Orijinalini görmek için tıklayınız : '12 GTR Devir sonuna doğru Patırdama sorunu
Merhaba,
Aracım 2012 model 30 bin de Skyline GT-R, Daha ağır bakım dahi geçirmemiş sanırım,
Lastik, Eksoz yaparak pistte kullanmaya başladım. Bulundugum bölgede 98 okdan var en fazla. +2 oktan artıran atıyorum fakat ne derece dogru bilmiyorum, Araç benzin kapagında 100 oktan gerekli yazıyor.
Araç özellikle 3. vitesden sonra devir sonlarına dogru yani 6500-7000 devir aralıgında Patırdatamaya, Backframe yani arkadan ateş atmaya fln başlıyor, Bayag rahatsız edici. İlk aldıgımdada ara ara oluyordu. Sonra akü değiştim. Akü kuvvetlenince düzeldi. Aracın aküsü cok kücük, 4-5 gün kullanmasam hemen marj basmıyor acaba ateşleme mi zayıf?
Araç ekranında herahngi bi hata yada error vermiyor. Bilgisayara taktım birşey yok. Sıfır buji takımı aldım. Şimdi değişeceğim. değer mi? Arkadaşlarım benzin kalitesinden diyor 3-4 güne tekrar pist var, Tecrübesi olan varsa neyden kaynaklı olabilir?
enesakkurt
17-06-2020, 14:50
Merhaba,
Aracım 2012 model 30 bin de Skyline GT-R, Daha ağır bakım dahi geçirmemiş sanırım,
Lastik, Eksoz yaparak pistte kullanmaya başladım. Bulundugum bölgede 98 okdan var en fazla. +2 oktan artıran atıyorum fakat ne derece dogru bilmiyorum, Araç benzin kapagında 100 oktan gerekli yazıyor.
Araç özellikle 3. vitesden sonra devir sonlarına dogru yani 6500-7000 devir aralıgında Patırdatamaya, Backframe yani arkadan ateş atmaya fln başlıyor, Bayag rahatsız edici. İlk aldıgımdada ara ara oluyordu. Sonra akü değiştim. Akü kuvvetlenince düzeldi. Aracın aküsü cok kücük, 4-5 gün kullanmasam hemen marj basmıyor acaba ateşleme mi zayıf?
Araç ekranında herahngi bi hata yada error vermiyor. Bilgisayara taktım birşey yok. Sıfır buji takımı aldım. Şimdi değişeceğim. değer mi? Arkadaşlarım benzin kalitesinden diyor 3-4 güne tekrar pist var, Tecrübesi olan varsa neyden kaynaklı olabilir?
benzinden olması muhtemel. araç vuruntu yapıyor muhtemelen yakıt oktanı yetersiz kalıyor. VP Racing veya Torco ile oktanı arttırmayı deneyebilirsiniz. GTR ile tecrübeli arkadaşlar daha net yorum yapacaktır ben tahmini olarak söylüyorum. Ayrıca buji değiştireceğiniz zaman beraberinde bobinlerini de kontrol ettirin. Son olarak belki WMI kit probleminizi çözebilir
by_hayali
17-06-2020, 16:31
herhangi bir yazılım mevcutmu? basınç standartmı? yüksek ihtimal ateşleme sisteminden kaynaklı bir durum bujierin kontrolü sonrası problem netleşecektir.
benzinden olması muhtemel. araç vuruntu yapıyor muhtemelen yakıt oktanı yetersiz kalıyor. VP Racing veya Torco ile oktanı arttırmayı deneyebilirsiniz. GTR ile tecrübeli arkadaşlar daha net yorum yapacaktır ben tahmini olarak söylüyorum. Ayrıca buji değiştireceğiniz zaman beraberinde bobinlerini de kontrol ettirin. Son olarak belki WMI kit probleminizi çözebilir
Evet çözüldü gibi. Wp Racing fuel koydum 1 litre. 8 oktan arttıranlardan. ayrıca Bujiler değişince sorun kalktı. Tam pistte hazzını alacaktım ki 2 tur sonra başka birşey nüksetti.
herhangi bir yazılım mevcutmu? basınç standartmı? yüksek ihtimal ateşleme sisteminden kaynaklı bir durum bujierin kontrolü sonrası problem netleşecektir.
Yazılım yok. Mümkünde gözükmüyor. bulundugum bölgede GTR beynine girebilecek kapasitede insan yok gibi. Kat iptalindeki arızayı dahi kalıcı silemedik. Telefondan siliyom sürekli OBD wifi connect ile.
https://i.imgyukle.com/2020/06/19/Ca3hTY.jpg
Yeni bi sorunum var. Ateşleme çözüldü.
Aracın patırdama sorununu cozdum piste girdim 2 tur attım asfaltta sıcaktı, herşey mükemmel gidiyordu. Michlen sport 4s lastikler harbiden saglam cıktı.
pistteyken Tracking control'ü R moduna alıyorum yani OFF yapmıyorum.
Böylece bazen boost ile dönerken kaçtıgında ara ara devreye giriyor.
Virajalara cok sert girdim. İyide dönüyordu fakat durduk yere bu fotoğrafdaki sahne oldu. yani direksiyon rot ayarı kaçtı. Hayatımda ilk defa böyle birşey gördüm normal midir? Durduk yere gazlarken direksiyon sola kaydı. Sol tutunca düz gidiyor. Böyle gazlamayı deneyincede Araç sürekli Tracking control açmaya kalkıyor. Şimdi bıraktım ustaya. Muhtemelen rot ayarı agır kaçtı.
Tekrarı olmamas için ne yapacagız? Bana tracking control sebep oldu gibime geliyor. Virajlara çok sert girdim dip boost ile, o sırada araba kaçarken bi yandan fren ve gaz keserken bende full boost girdigim için, o ara direksiyon setine ağır anlık yük binmeleri olmuş olabilir sizce?
Bundan sonra Tracking control OFF gazlamam saglıklı mıdır? Alışmaya mı baglı?
Instagram'dan Batıkan Altıntaş'ı bul. GTR yazılımı yapıyorlar. Onunla iletişime geçersen yardımcı olur.
O da Amerika'da.
Login • Instagram (https://www.instagram.com/accounts/login/?next=/batikan_altintas/)
TonyMontana
19-06-2020, 22:58
Instagram'dan Batıkan Altıntaş'ı bul. GTR yazılımı yapıyorlar. Onunla iletişime geçersen yardımcı olur.
O da Amerika'da.
Login • Instagram (https://www.instagram.com/accounts/login/?next=/batikan_altintas/)
İyide baltık state neresi Amerika neresi...
Lastiklerinden dolayi bu durum.. lastiklerini degistirince duzelir.. cok taramissin pistte
Lastikler daha çok yeni. Michlean 4s, 1 haftalık daha.
Ben mi bi hata yaptım. Tracking control ON modda pistte girmek hata mıydı?
Yoksa böyle bi arızanın acıklanabilir yanı var mı? Durduk yere direksiyon ayarı döndü. bu halde gazlarken de 100 km den sonra devamlı tracking control kayma işareti yanıyor.
Böylece dünyaca ünlü bi pist arabası, neredeyse sıfır ayarında, böyle bişey mümkün mü?
Mehmetmert
21-06-2020, 09:19
Traction ile bence alakasi yok, bir terslik olmus ama ne bilmiyorum. Fakat ne yapilirsa yapilsin isterse tum sistem devrede olsun esp nasil boyle bir sey yalabilir ki?
Tekrar ediyorum.. piste girdiginizde lastikleri duzensiz asindirdiginiz icin olmus. Daha onceden benimde basima geldi. Lastiklerin 1 haftalik olmasi birsey ifade etmiyor. Artik piste girmis ve bitmis bir lastik onlar. Yeni bir takim lastik takin direksiyon kendiliginden duzelir...
enesakkurt
22-06-2020, 08:33
"state" görünce direkt USA geliyor akla ondan arkadaş Batı'yı önermiş olabilir :D Litvanya'da iyi araştırmak lazım yazılım işini..
Bu yaşadığınız yeni problem viraj dönerken kerb'lere sert girmenizden kaynaklı olabilir. O sırada siz gaza basıyorsunuzdur ama araç frenlemeye çalışıyordur ve alt zemin de bozuk olduğu için gelen yük rot ayarını bozmuş olabilir. Off yapmanız sorunu kesin çözer diye bir şey yok. Tecrübeyle düzelecek şeyler. Lastiğin bittiğini düşünmüyorum ama dişler 4mm'den az ise çöp olmuştur. Zaten PS serisi yumuşacık bir hamura sahip olduğu için hemen eriyor, en fazla 1 pistlik daha ömrü vardır diye düşünüyorum
Ön lastiklerin biri düz biri yan duruyor. Yarın kaldırıp bakacaklar.
Lastik konusu cok üzücü oldu foto atacagım, anlamyorum pek. Hard kullanımda hızlı bitme ihtimali var ama takımı 1100 euro gerçekten tekrar almam zor.
Lastikler bitti mi bilmiyorum da değdi valla tren rayına saplanmış gibi dönüyordu :D
"state" görünce direkt USA geliyor akla ondan arkadaş Batı'yı önermiş olabilir :D Litvanya'da iyi araştırmak lazım yazılım işini..
Bu yaşadığınız yeni problem viraj dönerken kerb'lere sert girmenizden kaynaklı olabilir. O sırada siz gaza basıyorsunuzdur ama araç frenlemeye çalışıyordur ve alt zemin de bozuk olduğu için gelen yük rot ayarını bozmuş olabilir. Off yapmanız sorunu kesin çözer diye bir şey yok. Tecrübeyle düzelecek şeyler. Lastiğin bittiğini düşünmüyorum ama dişler 4mm'den az ise çöp olmuştur. Zaten PS serisi yumuşacık bir hamura sahip olduğu için hemen eriyor, en fazla 1 pistlik daha ömrü vardır diye düşünüyorum
Aynen hocam tam nokta atışı oldu. Ben arabayı dip gaz zorlarken, araba fren ve gaz kesiyordu, o ara rot'a aşırı yüklenme oldu. Ama normal mi? böyle bi arabaya yakışıyor mu? Ben üzüldüm acıkcası. Anlaşılan pistte keyif alalım derken cok zorlamaya gelmiyor. Her hafta bir yeri atıyor cunku. şimdide frenler gitmeye başladı. En iyisi gerek sıcaklık değerlerli, gerek virajlar pek zorlamamaya calısayım. Yazılım isine gelince, Avrupada pek taraftarı değiller. yani stok bırakmayı dogru buluyorlar. Cunku sorunlar beraberinde geliyor. Satarı zorlaşıyor. Amerikada millet 1000 1500 beygire koşuyor tabi onların ki ayrı kafa. Orda şahin gibi değiştiriyorlar. Yetiyor şimdilik. Zaten bu bölgede beynine girebilen yok..
enesakkurt
23-06-2020, 21:48
Aynen hocam tam nokta atışı oldu. Ben arabayı dip gaz zorlarken, araba fren ve gaz kesiyordu, o ara rot'a aşırı yüklenme oldu. Ama normal mi? böyle bi arabaya yakışıyor mu? Ben üzüldüm acıkcası. Anlaşılan pistte keyif alalım derken cok zorlamaya gelmiyor. Her hafta bir yeri atıyor cunku. şimdide frenler gitmeye başladı. En iyisi gerek sıcaklık değerlerli, gerek virajlar pek zorlamamaya calısayım. Yazılım isine gelince, Avrupada pek taraftarı değiller. yani stok bırakmayı dogru buluyorlar. Cunku sorunlar beraberinde geliyor. Satarı zorlaşıyor. Amerikada millet 1000 1500 beygire koşuyor tabi onların ki ayrı kafa. Orda şahin gibi değiştiriyorlar. Yetiyor şimdilik. Zaten bu bölgede beynine girebilen yok..
şimdi hocam öncelikle şunu bilin ki burada arabanın bir suçu yok. Çünkü sizin frenle işiniz viraja girmeden önce bitmeliydi. siz (tecrübesizlikten) hızınızı tam ayarlayamayıp giriyorsunuz ve viraj içinde savrulmalar başlayınca araç da bunu kesebilmek için fren uyguluyor. aşırı yük oluşumu da rot ayarını bozabiliyor özellikle o sırada kerb üstündeyseniz. olması gerekenden daha hızlı girmek yerine viraja daha sakin girmenizi tavsiye ederim. Mesela 110 ile girip savrulmaktansa 80 veya 90 ile girin. Hem savrulmazsınız hem de aracınızı korursunuz, baktınız bir sıkıntı yok bir sonraki tur +10 km hızla girin bunu araç savrulana kadar arttırın. Savrulmaya başlayınca aracın sınırını görmüş olursunuz. Ayrıca Apex nedir araştırın, pistin apex çizgilerini belirleyin, çok daha keyifli ve profesyonel bir pist deneyimi yaşayabilirsiniz :allaalla:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.