Orijinalini görmek için tıklayınız : Geçmeyen Sağa çekme problemi
Selamlar ,
Aracımda devamlı bir sağa çekme durumu var , kaç kererot yapıldı sayısını unuttum , lastikler kontrol edildi ,alt takımda sorun yok dendi ama araç dümdüz yolda direksiyonu bıraktığınızda sağa doğru eğik devamlı elimle müdahele yaparak düzeltiyorum , araçta en ufak bir kaza vs. yok , en son direksiyon kutusuna baktır dediler gittiğim direksiyoncular abi arıza kodu yoksa direksiyon arızalı değildir dediler ama ben hala direksiyon kutusundan şüpheleniyorum , tork sensörü ya da açı sensöründe bir problem olduğunu düşünüyorum ama yine de emin değilim neden olabilir acaba :mad:
altugkocer
10-03-2020, 09:13
İlk aklıma gelen her ne kadar kontrol edilmiş olsa da lastiklerden kaynaklı olabilir. Son zamanlarda çok fazla üretim hatalı lastik denk geldi.
İlk aklıma gelen her ne kadar kontrol edilmiş olsa da lastiklerden kaynaklı olabilir. Son zamanlarda çok fazla üretim hatalı lastik denk geldi.
Lastik değil hem kışlık hem yazlıkta da yapıyor , lastikle alakası yok
Lastikler yönlü mü, yerleri değiştirilerek denendi mi peki hiç?
Aranel Ciryatan
10-03-2020, 10:02
Yay var mı? ve araç ne marka model?
PSA grubunda yıllardır yaşadığım bir problemdir bu. Araca yay taktığım anda sağa çekmeye başlıyor araçlar. Mevcut aracımda da aynı durum var. Her yerine baktık araba ok gibi yere basışı fakat aracı orijinal yüksekliğe çekince problem geçiyor. Basınca sağa çekme başlıyor. Aks mesafesinin 2 tarafta farklı olması ve aracı basınca açısının bozulmasından kaynaklandığını düşünüyoruz.
araç modeli ve ekstra takılan parça varsa daha açıklayıcı olurdu. direksiyonda titreme sağa sola çekme vs gibi problem çözmede lastik-ön takım-rot-balans ayarı yapan yerin ve ustanın önemi çok büyük. mesela benim aracımda (superb 2.0 tdi) çözemediğimiz bir direksiyon titremesi vardı. yaptırdığım balans ayar sayısını hatırlamıyorum ama bir türlü geçmiyordu akslardan olur dediler aks laleleri değişti aks tornada bakıldı sıkıntı görülmedi, dinamik balans yapıldı olmadı, direksiyon titremesi bir türlü geçmedi. istanbulda balans ayarlarının bir kaçı ünlü yerlerde yapıldı sonuç alamadık en son bir yer tavsiye ettiler normal balans+dinamik balans yapıldı ve sorun çözüldü. bakan ustanın deneyimi kullandıkları ayar cihazları vs önem arz ediyor.
Arkadaşlar lastiklerde sorun yok kışlıklarda da yapıyor yazlıklarda da sıfır alındı lastikler ... araç kia ceed , araç tamamiyle orjinal yay may yok herşey orjinal aracın yerden yüksekliği de her tekerde aynı , yayda filan ezilme olsa bir tarafına bakınca bile belli olur öyle birşey yok ... benim aklıma direksiyon kutusu geliyor ama direksiyon kutusunda olsa hata verir diyorlar EPS hatası , en son bir şaseciye göstereceğim Ankara'da şase kontrolü yapan bir yer varmı önerebileceğiniz ?
Kaza vs varmı ? Belki ustaların gözünden kaçan tekerlerde bir kayıklık önde veya geride olma durumu vs olabilir mi ? lastiklerin çamurluklar arasındaki boşlukları eşit mi ?
Kaza yok , şaseciye göstereceğim artık orda da birşey çıkmazsa dirskiyon kutusu %90
altugkocer
10-03-2020, 10:52
Yanlış hatırlamıyorsam 2 sene önce kadar da vardı aracınızda böyle bir sorun, rot-balans yaptıracak yer tavsiyesi almıştınız. Hala geçmedi mi, üzüldüm valla
Yanlış hatırlamıyorsam 2 sene önce kadar da vardı aracınızda böyle bir sorun, rot-balans yaptıracak yer tavsiyesi almıştınız. Hala geçmedi mi, üzüldüm valla
Evet rot ile alakası yok hocam maalesef onca para verdik rota , aracın direksiyonu düz tuttuğunuz zaman araç düz gidiyor ama aracın direksiyonunu bıraktığınız anda sağa doğru eğiliyor , zaten direksiyon sağa daha rahat dönerken sola daha zor dönüyor bunu hissediyorum , Direksiyon kutusunda tork sensörü varmış ancak bu araçlarda o parça ayrı satılmıyormuş , komplesi 8500TL ! ancak o sensörü değiştien direksiyoncular varmış , fakat bazı ustalara sordum hiç kurcalatma dediler , kafam allak bullak oldu ne yapacağımı bilmiyorum hadi şimdi direksiyon kutusunu söktürüp yaptırsak olacağından %100 emin olamıyorum :(
altugkocer
10-03-2020, 11:07
Evet rot ile alakası yok hocam maalesef onca para verdik rota , aracın direksiyonu düz tuttuğunuz zaman araç düz gidiyor ama aracın direksiyonunu bıraktığınız anda sağa doğru eğiliyor , zaten direksiyon sağa daha rahat dönerken sola daha zor dönüyor bunu hissediyorum , Direksiyon kutusunda tork sensörü varmış ancak bu araçlarda o parça ayrı satılmıyormuş , komplesi 8500TL ! ancak o sensörü değiştien direksiyoncular varmış , fakat bazı ustalara sordum hiç kurcalatma dediler , kafam allak bullak oldu ne yapacağımı bilmiyorum hadi şimdi direksiyon kutusunu söktürüp yaptırsak olacağından %100 emin olamıyorum :(
Çok gıcık bir durum gerçekten çare bulamamak, emin olmadan bisürü şey yaptırmak falan. Ben aracıma 2018 yılında sıfır continental lastik aldım, yaklaşık 8-10 ay sonra aracımda çekme başladı. Gittim rot ve balans ayarı yaptırdım, çekme azaldı ama geçmedi. Daha sonra ön tekerleri sağ sol yaptık, daha önce sağa çeken araç sola çekmeye başladı, usta büyük ihtimalle lastikten kaynaklı dedi. Birkaç ay sonra da sağ ön lastiği yardım, şansıma aynı model aynı desen çıkma lastik buldum ve taktırdım. Sonra hemen kışlıklara geçtim, zaten kışlık jant-lastik takımımda da çekme vardı çok önemsemedim. Geçen hafta yazlıklara geçip rot-balans ayarı yaptırdım ve ilginç bir şekilde aracın çekmesi geçti :) Sanırım lastikte hata vardı ve yarıp değiştirince geçmiş oldu. Ben de böylece kurtuldum bu dertten. Umarım en kısa zamanda siz de kurtulursunuz :)
Toe açısını kontrol ettirin. Toplam açı tamam görünsene sağ teker açısı olması gerekenden fazla demekki.
Kısaca : sağ ve sol tekerlek açılarına bakın ikisi de aynı olmalı. Toplam açı farklı değerler ile de aynı olabilir.
Toe ölçümünde açı mı? Mm mi degeri alıyorlar ona bakın. Siz derece olarak ölçtürün.
Geçmiş olsun can sıkıcı bi durum. Z rotunun bozukluğu bile rot u etkileyebilir kule takozuda etkiler kısacası ön takımdaki bütün parçaları kontrol etmek sağlam gibi dursada eskiyenleri değiştirmek çözüm olabilir. onun dışında karadüzen olcak ama sol taraftan rot u 1 tık açarsa istediğiniz gibi düz gider araç ama tavsiye etmem geçici çözüm olabilir
Okudum mesajları ama belirtmemişsiniz, aracınızı sıfır km mi aldınız?
Kazası yoktur kaportada ama önceden alttan vurmuş kasmıştır bir yerleri belki. Bu kadar çalışmadan sonra şaseci, olmadı bir ralli garajına falan götürmek gerek tek çare olurdu sanırım :) Arabanın gerçekten fabrika dinamiklerinde olduğundan emin olunmalı
Kaza yok , şaseciye göstereceğim artık orda da birşey çıkmazsa dirskiyon kutusu %90
bende benzer durumu yaşadım zamanında aracın lastiğini kaldırıma sert dayadığımızda salıncak burçlarında oynama oluyor buda cok hafif çekme yapıyor özellikle yuksek hızlarda
Aracı şase kontrolü yapan biryere göstereceğim iyice bakıldıktan sonra sorun yok denirse geriye bir tek direksiyon kutusu kalıyor
CloudGrey
10-03-2020, 16:54
-yol ip gibi buna eminseniz
-direksiyon düz ve tutuyorsanız
araba düz gidiyorsa yürüyende birşey yoktur.
bırakınca sağa sola kaçıyorsa direksiyon kutusudur.
benim aracımda 70le giderken direksiyonu tuttuğum halde 300 metrede bir şeride sokmam gerekiyordu.(sola çekiyordu)
5 servis gezdim , en son kemal tepretoğulları renault çözdü ; her yürüyen elemanı kontrol ettiler.
traverse yamuk buna bağlı olarak sağ teker 2cm sol teker 1cm geride çıktı..
traverse değişti sorun bitti.
ama hala arada direksiyonu bırakınca direksiyon kendini bazen 5 derece sağa yatırıyor. en çokta yola bağlı bu tabiki.
çünkü elektrik destekli direksiyonlar böyle çok hassaslar..
sizinkide öyle olabilir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.