Orijinalini görmek için tıklayınız : Ecutuned stage1 yazılım sonrasi şikayet
Megane 2 1.5 dci arac sahibiyim. 12bin km önce Ecutuned yazılım yaptirdim ve 20 bin km önce kendim baski balatayi orjinal olarak degistirdim. arac 1000 km önce baski balata sıyırmaya başladı. Söktürdüm ustaya balata da yanma yağlanma gibi bir sey yok. Yazılım hatasindan dolayi olabilir mi ?
Ecutuned firmasini aradim bu olay 20.000 km sonra tekrarlar mi yazilimda hata olabilir mi dedim hata olamaz ama garanti de veremeyiz dediler. Şimdi ben napayim bu yazilim sizce sildireyim mi? Sorun neden olabilir
ghibli06
11-03-2020, 18:21
atıyorum arabayı 100 hp den 140 hp ye çıkartıyoruz, sanıyoruz ki baskı balata kaldırır... aynı firmaın farklı motor güçlerine göre baskı balata çeşidini ya da çapını değiştirdiğini görürsünüz, aracın gücü fazla gelmiş balatayı sıyırmış, kimisi istenen gücü çıkarmadığı için kızar tunera kimisi de güç fazla geldi balata sıyırdı diye...
Yaptirmadan önce söylenen stage1de sıkıntı olmayacağıyd ve ben en dusuk yazilimi istemiştim hedefim fazla hp almak degildi.
ghibli06
11-03-2020, 18:56
Yaptirmadan önce söylenen stage1de sıkıntı olmayacağıyd ve ben en dusuk yazilimi istemiştim hedefim fazla hp almak degildi.
daha kaliteli bir setle ve de sağ ayağı daha dikkatli kullanarak keyif almaya devam edebilirsin...
Debriyaj ile yazılım hatasını bağdaştırmanıza sebep olan veri nedir?
Orjinal aldim baski balatayi ama benim merak ettigim asıl şu baska firmanin stage1 yazılımını mi kullanmali miyim yoksa bu yazilimi kullanmaya devam etmeli miyim. Baska firmada da ayni sorun ile karşılaşma ihtimalim yüksek midir. Simdiden herkese tesekkurler
daha kaliteli bir setle ve de sağ ayağı daha dikkatli kullanarak keyif almaya devam edebilirsin...
Çünkü ecutuned ana bayi ile telefonda konuştum. Bana garanti verebilir misiniz dedim veremeyiz isterseniz yazilimi silelim dediler
ghibli06
11-03-2020, 20:24
Çünkü ecutuned ana bayi ile telefonda konuştum. Bana garanti verebilir misiniz dedim veremeyiz isterseniz yazilimi silelim dediler
baskı balata garantisini üretici bile vermiyor ki tuner versin...
söktürdük yanma yağlanma yok diyorsun.e sıyırma nerdenmiş problem neymiş öyle bi ucu açık yazmışsın ki...
0271F521 F818 4993 9F58 B6D2D8DD5D9B - Resim Yukle - Hızlı Resim (https://imgyukle.com/i/JPT8hq)
98152E55 A5E1 4E3C B08F F531B027A1F2 - Resim Yukle - Hızlı Resim (https://imgyukle.com/i/JPTMNv)
F4015910 E326 42E1 801D 981B55500B9A - Resim Yukle - Hızlı Resim (https://imgyukle.com/i/JPT3yP)
954CE3FC 015A 4398 A439 C7217DFAB705 - Resim Yukle - Hızlı Resim (https://imgyukle.com/i/JPTzNQ)
Sökülen baskı balatanin durumu
Arac fabrika cikisi 80 bg yazilimdan sonra yazilimcinin tahminine gore 105 felan oldu demişti. Dynoya sokmamistik
tamamen standart ve senelerdir kolay kolay debriyaj degistirmemis suruculer renoda son donemde cok fazla debriyaj ve fren disk problemi yasamaya basladi, tabi sansli olanlar garantiye soktu digerlerinde binbir takla, parca bizden iscilik sizden uzlasmalari :)
Standart 1.5de yazilim ile 100bin gitmesinde 85bin gitsin gibi, buyuk turbo enjektor vs vs olsa standart balata yetmesin, stock 1.5 70hp> bicok secenek var yazilimla bi tik uste cikmistir.
Debriyaj serviste degisirse once yazilim sonra kullanici hatasi, piyasa bir dunya sahte cin mali valeo var malesef kotusu denk gelirse oda cozum olmaz.
yaa kardeşş senne içiyosun :D yazılımla aracın gücünü artırıyosun sonra da debriyajım sıyırdı diyosun bu ne yaman çelişki annem :D
yaa kardeşş senne içiyosun :D yazılımla aracın gücünü artırıyosun sonra da debriyajım sıyırdı diyosun bu ne yaman çelişki annem :D
Alt tarafi stage1 stage1de de yag değiştirir gibi baski balata değiştireceksek yandık o zaman 😂
[QUOTE=G_TT_I;8636333]tamamen standart ve senelerdir kolay kolay debriyaj degistirmemis suruculer renoda son donemde cok fazla debriyaj ve fren disk problemi yasamaya basladi, tabi sansli olanlar garantiye soktu digerlerinde binbir takla, parca bizden iscilik sizden uzlasmalari :)
Standart 1.5de yazilim ile 100bin gitmesinde 85bin gitsin gibi, buyuk turbo enjektor vs vs olsa standart balata yetmesin, stock 1.5 70hp> bicok secenek var yazilimla bi tik uste cikmistir.
Debriyaj serviste degisirse once yazilim sonra kullanici hatasi, piyasa bir dunya sahte cin mali valeo var malesef kotusu Belki de parca hatalıydı piyasada orjinal diye satılıp yan sanayi parça cok gercekten. Fabrikayi aradim baski balatayi yollayip incelemelerini söyledim aslinda. Ama sahis bize urunu yollayamaz aldığınız parcacinin yollamasi gerek dediler. Aldığım parcaci da dukkani devretti oyle olunca kaldim ortada ��
GokhanRS
12-03-2020, 09:25
Belki de parca hatalıydı piyasada orjinal diye satılıp yan sanayi parça cok gercekten. Fabrikayi aradim baski balatayi yollayip incelemelerini söyledim aslinda. Ama sahis bize urunu yollayamaz aldığınız parcacinin yollamasi gerek dediler. Aldığım parcaci da dukkani devretti oyle olunca kaldim ortada
baskı balata yazılım yaptırmazsan da bu hale gelebilir. 25 bg güç artışının baskı balataya çok bir yük getireceğini sanmıyorum. bence sen çok ani kalkışlar yapmış olabilir misin? yani yazılımın hiç bir suçu yok. DCI den çıkarabileceği güç belli, ciddi güçler çıkarabilse zaten motorun dayanmaz. baskı balata en ucuz masrafın olurdu. keşke 100 bg artış sağlayabilen olsa da 10k km de bir baskı balata yenilesem :D
standart ustaların yazılımcıya *** atması.
tequila818
12-03-2020, 10:00
Başlık yazılım firması ile ilgili bir memnuniyetsizlik var gibi açılmış ancak konunun yazılımla ya da yazılımı yapan firma ile uzaktan yakından alakası yok.
la benim arabam dyno'da aks kırdı.
Yazılımdan oldu diyip Özgünü suçlasaydım keşke :) sonra da bir temiz girişirlerdi bana.. Çok eğlenirdik :) uhasuhashuahsuahus
Arkadaşım, baskı balatanın ne ilgisi var ?
Yazılımcı sen debriyaja basmayı bilmiyorsan ne yapsın :)
konu başlığı yanlış anlaşılmaya çok müsait. firmayı şikayet ediyorsun sandım başlığı görünce..
Çokta stage1 denemez yaklaşık yüzde 30 güç artmış stage 3 olsa stok turbo ile olsun olsun 115 120 bg olsun
Debriyajın ömrü varsa da bitmiştir kullanım şekline göre
Torq geldi diye habire 2 3 vites git gel yaparsan cok da dayanmaz
Otomobil üreticileri araçlarına takılacak parçalarda çeşitli gereksinimler isterler.
Bu gereksinimleri sağlayabilecek firmalar ancak üreticilere parça verebilir.
Bu parçalar belirli parametreler ile sürekli olarak standartlar içerisinde tutulmaya çalışılır. (İlla ki hatalar olur, ama PPM seviyesi 100-200 olan firmalara da vebalı muamelesi yapılır...)
Mesela boyalı metal parçaların bazıları 720 saat tuzlu su testine tabi tutulur.
Boyanın kalınlığına bakılır, ilk nereden pasın başladığı incelenir vs. Eğer bir güvenlik riski oluşma ihtimali varsa, buna göre mümkün olan iyileştirmeler yapılır.
Ama bir kullanıcı asla kendi aracını bile isteye 720 saat tuzlu suda bekletmez.
Valeo, Bosch, Stabilus, Michelin, Mahle gibi firmalar ise konusunda uzmandır.
Çoğu zaman üreticiler kendi ihtiyaçlarını belirtir bu firmalara.
Bu firmalar da ihtiyaçlara uygun ürünü ya geliştirir ya da elinde olan portföyden verir.
Michelin üreteceği lastiğin desenini Seata sormaz ya da Stabilus bagaj amortisöründe kullanacağı yağın miktarını Audiye sormaz vs...
Şimdi 80 hp'den, max 105 hp'lere çıkınca; orijinal Valeo parçası kendi bu şekilde salmaz bence.
İlla ki bu parçalar çeşitli emniyet payları içerecek şekilde üretilir.
%30 güç artışı ile 20bin de baskı/balata bitirmek ancak STI'ların filan yapabileceği türden bir şey olur sanırım.
Siz sürüş tarzınızı yazılımdan sonra ne kadar değiştirdiniz?
Yani araç %30 güçlendi = baskı balata üzerine extra bir yük geldi,
Siz de aracın yeni durumunu görmek için sık sık sıfırdan kalktınız dip gaz şeklinde; bu da %30 extra yük desek.
Bu iki durumun aynı anda aracınıza kümülatif etkisi %30 güç artışından daha fazla olacaktır.
ghibli06
12-03-2020, 10:55
Otomobil üreticileri araçlarına takılacak parçalarda çeşitli gereksinimler isterler.
Bu gereksinimleri sağlayabilecek firmalar ancak üreticilere parça verebilir.
Bu parçalar belirli parametreler ile sürekli olarak standartlar içerisinde tutulmaya çalışılır. (İlla ki hatalar olur, ama PPM seviyesi 100-200 olan firmalara da vebalı muamelesi yapılır...)
Mesela boyalı metal parçaların bazıları 720 saat tuzlu su testine tabi tutulur.
Boyanın kalınlığına bakılır, ilk nereden pasın başladığı incelenir vs. Eğer bir güvenlik riski oluşma ihtimali varsa, buna göre mümkün olan iyileştirmeler yapılır.
Ama bir kullanıcı asla kendi aracını bile isteye 720 saat tuzlu suda bekletmez.
Valeo, Bosch, Stabilus, Michelin, Mahle gibi firmalar ise konusunda uzmandır.
Çoğu zaman üreticiler kendi ihtiyaçlarını belirtir bu firmalara.
Bu firmalar da ihtiyaçlara uygun ürünü ya geliştirir ya da elinde olan portföyden verir.
Michelin üreteceği lastiğin desenini Seata sormaz ya da Stabilus bagaj amortisöründe kullanacağı yağın miktarını Audiye sormaz vs...
Şimdi 80 hp'den, max 105 hp'lere çıkınca; orijinal Valeo parçası kendi bu şekilde salmaz bence.
İlla ki bu parçalar çeşitli emniyet payları içerecek şekilde üretilir.
%30 güç artışı ile 20bin de baskı/balata bitirmek ancak STI'ların filan yapabileceği türden bir şey olur sanırım.
Siz sürüş tarzınızı yazılımdan sonra ne kadar değiştirdiniz?
Yani araç %30 güçlendi = baskı balata üzerine extra bir yük geldi,
Siz de aracın yeni durumunu görmek için sık sık sıfırdan kalktınız dip gaz şeklinde; bu da %30 extra yük desek.
Bu iki durumun aynı anda aracınıza kümülatif etkisi %30 güç artışından daha fazla olacaktır.
eksiden yani 80 lerin sonu ve 90lı yıllarda aracın üzerinde OEM gelen balata 100 binden aşağı gitmezdi değil mi? kimse ekonomi de düşünmezdi benzin çok pahalı değildi.. o yıllarda arabalar sarf malzemesi değildi, şimdi ise her parçanın ömrü neredeyse milimetrik değerlendiriliyor yani sakın ola ki 80 hp lik aracın bilmem nesi 110 a da dayanır demeyin, artık safety factor ler %40-50 falan değil, yahu bilye bile farklı eskiden bilyeler ölmezdi hatırlayan var mı? mesela piste giriyorsun 2 seansta kullandığın fren balatasını 2 yılda bitiremiyorsun, limitleri biraz arttırdın mı aşınma çok hızlı oluyor...
1.000 liraya aracınız %40 güç arttırmıyor sadece motorunuz güçleniyor, yürüyen aksam fren ve baskı balata gibi yan masrafları sizler ayrıca yapacaksınız...
Yazılım firmasıyla pek alakası yok. Baskıya kimse garanti vermiyor zaten kullanım şekline göre ömrü değiştiği için. Yan sanayi takmış olabilirler mi? Otomatik şanzımanlı 10.000 km deki araca bile servisin kullanıcı hatası diye *** attığını gördüm :D
Sadece 6 KM de baskı balatası sıyırmıs Honda civic gördüm
Baskı balata kullanım kaynaklı 100 bın km de kullanırsanız 10 bın km de bıtırırsınız.
Surekli gazlayan yarim debriyaj yapan veya debriyaja basip giden biri degilim benden kaynakli oldugunu sanmıyorum
ghibli06
12-03-2020, 15:35
Surekli gazlayan yarim debriyaj yapan veya debriyaja basip giden biri degilim benden kaynakli oldugunu sanmıyorum
dostum her şeyin suçunu başka şeylere atabilirsin ama araçta bunu yapamayacağın belki de tek parçadır baskı balata...
hayret ediyorum gercekten böyle , senden değilse kimden ?
belki taktığın baskı balata hatalı ? ne bileyim gibi gib uzar gider liste,
bişeyler alıyosan bişeyler vereceksin, bu işler böyle.yazılımcı da arama sorunu bence.
Surekli gazlayan yarim debriyaj yapan veya debriyaja basip giden biri degilim benden kaynakli oldugunu sanmıyorum
sürekli yapmana gerek yok bikerede bile bozabilirsin volan ne durumdaydı oda önemli tabi de kusuru yazılımda araman saçma önce kendinde sonra ustanda sonra malzemede sonra başka şeylerde en sonda yazılımda arayabilirsin :)
bu günleride gördük vay be
debriyaj balatasıyla yazılımın ne alakası var?
debriyajın sıyırdıysa, kaçırıyorsa o senin sorunun ayıp artık şakamısınız siz ya?
haaa ama bak lastiğin patladıysa o kesin yazılımdan dır..
az kaldı unutuyordum bir de aracın yakıtı biterde yolda kalırsan o da kesin yazılımdan.
akşam eve geldin, tam eve doğru yürürken ayağın takıldı yere düştün o da yazılımdan.
free-hifi
14-03-2020, 17:13
bu günleride gördük vay be
debriyaj balatasıyla yazılımın ne alakası var?
debriyajın sıyırdıysa, kaçırıyorsa o senin sorunun ayıp artık şakamısınız siz ya?
haaa ama bak lastiğin patladıysa o kesin yazılımdan dır..
az kaldı unutuyordum bir de aracın yakıtı biterde yolda kalırsan o da kesin yazılımdan.
akşam eve geldin, tam eve doğru yürürken ayağın takıldı yere düştün o da yazılımdan.
Diğerleri ni bilemem ama son cümle yazılım dan olabilir. Allah yazmış kader kaza :D
MURAT_HLX
15-03-2020, 00:33
debriyaj ve yazılım :D çok ilginç
aracımı stg2 yaptıktan yaklaşık bir hafta sonra aks kırdım bende,fotis'tenmi isteseydim parasını ne yapsaydım:D
Hadi diyelim yazılımdan, yani şöyle güç arttı ve fabrikanın ürettiği debriyaj seti kaldıramadı bu gücü.
BU suç yazılımcının değil, senin suçun seri üretim dizel bir araca neden modifikasyon yapıyorsun.
Yapıyorsun madem modifikasyonu sadece bir yere odaklanıyorsun, Bu işler tek yeri güçlendireyim hafif üflesin püflesin arabam gitsin değil.
Debriyaj sette kesinlikle garanti olmaz. Firmalar sürücülerin kullanım şeklini bilemez. Sebep olacak nedenleri sıralayım sana;
Malzeme kalitesi
Üretim hatası
Baskı yıpranması
Volan yıpranması
Sürüş esnasında ayağın pedala teması
Kimisi sürüş esnasında pedala daha ağır basar bu daha çok etkiler
Kavramada ve vites geçişlerinde gaz ile debriyaj kararsızlığında olan yıpranmalar.
Bu arada sizin aldığınız set VALEO marka RENAULT kutulu ürün değil bilginize orijinal dedilerse bile aftermarket ürün.
Debriyajın üzerinde ki perçin ağızları farklı ve üzerindeki sembol farklılığından anlayabilirsiniz. Aynı diye birebir yuvasına olan uyuşan başka bir debriyaj set vermiş olabilirler.
Referansları farklı ama bakıldığında aynı duran ve takıldığında sorun çıkartmayan ürünler mevcut, her üretici grubunda böyle ortak kullanılan şanzımanlar var ama volanları ve setleri farklılık gösterebiliyor.
Aykut106
15-03-2020, 15:20
senin icin tek cozum yazılımı sildirmek.
konu baslıgıda yanlıs anlamaya musait duruyor firma icin.
debriyaj ve yazılım :D çok ilginç
aracımı stg2 yaptıktan yaklaşık bir hafta sonra aks kırdım bende,fotis'tenmi isteseydim parasını ne yapsaydım:D
bende yazılım yaptıktan sonra komple bütün motor kulaklarını koparttım ben napam şimdi :D
GokhanRS abi sende 2012 de benim arabaya yazılım yaptın ben 90 küsür bin kullandım alan arkadaş hala kullanıyor totalde 130 bin oldu bi sorun yok ama olsun sen ne olur ne olmaz bi 500 tale gönder bi ara abs beynim yanmıştı ondan olabilir :D
GokhanRS
16-03-2020, 13:38
GokhanRS abi sende 2012 de benim arabaya yazılım yaptın ben 90 küsür bin kullandım alan arkadaş hala kullanıyor totalde 130 bin oldu bi sorun yok ama olsun sen ne olur ne olmaz bi 500 tale gönder bi ara abs beynim yanmıştı ondan olabilir :D
tl neymiş. dolar atayım. yurtdışındayım para köpeeen olsun :D ama dolar için havale de bile korona kapıyor diyorlar.
MURAT_HLX
16-03-2020, 14:03
bende yazılım yaptıktan sonra komple bütün motor kulaklarını koparttım ben napam şimdi :D
abi biz en güzeli abi kardeş online olup soğuk bi şeyler içelim :D
rahmitanir
16-03-2020, 14:09
Ben de örnek vereyim:
turboyu büyüttük, yazılıma geçtik. Bişiler yazıldı. Yaızlımcı Utku direksiyonda, ben sağda, elimde logger ile gazlıyoruz, nedir, ne değildir bakıyoruz arabaya.
Zart diye kavrama kaçırmaya başladı.
Dedim, brocum ben bi kavrama değişip geleyim hemen.
1 hafta sonra yeni kavramamla geldim Utku'nun yanına, yazılım işine kaldığımız yerden devam ettik :)
Bu işler böyle yani. Kavramadır, biter.
Ben de örnek vereyim:
turboyu büyüttük, yazılıma geçtik. Bişiler yazıldı. Yaızlımcı Utku direksiyonda, ben sağda, elimde logger ile gazlıyoruz, nedir, ne değildir bakıyoruz arabaya.
Zart diye kavrama kaçırmaya başladı.
Dedim, brocum ben bi kavrama değişip geleyim hemen.
1 hafta sonra yeni kavramamla geldim Utku'nun yanına, yazılım işine kaldığımız yerden devam ettik :)
Bu işler böyle yani. Kavramadır, biter.
hahahahah, sende konu açarmısın RSA Yazılım ve Şikayet hahahahaha
rahmitanir
16-03-2020, 14:23
hahahahah, sende konu açarmısın RSA Yazılım ve Şikayet hahahahaha
debriyajımı katlettiler :P
NOT: dişi yakarışı şeklinde seslendirme ile hayal ediniz :D
tl neymiş. dolar atayım. yurtdışındayım para köpeeen olsun :D ama dolar için havale de bile korona kapıyor diyorlar.
hee kalsın o zaman abi yazın hallederiz :D
turboman
16-03-2020, 22:41
Yazılım yapılan araçtaki jant lastik ölçüsü nedir? eğer standardın üstündeyse illaki balatayı erken sıyırır bide yazılımı yaptığınız gün sıfır baskı balatamı taktınızda bitirdi.bu saydıklarım varsayım değil ona göre değerlendirin
Not;Bide lastik firmasına sorun patenaj çekmeyip yeri tutuyorsa ondanda olabilir balata bitmesi :)
Yazilim sonrasi silecek suyu calismiyor, tekerden ses geliyor, klimam sogutmuyor gibi kendi yasadigim bir cok sey gordum. Debriyaj sasirtmadi
Drive Fast
17-03-2020, 12:15
Şu forumu trolleyen her kimse hepimizi tek tek çözmüş bizi çok iyi tanıyan biri, her seferinde kuyuya o taşı atıyor her seferinde de biz o taşla uğraşıyoruz:D
Herkes bir seyler yazmis cok guzel :) tamam o zaman sorun neyden peki cok bilen kişiler yazsin da beni de aydınlatsın kullanim hatası yazmayın lütfen ehliyeti yeni alan çocuk degilim çünkü :)
ghibli06
17-03-2020, 18:29
Herkes bir seyler yazmis cok guzel :) tamam o zaman sorun neyden peki cok bilen kişiler yazsin da beni de aydınlatsın kullanim hatası yazmayın lütfen ehliyeti yeni alan çocuk degilim çünkü :)
21 yaşında da kullanıcı hatası yaparsı benim gibi 45 yaşında da, kendinde hiç hata aramazsan bence yazılımlı, modifiyeli araç kullanmayarak sorununu çözebilirsin...
Drive Fast
17-03-2020, 18:31
Herkes bir seyler yazmis cok guzel :) tamam o zaman sorun neyden peki cok bilen kişiler yazsin da beni de aydınlatsın kullanim hatası yazmayın lütfen ehliyeti yeni alan çocuk degilim çünkü :)
Ehliyetini yeni almadığını hepimiz biliyoruz yoksa autobahn airlines ı nasıl kullanacaktın :D :D :D
turboman
17-03-2020, 19:21
Herkes bir seyler yazmis cok guzel :) tamam o zaman sorun neyden peki cok bilen kişiler yazsin da beni de aydınlatsın kullanim hatası yazmayın lütfen ehliyeti yeni alan çocuk degilim çünkü :)
Tabi sen yinede aldırma yazılanlara 21 yaşında 40 yıllık şoför olduğunu dikkate almamışlar ;)
Herkes bir seyler yazmis cok guzel :) tamam o zaman sorun neyden peki cok bilen kişiler yazsin da beni de aydınlatsın kullanim hatası yazmayın lütfen ehliyeti yeni alan çocuk degilim çünkü :)
Kardeşim çocuklukta kaçırdığımız sağda solda bulup sürdüğümüz araçlar hariç 2010 dan beri kendi aracım var ve aktif kullanıyorum.İlk zamanlar gençliğin verdiği şeyle saçma sapan hareketler yapıyor insan.O kadar el freni çekiyodum ki arabayı aldığımda 10 binde olan lastikler 5-6 ay sonra yay takmaya gittiğimde liftte amcamın oğlu abim dedi ki bu lastikler yeni değilmiydi yok abi araba temizdi ya öyle duruyodu lastikler kötüydü demiştim :)Neyse lafı uzatmiyim yazılımı yapmışsın araban 1 tık daha iyi gidiyo ışıklarda durup hiç mi sert kalkmadın 1 den 2 ye lastiklerden ciyak sesi gelicek kadar hiç mi sert vites atmadın :D valla ben yapıyodum o zaman 50 lira mazotu pendik maltepe sahil yolunda bitirdiğimi biliyorum.He benim tek avantajım bi zaman sonra çok bastım arabayı arabada biri varken sert kullanmıyordum illaki bu yaşta 4-5 kişi binip gazlamışsındır :) Mesela 4 yollarda korna çalana hep kızardım içimden körmüyüz amk derdim bigün dalgınlığa geldi dayı korna çalmasa vuruyodumo günden beri hiç kızmıyorum mesela insanlık hali :)
yani kendini hiç bi zaman iyi şoför sanma ben sanmadım hala da sanmıyorum trafikte hergün yeni birşey öğrenebilirsin eğer bu dediklerimden hiç birini en az 1 kere bile yapmadıysan ustana yada malzemeye b.k atabilirsin yinede şahsi fikrim yazılıma atamazsın :) örnekleri çoğaltmak mümkün de birüsü şey var zaten çok uzadı o yüzden dikkatli keyifli sürüşler dilerim :)
Herkes bir seyler yazmis cok guzel :) tamam o zaman sorun neyden peki cok bilen kişiler yazsin da beni de aydınlatsın kullanim hatası yazmayın lütfen ehliyeti yeni alan çocuk degilim çünkü :)
estagfurullahh kardeşim ne haddimizee :D sen çocuk degilsin sen daha iyisini bilirsin
tunerviper
18-03-2020, 09:26
Kardeşim çocuklukta kaçırdığımız sağda solda bulup sürdüğümüz araçlar hariç 2010 dan beri kendi aracım var ve aktif kullanıyorum.İlk zamanlar gençliğin verdiği şeyle saçma sapan hareketler yapıyor insan.O kadar el freni çekiyodum ki arabayı aldığımda 10 binde olan lastikler 5-6 ay sonra yay takmaya gittiğimde liftte amcamın oğlu abim dedi ki bu lastikler yeni değilmiydi yok abi araba temizdi ya öyle duruyodu lastikler kötüydü demiştim :)Neyse lafı uzatmiyim yazılımı yapmışsın araban 1 tık daha iyi gidiyo ışıklarda durup hiç mi sert kalkmadın 1 den 2 ye lastiklerden ciyak sesi gelicek kadar hiç mi sert vites atmadın :D valla ben yapıyodum o zaman 50 lira mazotu pendik maltepe sahil yolunda bitirdiğimi biliyorum.He benim tek avantajım bi zaman sonra çok bastım arabayı arabada biri varken sert kullanmıyordum illaki bu yaşta 4-5 kişi binip gazlamışsındır :) Mesela 4 yollarda korna çalana hep kızardım içimden körmüyüz amk derdim bigün dalgınlığa geldi dayı korna çalmasa vuruyodumo günden beri hiç kızmıyorum mesela insanlık hali :)
yani kendini hiç bi zaman iyi şoför sanma ben sanmadım hala da sanmıyorum trafikte hergün yeni birşey öğrenebilirsin eğer bu dediklerimden hiç birini en az 1 kere bile yapmadıysan ustana yada malzemeye b.k atabilirsin yinede şahsi fikrim yazılıma atamazsın :) örnekleri çoğaltmak mümkün de birüsü şey var zaten çok uzadı o yüzden dikkatli keyifli sürüşler dilerim :)
Üniversite 1.sınıfta Prof. 2.sınıf Doç. 3.sınıf Ar.Gr. 4.sınıfta amele olduğunu düşünür (anlar) genelde öğrenci milleti :)
Hata bendeyde cok bilen değerli abilerim , balata yanma veya incelme var mi bi baksınlar sorun ne bana aciklama yapin tamam sorun ben de diyecem . Fotograflarini attim 1. Sayfada mevcut
ghibli06
18-03-2020, 10:54
Hata bendeyde cok bilen değerli abilerim , balata yanma veya incelme var mi bi baksınlar sorun ne bana aciklama yapin tamam sorun ben de diyecem . Fotograflarini attim 1. Sayfada mevcut
balatan sertleşmiş ve de baskını yakmışsın, sana bir şey diyeyim üzerine hiç alınmıyorsun ama hadi balatan biter hatta çabuk biter farketmezsin yanar eyvallah, buradaki yakma tamamen senle alakalı, balatan aşırı ısınmış yüzeyden belli oluyor ama baskın yanmış yüzey renginden belli...
bastığın debriyajın, elektronik ve beyine atılan bir programla nasıl inceldiğini/bittiğini sen bize anlatsana gardaş :)
Sol ayağını bir doktora göster bence :D
ghibli06
18-03-2020, 11:08
bastığın debriyajın, elektronik ve beyine atılan bir programla nasıl inceldiğini/bittiğini sen bize anlatsana gardaş :)
Sol ayağını bir doktora göster bence :D
incelse yine iyi, balata ısıdan sertleşip baskıyı yakmış...
birçok sebep olabilir ama yazılım değil maalesef eski düşünceli eski ustalarımız maalesef yeni çağda ayak uydurmakta biraz zorlanıyorlar bu sebepten bu bir kaçamak gibi oluyor onlara düşüncem belki yanlış olabilir ama burda sadece bu olay için demiyorum dışarıda yaşadığım bu tip şeylerle alakalı..
Debriyaj bir malzeme ve her şeyde olduğu gibi bununda nihayetinde iyisi kötüsü markası var bunlar büyük etken ve sonrada ustanın yaptığı iş merkezler merkezlerin havasını alması gibi ıvır zıvır muhtemelen usta kurbanı olmuşsundur. Geçmiş olsun
Gokmen Erbas
19-03-2020, 02:22
bence yazılımdan. debriyajın yazılımını güncellememiş. volan ve balatnın çapını büyütmeliydi yazılımdan.
Bu olay sanki biraz şeye benzemiş;
Yüksek beygirli araba çoh yagar yaa..
Herkes bir seyler yazmis cok guzel :) tamam o zaman sorun neyden peki cok bilen kişiler yazsin da beni de aydınlatsın kullanim hatası yazmayın lütfen ehliyeti yeni alan çocuk degilim çünkü :)
ehliyeti yeni alan cocuk değilsin ama yaşın 21 ?
yehanoha
21-03-2020, 10:14
kendi deneyimime göre stg1 golf manuel araç yazılım sonrası araçla ilk 1500 km ara ara kaçırmalar vardı 80 binde orijinal baskı balata yani. ve bu iş şu an yazılımlı 3k km ye geldim kayboldu. 1500 den basıyorum yok 2000 den basıyorum yok. yani benim anladığım bir yüzeyi tıraşladı şu an tutunuyor. o yüzden erken karar vermemek lazım. yazılımdan kaynaklı baskı balata bitmesi de mantıklı çünkü sen 250 tork kaldıracak balataya 320 tork uyguluyosun. neyse özetle şu an araç baskı balata kaçırmıyor keyifle biniyorum. yazılımdan sonra iyice emin olmak için, hem arabadan hem yazılımda en az 2 depo kullanılmalı kanaatimce. keyifli sürüşler
Yiğit G.
21-03-2020, 16:15
Yazılım yaptırdım diye gazlamışsın işte sıyırmışsın balatayı, yazlım ile bir alakası yok kullanıcı ile var. Ben 2005 de fenerin şampiyonluğunda sabah taktığım balatayı akşam yemiştim :)
selcukkoylu
18-05-2020, 21:19
bence yazılımdan. debriyajın yazılımını güncellememiş. volan ve balatnın çapını büyütmeliydi yazılımdan.
aynen lastiklere de bi yazılım atılması lazım lastiklerde çabuk biter yazılım sonrası . bu tunerler hep yarım yamalak iş yapıyor
Yazılımdan baskı balata iptali yaptırın. Uğraşılmaz baskıyla filan :)
8.000rpm
20-05-2020, 08:37
bence yazılımı yapana teşekkür etmek lazım şu durumda
sanırım kullanım alışkanlıklarınız yazılım öncesinde de biraz debriyaj baskı balata tüketiciydi ama aracın gücü normal olduğu için henüz fire vermemiştiniz
şimdi güç ve tork geldiği için daha erken fire verdiniz
baskı balatanın kalitesi veya kalitesizliğinden öte , depodaki yakıtın tüketim hızı , lastiklerin aşınma hızı , fren balatalarının ömrü gibi debriyaj da tam anlamıyla bir sarf malzemedir , buna bu açıdan bakmak lazım
ha tabi debriyaj kalitesi kötü olursa , taklit veya yan sanayi birşey olursa da sıkıntı yaşanır
arabanın tüm sarflarında da yanlış kalite = erken fire demektir.
yakıt için de fren için de lastik için de debriyaj için de durum budur
sarf malzemelerin ömrü için geçerli ve önemli sadece ve sadece şu aşağıdaki konular vardır :
-malzeme kalitesi
-montaj kusurları
-kullanım tarzı
ehliyeti yeni alan cocuk değilsin ama yaşın 21 ?
Çok yol yapmıştır... :)
emreogut
20-05-2020, 15:38
Bu olay aynen şöyle; hem ayranım dökülmesin hemde bir takım tatsız olaylar yaşamayayım... :)
Yiğit G.
20-05-2020, 22:08
Baskı balataya da yazılım atmanız lazım. Sadece motora atınca kaldırmıyor işte.
https://i.hizliresim.com/iG6i5L.jpg
Oguzhan.Ozturk
21-05-2020, 09:50
Genç kardeşim konuyu açıl kendini rezil etmişsin halen burada çabalıyorsun.. senelerce m serisi bmw ler porsche lere binen arkadaşım 3 pedal yapayım diye 20 saniyede BRONZ baskı ve balatayı traşladı koydu.. o yüzden yazılım falan suç atmayı bırak debriyaj setini değiştir.
yazılım ile şanzıman oranın değişebileceğini anlatan yazılımcı ve usta varken debriyajın bozulması için yazılımdan denmesi son derece normal.
bu gidişle korkarım ki biten fren balatası için de yazılımdan diyecekler.
Not: Balatalar tıpkı yağ gibi sarf malzemesi olduğundan hiç bir garantisi yoktur.
kendi deneyimime göre stg1 golf manuel araç yazılım sonrası araçla ilk 1500 km ara ara kaçırmalar vardı 80 binde orijinal baskı balata yani. ve bu iş şu an yazılımlı 3k km ye geldim kayboldu. 1500 den basıyorum yok 2000 den basıyorum yok. yani benim anladığım bir yüzeyi tıraşladı şu an tutunuyor. o yüzden erken karar vermemek lazım. yazılımdan kaynaklı baskı balata bitmesi de mantıklı çünkü sen 250 tork kaldıracak balataya 320 tork uyguluyosun. neyse özetle şu an araç baskı balata kaçırmıyor keyifle biniyorum. yazılımdan sonra iyice emin olmak için, hem arabadan hem yazılımda en az 2 depo kullanılmalı kanaatimce. keyifli sürüşler
Sen de rahmitanir un utkunoa ya konu açmadığı şekilde benim hakkımda konu açmadığın için teşekkürler brocum :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.