Orijinalini görmek için tıklayınız : Coffin Dance İstanbulpark
63owen63
21-04-2020, 23:36
İstanbulparkta amel defterimizin kısa süreli kapanıp açıldığı an.
Biz ucuz yırttık ama çıkarılacak çok ders var, bariyere patlamak - öndeki csl e patlamak gibi alternatif sonlu bitebilirdi.
Siteye uyumlu hale getiremedim.
Buyrun link,
Mehmet Guli Aytar on Instagram: “A video showing a purported dance had gone viral for a while and this is how we contribute to the coffin dance memes performed by…” (https://www.instagram.com/p/B_QcXJ_pnU6/?igshid=1sj5v2ccypver)
onursumer
21-04-2020, 23:40
orda ne oldu tam olarak birden oyle dondunuz lastik kitlemiş gibi
CloudGrey
21-04-2020, 23:51
bende bunu sorucaktım düz giden arabaya ne oldu birden
Yanlış anlamadıysam eğer bilinçli olarak kontak kapattınız. Eğer gerçekten böyle bir şey olduysa ilginç bir heyecan.
Şurada anahtarı çeviriyorusunuz.
https://hizliresim.com/s/upload-success
Burada da araç motor kapatmış yarım kontak pozisyonuna düşüyor.
https://hizliresim.com/s/upload-success
Anahtarı çevirme anı.
https://i.hizliresim.com/dqAIZx.png (https://hizliresim.com/dqAIZx)
Yarım kontak pozisyonu.
https://i.hizliresim.com/kMxq60.png (https://hizliresim.com/kMxq60)
ChuckBartowsKi
22-04-2020, 01:08
Kontağı neden kapattınız cidden anlamadım.
Yanlış görmüyosam düzlüğe çıkınca dreksiyon altından bi şeye basıyo gibisiniz, düzlük bitimine doğru araba hataya düşüp kontak kapat aç yapıp düzeltmeye çalışırken araba kopuyo.
rahmitanir
22-04-2020, 07:04
izlerken aklım gitti be.
sonraki halini merak ettim
Değişik bi intihar yöntemi
63owen63
22-04-2020, 08:28
Arkadaşlar selam. Olayı şöyle özetleyeyim, ben copilot idim bu seansta.
Düzlükte önümüzde normal birşekilde gazladık önümüzde csl yürüyüor. O ara araba arızaya girdi, aracı kullanan arkadaşım da refleksif olarak mı artık ya da M3 csl i biraz kovalayabilmek için midir bilinmez, bir anlık refleksle hızlıca aç kapa yaptı( bu şekilde basit arızalar siliniyor korumadan çıkıyor araba) o sirada 180le düzlüğün sonunda olmak gibi küçük bı detayı atladı -düşünemedi :)) Normalde böyle aç kapa yapıldığında 2 sn de araba kendin geliyor, ve manevra- fren vs yapmamak gerekiyor, ama önde CLS M3 ve düzlük sonunda olma durumundan dolayı,ayağı hafifçe frene gidiyor ve sonrası gördüğünüz şekilde. Bence csl' e patlamak yerine ölelim daha iyi dedi :_) O hatalı hamlenin ardında verdiği kontra refleksiyle bariyere temas etmeden (belki 5-10 cm) farkla arka teker asfaltta ön teker çimenlik alanda kaymak üzere bir süre kayarak toparladık.
onursumer
22-04-2020, 08:40
baya riskli sonuçlar doğrucak bi hata yapmış arkadaş iyi tecrube olmuştur arıza yakan arabada giderken kontakmı kapatılır frenle çek sağa sil arızanı tekrar gir piste
Bu arıza silmek için aç kapa olayını yüklü dizellerde yapıyor bazı arkadaşlar.
Bu video için konuşmuyorum ama bunu rutin olarak yapmak Cahil Cesareti'nden başka bir şey değil bence.
Araba yürüsün diye Hakk'a yürümek konulu çalışma.
63owen63
22-04-2020, 08:44
sonraki halini merak ettim
Video'nun sonunda ekli, nasıl kurtarıldığı.
Kontağı kapatıp açmayı geçtim pistin icindeyken arabanın dışına çıkmanız bile büyük hata. Brifingi izlemediniz anlaşılan
GokhanRS
22-04-2020, 09:04
Kızsan olmaz, geçmiş olsun. Ne diyelim hepimiz hatalar yaptık. Bir müsibet olayı olmuştur belki.
Arkadaşlar selam. Olayı şöyle özetleyeyim, ben copilot idim bu seansta.
Düzlükte önümüzde normal birşekilde gazladık önümüzde csl yürüyüor. O ara araba arızaya girdi, aracı kullanan arkadaşım da refleksif olarak mı artık ya da M3 csl i biraz kovalayabilmek için midir bilinmez, bir anlık refleksle hızlıca aç kapa yaptı( bu şekilde basit arızalar siliniyor korumadan çıkıyor araba) o sirada 180le düzlüğün sonunda olmak gibi küçük bı detayı atladı -düşünemedi :)) Normalde böyle aç kapa yapıldığında 2 sn de araba kendin geliyor, ve manevra- fren vs yapmamak gerekiyor, ama önde CLS M3 ve düzlük sonunda olma durumundan dolayı,ayağı hafifçe frene gidiyor ve sonrası gördüğünüz şekilde. Bence csl' e patlamak yerine ölelim daha iyi dedi :_) O hatalı hamlenin ardında verdiği kontra refleksiyle bariyere temas etmeden (belki 5-10 cm) farkla arka teker asfaltta ön teker çimenlik alanda kaymak üzere bir süre kayarak toparladık.
Bunu şimdi gördüm. Anladığım kadarı ile daha önce de deneyiminiz oldu. Önceki mesajımda bunu bir defalık panikle yapılmış olarak düşünmüş video yu tenzih ederek konuşmuştum. Allah korumuş diyelim. Eğlence amaçlı yapılmış video ama ben eğlenceli değil eğitici buldum o yüzden yorumlar için kusura bakmayın.
rain man
22-04-2020, 09:13
Bu coffin dance olmamış bildiğin kendinize mezar kazmışsınız.
O arkadaşın yaptığı hareket basit bir hırsla açıklanmamalı yine de takdir sizin.
63owen63
22-04-2020, 09:15
Bunu şimdi gördüm. Anladığım kadarı ile daha önce de deneyiminiz oldu. Önceki mesajımda bunu bir defalık panikle yapılmış olarak düşünmüş video yu tenzih ederek konuşmuştum. Allah korumuş diyelim. Eğlence amaçlı yapılmış video ama ben eğlenceli değil eğitici buldum o yüzden yorumlar için kusura bakmayın.
Dizelcilerin bildiği bir uygulama, tabi tabi ilkkez o an yapılmıyor, normalde hep düz yolda sakin giderken kontrollü yapıldığı için, abs nin devreye giremeyişi vs gibi faktörler o anlık refleksle hesaplanamıyor, eğlence amaçlı video ama bariz bi hata aslında biraz da insanlar görsün diye paylaştım olabilecekleri.
63owen63
22-04-2020, 09:20
Bu coffin dance olmamış bildiğin kendinize mezar kazmışsınız.
O arkadaşın yaptığı hareket basit bir hırsla açıklanmamalı yine de takdir sizin.
O benim de cevabını bulamadığım için yaptığım bi yorum sadece, bir 'belki de' Basit bir hata olmayışı konusunda hemfikirim, zira yan koltukta en hızlı hatimi indirdim o 3-4 sn de.
63owen63
22-04-2020, 09:27
Kontağı kapatıp açmayı geçtim pistin icindeyken arabanın dışına çıkmanız bile büyük hata. Brifingi izlemediniz anlaşılan
Kesinlikle doğru. Kaçış alanının en dışında olsa bile çıkarılacak derslerden bir tanesi bu.
63owen63 Hataları görüp üzerine konuşan , geribildirim lere duyarlı yaklaşım için tebrik ederim.
Forum'u bir çok arkadaş övgü alma platformu olarak kullanıyor , yanlışını söyleyince hemen kendini kapatıp savunmaya başlıyor.
Kazasız Belasız günlerde , zevkle sürün.
rahmitanir
22-04-2020, 09:35
Yani, videoyu tekrar tekrar izleyince, olası linç beklentisi oluştu bende. Yani hatalar ciddi şekilde insan hayatını tehdit edici.
Ama belli ki siz de farkındasınız durumun, eleştirileri kabul ediyorsunuz.
ama yine de direksiyon başındaki arkadaşı bir dövseymişsiniz, yeriymiş :)
deeperblack
22-04-2020, 10:08
180 le giden arabada kontak kapatmak. İnanılmaz hareket / inanılmaz refleks / İnanılmaz cesaret...
rain man
22-04-2020, 10:08
O benim de cevabını bulamadığım için yaptığım bi yorum sadece, bir 'belki de' Basit bir hata olmayışı konusunda hemfikirim, zira yan koltukta en hızlı hatimi indirdim o 3-4 sn de.
Geçmiş olsun abi ne diyelim başka :)
Hata yerine kendini de silebilirdi, çok ucuz atlatılmış.
Belki de bu husus brifinge eklenmeli.
Geçmiş olsun.
Bir de insta'daki yorumda var, ona katılacağım ben de; "Tek elle pistte gazlamak" :) Savrulurken de aynı rahatlık... Kontağı o hızda aç kapa rahatlığından kaynaklı galiba o da :D
Aklıma şu video geldi :D
YouTube (https://youtu.be/JcVSQh5MbTo)
Kontağı kapatanda iyi *** varmış :D
Geçmiş olsun :)
Yapılan uygulama cok yanlıs olabılır fakat hıc bırınız dızel aracla arızaya dusunce ac kapa yapmadınız mı :D
cidden merak ediyorum
lucky Jackal
22-04-2020, 11:12
Bende diyordum ki her gittiğimizde bu brifing baydı artık, hiç anlamayanlar varmış ya la :) Bu arada pist yönetiminin yerinde olsam şu videodan sonra arkadaşınızı bulur ve bir daha da piste sokmam. Ya başka araca patlasaydı? ya duvara patlasaydı ya ölüm olsaydı Allah korusun. 180 le giderken kontak kapatılmaması gerektiğini idrak edemeyecek veya bir an düşünemedim abi diyecek adamın pistte işi yok bence. Yok unuttum, aklıma gelmedi, basiretim bağlandı kurtarmaz bu durumu.
Bu arada çok çok geçmiş olsun ikinize de, Allah korumuş resmen.
Yapılan uygulama cok yanlıs olabılır fakat hıc bırınız dızel aracla arızaya dusunce ac kapa yapmadınız mı :D
cidden merak ediyorum
Beni hiç Deli S.medi valla.
Kendi aracımda da arada EPC vs yandığı oluyor Uludağa çıkarken basınç değişikliklerinde. Ama hiç dağdan aşağı 150 ile falan inerken virajda kapatmadım. Daha çılgınca bir şey yapıyorum inanırmısın.
Sağda cep ya da müsait alan buluyorum , 4 lü leri yakıyorum. Kontak kapatıp açıyorum , arıza gitti ise aynaya bakıp gelen giden yoksa yola çıkıyorum.
Grimlord
22-04-2020, 11:18
Yapılan uygulama cok yanlıs olabılır fakat hıc bırınız dızel aracla arızaya dusunce ac kapa yapmadınız mı :D
cidden merak ediyorum
En azından 180 km ile giderken yapmadık :D Kenara çektim, aç kapa yaptım. Düzelmedi çünkü o bir peugeot :P
pist günlerine gitmeye hep çekiniyordum , neden çekindiğimi hatırlamış oldum bu konu ile. Arkadaşın cesur tecrübeli falan değil bildiğin kara cahil.
Bence bu video gerekli birime gönderilmeli ve bu arkadaş banlanmalı etkinlikten.
pist günlerine gitmeye hep çekiniyordum , neden çekindiğimi hatırlamış oldum bu konu ile. Arkadaşın cesur tecrübeli falan değil bildiğin kara cahil.
Bence bu video gerekli birime gönderilmeli ve bu arkadaş banlanmalı etkinlikten.
Favorim bu arkadaş.
https://www.youtube.com/watch?v=b9oRej8LaSI&list=PL7HYQ3scfzZkx3VEru-TxXR_huLZS-yPh&index=154
Hakan Girginer
22-04-2020, 12:07
Benim merak ettiğim, bu videonun ne zaman çekildiği...
Caner B.
22-04-2020, 12:19
Favorim bu arkadaş.
https://www.youtube.com/watch?v=b9oRej8LaSI&list=PL7HYQ3scfzZkx3VEru-TxXR_huLZS-yPh&index=154
Bu benimde favorim :D Evveliyatinda minibüsçülük olduğunu düşünüyorum :D
Siz pistte CSL kovalamayı, böylesine hayatî bir hırs hâline getirip bunu yaparsanız,trafikteki Tiki Memo neler yapmaz! :) Herkese geçmiş olsun.
Gökhan Bilgin
22-04-2020, 12:47
T sport rolling için gelmişde zorla piste sokmuşlar gibi
rahmitanir
22-04-2020, 12:50
Favorim bu arkadaş.
https://www.youtube.com/watch?v=b9oRej8LaSI&list=PL7HYQ3scfzZkx3VEru-TxXR_huLZS-yPh&index=154
koltuk altından takılan o kemer.
Hala dün gibi aklımda bu video :D
skaratas2
22-04-2020, 13:19
Otobanda mobiletin üzerine yatanlardan fark yok...
Çok garip, kontak kontrol için kapanıyorsa yeri ora mi Allah aşkına...
63owen63
22-04-2020, 15:03
Benim merak ettiğim, bu videonun ne zaman çekildiği...
2015 ya da 2016 olması lazım.
63owen63
22-04-2020, 15:18
63owen63 Hataları görüp üzerine konuşan , geribildirim lere duyarlı yaklaşım için tebrik ederim.
Forum'u bir çok arkadaş övgü alma platformu olarak kullanıyor , yanlışını söyleyince hemen kendini kapatıp savunmaya başlıyor.
Kazasız Belasız günlerde , zevkle sürün.
Haklısın show platformu ya da hep övülmek istiyor insanlar, ben bilakis, burada olası söz konusu linç ihtimalini gözeterek açtım,burdaki eleştirilerde herkes doğru ve olması gerekeni söylüyor, bunda gocuncak bir durum yok..Herkes çok daha dikkatli olsun yeterki, bu da kötü bir musibetin direkten dönmüş örneği olarak burada dursun. Ayrıca bu tarz işlerde soğukkanlı konuşmak ya da yorum yapmak Erman toroğluculuk vs hepimiz yapıyoruz, ama insan bazen naptığının ciddiyetini sonradan farkedebiliyor,beşer şaşıyor. Bir başka konuda malesef dizel araçlarda bu kontak kapama uygulaması çok yaygın, ve gündelikte yolda sakin düz giderken oluşmuş normal görünen davranışlar ,zaman içerisinde pekiştirile pekiştirile, pist içinde ani bi refleksle ortaya çıkabiliyor. Tıpkı eski sevgilinin adını söyleye söyleye oluşmuş alışkanlıktan ötürü yeni manitanın yanında onun adını zikretme onu ex'in ismiyle çağırma gibi. ( Bu noktada bir önemli konu da dizel kullanıcılarını buna iten yazılımcı ilgisizliği.. Bu arızaya düşmeler vs bir süre sonra insanlar için normalleşiyor,bi olağan hal alıyor, ve dizelde yapıştır geç kafasıyla çalışan mapper/mapperlar ve araçların sonradan yaşadığı sorunlarda insanları başından atan yazılımcıların da bir nokta da doğrudan olmasa da dolaylı sorumluluklarının açması olası riskleri gösteriyor) Bir anlamda da 'normalde ben sakin yolda yapıyorum' dediğimiz yanlış davranışların amansız ve beklenmedik bir anda ortaya çıkabilme ihtimali taşıdığı dersini çıkarmak lazım.
Sözün özü,sadece brief de dinlemek yeterli bir husus değil,pist şakaya ya da herhangi bi ihmale gelmiyor, herşey bi yana ciddi bir şekilde içinde bulunan olayın ciddiyetine odaklanmak gerekiyor,sokak alışkanlıklarını bi yana bırakıp ,pist disiplinine adapte olmak gerekiyor.. Eleştiride bulunan herkes sözünde haklıdır,herkese saygılar sunarım.
Borapower ım büyük geçmiş olsun. Gerekli dersler alınmıştır. Ucuz atlatılmış
Drive Fast
22-04-2020, 16:37
Sol tarafta başka bir araç olsa ona çarpsa çok çok büyük bir kaza olurdu, konu sahibi yanlış anlamasın ama şahsen bilinçli ve güvenli şekilde arabamla gazlamaya gittiğim pistin düzlüğünde 180 le giderken sağ tarafımdaki araç kontak açıp kapattığı için bana çarpıp kaza yaptırırsa o arabadan sağlam çıkarsam ilk işim savcılığa gidip hayatıma kast ettiği için dava açmak olurdu
SekoLive
22-04-2020, 16:45
eskiden olsa egsoz patlatmak için mi aç kapa yaptınız kanki yazarlardı şimdi bakıyorum çoğunda Tofaş geçmişi olmadığından buna değinen olmamış :)
Mehmet Allah korumuş büyük mevzu atlatmışsınız ben çarptınız sandım.
63owen63
22-04-2020, 19:58
Borapower ım büyük geçmiş olsun. Gerekli dersler alınmıştır. Ucuz atlatılmış
eskiden olsa egsoz patlatmak için mi aç kapa yaptınız kanki yazarlardı şimdi bakıyorum çoğunda Tofaş geçmişi olmadığından buna değinen olmamış :)
Mehmet Allah korumuş büyük mevzu atlatmışsınız ben çarptınız sandım.
Eyvallah bro'lar, teşekkür ederim, akım muhabbetine arşivlerden çıkarttım ama farklı tepkilerde haksız sayılmaz insanlar,daha kötü sonuçlanabilirdi
coolvtec
22-04-2020, 20:27
Favorim bu arkadaş.
https://www.youtube.com/watch?v=b9oRej8LaSI&list=PL7HYQ3scfzZkx3VEru-TxXR_huLZS-yPh&index=154
allah iyiliğini versin, :D:D
Cimmeria
22-04-2020, 20:28
gecmis olsun.
duzlukte elini asagi uzatinca nos falan geliyor heralde dedim bambaska bir sey geldi :)
8.000rpm
22-04-2020, 23:15
normal yolda bile olmaz , hele ki pistte , sen tam gaz turlamasan bile diğer hemen herkesin performans odaklı yürüdüğü bir yerde tek elle araç kullanmak nedir anlayamadım ben..
toyotadaki kemer olayı , vites atış teknikleri , el topuzda sürüş.. onlara değinmeye gerek bile yok..
131mirafiori
23-04-2020, 17:14
Hocam arkadaşla hala görüşüyor musun :) Allah sizi sevenlerinize bağışlamış gerçekten. Seviyoruz seni bir daha görmek istemiyoruz bunları... (co-piot arabayı yürütendir :) )
Video eğlenceli olmuş ama sizin pist epey heycanli olmuş.
Yüklü dizeller şu duman olayından dolayı baya antipatik gelirdi,şu kontak olayını da öğrenince tam oldu..
Haklısın show platformu ya da hep övülmek istiyor insanlar, ben bilakis, burada olası söz konusu linç ihtimalini gözeterek açtım,burdaki eleştirilerde herkes doğru ve olması gerekeni söylüyor, bunda gocuncak bir durum yok..Herkes çok daha dikkatli olsun yeterki, bu da kötü bir musibetin direkten dönmüş örneği olarak burada dursun. Ayrıca bu tarz işlerde soğukkanlı konuşmak ya da yorum yapmak Erman toroğluculuk vs hepimiz yapıyoruz, ama insan bazen naptığının ciddiyetini sonradan farkedebiliyor,beşer şaşıyor. Bir başka konuda malesef dizel araçlarda bu kontak kapama uygulaması çok yaygın, ve gündelikte yolda sakin düz giderken oluşmuş normal görünen davranışlar ,zaman içerisinde pekiştirile pekiştirile, pist içinde ani bi refleksle ortaya çıkabiliyor. Tıpkı eski sevgilinin adını söyleye söyleye oluşmuş alışkanlıktan ötürü yeni manitanın yanında onun adını zikretme onu ex'in ismiyle çağırma gibi. ( Bu noktada bir önemli konu da dizel kullanıcılarını buna iten yazılımcı ilgisizliği.. Bu arızaya düşmeler vs bir süre sonra insanlar için normalleşiyor,bi olağan hal alıyor, ve dizelde yapıştır geç kafasıyla çalışan mapper/mapperlar ve araçların sonradan yaşadığı sorunlarda insanları başından atan yazılımcıların da bir nokta da doğrudan olmasa da dolaylı sorumluluklarının açması olası riskleri gösteriyor) Bir anlamda da 'normalde ben sakin yolda yapıyorum' dediğimiz yanlış davranışların amansız ve beklenmedik bir anda ortaya çıkabilme ihtimali taşıdığı dersini çıkarmak lazım.
Sözün özü,sadece brief de dinlemek yeterli bir husus değil,pist şakaya ya da herhangi bi ihmale gelmiyor, herşey bi yana ciddi bir şekilde içinde bulunan olayın ciddiyetine odaklanmak gerekiyor,sokak alışkanlıklarını bi yana bırakıp ,pist disiplinine adapte olmak gerekiyor.. Eleştiride bulunan herkes sözünde haklıdır,herkese saygılar sunarım.
Yazılımcılar ile ilgili söyledikleriniz çok önemli.
Çok hard yüklü araçlarda mı oluyor bu tarz problemler ya da şöyle sorayım 1000 hp evo da olmaz dizel de olur gibi bir durum mu sözkonusu.
Yani bu kapat aç gerekliliği niye oluşuyor. Siz dizel ile ve yazılım ile baya tecrübe edindiniz bildiğim kadarı ile öğrenmek amaçlı soruyorum.
Ben cilala parlat bin kafasında olduğum için bilmediğim konular
Pist videosu konsa 2-3 yazı olur,eğer bol geçiş varsa 4-5 belki.
Eğer arabadan başkasına laf edildiyse yada 2-3 araba aksiyon varsa 7-8 yazı belki olur.
Ama kontak kapayıp açmak baya ilgi çekti.
Hareketi tartismiyorum ama ucuz atlatılmis.
Geçmiş olsun öncelikle. Arkadaşlar olumlu/olumlu görüşlerini yazmışlar sanırım.
Ama bana hız 180 gibi gelmedi. 140 civarı gibi görünüyor görüntü kalitesinden dolayı.
bi ince kontak açılıp kapatılmış :D
eskiden olsa egsoz patlatmak için mi aç kapa yaptınız kanki yazarlardı şimdi bakıyorum çoğunda Tofaş geçmişi olmadığından buna değinen olmamış :)
aynı ihtimal aklıma gelmedi benimde Serkan :D
Yazılımcılar ile ilgili söyledikleriniz çok önemli.
Çok hard yüklü araçlarda mı oluyor bu tarz problemler ya da şöyle sorayım 1000 hp evo da olmaz dizel de olur gibi bir durum mu sözkonusu.
Yani bu kapat aç gerekliliği niye oluşuyor. Siz dizel ile ve yazılım ile baya tecrübe edindiniz bildiğim kadarı ile öğrenmek amaçlı soruyorum.
Ben cilala parlat bin kafasında olduğum için bilmediğim konular
Kardo arada overboosttan falan arıza ışığı yanıyor mesela, ama kalıcı olmuyor kapatıp açınca düzeliyor. He normalde durur kapatır açarsın veya ara sokak hızlarında müsaitken kapatır debriyaj çeker devam edersin, olur. Benim Polo'da mesele durup dururken "start stop: hata" der sistemi devredışı bırakırdı, kapatıp açınca düzelirdi. Araba gözümden düştükçe direk yolda kapat-debriyaj çek moduna bağlamıştım :hihih:
Tamamen yazılımcı hatası olmak zorunda da değil yani. E320'de de kışın eşeğin kulağına su kaçırınca bazen arıza ışığıyla bazen hiçbir ışık yakmadan viteste kalır tiptroniği takılırdı, koruma moduna alırdı vs vs, durur kapatıp açıp geri devam ederdim. Standart araba yani baktığın zaman :D
rahmitanir
24-04-2020, 21:51
Abi, her setupli aracta bir sabit elm olmasi oazim. Tel'de de tirque yuklu olacak. Zaten sag koltukta co-pilot da var. Oldu, bitti, gitti.
Kardo arada overboosttan falan arıza ışığı yanıyor mesela, ama kalıcı olmuyor kapatıp açınca düzeliyor. He normalde durur kapatır açarsın veya ara sokak hızlarında müsaitken kapatır debriyaj çeker devam edersin, olur. Benim Polo'da mesele durup dururken "start stop: hata" der sistemi devredışı bırakırdı, kapatıp açınca düzelirdi. Araba gözümden düştükçe direk yolda kapat-debriyaj çek moduna bağlamıştım :hihih:
Tamamen yazılımcı hatası olmak zorunda da değil yani. E320'de de kışın eşeğin kulağına su kaçırınca bazen arıza ışığıyla bazen hiçbir ışık yakmadan viteste kalır tiptroniği takılırdı, koruma moduna alırdı vs vs, durur kapatıp açıp geri devam ederdim. Standart araba yani baktığın zaman :D
Dün seni aradım hal hatır sormaya artık hangi hattınsa Red Tarık Sevimli diye kayıtlı :) tel kapalıydı
63owen63
24-04-2020, 22:59
Hocam arkadaşla hala görüşüyor musun :) Allah sizi sevenlerinize bağışlamış gerçekten. Seviyoruz seni bir daha görmek istemiyoruz bunları... (co-piot arabayı yürütendir :) )
Yazılımcılar ile ilgili söyledikleriniz çok önemli.
Çok hard yüklü araçlarda mı oluyor bu tarz problemler ya da şöyle sorayım 1000 hp evo da olmaz dizel de olur gibi bir durum mu sözkonusu.
Yani bu kapat aç gerekliliği niye oluşuyor. Siz dizel ile ve yazılım ile baya tecrübe edindiniz bildiğim kadarı ile öğrenmek amaçlı soruyorum.
Ben cilala parlat bin kafasında olduğum için bilmediğim konular
Çoğu aracın yakıt haritaları düzgün düzenlenmiyor, ya eksik ya da araba da ekolayzıra bile daha fazla özen gösteriliyor öyle diyim..
+ Buna basınç, tork, egt vs de eklenince bir dünya parametreden biri yakalıyor , illaki ..
Bu noktada yazılımcıların zaman problemleri oluşu da önemli bir faktör, herkes istiyor ki arabası tek kontakta hatasız yürüsün, bunu sunabilen çok az mapper mevcut :) Konuya daha detaylı yazarım ama herkesimden insan var burada eski kemikleşmiş ortam pek kalmadı, toplum buna hazır değil, polemiğe gerek yok:)
Pist videosu konsa 2-3 yazı olur,eğer bol geçiş varsa 4-5 belki.
Eğer arabadan başkasına laf edildiyse yada 2-3 araba aksiyon varsa 7-8 yazı belki olur.
Ama kontak kapayıp açmak baya ilgi çekti.
Hareketi tartismiyorum ama ucuz atlatılmis.
Farklı ama sonuna kadar doğru bir bakış açısı , linçlik ortam bulmayagörelim, iyiyi zaten herkes yapıyor, herkes mükemmel falan :)
63owen63
24-04-2020, 23:01
Hocam arkadaşla hala görüşüyor musun :) Allah sizi sevenlerinize bağışlamış gerçekten. Seviyoruz seni bir daha görmek istemiyoruz bunları... (co-piot arabayı yürütendir :) )
Alıntılayıp yazmayı unutmuşum bro, adamla ortak iş yapıyoruz,daha kötü ne olabilir ahaha :p
Geçmiş olsun kötü olmuş ama tdi aracımda arıza varken sürekli limp mode a girerdi yolda sürekli bende bunu yapardım :) el alışkanlığı olmuş herhalde. bir de yukarda bir arkadaş elm olmalı gibi birşey yazmış onu da denemiştim de kontak aç kapa yapmadan düzelmiyordu :)
sanctuary35
25-04-2020, 17:55
Abi, her setupli aracta bir sabit elm olmasi oazim. Tel'de de tirque yuklu olacak. Zaten sag koltukta co-pilot da var. Oldu, bitti, gitti.
bnmkinin üstüne yattın ama
Öndeki E46 M3ü kullanan bendim, senelerdir merak ediyordum daha viraja gelmeden nasıl spin attığını video sayesinde görmüş olduk. Aynadan görünce baya tedirgin olduğumu hatırlıyorum, iyiki daha yakın değilmişiz o anda..
mikelazi
05-05-2020, 10:35
videoyu izleyince ohara dedim.
sonra tekrar izleyip kontak olayını görünce neden,diye sordum.
6 senedir farklı cc.lerde dizel kullanıyorum(crdi)şimdiye kadar yolda 2 kere arıza verdi.biride otobanda 180-190 giderken sağa çektim tq dan sildim devam ettim.sıfır sıkıntı.kesinlikle ve kesinlikle kontak kapatmam.
keşke yapmasaydım dememek için önce güvenlik.bu videoyu izleyenlere ve tabiki konu sahiplerine çok iyi tecrübe olmuştur.
verilmiş sadakanız varmış 63owen63
Pistte direksiyon tutuştan tutun 180 le kontak kapatmaya oradan arabadan çıkıp sağına soluna bakmaya kadar komple faul bir video.
Süren arkadaş kadir gecesi doğmus :)
Mehmet ben daha yenı gordum vıdeoyu
şok oldum izlerken..
basınc acınca muhtemel korumaya almıs kontak kapatmak o hızda ne bılım dırek ıntahar gıbı olmus
Allah dan ucuz atlatmıssınız
aynı olay ızmıt korfez de olsaydı
on saseye kadar gırerdı sanırım araba :(
Istanbul park ın da herhangı bır spın vs olaylarında guvenlı oldugunu gormus olduk..
bu arada yuklu arabaların lıp mod arıza lambası gıbı durumlarından bahsetmısler
yaklasık 50 bın km 1549 bıg turbo 2.6 2.8 basınclarda polo yu kullandım
Lıp mod u bırak bı kere arıza lambam yanamdı.
4 kere ıst park 1 ızmıt korfez yaptık bu ısın yazılımın nasıl hazırlandıgı ıle cok ılgısı var
burak_2885
06-05-2020, 09:24
Dümdüz giden bir araba anlık elektrik kesince neden bu kadar sapıttı birden? Bilmediğimden soruyorum. Yani bazı elektronik sistem iptal oluyor tamam ama düz gidiyor sonuçta
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.