PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant-lastik çıkmazı



Anıl E.
13-05-2020, 18:21
Arkadaşlar merhaba , konu açmanın doğru sayfası burası mı emin değilim ama herkes en çok sohbet başlığında zaman geçirdiği için buraya açmak istedim . Umarım yönetici arkadaşlar taşımazlar :)

Çoğu arkadaşımızın bildiği üzere 2016 polo sahibiyim . Üzerinde 4 sene önce alınan 5*112 ölçüsünde wrc jant takımı var,normal bijon aralığım 5*100. Benden önceki sahibi o zaman 5*100 ölçüsünde wrc bulamadığı için 5*112 WRC takmış tabii spacerları da ona göre yaptırmış.

Şimdi derdim şu; 205 40 17 lastik takımım ile ön tarafta bulunan Coilover ile aracı yere yaklastirdigim zaman iç taraf davlumbaza sürtme yapıyor. Arabayı gönlüm el verdiğince ayarlayamiyorum. En önemli sorunu spacer olduğu için değiyor, spacer olmadan da jantları takamıyorum.

Lastik ebatini biraz daha mı incelteyim 185 35 17 ya da 195 40 17 gibi

Ya da yeni bir 5.100 jant takımı mı alayım ?

Derdini öpeyim diyenlere saygı duyuyorum :)

Gearbox
13-05-2020, 18:27
Uygun Et ve bijon degerlerine gore yeni jant almani oneririm.

Oznsrl
13-05-2020, 18:36
1.varsın sürtsün davlumbaza bi yerden sonra kendine yer yapar zaten :D
2.195 40 17 kurtarıyorsa mantıklı
3.jantı 5 100 olanıyla değişsen dilediğin gibi basarsın diye tahmin ediyorum

individual
13-05-2020, 19:03
195 185 taban lastiğe geçtiğinde virajlarda kenarları asfalt değebilir riskli olur.

5x100 jant geçip spacer sökersen daha iyi olur bence.

Anıl E.
13-05-2020, 19:12
1.varsın sürtsün davlumbaza bi yerden sonra kendine yer yapar zaten :D
2.195 40 17 kurtarıyorsa mantıklı
3.jantı 5 100 olanıyla değişsen dilediğin gibi basarsın diye tahmin ediyorum

Davlumbaza değince içim acıyor sanki, hadi tümseğe altı sürtünce fazla can sıkmıyor da :)

195-40-17 de yine ihtimali var bence,deneyecek bir lastikte bulamadım.

Seven7
13-05-2020, 19:57
Bence aynı jantın 5x100 olanını takıp mevcut 205 lastiklerle kullanmak en güzeli olur. Davlumbaz sürtmeleri rahatsız ediyorsa 195 tabanla ufak bir çukura düştüğünüzde iyice deliye dönersiniz. 185 tabanı saymıyorum bile.

CloudGrey
13-05-2020, 20:01
lastiği o kadar inceltme bu sefer araba jantta yürüyor gibi oluyor
jantları okutup 5*100 jant bakmak en sağlıklısı.

yada davlumbazları sökmek ;)

BARR
13-05-2020, 20:02
5x100 Enkei diyorum.com

AşkınS.
13-05-2020, 20:04
Davlumbazı sök,yıl 2008

akko
13-05-2020, 20:09
Bence aynı jantın 5x100 olanını takıp mevcut 205 lastiklerle kullanmak en güzeli olur. Davlumbaz sürtmeleri rahatsız ediyorsa 195 tabanla ufak bir çukura düştüğünüzde iyice deliye dönersiniz. 185 tabanı saymıyorum bile.

Anıl abime sürekli anlatmak istediğim şey :)
Anıl E. abi sen önce jantı değiştir kesinlikle abi

Anıl E.
13-05-2020, 20:09
Yok ya davlumbazları sökmenin kötü yan etkileri olabilir.

Enkei rpf 01
Enkei evo 8

evo 8 de yeni yapıldı,rpf gibi durmuyor ama yine de güzel gibi.

Ahmet.S
13-05-2020, 20:24
Yeni jant almak daha mantıklı. Soacer işleriyle upraşmak hiç zevkli değil. Yeni evo jantları fena durmuyor bence.

EfeTopcu
13-05-2020, 20:40
Kanka lastiği çok fazla inceltme, konfordan illallah edersin. RPF01 de kızılay moduna döndü :D Evo 8'i çok beğeniyorum Polo'ya da baya yakışıyor. 205-40-17 Lastik ebatında Evo 8 güzel kombin olur kanımca.

Anıl E.
13-05-2020, 20:51
Evo 8 jant'ı shop ile arabaya koyduk ama pek beğenmedik sanki ya

gökberk
13-05-2020, 20:57
O kadar çok alçaltmasan olmaz mı :) İlerde lastikler bitince canın sıkılır jantla beraber değiştirirsin hem.

131mirafiori
13-05-2020, 23:29
Ne istiyorsunuz bu arabalardan basmayın o kadar :) Jant değişikliği tek değil ama en güvenli çözüm...

Eray
13-05-2020, 23:32
https://i.hizliresim.com/SfCgb3.jpg


Bence Enkei Evo :)

TarikS
13-05-2020, 23:47
Ben kendi tecrübemi aktarayım Polo'daki,

Şimdi sen replika bir jant aldığında 17ler %90 ET35 olacak. Bunlar da 205 40 17 ile davlumbaza sürtüyor, spacersız :) Ben davlumbazın tam lastiğin tepesine gelen kısmını yukarı kıvırtmış, 18lere geçince yetmeyip biraz da şişirtmiştim, şişirince davlumbaz arka tarafta hafiften çamurluk ağzından atıyor yetişemediği için, ama basıkken göz tırmalayan bir durumu olmuyor, bu söylediğim yer sol ön janta çömelip baktığında saat 1-1:30 yönüne, sağ tarafta da saat 10:30-11 yönüne denk geliyor, umarım anlatabildim.

Bu birinci çözüm. Spacerlı halde bence hiç imkanı yok ET 48 jant bulsan da kurtarmaz aynı hesap spacer 13mm fark yapsa benim ET35lik jantla düştüğüm duruma düşeceksin

Bu durumda ET35 jant kullanıp basmak isteyen sapıklar 185 35 hatta 175 35 lastik kullanıyor ki bunların varlığını Polocularla beraber öğrendim, evlerden ırak bence :D Çirkin de duruyor

Ya ET 45 civarı 17inç jant bulacaksın spacersız rahatça basacaksın ya da yine ET 35 jantla spacersız davlumbaz ağzını kıvıracaksın.

Sadece 195 45 lastikle ne kadar fayda eder bilmiyorum denemen veya denemiş birini bulman lazım ama bence ilk iş jantları 5x100 olanla değiştirmek olmalı

Dragger
13-05-2020, 23:57
Şimdi poloda şöyle bir durum var, misal oz verdik diyelim oz ultraleggera da et35. Ön taraf hiçbir şekilde ciddi basmaya müsade etmiyor.

ET40 civarı birşey bulman lazım ya da 48 alıp 1lik spacer ile onu 38e düşüreceksin, o zaman dilediğini yapabilirsin.

Anıl E.
14-05-2020, 08:35
Cevaplar için teşekkürler :) ben senelerdir her arabamda ''basık'' kullanmayı sevdiğim için ,bu arabayı da yapmam lazım içim rahat etmez yoksa :)
TarikS davlumbazı içeri katlama olayını bir türlü kaportacıma anlatamadım,olmaz falan diyip duruyor. 3 tane kaportacı usta gezdim yok abi kimse anlamıyor halbuki çok zor bir işlem değil.

Muhtemelen detroit ya da denver oem jant bulacağım 45 et,ya da enkei evo 8 takacağım kararı verdik. Evo 8 takarsam ön lastikleri 195 40 yaparım muhtemelen.
Dragger aynen yavuz abi ,zaten bilseydim polo'nun böyle yapacağını almazdım :D megane coupe ile ne güzel yerde geziyorduk beee :)

TarikS
14-05-2020, 23:02
Cevaplar için teşekkürler :) ben senelerdir her arabamda ''basık'' kullanmayı sevdiğim için ,bu arabayı da yapmam lazım içim rahat etmez yoksa :)
TarikS davlumbazı içeri katlama olayını bir türlü kaportacıma anlatamadım,olmaz falan diyip duruyor. 3 tane kaportacı usta gezdim yok abi kimse anlamıyor halbuki çok zor bir işlem değil.


Eski Polo'mda da aynı dertten müzdariptim, 215/35/18 lastik ve ET40 veya 42 jantlarla yine mecbur bu yöntemle basabilmiştim

Eskisini nerede kime yaptırdığımı katiyen hatırlamıyorum, yenisi için artık Bostancı sanayide bir kaportacıya gittim ismen eskiden beri biliyordum. O da aynı şekilde olmaz, boya atar, deneriz ama garanti veremem, ne kadar şişer belli olmaz, bence yaptırma falan diye diye direndi, "sen yap abi korkma" dedim çünkü tecrübeli diye biliyordum kasap da değildi, sonra müthiş iş çıkarttı, muayeneye gidicem kurtarmıyordu şimdilik olduğu kadar aç dedim, sonra detay çalışırız diye. 100 veya 150 lira vermiştim. Sonrasında boyayı bozmadan daha da açabileceği teklifinde bulundu ona da 500 lira gibi bir rakam istedi :) Ama muayenede de paçayı kurtarmıştım, istediğim kıvamda basabilmiştim de, gerek kalmadı. Zaten bendeki noktadan sonrasında davlumbaz o kadarla sınırlı kalmaz direk boşa düşerdi.

He bundan önce ilk iş fender roller ile ağzını ezme işlemini ilk orada yapmıştık ama çekiçleme gibi olmuyor, çok faydası olmamıştı onun

İşçiliğine güvendiğin biriyle oturup detaylı çalışmasında yanında da durursan yarım saatte iki çamurluğu yeterince açarsınız :) İkna etmen lazım bir şekilde

Anıl E.
15-05-2020, 14:17
https://i.imgyukle.com/2020/05/15/r6Z6ko.jpg

Eray rpf'yi de shopladı :)

Ome_RS
15-05-2020, 14:35
Ben Evo diyorum.

Anıl E.
29-05-2020, 09:59
https://i.imgyukle.com/2020/05/29/yBoJgc.jpg

Takalım mı ?

ghibli06
29-05-2020, 11:01
hayır.....

Anıl E.
29-05-2020, 11:05
hayır.....

Neden abi ? Lastik öyle ince olmayacak zaten,jant yanına resim çekmek için konulmuş öyle ince lastikmiş gibi duruyor :D

ghibli06
29-05-2020, 11:15
Neden abi ? Lastik öyle ince olmayacak zaten,jant yanına resim çekmek için konulmuş öyle ince lastikmiş gibi duruyor :D

bence yakışmamış arabaya :)

Ahmet.S
29-05-2020, 13:06
te37 iyi durmuyor düz kollu jant tercih edin evolar doğru karar seçenekler içinde.

Anıl E.
29-05-2020, 13:19
te37 iyi durmuyor düz kollu jant tercih edin evolar doğru karar seçenekler içinde.

Shop yaptığımızda ki gibi durmuyor evo 8'ler. Çok basit bir jantmış gibi gösteriyor arabayı.