Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 TFSi S3 8P - Yağ Seçimi Hk.



yigitavsar
29-06-2020, 17:55
Motul sitesine girip yağ seçimini yaptım ve bana birden fazla yağ tavsiyesinde bulundu.
Hangisini almak daha mantıklı bilemediğim için bu konuda tecrübeli arkadaşların bilgilerinden yararlanmak istedim.
araç 123 bin km - stage2+ yazılım - ve gerekli parçları mevcut(dp,y.basınç benzin pompa,hava filtre,kırmızı bobin,soğuk buji vs.)

Şuan için en bana uygun olan 8100 X-MAx 0W-40 gibi gözüküyor açıklama kısmındanda böyle yazıyor;
''Son nesil yüksek performanslı turbo şarj ile veya atmosferik emiş sağlayan motorlu modeller için özel olarak tasarlanmıştır. Turbo Dizel direkt enjeksiyonlu motorlar veya benzin motorları için uygundur.''

Veya başka marka da öneri alabilirim. Bu tarz araçlarda yağda ucuza kaçmanın çok mantıklı olmadığını düşünüyorum o yüzden her türlü tavsiyenize açığım.

Aykut106
29-06-2020, 20:38
5-30 x clean plus

selcukkoylu
29-06-2020, 21:24
1.8 tsi da motul 0w20 eco lite kullanıyorum. diğer iki arabamdada aynı yağı kullanıyorum. aracın yağ yakmıyorsa 0w20 derim. yağ yakıyorsa castrol 10w60

ghibli06
29-06-2020, 21:41
1.8 tsi da motul 0w20 eco lite kullanıyorum. diğer iki arabamdada aynı yağı kullanıyorum. aracın yağ yakmıyorsa 0w20 derim. yağ yakıyorsa castrol 10w60

iki yağ arasında o kadar fark var ki, yağ yakıyor yakmıyorla karar verilmez...

selcukkoylu
29-06-2020, 22:09
bilmediğiniz motor hakkında gereksiz yorum yapmayın. forum çöplük oldu.
bu motorlar yağ yakarsa 1000 km de 1 litre yağ yakar
yakmazsa da 15000kmde 0.1 lt bile yakmaz. o kadar fark var.

Oznsrl
29-06-2020, 22:10
ortalık karışıcak yine :)

ghibli06
29-06-2020, 22:19
bilmediğiniz motor hakkında gereksiz yorum yapmayın. forum çöplük oldu.
bu motorlar yağ yakarsa 1000 km de 1 litre yağ yakar
yakmazsa da 15000kmde 0.1 lt bile yakmaz. o kadar fark var.

yoksa TFSI da F-35 de biz mi bilmiyoruz? forumu çöplüğe çeviren senin gibi cahil ama biliyormuş gibi yazanlar o konuda haklısın... önce yağların spec leri nasıl okunur onu bir incele de ona göre bilgi sahibi ol en azından...

Yekta
29-06-2020, 23:03
1.8 tsi da motul 0w20 eco lite kullanıyorum. diğer iki arabamdada aynı yağı kullanıyorum. aracın yağ yakmıyorsa 0w20 derim. yağ yakıyorsa castrol 10w60

post - imza uyumu ibretlik :)



Ben s3 te 5w40 motul 300v kullanıyordum, aşağı yukarı aynı setup ile. 5-30 da olabilir ama iklime ve kullanım şekline bağlı olarak 5-40 daha makul olur gibi.
Ama şimdi birçok farklı markanın güzel alternatif performans serileri de var, liqui kullananlar memnun ya da mobil olabilir.

Diyadin
30-06-2020, 08:37
Merhaba,

TFSI motorda yaz 5w40 kış 5w30 kullanıyorum.
Liqui Molly yada Motul tercih edebilirsiniz. 507 kodlu olması yeterli.
Kullanım tarzınıza bağlı değişim KM daha kısa tutabilirsiniz.

Günümüzde motorların bir çoğu yağ eksiltmektedir.
1000km / 500ml yağ eksiltmesi bütün dünyada normal karşılanmaktadır.

ghibli06
30-06-2020, 08:56
Merhaba,

TFSI motorda yaz 5w40 kış 5w30 kullanıyorum.
Liqui Molly yada Motul tercih edebilirsiniz. 507 kodlu olması yeterli.
Kullanım tarzınıza bağlı değişim KM daha kısa tutabilirsiniz.

Günümüzde motorların bir çoğu yağ eksiltmektedir.
1000km / 500ml yağ eksiltmesi bütün dünyada normal karşılanmaktadır.

yağ eksilmesi yağ yakmak demek değildir doğru yazmışsınız... bizim usta ağzıyla 'yağ yakmış' deyip geçiyoruz, oysa ki koyduğunuz yağ buharlaştığı için mi eksilmiş? yoksa yanma odasına mı kaçmış? keçelerden mi sızdırmış yoksa başka bir sızıntı mı var? bunların hangisi olduğuna hiç bakmadan kafadan 'kalın yağ koy, yağ yakmayı keser!!' mantığıyla hareket etmeyin...

Oznsrl
30-06-2020, 11:18
yağ eksilmesi yağ yakmak demek değildir doğru yazmışsınız... bizim usta ağzıyla 'yağ yakmış' deyip geçiyoruz, oysa ki koyduğunuz yağ buharlaştığı için mi eksilmiş? yoksa yanma odasına mı kaçmış? keçelerden mi sızdırmış yoksa başka bir sızıntı mı var? bunların hangisi olduğuna hiç bakmadan kafadan 'kalın yağ koy, yağ yakmayı keser!!' mantığıyla hareket etmeyin...

Abi benim cep votkası hacminde ki motoruma da Motul koyiyim diyorum çünkü servis Elf koyuyor ve Elf cidden berbat bir yağ eski arabaya da koymazdım yağı alıp giderdim bakımlara.
Dün biraz bakındım da abi bazı ilanlarda üretim tarihi yazıyor merak ettim. Eskiyen yağın kullanılmasa da özelliğimi gidiyor ondan mı belirtiyorlar lastikte tarihe bakmaya alıştık yağ da garip geldi :)

ghibli06
30-06-2020, 11:31
Abi benim cep votkası hacminde ki motoruma da Motul koyiyim diyorum çünkü servis Elf koyuyor ve Elf cidden berbat bir yağ eski arabaya da koymazdım yağı alıp giderdim bakımlara.
Dün biraz bakındım da abi bazı ilanlarda üretim tarihi yazıyor merak ettim. Eskiyen yağın kullanılmasa da özelliğimi gidiyor ondan mı belirtiyorlar lastikte tarihe bakmaya alıştık yağ da garip geldi :)

Motul TR de yokken ya da yeni girdiğinde hep bir ön yargı vardı, çünkü kimse sertifikaları ve de teknik özellikleri okumayı bilmiyordu ya da işlerine gelmiyordu... mesela GULF tutunamadı ülkemizde son derece kaliteli olmasına rağmen... diyeceğim o ki, motulun bütün yağları specleri fazlasıyla karşılıyor gönül rahatlığıyla koyabilirsiniz...

gelelim 2. soruya, her yağın bir raf ömrü var, şimdi genel bir tablo koyayım:

https://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200005_storage_life_tab3.gif

ancak bu depolama serin ve nemsiz bir ortam olmak zorunda, yoksa ne mi oluyor, bakın bu da 30 derecede depolama ömrü...

https://media.noria.com/sites/archive_images/Backup_200005_storage_life_tab5.gif

sıcakta en fazla 1 yıl raf ömrü var, depolamayı şartnameye göre yaptığını bilmediğiniz satıcıdan beklemiş yağ almayın...

Oznsrl
30-06-2020, 11:47
Anladım abi baya fark ediyormuş. Motulun sitesinde görünen bir bayisi bana çok yakın ondan alırım muhtemelen.
Eskiden mobil 1 esp alırdım elf le arasında neredeyse 2 katı fiyat farkı olurdu bir bakiyim dedim motulle aynı para şuan. Kaliteyi mi fiyatları mı arttırdılar acaba :)

Aykut106
30-06-2020, 14:13
bilmediğiniz motor hakkında gereksiz yorum yapmayın. forum çöplük oldu.
bu motorlar yağ yakarsa 1000 km de 1 litre yağ yakar
yakmazsa da 15000kmde 0.1 lt bile yakmaz. o kadar fark var.

dayı sen ne bildiginle ne bilmedigini cok karıstıryosun.bobın konusundada yalan yanlıs yazdın:D

Yarbay
30-06-2020, 14:56
lt başına 100hp üreten 30 yaşında 89 model subaru legacy 2.0lt 200hp 10000kmde 1lt yağ yakınca 90larda çöp denilirdi.

30+ sene sonra dönüp pötü potlu 1.4tsi 122hp 1000kmde 0.5lt yağ yakınca yani subaru'nun %500 fazlasını yakınca normal karşılıyoruz.. :)

selcukkoylu
30-06-2020, 17:57
lt başına 100hp üreten 30 yaşında 89 model subaru legacy 2.0lt 200hp 10000kmde 1lt yağ yakınca 90larda çöp denilirdi.

30+ sene sonra dönüp pötü potlu 1.4tsi 122hp 1000kmde 0.5lt yağ yakınca yani subaru'nun %500 fazlasını yakınca normal karşılıyoruz.. :)
1.8 ve 2.0 tsi lar 2010 ve 2011 üretimlerinde EA888 GEN2 OLARAK geçer hatalı piston ve sekman kullanılması nedeniyle 1000kmde 1 lt yağ eksiltiyor(yakıyor) kaçırma değil direk yakıyor.10w60 kullanılmalı ince yağ kullanılırsa 500km lik bi şehirler arası yolculukta karterdeki bütün yağı yakma ihtimalide var.fabrika çıkışı problemli yani.
diğer model yıllarında EA888 GEN1 VE EA888 GEN3 lerde hiç eksiltme yok denilebilir. 0w20 de dahil istenilen yağ kullanılabilir.
1.4tsi ların hiçbirinde yağ eksiltme problemi yoktur.

1-kaynak:https://engineswork.com/engines/volkswagen-engine/1-8-tsi-ea888-engine.html (https://engineswork.com/engines/volkswagen-engine/1-8-tsi-ea888-engine.html)

2-kaynak:https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=119#:~:text=The%20VW%202.0%20 TSI%20%2F%20TFSI,of%20the%20previous%20EA113%20fam ily (https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=119#:~:text=The%20VW%202.0%20 TSI%20%2F%20TFSI,of%20the%20previous%20EA113%20fam ily.).

selcukkoylu
30-06-2020, 18:20
dayı sen ne bildiginle ne bilmedigini cok karıstıryosun.bobın konusundada yalan yanlıs yazdın:D
bobin konusunda çok haklısın. yalan yanlış iftira attık sahte dır diye milletin günahını aldık.

ghibli06
30-06-2020, 18:33
yağ basınç saatine de en gereksiz şey demiştin... burada çok deneyimliler bile bu kadar kesin şeyler yazmıyor... segmanı değişmesi lazımsa değişir kalın yağ kullanarak sorunu çözemezsin, biraz daha öteler pistonlarla beraber komple motor yaptırmanın önünü açarsın... eskiden öten diffe muz kabuğu koyar o haliyle satarlardı, ona benzedi... 10w60 motor yağı yağ yakmasın amacıyla üretilen bir yağ değil...

selcukkoylu
30-06-2020, 19:02
sen nekadar çok gereksiz yazıyorsun. yağ basınç saati konusu altında konuşulur o konu. mesaj sayısı kastırmaya çalışıyosun galiba. her konuda 3~5 tane gereksiz saçma sapan mesajın bulunuyor . forumun tapusunu falan mi alacağını zannediyorsun. insanlar bi şeyler öğrenmeye çalışıyor burada . bildiğini yaz bilmediğin de sallama.

ghibli06
30-06-2020, 19:15
sen nekadar çok gereksiz yazıyorsun. yağ basınç saati konusu altında konuşulur o konu. mesaj sayısı kastırmaya çalışıyosun galiba. her konuda 3~5 tane gereksiz saçma sapan mesajın bulunuyor . forumun tapusunu falan mi alacağını zannediyorsun. insanlar bi şeyler öğrenmeye çalışıyor burada . bildiğini yaz bilmediğin de sallama.

bunu şanzıman uzatıp F16 olduğunu zanneden adam yazıyor :) evet post kasıyorum kasam doluyor, ticarete çeviriyorum...

Burak Mehmet
30-06-2020, 19:47
sen nekadar çok gereksiz yazıyorsun. yağ basınç saati konusu altında konuşulur o konu. mesaj sayısı kastırmaya çalışıyosun galiba. her konuda 3~5 tane gereksiz saçma sapan mesajın bulunuyor . forumun tapusunu falan mi alacağını zannediyorsun. insanlar bi şeyler öğrenmeye çalışıyor burada . bildiğini yaz bilmediğin de sallama.
Saçma...
Akranım biz babalarımızın arabasını kaçırıyorduk o adam swap yaptığında.
Ama imza süper... tebrik ederim.

erh
01-07-2020, 15:46
Yag yakan 1.4 tsi yok mu???

yigitavsar
01-07-2020, 16:06
post - imza uyumu ibretlik :)



Ben s3 te 5w40 motul 300v kullanıyordum, aşağı yukarı aynı setup ile. 5-30 da olabilir ama iklime ve kullanım şekline bağlı olarak 5-40 daha makul olur gibi.
Ama şimdi birçok farklı markanın güzel alternatif performans serileri de var, liqui kullananlar memnun ya da mobil olabilir.

İklim Manisa-İzmir gibi düşünebilir o zaman setuplarda yakın ise 5w40 motul 300v ye yöneliyorum bende. Sahte yağ muhabbetleri varmıdır Motul'de yoksa internette turuncu siteden herhangi bir satıcıdan alsam olur mu?

Daha yeni konuya bakabildim değerli yorum ve bilgileriniz için teşekkür ederim.

Not:Araçta herhangi bir yağ yakma veya eksiltme söz konusu değildir. Konuyu açarken belirtmeyi unuttum kusura bakmayın.

wolkanku
01-07-2020, 16:10
Yag yakan 1.4 tsi yok mu???

haha ben de arkadaşın mesajını okuduğumda buna şaşırdım.

arkadaş biliyor ama çok biliyor, zaten hep ne oluyorsa bu çok bilmekten oluyor :)))
ghibli06 abi biz seni, vizyonunu biliyoruz, çok da şey yapma yani :)

207_TR
07-07-2020, 22:00
Çok fazla tecrübem olmamakla beraber hem otomotiv sektöründe olmam hemde ufak tefek araç değiştirmem sonucundaki bilgime dayanarak yazıyorum :)

Yağ Yakma ile yağ eksiltmeyi çok karıştıran var önceki postlarda yazıldığı gibi.

Yüksek sıkıştırma oranlarına sahip küçük hacimli araçların büyük bir çoğunluğu erken yağ azaltıyor. Marka-Model ayırt etmeksizin bunu söyleyebilirim.

0km sattığımız Mercedes araçlarda da bu durum yaşanırdı, Audi de özellikle eski kasa a6-a4 vb 2.0 benzinli araçlarda yağ erken azalırdı.

Vag grubundaki 1.4 tsi lar da durum aynı.

Kullandığım mini de de aynı durum vardı.

Yağ yakan aracın egzoz dumanıi egzoz konusu farklı olur.

Yağ eksilmesi ise kullanım süresi, kullanım tarzı ve iklim durumuna göre değişiklik gösterebilir.

serkansozen
07-07-2020, 22:10
Bülent başkan Allah sabır versin.

ardicli2000
09-07-2020, 13:23
sen nekadar çok gereksiz yazıyorsun. yağ basınç saati konusu altında konuşulur o konu. mesaj sayısı kastırmaya çalışıyosun galiba. her konuda 3~5 tane gereksiz saçma sapan mesajın bulunuyor . forumun tapusunu falan mi alacağını zannediyorsun. insanlar bi şeyler öğrenmeye çalışıyor burada . bildiğini yaz bilmediğin de sallama.

Kendin için çok güzel bir öğüt vermişsin. Kulak vermeden geçme....

RafetAraç
03-08-2020, 10:45
sen nekadar çok gereksiz yazıyorsun. yağ basınç saati konusu altında konuşulur o konu. mesaj sayısı kastırmaya çalışıyosun galiba. her konuda 3~5 tane gereksiz saçma sapan mesajın bulunuyor . forumun tapusunu falan mi alacağını zannediyorsun. insanlar bi şeyler öğrenmeye çalışıyor burada . bildiğini yaz bilmediğin de sallama.

hastamısın sen ??

F4R
03-08-2020, 13:51
5 senedir 2.0 TFSI biniyorum, forgedlemeden önce stok motor ile 15k km stage2+ bindim. 5/40 Motul - 5/50 Motul - 5/40 Liqui Moly kullandım. Benim tavsiyem stok motor için 5/40 Liqui moly olacaktır. Şuan 10/60 Castrol edge kullanıyorum.

sansar34
11-08-2020, 20:12
vag gurubu araçların bünyesinde üretilen bazı seri motorlar (piston, piston segmanlar, ve buna benzer montaj hattındaki montaj sorunları)'dan dolayı bir dönem audi yetkili servisinde çalıştığım zamanlarda yağ eksiltme ve buna bağlı olarak yatak sarma vuruntu hatta segman kırma gibi problemler ile karsılasıldığını gözlemledim hatta genelleme yapacak olursak a5, a4, a3 araçlarda genellıkle 1.8tfsi motorlarında çıkıyordu tabikide 1.4tfsi 2.0tfsi larda falanda çıkıyordu ama en cok çalıştığım dönemde gözlemlediğim sorunlardan birtanesiydi.

Bu sonuç olarak audi nin ve diğer vag gurubundaki bu motorlara sahip olan araçların hepsinde bu sorun vardır 10w60 gibi yüksek viskoziteye sahip yağlar kullanarak yağ eksiltme sorununun tamamen önüne gecersiniz anlamına gelmiyor. Servisler bunu genelde garanti kapsaminda gerekli parçlarin değişimini ve tamirini yapma yoluna gidiyor eğer (düzenli olarak yetkili bayi) tarafından bakımları yapılmışşa garanti kapsamına sokmaya çalışıyorlar.

Teknik, mekanik bir problme varsa bunu yağ gibi dış unsurlarla çözmek başınıza gelecek sorunları gecıktirmektan baska birsey değil bile bile lades gibi birsey oluyor.
Bazı motorlarda (genelde eski ) tasarımı ve üretimi yapılmış motorlarda o günün teknolojisinde üretilen motorlarda yağ üreticileri o motora göre yağ üretiyorlardı. simdiki yağlar yeni teknoloji ile üretilen motorlar uygun şekilde üretiliyor.

Örnek : Kendım 90 model 520 M20b20 motora sahip bir aracım vardı fabrika yagı 20w50 yada 20w40 mineralli yağ kullanılması tavsıye ediliyordu bende yağlar o yıllardan bu yıllara daha kaliteli olmuştur diye düşünüp 10w40 x marka bir yag koydum ve araba 1000km nerdeyse 500cc yağ eksiltmişti nerdeyse gösterge cubugünü altına inmişti. araştırmalarımın sonucunda segmanlar ve galama için gerekli olan viskozite ve gerekli yapıyı fabrika verilindeki yağın karşıladığını gördüm. (10w60 yağda kullandım ve onuda eksiltti) Tavsiye edilen 20W40 mineralli yağ aldım kullandım ve nerdeyse 1000km cubukta gözle görülür bir eksiltme olmadı. Bu tamamen tasarım aşamasında piston segmanlarının ve pistoların gerekli tasarım unsurları gözetilerek belirleniyor.

(Herşey okulda öğrenilmiyor bazen hayat tecubeside bazı seyleri öğrenmenize neden oluyor) burası bilgi paylaşım paltformu bende kimsenin kimseyi küçük düşürmeye veyada aşşağılama hakkının olduğunu düşünmüyorum.. saygılar

ghibli06
12-08-2020, 09:14
vag gurubu araçların bünyesinde üretilen bazı seri motorlar (piston, piston segmanlar, ve buna benzer montaj hattındaki montaj sorunları)'dan dolayı bir dönem audi yetkili servisinde çalıştığım zamanlarda yağ eksiltme ve buna bağlı olarak yatak sarma vuruntu hatta segman kırma gibi problemler ile karsılasıldığını gözlemledim hatta genelleme yapacak olursak a5, a4, a3 araçlarda genellıkle 1.8tfsi motorlarında çıkıyordu tabikide 1.4tfsi 2.0tfsi larda falanda çıkıyordu ama en cok çalıştığım dönemde gözlemlediğim sorunlardan birtanesiydi.

Bu sonuç olarak audi nin ve diğer vag gurubundaki bu motorlara sahip olan araçların hepsinde bu sorun vardır 10w60 gibi yüksek viskoziteye sahip yağlar kullanarak yağ eksiltme sorununun tamamen önüne gecersiniz anlamına gelmiyor. Servisler bunu genelde garanti kapsaminda gerekli parçlarin değişimini ve tamirini yapma yoluna gidiyor eğer (düzenli olarak yetkili bayi) tarafından bakımları yapılmışşa garanti kapsamına sokmaya çalışıyorlar.

Teknik, mekanik bir problme varsa bunu yağ gibi dış unsurlarla çözmek başınıza gelecek sorunları gecıktirmektan baska birsey değil bile bile lades gibi birsey oluyor.
Bazı motorlarda (genelde eski ) tasarımı ve üretimi yapılmış motorlarda o günün teknolojisinde üretilen motorlarda yağ üreticileri o motora göre yağ üretiyorlardı. simdiki yağlar yeni teknoloji ile üretilen motorlar uygun şekilde üretiliyor.

Örnek : Kendım 90 model 520 M20b20 motora sahip bir aracım vardı fabrika yagı 20w50 yada 20w40 mineralli yağ kullanılması tavsıye ediliyordu bende yağlar o yıllardan bu yıllara daha kaliteli olmuştur diye düşünüp 10w40 x marka bir yag koydum ve araba 1000km nerdeyse 500cc yağ eksiltmişti nerdeyse gösterge cubugünü altına inmişti. araştırmalarımın sonucunda segmanlar ve galama için gerekli olan viskozite ve gerekli yapıyı fabrika verilindeki yağın karşıladığını gördüm. (10w60 yağda kullandım ve onuda eksiltti) Tavsiye edilen 20W40 mineralli yağ aldım kullandım ve nerdeyse 1000km cubukta gözle görülür bir eksiltme olmadı. Bu tamamen tasarım aşamasında piston segmanlarının ve pistoların gerekli tasarım unsurları gözetilerek belirleniyor.

(Herşey okulda öğrenilmiyor bazen hayat tecubeside bazı seyleri öğrenmenize neden oluyor) burası bilgi paylaşım paltformu bende kimsenin kimseyi küçük düşürmeye veyada aşşağılama hakkının olduğunu düşünmüyorum.. saygılar

şimdi BMW den anlamayan biri konuya gelip de '20w50 ne yaaaa kamyon mu bu araba cahil cahil yazma' derse de aynı tonda bir cevap vermeni umuyorum...