Orijinalini görmek için tıklayınız : Custom coilde hangi markayi tercih etmeliyiz....
Selam arkadaslar.
2001 model seat toledo aracim icin coilover yaptirmak istiyorum onlere ama hangi custom coil yapan firmayi tercih etmeliyim bilemedim Basar mi, Namistain mi yoksa Sakiristain mi 3 ununde fiyatlar ayni. bu firmalarda coil yaptirip memnun kalan yada sikinti yasayan arkadaslar tecrubelerini paylasirsa sevinirim..
Herkeze iyi aksamlar...
ÜSTÜNERC
26-05-2020, 20:27
başaran kullanıyorum elantra aracımda. Sekme spor yaydan daha fakat aracı yere ne kadar basarsanız o kadar sertlesıyor.
Leonardo
26-05-2020, 23:49
Custom coil kullanan biri olarak sorun yasamadim ama muhendislik olmadigi icin yanlis sanayi kafasi bir is oldugunu dusunuyorum spor yay veya imkan var ise jom tarzi bir coil oneririm.
Custom coil kullanan biri olarak sorun yasamadim ama muhendislik olmadigi icin yanlis sanayi kafasi bir is oldugunu dusunuyorum spor yay veya imkan var ise jom tarzi bir coil oneririm.
bende ilk jom dusundum hatta 2250 ye komple takim alicaktik bir arkadasla ama ***** virus muhabbeti ve kurlarin yukselmesi ile maalesef fiyatlar uctu mecbur custom coil yapan firmalara yoneldik...
Hemen hemen her aracımda başaran coil kullandım ve bugüne kadar da herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Sıfır yay setlerinin fiyatları da çok yüksek olduğu için coil daha cazip geliyor. Megane Coupe aracım içinde çıkma 5cm hr takım olarak çok aradım, bulamadığım için coil yaptırdım.
SpeedlinE™
27-05-2020, 15:18
Çok araştırdım,çok yorum aldım. Naparsam yapayım maalesef içime sinmedi( sebebi coiloverdan ziyade yapanlar olabilir...) Tabi bazı firmaların da aracımı beğenmeme sebebi ile senin arabana coilover olmuyor demeleri ile karşılaştım çok yazık.... (hem tr de(custom) hemde yurt dışında(marka) üretenler var halbuki...)
Özellikle custom coiloverda çok farklı yorumlarla karşılaştım her üretici de. Çok sert,çok yumuşak,hiç sekmiyor,çok sekiyor gibi gibi... Yapanlara soruyorsun kimse kendi malzemesini yermez onlara kalsa en mükemmel malzeme kendi ürettikleri....
Sözün özü içime sinen tek şey kaliteli bir markanın Spor yayı oldu. İnşallah yay takacağım ama ilerleyen zamanlarda da spor amortisör ihtiyacı olursa napacağım bilmiyorum...
Kur fiyatları ve ülkenin ekonomik dengesi yüzünden herkes custom coil'e yöneliyor maalesef. Hemen hemen her arabamda başaran kullanıyorum herhangi bir sorun yaşamadım. Yaşamayacağım anlamına gelmiyor;ama 3.5 ya da 50mm yay alıp hiçbir sonuç elde edemeyeceğim. Yay fiyatları 2.000 liralara gelmeye başladı,marka bir coilover'ı söylemeye bile gerek yok.
Ülkenin ekonomik dengesi ve kur fiyatları makul seviyelerde olsa,avrupada ki araç sahiplerine her anlamda taş çıkartırız;ama coğrafya maalesef.
Kur fiyatları ve ülkenin ekonomik dengesi yüzünden herkes custom coil'e yöneliyor maalesef. Hemen hemen her arabamda başaran kullanıyorum herhangi bir sorun yaşamadım. Yaşamayacağım anlamına gelmiyor;ama 3.5 ya da 50mm yay alıp hiçbir sonuç elde edemeyeceğim. Yay fiyatları 2.000 liralara gelmeye başladı,marka bir coilover'ı söylemeye bile gerek yok.
Ülkenin ekonomik dengesi ve kur fiyatları makul seviyelerde olsa,avrupada ki araç sahiplerine her anlamda taş çıkartırız;ama coğrafya maalesef.
Bu konuda sonuna kadar katılıyorum size. imkanlarımız var yok değil aslında ama maddiyattan dolayı hep farklı daha uygun alternetiflere yönelmek zorunda kalıyoruz maalesef.
MertSerhanÖ.
28-05-2020, 13:28
Namıştain şuan aralarında ki tek kurumsal firma.Konfor,kalite ve yol tutuş olarakta eski custom coillere göre ciddi ilerleme kaydetti.Tercih edebilirsiniz.
Namıştain şuan aralarında ki tek kurumsal firma.Konfor,kalite ve yol tutuş olarakta eski custom coillere göre ciddi ilerleme kaydetti.Tercih edebilirsiniz.
Teşekkür ederim cevap için...
Valla ben Hyundai i30 varken sakiristainde önlere coil, arkalara spor yay uygulattım fakat 3 hafta dayanabildim cok sertti arac Söktüm Eibach yay taktım daha sonra air yaptırdım sonra gene eibacha döndüm.
Kuzenimin golf 7 sini namistainde ali usta vardı o yaptı vallahi konfor vs harikaydı. Ben namistaini öneririm. Fiyatı tuzludur ama kaliteli yapıyorlar.
Bende namistainle basaran ile gorustum cok fiyat farki yok ikisi arasinda bende o yuzden burda siz tecrubeli arkadaslarin yorumlarindan sonra namistaine karar verdim.
Leonardo
30-05-2020, 23:52
Namıştain şuan aralarında ki tek kurumsal firma.Konfor,kalite ve yol tutuş olarakta eski custom coillere göre ciddi ilerleme kaydetti.Tercih edebilirsiniz.
Kuzenim Bmw e34 aracina bu firmadan coil yaptirmisti taktirdi araba cok fazla sekiyordu bi bakalim dedik. Sonuc olarak patlak palio amortisorunu kullanmislar bunu gorduk
Oğuzhan Ç.
31-05-2020, 00:44
Başaran/Hedef gayet memnunum :)
ghibli06
31-05-2020, 12:04
bu custom coillerden beklenti nedense çok fazla oluyor, %99 umuz bunu şekil amaçlı takıyor, o sebeple aracınız indi mi? tamam çok kurcalamayın, bakıyorum da o coilden hem performans, hem konfor, hem viraj tutuşu beklentisi oluyor, sizce mümkün mü? piste hazırlanan kaç tane araçta custom coil vardır sizce? bunu yapanlar asıl test ediyor? videolardan yay ve amortisör üreticilerin bench testlerine bir bakın nasıl yapılıyor, adamlar resmen yol simülasyonu yapıyor, bizde usta gazı basıp şöyle bir bastırınca zorlanıyorsa 'abi zımba gibi oldu' diyor... 2-3 kere engebeli yere gelince amortisör tahliye edemediğinden sıkışıyor ve de bütün özelliğini yitiriyor, bildiğiniz kazık gibi oluyor, siz bunu arabanın iiçinden hoplayarak hissediyorsunuz... standart araçlarda yay yüksekliği belirler, amortisörler de şokları sönümler ama bunun marjı atıyorum 10 cm dir, siz bunu 4 cm lik bir marjda yapmak istiyorsanız işin içine dünya kadar mühendislik bilgisi ve denklemi giriyor, keşke öyle imkanı olan yerli üretici olsa, amortisöre diş açıp somunla yay sıkıştırınca oldu zannediyoruz da, oluyor mu?
ghibli06
31-05-2020, 13:07
Abi bu arge konusu yıllardır tartısılır durur, yani air yaptıranada, coil yaptıranada, spor yay taktıranada muhendislerden dahamı iyi biliyorsunuz yapıstırılır bu işin dogrusu nedir ?
Yani söyle söyliyim air yaptıran (misal ben) derki araba cok iyi yol tutuyor ki gercekten agresif deneme yaptım araba hayvani tutuyor. Belkide rocconun aerodinamik yapısından ve lastiklerin kaliteli olusundandır bilmiyorum.
Coil yaptıran 200 le makasa giriyorum en ufak atmıyor, Konforum süper diyor
Spor yay takan Araba orjinalden konforlu oldu diyor :)
Yani bu işin dogrusu nedir kim dogru soyluyor kullanıcımı yoksa stok araca binip hiç bi sekilde airsiz coilsiz yaysız araba kullanmadıgı halde sadece mantık yuruterek yorumlayanmı ?
Su araba firmaları artık Yetkili serviste air ve coil uygulaması yapsada su muhabbet sonlansa :)
şimdi neyle neyi kıyasladığımız önemli, sertleşen araba düz asfalt ve de pistte salınım azalacağı için daha iyi yol tutabilir, peki ya bozuk bir zeminde 3-4 kere amortisör salıım yaptı, amortisör stroku kısaldığı için de boşaltamadı, ne olacak? amortisör sıkışacak, işte custom coil takanların şikayeti bu, diyorum ki gaz akışını 4-5 m strkta yapabilen bir firma çıkarsa zaten bunu bütün dünyaya satar, araba üreticilerinin de tedarik listesine girer, amortisöre aparatla diş eklemek, üzerine de bir somunla yay sıkıştırarak yükseklik ayarlamak çok zor değil ki, benim maks. 3 günümü alır, genelde stock arabayla, alçalıp sertleştiği için aerodinamisi iyileşen araçların doğal davranışı kıyaslanıyor, oysa karşılaştırma şu olmalı X firmanın coil overı ile, bulentstain ın coiloverı...
overblack
31-05-2020, 13:44
Abi bu arge konusu yıllardır tartısılır durur, yani air yaptıranada, coil yaptıranada, spor yay taktıranada muhendislerden dahamı iyi biliyorsunuz yapıstırılır bu işin dogrusu nedir ?
Yani söyle söyliyim air yaptıran (misal ben) derki araba cok iyi yol tutuyor ki gercekten agresif deneme yaptım araba hayvani tutuyor. Belkide rocconun aerodinamik yapısından ve lastiklerin kaliteli olusundandır bilmiyorum.
Coil yaptıran 200 le makasa giriyorum en ufak atmıyor, Konforum süper diyor
Spor yay takan Araba orjinalden konforlu oldu diyor :)
Yani bu işin dogrusu nedir kim dogru soyluyor kullanıcımı yoksa stok araca binip hiç bi sekilde airsiz coilsiz yaysız araba kullanmadıgı halde sadece mantık yuruterek yorumlayanmı ?
Su araba firmaları artık Yetkili serviste air ve coil uygulaması yapsada su muhabbet sonlansa :)
Spor yay konusunda şunu söyleyebilirim. Honda marka aracımda bir takım vogtland 6cm yay var. yaklaşık 5 senedir kullanıyorum. Normalde bu ölçüde bir yay ile orjinal showa marka amortisörleri söküp koni filan almam lazım ama,arabayı insan gibi kullandığım için çok gerek görmedim açıkçası.Konuya gelecek olursak kullandığım yay ile aracın ön tarafında hiçbir konfor farkı görmedim.araç hem basık,hem orjinale göre viraj içlerinde kafayı yere sağlam basıyor,hemde hoplayıp zıplamıyor.Burda aracın süspansiyon sistemi çok önemli.Mesela honda'nın ön amortisörleri hidrolik arkalar gazlı. Ve arka süspansiyon sistemi çok kollu bağımsız süspansiyon.Arka tarafa gelecek olursak orda durum önler kadar iyi değil.Gazlı amortisör olduğu için yayların 6 cm olması sönümlemeyi daha yavaş ve etkisiz hale getiriyor. Ama araç torsiyon kollu bir süspansiyon sistemine sahip olmadığı için yol tutuşunuzu pek bozmuyor.
Benim önerim; Kur fiyatlarından dolayı kaliteli bir coil almak istemiyorsanız,önlere spor yay(marka olmak şartıyla) arkalara sanayi tipi coil olabilir.Arka süspansiyon sistemi torsiyon kolu ise bence hiçbişi yapmadan adam gibi binin. Sanayide yaptıracağınız coiller ile başınıza bela alabilirsiniz.
ghibli06
31-05-2020, 16:35
bu işin nası proflex dir... ralli ile ilgilenenler çok iyi bilirler, 90ların sonu 2000lerin başında bir ralli takımına yardım ederken tanışmıştım ilk olarak, amortisör içindeki gazın hareketi ilave basınçlı tüple yapılır, böylece sertlik ayarı da sağlanmış olur, yükseklik zaten ayar somunlu... parkurun durumuna göre belki 10-15 sefer ayar yapılırdı ideali bulmak için... bu custom coilci amcalar bana çok amatör geliyor, o yıllarda servet verilirdi bu sisteme...
https://rennsportfactory.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/3-evo3.jpg
https://rennsportfactory.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/IMG_3839_1.jpg
overblack
31-05-2020, 19:06
bu işin nası proflex dir... ralli ile ilgilenenler çok iyi bilirler, 90ların sonu 2000lerin başında bir ralli takımına yardım ederken tanışmıştım ilk olarak, amortisör içindeki gazın hareketi ilave basınçlı tüple yapılır, böylece sertlik ayarı da sağlanmış olur, yükseklik zaten ayar somunlu... parkurun durumuna göre belki 10-15 sefer ayar yapılırdı ideali bulmak için... bu custom coilci amcalar bana çok amatör geliyor, o yıllarda servet verilirdi bu sisteme...
https://rennsportfactory.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/3-evo3.jpg
https://rennsportfactory.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/IMG_3839_1.jpg
kurlardan sonra şu zamanlarda da inanılmaz pahalı.ama tabi türk işi olarak bizim sanayilerde bunları da kopyalamışlar.hatta istanbulda çevik diye bir yer yapıyordu proflex. hazır proflexli palio'ları 25-30 bin liraya satıyorlar alıp parça sökesim geliyor :)
SpeedlinE™
01-06-2020, 12:38
ghibli06 abi peki spor yay ile amortisör uyumu nasıl olmalı? orijinal amortisörle spor yaydan verim alınır mı? (3.54cm lik yay) spor amortisör üreten şuan sadece tatechnix firması var onda da işte hem kullanan çok görmedim hemde herhangi bir bozulma durumunda bu amortisörlerin tamiri olmayacağını düşünüyorum olsa bile orijinal gibi olur mu? gibi gibi düşünceler insanı düşündürüyor. 1 kere alıp takmakla bitmiyor çünkü devamlılığını da bir şekilde olması gerektiğini düşünüyorum.
ghibli06
01-06-2020, 12:53
ghibli06 abi peki spor yay ile amortisör uyumu nasıl olmalı? orijinal amortisörle spor yaydan verim alınır mı? (3.54cm lik yay) spor amortisör üreten şuan sadece tatechnix firması var onda da işte hem kullanan çok görmedim hemde herhangi bir bozulma durumunda bu amortisörlerin tamiri olmayacağını düşünüyorum olsa bile orijinal gibi olur mu? gibi gibi düşünceler insanı düşündürüyor. 1 kere alıp takmakla bitmiyor çünkü devamlılığını da bir şekilde olması gerektiğini düşünüyorum.
yukarıda yazdım, aracın yerden yüksekliğini yay belirler, makaslılarda makas belirler, amortisörler yükseklik belirlemez sadece aracın min-max yüksekliği arasındaki suspansüyonu sağlar... şimdi normal yay+ amortisör var aracında, amortisörün stroku yayın min-max değerleriyle uyumlu (yani piston uzunluğu)... sen bu araca sadece yay takınca ne oldu? pistonun en yüksek noktası değişti, 3-4 cm aşağı indi yani compression-sıkıştırma kısmında oldu, amortisörün konfor verdiği kısımdan sanki engelden geçermiş gibi sıkıştığı yerde kaldı normal hali... bu durumda amortisör sertleşir, konfor azalır, engellerde sekmeler olabilir...
hemen derler ki ' abi pistonu keselim 5 cm!', 'abi tabladan alta alalım bi ''TIK''', bunlara cevap bile vermiyorum...
SpeedlinE™
01-06-2020, 14:49
yukarıda yazdım, aracın yerden yüksekliğini yay belirler, makaslılarda makas belirler, amortisörler yükseklik belirlemez sadece aracın min-max yüksekliği arasındaki suspansüyonu sağlar... şimdi normal yay+ amortisör var aracında, amortisörün stroku yayın min-max değerleriyle uyumlu (yani piston uzunluğu)... sen bu araca sadece yay takınca ne oldu? pistonun en yüksek noktası değişti, 3-4 cm aşağı indi yani compression-sıkıştırma kısmında oldu, amortisörün konfor verdiği kısımdan sanki engelden geçermiş gibi sıkıştığı yerde kaldı normal hali... bu durumda amortisör sertleşir, konfor azalır, engellerde sekmeler olabilir...
hemen derler ki ' abi pistonu keselim 5 cm!', 'abi tabladan alta alalım bi ''TIK''', bunlara cevap bile vermiyorum...
evet abi yukarıda ki yazınızı okudum, yükseklikten ziyade bahsettiğiniz gibi esas derdim amortisörün yayla beraber verdiği tepkilerdi.(sertleşir,konfor vs gibi değindiğiniz kısım). Bahsettiğiniz gibi evet orijinal amortisör üzerinde oynama yapalım diyen çok hakikaten ama insan nolursa olsun güvenemiyor...... Olmadı yayı takıp tepkisi test edilir olmadı amortisör ile devam edilebilir. Ta technix firmasında tekrar yay amortisör set halinde alınca uyguna geliyor çünkü sadece 4 amortisör toplayınca benzer paralara denk geliyor yaylı setle olan... Sizlere de ilginize teşekkür ediyorum abi
hemen derler ki ' abi pistonu keselim 5 cm!', 'abi tabladan alta alalım bi ''TIK''', bunlara cevap bile vermiyorum...
Neden? Suspansiyonun alcaldigi miktarda amortisorun boyunu kisaltmanin zarari ne olacak?
ghibli06
02-06-2020, 06:07
Neden? Suspansiyonun alcaldigi miktarda amortisorun boyunu kisaltmanin zarari ne olacak?
amortisörün stroku ile rezervuar hacmi arasındaki ilişkiden dolayı... proflex in harici rezervuarı gibi olması lazım ki genetiği dar strokta çalışmaya alışmamış amortisör, suspansiyon görevini yapabilsin... kesik yaylardaki sarmal sayısı ile frekans ilişkisi gibi...
amortisörün stroku ile rezervuar hacmi arasındaki ilişkiden dolayı... proflex in harici rezervuarı gibi olması lazım ki genetiği dar strokta çalışmaya alışmamış amortisör, suspansiyon görevini yapabilsin... kesik yaylardaki sarmal sayısı ile frekans ilişkisi gibi...
Yalniz yay taktiktan sonra bahsettiginiz strokta azaliyor. Ayriyetten bu bahsettigimiz olayi billstein b6 ve b8 modellerinde tam da soyledigim gibi yapiyor. Spor yayla yayla sert amortisor kullanmak isterseniz b6 nin kisaltilmis versiyonu olan b8 modelini kullanmanizi soyluyor. Orjinal yaylarla da b6 kullanin diyor. Billstein da yanlis biliyor demekki
ghibli06
02-06-2020, 10:07
Yalniz yay taktiktan sonra bahsettiginiz strokta azaliyor. Ayriyetten bu bahsettigimiz olayi billstein b6 ve b8 modellerinde tam da soyledigim gibi yapiyor. Spor yayla yayla sert amortisor kullanmak isterseniz b6 nin kisaltilmis versiyonu olan b8 modelini kullanmanizi soyluyor. Orjinal yaylarla da b6 kullanin diyor. Billstein da yanlis biliyor demekki
bahsettiğimiz amortisör bilstein değil yanlız, XXXariştaynın coilover diye kullandığı palio amortisörü... arkadaşlar bilsteina para harcamamak için custom coil istiyor, strok azalıyor diyorum ben de zaten ama sıradan amortisörle kıssa strokta verimli çalışmazlar, belli bir yerden sonra ada compresyonda takılı kalırlar, eğer amortisör kolunu keserseniz bu sefer de kol kısalacağı için yaylanma esnasında en alt noktaya ulaşamayacağı için yeterince sertleşmeyecek... bilsteinın iç rezervuar yapısını biliyor musun palio ile aynı mı? bunu engellemek için çoklu rezervuar olmasın onda?
Simdi araci gozardi edersek, araci helezon degistirerek, keserek, soguk pres yaparak, isitarak, coil over yaparsk farketmez.. bi sekilde alcalttigimizda amortisorun optimum calismasi icin uretici tarafindan ayarlanmis yerini degistirmis oluyoruz burda hemfikiriz zaten. Fakat amortisoru de kisalttigimizda amortisoru tekrar calismasi gereken yerde calistirdigimizda nasil bir kotu tepki alicaz hala orayi anlamadim. Adi ustunde calismasi icin gereken yere getiriyoruz.. yaylandigini varsayarsak aracin, yere daha yakinlastigini dusunuyorum ilk etspta yaylanirken, amortisor mili kisaltildigi icin amortisorun alt noktasina vurmasini engellemis oluyoruz. Varsayiyorum ki arac zipladi ve amortisorun en uzun oldugu noktaya geldik.. burda kisalttigimiz amortisor mili aracin orjinalinde ne kadar uzayabiliyorsa yine ayni mesafede uzamis olacak.. yani yine bi abzurt etki yaratamadik...
Bu arada billsteinda b6 ve b8 arasindaki tek fark mil uzunlugu.. rezervuar oldugunu veya olmadigini varsaysak bile biz zaten amortisoru de kisaltarsk fabrikanin ongordugu course kadar imkan taniyoruz
Simdi araci gozardi edersek, araci helezon degistirerek, keserek, soguk pres yaparak, isitarak, coil over yaparsk farketmez.. bi sekilde alcalttigimizda amortisorun optimum calismasi icin uretici tarafindan ayarlanmis yerini degistirmis oluyoruz burda hemfikiriz zaten. Fakat amortisoru de kisalttigimizda amortisoru tekrar calismasi gereken yerde calistirdigimizda nasil bir kotu tepki alicaz hala orayi anlamadim. Adi ustunde calismasi icin gereken yere getiriyoruz.. yaylandigini varsayarsak aracin, yere daha yakinlastigini dusunuyorum ilk etspta yaylanirken, amortisor mili kisaltildigi icin amortisorun alt noktasina vurmasini engellemis oluyoruz. Varsayiyorum ki arac zipladi ve amortisorun en uzun oldugu noktaya geldik.. burda kisalttigimiz amortisor mili aracin orjinalinde ne kadar uzayabiliyorsa yine ayni mesafede uzamis olacak.. yani yine bi abzurt etki yaratamadik...
Bu arada billsteinda b6 ve b8 arasindaki tek fark mil uzunlugu.. rezervuar oldugunu veya olmadigini varsaysak bile biz zaten amortisoru de kisaltarsk fabrikanin ongordugu course kadar imkan taniyoruz
Katılıyorum ben de, amortisör boyunu da kılastmak gerekiyor yayları kısalttıktan sonra.
ghibli06
02-06-2020, 20:23
peki daha detaylı yazayım, stock bir amortisörü kestiğimizde o kısa strokta ve daha kısa yaylarla gerekli performansı verebilir diyorsunuz o zaman doğru mu? peki neden bilstein spor yayla stock yaya farklı amortisörler veriyor? çift rezervuarla kısa strokta çalışabilsin diye... gerçekten de yerli coil overcıların bu teknolojiyi kullandığını mı dşünüyoruz? çoklu rezervuarlıı bilstein ayarında bir amortisörü kullanacak ve bana coilover yapacak? başından beri eleştirdiğim kısım palio clio 80 liralık amortisörlerle coil yapanlar, olay bilstein b6-b8 farkına kadar geldi... be bmw de eibach ve B8 kullanıyordum, şu an bu kombinasyon 1500 euro civarında, yeni kurlarla çok para, ama bu demek değildir ki kısaltılmış amortisör ve preslenmiş yayla yapılan coillerin bunlarla bir alakası var... sadece şekli benziyor diye aynı kefeye koymayalım, burda takanların asıl amacı aracı düşürmek, eyvallah diyorum takın düşürün ama sonrasında yol tutuşmuş, konformuş viraj kasmaymış beklemeyin... bunun nesine itiraz var ?
Simdi burda gerekli performans veya hangisi daha yuksek bir yol tutus saglar degil anlatmak istedigim. Sanayide yapilan coille billstein i bir tutmuyorum tabiki. Yillardan beri sracimda arasinda billstein kit in de bulundugu bircok suspansiyon setup ini denedim ve hepsini pist kosullarinda test ettim. Benim tek soylemek istedigim markanin veya modelin ne oldugu onemli degil. Eger bir araci bir sekilde helezonundan alcaltiyorsaniz, amortisorun calismasi gereken yeri degistirdiginiz icin amortisorun performansini bozdugunuzdan, spor amortisor takamiyorsaniz en azindan amortisorun milinin arabanin alcaldigi miktar kadar kisaltilmasi gerektigidir. Ha bu islemi yaptigim araclar da oldu, once ve sonraki fark gercekten kaydadegerdi.
ghibli06
02-06-2020, 21:12
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1267/2379/products/XUR-COIL-ME00-RD_2000x.jpg?v=1575933993
o zaman 80 usd ye bir coil converter alsak, stock amortisörümüzün kafasını da kessek, coil somunu geçirsek, çok sağlıklı bir coil overımız olur doğru mu?
Yoo oyle bisey demedim.. hayatim boyunca da boyle bir uygulama kullanmadim yapmadim da.. ayriyetten benim alinti yaptigim mesaj da ortada.. orada coilin saglikli olmasi vs yazmiyor. Orda alcaltilan arabanin amortisorunun de kisaltilmasina cevap bile vermediginiz yaziyo. Bende sebebini ogrenmek istedim.
Ha bu arada net olarak mesajiniza da cevap veriyim, eger bu sekilde bir coil yapmissaniz orjinal amortisore, bunu takip birakmakla bunu takip amortisoru de kisaltmayi karsilastirirsak (net olarak sadece bu iki secenegi kiyasliyorum) evet amortisoru de kisaltmak daha dogru bir is olur
ghibli06
02-06-2020, 21:44
peki son kez tekrar yazayım, normal stock yayların frekansı ortalama 5-6 cm ken spor yayların frekansı bunun yarısı kadardır, amortisörün pistonunu kısalttığınızda stock amortisör o 2-3 cm lik salınımla (çünkü yay daha ötesine izin vermeyecek) düzgün çalışmaz çünkü yapısı ortalama 4-7 cm arasında çalışmaktır, pistonu keserek sadece şekilsel iş yapılıyor, o nedenle bana keselim diyenden uzak dururum evet... örneği verilen bilstein bu kısa strokla düzgün çalışmayı, sabit tek rezervuardan vazgeçerek sağladı... ilk mesajımda yazdım, görüntüsel olarak 10 numara bir coiloverı kendim üretirim, araç da yere sıfır olur, ama o sistemin gerçek coilver la uzaktan yakından alakası olmaz...
Bende son kez yaziyim madem.. billstein kendi sitesinde de yazmis, bende kendim sokulmus halde icinin acilmis seklini gorme sansim oldu ikisini de, bahsedilen gibi rezevuar vs farki yok. Tek fark boy farki. Buyrun...
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0769/8153/files/b6b8ineup_grande.jpg?v=1549067912
What's the difference between Bilstein B6 and Bilstein B8? - Bilstein-Shocks.co.uk (https://www.bilstein-shocks.co.uk/blogs/news/whats-the-difference-between-bilstein-b6-and-bilstein-b8)
ghibli06
02-06-2020, 22:12
B6-B8 arasında rezervuar farkı yok ki zaten? bilstein B serisini strok kısaltarak kullanabiliyorsun ama neden bilstein a takıldın? dünyada bu teknolojiyi kullanan zaten 1 elin parmağını geçmez, ordan örnek verice benim verdiğim palio amortisörü ile yapılan coilover örneğini çürütmüş mü oluyorsun? bilstein örneği doğru değil çünkü teknolojisi farklı parası da zaten ona göre diyorum hala aynı yerdeyiz...
overblack
02-06-2020, 22:13
peki son kez tekrar yazayım, normal stock yayların frekansı ortalama 5-6 cm ken spor yayların frekansı bunun yarısı kadardır, amortisörün pistonunu kısalttığınızda stock amortisör o 2-3 cm lik salınımla (çünkü yay daha ötesine izin vermeyecek) düzgün çalışmaz çünkü yapısı ortalama 4-7 cm arasında çalışmaktır, pistonu keserek sadece şekilsel iş yapılıyor, o nedenle bana keselim diyenden uzak dururum evet... örneği verilen bilstein bu kısa strokla düzgün çalışmayı, sabit tek rezervuardan vazgeçerek sağladı... ilk mesajımda yazdım, görüntüsel olarak 10 numara bir coiloverı kendim üretirim, araç da yere sıfır olur, ama o sistemin gerçek coilver la uzaktan yakından alakası olmaz...
Yahu neden anlatıyorsun ki? bilstein zaten sadece marka'dan dolayı sattığı amortisörlere deli paralar istiyor. yoksa bildiğin monroe veya maher'den hiç bir farkı yok.yarış arabalarına filan malı bedava veriyor zaten sadece o yüzden tercih ediyorlar. yoksa kes mili tablayı alçalt geçir kısa yayı şakır şakır çalışsın amortisörler.
İşte bunların hepsi; gerek fizik,gerek metalurji,gerekse diğer bilim dallarının sanayideki ustalarımızın bilgisine erişemediği için oluyor.
B6-B8 arasında rezervuar farkı yok ki zaten? bilstein B serisini strok kısaltarak kullanabiliyorsun ama neden bilstein a takıldın? dünyada bu teknolojiyi kullanan zaten 1 elin parmağını geçmez, ordan örnek verice benim verdiğim palio amortisörü ile yapılan coilover örneğini çürütmüş mü oluyorsun? bilstein örneği doğru değil çünkü teknolojisi farklı parası da zaten ona göre diyorum hala aynı yerdeyiz...
Neden billstein a takildim?
Cunku temel prensip butun amortisorlerde ayni oldugu gibi bunda da ayni ve billstein firmasi da bunu tam anlamiyla aciklayip bu sekilde soylemis. Hani muhendis olmamin disinda bilgim de olmadigi icin, en azindan billstein firmasinin guvenirliligini tartismayiz diye orneklendiriyorum..
Yahu neden anlatıyorsun ki? bilstein zaten sadece marka'dan dolayı sattığı amortisörlere deli paralar istiyor. yoksa bildiğin monroe veya maher'den hiç bir farkı yok.yarış arabalarına filan malı bedava veriyor zaten sadece o yüzden tercih ediyorlar. yoksa kes mili tablayı alçalt geçir kısa yayı şakır şakır çalışsın amortisörler.
İşte bunların hepsi; gerek fizik,gerek metalurji,gerekse diğer bilim dallarının sanayideki ustalarımızın bilgisine erişemediği için oluyor.
Sayin komancero garaj.. sizi anliyorum.. saygilar
ghibli06
02-06-2020, 22:20
Neden billstein a takildim?
Cunku temel prensip butun amortisorlerde ayni oldugu gibi bunda da ayni ve billstein firmasi da bunu tam anlamiyla aciklayip bu sekilde soylemis. Hani muhendis olmamin disinda bilgim de olmadigi icin, en azindan billstein firmasinin guvenirliligini tartismayiz diye orneklendiriyorum..
bir mühendis olarak ben de diyorum ki, bana TR de bilstein la coil yapan bir tane sözde üretici göster yazdıklarımın hepsini geri alayım, konunun başlığına bak tartıştığımız amortisöre bak...
bir mühendis olarak ben de diyorum ki, bana TR de bilstein la coil yapan bir tane sözde üretici göster yazdıklarımın hepsini geri alayım, konunun başlığına bak tartıştığımız amortisöre bak...
Ben su ana kadar turkiyede coil yapin ve amortisoru kesin diye birsey yazdiysam bende butun sozlerimi geri aliyim :) soylemek istedigimi aslinda anladiginizi dusunuyorum. Konuyu turkiyede yapilmis bir coil vs ye getirmeyelim (ki konu basligi o olabilir ama benim alinti yaptigim kismi tek basina dusunebiliriz) genel olarak araci alcalttiktan sonra amortisoru kisaltmanin iyi bisey olmadigini soylemissiniz ve bende buna cevap verdim. Konu bu kadar...
abi custom süspansiyon her zaman ofsayt. adı geçti ortalık çıtırdan karıştı :d
Yapmayın, yaptırmayın. Gerekırse kuş gibi binin. Yapmayın abi :D
gerci " kur yüksek ***** , öyroo bazında geldiği için bizi aşar " diyor çoğu ama sürekli bişeyler alıp takıyolar (: garıp ısler ne denir ki
Bu arada ekliyim.. coilover vs yapmiyorum.. uretimini de yapmiyorum.. boyle yapilmis cakma coillerin montajini da yapmiyorum.. D2 racing, k-sport ve bilstein turkiye bayisiyim.. sagda solda yapilan coillerin arabaya yapilabilecek en kotu sey oldugunu da savunurum herzaman..
ghibli06
02-06-2020, 22:37
Ben su ana kadar turkiyede coil yapin ve amortisoru kesin diye birsey yazdiysam bende butun sozlerimi geri aliyim :) soylemek istedigimi aslinda anladiginizi dusunuyorum. Konuyu turkiyede yapilmis bir coil vs ye getirmeyelim (ki konu basligi o olabilir ama benim alinti yaptigim kismi tek basina dusunebiliriz) genel olarak araci alcalttiktan sonra amortisoru kisaltmanin iyi bisey olmadigini soylemissiniz ve bende buna cevap verdim. Konu bu kadar...
sen de benim dediğimi anlıyorsun, stock bir aracın amortisöründe kesmeyle verim alamazsın, sadece görüntüsel olarak yerine uydurmuş olursun...
overblack
02-06-2020, 22:41
Sayin komancero garaj.. sizi anliyorum.. saygilar
Bak ne kadar güzel noktaya değinmişsin. Üzerine alınacak kişiler için yazmıştım o imzayı.
Ben de sana sorsam ki; aynı markanın aynı model 90-150 hp aralığındaki araçlarında kullandığı tüm yayların fiziksel ölçülerinin aynı fakat parça numaralarının neden farklı olduğunu?
Ya da şunu sorsam hidrolik amortisörlerde kullanılan yağın ortam ısısına göre neden değiştirildiğini?
Ya da paralel çalışan iki parçadan birinin üzerindeki 2mm'lik bir farkın yüksek ivmelerde diğer parçanın üzerindeki etkisini?
ne sorayım mesela ben sana?
sen de benim dediğimi anlıyorsun, stock bir aracın amortisöründe kesmeyle verim alamazsın, sadece görüntüsel olarak yerine uydurmuş olursun...
Tabiki anliyorum.. zaten diger yazdiklarinizi alinti yapmama sebebin soylenebilecek herhangi birsey olmamasi.. tamamen dogru ve net soylendigi icin denilebilcek hicbirsey yok. Sadece duzeltmek istedigim kismi alintilayip yazdim o yuzden. Orjinal amortisorle kullanilan eibach sportline yerine, tabiki eibach sportline + bilstein b8 olmasi gerektiginin farkindayim. Ama kullanici gelmis ben KESINLIKLE AMORTISOR ALMIYCAM! demis.. amortisorun en azindan eldeki imkanlarla daha iyi calisabilmesi icin sportline araci ne kadar alcaltiyorsa o kadar kisaltilmasinin daha iyi olacagini soyluyorum o kadar
Bak ne kadar güzel noktaya değinmişsin. Üzerine alınacak kişiler için yazmıştım o imzayı.
Ben de sana sorsam ki; aynı markanın aynı model 90-150 hp aralığındaki araçlarında kullandığı tüm yayların fiziksel ölçülerinin aynı fakat parça numaralarının neden farklı olduğunu?
Ya da şunu sorsam hidrolik amortisörlerde kullanılan yağın ortam ısısına göre neden değiştirildiğini?
Ya da paralel çalışan iki parçadan birinin üzerindeki 2mm'lik bir farkın yüksek ivmelerde diğer parçanın üzerindeki etkisini?
ne sorayım mesela ben sana?dolar kurunu sorun isterseniz.. tcmb.gov.tr den bakip hemen cevaplayabilirim sizin icin. Zira sizinle bu konuda bisey konusabilecegimi sanmiyorum.
ghibli06
02-06-2020, 22:48
Tabiki anliyorum.. zaten diger yazdiklarinizi alinti yapmama sebebin soylenebilecek herhangi birsey olmamasi.. tamamen dogru ve net soylendigi icin denilebilcek hicbirsey yok. Sadece duzeltmek istedigim kismi alintilayip yazdim o yuzden. Orjinal amortisorle kullanilan eibach sportline yerine, tabiki eibach sportline + bilstein b8 olmasi gerektiginin farkindayim. Ama kullanici gelmis ben KESINLIKLE AMORTISOR ALMIYCAM! demis.. amortisorun en azindan eldeki imkanlarla daha iyi calisabilmesi icin sportline araci ne kadar alcaltiyorsa o kadar kisaltilmasinin daha iyi olacagini soyluyorum o kadar
mecbur kaldığımızda doğru olduğuna inanmadığımız şeyler yapsak da en azından burada teknik olarak doğruları yazmamız gerektiğini düşünüyorum...
mecbur kaldığımızda doğru olduğuna inanmadığımız şeyler yapsak da en azından burada teknik olarak doğruları yazmamız gerektiğini düşünüyorum...
Bende ilk mesajimda, teknik olarak yanlis olan kismini aciklamanizi bekledim zaten.. teknik olarak ayni islemi yapan dunyanin onde gelen firmalarini ornek vermemin teknik konusunda hata olmadiginin orneklendirilmesiydi.
ghibli06
02-06-2020, 22:54
Yalniz yay taktiktan sonra bahsettiginiz strokta azaliyor. Ayriyetten bu bahsettigimiz olayi billstein b6 ve b8 modellerinde tam da soyledigim gibi yapiyor. Spor yayla yayla sert amortisor kullanmak isterseniz b6 nin kisaltilmis versiyonu olan b8 modelini kullanmanizi soyluyor. Orjinal yaylarla da b6 kullanin diyor. Billstein da yanlis biliyor demekki
bu şekilde yazmak için altını baya doldurmak gerekiyor işte en az 2 sayfa...
Altini bir fotografla baya doldurdum aslinda.. bir de link verdim :)
ghibli06
02-06-2020, 23:00
Altini bir fotografla baya doldurdum aslinda.. bir de link verdim :)
bahsettiğim o değil, forum ortamında bunu yazarsan, anlamı 'sen çok bildiğini sanıyorsun ama hiçbir şey bilmiyorsun' demektir...
Herneyse umarim anlatmak istedigimi dogru anlatabilmisimdir. Foruma yazmayali baya olmus :)
bahsettiğim o değil, forum ortamında bunu yazarsan, anlamı 'sen çok bildiğini sanıyorsun ama hiçbir şey bilmiyorsun' demektir...
Estagfurullah kimseye hicbirsey bilmiyosun demek haddime degil.. el elden ustun akil akildan ustundur. Forum ortaminoldugu icin bende ilerde okuyan birisi olursa diye kendimce dogruyu yazdim
ghibli06
02-06-2020, 23:08
Estagfurullah kimseye hicbirsey bilmiyosun demek haddime degil.. el elden ustun akil akildan ustundur. Forum ortaminoldugu icin bende ilerde okuyan birisi olursa diye kendimce dogruyu yazdim
peki Erhan hocam, ben de bir dahakine 'şahin 300 yapar mı?' diye sora birine 'yok yapmaz saçmalamayın' dersen 'e46 m3 yapıyor, hepsinin 4 tekeri 1 direksiyonu var' yazarım, ödeşmiş oluruz...
peki Erhan hocam, ben de bir dahakine 'şahin 300 yapar mı?' diye sora birine 'yok yapmaz saçmalamayın' dersen 'e46 m3 yapıyor, hepsinin 4 tekeri 1 direksiyonu var' yazarım, ödeşmiş oluruz...
Onu soyle degistrelim, sahin 300 yaparmindiye soran birine, arabayla 300 yapilir diyene cevap bile vermiyorum diyim siz oyle yazin odeselim ;)
ghibli06
02-06-2020, 23:12
Onu soyle degistrelim, sahin 300 yaparmindiye soran birine, arabayla 300 yapilir diyene cevap bile vermiyorum diyim siz oyle yazin odeselim ;)
evet özellikle şahinle geneli kavramak burda bile zor olabiliyor, yerli coille bilstein gibi...
ahmetakbayir
03-06-2020, 18:36
2 ay kullandım herkes iyi diyor deneyelim bakalım dedim ama beğenmedim Eibach Sportline a devam
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.