Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomobil Yenileme Garajı Fikirleri...



ghibli06
11-05-2020, 20:56
arkadaşlar ***** corona günlerine devam ediyoruz, sonrasında inşaattan tamamen çıkmayı düşündüğümü söylemiştim, yaş 45, hayatımın geri kalanını alacak-verecek koşmadan, projeleri takip etmeden, yok hakediş imzalandı mı? yok parası yattı mı dertleriyle uğraşmadan geçirmek istiyorum, bir çok büyük proje yaptım hatta son yıllarda İstanbul'da bile 3-4 devasa proje bitirdim ama bu ülkede hakettiğin değere ulaşamıyorsun ne yazık ki...

kendime bir yenileme garajı açma fikrim var, öyle boya kaporta vs değil, yurt dışında özellikle kaliteli 2. el arabaları nerdeyse sıfır hale getiren, altını pırıl pırıl yapıp alt takımları elektrostatik boyasına kadar yenileyen, içindeki ve dışındaki parçaları orj hallerine getiren ya da değiştiren, bir nevi 2.el sıfır yapan yerler var... özellikle 2. el araçların bu kadar tutulduğu bir ülkede böyle bir sektör nasıl olur? fikirleriniz önemli benim için, kuru buz makinesi de almayı düşünüyorum çok pratik ve güzel çözümler sunuyor eski araçlarda...

AşkınS.
11-05-2020, 21:08
Bülent abi cidden çok güzel olur ama maddi manevi yorar. 3 e alman gereken araca 5 lira isteyecekler
20 liralık aldığın ürünü sonraki sefer 40 liraya alacaksın,zam gelecek.
Sen diyelim birine yaptın aracı,işçiliğe 400 iken 500 desen auu olur..yorulursun,üzüldüğüne değmez.
Ha yapacaksan komple hurda araç alarak yapabilirsin abi.

ghibli06
11-05-2020, 21:11
Bülent abi cidden çok güzel olur ama maddi manevi yorar. 3 e alman gereken araca 5 lira isteyecekler
20 liralık aldığın ürünü sonraki sefer 40 liraya alacaksın,zam gelecek.
Sen diyelim birine yaptın aracı,işçiliğe 400 iken 500 desen auu olur..yorulursun,üzüldüğüne değmez.
Ha yapacaksan komple hurda araç alarak yapabilirsin abi.

kendime araba alıp yenileyip satma fikrim de var ama amacım komple restorasyon gerektirmeyen araçlari mekanik sıkıntıları giderip sıfırlayıp teslim edebileceğim, insanları aylarca süründürmeyip randevulu çalışarak en kısa sürede teslim edebileceğim bir sistem... lifti, kumlaması kuru buzu vs tam tedarikli bir garajla yapılabilir diye düşünüyorum...

Mert Safa
11-05-2020, 21:11
arkadaşlar ***** corona günlerine devam ediyoruz, sonrasında inşaattan tamamen çıkmayı düşündüğümü söylemiştim, yaş 45, hayatımın geri kalanını alacak-verecek koşmadan, projeleri takip etmeden, yok hakediş imzalandı mı? yok parası yattı mı dertleriyle uğraşmadan geçirmek istiyorum, bir çok büyük proje yaptım hatta son yıllarda İstanbul'da bile 3-4 devasa proje bitirdim ama bu ülkede hakettiğin değere ulaşamıyorsun ne yazık ki...

kendime bir yenileme garajı açma fikrim var, öyle boya kaporta vs değil, yurt dışında özellikle kaliteli 2. el arabaları nerdeyse sıfır hale getiren, altını pırıl pırıl yapıp alt takımları elektrostatik boyasına kadar yenileyen, içindeki ve dışındaki parçaları orj hallerine getiren ya da değiştiren, bir nevi 2.el sıfır yapan yerler var... özellikle 2. el araçların bu kadar tutulduğu bir ülkede böyle bir sektör nasıl olur? fikirleriniz önemli benim için, kuru buz makinesi de almayı düşünüyorum çok pratik ve güzel çözümler sunuyor eski araçlarda...

Bir E30 toplarsak harika olur :D

painkller
11-05-2020, 21:13
Abi hobi olarak uğraştığın bir sektöre, gelir elde etmek için giriyorsun. Müşteriye mi hizmet vereceksin yoksa araç alıp restore edip satış mı yapacaksın? Bunun kararını vermek lazım. Kendi aracınla uğraşırken ürünü kendine beğendirmek zorundasın, işleyişi gördüğün için bazen kötünün iyisine katlanıyorsun. Çünkü daha iyisi o araç için yapılamıyor, çözülemiyor sıkıntılar bazen. Her şeyi hakkıyla yaptığın zaman maliyet çok çok artıyor, hele bu kurla kendi uğraştığım değeri ucuz olan nissan için, bir karbüratörü hakkıyla orjinal parçaları kullanarak revize etmek fiyatına yerli araba alınabiliyor. Ben bu şekilde bi işin hakkıyla yapıldığında tanınana kadar cepten yiyeceği, tanındıktan ve bazı bağlantılar yapıldıktan sonra iyi gelir getireceği kanaatindeyim ama malesef ülkemizde yarını ön görmek bile pek mümkün değil.

ghibli06
11-05-2020, 21:16
Bir E30 toplarsak harika olur :D

dediğim gibi boya kaporta apayrı bir ustalık, o konuda iddialı olmak çok zor ama herhangi bir aracın bütün mekanik sorunlarını giderebilirim ya da yanlış imalatları düzeltebilirim... özellikle swap yapılan araçlara bakıyorum da, o kadar baştan savma toplanmış ki, benim 2003 de swap yaptığım e36 hala orj gibi duruyor hiç bir ekstra şey yapılmaya ihtiyaç duyulmamış, maksat bu tarafa yoğunlaşmak...

Mert Safa
11-05-2020, 21:22
dediğim gibi boya kaporta apayrı bir ustalık, o konuda iddialı olmak çok zor ama herhangi bir aracın bütün mekanik sorunlarını giderebilirim ya da yanlış imalatları düzeltebilirim... özellikle swap yapılan araçlara bakıyorum da, o kadar baştan savma toplanmış ki, benim 2003 de swap yaptığım e36 hala orj gibi duruyor hiç bir ekstra şey yapılmaya ihtiyaç duyulmamış, maksat bu tarafa yoğunlaşmak...

Sizin elinizden geldiğini düşünüyorum, konularızı takip ediyorum. kaporta kısmına sadece detay olarak bile girseniz yetmekz mi ? artık iyi bir detay garajları bile oldukca güzel iş yapıyorken bence swap, mekanik konularda iyi işler çıkabilir. sektörün önünün acık olduğunu düşünüyorum. E30 işi benim hayalim hep, tamamen sesli düşünüyorum ki, böyle bir garaj görsem e30 toplama hevesim artar.

ghibli06
11-05-2020, 21:23
Sizin elinizden geldiğini düşünüyorum, konularızı takip ediyorum. kaporta kısmına sadece detay olarak bile girseniz yetmekz mi ? artık iyi bir detay garajları bile oldukca güzel iş yapıyorken bence swap, mekanik konularda iyi işler çıkabilir. sektörün önünün acık olduğunu düşünüyorum. E30 işi benim hayalim hep, tamamen sesli düşünüyorum ki, böyle bir garaj görsem e30 toplama hevesim artar.

zaten o tarz detaylar yapılır, olmazsa olmaz ama paslı çürük bir hurdayı ayağa kaldırmak ayrı bir sanat...

ghibli06
11-05-2020, 21:33
mesela böyle bir V10 u sıfır hale getirmek, sorunlarını giderip parçalarını yenilemek, altını sıfırlamak, yürüyende elektrostatik boyayla görsellik katmak...

https://i.hizliresim.com/fIuort.jpg (https://hizliresim.com/fIuort)

https://i.hizliresim.com/NsrMF6.jpg (https://hizliresim.com/NsrMF6)

https://i.hizliresim.com/WQG1j9.jpg (https://hizliresim.com/WQG1j9)

https://i.hizliresim.com/QoW5Eb.jpg (https://hizliresim.com/QoW5Eb)

https://i.hizliresim.com/zPdFNL.jpg (https://hizliresim.com/zPdFNL)

CloudGrey
11-05-2020, 21:45
abi bahsettiğin alan o kadar darki , amacın para kazanmakmı yoksa hobi olarak takılmakmı idrak etmek güç ???

KÖROĞLU
11-05-2020, 22:03
Bu kadar özenilen iş 6 ayda biter isteyeceğin para dışarıya göre 2x olmak zorunda.

Hem iş bitmedi derler hem de çok pahalı derler. Çünkü işin kalitesine odaklanan insan sayısı az. Çevrem var o kitleyi yakalarım dersen bence güzel para kazandırır.

Ama her işi tek başına yapamayacağın için illaki yanına adam alacaksın. Aldığın adam sen kadar özenecek mi? 450

Yeri geliyor bir kabloyu 15 saniyede bantlamak varken pabuç makaron lehim yapıp 10 dk uğraşıyoruz. Sen de yapıyorsun kendi arbana benden iyi biliyorsun. Bunu anlayacak kitleye ulaşmak zor bence.

Fikir güzel ama.

Ayrıca hobi olarak keyif alarak yaptığın işi profesyonel olarak yapınca keyif kalmıyor.

Validenin mutfağı elektrik su tesisatı yer kadrosu ve mutfak dolapları dahil tek başıma yaptım. Çok keyif aldım. Aynı işi 1 sene kadar profesyonel olarka yapmaya çalıştım lanet ettim.

Ben olsam yatırım yapmadan önce piyasayı araştırır butik işler alıp bitirmeye çalışır çevre edindikten sonra garaj benzeri bir oluşuma giderdim. Bu süreçte çok şey öğrenilir, mevcut tecrübeye tecrübe katılır.

Parayı gömüp 6 ay sonra kilit vurmak çok üzer adamı kimse kolay kazanmıyor çünkü.

1998corsa
11-05-2020, 22:30
Netflix te graveyard diye bir program var adam 50 senedir büyük bir arazide araçlarını biriktirmiş ara sıra keyfî iş yapıyor onun gibi birşey yapabilirsiniz.
Overhaulin tarzında uçuk bir garaj olursa iş zor olur diye düşünüyorum bu kurlarla beraber.
En iyisi tadilat tamirat taki gibi kült araçların restorasyonunu yapıp satabilirsiniz koleksiyonerler duydumu alan olur. Ara sırada etrafınizdakilerin aracına İnce dokunuşlar yapar iseniz bemce keyif bozulmadan bir hayat surersiniz

Mutu
11-05-2020, 22:31
Abi bir galeriye gitmiştim. Arkadaşıma araba bakmak için.

Kendileri galeri sahibi, hemen yan tarafta yine kendilerine ait yıkama kısmı var. Araç ilana gireli 20 gün olmuş aracın içine bile temizlemeden ilana koymuşlar. Aracın içi de baya kirliymiş dedim, evet kuaför ihtiyacı var diyor bir de. :)

Malesef bizim ülkemizde aracın temizliği falan galeriler nezdinde bir değeri yok olsa gerek.

Baksana milyonlarca tllik portföyü olanların ne saçma salak kalitesiz fotolarla ilanlar açıyor vs.

calamityeas
11-05-2020, 22:34
İç Mimar olarak garajınızın proje ve tasarımını tamamen ücretsiz yapabilirim hocam.Ankara'da iseniz yerindede yardımcı olurum çorbada bizimde tuzumuz olsun.Bir mesaj atar mısınız hatta bir fikrim bile var bu proje ile ilgili.

enesy
11-05-2020, 22:39
Abi illaki hobi olsun kafa dağıtayım kendini döndürsün dersen bence spesifik bir araç grubu seçmelisin.

Örneğin e30 m3 replikası yapan ES Garaj gibi , 4x4 konusunda istanbulda sayılı yerler var Cemafer Usta gibi. Dr.Corsa var rallilere vs araç hazırlıyor.

Amerikan üzerine olur , homologasyon ile ralli aracı hazırlamak olur ya da örnek veriyorum sadece M makine konusuna spesifik bir garaj olur. M motor , mekanik , mperformance aksesuar vs gibi.

Ama okuduğum kadarı ile çok çok niş bir alanda çok özenli iş yapmak istiyorsun. w115 , vw pre vs alıp kendin toplayıp satsan hem karışan eden ne istediğini bilmeyen müşterilerin olma yapım süresince. hem de bir koklamış olursun havayı. Tabi deneyeceğin araba satılık olarak hakkını bulamazsa en azından binerim diyebileceğin bir araç olmalı :)

FaBeRgE
11-05-2020, 22:41
garajın tasarımı yapılır abi :)

Tarzanjumbo
11-05-2020, 22:56
Abi her zaman yazılarını keyifle okurum bence bahsettiğin planı genişletmek gerekir.Yurt dışı bağlantıların var ise aftermarket spor yay ,spor amortisör, spacer ,turbo kitler vs gibi kaliteli oem parçalar getirebilirsin
Gördüğüm kadarıyla popüler olarak yapılan işlerde bile yanlışlıklar bilinmezlikler var.En basiti bir spor yay da bile astra j için örnek vermek gerekirse 3mm olarak satılan yay tüm motor seçeneklerine uyumludur şeklinde satılıyor halbuki hepsinin kodları farklı orjinalinde :)
Arzuladığın şekilde yılda 3 tane araba yapsan hobini devam ettirmiş olursun ama bence yelpazeyi genişletmek şart

blumenberg
11-05-2020, 23:05
abi bence kendin için bir araba yapıp projeyi bitirdikten sonra satabilirsin, hem kendi kafana göre hareket etmiş olursun hem de içine sinerek uzun bir zaman diliminde rahat rahat yaparsın, müşterilerin isteklerini karşılamak zor olabilir. Baştan bu şekilde başlayıp talebe göre müşteri oluştuğunda devam etmek daha mantıklı

AvcI
11-05-2020, 23:07
arkadaşlar ***** corona günlerine devam ediyoruz, sonrasında inşaattan tamamen çıkmayı düşündüğümü söylemiştim, yaş 45, hayatımın geri kalanını alacak-verecek koşmadan, projeleri takip etmeden, yok hakediş imzalandı mı? yok parası yattı mı dertleriyle uğraşmadan geçirmek istiyorum, bir çok büyük proje yaptım hatta son yıllarda İstanbul'da bile 3-4 devasa proje bitirdim ama bu ülkede hakettiğin değere ulaşamıyorsun ne yazık ki...

kendime bir yenileme garajı açma fikrim var, öyle boya kaporta vs değil, yurt dışında özellikle kaliteli 2. el arabaları nerdeyse sıfır hale getiren, altını pırıl pırıl yapıp alt takımları elektrostatik boyasına kadar yenileyen, içindeki ve dışındaki parçaları orj hallerine getiren ya da değiştiren, bir nevi 2.el sıfır yapan yerler var... özellikle 2. el araçların bu kadar tutulduğu bir ülkede böyle bir sektör nasıl olur? fikirleriniz önemli benim için, kuru buz makinesi de almayı düşünüyorum çok pratik ve güzel çözümler sunuyor eski araçlarda...

parti kur oy verelim :)

Redfish16V
11-05-2020, 23:43
burası türkiye abi 5 kuruş verip 10 kuruşluk iş bekleyecek çoğu.Senin kemik kadronda anca masrafını karşılayacak.Bence kendin restore edip binip keyif alıp satman daha mantıklı :)

E21hamza
12-05-2020, 00:22
Düşünce güzel fakat bence bu konuda en büyük sorunlardan biride Türkiye'de otomobil kültürünün hala tam olarak oturmamış olması. İnsanların çoğu klasik ya da genç klasik seviyesindeki araçlarını restore ettirirken orijinallikten ziyade maliyet hesabı yapıyor çünkü bir aracı layığıyla toplamak gerçekten çok büyük meblağları bulabiliyor. Yorumlarda da denildiği gibi insanlar 10 liralık işi 5 liraya hatta 3 liraya yaptırmak istiyor, kullanılan parçalarda yan sanayi tercih ediliyor vs. hal böyle olunca sizin düzgün yapmış olduğunuz işçilik bile göze güzel gözükmüyor. Maliyeti ikinci planda tutan projeler ve gerçek araç tutkunları hala çok çok az.

TigeR
12-05-2020, 02:26
adanada carpro diye bir yer var abi instagram sayfaları da var, baya başarılılar ama onlar resterasyon üzerine, öyle bir şey istiyorsan bir iletişime geçebilirsin fikir vermesi açısından

MatraX_07
12-05-2020, 07:30
Belkı çoğumuzun Hayalini,beklentisini yazıyorsun ma diğer arkadasların dediği gibi Ulkemızde hem otomobil kültürü yok hem de fiyatlar gün geçtikçe artıyor bu sebeple de SEVDİĞİMİZ işten zamanla beklentimiz değişiyor..

Amaç; Hobi ise ufak çaplı garaj yapıp bir model seçerek yapabilirsin..Ama ticaret ise onda da az malıyet guzel ısclılık uygun satıs polıtıkası uygulanması lazım ne yazık kı..

delyyy
12-05-2020, 08:03
Şu devirde parasıyla bir hizmeti almak en zor şey. İnsanlar parayı alıyor ama hizmeti vermiyor.
Bence dediğin gibi randevulu, sürprizleri olmayan güzel bir yer kurulursa para kazandırır kesinlikle.
Çünkü insanlar bıkmış. Adam gün içi bir araba fazla yapmak için elindeki işi çok sallama yapıyor, gönderiyor. Olmadı diye bir daha gidiyorsun, bir daha derken.
Lanet olsun deyip, parasını verdiğin işi yaptıramadan geri geliyorsun.
Sen o kaliteyi, güveni hissettirdikten sonra kesinlikle zarar edeceğini düşünmüyorum abi.
İnş böyle bir girişimde bulunursun ve hakkında hayırlısı olur.

16EC813
12-05-2020, 08:40
düşünce çok dogru ama yaşadıgın yer çok yanlış
hayırlısı diyelim

immortalboss
12-05-2020, 09:28
Ben de aynı şeyi arada düşünüyorum. Şarküteri işletiyoruz. (Tavuk ve tavuk ürünleri satıyoruz.) 7 gün tarih var ürünlerin üzerinde. Bu yüzden hep bir koşuşturma var hayatımızda. Daha sakin ve sevdiğim bir işi yapmak için planlar yapıyorum. Ancak otomobil kültürü gerçekten bana göre diğer ülkelere göre bayağı bir geride. Bir otomobili, özellikle kötü durumda olan bir otomobili hakkınca onarmak için güzel bir ekip ve çelik gibi sinirlere ihtiyaç var. Yanınıza alacağınız ustalar bile bence oldu kafasında olacaklar. Bu iş olmaz değil, ancak müşterileri seçerek bile alsanız yine de sorunlar olacak. Ülkede 1 gecede dolar yukarı fırlıyor. Eğer bir amerikan aracı gelirse zarar etmeniz çok mümkün. Ve sermayeniz ne durumda bilmiyorum ama inanılmaz bir sermayeniz olmalı. Ustalara vereceğiniz maaşlar, sigortalar, dükkan vs. çok iyi fizibilite çalışması yapmanızı öneririm. Bunun yerine butik olarak tek başınıza iş yapabilecekseniz işlerin çoğunluğunu sizin yapmanızı öneririm. Galericiler gibi 1-2 boya atölyesi ve kaporta atölyesi ile anlaşır sizin araçlarınızı olduğundan daha ciddi yapmalarını ve size öncelik tanımasını tavsiye ederim.

Nightfish
12-05-2020, 09:42
Bayağıdır paylaşım yapmıyorlar ancak Ankara'daki Fast Care tam olarak dediğiniz şekilde çalışıyor diye biliyorum.

enesy
12-05-2020, 09:49
Abi illaki hobi olsun kafa dağıtayım kendini döndürsün dersen bence spesifik bir araç grubu seçmelisin.

Örneğin e30 m3 replikası yapan ES Garaj gibi , 4x4 konusunda istanbulda sayılı yerler var Cemafer Usta gibi. Dr.Corsa var rallilere vs araç hazırlıyor.

Amerikan üzerine olur , homologasyon ile ralli aracı hazırlamak olur ya da örnek veriyorum sadece M makine konusuna spesifik bir garaj olur. M motor , mekanik , mperformance aksesuar vs gibi.

Ama okuduğum kadarı ile çok çok niş bir alanda çok özenli iş yapmak istiyorsun. w115 , vw pre vs alıp kendin toplayıp satsan hem karışan eden ne istediğini bilmeyen müşterilerin olma yapım süresince. hem de bir koklamış olursun havayı. Tabi deneyeceğin araba satılık olarak hakkını bulamazsa en azından binerim diyebileceğin bir araç olmalı :)

Abi Vazgeçtim şöyle de yapabiliriz.
3- 5 youtube cu genç arkadaşın arabası bedava yapılacak ,
Alt takım parçalarını maymun götü pembesi , işte intercooler ı yanar dönerli mor a boyanacak
Hafif ankara şivesi ( ki sen hakimsindir ) yapılacak ,
Hafif esnaf şeysi , şantiyelerde doğal taş taşıyordum sırtımda , masamı ellerimle boyuyordum buralara emeklerimle geldim acitasyon şeyi yap abi biraz,
Kas yapılacak , GUÇÇİ yazan gömlek giyip yakası kapatılacak,
naletbebe ye instagram da reklam verilecek,
forumda birisi bu adamda araba yaptırılırmı ya da bundan araba alınrmı diye sorarsa "dakika düşünme , eksper yaptırma bile , Bülent abiden araba alınır 3 katı para verilir karıncayı sker belini incitmez , öyle daşaklı adamdır demeleri için forumlardan popi arkadaşları bol bol dükkana çağırıp yemek sigara çay kahve ısmarlanacak,
Bu adamların işi olduğunda 6 da 1 i fiyat verilip o parayı da ağla sızla alınmaya çalışılacak.
Nerede aynı markanın 456.000 km de arabası var , oz jant takılıp boyatılıp koleksiyonluk diye satmaya çalışılacak.
Youtube kanalı açılacak
H.T ın drift arabasına bakım yaptık , ÜT kasa yerde gezerken karter patlattı yeni rengi ne olsun diye anket yapılıp bedava ya arabaları yapılacak,
Bir de videonun 33.dakikasında ilk 32 dakika gözüken ve videonun başlığında yazan aracın ne olduğu sürpriz, videoyu şimdi durdurun ve 32 dakikadır gördüğünüz aracın ne olduğunu yorumlara yazın diye yarışmalar yapılacak.
İsteğe bağlı olarak sokaktan geçenlere videolarda laf atılabilir , aynı işi yapan diğer garjlarla kavga çıkartılabilir.
Bir de saçma sapan çok pahalı bir araç alınıp ona türlü türlü değişik modifiyeler yapılır

Abi bunları yaparsan yürürsün gibi geliyor bana ama yine de hayırlısı olsun.

220T
12-05-2020, 10:17
Sektörel sıkıntılar sizi bunaltmış ama konumunuz gereği sizin için radikal bir geçiş olacaktır.O yüzden hedef kitleyi ve çalışmayı önceden belirlemeniz gerekir.

A. Tek araç,komple restorasyon mu?

Evetse

1. Müşteri aracı mı,kendinize alıp yapmak-satmak mı?
2. Müşteri aracıysa eski mi yeni mi?
3. Eski araçsa tanıdık kişilerin mi olacak genel müşteri kitlesi mi(yabancı)?
4. Yabancıysa yaptığım işe hak ettiğim işçiliği alabilecek miyim?

B. Komple restorasyonda beni aşan,daha iyi bilen birine ihtiyaç duyacağım bir alan var mı? (Bu sorunun cevabı bağlayıcı olur çünkü.)

Evetse

1. Hangi konu?
2. Kimle çalışırım?
3. Müşteri aracı olursa bu 2. kişiden kaynaklı yaşanacak sıkıntı, ne kadar aksama yaratır ve bu aksamadan kaynaklı ben kötü olur muyum?Müşteriyken anlayışla karşılayamayacağım bu gibi bir durumu esnafken nasıl telafi edebilirim?

C. Komple restorasyon değil, kısmî mekanik müdahale mi?

Evetse

1. Kendime alıp düzeltip satmak mı,günlük müşteri odaklı tamirat mı?
2. 4x4 yükseltme kiti montajı dahil olabilir mi?

Aklıma gelen,belki de abarttığımı düşündürecek bazı sorular bunlar.Lakin, bence böyle bir fikir varsa ve şu anki ortam sebebiyle de karavan inşası da gündeminizde olmalı,özellikle de mini karavan.Hem baştan sipariş gibi net bir karar hem tam da aradığınız üzere özgün işlemler barındırır.Daha söyleyebileceğim çok şey var ama mesaj çok uzun oldu. :)

+soner
12-05-2020, 11:01
arkadaşlar ***** corona günlerine devam ediyoruz, sonrasında inşaattan tamamen çıkmayı düşündüğümü söylemiştim, yaş 45, hayatımın geri kalanını alacak-verecek koşmadan, projeleri takip etmeden, yok hakediş imzalandı mı? yok parası yattı mı dertleriyle uğraşmadan geçirmek istiyorum, bir çok büyük proje yaptım hatta son yıllarda İstanbul'da bile 3-4 devasa proje bitirdim ama bu ülkede hakettiğin değere ulaşamıyorsun ne yazık ki...

kendime bir yenileme garajı açma fikrim var, öyle boya kaporta vs değil, yurt dışında özellikle kaliteli 2. el arabaları nerdeyse sıfır hale getiren, altını pırıl pırıl yapıp alt takımları elektrostatik boyasına kadar yenileyen, içindeki ve dışındaki parçaları orj hallerine getiren ya da değiştiren, bir nevi 2.el sıfır yapan yerler var... özellikle 2. el araçların bu kadar tutulduğu bir ülkede böyle bir sektör nasıl olur? fikirleriniz önemli benim için, kuru buz makinesi de almayı düşünüyorum çok pratik ve güzel çözümler sunuyor eski araçlarda...

Konuyu saptırmak istemem ama yazmadan geçemeyeceğim. Okurken yaşadım yazdıklarını.O ödeme geldi mi gelecek mi derken stresten bayılacak gibi oluyor insan. Neyseki ben erken bıraktım da kurtuldum. Sen dayanıklıymışsın o streslere helal olsun abicim.


Diğer konuya gelecek olursak bu ülkede insanların %95'i ambalaja bakıyor. Gerçek anlamda sağlam iş yaptığında kıymeti bilinmiyor. Son zamanlarda heryerde xworks diye sayfalar türedi. Buradaki arkadaşların dediği gibi cam filmi,jant,basık araç yapıp fotolarını çekip instagrama atıyorlar ve oradaki kitleye göre iş yapılıyor. Halk bunu istiyor. Yani inşaatça konuşursak kimse senin sahaya beton attıktan sonra metrekareye kaç kilogram sertleştirici kullandığını önemsemiyor. Rengine bakıp yorum yapılıyor. 1 kış geçtikten sonra ebesininkini görüyor ama anlamıyor.

Bu işin diğer ucuda çalıştıracağın adam sıkıntısı. İnşaat ve otomotiv birbirine benzer sektörler piyasada gerçekten sağlam usta yok. 3 versen 5 isterler, 5 versen 10 isterler.

Bence bu işi yapmak istiyorsan garaj olarak değil de ciddi şekilde sahibinden.cm mesaisi yapılmalı, eksikleri olan araç bulunmalı,sağını solunu toparlayıp, çok kaliteli fotolar çekip satmalı diye düşünüyorum. Ne kadar uyguna alınırsa o kadar kazandırır. Yani tek kişilik dev kadro olursan bence bu iş olur.

overblack
12-05-2020, 11:05
herkes örnek vermiş ama bu adam inşaat sektöründe iyi işler yapmış,hukuku,kuralı bilen,yani verdiğiniz örneklerde ki adamlar ile kıyaslanamayacak birisi.belki çok daha düzgün,sanayi esnafı ile apayrı işler yapacak.yani bir işi yapan zaten var diye o sektöre girilmemeli mi ? anlamadım ki? Bülent; ben senin yerinde olsam açarım kardeşim. En azından kaliteli düzgün insanlardan,paraya kıymet vermeyen,aracına kıymet veren bir müşteri portföyü oluşturmaya çalışırım.Bir süre işler oturana kadar kendi aldığın araçları toplayıp satsan bile hem kafan dağılmış olur hem de sevdiğin bir işler uğraşmış olursun.Burda en büyük problem usta ile uğraşman olacaktır. Çünkü yanında iyi usta çalıştırmak isteyeceğin için o adamların dertleri seni yorar sadece.

sekizsilindir
12-05-2020, 11:06
kendime bir yenileme garajı açma fikrim var, öyle boya kaporta vs değil, yurt dışında özellikle kaliteli 2. el arabaları nerdeyse sıfır hale getiren, altını pırıl pırıl yapıp alt takımları elektrostatik boyasına kadar yenileyen, içindeki ve dışındaki parçaları orj hallerine getiren ya da değiştiren, bir nevi 2.el sıfır yapan yerler var... özellikle 2. el araçların bu kadar tutulduğu bir ülkede böyle bir sektör nasıl olur? fikirleriniz önemli benim için, kuru buz makinesi de almayı düşünüyorum çok pratik ve güzel çözümler sunuyor eski araçlarda...

Cevaplayanların atladığı yer alıntıladığım yer sanıyorum.
Butik garaj, al satçılara değil araçlarıyla bağ kuranlara, evlat edinenlere iş yapacak bir garaj, hemde kendi araçlarını yapan satan bir garaj, bulunamayan yedekparçayı üretme mesela komple bushing yenileme, Piyasada böyle bir yer yok, ilk olursunuz

emir91
12-05-2020, 11:15
Bence bu tarz bir işin tek oluru aynı vizyondaki birkaç kişi birleşip kar zarar herşeye ortak olarak böyle bir işe girmek yoksa yanındaki maaşlı eleman en iyiside olsa işe senin gösterdiğin önemi bir noktada göstermiyor.

bkaraca
12-05-2020, 12:15
Abi bence hem motosiklet hem de otomobiller ile alakalı detailing ilaveten kendin alıp restore edip satacağın araba işine girersen birbirini dengeler. Motosiklet diyip geçmemek lazım ben adam gibi yıkayan olsun 100 lira veririm motor için. Çok fazla uğraş gerektirmeyen para harcandığında bunu inkar etmeyecek arabaları kovalayıp ekmek yenilebilir. Belki hitap edilen kitle az olacaktır lakin 1 tane bile alıcı olsa seni bulur gelir o aracı alır. Hep piyasada az olan araçlara sahip oldum en uzun satılıkta kalan 2 hafta kalmıştır. Niş kesime hitap edip garanti satılacak bir iş yapılabilir.

rahmitanir
12-05-2020, 12:23
Çoğu kişinin vurguladığı üzere kolay bir iş değil.

Yapılan yatırımın kendini kurtarma noktası (brake even point denilen olay) çok uzun vadeli olabilir.

O sebeple, ailenin tek geçim kaynağı bu iş modeli olacaksa, bence girilmemeli.

Ama abi seni buradan az çok tanıdığımız kadarıyla, sanırım hali hazırda bazı yan gelirlerin mevcut, yani bu dükandan kazanacağın para sizin tek geçim kaynağınız olmayacak.

Zaten vitrine sen kendi arabanı koysan, çıkacak işin kalitesi de belli olur.

Kısacası, sizin için bu işe girilebilir gibi gözüküyor.

ghibli06
12-05-2020, 13:14
arkadaşlar bütün yorumlarınız çok değerli benim için...

anlatmaya çalıştığım gibi, komple bir restorasyn değil daha çok teknik yenileme ve temizlik diyebliriz, mesela yukarıda koyduğum gibi bir araç geldiğinde onu bu hale getirebilmek:

https://unicorniosde.com/wp-content/uploads/2018/11/BPM-E46-M3-Performance-Tune.jpg

gerekli mekanik parçaları değiştirmek, gerekeni söküp temizlemek gerekeni boyaya göndermek gibi... yani 2. el bir araç aldınız marka önemli değil, ona sıfır gibi keyifle binmek isteyenlere hitab etmek maksadım...

kendim de ihaleden ya da sigortadan araba alıp toplayacağım zaten o da garajın işlerinden biri olacak fakat sonuçta o bir hizmet değil o nedenle çok detaylandırmadım...

kısa vadede para kazanayım derdim yok, hele ki bu kriz ortamında ne kadar sürede bu iş kendini toplar onu da bilmiyorum açıkçası ama aç kalmayız çok şükür yani bu işe bel bağlayıp sıkıntıya girmem :)

bir de uzun zamandır kalın bir müşterim yurtdışından parça getirmek üzere ciddi bütçe oluşturuyor illa benimle yapmak istiyor, erformans ve detailing ürünlerinden de güzel bir portföy oluşturabilirim garajın sanal alışveriş sitesine...

8.000rpm
12-05-2020, 13:24
abi böyle iş yapan yer olsa ben araba yaptırmak isterim orada
ama parça temini konusu o arabanın toplanması projesinin maliyetini uzaya çıkarabilir ya da proje aracının marka modeline göre parça bulma işleri takvimi sündürebilir
tabi her zaman paarça gerekmeyebilir , yenileme için üzerinde çalışmak da yeterli olabilir o ayrı.
bu yüzden de belki tek marka-modelde uzmanlaşma doğru bir fikir olabilir sanki
bir miktar en çok gerekli parçalar sürekli stoklanır , böylece maliyet dengesi , iş kalitesinin bir seviyede tutturulabilmesi ve iş sürelerinin mümkün mertebe kısalması sağlanabilir

bluestain
12-05-2020, 13:29
Yapılmayacak bir iş değil gayet güzel yapılır potansiyelinize göre para da kazanılır önemli olan yapılan işin tümünü sizin de biliyor olmanız elinizden iş geliyor ama yine de yapacağınız işlerle alakalı tanıdık birileri varsa bir süre en azından çalışıyormuş gibi takılmanızı öneririm size çok şey katar
Usta olayına gelince iyi usta var önemli olan karakterli birilerini bulmak yoksa usta dan bol birşey yok
Bu sektöre sonra dan girmiş biri olarak söylüyorum bunları yardımcı olabileceğim bir konu olursa elimden geldiği kadar yardımcı olurum
Allah yolunuzu açık etsin bol şans

yesil
12-05-2020, 13:33
Benimde uğraştığım bir aracım var. Zamanında kaporta, boya, döşeme için en iyisi neredeyse oraya götürüp yaptıracağım parası neyse de 3 5 fazla veririm sıfır gibi alırım aracımı dedim. Ankara'da komple restorasyon yapan bir garaj vardı. Fiyat alayım dedim geçen sene 50 bin civarı fiyat söylediler. Mutlaka işi hakkıyla yapacaklardı ve istedikleri fiyat kendilerince normaldi ama benim kafamda olan biri için bile fiyat fazla yüksekti. 1500 liraya kaportamı yaptırdım boyasız döşemesiz geziyorum şimdi. Yani herkes arabası kusursuz yapılsın ister ama iş para ödemeye gelince o işin hakkını kim ödeyecek.

ghibli06
12-05-2020, 13:33
abi böyle iş yapan yer olsa ben araba yaptırmak isterim orada
ama parça temini konusu o arabanın toplanması projesinin maliyetini uzaya çıkarabilir ya da proje aracının marka modeline göre parça bulma işleri takvimi sündürebilir
tabi her zaman paarça gerekmeyebilir , yenileme için üzerinde çalışmak da yeterli olabilir o ayrı.
bu yüzden de belki tek marka-modelde uzmanlaşma doğru bir fikir olabilir sanki
bir miktar en çok gerekli parçalar sürekli stoklanır , böylece maliyet dengesi , iş kalitesinin bir seviyede tutturulabilmesi ve iş sürelerinin mümkün mertebe kısalması sağlanabilir

BMW konusunda sitede çok yazmasam da benim asıl uzmanlık alanım BMW dir, bilen arkadaşlar vardır... çevrem o konuda geniştir, parça değil motor tedariğinde bile sorun yaşamam, İtalyanlar konusunda da son yıllarda maserati ama eskiden beri Alfa konusunda iyiyimdir, japondan hiç anlamam, mercedesi hiç bilmem... yani otomatikman müşteri profili belli aslında :)

8.000rpm
12-05-2020, 13:38
BMW konusunda sitede çok yazmasam da benim asıl uzmanlık alanım BMW dir, bilen arkadaşlar vardır... çevrem o konuda geniştir, parça değil motor tedariğinde bile sorun yaşamam, İtalyanlar konusunda da son yıllarda maserati ama eskiden beri Alfa konusunda iyiyimdir, japondan hiç anlamam, mercedesi hiç bilmem... yani otomatikman müşteri profili belli aslında :)

abi o zaman sağa sola açılmayıp marka hatta model de tespit edilir
hatta sana bir kişi veya ekip de sürekli olarak yurtiçi yurtdışı araştırma yapar internetten , hurdalıklardan , çıkmacılardan , sürekli çok giden gerekli parça arayıp bulur
bu parçalar da (projede araba olsa da olmasa da) bulunup elden geçirilir ve rafa kaldırılır , çok güzel bir "sık kullanılanlar" stoğun olur
gelecek arabalar da zaten belli bir yelpazede olacağı için raftan parça indirilir ve proje tak tak aynen mis gibi yürür
ben sendeki projenin asıl sürekli parça (motor , trim , yürüyen , döşeme ıvır kıvır ne varsa) avlama ve parçaların elden geçirilip stoklanma kısmını daha zevkli ve fırsat açıcı görüyorum

131mirafiori
12-05-2020, 13:39
Abi senin elinden bir uçan bir kaçan kurtulur. Bu işin üstünden hayli hayli gelirsin.

ghibli06
12-05-2020, 13:43
Bayağıdır paylaşım yapmıyorlar ancak Ankara'daki Fast Care tam olarak dediğiniz şekilde çalışıyor diye biliyorum.

FastCare Can sıfırdan restorasyon yapıyor, çoğu da klasik araçlar, o da mühendsliğini konuşturuyor çok güzel işler yapıyor, kendisini çok severim, fırsat buldukça da görüşürüz...

ckrc
12-05-2020, 13:46
McDonald's, Starbuck's, Delphi vb. diğer markalar nasıl kendi sektörlerini ve hedeflerini yarattı ise, tek bir markada tek bir modelde bu işi butik olarak yaparak, gerçekten ama gerçekten güzel paralar kazanabilirsiniz diye düşünüyorum.

Birisi vardı, Seyrantepe sanayide E30-M3 Dönüşümü yapıyordu yalnızca, onun gibi tek marka tek model üzerinden giderek, işin ustası olarak bu işi yapabilirsiniz ama ne kadar süreci döndürür, ne kadar döndürmez onu bilemiyorum.

8.000rpm
12-05-2020, 13:52
ingiltere'de özellikle bu tarz çalışan tek marka-modele konsantre yerler var

pirasa
12-05-2020, 14:05
gelir seviyelerinin farkı açıldıkça yapılan iş değerlenecektir. yerinizde olsam bu işe girerim. sanayiye gittiğinizde hala nasıl açık bu dükkan dediğiniz onlarca dükkan var. hatta bazıları var içeride bazen 5-6 araba birden oluyor. basit düşünüyorum öyle restorasyon falan değil bildiğin bakım yapabileceğin bir dükkan açsan iş yapmaman imkansız hele de bizim gibi ikinci elin değerli olduğu araç sahiplerinin kaputu açmadığı bir ülkede. amerika gibi araba garajı olsa herkes kendi arabasının yağını suyunu değiştirir bizde herkes tamirciden randevu alıyor. tamirciye gidiyorsun dew(yağ markası), shell(iyi satıyor), castroll, liquimoly 4-5 stand yan yana yağ var hepsinin fiyatı farklı ve müşteriye seçenek sunarsan müşteri kendini ikna ediyor.

birde bu kadar zamandır insanla çalışıyorsun ve araçtan anlıyorsun. dükkanına gelen arabanın ne badireler atlattığını kartelinde 3 tane vida eksik olduğunu gördüğünde indirip kusura bakmayın sizin aracınızla ilgilenemeyiz diyip yollayacaksın. böylece o sürede mantıklı iş yapabilecekken yalama olmuş bir saplama için 1 gün uğraşmayacaksın. yok ben bu şekilde değilde "hallederiz abim" diyerek dükkana 10 araba sanayi içinde sokaklara yatalak 20 araba yerleştireceksen zaten hiç başlama ama sen zaten böyle biri değilsin. müşteri ve araba seçerek çok güzel bir işletme kurabilirsin. şimdiden kolay gelsin.

TLH
12-05-2020, 14:29
bir de uzun zamandır kalın bir müşterim yurtdışından parça getirmek üzere ciddi bütçe oluşturuyor illa benimle yapmak istiyor, performans ve detailing ürünlerinden de güzel bir portföy oluşturabilirim garajın sanal alışveriş sitesine...

Düşünülen fikir özellikle bu zamanda her ne kadar zor gözükse de yapılmayacak gibi değil. Umarım her şey düşündüğün gibi olur abi.

Garajın sanal alışveriş sitesinde benimde faydamın olmasını isterim Bülent abi, gönüllü olarak elimden geldiğince desteklerim.
Front-end olur, back-end olur.

kado
12-05-2020, 14:34
Bülent abi , daha önce konuşmuştuk, demiştin daha önce.Umarım istediğini yapabilirsin. :)

Burak Mehmet
12-05-2020, 14:36
Ankarada bu işi yapan bir kaç kişi tanıyorum .
Gölbaşında Ahmet İpek var Mercedes üzerine çalışıyor daha çok
ACT zamanından Sharkfin Hasan var Hasan Görün o da mercedes topluyor satıyor.
bide bu işi tam zamanlı olarak hakkıyla yapan restamod var.

öncelikle piyasanın ne istediğinine bakmak gerekli. Mesela bizim ülkede alman amerikan ve japon seviliyor. Sende eski BMW cisin.. Güzel bir BMW garajı ile fabrika kondisyonunda BMW ler çıkarırsan ortaya güzel paralara satılabilir.

calamityeas
12-05-2020, 21:55
Mesaj kutunuzu kontrol eder misiniz

2jz
13-05-2020, 01:09
Bmw üzerine yeni bir yer geliyor mu :)

Attığın fotoğraftaki gibi sadece kaput altını toparlayacak yer bile çok hora geçer. Bir kaç ortak garajla full restorasyon hizmetide sağlanabilir.

hddsheriff
13-05-2020, 01:38
Valla bilgim olan konuda yardımcı olayım kararı kendin ver. Kuru buz çok maliyetli, kabaca 25-30 bin tl makine fiyatı dk da 12-14 bar civarında 6m3 hava verebilecek bir kompresör ( yaklaşık 70-80 kw lık ) gerekecek 10-15 tl / kg kuru buz fiyatı ( 1 araç motorunu temizlemek için min. 30 kg kuru buz gerekiyor) kompresörün çalışması için gereken elektrik alt yapısını dahil etmeden alt alta koyup topladığında hassss.... diyeceksin :)

Kuru buz a alternatif olarak lazer düşünülebilir , altta ki videoyu izle istersen


YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ACGSzBXKONo)

Octane
13-05-2020, 11:26
Ankara'dasiniz. Bir gun yarim saat bir saatligine bulusalim isterseniz, yapmak istediginiz isin ne kadar guzel, mantikli, ama bu ulkede istenen kazanci saglamayip hatta sizi zarar ettirecegini anlatayim. Irili ufakli cok fazla cozulemeyen sorun olacak. Her seyi gectim yaptiginiz isin kiymetini anlayacak insanlarin su anda o kadar paralari yok. Parali cahiller de bu islere bakmaz zaten.
Kendiniz icin, kendi zevkinize arac alip toplamak icin yer acmak tabi ki cok guzel bir emeklilik plani. Ama ticari amacla youngtimer restorasyonu ı-ıh.

EOZDAG
13-05-2020, 14:43
FastCare Can sıfırdan restorasyon yapıyor, çoğu da klasik araçlar, o da mühendsliğini konuşturuyor çok güzel işler yapıyor, kendisini çok severim, fırsat buldukça da görüşürüz...

Abi anladığım kadarıyla senin yapmak istediğin aşağıdaki linkteki kapsamda bir iş. Fast care'i inceleyip bu kapsamın kaç liradan alıcı bulduğuna ve ne sıklıkla onlara geldiğine bakarsan bence senin için asıl yönlendirme bu olacaktır.

Bunun yanında müşteri olarak cevabım; Eğer işini hakkıyla yapan bir yenileme garajı olsaydı toplu gibi duran bir e60a 3 haneli ödeyip risk almak yerine, ölü rakamdan yıkık bir e60 alıp swap yaparak toplatmayı tercih ederdim. Fakat bana maliyetinin derli toplu duran araçla hemen hemen aynı olmasını beklerim.

SULTANOGLU
13-05-2020, 14:52
Abi bence insablar icin bunu yapicagina kendi isini devam ettirip, kendi arabalarini toplayacagin bir yer yap. Insanlarin naziyla niyaziyla o fiyata bu olurmu su fiyata bu olurmu soylemleri ile ugrasmazsin. Kendi keyfine gore yapip sonra baglanmadan satarsin. Bizim ulkemizde unutmaki kimse iscilige para vermez herkes takilan parcaya para verir cunku para verdigi seyi gozle gormustur ve o parcanin zaten takilmasi gerektiginden iscilik ucreti diye bir kavram herzaman negatif olarak algilanir :D

KÖROĞLU
13-05-2020, 14:58
bir mesaj yazmıştım ama sonrasında şu geldi aklıma böyle bir işe gireceksem eğer iş müşteriden bağımsız olmalı.

Keyfime göre çalışmalıyım.

Yeterli sermayem olsa düşük fiyatlı ve ilgiye muhtaç araçları alırım. Orj sadık kalarak revize ederim. Daha sonra ilana koyar satarım.

Bu süreçte en büyük avantaj "hadi abi bitmedi mi" "abi rakam çok" "abi para yok arabayı alayım haftaya maaşı alınca bırakırım" tarzı olaylarla karşılaşmamak.

Parası çok olup tırto tipler de işten soğutur, işi teslim süresi elde olmayan sebepten gecikse bir ton bıdı bıdı yapar can sıkar.

Al-topla-sat kısmında keyfiyet tamamen yapan kişide olacağı için daha refah bir çalışma ortamı olur.

Bunun yanında dükkanda modifiye parçaları satışı / yağ bakım / fren disk balata değişimi gibi ek gelir sağlayıcı işler de yapılırsa hem bilinirlik artar zamanla hem de müşteri portföyü genişler.

axcel
13-05-2020, 17:21
abi selamlar bir çok arkadaşla aynı fikirdeyim..uzman olduğun marka üzerine bakım onarım servisi açıp bunun yanında mekanik restore için bir bölüm oluşturabilirsen zamanla düşündüğün projeleri gerçekleştirme olasılığın epey yüksek ama diğer türlü sadece mekanik restore işi ile ülkemiz şartlarında yeterli potansiyelin oluşabileceğini düşünmüyorum..şahsen benimde extra ufak bir gelirim daha olmuş olsa idi senin düşüncen gibi bende butik bir garaj açıp detaylı temizlik ve mini onarım işlemleri yapmaktı ama yaşadığım şehirde bu tip müşteri potansiyeli yakalamak zor olduğu için şimdilik erteledim..yinede en doğru kararı verecek olan sensin inşallah herşey gönlüne göre olur..

mertxx
13-05-2020, 19:30
Aynı yaşlardayız, güzel bir hayal maddiyat durumu iyiyse yukarıda yazan birkaç arkadaşa katılıyorum. Dert tasa çekmeden kendiniz kafanıza göre makineyi yapıp sonra satarsınız kimsenin ağız kokusunu çekmezsiniz.

Aslında benim aklıma başka seçenekler geliyor. Klasik ya da yine yukarıda yazan bir arkadaşın dediği gibi genç klasik otobobilleri elektrikliye çevirmek. Yurtdışında örnekleri var, Türkiye 'de neden ilk olmasın ?

Welcome to Electric Classic Cars (https://www.electricclassiccars.co.uk/) gibi... Yani geleceğe yönelik birşeyler yapmak.

ghibli06
13-05-2020, 19:31
aslında kira vermek yerine böyle bir şey mi alınsa?

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/QuvyHfM2VhPBLFXBpIItalk5ZZn9nKVfC9pyPqea8agdTjOmnM RZQrZErKpUd_51o6GsqRSQM4fBc-64bjxTJqulce6-P8I7ptntdJsjS0dmw8nrPQMMlInrV36nUo4LR4IrVCItvQE5ka 2aAFaewKecfE2GsTeceYR_DZDuk5Dz9j0

ben de açıkçası eski araçları alıp adam gibi toplayıp satma fikrindeyim aynı zamanda, ama m a l u m Ü.T. muamelesi mi görürüz?

Can1993
13-05-2020, 22:16
Maddiyat sorunu yok ise eğer BMW-ALFA-MASERATİ Üzerine araçlar alınıp revize edilip satıp para kazanmak daha mantıklı olacaktır.
Sizin elinizde olmayan sebeplerden ötürü yaşanan gecikmelerde milletin dır dırı ile ugrasilmaz ağır gelir bu sürecte o durum size.
D'max deki tamirat tadilat örneği gibi .

Vintage
13-05-2020, 23:08
böyle örneği olmayan-ulusal olarak- yenilikçi ve farklı şeylere girişmeyi seven gözü peklere saygı duyuyorum inşallah açarsınız
evet bir çok düşünce var belki de herkesin aklında farklı farklı o kadar farklı ki hayata geçirilmeye korkuluyor haliyle
90lara 2000lere gitsek ve şu an bazı halihazırda işleyen değişik fikirleri,işletmeleri,iş kollarını söylesek ciddiye alınmazdık galiba oysa şimdi hayatımızdalar
gelecekte de böyle olacak

2jz
14-05-2020, 00:17
Aynı yaşlardayız, güzel bir hayal maddiyat durumu iyiyse yukarıda yazan birkaç arkadaşa katılıyorum. Dert tasa çekmeden kendiniz kafanıza göre makineyi yapıp sonra satarsınız kimsenin ağız kokusunu çekmezsiniz.

Aslında benim aklıma başka seçenekler geliyor. Klasik ya da yine yukarıda yazan bir arkadaşın dediği gibi genç klasik otobobilleri elektrikliye çevirmek. Yurtdışında örnekleri var, Türkiye 'de neden ilk olmasın ?

Welcome to Electric Classic Cars (https://www.electricclassiccars.co.uk/) gibi... Yani geleceğe yönelik birşeyler yapmak.

Parça fiyatları pound ve euro'yuda düşününce inanılmaz yüksek. Birde gümrüğü var. Üstüne bu kadar harcamayı yaptığınız otomobil trafiğe çıkamıyor :)

yesil
14-05-2020, 10:50
Yasal değil benzinli aracı elektriye çevirmek Türkiye'de

dj_batukaan
14-05-2020, 11:10
abi selam,

Yıllarını sanayide harcamış bir çok garaj sahibiyle sohbet etmiş defalarca proje işlerine girmiş biri olarak nacizane düşüncelerim aşağıdaki gibidir.

Tabi bu önerilerim seni ve titizliğini bildiğim için kafandakileri az çok tahmin ettiğimden yazıyorum.

1: Tek başına bu işleri yapamayacağın için ustalar ile çok uğraşacaksın ya usta seninle aynı zihniyette olmayacak yada sana çok zahmet verecek
2: Ülke olarak her şeyin en iyisini isteyip Parasını söyleyince auuuuuwww diyen bir milletiz. dolayısı ile başlangıçta cepten çok yatırım yapman gerekecek.
3: yapacağın projelerde zaman sorunu çok fazla olacak


Dolayısı ile iyi bir bütçe ayırıp sabredersen senin yaptığın işleri de düşünerek çok güzel bir garaj olacağını söyleyebilirim ama maddi manevi kendini hazırla. Birde ilave olarak yine nacizane asla ve asla sadece Proje işine odaklanma çünkü tüm garajları asıl ayakta tutan gündelik bakım ve tamir işleri. eğer imkan varsa 1-2 lift gündelik için olmalı 1-2 lift yada dükkan da alınan proje işlerine ayrılmalı ikisi aynı garajda aynı anda asla olmuyor.

Burak Mehmet
14-05-2020, 11:22
Aynı yaşlardayız, güzel bir hayal maddiyat durumu iyiyse yukarıda yazan birkaç arkadaşa katılıyorum. Dert tasa çekmeden kendiniz kafanıza göre makineyi yapıp sonra satarsınız kimsenin ağız kokusunu çekmezsiniz.

Aslında benim aklıma başka seçenekler geliyor. Klasik ya da yine yukarıda yazan bir arkadaşın dediği gibi genç klasik otobobilleri elektrikliye çevirmek. Yurtdışında örnekleri var, Türkiye 'de neden ilk olmasın ?

Welcome to Electric Classic Cars (https://www.electricclassiccars.co.uk/) gibi... Yani geleceğe yönelik birşeyler yapmak.
olmuyor çünkü burada da yasalarımız devreye giriyor...Derindere Toyota işbirliği ile sıfır km araçlara yapılmıştı zamanında..
Bunu kullanılmış otomobillere adapte edemiyoruz ama.

+soner
14-05-2020, 11:43
olmuyor çünkü burada da yasalarımız devreye giriyor...Derindere Toyota işbirliği ile sıfır km araçlara yapılmıştı zamanında..
Bunu kullanılmış otomobillere adapte edemiyoruz ama.

Peki mevcut sistemi bozmadan önden çeker wagon bir arabanın arkasına tüm elektrik sistemini koysak elektrik motoru arkadan itse ne olur yasal olarak ?

yilmazcatalbas
14-05-2020, 11:51
Yani tabi insanın hedefleri bitmez ama maddi bir beklenti yoksa (kastettiğim şey kenarda en az 10 yıl idare edebilecek kadar nakit veya mal varlığı varsa) gözü falan karartmaya gerek yok mis gibi girilir çünkü mantıklı bir hamle olur. Eliniz yatkın, titiz çalışıyorsunuz, hepsinden önemlisi bilgi birikimi var (üsttelik bilgi birikimi de piyasada zor diye tabir edilen araç grubu üzerine) ve öğrenmeye açıksınız.
Örnek vermek gerekirse Sakarya şartlarında bir BMW sahibiyseniz 2 sebeple hayata küsersiniz;
1- Gerçekten Bmw'den anlayan birini bulmak çok çok zor,
2- Diyelim ki buldunuz ve aracınızı bıraktınız teslim alırken eğer dikkatli değilseniz değişmeyen sensörlere dahi para ödeyebilirsiniz ve kimse de arabanızı sizin gözünüzün önünde tamir etmek istemez vs vs diye uzar gider bu liste...

Özetle çok mantıklı bulduğum bir karar.

"Bekara karı boşamak kolay" gibi görünmesin inşaat sektöründeyim yaşadığınız sıkıntıların çoğunu hala yaşıyorum ve stres hiç bitmiyor. Korona'dan önce vergi levhasına oto alım satım ekletmiştim, inşaattan çıkamam ama yavaş yavaş o tarafa doğru yürüyeceğim sanırım.

aposport
14-05-2020, 12:14
Merhaba,

Söylediğiniz şekle benzer arkadaşımın garajı var. Keyifli, stressiz ve temiz çalışmaya çalışıyor. Bunun için gerekli ortamı oluşturmaya çalıştı.

Sadece orjinal BMW logolu parçalarla E30 yapıyor ve ağırlıklı olarak toplanacak E30 lar avrupa dan geliyor. Toplanıp, sıfırlanıp ülkelerine geri dönüyorlar.

Umarım sizde içinize sinen mutlu olacağınız bir yer yapabilirsiniz kendinize.


https://i.hizliresim.com/NEH3H6.jpg (https://hizliresim.com/NEH3H6)

https://i.hizliresim.com/TYkGJO.jpg (https://hizliresim.com/TYkGJO)

2jz
14-05-2020, 15:16
olmuyor çünkü burada da yasalarımız devreye giriyor...Derindere Toyota işbirliği ile sıfır km araçlara yapılmıştı zamanında..
Bunu kullanılmış otomobillere adapte edemiyoruz ama.

Olmamasınıda geçtim, maliyette çok fazla. Minimum 6-7k pound hesap çıktı. Kur, gümrük, vergi falan derken o 6-7k pound 10-12k pound olacak. Sonrası çarpım tablosu zaten :D

Bu kadar para verdin çıkıp bir süreyim desen yok.

Ankarada bir tane bis, istanbulda tosba var örnek olarak.

mertxx
14-05-2020, 15:22
Merhaba,

Söylediğiniz şekle benzer arkadaşımın garajı var. Keyifli, stressiz ve temiz çalışmaya çalışıyor. Bunun için gerekli ortamı oluşturmaya çalıştı.

Sadece orjinal BMW logolu parçalarla E30 yapıyor ve ağırlıklı olarak toplanacak E30 lar avrupa dan geliyor. Toplanıp, sıfırlanıp ülkelerine geri dönüyorlar.

Umarım sizde içinize sinen mutlu olacağınız bir yer yapabilirsiniz kendinize.


https://i.hizliresim.com/NEH3H6.jpg (https://hizliresim.com/NEH3H6)

https://i.hizliresim.com/TYkGJO.jpg (https://hizliresim.com/TYkGJO)

yani yapılmışı var diyorsunuz :)

mertxx
14-05-2020, 15:26
Parça fiyatları pound ve euro'yuda düşününce inanılmaz yüksek. Birde gümrüğü var. Üstüne bu kadar harcamayı yaptığınız otomobil trafiğe çıkamıyor :)


Yasal değil benzinli aracı elektriye çevirmek Türkiye'de

Şaşırmadım. Bmw sahibi biri olarak daha az araba kullanıyorum artık, trafiğe çıkmak içimden gelmiyor. Evde iki tane bisiklet var birini yüksek kapasiteli elektrikliye çeviricem, maliyeti yüksek bir iş ama en azından işe gidip gelirim toplu taşıma kullanmam, istediğim yokuşu da terlemeden çıkarım. Öne arkaya heybemi de koydum mu alışverişe bile giderim mis gibi. Konunun içine etmedim inşallah :o

altima
14-05-2020, 15:53
Merhaba,

....

yaw bu nht hala nihattamı bee :D:D

kaaç sene sonra gördüm yine, en son zeytinburnunda olivium taraflarında oturuyordu, bi sandviç dükkanı mı ne vardı.. ordan sonra irtibat koptu..

görürseniz bi slm söleyin.. matbaacılardan Rıdvan deyin (2010 da bi e30 m3 almıştık volkanla beraber deyin, hatırlar)


Teşekkürler
Rıdvan :icon_tup:

TaGo
14-05-2020, 16:00
Kardeşim; geçen Gürsel lede konuştuk. Bu işler butik işler artık. Bunları ben gibi kocaman dükkanda yapacağına. Aynen oturduğunuz evin oraya garaj diaynı yapıp evinde yapacaksın. Ben dahil öyle yapmayı düşünyorum. Burada 15.000 TL kira vereceğime, bahçeye 2 aracın rahat hareket edebileceği ve etrafında işlem yapabileceğim, prefabrik kurulumu yaparım. Çalışırkende mesai mevfhumum kalmaz.

ghibli06
14-05-2020, 19:23
Kardeşim; geçen Gürsel lede konuştuk. Bu işler butik işler artık. Bunları ben gibi kocaman dükkanda yapacağına. Aynen oturduğunuz evin oraya garaj diaynı yapıp evinde yapacaksın. Ben dahil öyle yapmayı düşünyorum. Burada 15.000 TL kira vereceğime, bahçeye 2 aracın rahat hareket edebileceği ve etrafında işlem yapabileceğim, prefabrik kurulumu yaparım. Çalışırkende mesai mevfhumum kalmaz.

kankam sen benim idolümsün, sen bütün zorlukları çok iyi biliyorsun bu noktada, Gürselle konuştuk senin ciddi fikirlerini alacağız, prefabrik garajı oturtacak yer var, daha sağlıklı gibi en azıdan çevrenin derdi olmaz... sanayide olmak istemiyorum ama oraya çok yakın bir TIR parkı var hanımın, bakalım sadece fikir şimdilik...

ghibli06
14-05-2020, 20:03
Valla bilgim olan konuda yardımcı olayım kararı kendin ver. Kuru buz çok maliyetli, kabaca 25-30 bin tl makine fiyatı dk da 12-14 bar civarında 6m3 hava verebilecek bir kompresör ( yaklaşık 70-80 kw lık ) gerekecek 10-15 tl / kg kuru buz fiyatı ( 1 araç motorunu temizlemek için min. 30 kg kuru buz gerekiyor) kompresörün çalışması için gereken elektrik alt yapısını dahil etmeden alt alta koyup topladığında hassss.... diyeceksin :)

Kuru buz a alternatif olarak lazer düşünülebilir , altta ki videoyu izle istersen


YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ACGSzBXKONo)

hocam bu aleti incelemiştim ama amaç sadece pas sökmek değil, yeri geldiğinde altını komple temizlemek ya da tabandan izolasyon sökmek vs için de gerekli, sendeki makine ne oldu bu arada?

hddsheriff
14-05-2020, 22:14
hocam bu aleti incelemiştim ama amaç sadece pas sökmek değil, yeri geldiğinde altını komple temizlemek ya da tabandan izolasyon sökmek vs için de gerekli, sendeki makine ne oldu bu arada?

Ankaradan bir asfalt firmasına sattım. Senin kullanım amacını az çok tahmin ediyorum ama gerçekten yüksek maliyetli olacağı için çok fazla talep göreceğini sanmıyorum.

Maslakta swisswax kullanıyor bu makineden fiyat listesi vardı sitelerinde bir ara, incele istersen

Year One
16-05-2020, 00:59
Bülent abi elinden her iş geliyor, rahatlıkla yapabilirsin her istediğini :) bir detailingci olarak butik olarak iş yapmak daha mantıklı bu dönemde. Zaman kavramı olmadan çalışmak daha stressiz ortam yaratıyor. Aracın işi ne zaman biterse o zaman teslim çook güzel. Yoksa 5 liralık işe 10 liralık sonuç bekleniyor, ve bu ülkede araç piyasası ve işleri çok hızlı olduğu için sinir ve stres çok oluyor. Bence dışarıya değil de kendi satın alacağın araçlardan başlayıp durumu bir değerlendirip, dışarıya sonradan iş yapmak daha mantıklı olur. Kısaca sırasıyla :) Birde kendini rahat hissedeceğin bir ortam oluşturmak da çok önemli.

https://hizliresim.com/hUV1wO

coolvtec
16-05-2020, 09:09
Bu tip geçişleri yumuşak yapma taraftarıyım hep. Deneyerek, oluyor mu? Ben bu işi sevdim mi? vb. İşler hayal ettiğin gibi yürümeme olasılığı her zaman var.

Ben olsam eldeki işi tamamen bırakmadan, kendime araç alıp üzerinde uygulayıp sonra aracı satarak başlarım işe. Yatırım maliyetini de çook düşük tutarım. Dükkan yok, alınacak makina, malzeme vb. çok az. Arkadaşın garajında vb. Bir başkasının garajını bir miktar kira vererek kullanma vb. Baktın gidiyor bir üst aşama. Prefabrik garaj vb. Baktın gidiyor, işi de sevdim, bir üst aşama. Gittiği yere kadar. Zaten gidecekse gider ilk mesajda yazdığın yere. İş ilerledikçe gerekli değişiklikler yapılır talebe göre, gitmeyecekse de kaldığı yerde bırakılır. Kısaca su yolunu bulsun :)