Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Intercooler montajı sonrası basınç açmama problemi



Fatih06ank
01-02-2020, 23:22
Arkadaşlar herkese merhaba. Kia Pro Ceed GT aracıma orjinalinden biraz daha büyük intercooler montajı, downpipe ve 76lık spor susturuculu egsoz sistemi yaptırdım. Henüz yazılım yaptırmadım fakat şöyle bir sorunum var. Araç basınç basmıyor. Turbo basıncı her koşulda 0. Aracın tüm orjinal sensörleri ve N75 valfi orjinal yerlerinde. Montajları yapan arkadaş bu sorunun yazılım ile halledileceğini söyledi, akşam geç vakitti çok detay sormadan çıktım. Sizler de fikir verirseniz sevinirim yazılımda turbo basmama sorununu nasıl çözebiliriz?

Fatih06ank
01-02-2020, 23:36
Ek olarak sadece intercooler üzerindeki basınç sensörü az bişey gerideki borunun üzerine alındı. Başka değişiklik yok.

ghibli06
02-02-2020, 06:56
çok bariz bir şekilde kaçak var, cooler delik bile olabilir ya da montaj yapılırken kelepçelerden unutulanlar var...

punto_multijet
02-02-2020, 09:31
Benzer bir sorun yaşamıştım en sonunda intercoolerı değiştirdik ve sorun düzeldi.

Fatih06ank
02-02-2020, 10:54
Arkadaşlar çok teşkkürler. Peki hava kaçağı olsa fosss diye ses duymamız gerekmez mi? Bizim turbo 0.1bar bile basmıyor gösterge hep sıfırda.

ghibli06
02-02-2020, 11:47
Arkadaşlar çok teşkkürler. Peki hava kaçağı olsa fosss diye ses duymamız gerekmez mi? Bizim turbo 0.1bar bile basmıyor gösterge hep sıfırda.

1- basıncı hangi göstergeyle ölçüyorsunuz
2- dyno üzerinde kaputu açıp baksanız o fıs sesini ancak duyarsınız durduğu yerde ya da giderken duymak zordur
3- IC ne marka?

Fatih06ank
02-02-2020, 12:04
Basıncı aracın orjinal göstergesi gösteriyor. Zaten gösterge olmasa bile çekiş düşük. Blow off çalışmıyor bu nedenle.
Intercooler custom yapıldı.

ghibli06
02-02-2020, 14:10
Basıncı aracın orjinal göstergesi gösteriyor. Zaten gösterge olmasa bile çekiş düşük. Blow off çalışmıyor bu nedenle.
Intercooler custom yapıldı.

Kesin bı yerde kaçak var

Fatih06ank
02-02-2020, 16:58
Tekrar merhaba. Herhangi bir yerde kaçak yok. Yurtdışı forumlardan araştıra araştıra buldum sanırım. Aracın orjinal blow offu boost selenoid valfi ile beyine bağlı. Biz tial blow off taktık onun da vakum hattı direk manifolda bağlandı. ECU arada bir selenoid valfi olmadığı için basınç kapattı diye tahmin ediyorum. Niyetimiz yazılımla blow off selenoidi iptal etmek.

punto_multijet
02-02-2020, 17:09
Kesin bı yerde kaçak var
Biz kafayı yiyorduk neredeyse kaçakta yoktu. Herşey test edilmişti. En son ic by-pass yaptık basınç geldi. Öyle olunca direk ic değiştirdik.

ghibli06
03-02-2020, 00:14
Tekrar merhaba. Herhangi bir yerde kaçak yok. Yurtdışı forumlardan araştıra araştıra buldum sanırım. Aracın orjinal blow offu boost selenoid valfi ile beyine bağlı. Biz tial blow off taktık onun da vakum hattı direk manifolda bağlandı. ECU arada bir selenoid valfi olmadığı için basınç kapattı diye tahmin ediyorum. Niyetimiz yazılımla blow off selenoidi iptal etmek.

hocam basınç kapatmak ne demek? BOV açmazsa zaten basınç yükselir, hiç ses yoksa da basınç yoktur, yani ECU nun bsıncı vermeme gibi bir özelliği yok, aracında EVC bile ols aen azından 0.3-0.5 görürsün, basınç kaçağı yok demişsin de nasıl ölçtünüz bunu?

mikelazi
03-02-2020, 08:47
cooler kaç lt???

basınç sıfır diyorsunuz.bana görede kaçak var gibi.

Fatih06ank
03-02-2020, 09:03
Bugün biraz denedim, 3000 devir sonrası 0.2 0.4 civarı basıyor üst vitese geçince gene sıfır.

Fatih06ank
03-02-2020, 09:06
.................................................. .................

ghibli06
03-02-2020, 09:57
Bugün biraz denedim, 3000 devir sonrası 0.2 0.4 civarı basıyor üst vitese geçince gene sıfır.

turbo sistemine ne derece hakimsini bilmiyorum ama, turbo basıncını egsoz gazı yaratır, fazla basıncı da mekanik ya da selenoidli dump vallf dışarı atar yani turbonun basmama ihtimali yok, basınç testi şöyle yapılır, basınç hattındaki hortumlardan biri çıkartılır karşılığı körlenir, hortuma aynı çapta bir takoz takılıp saatli bir sistemle basınç verilir zaten büyük kaçak varsa sesi hemen duyarsınız, 1 bara kadar basıp sisteme verilen basınçlı hava kapatılır, saatten de sistemde basınç eksilmesi var mı kontrol edilir...

şimdi bu test yapıldı mı sadece fikir mi yürütülüyor?

Fatih06ank
03-02-2020, 10:00
turbo sistemine ne derece hakimsini bilmiyorum ama, turbo basıncını egsoz gazı yaratır, fazla basıncı da mekanik ya da selenoidli dump vallf dışarı atar yani turbonun basmama ihtimali yok, basınç testi şöyle yapılır, basınç hattındaki hortumlardan biri çıkartılır karşılığı körlenir, hortuma aynı çapta bir takoz takılıp saatli bir sistemle basınç verilir zaten büyük kaçak varsa sesi hemen duyarsınız, 1 bara kadar basıp sisteme verilen basınçlı hava kapatılır, saatten de sistemde basınç eksilmesi var mı kontrol edilir...

şimdi bu test yapıldı mı sadece fikir mi yürütülüyor?

hayır henüz kaçak testi yapılmadı, fikir yürütüyorum.

Peki herhangi bir sensör arızasında motorun turbo basıncını kısarak kendini korumaya alması olayı nasıl oluyor? (Yanlış anlamayın bilgi almak için soruyorum.)

ghibli06
03-02-2020, 10:05
hayır henüz kaçak testi yapılmadı, fikir yürütüyorum.

Peki herhangi bir sensör arızasında motorun turbo basıncını kısarak kendini korumaya alması olayı nasıl oluyor? (Yanlış anlamayın bilgi almak için soruyorum.)

selenoidli sistemlerde motor arızası var ise ya da mekanik herhangi bir arıza, basıncı oradan tahliye eder, IC takılmadan önce bu arıza yok ise sonrasında olması bu işlemeleri yaparken bir sıkıntı olduğunu gösterir...

Fatih06ank
03-02-2020, 10:15
selenoidli sistemlerde motor arızası var ise ya da mekanik herhangi bir arıza, basıncı oradan tahliye eder, IC takılmadan önce bu arıza yok ise sonrasında olması bu işlemeleri yaparken bir sıkıntı olduğunu gösterir...

evet üstad benim seleneoid blow offtan dolayı şu an boşa çıktı (soketi takılı ama hortumları boşta) o yüzden basıncı bir yerden tahliye ediyor motora basmıyor. peki basıncı nerden tahliye eder? selenoid üzerinden mi?

ghibli06
03-02-2020, 10:20
evet üstad benim seleneoid blow offtan dolayı şu an boşa çıktı (soketi takılı ama hortumları boşta) o yüzden basıncı bir yerden tahliye ediyor motora basmıyor. peki basıncı nerden tahliye eder? selenoid üzerinden mi?

Blowoff solenoidi ile dump valf solenoidi aynı değil, yanılmıyorsam blowoff solenoidini iptal edip direk manifolddan vakum almışsınız, kaçak kaçak kaçak diyoruz, iptal edilen hortumlardan da kaçak olabilir... ama kaçak olması ayrıdır turbonun basmaması ayrıdır...

Fatih06ank
03-02-2020, 10:24
Blowoff solenoidi ile dump valf solenoidi aynı değil, yanılmıyorsam blowoff solenoidini iptal edip direk manifolddan vakum almışsınız, kaçak kaçak kaçak diyoruz, iptal edilen hortumlardan da kaçak olabilir... ama kaçak olması ayrıdır turbonun basmaması ayrıdır...

evet Dump Valve selenoidinin ince vakum hortumları şu an boşta duruyor ve araç dediğiniz gibi basıncı tahliye ediyor, bilmiyorum belki korumaya alıp wastegate den tahliye ediyor. Sonuçta turbo basıncım yok. Aslında elimde Blow Off selenoidi de var fakat ustalar seleneoid kısmını yazılımla iptal edelim diyorlar. (Yanlış anlaşılma olmasın aracın wastegate selenoidi üzerinde)

ghibli06
03-02-2020, 10:28
evet Dump Valve selenoidinin ince vakum hortumları şu an boşta duruyor ve araç dediğiniz gibi basıncı tahliye ediyor, bilmiyorum belki korumaya alıp wastegate den tahliye ediyor. Sonuçta turbo basıncım yok. Aslında elimde Blow Off selenoidi de var fakat ustalar seleneoid kısmını yazılımla iptal edelim diyorlar. (Yanlış anlaşılma olmasın aracın wastegate selenoidi üzerinde)

konuda dump valf yazdığım herşey wastegate olacak... Blowoff yazılımla iptal edilebilir elektronik sonuçt si de mekanik vakumlu takmışsınzı ama bu iş basıncı sıfıra indirmez...

Fatih06ank
03-02-2020, 10:34
konuda dump valf yazdığım herşey wastegate olacak... Blowoff yazılımla iptal edilebilir elektronik sonuçt si de mekanik vakumlu takmışsınzı ama bu iş basıncı sıfıra indirmez...

EVET üstadım sanırım şu an bir şeyler anlayabildik, ben de tam hakim değilim bu konulara... araç sanırım limp mode de yürüyor şu an fakat cihaza bağladığımızda hiç bir arıza kodu yok.

ghibli06
03-02-2020, 10:37
EVET üstadım sanırım şu an bir şeyler anlayabildik, ben de tam hakim değilim bu konulara... araç sanırım limp mode de yürüyor şu an fakat cihaza bağladığımızda hiç bir arıza kodu yok.

limp mode da yürüse arıza lambası yakar ve de cihazda görünür, sizin olay kaçak...

Fatih06ank
03-02-2020, 10:54
limp mode da yürüse arıza lambası yakar ve de cihazda görünür, sizin olay kaçak...

DETAYLARI tekrardan yazacağım teşekkürler...

Fatih06ank
03-02-2020, 19:21
Uğraşa uğraşa buldum... Blow off sürekli açık kalıyor.

Fatih06ank
06-02-2020, 21:53
Arkadaşlar tekrar herkese merhaba. Kaçak tial blow off valfinin sürekli açık kalmasındanmış. Aracın orjinal bov selenoid valfini aktif ettikten sonra blow off valfim gazlarken kapalı kalmaya başladı.

Tofask61
11-04-2020, 01:36
Bende ilk yorumunuza baktım blow off açık kalmıştır yazacaktım ki siz bulmuşsunuz sorunu.

Fatih06ank
11-04-2020, 09:28
Bende ilk yorumunuza baktım blow off açık kalmıştır yazacaktım ki siz bulmuşsunuz sorunu.
Evet ne yazıkki arabayı bir blow off u bile bağlamayı beceremeyen ustaya verince böyle oluyor. Kendim düzelttim...

Tukiozg
25-05-2020, 11:15
Abi cooler ne taktınız

Fatih06ank
25-05-2020, 12:05
Custom front mount intercooler taktık

Tukiozg
25-05-2020, 13:50
Ne kadara maal ettiniz? Sorması ayıptır :)

Fatih06ank
25-05-2020, 13:52
1800TL ye maal oldu kardeşim.