PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İdeal Motor Sıcaklığı



BOSS
17-04-2020, 23:45
Arkadaşlar e92 3.25i kullanmaktayım. Aracın sıcaklığına gizli menüden baktığımda 110 derecelere cıkmakta kimi yerlerde normal olduğu yazıyor ancak e46 da mesela hararet 90 da sabit kalırdı sizin düşünceniz nedir? bir diğer konu aracta 1 ve 2 lambda sensoru arızası verıyor sensorler temizlenir mi yoksa değişmeli mi? :soru:

Oznsrl
18-04-2020, 00:31
bmw hakkında fikrim yok ama kaynayan suyun normal olması mantıklı gelmedi bana

tunerviper
18-04-2020, 00:50
bmw hakkında fikrim yok ama kaynayan suyun normal olması mantıklı gelmedi bana

Antifrizli su 110 derecede kaynamaz.

Oznsrl
18-04-2020, 00:55
Antifrizli su 110 derecede kaynamaz.

Doğru bian aklıma gelmedi :)

fatihx245
18-04-2020, 01:50
yağ sıcaklığına bakmış olabilir misiniz 110 dereceye geliceğini düşünmüyorum su sıcaklığının gelsede büyük ihtimalle yazın hararet yapar...
yağ sıcaklığı ise 130 a kadar yolu var hocam dert etmeyin olması gerekende 100-110 iyi akşamlar...

sekizsilindir
18-04-2020, 02:49
O2 ler kimyasal sensorlerdir, temizlenmezler. Ömürleri dolduysa çare değişim.

stlegal
18-04-2020, 08:12
ortalama yağ sıcaklığın 120 derece olması normal değerdir
motor sıcaklığıda 90 dereceyle 115 derece normal..
ama yine emin olmak için termostatının değiştiği zamana bakıp değiş bmw genel olarak hararret problemi olan araçlardır..

DOHC
18-04-2020, 09:11
Doğru bian aklıma gelmedi :)

Hem antifriz var hem de sistem basıncı 1 bardan fazla. Su 1 bar basınç altında 100 C'de kaynar. Basıncı arttırırsan daha yüksek sıcaklıkta kaynar.

ghibli06
18-04-2020, 11:14
yıllardır BMW kullanan birisi olarak yorum yapayım: eskiden ne denirdi? BMW de hararet hiç değişmez, 'ortada' çakılı kalır... hayır... göstergenin -10+16 hata payı vardı sırf ortada dursun diye, yani 80-106 kadrandaki ibreyi tam ortada gösterir ama OBC den okununca durum belli olur... yeni BMW lerde ise gösterge yok, sıkıntı olursa zaten araç uyarı verir, ikinci soru O2 sensör temizlenmez, bozulduysa değişir...

BOSS
18-04-2020, 22:01
yağ sıcaklığına bakmış olabilir misiniz 110 dereceye geliceğini düşünmüyorum su sıcaklığının gelsede büyük ihtimalle yazın hararet yapar...
yağ sıcaklığı ise 130 a kadar yolu var hocam dert etmeyin olması gerekende 100-110 iyi akşamlar...
yok hayır yağ sıcaklığı gostergede var genelde 100 derece civarı normal

O2 ler kimyasal sensorlerdir, temizlenmezler. Ömürleri dolduysa çare değişim.
anladım değiştireceğim o halde

ortalama yağ sıcaklığın 120 derece olması normal değerdir
motor sıcaklığıda 90 dereceyle 115 derece normal..
ama yine emin olmak için termostatının değiştiği zamana bakıp değiş bmw genel olarak hararret problemi olan araçlardır..
anladım sağolun termostatı kontrol ettireyim yinede

yıllardır BMW kullanan birisi olarak yorum yapayım: eskiden ne denirdi? BMW de hararet hiç değişmez, 'ortada' çakılı kalır... hayır... göstergenin -10+16 hata payı vardı sırf ortada dursun diye, yani 80-106 kadrandaki ibreyi tam ortada gösterir ama OBC den okununca durum belli olur... yeni BMW lerde ise gösterge yok, sıkıntı olursa zaten araç uyarı verir, ikinci soru O2 sensör temizlenmez, bozulduysa değişir...
bilgiler için sağolun o2 sensoru ıcın son olarak sorum arıza bazen cıkıyor bazen gıdıyor lpg oncesıde arıza vardı lpg yenı takıldı yenı o2 sensoru taksam lpg den dolayı yanar mı yıne arıza lambası?

ghibli06
18-04-2020, 22:07
yok hayır yağ sıcaklığı gostergede var genelde 100 derece civarı normal

anladım değiştireceğim o halde

anladım sağolun termostatı kontrol ettireyim yinede

bilgiler için sağolun o2 sensoru ıcın son olarak sorum arıza bazen cıkıyor bazen gıdıyor lpg oncesıde arıza vardı lpg yenı takıldı yenı o2 sensoru taksam lpg den dolayı yanar mı yıne arıza lambası?

LPG nin AFR değeri ile benzinin AFR değeri birbirinden farklı olduğu için O2 sensörlerini bazı araçlarda çok çabuk bozuyor...

marikan
18-04-2020, 22:12
BMW’yi bilmiyorum ama VW’de +-15 fark olsa bile hararet göstergesi 90’da çakılı kalıyor.
Bir de hem antifrizin kaynama sıcaklığı daha yüksek hemde basınç altında kaynama noktası daha yüksektir. (Düdüklü tencere hesabı)
Su bile olsa 100 derecenin üzerinde kaynar muhtemelen.

selcukkoylu
18-04-2020, 22:24
kapalı devre soğutma sistemlerinde sadece su bile olsa 140c ye kadar kaynamaz.
su atmosfer basıncı altında 100c de kaynar. basınç arttıkça kaynama sıcaklığı artar( düdüklü tencere misali)

stlegal
19-04-2020, 08:45
LPG nin AFR değeri ile benzinin AFR değeri birbirinden farklı olduğu için O2 sensörlerini bazı araçlarda çok çabuk bozuyor...

neden?......

ghibli06
19-04-2020, 08:57
neden?......

LPG dönüşüm servisi olan arkadaşlarımla bu olayı tartıştık baya, Lambda yani O2 sensörlerinin belirli bir voltaj içerisinde dalgalanarak çalıştığı, bu dalgalanmanın benzinde ve LPG de farklı olduğu için bir süre sonra LPGde arıza yaptığı sonucuna vardık...

stlegal
19-04-2020, 09:56
LPG dönüşüm servisi olan arkadaşlarımla bu olayı tartıştık baya, Lambda yani O2 sensörlerinin belirli bir voltaj içerisinde dalgalanarak çalıştığı, bu dalgalanmanın benzinde ve LPG de farklı olduğu için bir süre sonra LPGde arıza yaptığı sonucuna vardık...

ne kadar dalgalanıcakki? bu yeterli bir sebep değil..

ghibli06
19-04-2020, 11:00
ne kadar dalgalanıcakki? bu yeterli bir sebep değil..

hocam zaten çok dar bir voltaj aralığında çalışıyor, 0-220 değil ki 0-5 Volt, bunun kritik yani en fazla çalıştığı aralık ise 1 V içinde dalgalanıyor yaklaşık, eğer bu aralık değiştiğinde lambda nın da kendi ısıtıcısı daha çok devreye giriyorsa sensörün bozulması kaçınılmaz... hayır farklı bir durumsa bileyim ben de düzelteyim bilgilerimi, LPG uzman olduğum bir alan değil, bununla birlikte benim explorerdaki sensör üzerindeki ilk sensör araç 150 bin milde, ortalama 100 bin mildir de LPG lidir diye tahmin ediyorum ve de hala sorunsuz çalışıyor... parçacılar bile sensör satarken araç LPG liyse garantisi olmaz diyorlar...

osman_07
19-04-2020, 19:28
Benimde bildiğim kadarıylada lpg li araçta sensörün çabuk bozulması değilde, lpg afr değerlerinin farklı olmasından dolayı lpg takılan araçların çoğunluğu motor arıza ışığı yakar ve bakıldığında o2 sensörünün hata verdiği görülür, aslında burda yanlış anlaşılan sensörün arızalandığını söylemesi değil, okuması gereken değerlerin problemli olduğunu söylemesidir. O araca wideband bağlanıp bilgisayar alınıp yolda güzel bir ayar yapılırsa ve doğal olrak aracın oksijen salınımı olması gereken değerlere düşerse o2 sensörü uyarı vermeyi bırakacaktır. Yani lpg var diye sensörlerin daha çabuk bozulması gibi bir tecrübe veya bilgiye hiç rastlamadım.

ghibli06
19-04-2020, 20:19
Benimde bildiğim kadarıylada lpg li araçta sensörün çabuk bozulması değilde, lpg afr değerlerinin farklı olmasından dolayı lpg takılan araçların çoğunluğu motor arıza ışığı yakar ve bakıldığında o2 sensörünün hata verdiği görülür, aslında burda yanlış anlaşılan sensörün arızalandığını söylemesi değil, okuması gereken değerlerin problemli olduğunu söylemesidir. O araca wideband bağlanıp bilgisayar alınıp yolda güzel bir ayar yapılırsa ve doğal olrak aracın oksijen salınımı olması gereken değerlere düşerse o2 sensörü uyarı vermeyi bırakacaktır. Yani lpg var diye sensörlerin daha çabuk bozulması gibi bir tecrübe veya bilgiye hiç rastlamadım.

Lambda sensörünün görevini yaparak fakir karışım arızası vermesi ayrı bir olay, arıza lambasını yakar, bizim konuştuğumuz kısım sensörün özelliğini kaybetmesi...

osman_07
19-04-2020, 20:29
Lambda sensörünün görevini yaparak fakir karışım arızası vermesi ayrı bir olay, arıza lambasını yakar, bizim konuştuğumuz kısım sensörün özelliğini kaybetmesi...

Anladım abi de benimde anlatmak istediğim şu, sadece son 4 yılda 10000'in üzerinde araç ekspertizi yaptım, lpg olup sensör hatası veren tüm araçların elektronik testini önce yapıp, kayda değer bir durum yoksa hata kodunu sildikten sonra benzinde yaptığım ölçümde ve akabinde yol testlerinde hiç tekrar hata vermedi. Bu sebeple müşteriyede bu yönde açıklamalarımızı gerçekleştirdik, yani demem o ki bunca araç içinde sensörü arızalı hiç araca rastlamadım, o yüzden lpg li diye sensör ömrünün kısalması söz konusu olabilirmi bilemiyorum.

ghibli06
19-04-2020, 20:50
Anladım abi de benimde anlatmak istediğim şu, sadece son 4 yılda 10000'in üzerinde araç ekspertizi yaptım, lpg olup sensör hatası veren tüm araçların elektronik testini önce yapıp, kayda değer bir durum yoksa hata kodunu sildikten sonra benzinde yaptığım ölçümde ve akabinde yol testlerinde hiç tekrar hata vermedi. Bu sebeple müşteriyede bu yönde açıklamalarımızı gerçekleştirdik, yani demem o ki bunca araç içinde sensörü arızalı hiç araca rastlamadım, o yüzden lpg li diye sensör ömrünün kısalması söz konusu olabilirmi bilemiyorum.

ben yukarda da yazdım, benim explorer en az 10 yıldır LPG li ve üzerinde ilk lambda sesörü duruyor ama bazı araçlarda da LPG den sonra lambda sensörü bozduğuna şahit olduk...

selcukkoylu
24-04-2020, 20:24
lpg li araçta lambda sensörü bozulması mevzusu 2 şekilde oluyor ;
1~lpg de ayar düzgün yapılmazsa fakir veya zengin kalırsa arıza ışığı yanar oksijen sensörü arızalı diye suç atılır.
2~lpg ecusundan iki kablo ile aracın obd portuna paralel alarak arıza ışığını otomatik olarak sildirilir ve lpg ayarı fakirde kaldıysa egzoz sıcaklığı artar normalin üstünde seyreder ve bu sebeple lambda sensörü yüksek sıcaklığa uzun süre maruz kaldığı için bozulur.

İDEAL MOTOR SICAKLIĞI KONUSU;aracı üreten mühendis motorun hangi sıcaklıkta daha verimli olduğunu belirler. örneğin 95c diyelim. araca 95c termostat taktırır. motor contalarda o derecelere en yüksek performans sergileyeceği şekilde imal edilir.
yanı bir aracın en İDEAL MOTOR SICAKLIĞI fabrikanın üzerine taktiği TERMOSTAT DERECESI ile aynıdır.