PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akülü araba akü konusunda yardım



207_TR
27-02-2020, 23:50
Arkadaşlar merhaba

12v Kuru akü ile çalışan çift motorlu akülü arabamız var. G63 Mercedes

4yıl oldu alalı. Aküsü ömrünü doldurmuş.
12V 7 ah akü var

12v 10ah akü takıp eski akü 12v 7 Ah ye paralel bağlamayı düşünüyorum. Buraya kadar soru işaretim yok.

Araca 12 v yerine 15 v vermeyi düşünüyorum hız için

3v 7Ah lik bir aküye seri bağlamam yeterli olur mu acaba ?

ghibli06
27-02-2020, 23:52
dostum çok yanlış zaman, yoksa uzun uzun yazardım...

mbulur
28-02-2020, 11:53
Eski aküye yeni aküyü paralel bağlarsanız, yeni akünün ömrünü kısa sürede tüketirsiniz. Paralel bağlayacağınız iki aküde yeni ve aynı değerde olmalıdır.

ghibli06
28-02-2020, 12:44
öncelikle repair özellikli bir şarj cihazı alın bence, aküyü kurtarmaya çalışın, sonra eğer olmuyorsa tek olarak yüksek volt-amperli bir akü alıp araya bir inverter koyun, istediğinizde voltajı arttırıp hız alırsınız tabii yakmamak kaydıyla...

207_TR
29-02-2020, 04:41
Küçül bir voltaj artırımı planlıyorum çünkü esc nin kaç volta kadar uygun olduğunu bulmam çok zor.
Şarj için kendi şarj aletini yada PC güç kaynağı powersupply düşünüyorum

kelalper
09-03-2020, 15:12
Eski akü ile yeni akü parallellenmez. İki aküyüde paralelleyeceksenizde + ve - değerlerini farklı akülerden almak zorundasınız, tek aküden alırsanız o akü daha çok yıpranır. Akü konusunda en önemli mesele doğru şarj etmek. Düzgün şarj ederseniz akülerin ömrü 600-700 döngüye kadar kapasite kayıpsız devam eder eğer aküyü %50 den fazla kullanmazsanız. Yani demem şu eğer akünüz 7A ise bunun sadece 3.5A ini kullanmanız gerekir akü ömrü açısından yoksa akü ömründen yersiniz. Bir de 7A demek 20 saatte verdiği güçtür. Yani siz saatte 0.3A çekerseniz o akü 7A dir. Daha hızlı tüketiyorsanız o zaman akü kapasiteniz akü kalitesine göre düşecektir. Yani 6A e düşse 3 A kullanmak akü ömrü açısından doğru olacaktır. Aküyü sonuna kadar boşaltarak kullanırsanız aküler çok çabuk sülfatlaşır ve kapasitesini çok çabuk kaybeder.

207_TR
15-03-2020, 16:36
Eski akü ile yeni akü parallellenmez. İki aküyüde paralelleyeceksenizde + ve - değerlerini farklı akülerden almak zorundasınız, tek aküden alırsanız o akü daha çok yıpranır. Akü konusunda en önemli mesele doğru şarj etmek. Düzgün şarj ederseniz akülerin ömrü 600-700 döngüye kadar kapasite kayıpsız devam eder eğer aküyü %50 den fazla kullanmazsanız. Yani demem şu eğer akünüz 7A ise bunun sadece 3.5A ini kullanmanız gerekir akü ömrü açısından yoksa akü ömründen yersiniz. Bir de 7A demek 20 saatte verdiği güçtür. Yani siz saatte 0.3A çekerseniz o akü 7A dir. Daha hızlı tüketiyorsanız o zaman akü kapasiteniz akü kalitesine göre düşecektir. Yani 6A e düşse 3 A kullanmak akü ömrü açısından doğru olacaktır. Aküyü sonuna kadar boşaltarak kullanırsanız aküler çok çabuk sülfatlaşır ve kapasitesini çok çabuk kaybeder.

Bilgileriniz için teşekkürler,

4 yıldır kullanılan bir aküydü akülü araçta, bu sene hiç kullanmadan 4-5 ay yattı, şuan ömrünü tamamlamış durumda,

Yeni bir akü aldım 12v 7.2 ah, 1 tane daha aynı aküden alacağım. Paralel bağlayacağım, yani + ları birleştirip - leri birleştirip oluşan yani hattan araca bağlantı yapacağım.

Şarj için aracın kendi şarj aletini kullanıyorum, 1ah şarj kapasitesi var.

Li-Po piller hakkında ne diyorsunuz ?

kelalper
17-03-2020, 17:00
Aracın kendi redresörü o aküleri düzgün şarj etmez aküler çöp olur hep.15A aküyü 1A lik redresör ile yaklaşık 20 saatte şarj edebilirsiniz.

207_TR
18-03-2020, 18:21
Powersupply ile mi şarj etsem acaba

ghibli06
18-03-2020, 18:43
Powersupply ile mi şarj etsem acaba

3 Aşamalı Aku Şarj Aleti - n11.com (https://urun.n11.com/diger/3-asamali-aku-sarj-aleti-P395000769?gclid=Cj0KCQjwjcfzBRCHARIsAO-1_OqbGMMZQ4p8qY30PphH5lJoaq3V3CcJTftZVUOyJ4gzGaq3F kZr3XwaAuW5EALw_wcB&gclsrc=aw.ds)


şu tarz bir şey al bence, eski aküleri de repair özelliği ile kurtarabilirsin belki...