Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ferrari 2020 yılı otomobili SF1000'i tanıttı



ardicli2000
12-02-2020, 10:04
Ferrari önümüzdeki sezon kullanacağı aracın tanıtımını yaptı. SF1000 olarak adlandırılan aracın tanımında Vettel ve LEclerc birlikte yer aldı.

İlk göze çarpan yeri yan kısımları oldu. Üzerine baya düşünülmüşe benziyor. Dikiz aynaları, ön kanat, arka kuyruk vs nice noktalarda değişiklikler var. Şurada güzel bir karşılaştırma yapılmış.

Sliders: Compare the Ferrari SF90 and SF1000 – Motorsport Week (https://www.motorsportweek.com/2020/02/11/sliders-compare-the-ferrari-sf90-and-sf1000/)

Motorda da bazı değişikliklere gidilmiş. Çift yakıt akış sensörünün tam kapasitede kullanılabilmesi ve daha yüksek güçler elde edilebilmesini teminen pistonlarda değişikliğe gidilmiş.

GALLERY: Ferrari SF1000 launch: Ferrari unveil their 2020 F1 car | Formula 1(R) (https://www.formula1.com/en/latest/article.vettel-and-leclerc-reveal-ferraris-2020-f1-car-the-sf1000.XQ64BRkNj4fo1jHG0V7on.html)

ghibli06
12-02-2020, 20:32
geçen sene bu yağ yakma olayı çıktıktan sonra motor net olarak kısıldı, orda bir açık vardı ama 3-4 yarışta rakipler hemen uyandı, bu sene neler olacak merak ediyorum...

ardicli2000
20-02-2020, 10:23
2020 Test sürüşleri başladı. Merco yine zirvede. En hızlı etaplar yine Merco'da...

Var bir olay ama çözemedim.

rahmitanir
20-02-2020, 11:26
Merso geçen seneki gibi gizli spek takılmıyor. Sonuçta aynı araba ile başladıklarından testlere de bam bam bam modunda başladılar.

Ferrari çok şey değiştirdik, hatta fazla cesur tasarımsal girişimlerde bulunduk diyor. Yani büyük oynuyor, büyük zıçabilirler de.

3-4 yarışta bu senenin gidişatı belli olacak bence. Zaten kendini geride görecek olan takım, sezonu sallayıp, 2021'e çalışmaya başlayacaktır. O sebeple çok çok zevksiz bir sezon olma ihtimali kuvvetli bu senenin.

HUSNU
20-02-2020, 12:19
Mercedes acayip birşey deniyor ama bence legal değil. Düzlüklerde direksiyon pilota doğru geliyor ve ön lastikleri toe açıları değişiyor. Frenleme esnasında ise tam tersi oluyor. Güzel düşünce ama

https://twitter.com/f1tutkumuz/status/1230429362421403649?s=21

rahmitanir
20-02-2020, 13:15
Mercedes acayip birşey deniyor ama bence legal değil. Düzlüklerde direksiyon pilota doğru geliyor ve ön lastikleri toe açıları değişiyor. Frenleme esnasında ise tam tersi oluyor. Güzel düşünce ama

https://twitter.com/f1tutkumuz/status/1230429362421403649?s=21

Obaaaa

Bu acayip bisimis ya.

mikelazi
20-02-2020, 13:59
Mercedes acayip birşey deniyor ama bence legal değil. Düzlüklerde direksiyon pilota doğru geliyor ve ön lastikleri toe açıları değişiyor. Frenleme esnasında ise tam tersi oluyor. Güzel düşünce ama

https://twitter.com/f1tutkumuz/status/1230429362421403649?s=21

bak sen ya

bunun avantajı nedir???

bason
20-02-2020, 14:01
virajlarda dış teker açılıyor daha rahat dönüyor, düzlüklerde yerine gelip drag etkisini arttırıyormuş... Öyle okudum... :)

B16
20-02-2020, 14:19
Yuh emenike daha neler.

Ferrari bu sene hız saklayacağını hatta neredeyse geçen seneye benzer araçla çıkacaklarını Avusturya'ya yeni versiyonu götüreceklerini açıklamışlardı. Ya da ben öyle hatırlıyorum.

ardicli2000
20-02-2020, 15:12
virajlarda dış teker açılıyor daha rahat dönüyor, düzlüklerde yerine gelip drag etkisini arttırıyormuş... Öyle okudum... :)

Oha.. Kafaya bak :D

Yigit-Y
20-02-2020, 16:12
Mercedes uzun bir süre ferrarinin kocası olacak
Adamlar bu sporu yapıyor...

ghibli06
21-02-2020, 06:48
adaptif süspansüyon yasaklanmıştı, orada yapay zeka bu işi yapıyordu burada pilot yapıyor ama olay aynı, sabit süspansüyon açıları değişiyor, bu olayı ferrari yapsa bütün takımlar bugün FIA nın kapısında eylem yapıyordu, practice lerde bunu kullanmak kolay baskı altındaki yarışlarda pilotlar bunu ne derece kullanabilecek ya da FIA kullandıracak mı o önemli...

rahmitanir
21-02-2020, 09:14
Sky Sports F1 on Instagram: “James Allison is questioned on the legality of mercedesamgf1’s ‘DAS’ Dual-Axis-Steering 👀 . #SkyF1 #EveryRaceLive #F1 #Formula1 #Mercedes…” (https://www.instagram.com/p/B8ypVapH1hW/?igshid=rh5pccfrxhfy)
Adam net sekilde FIA ile zaten bir suredir konuyu gorusuyoruz, direksiyon sistemimiz regulasyonlara uyuyor diyor.

ghibli06
21-02-2020, 09:33
Sky Sports F1 on Instagram: “James Allison is questioned on the legality of mercedesamgf1’s ‘DAS’ Dual-Axis-Steering �� . #SkyF1 #EveryRaceLive #F1 #Formula1 #Mercedes…” (https://www.instagram.com/p/B8ypVapH1hW/?igshid=rh5pccfrxhfy)
Adam net sekilde FIA ile zaten bir suredir konuyu gorusuyoruz, direksiyon sistemimiz regulasyonlara uyuyor diyor.

bu sistem bozulursa pilot öldürür...

bason
21-02-2020, 16:36
Mercedes'in geçen senelerde ki sistemi de virajlarda hangi lastik dışta ise biraz öne çıkartan bir süspansiyon sistemi kullanıyordu... Şimdi baya ilerletmişler mevzuyu...

tiMachine
11-07-2020, 16:34
sf1000 sezon başlangıcı ile rezil performans sergiliyor.

ghibli06
11-07-2020, 16:35
Ferrari tarihinin en rezil otomotivi ve Pinokyosu!!!

ahmet3425
11-07-2020, 17:21
gecen seneki arabadan net 1-1,5 sn yavaş bu araba, ne b..k yediler çok merak ediyorum.

rahmitanir
11-07-2020, 18:36
Bu sene mclaren ve redbull ile keyif almaya bakiyorum. Ferrari cok net allaha emanet.

O gecen sezon sonundaki fia ile yapilan motor anlasmasi her seyi acikliyor aslinda.

Binotto da kovulunca hala takimin basina bi italyan gelsin diretecekler mi bakalim.

ghibli06
11-07-2020, 20:22
sebep belli, geçen sene kontrollü olarak yağ yakıyorlardı, istedikleri zaman hızlanıp uçuyorlardı, günün sonuda ise max yağ yakma limitinde kalabiliyorlardı, FIA bunu yasakladı yani aracın yağ yakmayacak ya da yakarsa da eşit yakacak, ekstra gözlem sensörü koydular işler biranda tersine döndü... haa FIA nın ne yaptığı da belli değil, böyle güç alınabiliyorsa bırak alınsın adam NOS bağlayıp fren hortumuna bağlamamış sonuçta, mercedes DAS ı kullanınca 'oo harika iş, nefis mühendislik!' deniyor ama ferrari yapsa 'aaa bu ne? hareketli şase parçaları var kesinlikle güvensiz!' derlerdi adım gibi eminim... ferrari bu şovun içinde olsun ama en fazla sirk maymunu olsun isteniyor, muhtemelen ferrari bu olaya çok devam etmeyecek, pandemiyi bahane edip başka serilere kaçabilirler, o zaman da kimse sadece mercedes hegamonyasıyla bu seriyi devam ettiremez... ferrari eskiden İngilizi, İspanyolu, Almanı ve Japonlarıyla çok uluslu bir yarış takımıydı, şimdi utanmasalar sadece Maranello doğumluları işe alacaklar, resmen lobisi kalmadı, lastik üreticisi bile yeri geldiğinde çemkiriyor rahatça...

ghibli06
13-07-2020, 07:11
o kalabalıkta gridin en kötü iki aracı birbirini bulup çarpıştı ya, daha da bir şey söylemek istemiyorum...

enesakkurt
13-07-2020, 14:10
gerçekten rezalet bir performans. Allahtan b class takımlar çok sürpriz yapmaya başladı da keyifli yarışlar dönüyor

ardicli2000
15-07-2020, 11:08
Radyo konuşmalarını dinledim. İkisi de kimin çarptığının farkında değil. Rezalet. Yalnız Leclerc bence cezayı hakediyor o kaza nedeniyle.

Yigit-Y
15-07-2020, 20:12
Her zaman mersocu idim.

Merso son yıllarda ferroyu elek etti her konuda

Ferrari ilk önce pilot bulsun kendine

Sidik yarışı yapan pilotlardan zarar görüyorlar

Ferrari F1 den çekilmek istiyor bence başka birşey gelmiyor :)

Ferrrari den ve Renault dan nefret ederdim hep

Ben mutluyum bu tablodan :)

ardicli2000
18-07-2020, 20:33
Merco lar inanılmaz hızlı. Tek rakip kendi takım arkadaşları. Stroll ilk 3 e oynar bu yıl. Ferrari ne zaman podyuma çıksa parti yapsın. 1.5 sn hzılanmaları lazım o da nadıl olur bilemiyorum. Hiç zevkli olmayacak zirve yarışı. 3 4 5 6 çekişmeli olur bence :)

ghibli06
18-07-2020, 22:30
Merco lar inanılmaz hızlı. Tek rakip kendi takım arkadaşları. Stroll ilk 3 e oynar bu yıl. Ferrari ne zaman podyuma çıksa parti yapsın. 1.5 sn hzılanmaları lazım o da nadıl olur bilemiyorum. Hiç zevkli olmayacak zirve yarışı. 3 4 5 6 çekişmeli olur bence :)

merso açık ara önde... ama zamnında ferrari hegamonyası olmasın diye bütün kurallarla oynadılar, bütçeler sınırlandı, motor kullanma sayıları azaltıldı, aero da çoğu şey yasaklandı ve de başardılar, ferrari merso ve RB aynı hizaya geldi... şimdi neden aynı şey yapılmıyor çok ilginç, RB lobisi çok yüksek, şimdi onlar carlamaya başladı,ferrari biraz kafa çıkardı geçen sene hemen şikayetler geldi, bazı takımlar 'gri' alanları iyi kullanırken çoğuna bu izin verilmiyor... bu seneki skandal ise RP oldu, madem geçen seneki araç komple satılabiliyor, ferrari de Alfa Romeo ya verirdi şaseyi, sadece motor masrafı olurdu bu sene... ama bakıyorum FIA yine kulağının üzerine yatıyor... geçen sene merso haricinde hiç bir takım lastikleri çalıştıramadı mesela, lastiklerin değişimini istedi takımlar 1 oyla devam dendi, peki bu sene neden değişti lastikler, neden biranda bütün takımlara uygun hale geldi? ferraride belki bin tane hata var ama F1 i bu hale getirenler yakında ayaklarına sıktıklarını anlayacaklar , inşallah çok geç olmaz...

Mutu
19-07-2020, 01:06
Her zaman mersocu idim.

Merso son yıllarda ferroyu elek etti her konuda

Ferrari ilk önce pilot bulsun kendine

Sidik yarışı yapan pilotlardan zarar görüyorlar

Ferrari F1 den çekilmek istiyor bence başka birşey gelmiyor :)

Ferrrari den ve Renault dan nefret ederdim hep

Ben mutluyum bu tablodan :)


Güncelde şimdiye kadar 3 şampiyona da doğru düzgün araç veremeyen Ferrari hamiltonu da alsa rezil eder eminim ben.

ardicli2000
19-07-2020, 14:24
Aklıma takılan bir-iki soru daha var. F1 de önemli olan motor mu, pilot mu, aerodinami mi?

Şimdi bakıyorum geçen senenin rezillerini oynayan RP ve Stroll sade Merco'nun geçen yılki motoruyla efsaneler estiriyor.
Ferrari tonla değişiklik yaptı yine geride.
Demek ki diyorum Aerodinamiğe çok da "şa'apmasalar" motoru güçlendirseler yetecek.
Firmalara bunca paraları ar-ge leri ne için yapıyorlar? Amacı nedir yani? Motoru %1 güçlendirsen 1 sn hızlanırsın neredeyse ve her şeye yeter.
Motoru güçlendiremiyorlrsa Merco neden daha güçlü?

Diğer soruya gelecek olursak;
Stroll'le geçen yıl biz de dahil olmak üzere dalga geçmeyen yoktu. Torpilliydi. Milyaderin oğluydu....
Bu yıl noldu? Bir yılda çağ mı atladı. Kimse inandıramaz. Yine aynı şekilde Leclerc Verstappen mi rezil oldu 1 yılda. Kısacası hiç bir şey olmadı.
Sadece altındaki araç değişti. Anladığım yine şu. Bu seneki merco yu Stroll e verseler, Stroll'deki aracı Hamilton'a verseler pole posizyonda bugün Stroll olurdu. belki rekor gelmezdi ama 0.1 sn fark olurdu.
Bu durumda F1 ne demek oluyor? Araçlar mı yarışıyor pilotlar mı? Pilotlar kaç sn için milyonlarca dolar fark alıyor. Cidden ilginç sorular...

Ben mi yanlış düşünüyorum bilemedim.

Mutu
19-07-2020, 14:28
Pilotlar yarışıyor diyebilmemiz için, hepsinde eşit şartlarda araçlar olması lazım. Takım içinde bile hızlı yavaş setuplar olduğunu varsayarsak eğer araçlar değil pilotlar yarışıyor demek polyanacılık olur zaten.

ardicli2000
19-07-2020, 15:17
O zaman Hamilton efsane falan değil mi? Fitili ateşleyeyim :D

ardicli2000
19-07-2020, 15:33
Yariş iizliyorum da Merco lar net rakipsiz. Bottas kalkişta sikinti yaşadi ama topluyor. 1-2 kapatirlar gene. Ferrari ler de inanilmaz yavaş :)
0 -sifir- zevk açikçasi....

Kahn23
19-07-2020, 16:21
Tarihin en kötü aracı değil ama teknik ekip açık ara tarihin en kötüsü.

97'den beri aralıksız izlerim Ferrari'yi son senelerdeki kadar aciz görmedim.

ardicli2000
19-07-2020, 19:30
Tarihin en kötü aracı değil ama teknik ekip açık ara tarihin en kötüsü.

97'den beri aralıksız izlerim Ferrari'yi son senelerdeki kadar aciz görmedim.

Hamilton soft la pist rekoru kirarken Leclerc tur yedi. Vettel ne medium ne hard la tutunamadi. Ben anlamiyorum cidden.

ghibli06
19-07-2020, 19:34
Hamilton soft la pist rekoru kirarken Leclerc tur yedi. Vettel ne medium ne hard la tutunamadi. Ben anlamiyorum cidden.

arabayı yapan adam bile anlamadı henüz arabayı, sağa sola soruyor 'bir yerde yanlışımız var, arabayı anlamaya çalışıyoruz!' diye...bizim anlamamamız çok normal değil mi?

Kahn23
19-07-2020, 19:35
Hamilton soft la pist rekoru kirarken Leclerc tur yedi. Vettel ne medium ne hard la tutunamadi. Ben anlamiyorum cidden.

Hamilton pist rekorunu dünden sonra yaklaşık 5 saniye daha geliştirdi. Mercedes'i durdurmaları için çok ekstrem durumlar olması lazım.

Leclerc kendini zorla pit'e aldırmasa o berbat lastiklerle turlamaya devam edecekti.

Pandemiden bana göre sezon bitene kadar karlı çıkacak takım Mclaren ve Racing Point.

Yigit-Y
19-07-2020, 20:26
Merso ve Hamilton

Ferro Shumi gibi oldu çünkü

Merso izlerken porno izler gibi oluyorum.

Adamlar çok geliştirdiler

Oyunu kuralına göre oynayan kazanıyor

Geri kalan tüm söylemler ağlamalar gereksiz.

Merso bu yeni kuralları en iyi anlayıp en iyi pilotla işleri götürüyor.

Kırmızıların önür boyu podyum göremezler inşallah

O kadar nefret ediyorum ki shumi den sonra resmen tiksinti geliyor :)

ardicli2000
25-07-2020, 13:03
Nurburgring F1 e döndü.....

ardicli2000
02-08-2020, 16:58
Pirelli yi kovmak lazım :D

ardicli2000
06-09-2020, 17:09
Bu yılın en zevkli yarışıydı. Hep orta sıralarda yer alan pilotların kazanması cidden çok duygusal oluyor. Tüm takım önüne gelene sarılıyordu. Anlatılmaz yaşanır cinsten bir sevinç cidden.

Leclerc kaza yapmasa podyum görebilir miydi acaba? Gerçi araba çok kötü ama belli de olmazdı.

ChtArdARSL
06-09-2020, 17:17
Cok cok zevki yaristi,poldekilerin degismesi cok iyi oldu. Bariz hizli mercedes 10 sn de alsa bile 8.olarak bitirdi adamlar zevki olduruyor :)

ardicli2000
06-09-2020, 17:31
Cok cok zevki yaristi,poldekilerin degismesi cok iyi oldu. Bariz hizli mercedes 10 sn de alsa bile 8.olarak bitirdi adamlar zevki olduruyor :)

Bariz hızlı ama en önde yer almadıklarında ilk 5 te adam geçmeleri çok zor oluyor.

MetalliHead
07-09-2020, 10:41
Ferrari'nin tasarımcı ve teknik patron İtalyan olsun çöpten olsun bakış açısı beni bitiriyor. Ekibi milliyete göre değil de liyakate göre oluşturmazlarsa seneye bütçeler düştükten sonra bir şey yapamazlar. Todt ve Brawn en tepeye çıkardıkları Ferrari'nin bu halini görünce kahroluyorlar mıdır?

Kekuti*
07-09-2020, 11:09
3-4 tur daha olsaydı, Sainz galip gelirdi. Hamilton'da yüksek ihtimal ilk 5'e girerdi :)

İyi araç, iyi pilot birlikteliğini izlemek harika oluyor.

Mesela Raikonen reisin araba o kadar kötü olmasaydı, podium görürdü bence :)

ardicli2000
07-09-2020, 11:44
3-4 tur daha olsaydı, Sainz galip gelirdi. Hamilton'da yüksek ihtimal ilk 5'e girerdi :)

İyi araç, iyi pilot birlikteliğini izlemek harika oluyor.

Mesela Raikonen reisin araba o kadar kötü olmasaydı, podium görürdü bence :)

Sorma yaaaa. Raikonen i izlerken içim acıdı. Düzlükte adam yandan basıyor geçiyor. Savunma yapacak bile kapasite yok araçta.

Day Walker
07-09-2020, 12:41
Ferrarinin yapmış olduğu çok gizli motor anlaşmasının detayları halen sızdırılmadı o yüzden Ferrari için bu sene hayal hatta seneye bile hayal. Kimse başarı falan beklemesin.

Ayrıca o gizli anlaşma sonunda ne kadar yüro para aldılar fia dan onu da tartışmak lazım. Adamlar böyle bir dönemde akıllıca davranıp parayı tercih ettiler. Diğerleride kumda oynuyo şuan.

Ferrari geçen yıl açıkça motor açarak tabiri caizse ne olduğu gösterdi hemen atladılar onların motoru çok yağ yakıyo daha iyi diye. Özellikle red bullun başında ki *** en çok ağlayan o. Geçen yine bişeyler demiş bizim olacak yarışları aldılar diye.

Motor sınırlamalarını kaldırsınlar bakalım ne oluyor görelim.

Bide motor modları kaldırılınca bişeyler oldu ama onunda kokusu sonra çıkacak.

Sonuç 20 ve 21 sezonlarında Ferrariden bişey beklemeyin. Sonrası tekrar konuşuruz.

Kekuti*
07-09-2020, 12:58
motor modları konusu mercedes'in sıralama turlarında ki min 1 saniye farkını aslında azaltmak içindi.. Ferrari ile ne gibi bir durumu var bilmiyorum :)

Mercedes'in ben son 2 yıldır harika yönetildiğini ve iyi araba yaptığını düşünüyordum. Dün ki yarıştaki fiyaskoyu saymazsak bence Hamilton'da Toto'da iyi iş çıkarıyorlar.

Bottas'a yorumum yok. Dün çok sinirlendirdi beni :D

Day Walker
07-09-2020, 14:30
motor modları konusu mercedes'in sıralama turlarında ki min 1 saniye farkını aslında azaltmak içindi.. Ferrari ile ne gibi bir durumu var bilmiyorum :)

Mercedes'in ben son 2 yıldır harika yönetildiğini ve iyi araba yaptığını düşünüyordum. Dün ki yarıştaki fiyaskoyu saymazsak bence Hamilton'da Toto'da iyi iş çıkarıyorlar.

Bottas'a yorumum yok. Dün çok sinirlendirdi beni :D

Motor modları Ferrari için değil red bull ve diğerlerinin Mercedesi yakalaması için yapıldı.

Ferrarinin bişey yapamayacağını herkes biliyor.

Hatta son pembe panterlerin fren olayında da Ferrari şikayetini çekti. Bayaa bişeyler dönüyo F1 de.

Kekuti*
07-09-2020, 15:55
Abi panterler aslan gibi bastı parayı mercedes'e araba yaptırdı :) Yani belki etik değil ama bire bir geçen yılki araç ile yarışıyorlar..
Şikayetler geri çekiliyor, fakat teknoloji satımında bir yanlış yok bence..

Bence Ferrari yönetimi, takımı ve aracı gerçekten çok kötü. Açıkcası Schumacher'den beri de Ferrari'ye hiç ısınamadım.. Gıcık oluyorum :D
Geçen yıl mesela, iyi bir araç fena olmayan bir takım ama mal şoför kaprisleri yüzünden telef oldular :)
Koskoca ferrari, gidip panterlerle uğraşıyor ve bence çok kötü bir repütasyon bu..

Mercedes hem yönetim, hem takım hem araba, hem de Pilot olarak (Bottas'ı saymıyorum) açık ara çok önde ve yakın zamanda da diğer rakipler bu farkı telafi edemez gibi duruyor.
İzlenme kalitesinin düşmemesi adına da mutlaka bir şeyler yapılmalı.
Verstappen manyağı dışında kimse kafa tutamıyor :D

ardicli2000
14-09-2020, 11:20
İtalya F1 e heyecan kattı.
Muegello bir çok ilke sahne oldu.
Kazalar ise korkutucuydu.
Araçların ne kadar hızlı olduğunu görmemizi sağlıyor.
4,2 sn de 200 e çıkan araçlar 80'le giderken gazlayınca çok tehlikeli hale geliyorlar.

ardicli2000
18-07-2021, 18:11
Sen gel en büyük rakibinin üzerine sürüp yarış dışı bırak belki de hayatıyla oyna 10 sn ceza ile yırt sonra da yarışı kazan.... Aman ne zevkli zevkli...

SeRKaN
28-07-2021, 10:09
redbull ve redbullcular çok ağladı, büyüttüler kazayı hala devam ediyor mevzu :)

agresif max bakalım sonra ki yarışlarda neler yapacak zevkli olacak yarışlar :)

2jzihtiyar
09-08-2021, 21:25
Yarış çizgisi olarak bakıldığında çarğışmadan saliseler öncesinde hamiltonun aracınnı understeer yaşayarak ön tekerlerin yere tutunamadığını ve viraj dışına doğru kaymaya başladığı videolarda bariz belli. Aynı şey max için de geçerli yani burda aslında iki pilot da önde kalabilmek için viraja kontrolsüz ve fizik kurallarının üstünde bir hızla girdi. Hatta FIA'nın yayınladığı dokümanlarında da “tamamen hatalı” ifadesi yerine “hatanın çoğu” hamiltonda ifadesi kullanıldı. Max viraja önde girebilmek için, sıralama turlarında 1 turu ve pite dönüş turunu atabilecek yakıt seviyesiyle aynı hızda viraja girmeye çalıştı. Ancak yeni regülasyonlarla birlikte araçta 150kg lık yakıt yükü de vardı dolayısıyla hamiltonun viraj içinde yokmuşçasına viraja girmesiyle bence hatalıydı. Bana göre olay yarış kazasından ibaret iki taraf da hatalı. Ancak hamiltona verilen cezanın redbull'un kaybettiği hem 25 puana hem de bütçe sınırlaması dönemindeki araç hasarından kaynaklı bütçe kaybına oranla hafif kaldığını düşünüyorum.
Hamilton'un bilerek max a çarpıp bariyerle yolladığı düşüncesi bana göre çok yanlış. Üstüne hem sosyal medyada hem de geçtiğimiz hafta Macaristan Gp'deki yuhalamalar oldukça yanlış. Her ne kadar telsiz ağlamalarını ve genel bana göre kibirli havasını sevmesem de Hamilton pist üstünde oldukça başarılı bir pilot. Hamilton'u izleyenler varsa genelde bu tip kaza durumlarında agresif davranmayıp çoğu kez geri çekildiğini İspanya'daki start vw 2016'da rosberg le olan mücadelesinde görmüştük. Max'ın sürüş karakteri oldukça agresif, hatta hızlı zamanlarında o zaman şampiyonluk mücadelesi veren Vettel'le çoğu kez çarpışıp şampiyonadan kopmasına sebep olmuştur. Sırf bu yüzden bir türlü ısınımadım bu hollandalıya. Ama hakkını vermek lazım özellikle son yıllarda takım arkadaşlarının çok çok üstünde performans sergilemesi takdire şayan.
Not: Forza Vettel

ghibli06
14-08-2021, 15:56
Yarış çizgisi olarak bakıldığında çarğışmadan saliseler öncesinde hamiltonun aracınnı understeer yaşayarak ön tekerlerin yere tutunamadığını ve viraj dışına doğru kaymaya başladığı videolarda bariz belli. Aynı şey max için de geçerli yani burda aslında iki pilot da önde kalabilmek için viraja kontrolsüz ve fizik kurallarının üstünde bir hızla girdi. Hatta FIA'nın yayınladığı dokümanlarında da “tamamen hatalı” ifadesi yerine “hatanın çoğu” hamiltonda ifadesi kullanıldı. Max viraja önde girebilmek için, sıralama turlarında 1 turu ve pite dönüş turunu atabilecek yakıt seviyesiyle aynı hızda viraja girmeye çalıştı. Ancak yeni regülasyonlarla birlikte araçta 150kg lık yakıt yükü de vardı dolayısıyla hamiltonun viraj içinde yokmuşçasına viraja girmesiyle bence hatalıydı. Bana göre olay yarış kazasından ibaret iki taraf da hatalı. Ancak hamiltona verilen cezanın redbull'un kaybettiği hem 25 puana hem de bütçe sınırlaması dönemindeki araç hasarından kaynaklı bütçe kaybına oranla hafif kaldığını düşünüyorum.
Hamilton'un bilerek max a çarpıp bariyerle yolladığı düşüncesi bana göre çok yanlış. Üstüne hem sosyal medyada hem de geçtiğimiz hafta Macaristan Gp'deki yuhalamalar oldukça yanlış. Her ne kadar telsiz ağlamalarını ve genel bana göre kibirli havasını sevmesem de Hamilton pist üstünde oldukça başarılı bir pilot. Hamilton'u izleyenler varsa genelde bu tip kaza durumlarında agresif davranmayıp çoğu kez geri çekildiğini İspanya'daki start vw 2016'da rosberg le olan mücadelesinde görmüştük. Max'ın sürüş karakteri oldukça agresif, hatta hızlı zamanlarında o zaman şampiyonluk mücadelesi veren Vettel'le çoğu kez çarpışıp şampiyonadan kopmasına sebep olmuştur. Sırf bu yüzden bir türlü ısınımadım bu hollandalıya. Ama hakkını vermek lazım özellikle son yıllarda takım arkadaşlarının çok çok üstünde performans sergilemesi takdire şayan.
Not: Forza Vettel

ben HAM i F2 den beri takip ediyorum, söylenenin aksine son derece agresif bir sürüşü var, sadece son yıllarda kendine rakip bulamadığı için çok centilmen gibi göründü, F2 de devamlı virajda geç frenaj yapar, düşük bütçeli takımlar arabalarını riske edemediği için resmen üzerlerinden geçerdi... ALO arkasında kalınca resmen çıldırdı ama direk rakibi olmadığı için agresif olamadı, önündeki MAX ya da geçmiş senelerde LEC ya da VET oluca üzerine sürmekten çekinmiyor hatta ROS a karşı da böyleydi... benim asıl merak ettiğim ilk 20 turda telsizde rakiplerini yakalayamadığını söyleyen HAM in aracına mercedes ne yaptı da son 20 tur herkesten 2-3 s hızlıydı?

2jzihtiyar
14-08-2021, 22:11
ben HAM i F2 den beri takip ediyorum, söylenenin aksine son derece agresif bir sürüşü var, sadece son yıllarda kendine rakip bulamadığı için çok centilmen gibi göründü, F2 de devamlı virajda geç frenaj yapar, düşük bütçeli takımlar arabalarını riske edemediği için resmen üzerlerinden geçerdi... ALO arkasında kalınca resmen çıldırdı ama direk rakibi olmadığı için agresif olamadı, önündeki MAX ya da geçmiş senelerde LEC ya da VET oluca üzerine sürmekten çekinmiyor hatta ROS a karşı da böyleydi... benim asıl merak ettiğim ilk 20 turda telsizde rakiplerini yakalayamadığını söyleyen HAM in aracına mercedes ne yaptı da son 20 tur herkesten 2-3 s hızlıydı?

Son yıllarda rakip bulamadığı görüşüne katılmıyorum. 2020 yılında mercedes das sistemi ile aşırı dominant bir araç yaptığı doğru ve bottas'ın formsuzluğu ile en rahat şampiyonluğuna ulaştığı da sır değil elbette. 2014 2015 2016 rosberg ile sezonun sonuna kadar giden mücadeleleri ki 2016 da şampiyonluğu rosberge kaptırmıştı, 2017 2018 vettel'le olan mücadelesi sezonun ikinci yarısından sonra rosberg ile olan kadar sıkı geçmese de yine de oldukça mücadeleli geçen yıllardı ve 2019'da da Bottas'la diğer yıllar gibi olmasa da şampiyonluk yarışındaydı. Hamilton'un beni etkileyen kısmı bu 2021 sezonuna baktığımızda redbull'un aracının aslında daha hem mekanik tutuş hem de düzlüklerdeki saf hız bakımından yine bir adrian newey harikası bir araç olarak mercedes den bir iki gömlek güçlü olmasına rağmen şampiyonluk yarışından kopmadan max'ın peşini bırakmıyor olması. Max dnf olduğu 3 yarışta da favoriydi ve eğer kazansaydı 75 puanı daha olacaktı ki burdan bakınca bile aslında mercedes e göre ne kadar dominant bir araç olduğu ortada.

Max'ın sürüş karakterine bakıyorum, 2014'de torro rosso ya katıldığı günden günümüze kadar olan dnf sayısı hamilton'un 2007 yılında başlayan kariyerinde yaşadığı dnf sayısından daha fazla. Max 2014 yılından beri 130 gp ye katılmış 28 kere dnf olmuş hamilton 277 gp ye katılmış 26 kez dnf olmuş. Max'ın bu istatistiklerde 2018'deki renault'un reliability konusunda oldukça başarısız motorunun ve çok genç yaşta f1 e girmesinin etkisini göz ardı etmemek lazım elbette ancak max neredeyse her zaman büyük riskler almaktan çekinmiyor.

Öte yandan hamilton'un sürüşüne bakılırsa bence şu an gridde en temiz yarışan pilotlardan biri. telsizde ağlamalarını vs ben de sevmiyorum ama hakkını vermek lazım. rosberg mesela 2016 da monaco'da lastikleri kilitleyip kaçış noktasına girip sarı bayrakların çıkmasına neden olup hamiltonun sıralama turu atmasına engel olduğu gibi hamilton bu tip kirli oyunlara en sıkı şampiyonluk mücadelerinde bile girmedi. 2017 de ferrarileri sollayabilmek için yol istediği takım arkadaşı bottas a yarışın sonuna doğru aldığı pozisyonu geri vermişti ki o dönem şampiyonluk savaşı bu sezonu aratamyacak seviyede yakın geçiyordu. Hamilton benim gözümde ağlak ve bazen egoist bir pilot olsa bile hiçbir zaman "dirty driver" denebilecek bir sürücü olmadı. Herkesin övgüyle bashettiği Schumi'nin 2006 monaco 98 british gp 94' jerez gp gibi bir çok skandalı var.

Öte yandan hamilton'un neden 2-3 saniye hızlı olduğuna gelirsek hungaroring aslında büyütülmüş bir gokart pisti gibi. Dolayısıyla günümüz f1 araçları aerodinamik yapıları nedeniyle arkalarında bıraktıkları türbülanslı hava dolayısıyla araç geçişleri oldukça zor olan pistlerden biri. Hamilton yarışın bir kısmında yanılmıyorsam 4 araçlık bir drs trenine girdi. Bu tip trenlerde her araç drs e sahip olduğu gibi araçların birbirine yakın gitmesi dolayısı ile türbülanslı havadan dolayı kaybettikleri downforce ile atak yapmanın oldukça güç olması dolayısı ile geçiş yapmak çok zor hale geliyor. Hamilton yarışın bir kısmında bu trene takılı kaldı telsiz konuşmasını da orda yapmıştı. Geçişin bu tip zor olduğu pistlerde geçişleri kolay hale getirmenin iki yolu vardır. Ya aracınız geçiş yapılacak araca kıyasla daha iyi downforce a sahip olmalı (mercedes-haas gibi) ya da agresif strateji deneyerek lastik farkı oluşturabilmek. Mercedes de drs treninde kalan hamiltonu pite çağırıp 2-stop stratejisine döndü ve denedikleri undercut ile max ve riccardo'nun önüne geçtiler. Ondan sonrasında zaten önü açıktı ve yarış mühendisi de her tur öndeki araca atak yapmasını söyledi çünkü strateji buna göreydi zaten. 2. pitsopa girdiğinde rakipleri kullanılmış hard lastiklerde iken hamilton sıfır km daha yumuşak medium lasitklerdeydi dolayısı ile 2 3 saniyelik fark burdan geliyor

ghibli06
15-08-2021, 10:00
Son yıllarda rakip bulamadığı görüşüne katılmıyorum. 2020 yılında mercedes das sistemi ile aşırı dominant bir araç yaptığı doğru ve bottas'ın formsuzluğu ile en rahat şampiyonluğuna ulaştığı da sır değil elbette. 2014 2015 2016 rosberg ile sezonun sonuna kadar giden mücadeleleri ki 2016 da şampiyonluğu rosberge kaptırmıştı, 2017 2018 vettel'le olan mücadelesi sezonun ikinci yarısından sonra rosberg ile olan kadar sıkı geçmese de yine de oldukça mücadeleli geçen yıllardı ve 2019'da da Bottas'la diğer yıllar gibi olmasa da şampiyonluk yarışındaydı. Hamilton'un beni etkileyen kısmı bu 2021 sezonuna baktığımızda redbull'un aracının aslında daha hem mekanik tutuş hem de düzlüklerdeki saf hız bakımından yine bir adrian newey harikası bir araç olarak mercedes den bir iki gömlek güçlü olmasına rağmen şampiyonluk yarışından kopmadan max'ın peşini bırakmıyor olması. Max dnf olduğu 3 yarışta da favoriydi ve eğer kazansaydı 75 puanı daha olacaktı ki burdan bakınca bile aslında mercedes e göre ne kadar dominant bir araç olduğu ortada.

Max'ın sürüş karakterine bakıyorum, 2014'de torro rosso ya katıldığı günden günümüze kadar olan dnf sayısı hamilton'un 2007 yılında başlayan kariyerinde yaşadığı dnf sayısından daha fazla. Max 2014 yılından beri 130 gp ye katılmış 28 kere dnf olmuş hamilton 277 gp ye katılmış 26 kez dnf olmuş. Max'ın bu istatistiklerde 2018'deki renault'un reliability konusunda oldukça başarısız motorunun ve çok genç yaşta f1 e girmesinin etkisini göz ardı etmemek lazım elbette ancak max neredeyse her zaman büyük riskler almaktan çekinmiyor.

Öte yandan hamilton'un sürüşüne bakılırsa bence şu an gridde en temiz yarışan pilotlardan biri. telsizde ağlamalarını vs ben de sevmiyorum ama hakkını vermek lazım. rosberg mesela 2016 da monaco'da lastikleri kilitleyip kaçış noktasına girip sarı bayrakların çıkmasına neden olup hamiltonun sıralama turu atmasına engel olduğu gibi hamilton bu tip kirli oyunlara en sıkı şampiyonluk mücadelerinde bile girmedi. 2017 de ferrarileri sollayabilmek için yol istediği takım arkadaşı bottas a yarışın sonuna doğru aldığı pozisyonu geri vermişti ki o dönem şampiyonluk savaşı bu sezonu aratamyacak seviyede yakın geçiyordu. Hamilton benim gözümde ağlak ve bazen egoist bir pilot olsa bile hiçbir zaman "dirty driver" denebilecek bir sürücü olmadı. Herkesin övgüyle bashettiği Schumi'nin 2006 monaco 98 british gp 94' jerez gp gibi bir çok skandalı var.

Öte yandan hamilton'un neden 2-3 saniye hızlı olduğuna gelirsek hungaroring aslında büyütülmüş bir gokart pisti gibi. Dolayısıyla günümüz f1 araçları aerodinamik yapıları nedeniyle arkalarında bıraktıkları türbülanslı hava dolayısıyla araç geçişleri oldukça zor olan pistlerden biri. Hamilton yarışın bir kısmında yanılmıyorsam 4 araçlık bir drs trenine girdi. Bu tip trenlerde her araç drs e sahip olduğu gibi araçların birbirine yakın gitmesi dolayısı ile türbülanslı havadan dolayı kaybettikleri downforce ile atak yapmanın oldukça güç olması dolayısı ile geçiş yapmak çok zor hale geliyor. Hamilton yarışın bir kısmında bu trene takılı kaldı telsiz konuşmasını da orda yapmıştı. Geçişin bu tip zor olduğu pistlerde geçişleri kolay hale getirmenin iki yolu vardır. Ya aracınız geçiş yapılacak araca kıyasla daha iyi downforce a sahip olmalı (mercedes-haas gibi) ya da agresif strateji deneyerek lastik farkı oluşturabilmek. Mercedes de drs treninde kalan hamiltonu pite çağırıp 2-stop stratejisine döndü ve denedikleri undercut ile max ve riccardo'nun önüne geçtiler. Ondan sonrasında zaten önü açıktı ve yarış mühendisi de her tur öndeki araca atak yapmasını söyledi çünkü strateji buna göreydi zaten. 2. pitsopa girdiğinde rakipleri kullanılmış hard lastiklerde iken hamilton sıfır km daha yumuşak medium lasitklerdeydi dolayısı ile 2 3 saniyelik fark burdan geliyor

katılmıyorum, HAM in kariyerinde topu topu 1 sene ROS, 2 sene VET rekabeti var MAX le ancak bu sene rekabette, koca kariyerin kalanı ya iddiasız ya rakipsiz...

hocam bir araç rakiplerden 2-3 s hızlıysa; ki açıklayayım HAAS a karşı 2-3 s değil, ferrari ve McLaren vs., önündeki her aracı rüzgar koridoru vs dinlemeden yok eder... Ferrari 3-4 yarışta düzlük hızları arttı diye resmen motoru çöpe attırdılar... HAM RB nin arka kanadı esniyordu dediler testlerin metodunu değiştirdiler ama iş Mercedese gelince herkes 3 maymunu oynuyor... bu sporda yarım saniye ilerleme bile roket bilimi gerektirirken mercedes istediği her an NOS basmış kadar performans verebiliyor motora, zaten telsizde HAM ağlayınca bir bakmışız ki motor uçmaya başlamış, 20 tur kala bir pitstop çıkınca 30s fark erimiş oluyor finish de, hemen 'lastikler çook iyiydi maşallah' denmeye başlıyor, iyi de aynı lastikleri diğer takımlar da taktı kimse kendi derecesinin üzerine bu kadar koyamıyor... son zamanlarda el altından yürütülen soruşturma çok önemli, emme kısmını mercedesin bir şekilde soğuttuğu iddia ediliyor ki RB bu konunun arkasını bırakmamalı...

gelelim HAM in sürüş tarzına, hemen MSC cevabı gelmiş, şaşırtmadı... MSC her agresifliğinin bedelini ödedi, cezasını aldı, sezonu silindi... ya HAM e ne ceza geldi kariyerinde :) bu spor İngilizdir, İngiliz kalmalı mottosunun bir sonucudur HAM, bodoslama da dalsa, fren testi de yapsa, üzerine de kırsa hep haklıdır, sonuçta o zor bir hayat geçirmiş, beyazların dünyasına siyahi girmiş bir peygamberdir, hata yapmaz, agresif olmaz... ama 2 yarış kazanamazsa fiziki olarak kenara çöker ağlar, ALO yu geçemediğinde küfürleri yapıştırır, tekrar söylüyorum, ALO yla bir çarpışmayı göze alamaz çünkü rakibi değil ama o kişi MAX olsaydı ya ona kaza yaptırmaya oynardı ya da çarpışmadan kaçınmazdı, defalarca kedi rakiplerine karşı da bunu yaptı lütfen şimdi adamı dünyanın en centilmen pilotu olarak lanse etmeye çalışmayın...

MAX ise bu yaşına kadar nasıl hayatta kaldığını sorguladığımız bir pilot, son derece agresif ve küstah, babasını camiada zaten kimse sevmezdi bu çocuk da tuzu biberi oldu, hala aynı şeyi düşünüyorum, ya çok büyük bir kaza yapacak ya da yaptıracak o da kariyerinin sonu olacak...

ferrariye gelirsek, o yarışta LEC in puana ihtiyacı olmasaydı HAM in virajda üzerine kırmasına MAX gibi karşılık verirdi...