

PiscocuK
27-01-2020, 08:36
uzun zamandır 320d kullanıyorum ailemizin aracı.Benzer birçok araç arasında en keyif vereni o bence.Uzun yol şehir içi gayet yeterli bir araç
230 bini geçti bakımlarını hiç aksatmadan yapıyoruz henüz bizi ezmedi tavsiye ederim.

altugkocer
27-01-2020, 08:46
2017 yılında 2. sahibinden 150bin km'de 2012 model ekranlı 320d M Sport aldım. Araç alırken yaklaşık 8-9 tane e90 baktım ki bunun içinde 60bin km de olan ve 250bin km de olan vardı. Fakat geçmişi temiz ve en düzgün olanı benim aldığım araçtı. Bmw kullanıcı kitlesi gerçekten çok farklıymış bunu araç ararken anladım. O yüzden almadan önce çok dikkat etmek lazım.

Evet zincir kroniktir. Kimisinde 100bin km de ses gelir. Kiminde 400bin km de hala ses gelmez. Maliyeti minimum 5bin liradır. Bu kadar maliyetli olmasının sebebi bu motorlardaki zincirin yeridir. Zincir değişimi için motorun inmesi gerekir. Maliyetin artmasındaki diğer sebep de, hazır motor inmişken ıvır zıvır gerekli gereksiz parçaların ilerde baş ağrıtmaması için değiştirilmesidir bence. Krank kasnağı da kroniktir genelde 100bin km de değişimi önerilir. Bunların hepsini geçen hafta yaptırdım o yüzden bilgiler sıcak :D

Kullanımı çok keyifli, servotronik direksiyonun hissi güzel. Yumuşak bir araba değil kesinlikle. Yakıt tüketimi oldukça makul. Şehir içi 6-7 civarı, uzun yolda 4-5 civarı tüketiyorum ben. Gidişi oldukça tatminkar. Tork çok yüksek olduğu için (390 nm) yağışlı ve karlı havalarda hemen kıç atmaya meğilli bir araç. 6 ileri ZF şanzıman var, bence en sağlam yeri şanzımanı :D Şanzımanla aramız çok iyi maşallah :D

Tavsiyem ya ucuz bir araç alıp 10-15 bin kenara ayırılıp motor yaptırıp kafa rahat binmek ya da bakımlı, gerekli parçaları değişmiş bir araç almak ki bu da haliyle değerinin üstündedir fiyat olarak.

kifoz
27-01-2020, 13:44
Herkese değerli yorumları için ayrı ayrı teşekkür ederim.

Sizce;

- Zinciri değişmiş bakımlı bir 184'lük 320d mi?
- Ortalama 50 bin km'de bakımlı tavanlı CC mi?

Benim için asıl soru şu an bu fikir belirtecek herkese teşekkürler.

1 sene önceki halimi bu postta gördüm resmen :) . ilk e90 320d mi kullanıp sattım yerinde 2.0 tdi 170 lik cc aldım 1.5 sene kullanıp tekrar e90 320d aldım.

aşk evliliği: 320d
mantık evliliği: vw cc

baskan96
27-01-2020, 14:14
Sen CC'yi gözden çıkarmışsın bir kere, değiştirmeden bu konuların sonu gelmeyecek :D

O yüzden bence 320d her türlü daha iyidir :))

Yoksa CC sadece "daha mantıklı" bir araç. Ama çok maddi sıkıntın olduğunu düşünmüyorum al keyifle bin 320d'ye

Sen beni yanlış anladın ağabey :D Bende şu an B7 Passat var onu verip bakacağım :D

baskan96
27-01-2020, 14:15
2017 yılında 2. sahibinden 150bin km'de 2012 model ekranlı 320d M Sport aldım. Araç alırken yaklaşık 8-9 tane e90 baktım ki bunun içinde 60bin km de olan ve 250bin km de olan vardı. Fakat geçmişi temiz ve en düzgün olanı benim aldığım araçtı. Bmw kullanıcı kitlesi gerçekten çok farklıymış bunu araç ararken anladım. O yüzden almadan önce çok dikkat etmek lazım.

Evet zincir kroniktir. Kimisinde 100bin km de ses gelir. Kiminde 400bin km de hala ses gelmez. Maliyeti minimum 5bin liradır. Bu kadar maliyetli olmasının sebebi bu motorlardaki zincirin yeridir. Zincir değişimi için motorun inmesi gerekir. Maliyetin artmasındaki diğer sebep de, hazır motor inmişken ıvır zıvır gerekli gereksiz parçaların ilerde baş ağrıtmaması için değiştirilmesidir bence. Krank kasnağı da kroniktir genelde 100bin km de değişimi önerilir. Bunların hepsini geçen hafta yaptırdım o yüzden bilgiler sıcak :D

Kullanımı çok keyifli, servotronik direksiyonun hissi güzel. Yumuşak bir araba değil kesinlikle. Yakıt tüketimi oldukça makul. Şehir içi 6-7 civarı, uzun yolda 4-5 civarı tüketiyorum ben. Gidişi oldukça tatminkar. Tork çok yüksek olduğu için (390 nm) yağışlı ve karlı havalarda hemen kıç atmaya meğilli bir araç. 6 ileri ZF şanzıman var, bence en sağlam yeri şanzımanı :D Şanzımanla aramız çok iyi maşallah :D

Tavsiyem ya ucuz bir araç alıp 10-15 bin kenara ayırılıp motor yaptırıp kafa rahat binmek ya da bakımlı, gerekli parçaları değişmiş bir araç almak ki bu da haliyle değerinin üstündedir fiyat olarak.

Ortalama 130 bin liraya bakımlı bir araç bulunabiliyor. İşin içine kombinasyonlar vs. girdikçe 170 küsüre bile çıkanlar var..