PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Chip Tuning yaptıran 1.6 tdi kullanıcıları



izmirlicem
07-05-2020, 22:38
Herkese merhaba. Uzun zamandır A3 1.6 tdi 116 beygire yaptırmak istediğim stronicten korktuğum chip tuning i yaptırdım. Araç 2018 model 50.000 km de. Bunun için bilindik bir firmayı seçtim ve başka bir ile gittim. Yazılım yapıldı teste çıktık pek basabileceğimiz yer yoktu 80-90 a kadar bir bastık ama pek bir fark yoktu. Neyse zaten gece denerim sakin sakin dedim döndüm geri. Gece oldu çıktım teste ilk yakıt testi yaptım her zaman yaptığım yerde 15 km gidiş-15 km dönüş ama değişiklik yoktu problem değil dedim. Yazılımsız 0-180 video çektiğim yerde yazılımlı video çektim karşılaştırdım yine bir değişiklik yok. Ara hızlanmalara baktım yine hüsran. 120-175 arası hızlanma 22 saniye stock - yazılımlı 22 saniye, 55-155 stock 23 sn yazılımlı 22 sn, 0-140 stock 21 sn yazılımlı 20 sn, 0-160 stock 29 sn yazılımlı 28 sn, 0-180 stock 41 sn yazılımlı 40 sn. Garip bir şekilde gazlarkende anlık yakıt tüketimi 180 de stock 15 litre gösterirken yazılımdan sonra 12.2 gösterdi dip gazda. Yokuş aşağı test yaptım 205 gördüğü yerde yine 205 gördü. Söyledikleri 140 hp 310 torku. Ertesi gün tekrar gittim dedim böyle böyle değişiklik yok. Tekrar yazıldı dosya geldi yeni geleni yükledik yine pek değişliklik olmadı. Stoğa döndük teste çıktık yine bir değişiklik yok. Zaten değişiklik olsaydı çektiğim videolardan fark ortaya çıkardı. Dosyayı tekrar yüklüyeyim bakalım dedi, gerek yok elimde zaten stock verilerle yazılımlı verilen var bir fark yok dedim paramı aldım geri döndüm. Olan 2 günde yarım depo yaktığım mazota oldu.

STP
08-05-2020, 00:04
Yazilim sonrasi bi 100km binip gorseydin degisim olurdu

izmirlicem
08-05-2020, 00:33
Konuyu tam okumadınız sanırım, 2 günde yarım depo mazot yaktım. 300 km yazılımı test ettim zaten.

jRMix
08-05-2020, 02:58
Hangi firmadan yaptırdınız? Konuya yazmak istemezseniz özelden yazabilirseniz sevinirim. Bende yaptıracağımda ona göre dikkat ediyim.

Kadyr
08-05-2020, 03:11
Ne zaman yazılım yaptırsam anında farkı gördüm. İlginç olmuş

Bugraaa
08-05-2020, 07:31
firmayı belirtin bence gizlemenin anlamı yok, fark bariz belli oluyor yazılım sonrası size göre bilindik olabilir belki firma ama sanırım bize göre değil ?

Ome_RS
08-05-2020, 07:48
Eger firma bu linkteki iki firmadan birisi ise o konuya da yorumlarını yazabilirsin.

http://www.techturkey.com/forum/sohbet/239551-dr_ecu_mu_ecufast_mi_.html

BARR
08-05-2020, 08:23
Aynı araca sahibim, RSA Utkuda yazılım yaptım öncesinde süre ölçümlerini profesyonel GPS ölçümlü alet ile aldık, yzılım sonrası da aldık. 100-180 hızlanmasında 8sn civarı iyileşme aldık.

İzmirdeysen kendisine ulaşabilirsin Utkursa

izmirlicem
08-05-2020, 14:02
Yazılımlı yazılımsız 80-180 e baktım 1 saniye oynuyor oynamıyor :) Akşam videoda koyayım farksızlığı görürsünüz zaten.

mikelazi
08-05-2020, 17:37
Aynı araca sahibim, RSA Utkuda yazılım yaptım öncesinde süre ölçümlerini profesyonel GPS ölçümlü alet ile aldık, yzılım sonrası da aldık. 100-180 hızlanmasında 8sn civarı iyileşme aldık.

İzmirdeysen kendisine ulaşabilirsin Utkursa

100-180 süreniz ne çıkmıştı :)

Seven7
08-05-2020, 18:38
Sadece yazılım ile 100-180 arası hızlanmada 8sn mi kazandınız? Çok iyiymiş gerçekten.

Vtec_2
08-05-2020, 19:07
Olayi bu kadar detayli yazarken , yaninda firma ismide verseydiniz.

Amazing
08-05-2020, 19:42
1.6tdi motorlar cok basarili, yazilim ile performans degisiminede oldukca uyumlu, degisiklik olmamasi enteresan olmuş

oğuz
08-05-2020, 19:47
araçta önceden yazılım yapıldıysa bunu anlamama ihtimali var mı şuan yapan kişinin ?

BARR
08-05-2020, 20:45
100-180 süreniz ne çıkmıştı :)


Sadece yazılım ile 100-180 arası hızlanmada 8sn mi kazandınız? Çok iyiymiş gerçekten.

35sn den 28sn ye düşmüş şimdi baktım 7sn 2 kişi eğimsiz düz yol.

izmirlicem
08-05-2020, 20:47
Yazılımı yaptırdığım yer DR.ECU. Araç bilgileri ilk okunurken yazılıma gönderilmeden önce 116 hp 1.6 tdi diye belirtildi. Yazılım geldi yüklenirken ekranın sol tarafında yazan araç bilgileri farklıydı. 81 kw c ile başlayan motor kodları yazıyordu Benim araç ddya motor koduna sahip. Yazılımı yükleyene benim araç 85 kw motor kodu farklı dediğimde beyin aynı sıkıntı olmuyor dendi. Belkide bundan dolayı bir sorun oldu. Video çektiğim yer aynıdır. söylenen 140 hp 310 tork olduğu
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=myWcH2r1REg&feature=youtu.be) stock 55-181
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=01UXoarg9O8) yazılımlı 56-181

Amazing
08-05-2020, 21:15
O fark etmez beyin ve protokol ayniysa baska modelden bile okuyabilir yazabilir

Mr.K
08-05-2020, 22:13
Aracınızda geçmişte yazılım olma ihtimali %kaç ? Ana serverdan çekiyo haritayı çünkü fakat stok halini gene serverdan okuyup yazar bu sefer stock haliniz eskisinden yavaş olurdu test etme imkanınız oldu mu ? Yazılımı sildirdikten sonraki stok halinizi ?

izmirlicem
08-05-2020, 22:36
Araç 0 dan beri bende ilk defa yazılım yapıldı. Stoğa döndükten sonra denemedim. Sürekli gazlanan bir araba değil. Yazılım yapılmamış hali ile yazılım yapılıp silinmiş hali yavaş ise nasıl eski haline gelir?

efe_
09-05-2020, 00:29
Yazılım atıldığı gibi anında farkı hissetmeniz gerekirdi. firmayı değiştirseniz iyi olur. ama şunu söyliyim, o şekilde dip gaz basmaları vs çok yaparsanız, s-tronic çabuk havlu atıcaktır.

izmirlicem
09-05-2020, 01:21
Hassas oldugunu biliyorum. Her zaman gazlamıyorum zaten

Bugraaa
09-05-2020, 03:00
bazı firmalar elinde aynı koda sahip dosyayı atıyor hazır galiba copy paste olayı olabilr mi

efe_
09-05-2020, 12:35
Hassas oldugunu biliyorum. Her zaman gazlamıyorum zaten

Hatta gazlamasanız bile söyleyin bence alt devirleri 2000 lere kadar açmasınlar fazla. tork ilk kalkışta kavramayı haşlıyor..

mikelazi
09-05-2020, 13:55
kadrana göre 100-180 30sn civarı.her iki videoda aynı.gps ölçümünde bu daha fazla sn. dir.
BARR arkadaşımız gps te 100-180 35sn yazılım sonrası 28sn ölçmüş eğimsiz yolda

bana göre konudaki araç her türlü stock

izmirlicem
09-05-2020, 15:43
EcuFast Canakkale/SystemXege on Instagram: “1.6tdi Dizel Passat aracımızın standart ve EcuFast Yazılımlı halinin hızlanma videolarını paylaşmak istedik. Standart 0-163km 49sn…” (https://www.instagram.com/p/B3nIFrDnMAh/?igshid=1n34o9syv0s5x) Başka bir firmanın passata yaptığı yazılım fark bariz belli

speed_emre
09-05-2020, 15:45
Ben işte yazılım attırmadan evvel stock süre alıp. Sonra yazılımla ne kadara düşüyor görmek istiyorum.
Dbn varsa çok daha iyi olur. Şu bg oldu diyorlar tamam. Araba gidiyor ama daha düşük bg araba geçiyor seni eee hani benim bg yüksekti nasıl geçiliyorum ona diyorsun. Bgler havada uçusuyor bana göre. Dbn en iyisi.

izmirlicem
09-05-2020, 15:45
evet gps e göre daha fazla süre olur farkı olur, yazılımlı kadranda bile anlaşılır olur. Süre farkı bile yok bende.

izmirlicem
09-05-2020, 15:46
Telefon dbn si yaptım bende :) Aynen dbn ölçümü alan firmalar tercihim olacak artık.

izmirlicem
09-05-2020, 15:56
Aracınızda geçmişte yazılım olma ihtimali %kaç ? Ana serverdan çekiyo haritayı çünkü fakat stok halini gene serverdan okuyup yazar bu sefer stock haliniz eskisinden yavaş olurdu test etme imkanınız oldu mu ? Yazılımı sildirdikten sonraki stok halinizi ?

Dün gece 1 den sonra yine denedim 37 saniye 56-181 yerler biraz ıslaktı.

DOHC
09-05-2020, 16:05
Ben işte yazılım attırmadan evvel stock süre alıp. Sonra yazılımla ne kadara düşüyor görmek istiyorum.
Dbn varsa çok daha iyi olur. Şu bg oldu diyorlar tamam. Araba gidiyor ama daha düşük bg araba geçiyor seni eee hani benim bg yüksekti nasıl geçiliyorum ona diyorsun. Bgler havada uçusuyor bana göre. Dbn en iyisi.

Beygir gücü araba sattırır, tork yarış kazandırır..............

Yani bir bakıma beygir gücü senin arabanı çeken atların sayısıdır, tork ise her bir atın gücüdür. At var at var, pony var, sütçü beygiri var, arap atı var vs vs vs

Mr.K
09-05-2020, 19:01
Dün gece 1 den sonra yine denedim 37 saniye 56-181 yerler biraz ıslaktı.

Hayırlısı olsun, tüm türkiyede biton bayii + ydışı vs derken sizin arabanın olmayacağı tutmuş demekki..

Hangi bayi yaptı ? Malatya kı / İzmir mi ? Yoksa başka bayi mi ?

izmirlicem
09-05-2020, 19:57
Yani ya benim şanssızlığım, ya gözden kaçan bir şey oldu, gerçi instegramdan bayilerde yapılan araçlara baktığımda 116 hp a3 hiç görmedim gözümden kaçmadıysa. Belki ondan dolayı bir sorun oldu. Yapılan 1.6 tdi leon var 110 luk uçuyor. Zaten adı ve yapılan işler ortada olduğu için tercih ettim özgün abiyi ama olmadı nasip değilmiş demek ki.

ghibli06
09-05-2020, 21:33
35sn den 28sn ye düşmüş şimdi baktım 7sn 2 kişi eğimsiz düz yol.

35 s nasıl bir değer yahu, aracı bu haliyle satışa süren.............

Mehmetmert
09-05-2020, 22:28
35 s nasıl bir değer yahu, aracı bu haliyle satışa süren.............

Abi öyle demeseydin iyiydi :)

ghibli06
09-05-2020, 22:56
Abi öyle demeseydin iyiydi :)

hadi 20 olsun 25 olsun da 35s cidden hayalkırıklığı bence...

utkunoa
09-05-2020, 23:09
hadi 20 olsun 25 olsun da 35s cidden hayalkırıklığı bence...

110 116 beygir bir dizel arac ve belirtilen sure 0 eğim corrected. Bence gayet normal 20 25 saniyeleri 150 160 beygirden asagi araclar yapmiyor 100 180 olarak bahsediyorum. ***** herkes ucurumdan araba atip DBN aldigi icin bizim 0 egim sureleri insanlara cok garip geliyor :D

ghibli06
09-05-2020, 23:18
110 116 beygir bir dizel arac ve belirtilen sure 0 eğim corrected. Bence gayet normal 20 25 saniyeleri 150 160 beygirden asagi araclar yapmiyor 100 180 olarak bahsediyorum. ***** herkes ucurumdan araba atip DBN aldigi icin bizim 0 egim sureleri insanlara cok garip geliyor :D

benim isyanım zaten şuna, 1600 cc az bir hacimdeğil, hele ki turbolu bir araç için 110-116 hep çok ilginç... biz eskiden 3.16 yla dalga geçerdik, 110 hp lik 1.6 tdi olmamalı bence...

Hyrenayt
09-05-2020, 23:56
RSA Utku abi de yazılım yapıldı aracıma, mk7 1.6 tdi, 60-160 stock 29.xx sn, yazılım sonrası 11 sn hızlandı 2 kişi ve neredeyse dolu depo ile süre aldık manuel araç. Normal de yazılım sonrası hemen hissetmeniz lazım farkı.

izmirlicem
10-05-2020, 01:29
digital kadrana göre 60-160 stockta 24 saniye, yazılımlıda 24 saniye bende

Gokhan43
10-05-2020, 01:38
Ben de şu konuya değineyim. Aracınız Dr.Ecu da yapılmış verim alınamamış olabilir. Burada Özgün’ün bu arabayı yapamadığı gibi bir algı oluşması da yanlış.

Bence bayiilik sistemlerinden/bayiilereen kaynaklanıyor. Bir bayii yaptığı araç için merkezine test vs yapıp feedback vermediği sürece bu tarz durumlar hep yaşanıyor. Gelen aracın dosyasını oku, merkeze gönder, gelen dosyayı yaz e sonra 30 Hp 50 NM hayırlı olsun güle güle tarzı çalışmalar olduğu sürece bu işler değişmez. Bence bu kadar basit olmamalı chip tuning işlemi. Çıkarsın öncesi sonrası olaral log alırsın, süre alırsın o an zaten müdahele etmen gerekiyorsa edersin. Yoksa müşteriyi gönderip bir kaç güne ya bunda bişey değişmedi diye geri müşteri ararsa bir kıymeti kalmıyor bu işin.

Bayiiler dediğim gibi çalışsa ayrıca merkezine de katkı olur ki, demek ki eksik kalan ya da daha iyi yapılması gereken bir dosya olduğunu merkez bilir ve ona göre çalışmalarını tamamlar. Bundan sonraki gelecek aynı motorlu üniteye de daha iyisini yapar.

63owen63
10-05-2020, 02:08
Ddya motorlar, kullanılan delphi beyin & enjektör sisteminden dolayı, önceki Clh motorlara nazaran verim olarak nispeten daha az vaadeden motorlar ancak yine de hissetmemeniz ya da aynı süreleri amatörce de olsa almanız mümkün değil, tam olarak kestirmek zor olsa da bir problem olmuş belli ki..Sonuca bakarak aklıma gelen uzak ihtimal bayinin farkında olmadan aynı dosyayı tekrar yazması :)


Bu konu da hazır yeri geçmişken şunu da söylemek lazım, malesef kullanıcı algısı enteresan işliyor, dyno ölçümününü safkan ve %100 güvenilir bir kriter olarak tutuyor insanlar. Daha kötüsü ise bazı firmalar dyno oyunlarıyla insanların algılarına teorik , reel de olmayan güçler satıyorlar,hayali beygirler satışı var piyasa da resmen.. ( Burada işini layıkıyla yapan dyno sahibi garajları tenzih ederim).

Kimseyi ifşa etmek değil niyetim ama kötü niyet örnekleri çok fazla, isim vermeden bir örnek vakayla durumu somutlaştırmak istiyorum..

Kendim Mgremaps İstanbul bayisiyim, geçtiğimiz günlerde bir müşterimizin x marka aracına stage 2 yazılım uyguladık (downpipe + düz boru). Bu müşterimize öncesi-sonrası ölçüm yaparak ve test ederek aracı teslim ettik, çok da memnun kaldı. Bizim kendisine vaadettiğimiz takribi güç 145 hp - 340 nm civarı. Neyse telefonum çaldı, x marka bir firmaya dyno'ya çıkmak istediğini, kendisiyle aynı spec'lere sahip bir arkadaşının olduğunu ve onun referansı ve yardımıyla gideceğini söyleyip, bunun bizim için bir problem olup olmayacağını danıştı. Ben de kendisine , sadece dosya hırsızlıkları çok olduğu için dosyasına sahip çıkmasını, keyfine bakmasını söyleyip kapattım. Neyse , mevzu bahis x firma da, dyno yapılmış, (araba 6 ileri ). Önce 5.viteste dyno yapılmış, bu veri müşteriyle paylaşılmamış, ofiste ufak bir istişare sonrası, bir sorun çıktı deyip, tekrar dynoya almışlar ve 4. viteste dyno yapmışlar, aracı 124-125 hp vs çıkarmışlar (stock 115 hp araç). Müşterimiz de nasıl olur ya vs gibisinden sorunca, 'ee o paraya o kadar beygir, kalite pahalıdır ' tarzı konuşmalar yapıp, kendi yaptıkları aynı spec aracın, 160 küsür hp 'ler verdiğini söylemiş, müşterimizin kafasını karıştırmışlar :)
Neyse, Alllahtan ki,bu x firmada bahsi geçen kaliteli ve ucuz olmayan yazılımlı 160 küsür hp araç, bizim müşterinin yakın dostu.. Müşteri beni aradığında söylenecek çoook şey vardı ancak , yine edebi koruyup, kendisine bi öneri de bulundum, kurulun gazlayın dedim :)
Aralarında bir hız belirleyip, bir rolling yapmalarını, eğer kendi aracı bahsedildiği gibi 120 küsür hp ve x firma aracı 160 küsür hp ise, bu aradaki 40 hp farkla, o aracın arka plakasını okuyamayacağını ,araya tırlarca mesafe gireceğini söyledim. Müşterimiz de bu işlerden çok anlamadığını doğru düzgün vites atamayacağını ama bir deneyeğini söyleyip kapattı. 1 saat sonra video geldi,o x firmanın ölçümünde 120küsür hp veren, ucuz ve kalitesiz yazılımlı aracımız, pahalı ve kaliteli yüksek dyno beygirleri vaadeden x firma yazılımlı aynı spec aracın 1-2 boy önünde gidiyor :)
Bu sonuçla bu şekil çıkmasaydı, hiç yarış roll vs arzusu taşımayan,aracın öncesi-sonrası testiini görmüş ve memnun kalmış müşterimizi bile yoldan çıkarıp nifak tohumuyla üzerimize salacaklardı..
Allahtan ki sen doğru olunca, eğri kendi yolunu buluyor..

Bu kıssa vesilesiyle, tüm bireysel kullanıcılara zaman zaman araçlarının hızlanma sürelerini almalarını(amatör kadran videoları dahi olsa..) sektörde çalışan arkadaşlara da kendini kanıtlamış bir ölçüm cihazıyla ölçümlerde bulunmalarını tavsiye ediyorum. Biz aynı zamanda satışını da gerçekleştirdiğimiz p-gear p610 'u tavsiye ederim.

kadomurphy
10-05-2020, 04:19
Dyno konusuna açıklık getirebileceğimi düşünüyorum ben de Mgremaps Tekirdağ Bayisiyim aynı zaman da ekspertiz işiyle meşgulüm bu sebeple benim de dyno ölçümleri yapma fırsatım oluyor.Kullandığım Dyno SERP CV2-600 dynosu bazı araçlar var mesela Volkswagen 2.0 TDI yazılım öncesi ölçümler de araç yanlış hatırlamıyorsam 92 hp güç vermişti yazılım sonrası ise 140 hp güç verdi yani totale bakıldığında 50 hp güçlenmiş oldu aracımız.Bazı araçlar da ise mesela Kia Ceed 1.6 CRDI yazılım öncesi 126 hp ölçüm yaptık yazılım sonrası ise 130 hp yani totale bakınca 4 hp mi kazandırabildik işte burda normal yük tipi olmayan DYNO acizliği ortaya çıkıyor. Yol testine araba 2-3 vites te pati çeker oldu 100-180 arası 30 saniyeleri bulan aracımız 23-24 saniyelere düştü ve 200 e yaklaşmakta zorlanan araç 220 lere çok rahatlıkla çıkmıştı.

speed_emre
10-05-2020, 10:05
Ben de şu konuya değineyim. Aracınız Dr.Ecu da yapılmış verim alınamamış olabilir. Burada Özgün’ün bu arabayı yapamadığı gibi bir algı oluşması da yanlış.

Bence bayiilik sistemlerinden/bayiilereen kaynaklanıyor. Bir bayii yaptığı araç için merkezine test vs yapıp feedback vermediği sürece bu tarz durumlar hep yaşanıyor. Gelen aracın dosyasını oku, merkeze gönder, gelen dosyayı yaz e sonra 30 Hp 50 NM hayırlı olsun güle güle tarzı çalışmalar olduğu sürece bu işler değişmez. Bence bu kadar basit olmamalı chip tuning işlemi. Çıkarsın öncesi sonrası olaral log alırsın, süre alırsın o an zaten müdahele etmen gerekiyorsa edersin. Yoksa müşteriyi gönderip bir kaç güne ya bunda bişey değişmedi diye geri müşteri ararsa bir kıymeti kalmıyor bu işin.

Bayiiler dediğim gibi çalışsa ayrıca merkezine de katkı olur ki, demek ki eksik kalan ya da daha iyi yapılması gereken bir dosya olduğunu merkez bilir ve ona göre çalışmalarını tamamlar. Bundan sonraki gelecek aynı motorlu üniteye de daha iyisini yapar.

Çok güzel söylemişsin kardeşim. Bende bu şekilde doğru olduğunu düşünüyorum. Yapılması gereken bu bence.

İzmirde bunu yapan bir tek RSA var. Başka varmı ?

BARR
10-05-2020, 10:05
hadi 20 olsun 25 olsun da 35s cidden hayalkırıklığı bence...

Abi şu an aracım 3 silindir 1.5 136 lık 3 serisi ve 4 serisinden 2-2.5 boy hızlı. 3-4 kere denedim. Yani onların yarısı kadar yakıyorum Allah bereket versin :)

mikelazi
10-05-2020, 12:15
35 s nasıl bir değer yahu, aracı bu haliyle satışa süren.............

stock fabrika verisi 100-180 36sn aracım.şuan kendi gps ölçümümle 21.6sn
100-200 fabrika verisi yok çünkü aracım 195km/h da kısıtlı ama şuanki gps ölçümüm33sn. tabi göstergem 210+
gösterge ölçümü ciddi yanıltıyor insanları

1350kg+fulldepo+şöför
1.6crdi softyazılım+60dp+60mm eksoz+iptaller

ghibli06
10-05-2020, 12:18
beyler aracın potansiyeli var, benim burada itiraz ettiğim nokta, VAG grubu bu Amerikadaki emisyon skandalından sonra araçları öyle bir kıstı ki, turbosuz zamanların dizelleri gibi oldu performans neredeyse...

mikelazi
10-05-2020, 12:18
Ddya motorlar, kullanılan delphi beyin & enjektör sisteminden dolayı, önceki Clh motorlara nazaran verim olarak nispeten daha az vaadeden motorlar ancak yine de hissetmemeniz ya da aynı süreleri amatörce de olsa almanız mümkün değil, tam olarak kestirmek zor olsa da bir problem olmuş belli ki..Sonuca bakarak aklıma gelen uzak ihtimal bayinin farkında olmadan aynı dosyayı tekrar yazması :)


Bu konu da hazır yeri geçmişken şunu da söylemek lazım, malesef kullanıcı algısı enteresan işliyor, dyno ölçümününü safkan ve %100 güvenilir bir kriter olarak tutuyor insanlar. Daha kötüsü ise bazı firmalar dyno oyunlarıyla insanların algılarına teorik , reel de olmayan güçler satıyorlar,hayali beygirler satışı var piyasa da resmen.. ( Burada işini layıkıyla yapan dyno sahibi garajları tenzih ederim).

Kimseyi ifşa etmek değil niyetim ama kötü niyet örnekleri çok fazla, isim vermeden bir örnek vakayla durumu somutlaştırmak istiyorum..

Kendim Mgremaps İstanbul bayisiyim, geçtiğimiz günlerde bir müşterimizin x marka aracına stage 2 yazılım uyguladık (downpipe + düz boru). Bu müşterimize öncesi-sonrası ölçüm yaparak ve test ederek aracı teslim ettik, çok da memnun kaldı. Bizim kendisine vaadettiğimiz takribi güç 145 hp - 340 nm civarı. Neyse telefonum çaldı, x marka bir firmaya dyno'ya çıkmak istediğini, kendisiyle aynı spec'lere sahip bir arkadaşının olduğunu ve onun referansı ve yardımıyla gideceğini söyleyip, bunun bizim için bir problem olup olmayacağını danıştı. Ben de kendisine , sadece dosya hırsızlıkları çok olduğu için dosyasına sahip çıkmasını, keyfine bakmasını söyleyip kapattım. Neyse , mevzu bahis x firma da, dyno yapılmış, (araba 6 ileri ). Önce 5.viteste dyno yapılmış, bu veri müşteriyle paylaşılmamış, ofiste ufak bir istişare sonrası, bir sorun çıktı deyip, tekrar dynoya almışlar ve 4. viteste dyno yapmışlar, aracı 124-125 hp vs çıkarmışlar (stock 115 hp araç). Müşterimiz de nasıl olur ya vs gibisinden sorunca, 'ee o paraya o kadar beygir, kalite pahalıdır ' tarzı konuşmalar yapıp, kendi yaptıkları aynı spec aracın, 160 küsür hp 'ler verdiğini söylemiş, müşterimizin kafasını karıştırmışlar :)
Neyse, Alllahtan ki,bu x firmada bahsi geçen kaliteli ve ucuz olmayan yazılımlı 160 küsür hp araç, bizim müşterinin yakın dostu.. Müşteri beni aradığında söylenecek çoook şey vardı ancak , yine edebi koruyup, kendisine bi öneri de bulundum, kurulun gazlayın dedim :)
Aralarında bir hız belirleyip, bir rolling yapmalarını, eğer kendi aracı bahsedildiği gibi 120 küsür hp ve x firma aracı 160 küsür hp ise, bu aradaki 40 hp farkla, o aracın arka plakasını okuyamayacağını ,araya tırlarca mesafe gireceğini söyledim. Müşterimiz de bu işlerden çok anlamadığını doğru düzgün vites atamayacağını ama bir deneyeğini söyleyip kapattı. 1 saat sonra video geldi,o x firmanın ölçümünde 120küsür hp veren, ucuz ve kalitesiz yazılımlı aracımız, pahalı ve kaliteli yüksek dyno beygirleri vaadeden x firma yazılımlı aynı spec aracın 1-2 boy önünde gidiyor :)
Bu sonuçla bu şekil çıkmasaydı, hiç yarış roll vs arzusu taşımayan,aracın öncesi-sonrası testiini görmüş ve memnun kalmış müşterimizi bile yoldan çıkarıp nifak tohumuyla üzerimize salacaklardı..
Allahtan ki sen doğru olunca, eğri kendi yolunu buluyor..

Bu kıssa vesilesiyle, tüm bireysel kullanıcılara zaman zaman araçlarının hızlanma sürelerini almalarını(amatör kadran videoları dahi olsa..) sektörde çalışan arkadaşlara da kendini kanıtlamış bir ölçüm cihazıyla ölçümlerde bulunmalarını tavsiye ediyorum. Biz aynı zamanda satışını da gerçekleştirdiğimiz p-gear p610 'u tavsiye ederim.

söylediğin firmayıda çok iyi tahmin ediyorum.sen yine X firma demişsin o beyfendi hiç kasmıyor şu bu firma diyip pok atabiliyor.

adam artist :)

Gokhan43
10-05-2020, 12:45
Çok güzel söylemişsin kardeşim. Bende bu şekilde doğru olduğunu düşünüyorum. Yapılması gereken bu bence.

İzmirde bunu yapan bir tek RSA var. Başka varmı ?

Bilmiyorum başka var mı fakat iletişim kurulduğunda sorulması gerekiyor bence.

Hoş kaç bayi/firma log almayı vs biliyor ki canım ülkemde :) Adamlara sorunca, daha önce yaptık müşteri memnun güzel oluyor bilmem ne.

ahmetogul
10-05-2020, 13:41
Benim aracımda clh manuel mgremaps stage 1 yazılımlı ki 5 yıldır aynı firmayla çalışıyorum daha üst setuplu aracımda oldu son derece memnunum öncesi sonrası aracın alakası yok eğimli yolda 190 km hıza gelmekte zorlanırken düz yolda 210-220 hızlara keyifle çıkabiliyor düşük devirlerde toparlaması olsun yakıt olsun harika tavsiye ederim :)

ERK_RS
10-05-2020, 14:54
izmirlicem
konu hakkında Özgün'n kendisine ulaşıp görüştünüz mü?
eğer görüşmediyseniz buradan özel mesaj atın veya mail ile bilgilendirin.
Mutlaka bir çözüm için yardımcı olacaktır.

Bende kendi deneyimlerinden birşeyler eklemek istiyorum.
Bu güne kadar yazılımlı 7 farklı aracım oldu. 5'inin yazılımını ben yaptırdım.
2 tane de 2.0 TFSI aracım vardı ama onların yazılımı benden önceki sahiplerine aitti ve ikisi de Revo idi.

2010 yılında, '08 Seat ibiza 1.4 TDI 80 hp (Revo)
2013 yılında, '12 Audi A3 1.6 TDI 105 hp (Powershop)
2013 yılında, '12 Peugeot 308 1.6 e-HDI 112 hp (Powershop)
2014 yılında, '14 Skoda SuperB 1.6 TDI 105 hp (Powershop)
2018 yılında, '06 Peugeot 307 SW 1.6 HDI 110 hp (Ecufast)

Yukarıda belirttiğim sıralama ile bu yazılımları yaptırdım, bunlardan sonuncusu hariç hepsinde yazılımı anında bariz bir şekilde fark etmiştim.
Sadece 2006 model 307 SW aracımın yazılımını ilk yaptırdığım gün sanki pek bir şey değişmemiş gibiydi ama bir kaç gün sonra farkı hisseder olmuştum. Bu aracım zaten yazılım yaptırdığımda 130bin kmdeydi ve o zaman sakin bir yazılım istediğimi belirtmiştim.

Sizin de aracınızda anında farklı hissetmeniz gerekirdi.

Dyno konusunda da şöyle bir tecrübem oldu;
2010 yılında Revo yazılım yaptırdığım ibizam sıfır km aldığım bir araçtı ve 12bin kmde iken yazılım yaptırmıştım.
Powershop tarafından Revo yazılım yaptırmıştık. Bayçu'nun belirttiğine göre 1.4 TDI motorda Revo yazılım yaptıran ilk ve tek araçtım.
Yazılımı duyan iki arkadaşım benimle denemek istemişti.
İkisi de ibiza, biri yazılımlı ve biri standart.
Bir akşam denemeye çıktık ve yazılımlı diğer ibiza'yı bile 4-5 boydan fazla geçmiştim.
Yazılımsız olan zaten gözükmüyordu..

Aradan 3-5 ay geçti, bir arkadalım PSchiptuning'den aracına yazılım yaptırdı ve benimle denemek istedi.
Aracı 120bin km civarındaydı.
Onu da 2-3 boy geçmiştim.
Sonrasında bir gün hep dyno isteğim vardı ama o zaman için Powershop'un dynosunun fiyatı bana pahalı geliyordu.
Bir gün denk geldi ve Pschiptuning maslakta dyno'ya çıktım.
Bir kez ölçtük, şaşırdık.
Rica ettim, bir kez daha ölçtük ve şaşkınlığımız değişmedi.
Orjinali 80 hp olan aracım, Revo yazılım ile Pschiptuning'in dynosunda 82 HP çıkmıştı.
Tabi bu esnadan mevcut yazılımım için bazı kötüleme cümleleri de dinledim.
Gittim Bayçu'ya danıştım, kontrol etti benim için, yola çıktık log falan aldı baktı ve her şey normal. ( buradan kendisine tekrardan teşekkür ederim.)
Akşamına Pschiptuning'den yazılım yapan aynı arkadaşım ile bir deneme daha yaptık ve sonuç yine aynı öndeyim..

Lafı uzattım ama diyeceğim o ki her dyno da güvenilir değil.

Son olarak da 6 ay önce 307 SW aracımı sattığımda ekspertiz firması dynosuna soktu aracı ve orjinali 110 hp olan, Ecufast tarafından yazılımlı aracı yaptığı ölçüm ile 85 HP gördü.
Bir de raporlarına "Motor %85 kondüsyondadır." ibaresi not düştüler.
Gülüp geçtim :D

CVK
10-05-2020, 16:50
Dyno konusuna açıklık getirebileceğimi düşünüyorum ben de Mgremaps Tekirdağ Bayisiyim aynı zaman da ekspertiz işiyle meşgulüm bu sebeple benim de dyno ölçümleri yapma fırsatım oluyor.Kullandığım Dyno SERP CV2-600 dynosu bazı araçlar var mesela Volkswagen 2.0 TDI yazılım öncesi ölçümler de araç yanlış hatırlamıyorsam 92 hp güç vermişti yazılım sonrası ise 140 hp güç verdi yani totale bakıldığında 50 hp güçlenmiş oldu aracımız.Bazı araçlar da ise mesela Kia Ceed 1.6 CRDI yazılım öncesi 126 hp ölçüm yaptık yazılım sonrası ise 130 hp yani totale bakınca 4 hp mi kazandırabildik işte burda normal yük tipi olmayan DYNO acizliği ortaya çıkıyor. Yol testine araba 2-3 vites te pati çeker oldu 100-180 arası 30 saniyeleri bulan aracımız 23-24 saniyelere düştü ve 200 e yaklaşmakta zorlanan araç 220 lere çok rahatlıkla çıkmıştı.

Yeriniz nerede tekirdağda tam olarak? Türkiye'ye haziranda gelebilirsem uğrayayım size.

ahmetakbayir
10-05-2020, 17:05
Aynı sıkıntı bende de var stock 1.4 tsi 125 araba 200km hıza ulaştığında tıkanıyor gitmiyor ve ben 400 km uzaktayım neredeyse 1 yıldır böyle kullanıyorum :( servisten orjinal yazılımı istiyeceğim

izmirlicem
10-05-2020, 17:15
Evet özgün abiye yazdım ama daha görmedi heralde. Tabi ki ben burda kesinlikle özgün abiyi kötülemiyorum. Yaptığı işler ortada daha önceki mesajlardada amacımın özgün abiyi kötülemek gibi bir niyetimin olmadığını yazdığımı hatırlıyorum. Bir aksilik olmuş olabilir, gözden kaçan bir şey olabilir, insanlık hali tabi, yaptığı 1.6 tdi sadece yazılımlı araçların videosunuda biliyorum. Benim demek istediğim benim aracım neden olmadı bunu merak ediyorum. Özgün abi derse ki dsg olduğu için biz çok açmıyoruz 15 hp 30 tork oluyor derim tamam abi yapacak bir şey yok. Ama videodan süre ortada. Yazılımsız gazlarken kadranda 180 gösteren araba yazılımdan sonra 180 gösterirken 195 yapmayacağına göre süreler değişmediğini göre bir aksilik oldu. Ayrıca bayiden çok memnun kaldım. Güzel karşıladı ve ağırladılar kesinlikle. Bayide stock yazılımı tekrar atılmasına pek ihtimal vermiyorum açıkçası.

kadomurphy
10-05-2020, 19:04
Tabi ki her zaman beklerim. Tekirdağ Muratlı da yolunuzun üstü sayılır

Mehmetmert
10-05-2020, 19:54
beyler aracın potansiyeli var, benim burada itiraz ettiğim nokta, VAG grubu bu Amerikadaki emisyon skandalından sonra araçları öyle bir kıstı ki, turbosuz zamanların dizelleri gibi oldu performans neredeyse...

Abi aslında o kadar çok açtı ki arabayı :D 105 hplik golf7 ler 1.1 bar peak basınc basarken 115hplikler 1.7-1.8peak basınctalar :) Ama tabii bunlar tamamen emisyon için olan basınçlar, olabildiğince fakir çalıştırmak adına. Birde yatırım kısmı 2.0 tdi kısmına kaydı, 2 katalizörlü,2 adblue enjektörlü 2.0 tdi'lar 200hp-240hp bandında güzel iş başarıyorlar. Şu an olan 1.6 dizeller ise türünün son örneği olarak kalacak sanırım.

izmirlicem
10-05-2020, 20:46
Özgün abinin sorunumu çözeceğine inanıyorum mesajları görünce. Tekrar belirteyim burada amacım kimseyi kötülemek falan değil. Arabanın olurumu bu, yoksa başka bir aksilik mi oldu bunu merak ediyorum.

Kadyr
10-05-2020, 22:22
izmirlicem
konu hakkında Özgün'n kendisine ulaşıp görüştünüz mü?
eğer görüşmediyseniz buradan özel mesaj atın veya mail ile bilgilendirin.
Mutlaka bir çözüm için yardımcı olacaktır.

Bende kendi deneyimlerinden birşeyler eklemek istiyorum.
Bu güne kadar yazılımlı 7 farklı aracım oldu. 5'inin yazılımını ben yaptırdım.
2 tane de 2.0 TFSI aracım vardı ama onların yazılımı benden önceki sahiplerine aitti ve ikisi de Revo idi.

2010 yılında, '08 Seat ibiza 1.4 TDI 80 hp (Revo)
2013 yılında, '12 Audi A3 1.6 TDI 105 hp (Powershop)
2013 yılında, '12 Peugeot 308 1.6 e-HDI 112 hp (Powershop)
2014 yılında, '14 Skoda SuperB 1.6 TDI 105 hp (Powershop)
2018 yılında, '06 Peugeot 307 SW 1.6 HDI 110 hp (Ecufast)

Yukarıda belirttiğim sıralama ile bu yazılımları yaptırdım, bunlardan sonuncusu hariç hepsinde yazılımı anında bariz bir şekilde fark etmiştim.
Sadece 2006 model 307 SW aracımın yazılımını ilk yaptırdığım gün sanki pek bir şey değişmemiş gibiydi ama bir kaç gün sonra farkı hisseder olmuştum. Bu aracım zaten yazılım yaptırdığımda 130bin kmdeydi ve o zaman sakin bir yazılım istediğimi belirtmiştim.

Sizin de aracınızda anında farklı hissetmeniz gerekirdi.

Dyno konusunda da şöyle bir tecrübem oldu;
2010 yılında Revo yazılım yaptırdığım ibizam sıfır km aldığım bir araçtı ve 12bin kmde iken yazılım yaptırmıştım.
Powershop tarafından Revo yazılım yaptırmıştık. Bayçu'nun belirttiğine göre 1.4 TDI motorda Revo yazılım yaptıran ilk ve tek araçtım.
Yazılımı duyan iki arkadaşım benimle denemek istemişti.
İkisi de ibiza, biri yazılımlı ve biri standart.
Bir akşam denemeye çıktık ve yazılımlı diğer ibiza'yı bile 4-5 boydan fazla geçmiştim.
Yazılımsız olan zaten gözükmüyordu..

Aradan 3-5 ay geçti, bir arkadalım PSchiptuning'den aracına yazılım yaptırdı ve benimle denemek istedi.
Aracı 120bin km civarındaydı.
Onu da 2-3 boy geçmiştim.
Sonrasında bir gün hep dyno isteğim vardı ama o zaman için Powershop'un dynosunun fiyatı bana pahalı geliyordu.
Bir gün denk geldi ve Pschiptuning maslakta dyno'ya çıktım.
Bir kez ölçtük, şaşırdık.
Rica ettim, bir kez daha ölçtük ve şaşkınlığımız değişmedi.
Orjinali 80 hp olan aracım, Revo yazılım ile Pschiptuning'in dynosunda 82 HP çıkmıştı.
Tabi bu esnadan mevcut yazılımım için bazı kötüleme cümleleri de dinledim.
Gittim Bayçu'ya danıştım, kontrol etti benim için, yola çıktık log falan aldı baktı ve her şey normal. ( buradan kendisine tekrardan teşekkür ederim.)
Akşamına Pschiptuning'den yazılım yapan aynı arkadaşım ile bir deneme daha yaptık ve sonuç yine aynı öndeyim..

Lafı uzattım ama diyeceğim o ki her dyno da güvenilir değil.

Son olarak da 6 ay önce 307 SW aracımı sattığımda ekspertiz firması dynosuna soktu aracı ve orjinali 110 hp olan, Ecufast tarafından yazılımlı aracı yaptığı ölçüm ile 85 HP gördü.
Bir de raporlarına "Motor %85 kondüsyondadır." ibaresi not düştüler.
Gülüp geçtim :D

Pschipin dyno düşük ölçüyor sanırım. Orijinal 170lik mito epey düşük çıkmıştı. Yazılımı yapılınca 190 falan çıktı. Ama yolda gidişi 190dan farklı tabi.
Bu arada dr ecu bayisi yanlışlıkla orijinal yazılımı geri yüklemiş olabilir mi? Bir ihtimal geldi bana. Sonuçta fark olmaması imkansız helede dr ecu da

63owen63
10-05-2020, 22:56
söylediğin firmayıda çok iyi tahmin ediyorum.sen yine X firma demişsin o beyfendi hiç kasmıyor şu bu firma diyip pok atabiliyor.

adam artist :)

Herkes kendine yakışanı yapar üstadım :)

ERK_RS
10-05-2020, 23:04
Pschipin dyno düşük ölçüyor sanırım. Orijinal 170lik mito epey düşük çıkmıştı. Yazılımı yapılınca 190 falan çıktı. Ama yolda gidişi 190dan farklı tabi.

O zaman için kendi yazılım yaptığı aracı gayet güzel ölçmüştü, yanlış olmasın 108 hp mi ne olmuştu.
Benim araç 82 hp çıkınca da kendisine “82 hplik bu araç senin yaptığın aracı boy boy geçiyor ise helal olsun Revo’ya” diyerek çıkmıştım dükkanından.

Kadyr
11-05-2020, 02:37
O zaman için kendi yazılım yaptığı aracı gayet güzel ölçmüştü, yanlış olmasın 108 hp mi ne olmuştu.
Benim araç 82 hp çıkınca da kendisine “82 hplik bu araç senin yaptığın aracı boy boy geçiyor ise helal olsun Revo’ya” diyerek çıkmıştım dükkanından.

Sadece sonrası ölçülmüş yanlış hatırlamışım:)
Senin durumda ilginç olmuş.

Hyrenayt
11-05-2020, 04:01
Yaşanılan örneklere bakınca.. Dyno daha çok amacının dışında pazarlama ve müşteriyi doyurma amaçlı kullanılmaya başlanmış gibi gözüküyo. Mutlaka işini dynoda doğru ve dürüst yapan vardır ama dyno tune bana mantıklıda gelmiyo, yolda log alınıp sonrasında yazılması daha verimlidir diye düşünmekteyim. Tartışmaya açık bir konu tabi :D

oss
11-05-2020, 05:10
Özgün abinin sorunumu çözeceğine inanıyorum mesajları görünce. Tekrar belirteyim burada amacım kimseyi kötülemek falan değil. Arabanın olurumu bu, yoksa başka bir aksilik mi oldu bunu merak ediyorum.

ddya motor ise verimi dusuren engeller var orjinalden 85 hp cikanlar bile oldu siz bana ulasin ben size yardimci olucam

izmirlicem
13-05-2020, 23:00
Aracıma bugün akşam paşaoğlu elazığ bayisinde yazilım atıldı. Akşamın 9:30 unda dükkanı açan Muzaffer Türkay a ve yazılımı yapan bekir beye çok teşekkürler. Fark bariz belli oldu.

izmirlicem
14-05-2020, 01:07
Yazilimsiz 6.vites de baslayarak 100-180 30 saniye yazilimli 22 saniye �� video yarın. önceden 206 ile bitirdigim yeri 220 ile bitirdim.

ERK_RS
14-05-2020, 20:33
Hayırlı olsun; keyifle kullanin

izmirlicem
15-05-2020, 13:32
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=P4kLikHjup4&feature=youtu.be) Yazılımsız 100-180 29 saniye
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=eLMWHqfDgXE&feature=youtu.be) Dr ecu yazılımlı 100-180 Bir tık geç başlamış kayda 27-28 saniye
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ucfYAI6G42M&feature=youtu.be) Paşaoğlu yazılımlı 100-180 22 saniye

3 videoda aynı yerde ve düz yolda çekilmiştir. 100 de 6.vites ile başlıyor.

izmirlicem
15-05-2020, 13:33
Dr ecu 140 hp 310 tork-paşaoğlu 140 hp 310 tork karar izleyicilerin.

izmirlicem
15-05-2020, 13:35
Hayırlı olsun; keyifle kullanin


Teşekkürler :)

oss
16-05-2020, 03:07
hayirli olsun

CVK
18-05-2020, 21:22
EGR iptal edildikten sonra (yazılımsal+fiziksel) DPF fonksiyonlarının hiçbiri kurum basınç vs ne VCDS ne de ODIS ile gözüküyor. ODIS ile servis rejenerasyonu yapılamıyor.

Normal aktif rejenerasyona girip girip yapamıyor araç köfteci gibi geziyor sonunda DPF ışığı yakıyor, ki EGR iptaline kadar 150bin kmye kadar bir kere bile yakmışlığı yok, yola çıkınca bir süre sonunda neyse ki sönüyor. Başına gelen var mı? Bu CAY 1.6 tdi da DPF rejenerasyon ve EGR ilişkisi nedir?

(EGR mekaniksel olarak komple kapalı)

Mehmetmert
18-05-2020, 22:46
EGR kapatılırken DPF kanallarıda kapatılmış sorunun cevabı bu kadar basit. Sadece EGR kapalı değil durum bu :)

CVK
19-05-2020, 13:36
EGR kapatılırken DPF kanallarıda kapatılmış sorunun cevabı bu kadar basit. Sadece EGR kapalı değil durum bu :)

DPF ışığı niye yakıyor?

utkunoa
19-05-2020, 13:46
CVK yanlış yazılım

B16
19-05-2020, 13:55
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=P4kLikHjup4&feature=youtu.be) Yazılımsız 100-180 29 saniye
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=eLMWHqfDgXE&feature=youtu.be) Dr ecu yazılımlı 100-180 Bir tık geç başlamış kayda 27-28 saniye
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ucfYAI6G42M&feature=youtu.be) Paşaoğlu yazılımlı 100-180 22 saniye

3 videoda aynı yerde ve düz yolda çekilmiştir. 100 de 6.vites ile başlıyor.

Sizin şansınıza ya da bayii'den kaynaklı bi sıkıntı olmuş gibi duruyor. 1.6TDI Golf'e yaptırdık araç hem yakıt, hem performans olarak çok değişti ama alt devirlerimiz çok kayıp. Yaptıralı 1 yılı geçti ne zamandır aklımda gidip alt devirler için bi göstereyim

Mehmetmert
19-05-2020, 21:39
DPF ışığı niye yakıyor?

Yazmisiniz sorunu, araba rejenarasyon yapamamis pasif sekilde. Dpf gereginden fazla dolu oldugu icin ve temizleyemedigi icin dpf isigi yaniyor. Biraz daha boyle binerseniz bence dpf’e gule gule dersiniz

CVK
19-05-2020, 22:30
Yazmisiniz sorunu, araba rejenarasyon yapamamis pasif sekilde. Dpf gereginden fazla dolu oldugu icin ve temizleyemedigi icin dpf isigi yaniyor. Biraz daha boyle binerseniz bence dpf’e gule gule dersiniz

Yahu dpf kapatilmis diyorsun, fonksiyonu kapatilmis dpf niye isik yaksin?

levent
19-05-2020, 22:32
EGR iptal edildikten sonra (yazılımsal+fiziksel) DPF fonksiyonlarının hiçbiri kurum basınç vs ne VCDS ne de ODIS ile gözüküyor. ODIS ile servis rejenerasyonu yapılamıyor.

Normal aktif rejenerasyona girip girip yapamıyor araç köfteci gibi geziyor sonunda DPF ışığı yakıyor, ki EGR iptaline kadar 150bin kmye kadar bir kere bile yakmışlığı yok, yola çıkınca bir süre sonunda neyse ki sönüyor. Başına gelen var mı? Bu CAY 1.6 tdi da DPF rejenerasyon ve EGR ilişkisi nedir?

(EGR mekaniksel olarak komple kapalı)

Yazmış arkadaşlar aynı şeyi ama sana bundan 5 ay önce de aynısını söyledik ya hacı :D

EGR kapatıcaz derken DPF kapatmışlar..

DPF yi komple kapatıp ama arızalardan birini bile unuttuğun zaman yakar yani bunda büyütülcek bişey de yok ki :) Almanya'dan döndüğünde halledersin.

CVK
19-05-2020, 22:37
Yazmış arkadaşlar aynı şeyi ama sana bundan 5 ay önce de aynısını söyledik ya hacı :D

EGR kapatıcaz derken DPF kapatmışlar..

DPF yi komple kapatıp ama arızalardan birini bile unuttuğun zaman yakar yani bunda büyütülcek bişey de yok ki :) Almanya'dan döndüğünde halledersin.

Aga kimseye de ulasamiyoruz. Iki gundur mesaj atixorum saga sola. Hay Egr kapattiran elimi ayagimi kirayim ya :D

edit - özgün ağaya sonunda ulaştım halledileceğini söyledi, umarım güzel günler göreceğiz traktör poloyla

Mehmetmert
20-05-2020, 11:52
Yahu dpf kapatilmis diyorsun, fonksiyonu kapatilmis dpf niye isik yaksin?

Sanki ben yaptim yazilimi ya, olmamis iste yarim yamalak is olmus daha nasil anlatabilirim :( Saka bir yana rejenerasyon yapmadigi icin dpf asiri dolduysa geri donusu olmayacak sekilde sorun olabilir.

CVK
20-05-2020, 21:48
Sanki ben yaptim yazilimi ya, olmamis iste yarim yamalak is olmus daha nasil anlatabilirim :( Saka bir yana rejenerasyon yapmadigi icin dpf asiri dolduysa geri donusu olmayacak sekilde sorun olabilir.

Dizel pişmanlıktır

STP
20-05-2020, 23:54
Ddya motorlar, kullanılan delphi beyin & enjektör sisteminden dolayı, önceki Clh motorlara nazaran verim olarak nispeten daha az vaadeden motorlar ancak yine de hissetmemeniz ya da aynı süreleri amatörce de olsa almanız mümkün değil, tam olarak kestirmek zor olsa da bir problem olmuş belli ki..Sonuca bakarak aklıma gelen uzak ihtimal bayinin farkında olmadan aynı dosyayı tekrar yazması :)


Bu konu da hazır yeri geçmişken şunu da söylemek lazım, malesef kullanıcı algısı enteresan işliyor, dyno ölçümününü safkan ve %100 güvenilir bir kriter olarak tutuyor insanlar. Daha kötüsü ise bazı firmalar dyno oyunlarıyla insanların algılarına teorik , reel de olmayan güçler satıyorlar,hayali beygirler satışı var piyasa da resmen.. ( Burada işini layıkıyla yapan dyno sahibi garajları tenzih ederim).

Kimseyi ifşa etmek değil niyetim ama kötü niyet örnekleri çok fazla, isim vermeden bir örnek vakayla durumu somutlaştırmak istiyorum..

Kendim Mgremaps İstanbul bayisiyim, geçtiğimiz günlerde bir müşterimizin x marka aracına stage 2 yazılım uyguladık (downpipe + düz boru). Bu müşterimize öncesi-sonrası ölçüm yaparak ve test ederek aracı teslim ettik, çok da memnun kaldı. Bizim kendisine vaadettiğimiz takribi güç 145 hp - 340 nm civarı. Neyse telefonum çaldı, x marka bir firmaya dyno'ya çıkmak istediğini, kendisiyle aynı spec'lere sahip bir arkadaşının olduğunu ve onun referansı ve yardımıyla gideceğini söyleyip, bunun bizim için bir problem olup olmayacağını danıştı. Ben de kendisine , sadece dosya hırsızlıkları çok olduğu için dosyasına sahip çıkmasını, keyfine bakmasını söyleyip kapattım. Neyse , mevzu bahis x firma da, dyno yapılmış, (araba 6 ileri ). Önce 5.viteste dyno yapılmış, bu veri müşteriyle paylaşılmamış, ofiste ufak bir istişare sonrası, bir sorun çıktı deyip, tekrar dynoya almışlar ve 4. viteste dyno yapmışlar, aracı 124-125 hp vs çıkarmışlar (stock 115 hp araç). Müşterimiz de nasıl olur ya vs gibisinden sorunca, 'ee o paraya o kadar beygir, kalite pahalıdır ' tarzı konuşmalar yapıp, kendi yaptıkları aynı spec aracın, 160 küsür hp 'ler verdiğini söylemiş, müşterimizin kafasını karıştırmışlar :)
Neyse, Alllahtan ki,bu x firmada bahsi geçen kaliteli ve ucuz olmayan yazılımlı 160 küsür hp araç, bizim müşterinin yakın dostu.. Müşteri beni aradığında söylenecek çoook şey vardı ancak , yine edebi koruyup, kendisine bi öneri de bulundum, kurulun gazlayın dedim :)
Aralarında bir hız belirleyip, bir rolling yapmalarını, eğer kendi aracı bahsedildiği gibi 120 küsür hp ve x firma aracı 160 küsür hp ise, bu aradaki 40 hp farkla, o aracın arka plakasını okuyamayacağını ,araya tırlarca mesafe gireceğini söyledim. Müşterimiz de bu işlerden çok anlamadığını doğru düzgün vites atamayacağını ama bir deneyeğini söyleyip kapattı. 1 saat sonra video geldi,o x firmanın ölçümünde 120küsür hp veren, ucuz ve kalitesiz yazılımlı aracımız, pahalı ve kaliteli yüksek dyno beygirleri vaadeden x firma yazılımlı aynı spec aracın 1-2 boy önünde gidiyor :)
Bu sonuçla bu şekil çıkmasaydı, hiç yarış roll vs arzusu taşımayan,aracın öncesi-sonrası testiini görmüş ve memnun kalmış müşterimizi bile yoldan çıkarıp nifak tohumuyla üzerimize salacaklardı..
Allahtan ki sen doğru olunca, eğri kendi yolunu buluyor..

Bu kıssa vesilesiyle, tüm bireysel kullanıcılara zaman zaman araçlarının hızlanma sürelerini almalarını(amatör kadran videoları dahi olsa..) sektörde çalışan arkadaşlara da kendini kanıtlamış bir ölçüm cihazıyla ölçümlerde bulunmalarını tavsiye ediyorum. Biz aynı zamanda satışını da gerçekleştirdiğimiz p-gear p610 'u tavsiye ederim.




Bazi hemsireler cok cirkin

maxima
21-05-2020, 08:19
Bazi hemsireler cok cirkin

Neden öyle diyorsun kardeşim, adam çok güzel penisilin yapıyor belki..

izmirlicem
06-06-2020, 02:42
6 mayısta yaptirdiğim dr ecu yazilim sorunu için 8 mayısta özgün abiye forumdan özel mesaj yazdim. Yazilim yaptirmadan yaklasik 3-5 gün öncesi olmasi lazim sanzımani limitliyolar mi ne olup bitiyor diye yazmistim ona cevap geldi 150 hp ye yakin olduÄ£u ve 310-320 nm tork ve 350 nm da limitlediklerini yazmisti. 8 mayısta gönderdiğim özel mesaj için kendisinden bir cevap bekledim hala bekliyorum. Bir cevap gelecek inşallah. Forumdada mal sahibi deniliyo hani nerde? Açtığim konuyu gören forum üyesi 2 kişi daha özelden mesaj atti. Araclari 1.4 tsi ayni dert onlardada var. özgün abinin özelden attığim mesaji görmemesi zor sallamamasi kesin. Araba yüklü olmadığı için sallamadı, yada bilmediği turbo, motor oldugu icin yapmaya calistilar olmadi. o zaman yazilimda yapmayin bilmedigiz araclara. yapiyorsaniz bak bunun turbo hassas ben bunu max 10-15 hp acarim diyin ki sonra müşteri böyle mağdur olmasin. ? 110 hp 140-150hp oldu diyede yazmayin.Bunu yapan bütün firmalara sözüm. Parayi al 10 hp ac 30-40hp artis oldu de gönder. Arabadan anlamayanlara artik kime kakalarsak mantiği. Kac hp veriliyosa onu yazin. 2 günde testler dahil 400-500 km yol yapmak zorunda bırakilmamali müşteri. Paşaoglunu övüyorum diye kimse sanmasin fanlarıyım. Yazilim yaptirana kadar adini bildigim bir firma sadece işlerinide hakkıyla yapiyorlar. Yazilımdan sonrada aradilar memnun musunuz yolundami her şey diye, işte müşteri memnunuyeti ve esnaflık tam olarak bu. Dr ecu ise 100 metre ilerde olsa ne kendim ne de çevremi asla yönlendirmeyeceğim bir yazilimci.

Mr.K
06-06-2020, 06:32
6 mayısta yaptirdiğim dr ecu yazilim sorunu için 8 mayısta özgün abiye forumdan özel mesaj yazdim. Yazilim yaptirmadan yaklasik 3-5 gün öncesi olmasi lazim sanzımani limitliyolar mi ne olup bitiyor diye yazmistim ona cevap geldi 150 hp ye yakin olduÄ£u ve 310-320 nm tork ve 350 nm da limitlediklerini yazmisti. 8 mayısta gönderdiğim özel mesaj için kendisinden bir cevap bekledim hala bekliyorum. Bir cevap gelecek inşallah. Forumdada mal sahibi deniliyo hani nerde? Açtığim konuyu gören forum üyesi 2 kişi daha özelden mesaj atti. Araclari 1.4 tsi ayni dert onlardada var. özgün abinin özelden attığim mesaji görmemesi zor sallamamasi kesin. Araba yüklü olmadığı için sallamadı, yada bilmediği turbo, motor oldugu icin yapmaya calistilar olmadi. o zaman yazilimda yapmayin bilmedigiz araclara. yapiyorsaniz bak bunun turbo hassas ben bunu max 10-15 hp acarim diyin ki sonra müşteri böyle mağdur olmasin. ? 110 hp 140-150hp oldu diyede yazmayin.Bunu yapan bütün firmalara sözüm. Parayi al 10 hp ac 30-40hp artis oldu de gönder. Arabadan anlamayanlara artik kime kakalarsak mantiği. Kac hp veriliyosa onu yazin. 2 günde testler dahil 400-500 km yol yapmak zorunda bırakilmamali müşteri. Paşaoglunu övüyorum diye kimse sanmasin fanlarıyım. Yazilim yaptirana kadar adini bildigim bir firma sadece işlerinide hakkıyla yapiyorlar. Yazilımdan sonrada aradilar memnun musunuz yolundami her şey diye, işte müşteri memnunuyeti ve esnaflık tam olarak bu. Dr ecu ise 100 metre ilerde olsa ne kendim ne de çevremi asla yönlendirmeyeceğim bir yazilimci.

Olayın polemik yaratmak mı bilmiyorum ama, burası forum adı üstünde. Facebooktan şirket sayfasına yazabilirsin ve/veya direk arayabilirsin.

izmirlicem
06-06-2020, 15:09
Polemik yaratmaya çalışmıyorum. Özgün abinin sallamamasını söylüyorum. Neredeyse 1 ay oldu mesaj atalı. Bir açıklama bekledim. Anlaşılan o ki biz böyle yapıyoruz işine gelirse mantığı. Ben müşteriyim ve para veriyorsam karşılığınıda beklerim tabi. Aynısı sizin başınıza gelse ses çıkarmaz oturur muydunuz? Neden konu açmayayım bir şeyler burada yazılmasın? Burası forumsa bilgi vs paylaşma formu öyle değil mi? Şu yazdığınızdan anlaşılan firma ismi kötü reklam olmasın, çünkü ya sizde o firmanın bir bayisisiniz, özgün abinin yakın arkadaşı ya da çalışanı imzanızda dr ecu olduğuna göre.