Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.6 TDI vb vag grubu neden bu kadar modifiyeye verimli sonuçlar veriyor



Tukiozg
29-03-2020, 19:17
Başlıkda da belirttiğim kadarıyla vag grubu motorlar neden bukadar verimli diğer firma motorlardan ne farkı var
Örneğin PSA 1.6 dizel - 1.6 CDTI Multijet - 1.5-1.6 DCI - 1.5 1.6 CRDi
bu kadar verimli değil. Gerçi yine bu motorlarda da yükleyenler var kendimde PSA 1.6 dizel kullanmaktayım ama sorduğum sorunun cevabıyla alakalı bir gram fikrim yok aydınlatırsanız sevinirim ..:)

63owen63
03-04-2020, 14:52
Selam, çok derin düşünmeden ilk aklıma gelenleri sıralayaım.
Bir çok işte olduğu gibi bu sektörde de talep arzı doğuruyor. Birinci sebep vag group bineklerin sportif tasarım ve donanımsal eklemelere müsait oluşu ve buna yatkın bir kitlece tercih edilmesi ( fr, sline,rline, gti,r,rs,s,vrs gibi hemen her modelin sportif üst modeller barındırması). Bir başka sebep maliyet düşürme amaçlı da düşünülse de vag group içerisinde bir çok arabanın aynı platform, parça ya da uyabilir nitelikte upgrade'lerinin olması. Atıyorum, mqb platform da mevcut bir çok model için aşama aşama parçaların bulunması. Üçüncü neden aşamalı olarak her ünitenin bir üst hacimli versiyonlarının mevcut olması, atıyorum 1.2 tdi, 1.4 tdi, 1.6 tdi, 2.0 tdi, 3.0tdi, 4.0 tdi, 4.2 tdi 5.0 tdi 'a hacme kadar geniş bir skala var, bu skala içerisinde birbirine yakın ya da benzer bir çok ünite aslında aynı ya da uyarlanabilir parçalara sahip, haliyle bolt on ya da ufak işlemle bir çok alternatif oluşuyor. Aslında bahsettigim tüm örnekler aynı kapıya çıkıyor, sonuç olarak bol parça, kalabalık aile ve model gamı vs. Ve bunu çok teknik bir varsayıma dayandırmadan söylüyorum ama gözlemlediğim kadarıyla psa grubun enjektörleri pompa potansiyelleri vs vag group a göre daha düşük, crdi grubun ciddi bi potansiyel barındırdığını ama yeterli eğilimin olmadğını düşünüyorum.

vag group için detaylı konumuz mevcut.
http://www.techturkey.com/forum/dizel/198637-vag_1_6_tdi_genel_konu_.html

denizhandinc
03-04-2020, 15:10
valla bence tsi motorlarda cok basarılı. 6 ay önce sattıgım 160 lık sciroccoya cok yakıyor diyodum benzinli n13 1.16 daha betermis meger. Rocco uzun yolda yardırsam bile 7.5 u gecmezdi, bmw ile 110 u gecmiyorum ama 7.5 dan asagı düsmüyor. TSI kesinlikle n13 den daha verimli motormus

TarikS
03-04-2020, 15:33
valla bence tsi motorlarda cok basarılı. 6 ay önce sattıgım 160 lık sciroccoya cok yakıyor diyodum benzinli n13 1.16 daha betermis meger. Rocco uzun yolda yardırsam bile 7.5 u gecmezdi, bmw ile 110 u gecmiyorum ama 7.5 dan asagı düsmüyor. TSI kesinlikle n13 den daha verimli motormus

Bence aracınızda bir sorun var. 2013 116i ile Kavacık-Kadıköy-Kartepe-Sapanca yaptım 3 kişi, otobanda 100-130 arası gittim, ilk yarısı yavaş ikinci yarısı daha seri şeklinde. Vardığımda ortalama 5.4 idi. Sonra şehiriçi çok dolandık dönüşte de limitler dahilinde seri gelip 6'da bitirdim seyahati. Son bakım yapılalı 1000km oldu/olmadı

Belki bakım zamanı geçti, belki de ayağınızın ayarı yoktur ondan da olabilir

denizhandinc
03-04-2020, 16:15
Bence aracınızda bir sorun var. 2013 116i ile Kavacık-Kadıköy-Kartepe-Sapanca yaptım 3 kişi, otobanda 100-130 arası gittim, ilk yarısı yavaş ikinci yarısı daha seri şeklinde. Vardığımda ortalama 5.4 idi. Sonra şehiriçi çok dolandık dönüşte de limitler dahilinde seri gelip 6'da bitirdim seyahati. Son bakım yapılalı 1000km oldu/olmadı

Belki bakım zamanı geçti, belki de ayağınızın ayarı yoktur ondan da olabilir

bakımları aksatmıyorumda belki bujiler olabilir. yakıt düzgün yanmıyor sanırım