PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW 335i E92



murrat
07-04-2020, 00:49
Selamlar,

Hem çevremden bana sürekli sorular gelmesi hem de araştırırken hakkında Türkçe kaynaklarda çok fazla bilgi bulunmadığı için (ki alırken ben de uğraştım) arayan insanlara fikir verebilmesi açısından becerebildiğim ölçüde aracı anlatmaya çalışacağım belki google'dan arayan birilerine bir faydam dokunur.

Şunu belirterek başlayayım araç 1 yıldan fazla süredir bende ve motor yenileme&tamirinden yürüyen yenileme ve geliştirme konusunda baya uğraştım. Şöyle uçuyor böyle m3 deliyor gibi magazinsel konular dışında gerçekten arabayla ilgili bilgi bulmak da anlayanını bulamak da zor. Uçuyor kaçıyor kısmına youtube kanallarında baya değinilmiş zaten dolayısıyla o kısmını geçiyorum.

Şunu belirterek başlayayım, stock bir 335i aslında hızlı giden bir 3 serisi yürüyenin de yada sürüş tepkilerinde 3 serisinden çok da bir farkı yok. Dolayısıyla potansiyel gücü dışında m3 ile karşılaştırılması yersiz, m3 devirli atmosferik motor+ sağlam alt takım+dkg+kilitle gelirken 335'de motor dışında özel birşey yok. Ben de biraz daha keyifli bir araba haline getirebilmek için yürüyen kısmını geliştirmeye yöneldim.

Hasarlı arabalara pek sıcak bakmadığım için hasarlı olmayan ama mekanik olarak yorulmuş bir araba aldım, nasılsa mekanik kısmını bir şekilde yaparız diye. İlk uyarım burada olacak, bu kısmı pek kolay değil çünkü n54'den anlayan usta bulmak zor , deneyimlerime dayanarak şunu kesinlikle belirteyim ülkede ünlü bir kaç bmw servisi dışında kimseye gitmeyin. Çünkü bazı saçma hataları var ve bunu deneme yanılmayla bulmak cansıkıcı oluyor. Bu konuya değineceğim.

Yürüyenle ilgili ilk olarak ben alt takım parçalarını yenileyerek başladım bunlar kolay bulunan parçalar ve basit işçilik bildiğiniz gibi, burada özel birşey yok.

Ekstra olarak kilitli diferansiyel ve bilstein b14 coilover yaptım. Çünkü aracım spor süspansiyonla gelse de böyle bir araba için yetersiz ve zevksizdi özellikle virajlarda. Diferansiyel de benim için sürüş zevki anlamında önemli bir parçaydı. Bunu drift - yanlama sevenler zaten arayacaktır ama bildiğiniz gibi bu arabalar ciddi güçlere kolayca çıkıyor ve stock halinde bile sürekli tek tekeri saran bir araba bir müddet sonra sıkıcı oluyor.

Üretildiği yıl gereği direksiyon zaten hidrolik(bazılarında elektrikli direksiyon olduğu söyleniyor ama Türkiye'de varmı bilmiyorum) bu 2 geliştirmeyle de sürüş zevki orjinaline nazaran ciddi anlamda gelişiyor.


Bahsettiğim gibi motor mekanik olarak hasarsız olduğu için yorgun bir arabayı tercih ettim haliyle bir süre sonra yağ yakımından dolayı motora da el atayım bari dedim. Genelde benim karşılaştığım sorular bu kısımda başlıyor, yabancı kaynaklarda ve gruplarda bu bilgiler yeterince var ama bizde kullanıcısı pek olmadığı için detaylıca anlatmaya çalışayım ;

Öncelikle modern 2jz yakıştırması yapılan bir motor. Burada şunu söyleyebilirim jz'ye göre çok fazla elektronik aksamı olduğu için o iş tam olarak öyle değil. Motorun içi(blok, kol, piston, yatak,krank) gerçekten sağlam. Zaten bu nedenle bu yakıştırma yapılıyor ama bunun dışında kalan parçaları pek de öyle değil. Bunu hem kendi motorumdan hem bildiğim arabalardan hem de yurtdışındaki araçlardan da teyit edebilirim. Yurtdışı örneklerinde de 400-500hp bandına motor içine girmeden geliniyor(bunun 500-600 aralığına kadar örnekleri de çokça var) ama dışarda kalan parçaların ömrü malesef pek uzun değil.

Su pompası : 60.000 mil ömür biçiliyor bu parçaya ve elektronik olduğu için pek de ucuz değil diğer araçlar gibi.

Yüksek Basınçlı Yakıt Pompası: stock yada stock'a yakın araçlar 200.000'leri görüyor ama biraz sıkıştırınca bunun da ömrü baya azalıyor. HPFP olarak ararsanız bilgi edinebilirsiniz.

Turbolar : Bunlar da genelde 100.000 km'ler civarı bir tamir görüyor ben 175.000 de yaptırırken biri pek iyi durumda değildi.

Sekman; benim aracımda da genel gözlem olarak da motoru yapılan 335'lerde konu genelde bu oluyor. Blok çatlatan, kol piston büken n54 pek göremezsiniz ekstrem bir durum yoksa.

Motor açıldığı zaman forged toplamak orjinal parçalarıyla toplamaktan daha ucuza geliyor. Örneğin orjinal sekmanlarının fiyatına forged piston sekmanı beraber alabiliyorsunuz, yada subap setinde de benzer bir durum var. Keza 2 turboyu tamir ettirmekle hibrit yapmak arasında %25-30'luk bir fiyat farkı oluyor. Ben 400'ün üstü güce ihtiyaç duymadığım ve daha uzun ömürlü olmasını istediğim için orjinal olarak topladım. Tercih size kalmış.

Amerika ve avrupada çok tercih edilen bir araç olduğu için modifiye ve orjinal parçlara oradan ulaşmak çok kolay Türkiye'de bulabilme ihtimaliniz pek yok motor içi parçaları için.


Gaz Tepkisi, Motor Karakteri : Aslında adamlar yaparken 2 tane ufacık turboyu bunu düşünerek yapmışlar(biraz daha atmosferik gibi davranan) ama elektronik gaz sisteminden olsa gerek bence bu konuda çok aman aman iyi değil, diğer turbo araçlara göre tabiki iyi iyi ama o elektronik gaz pedalını bekliyorsunuz sonuçta.

Motor 7500 civarı çeviriyor(7250-7500). Atmosferik olmasıyla ünlü pek çok motordan bu konuda aşağı kalır bir tarafı yok. Örn yeni mx5. 2 ufacık turbosu olduğu ve bunlar 3'er silindire baktığı için dolu dolu bir motor gaz tepkisi dışında gaza basınca turbo beklemiyorsunuz.

Şanzıman: +'sı şu; bu şanzıman gerçekten sağlam bunu da yurtdışı kaynaklardan bakarsanız görürsünüz 500-600 hp'lerde otomatikle sorunsuz gazlayan bir sürü araba var ve çok şanzıman arızası görmezsiniz. Basit kıyas 20d yada 20i'ler bu konuda kısıtlı gücüne rağmen daha kötü sonuç çıkarıyor. Bu güçlerin üstünde de genelde manuel yada sıralı şanzıman kullanılıyor.

-'si yavaş olması. Belki kendi döneminde hızlı olsa da şu an güncel araçlara göre de bu güçte bir arabaya göre de yavaş. Çözümünü üretmişler : XHP araştırabilirsiniz kısaca şanzıman yazılımı.

Motor güçlendirmeleri ; bu kısmını Türkiye'de de dünyada da çok iyi bilen arkadaşlar var ben o topa girip hadsizlik etmek istemiyorum sadece 2 çok temel noktaya değineyim. Birisi jb4 belki en çok kullanılan bu, bununla ilgili çok afaki bir bilgim yok. Diğeri;

MHD Flasher: Android'de çalışan ve farklı map seçenekleri sunan bir uygulama. Mekanik geliştirmelere göre 2 farklı stage 1 ve 2 farklı stage 2 map'le beraber etanol için de bir kaç farklı map seçeneği sunuyor. Çok afaki güçler istenmiyorsa 400-450 Hp aralığına kadar bu işinizi görür. İyi tarafı şu : yüzlerce binlerce araçta bu kullanılıyor ve o geridönüşlerle güncellenerek ilerliyor. Bunun yanında monitör modülünde araç datalarını oraya burayı kesip bir sürü saat takmak yerine kolayca takip edebiliyor ve log alabiliyorsunuz. Hatıladığım kadarıyla pompa yakıtıyla stg 2+ haritası 420 hp üreterek 10 saniyenin biraz altına indiriyor 100-200 hızlanmasında.

Yağ seçimi; Türkiye'de 10w60 çokça önerilse de özellikle stock yada stock'a yakın araçlarda 10w60 iyi bir fikir değil. Bunu da hem bildiğim bir kaç araç hem de yabancı gruplarda göreceksiniz. Yatakla ilgili sorunlar bu yüzden çıkıyor. Eğer çok sıkıştırılmış, motor içi değiştirilmiş bir araç değilse yada ne yaptığınızı çok bilmiyorsanız 5w30 - 5w40 ile devam edin. Orjinali 5w30 bu arada.

Yağ yakıyor mu? : Şimdi burası biraz karışık ama normal kullanımda 5000 km civarı 1 lt eksiltilmesi kullanıcıları arasında normal karşılanıyor ben buna yorum yapmak istemiyorum ama çok özel bir setup yoksa aracınızda daha altı çok makul gelmiyor bana. Araç ciddi anlamda yağ yakıyorsa genel gidiş yolu gördüğüm kadarıyla şu: pcv valfi-turbo-subap-sekman. En azından turbo basıncınızda sorun olmasa da motor açmaktan önce bir kontrol edebilirsiniz.

Yağ Sıcaklığı : N54 sıcak çalışan bir motor şehir içi dur kalk trafiğinde ve 2-3-4 vitesler yoğun kullanılan gazlamalarda yağ sıcaklığı 120c'ye hemen geliyor. Bunu başta yadırgasam da araştırınca her arabanın böyle olduğunu farkettim. Bildiğim kadarıyla da soğutma çabalarına araba 120'den sonra başlıyor. Benim aslında motorda takıldığım ve beğenmediğim şey bu. Bir motorun bu kadar sıcak çalışması bana mantıklı gelmiyor çünkü kullandığımız yağlar her araba için benzer speclerle üretiliyor ve geneli 100c civarında optimum çalışacağı varsayılarak üretiliyor ancak normal bir otomobilde 100'ü gördüğünüz durumda n54 120c oluyor. Adamın normali bu. Bu durum size de mantıksız geliyorsa 3 çözüm sunabilirim;

1. Burgermotorsport ve ecstuning'den bulabileceğiniz termostat parçası var yağ soğutucuyu daha erken açıyor.
2. Yine aynı sitelerde mekanizmayı iptal edip soğutucudan yağın sürekli geçmesini sağlayan bir aparat var.
3. Erken yağ değişimi. Belki Torco'nun özel seri yağlarının bu konuya faydası olabilir denemedim ama belki bilen biri yazar ben de görürüm.

120c'nin üstüne kolay kolay çıkmaz zaten çıktığını görürseniz o zaman stres yapabilirsiniz, 120c de anormal birşey yok bu araba için.


Yukarıda usta konusundan bahsederken değineceğim demiştim onu da paylaşmış olayım; Benim arabam yağ seviyesi ölçemiyordu bir kaç servis ve elektronikçiye sorduktan sonra en kolay deneme yanılmanın müşür değiştirmek olduğunu düşünsek de malesef işe yaramadı. Biraz araştırdığımda su pompası, yağ müşürü ve birşeyin daha aynı hattı kullandığını ve bunların birindeki arızanın diğerini etkileyeceğini öğrendim. Ancak sorun şu; bilgisayara bağladığımız da pompa hatası vermediği gibi arabanın pompası da çalışıyordu bunu sesinden de hararetden de anlamak mümkün. Biz de o seçeneği biraz erteledik. Netice olarak paşamız bir süre sonra lütfedip bu arızayı verdi ve onun üzerine değiştirdiğimiz de düzeldi. Ki onu değiştirmeden önce o hatayı da farklı sebeplerle örneğin akü yada tesisat yüzünden verebileceğini de okudum, bunları da kontrol ettik zaten. Yine mekanik motor aksamıyla ilgili de her bmw servisi malesef işe yaramıyor. Dolayısıyla bilindik bir kaç servis dışında zor işlerde bir yere güvenmeyin.

Toparlamak gerekirse amaç sadece roll değil biraz daha sürüş zevkine dayalı bir araç ise; MHD ve XHP gibi yazılımlarla motor ve şanzıman geliştirilip diferansiyel,alt takım ve süspansiyon iyileştirmeleriyle keyifli bir araba elde edebilirsiniz. Roll yada drag gibi işlerden anlamadığım için üst güçlerle ilgili pek bilgi veremeyeceğim ancak bu arabanın avrupa ve amerikada çok tercih edilmesinin ki sanıyorum Türkiye'de de öyle sebebi motor içi, şanzımana girmeden yazılım yada basit iyileştirmelerle(soğutma,ateşleme,turbo) hızlı bir araba yapmak mümkün. Araç fiyatı ve bu iyileştirmlere harcayacağınız parayı düşünürseniz özellikle Türkiye'de bu paraya bu kadar giden başka bir araba yok. (Kendi model yılında ve custom,swap araçları saymıyorum)


N54-55 farkına da bildiğim kadarıyla kısaca değineyim; n54 çift turbo iken n55 tek turbo. Yakıt tüketimleri arasında nispeten n55 bir tık az yakarken n54'ün motor içi parçaları 55'e göre daha dayanıklı. Bu yüzden yüksek güç isteyenler genelde n54'ü tercih ediyorlar. N54'deki motor içi parçaların forged olduğunu belirten kaynaklar var(bunun belli model yıllarında olduğunu belirtenler de var) burası bir flu olsa da örneğin n55 'deki krank 54'e göre ciddi anlamda hafifletilmiş.

Benim aracımda şu anda ekstra olarak; MHD STG2 Map, Custom LSD, Bilstein Coilover, BBS CH Motorsport 19", Dp ve bazı basit detaylar var. Bununla beraber Motor içinde subap, gayd, sekman. Dışarıda turbo, su pompası, müşür, ventil, zincir, ateşleme sistemi, ve bir ton ıvır zıvırı açmışken haliyle yeniledik.

Jant tercihiyle ilgili de şunu söyleyeyim; Ben beğendiğim için 19 tercih ettim ama 18'de de yanağa yığılma yada kötü direksiyon tepkisi falan olmuyor bilakis bence daha bile iyi. 19'da yanaklar önde 35 arkada 30'a düşüyor çünkü. Hızlanmada da her arabada olduğu gibi daha küçük ebat hafif jant daha iyi. Dolayısıyla 18 tercih edilmesi daha anlamlı. 19 alt takıma da direksiyona da biraz yük oluyor gibi hissediyorum.

Atladığım 2 konuyu da ekleyeyim,

Frenler : Yanılmıyorsam önlerde 350mm civarı disk var arkada sanırım 300 yada bir tık büyüğü küçüğü olabilir. Ebat olarak fena olmasa da 200 + hızlarda bir kaç frenlemeden sonra çok canı kalmıyor. Ne aman aman iyi ne de aman aman kötü , gücüne göre ortalama frenleri var.

Sürüş: e9x grubunu çoğu insan sürüş olarak eğlenceli ve başarılı buluyor ben de aynı fikirdeyim. Önceki kasalardan nesnel olarak iyi öznel olarak da kesinlikle daha sıkıcı değil. F'li kasalardan da direksiyon tepkileri ve süspansiyon özellikleriyle daha keyifli. Hatta bildiğim kadarıyla f kasalarda BMW bu yüzden sportif bir direksiyon seçeneği bile sunuyor. Bunun dışında sürüşüyle ilgili benim söyleyebileceğim negatif bir husus yok(gaz tepkisi dışında), dengeli bir otomobil, mekanik tutuş limitleri yüksek -lastikle ilgili sorun yoksa- kaydığı zaman öngürelebilir ve kontrollü kayan bir araba.

Anlatım bozuklukları ve yazım yanlışları için kusura bakmayın, biraz dalgındım yazarken bir ara düzeltirim onları da.

Güncelleme ;

İlk mesajdan sonraki süreçte mekanik tarafta yağ pompasını da değiştirdim ve uzun süredir aradığım M Sport arka tamponu buldum.

https://i.hizliresim.com/x3A5Hc.jpg (https://hizliresim.com/x3A5Hc)

https://i.hizliresim.com/8Dhus3.jpg (https://hizliresim.com/8Dhus3)

https://i.hizliresim.com/hoD82N.jpg (https://hizliresim.com/hoD82N)

https://r.resimlink.com/hyVMB.jpg (https://resimlink.com/r/hyVMB)

https://i.hizliresim.com/pxUKFc.jpg (https://hizliresim.com/pxUKFc)

https://i.hizliresim.com/T2RUzV.jpg (https://hizliresim.com/T2RUzV)

https://i.hizliresim.com/eFX6nd.jpg (https://hizliresim.com/eFX6nd)




https://i.hizliresim.com/L1KUPK.jpg (https://hizliresim.com/L1KUPK)

https://i.hizliresim.com/Lv4xpK.jpg (https://hizliresim.com/Lv4xpK)

https://i.hizliresim.com/0rxP4h.jpg (https://hizliresim.com/0rxP4h)

SNGR
07-04-2020, 03:01
Gerçekten çok emek harcanmış, bolca bilgi edinilip paylaşmışsınız..Aracı ilk gördüğümde aklıma direk doberman geldi..Duruşu, her an hazırda bekleyişi :D https://i.hizliresim.com/UYYOgg.jpg
Kazasız belasız güzel günlerde kullanırsınız inşallah :)

Seven7
07-04-2020, 04:08
Verdiğiniz bilgiler için gerçekten bu motor için alınabilecek en özet ve nokta atış bilgiler olmuş. Objektif olmanızdan ötürü de ayrıca tebrik ederim.

19'' jantlar çok yakışmış araca. Sadece lastik ebatları sanki arkalar öne göre biraz daha ince duruyor gibi.
Maşallah nazar değmesin.

zOnstyLe
07-04-2020, 05:53
Uykumun kactigi su saatlerde ilac gibi geldi, bilgi paylasiminiz icin tesekkurler. Arabaniz cok guzel duruyor massallah. Kazasiz belasiz surusler..

_driver_
07-04-2020, 06:17
Hem anlatım hem araç çok güzel maşallah kazasız belasız

cheers
07-04-2020, 10:00
Anlatım tarzınız için ayrıca teşekkürler.
Maşallah kazasız belasız.

wolkanku
07-04-2020, 10:09
yazı müthiş olmuş, araba ok gibi duruyo.

bu kadar emek ve para harcanmış arabada plakanın CiMRi olması ironik olmuş :)

murrat
07-04-2020, 11:16
Gerçekten çok emek harcanmış, bolca bilgi edinilip paylaşmışsınız..Aracı ilk gördüğümde aklıma direk doberman geldi..Duruşu, her an hazırda bekleyişi :D https://i.hizliresim.com/UYYOgg.jpg
Kazasız belasız güzel günlerde kullanırsınız inşallah :)

Çok teşekkür ederim :)


Verdiğiniz bilgiler için gerçekten bu motor için alınabilecek en özet ve nokta atış bilgiler olmuş. Objektif olmanızdan ötürü de ayrıca tebrik ederim.

19'' jantlar çok yakışmış araca. Sadece lastik ebatları sanki arkalar öne göre biraz daha ince duruyor gibi.
Maşallah nazar değmesin.

Çok Teşekkür Ederim. Önler 225 arkalar 255 taban, 35,30 da sırayla yanak yükseklikleri. Aslında arka teker -2 kamber açısı ve 1cm spacer var.


Uykumun kactigi su saatlerde ilac gibi geldi, bilgi paylasiminiz icin tesekkurler. Arabaniz cok guzel duruyor massallah. Kazasiz belasiz surusler..

Çok Teşekkür Ederim Size de..


Hem anlatım hem araç çok güzel maşallah kazasız belasız

Sağolun :)


Anlatım tarzınız için ayrıca teşekkürler.
Maşallah kazasız belasız.

Çok teşekkür ederim, hepimiz kazasız belasız inşallah.


yazı müthiş olmuş, araba ok gibi duruyo.

bu kadar emek ve para harcanmış arabada plakanın CiMRi olması ironik olmuş :)

Çok sağolun :) plaka diğer ismimle ilgili ama evet öyle görünüyor :)

uniquel
07-04-2020, 11:19
Güzel konu olmus,, arac da cok guzel emeginize saglık
Daha fazla foto istiyoruz :)

rahmitanir
07-04-2020, 11:57
Çok bmw hayranı değilim ama müthiş bir araba gerçekten, keşke olsa da binsek.

Sizin de araştırmacı ve bilinçli olmanız arabaya ekstra değer katmış, gülü güle kullanın.

murrat
07-04-2020, 13:00
Güzel konu olmus,, arac da cok guzel emeginize saglık
Daha fazla foto istiyoruz :)

Çok teşekkür ederim :) .Upload sitelerine yüklemeye çalışırken sürekli hata verdiler, ama bugün tekrar denerim.


Çok bmw hayranı değilim ama müthiş bir araba gerçekten, keşke olsa da binsek.

Sizin de araştırmacı ve bilinçli olmanız arabaya ekstra değer katmış, gülü güle kullanın.

Teşekkür ederim Rahmi Bey :) .

16EC813
07-04-2020, 13:35
Çok teşekkür ederim :) .Upload sitelerine yüklemeye çalışırken sürekli hata verdiler, ama bugün tekrar denerim.



Teşekkür ederim Rahmi Bey :) .

bu site güzel bunu rahat kullanabilirsiniz
http://hizliresim.turkiyepanel.net/yukle.php

murrat
07-04-2020, 13:46
bu site güzel bunu rahat kullanabilirsiniz
Hızlı Resim Yukle | TurkiyePaneL Ucretsiz URL Paylaşım (http://hizliresim.turkiyepanel.net/yukle.php)


Tamamdır, ekledim sanırım dns'le ilgili bir sorun oluşmuş dün. Teşekkürler

mertypeR
07-04-2020, 13:53
Maşallah kazasız belasız binmeniz dileğiyle :) bana kalırsa e92 bmwnin yeni nesil en güzel kasası içi ne renk merak ettim içinin fotoları varsa yüklerseniz sevinirim

ACTPK
07-04-2020, 14:05
Kazasız belasız, bir dönem sahip oldum ve 20k km içinde neredeyse tüm kroniklerini yaşayıp tam keyfini sürecekken satmıştım :) Özlediğim ve sevdiğim bir araçtır. Downpipe ile sesi muhteşem oluyor. Muhtemelen insanlar sıcak çalışan bir motor olduğundan dolayı 10-60 koyuyor ancak bende 5-30 kullanıyordum. Uzun yolda hiçbirşey yaşamayıp şehir içinde yağ sıcaklığı 120lere dayandığında kalbim hafiften teklemişti, sonra yurtdışı forumlarda 245f (118c) civarı normal olduğunu öğrendiğimde rahatlamıştım. Başka bir termostat takıp sıcaklığı bir miktar düşürüyorlardı.

İyi günlerde ve sağlıkla kullanın.

akko
07-04-2020, 14:05
Allah kaza bela vermesin, maşallah kocaman.

ben buraya Eray bırakıp kaçıyorum :D

ERK_RS
07-04-2020, 14:16
Güzel günlerde kullanın aracınızı, emeğinizin karşılığı olarak keyfini de hakkıyla veriyordur.
Her şeyden öte 3 litre v6 bile bu ülke şartlarında insana keyif veriyor.

XoR
07-04-2020, 14:16
Anlatımınıza ve elinize sağlık çok keyifle okudum :)

Kazasız belasız binmeniz dileğiyle maşallah :)

Erdem K.
07-04-2020, 14:39
ayrıntılı bilgiler için tşkler, bence merak edenler için bihayli faydalı

araca da kocaman maşallah ...

individual
07-04-2020, 17:48
maşallah nazar değmesin.

335i alıcaklar için verilen bilgiler altın gibi.

murrat
07-04-2020, 18:39
Maşallah kazasız belasız binmeniz dileğiyle :) bana kalırsa e92 bmwnin yeni nesil en güzel kasası içi ne renk merak ettim içinin fotoları varsa yüklerseniz sevinirim

Teşekkür ederim 1 tane resim varmış içinden onu ekliyorum. Çektiğimde yine ana mesaja eklerim :)

https://i.hizliresim.com/f5tTGc.jpg (https://hizliresim.com/f5tTGc)


Kazasız belasız, bir dönem sahip oldum ve 20k km içinde neredeyse tüm kroniklerini yaşayıp tam keyfini sürecekken satmıştım :) Özlediğim ve sevdiğim bir araçtır. Downpipe ile sesi muhteşem oluyor. Muhtemelen insanlar sıcak çalışan bir motor olduğundan dolayı 10-60 koyuyor ancak bende 5-30 kullanıyordum. Uzun yolda hiçbirşey yaşamayıp şehir içinde yağ sıcaklığı 120lere dayandığında kalbim hafiften teklemişti, sonra yurtdışı forumlarda 245f (118c) civarı normal olduğunu öğrendiğimde rahatlamıştım. Başka bir termostat takıp sıcaklığı bir miktar düşürüyorlardı.

Aklımda birşey vardı unuttum neydi diyordum hatırlattığınız çok iyi oldu ilk mesaja ekledim o kısmı da. Ben de başta çok yadırgamıştım böyle yağ sıcaklığı mı olur diye ama öyleymiş :) . DP ile araç yükteyken sesini ben de çok beğeniyorum. Dediğiniz gibi o yüzden 10w60 koyuyorlar ama sonra vanoslar yada yataklarda sorun çıkıyor. Çok özel bir setup vardır yada konuya çok hakim biridir başka hesapları vardır ona bir şey diyemem ama 5w30’dan çok şaşmamak lazım. Soft modifiyelerde. İyi dilekleriniz için de çok teşekkür ederim :) Hepimiz inşallah

İyi günlerde ve sağlıkla kullanın.


Allah kaza bela vermesin, maşallah kocaman.

ben buraya Eray bırakıp kaçıyorum :D

Çok sağolun :)


Güzel günlerde kullanın aracınızı, emeğinizin karşılığı olarak keyfini de hakkıyla veriyordur.
Her şeyden öte 3 litre v6 bile bu ülke şartlarında insana keyif veriyor.

Teşekkür ederim, şimdilik mutlutum kendisiyle bu arada motor I6 şeklinde.


Anlatımınıza ve elinize sağlık çok keyifle okudum :)

Kazasız belasız binmeniz dileğiyle maşallah :)

Çok teşekkür ederim, elimden geldiğince anlatmaya çalıştım yine aklıma geldikçe düzenleyeceğim yazıyı.


ayrıntılı bilgiler için tşkler, bence merak edenler için bihayli faydalı

araca da kocaman maşallah ...

Rica ederim umarım bir hayrım dokunur birine. Teşekkür ederim :)


maşallah nazar değmesin.

335i alıcaklar için verilen bilgiler altın gibi.

Çok Teşekkür ederim :)

murrat
07-04-2020, 18:42
Kazasız belasız, bir dönem sahip oldum ve 20k km içinde neredeyse tüm kroniklerini yaşayıp tam keyfini sürecekken satmıştım :) Özlediğim ve sevdiğim bir araçtır. Downpipe ile sesi muhteşem oluyor. Muhtemelen insanlar sıcak çalışan bir motor olduğundan dolayı 10-60 koyuyor ancak bende 5-30 kullanıyordum. Uzun yolda hiçbirşey yaşamayıp şehir içinde yağ sıcaklığı 120lere dayandığında kalbim hafiften teklemişti, sonra yurtdışı forumlarda 245f (118c) civarı normal olduğunu öğrendiğimde rahatlamıştım. Başka bir termostat takıp sıcaklığı bir miktar düşürüyorlardı.

İyi günlerde ve sağlıkla kullanın.

Aklımda birşey vardı unuttum neydi diyordum hatırlattığınız çok iyi oldu ilk mesaja ekledim o kısmı da. Ben de başta çok yadırgamıştım böyle yağ sıcaklığı mı olur diye ama öyleymiş :) . DP ile araç yükteyken sesini ben de çok beğeniyorum. Dediğiniz gibi o yüzden 10w60 koyuyorlar ama sonra vanoslar yada yataklarda sorun çıkıyor. Çok özel bir setup vardır yada konuya çok hakim biridir başka hesapları vardır ona bir şey diyemem ama 5w30’dan çok şaşmamak lazım. Soft modifiyelerde. İyi dilekleriniz için de çok teşekkür ederim :) Hepimiz inşallah

arabasızadam
07-04-2020, 19:03
Güzel konu olmuş elinize sağlık ,araçta zımba gibi maşallah.

batu34
07-04-2020, 19:03
Fotoğraflara hayretler içersirinde baktım. Çok güzel bir kombinasyon olmuş bbs jantlar ile. Çok ta temiz duruyor kocaman maşallah :)

CelalMrz
07-04-2020, 19:06
Keyifle okudum. Kazasız belasız iyi sürüşler dilerim

Rockford
07-04-2020, 19:12
faydalı bilgiler olmuş almanyada almayı düşündüğüm araçlardan biriydi. alırsam ufak tefek fikir alısverişi için rahatsız edebilirim.
jantlar bi tık büyük duruyo 18 güzel olabilir :)

DeNNis
07-04-2020, 19:37
Emeğinize ve ağzınıza sağlık, keyifli sürüşler size.

Custom LSD'nin nasıl yaptırdınız acaba?

Redfish16V
07-04-2020, 19:53
Günümüzde bu tip yazıları görmek gerçekten mutluluk verici.emeğinize tecrübelerinize sağlık.E92 çok sevdiğim bir otomobil,ilerde inşallah binme planım var :) Araç engin tecrübelerinizi ve emeklerinizi hiç şüphesiz duruşuyla yansıtmış :) Maşallah,kazasız belasız.

utkunoa
07-04-2020, 20:58
maşallah :)

murrat
07-04-2020, 21:36
Güzel konu olmuş elinize sağlık ,araçta zımba gibi maşallah.

Çok Teşekkür Ederim :)


Fotoğraflara hayretler içersirinde baktım. Çok güzel bir kombinasyon olmuş bbs jantlar ile. Çok ta temiz duruyor kocaman maşallah :)

Teşekkür Ederim ben de çok beğenerek almıştım bunu yoksa 19'u çekmem başka türlü :)


Keyifle okudum. Kazasız belasız iyi sürüşler dilerim

Çok sağolun hepimiz için hep kazasız belasız …


faydalı bilgiler olmuş almanyada almayı düşündüğüm araçlardan biriydi. alırsam ufak tefek fikir alısverişi için rahatsız edebilirim.
jantlar bi tık büyük duruyo 18 güzel olabilir :)

Tabiki elimden gelen bir şey olursa seve seve. 18’de çamurlukta çok ufak kalıyor ama sürüş için ben de kesinlikle 18 tercih ederim, Bu jantın yüzü suyu hürmetine taktım 19’u.




Emeğinize ve ağzınıza sağlık, keyifli sürüşler size.

Custom LSD'nin nasıl yaptırdınız acaba?

Çok sağolun. LSD’yi Ayhan Usta yaptı. Onun dışında Racing Diffs olabilir adı yanılmıyorsam öyle bir firma da var pek çok araba içinde çok pratik kitleri var. Türkiye’ye de bir arkadaş getiriyor ama forumda var mı bilmiyorum. Lazım olursa numarasını verebilirim.


Günümüzde bu tip yazıları görmek gerçekten mutluluk verici.emeğinize tecrübelerinize sağlık.E92 çok sevdiğim bir otomobil,ilerde inşallah binme planım var :) Araç engin tecrübelerinizi ve emeklerinizi hiç şüphesiz duruşuyla yansıtmış :) Maşallah,kazasız belasız.

Estağfirullah Sıkıcı olmadıysa ne mutlu, çok teşekkür ederim. :)


maşallah :)

N54-55 Yürütmek isteyenler için irtibat butonu. : )

i-vtec07
07-04-2020, 22:15
Güzel paylaşım teşekkürler :) aracınızada maşallah

Bi kaç videosunu görsek/sesini duysak fena olmazdı :)

Anıl E.
07-04-2020, 23:06
Çok iyi bilgiler ,uzun uzun okudum elinize ve emeğinize sağlık
Hayallerimde olan bir bmw kasası. Umarım nasip olur bir gün.

Ümit
08-04-2020, 00:43
Harika yazmışsınız elinize sağlık, aracınızda çok özenilmiş ve muhteşem gözüküyor maşallah güle güle kullanın. 3 senelik e93 335i sahibiyim benimde pek satma niyetim yok benzer bir kaç şey aldım. Sizinle bilgi alışverişi yapmak değerli tecrübelerinizden yararlanmak isterim. Bulunduğum yerde gerçek anlamda yaşadığınız usta sıkıntısının son noktasını yaşıyorum desem yeridir.

turbo&quattro
08-04-2020, 01:09
5 sene 335 kullandim bildigin dert kupu oldum artik dayanamayip bedavaya yakin bir rakama sattim. Ben 335 kadar sensor arizasi veren, ota b.ka ariza isigi yakan bir arac daha gormedim. Sorunsuzken inanilmaz keyifli ama her an birsey cikarabilme potansiyeli ciddi can *****i.

Aracinizin masallah var, gule gule kullanin.

janet
08-04-2020, 01:45
anlatım çok güzel teşekkürler.
araç da harika gerçekten.eleştiri olarak söylemiyorum sadece gözüm m arka tampon aradı.bu haliyle de maşallah kazasız belasız

murrat
08-04-2020, 13:53
Güzel paylaşım teşekkürler :) aracınızada maşallah

Bi kaç videosunu görsek/sesini duysak fena olmazdı :)

Çok teşekkür ederim, hayat bir normalde dönsün de çekip yüklerim.


Çok iyi bilgiler ,uzun uzun okudum elinize ve emeğinize sağlık
Hayallerimde olan bir bmw kasası. Umarım nasip olur bir gün.

Çok teşekkür ederim, daha iyileri sizin olur inşallah.


Harika yazmışsınız elinize sağlık, aracınızda çok özenilmiş ve muhteşem gözüküyor maşallah güle güle kullanın. 3 senelik e93 335i sahibiyim benimde pek satma niyetim yok benzer bir kaç şey aldım. Sizinle bilgi alışverişi yapmak değerli tecrübelerinizden yararlanmak isterim. Bulunduğum yerde gerçek anlamda yaşadığınız usta sıkıntısının son noktasını yaşıyorum desem yeridir.

Çok sağolun Ümit Bey. Vallaha kendi çapımızda ufak bir whatsapp grubumuz var isterseniz numaranızı mesaj atın grupa ekleyelim. Hepimiz elimizden geldiğince destek oluruz. Hangi şehirdesiniz bu arada?


5 sene 335 kullandim bildigin dert kupu oldum artik dayanamayip bedavaya yakin bir rakama sattim. Ben 335 kadar sensor arizasi veren, ota b.ka ariza isigi yakan bir arac daha gormedim. Sorunsuzken inanilmaz keyifli ama her an birsey cikarabilme potansiyeli ciddi can *****i.

Aracinizin masallah var, gule gule kullanin.

Çok sağolun. Benim çıkardığım sonuç şu bu arabayla ilgili, ya gerçekten çok çok düşük km'li bir araç alınacak ki varmıdır bilmiyorum. Yada alıp servise sokup içini dışını dağıtıp iyi bir para harcayıp bozuk olmasa da bozulma ihtimali olan parçaları da yenileyip bineceksiniz. Yoksa dediğiniz gibi tek tek uğraşmak zor oluyor, çünkü önceki sahipleri canını aldığı için illa arıza çıkarıyor bir yerden onun için tek seferde girip toplayıp çıkmak lazım. Benim bildiğim 2 tane örnek var düşük km'li ve 2.sahiplerinde sanırım ve uzun yıllardır da onlarda, o arabaların gerçekten bir problem çıkardığına tanık olmadım doğru düzgün. Ama ben bagaj kapağı düğmesinin bozulmasından tutun da motora kadar ne varsa elden geçirdim. 0'dan araba toplamak gibi birşey oldu resmen.


anlatım çok güzel teşekkürler.
araç da harika gerçekten.eleştiri olarak söylemiyorum sadece gözüm m arka tampon aradı.bu haliyle de maşallah kazasız belasız

Ben teşekkür ederim sağolun. Vallaha haklısınız alırken ben de önü yanı direksiyonu m sport arka tampon böyle uyumsuz kalıyor bunu değiştireyim dedim. Sonra gözüm alıştı, ama tampon bir kırıldığında benim de aklımda, yada park sensörlü çıkma tampon bulabilirsem m sport mantıklı bir fiyata değiştireceğim.

DKB34
08-04-2020, 14:27
E92'nin en güzel kombinasyonu. Verdiğiniz emeğe ve aracınıza Maşallah.

Ümit
08-04-2020, 14:36
Size dm gönderdim 2 ad. Murat bey

serhadocak
08-04-2020, 14:51
Çok güzel maşallah. Gözü kapalı araba alınacak birisiniz ;) ...

mimarsertac
08-04-2020, 15:34
Guzel bir is cikartmissiniz gercekten zor bir motor. Ben 2012 X5 35i kullaniyorum, yag kacaklarindan illalah ettim. Baska bir arkadasim 40.000 Dirheme 335i alip uzerine bir 20.000 dirhem de adam etmeye harcadi yine de araba istedigi gibi olmadi en sonunda 20.000e verdi gitti.
Bilen, ugrasanin elinde parliyor.

murrat
08-04-2020, 15:46
E92'nin en güzel kombinasyonu. Verdiğiniz emeğe ve aracınıza Maşallah.

Çok Sağolun :)


Size dm gönderdim 2 ad. Murat bey

Yanıtladım Ümit Bey


Çok güzel maşallah. Gözü kapalı araba alınacak birisiniz ;) ...

Çok teşekkür ederim :) . İnsanların otomobil tutkuları genelde al-sat'dan ibaret olunca bu tarz cins arabaların temizini bulmak çok zor oluyor herkes yalan yanlış günü kurtarmalık işler yapıyor, sonra bir sonraki sahibinin başı ağrıyor. Önceki aracımın sahibi de arar bazen hal hatır sormaya küfür duymak yerine iyi şeyler duymak beni de sevindiriyor :)


Guzel bir is cikartmissiniz gercekten zor bir motor. Ben 2012 X5 35i kullaniyorum, yag kacaklarindan illalah ettim. Baska bir arkadasim 40.000 Dirheme 335i alip uzerine bir 20.000 dirhem de adam etmeye harcadi yine de araba istedigi gibi olmadi en sonunda 20.000e verdi gitti.
Bilen, ugrasanin elinde parliyor.

Sertaç Bey teşekkür ederim öncelikle. aBşta ben de diyordum 6 silindirli motor ne var bunda bu kadar diye ama gerçekten işi bilen ustalar da zor bir motor olduğunu belirtince ikna oldum. Ben genel olarak turbolu araçlarda yağ kaçaklarının motor indirilip düzeltilmesi taraftarıyım. Çünkü gözle görünen hortumu oringi değiştiriyorsunuz orası sağlamlaşıyor bu sefer başka yerden patlıyor. Her seferinde ayrı ayrı gidip uğraşmak ve işçilik ödemek günün sonunda daha pahalıya geliyor.

turbo&quattro
08-04-2020, 16:41
Guzel bir is cikartmissiniz gercekten zor bir motor. Ben 2012 X5 35i kullaniyorum, yag kacaklarindan illalah ettim. Baska bir arkadasim 40.000 Dirheme 335i alip uzerine bir 20.000 dirhem de adam etmeye harcadi yine de araba istedigi gibi olmadi en sonunda 20.000e verdi gitti.
Bilen, ugrasanin elinde parliyor.

Iki kere aracim low power mode a gecti bi 5-10dk sonrasinda normale dondu. Gitmedigim yer kalmadi ama kimse bulamadi ne oldugunu. Surekli manuelde kullaniyordum bi ara manuele gecmemeye basladi ugrastik ettik iceride biryerde bilmmene kablosu kopmus. Bi ara motorun ici surekli beyaz sivi doluyordu ve coolant eksiltiyordu. Yine baya bi ugrastik bu coolantin tahliyesini saglayan bir boruda catlak vardi oradan eksiltiyordu Allahtan o zamanki ustsm cok iyiydi bulmutsu, yoksa bmw dealer komple motor yapilacak fln demisti.

O zamanlarda hevesim vardi ugrasiyordum ama son zamanlarda artik kullanamaz hale gelmistim o derece.

Konu sahibi kusura bakmasin baya dolmusum ;)

TarikS
08-04-2020, 20:27
Elinize emeğinize sağlık, kesenize bereket. Küçük bir servete mal olmuş bilgi ve tecrübeler bunlar. Sayenizde E92 335i sahibi olmuş kadar olduk hepimiz. :D

Konu anlatımı da gayet akıcıydı, ilerleyen zamanlarda aracınıza yaptığınız/yaptırdığınız başka şeyler olursa onları da paylaşırsanız keyifle okuruz

Kazasız belasız

murrat
08-04-2020, 23:53
Elinize emeğinize sağlık, kesenize bereket. Küçük bir servete mal olmuş bilgi ve tecrübeler bunlar. Sayenizde E92 335i sahibi olmuş kadar olduk hepimiz. :D

Konu anlatımı da gayet akıcıydı, ilerleyen zamanlarda aracınıza yaptığınız/yaptırdığınız başka şeyler olursa onları da paylaşırsanız keyifle okuruz

Kazasız belasız

Teşekkür ederim sağolun. Mekanik olarak yapacağım bir kaç şey daha var, sağlık ve yürüyenle ilgili daha ziyade. Kozmetik ufak tefek şeyler olur bir de. İlgi çekici birşey yaparsam paylaşırım tabi yine.

Tayyareci
10-04-2020, 00:12
Benim gibi 3.35i alma niyetinde olan kişiler için oldukça faydalı bir paylaşım olmuş , elinize sağlık.

İyi günlerde , sağlıkla kullanın.

murrat
10-04-2020, 18:05
Teşekkür ederim.. Umarım bulursunuz siz de istediğiniz gibi bir araba.

Boost Up
13-04-2020, 14:49
Anlatımınız çok güzel. Kaporta olarak sağlam- mekanik olarak yorgun araba almak çok mantıklı fikir, tabii fiyatı makulse:)

Kendiniz için çok güzel bi araba yapmışsınız, ağız tadıyla binersiniz inşallah.

murrat
14-04-2020, 12:35
Anlatımınız çok güzel. Kaporta olarak sağlam- mekanik olarak yorgun araba almak çok mantıklı fikir, tabii fiyatı makulse:)

Kendiniz için çok güzel bi araba yapmışsınız, ağız tadıyla binersiniz inşallah.

Teşekkür ederim :) . Yani her arabada bu iyi bir fikir olur mu bilmiyorum ama ben satın alırken mekanik olarak daha iyi durumda olan araçların fiyatıyla arasında benim bu revizyona harcadığım kadar fark vardı. Ki o arabaları alınca da illa ki birşey olacaktı. Böyle arabalarda bence ya alıp temiz temiz toplamak lazım yada iyi bir şekilde toplanmış arabayı fiyat farkını kabul ederek almak lazım.

Boost Up
14-04-2020, 13:00
Teşekkür ederim :) . Yani her arabada bu iyi bir fikir olur mu bilmiyorum ama ben satın alırken mekanik olarak daha iyi durumda olan araçların fiyatıyla arasında benim bu revizyona harcadığım kadar fark vardı. Ki o arabaları alınca da illa ki birşey olacaktı. Böyle arabalarda bence ya alıp temiz temiz toplamak lazım yada iyi bir şekilde toplanmış arabayı fiyat farkını kabul ederek almak lazım.

dediğiniz gibi, mekanik olarak sağlam olanı alsaydınızda para harcayacaktınız. en azından şuanda ne yapıldığını biliyorsunuz, sürprizle karşılaşmazsınız:) tekrardan kesenize bereket. ağız tadıyla gazlayın:)

murrat
05-09-2020, 13:51
Arka tamponu M-Sport tamponla değiştirdim. Ek olarak yağ pompası da değişti.

https://i.hizliresim.com/L1KUPK.jpg (https://hizliresim.com/L1KUPK)

https://i.hizliresim.com/Lv4xpK.jpg (https://hizliresim.com/Lv4xpK)

https://i.hizliresim.com/0rxP4h.jpg (https://hizliresim.com/0rxP4h)