PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji kablolarının kOhm değerleri ne olmalı?



ardicli2000
02-06-2020, 14:37
Beyler selamlar,

Klasik LPG li araçta tekleme sorunuyla karşı karşıyayım. Sırasıyla buji, buji kablosu ve bobinde sorun olabileceğini söyledi 3 usta.

Bujileri yaklaşık 25.000 km önce iridyum NGK bujilerle değiştirdim. 150.000 km ömrü olduğu yazıyor. Sanırsam bujiler sağlamdır diye düşünüyorum.

Buji kablosuyla işe başlamak istiyorum. Kabloların bozuk olduğunu anlamanın net bir yolu var mı? İnternette kOhm değeri ölçerek sağlam olup olmadıklarını test edebilirsiniz demişler. Accord için 25 kOhm değer biçilmiş.Bu değer 3 aşağı 5 yukarı tüm araçlara uygulanabilir mi?

Bobinde sıkıntı varsa bunu nasıl anlayabilirim?

Aracım mondeo 2009 1,6 t,-vct.

Şimdiden telekkürler.

ghibli06
02-06-2020, 15:24
benzinde de var mı sıkıntı?

ardicli2000
02-06-2020, 15:41
benzinde de var mı sıkıntı?

Benzinde bir sıkıntı yok abi.

Bir de şöyle bir sorun var. Aynısı olduğunu belirttiler. 3-4 kere başıma geldi.
4. viteste gidiyorum diyelim. Biri çıkacak diye ayağımı gazdan çektim ve az frenledim. Devir düştü haliyle. Baktım adam çıkmıyor. Gaza yükleniyorum. Ve sanki adete biri arkadan çekercesine, ya da freni köklercesine YARIM SANİYE için yavaşlıyor sonra bir PAT sesiyle normal oalrak yoluma devam ediyorum. Her zaman olmuyor çok nadir oluyor. Bu işlemleri bilerek boş yolda yapsam da olmuyor. Replicate edemedim yani.

Bunun da ateşleme sorunu olduğunu belirttiler. Emin değilim ama.

ghibli06
02-06-2020, 16:03
Benzinde bir sıkıntı yok abi.

Bir de şöyle bir sorun var. Aynısı olduğunu belirttiler. 3-4 kere başıma geldi.
4. viteste gidiyorum diyelim. Biri çıkacak diye ayağımı gazdan çektim ve az frenledim. Devir düştü haliyle. Baktım adam çıkmıyor. Gaza yükleniyorum. Ve sanki adete biri arkadan çekercesine, ya da freni köklercesine YARIM SANİYE için yavaşlıyor sonra bir PAT sesiyle normal oalrak yoluma devam ediyorum. Her zaman olmuyor çok nadir oluyor. Bu işlemleri bilerek boş yolda yapsam da olmuyor. Replicate edemedim yani.

Bunun da ateşleme sorunu olduğunu belirttiler. Emin değilim ama.

bence LPG beyni ya da emülatör, aynısı geldi başıma... benzinde sıkıntı yoksa eğer ateşleme ihtimali çok çok zayıf...

alihan_27
02-06-2020, 19:32
Benzer sorunla focus tivct de 1 sene uğraştım. Bobin, buji, lpg enjektörü, regülatör, map sensör birkaç ıvır zıvır daha değiştim kaç defa ayar yaptırdım fayda etmedi.
Fordclub.com da nickini şimdi hatırlamadığım biri yardımcı olmuştu bana. Dedikleri: Lpg devir bilgisini ateşlemeden değil krank okuyucudan al. Enjeksiyon sırası 1-3-2-4 se, 1-3-4-2 yap. Lpgyi obd li olanla değiştir. Bunları zor bela ustama yaptırdım sorunlarım çözüldü.

kasırqa
02-06-2020, 19:51
Benzinde bir sıkıntı yok abi.

Bir de şöyle bir sorun var. Aynısı olduğunu belirttiler. 3-4 kere başıma geldi.
4. viteste gidiyorum diyelim. Biri çıkacak diye ayağımı gazdan çektim ve az frenledim. Devir düştü haliyle. Baktım adam çıkmıyor. Gaza yükleniyorum. Ve sanki adete biri arkadan çekercesine, ya da freni köklercesine YARIM SANİYE için yavaşlıyor sonra bir PAT sesiyle normal oalrak yoluma devam ediyorum. Her zaman olmuyor çok nadir oluyor. Bu işlemleri bilerek boş yolda yapsam da olmuyor. Replicate edemedim yani.

Bunun da ateşleme sorunu olduğunu belirttiler. Emin değilim ama.

hocam bu sorunun aynısını bobin değiştirerek çözdüm. Ustam bana bobin takalım düzelmezse eskisini geri takarız demişti o şekilde deneyebilirsiniz.

ardicli2000
02-06-2020, 22:06
hocam bu sorunun aynısını bobin değiştirerek çözdüm. Ustam bana bobin takalım düzelmezse eskisini geri takarız demişti o şekilde deneyebilirsiniz.

Eyvallah çok teşekkürler. Bir deneyeceğim. Yarin multimetre ile Ohm değerlerine bakacağım. Sikinti varsa değerlerden belli olur zaten.

overblack
02-06-2020, 22:16
honda servis manuel'in de 25kohm'u geçerse sıkıntı diyor. muhtemelen ford'un manuel'İni bulursanız orda da yazar

ardicli2000
03-06-2020, 15:32
Bugün kablolari soktüm. Eve getirip multimetre yle kontrol edeyim dedim.
Olması gereken değer aralıklarını bilmesem de kendi içinde tutarlı mi değil mi diye bakabilrim diye düşündüm.

1. kablo en kısa olanıydı. 2,07 Kohm ölçtü. Hondaya göre oldukça düşük.
2. kabloya geçtim. ölçülen değer 3,7 kohm çıktı. Artışa şaşırmıştım açıkçası. Kaba hesapla 3. kablonun 5,5 kohm civarı çııkması gerekiyordu.
Neyse diyerek 3. kabloya geçtim. Değeri ölçtüğüm de 3,6 kOhm ile karşılaşınca bir dk dedim ve durdum.
Geri gelerek 2. kabloyu bir kez daha ölçtüm ve cidden değeri 3. kablodan büyük çıkıyordu.
Probe ları oynatıyor olabirilim düşüncesiyle tekrar ve tekrar ölçtüm.
2. kabloyu oynattığımda ise değerler oynuyor ve 16 kOhm ları dahi görüyordum.
4. kabloyu ölçtüğümde ise 5 üzeri bir değer aldım. Oynattığımda 6-8 kOhm ları gördüm.
1. ve 3. kabloda ne kadar oynatsam da virgülden den sonra 2. basamak anca oynuyordu.

Velhasılı kelam arabanın başka yerinde sorun var yok bilemem ama 2. kablo cortlamış. 4. kablo cortlamaya yakın. Bize kablo yolları göründü.

Aracın üzerindekiler FoMoCo kablolar. Satan yok gibi varsa da sahte olabilir çünkü otosan getirtmiyor.
Bosch mu otosan mı yoksa hangi marka buji kablosu almalıyım?

ghibli06
03-06-2020, 15:54
Bugün kablolari soktüm. Eve getirip multimetre yle kontrol edeyim dedim.
Olması gereken değer aralıklarını bilmesem de kendi içinde tutarlı mi değil mi diye bakabilrim diye düşündüm.

1. kablo en kısa olanıydı. 2,07 Kohm ölçtü. Hondaya göre oldukça düşük.
2. kabloya geçtim. ölçülen değer 3,7 kohm çıktı. Artışa şaşırmıştım açıkçası. Kaba hesapla 3. kablonun 5,5 kohm civarı çııkması gerekiyordu.
Neyse diyerek 3. kabloya geçtim. Değeri ölçtüğüm de 3,6 kOhm ile karşılaşınca bir dk dedim ve durdum.
Geri gelerek 2. kabloyu bir kez daha ölçtüm ve cidden değeri 3. kablodan büyük çıkıyordu.
Probe ları oynatıyor olabirilim düşüncesiyle tekrar ve tekrar ölçtüm.
2. kabloyu oynattığımda ise değerler oynuyor ve 16 kOhm ları dahi görüyordum.
4. kabloyu ölçtüğümde ise 5 üzeri bir değer aldım. Oynattığımda 6-8 kOhm ları gördüm.
1. ve 3. kabloda ne kadar oynatsam da virgülden den sonra 2. basamak anca oynuyordu.

Velhasılı kelam arabanın başka yerinde sorun var yok bilemem ama 2. kablo cortlamış. 4. kablo cortlamaya yakın. Bize kablo yolları göründü.

Aracın üzerindekiler FoMoCo kablolar. Satan yok gibi varsa da sahte olabilir çünkü otosan getirtmiyor.
Bosch mu otosan mı yoksa hangi marka buji kablosu almalıyım?

tabii ki de Motorcraft...

Ford Buji Kablosu Takımı Focus Fiesta Fusion Mondeo Motorcraft - n11.com (https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/ford-buji-kablosu-takimi-focus-fiesta-fusion-mondeo-motorcraft-P390824547?gclid=Cj0KCQjwlN32BRCCARIsADZ-J4uMUw0BHJaL-gBIvArFpUnUN6jGy6pD9fG5VuG70cwoEnjPU0aHa1waAmdYEAL w_wcB&gclsrc=aw.ds)

ardicli2000
05-06-2020, 20:30
tabii ki de Motorcraft...

Ford Buji Kablosu Takımı Focus Fiesta Fusion Mondeo Motorcraft - n11.com (https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/ford-buji-kablosu-takimi-focus-fiesta-fusion-mondeo-motorcraft-P390824547?gclid=Cj0KCQjwlN32BRCCARIsADZ-J4uMUw0BHJaL-gBIvArFpUnUN6jGy6pD9fG5VuG70cwoEnjPU0aHa1waAmdYEAL w_wcB&gclsrc=aw.ds)

Senin gazinla baya bir arayiştan sonra FoMoCo orjinal kablo buldum abi. Hem de en ucuzu oydu :)
166,25 TL ye işi bitirdim ve bugün geldiler. Takmadan once bir olceyim dedim. Çok istikrarli değereler ve benimkilerden çok farkli.
Sirasiyla: 2,9 - 3,6 - 5,7 - 5,9. Bunlar normalde aralikli olmasi gerekiyor ama onlarin bilgisi ben de yok maalesef.

3. ve 4. kablolarin yakin olmasinin sebebi uzunluklari neredeyse ayni. Başta şaşrmştm ama bobin konumlari nedeniyle mantikli geldi sonradan.

ghibli06
05-06-2020, 20:49
FoMoCo da iyidir, motorcraft ise USA de Fordların hemen hemen bütün yedek parçasnı sağlayan çok çok kaliteli bir markadır...