Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw N13 şanzıman soğutucu (ısı eşanjörü) patlaması hk.
Merhaba. F30 F20 kasalarda epey baş ağrıtan hatta mide bulandıran bir durum var ama bunun çözümünü veya neyin sebep olduğunu borusan dahil bilen yönlendiren yok nette bir kaynak dahi yok. Bu sebeple bir beyin fırtınası olsun şu konuya bir açıklık gelsin diye böyle bir konu açma gereği duydum. Şanzıman soğutucu patlıyor ve şanzıman yağına suyu basıyor araç. Ve bunu araç içindeki hiç bir sensör farkedemiyor ta ki şanzıman mefta olana kadar. Kimi yağ değiştirip kurtarıyor kimi komple revizyona gidiyor yine randıman alamıyor. Çok şükür benim başıma gelmedi ama kimin başına gelse çaresiz bir daha ne zaman patlıyacak diye bekliyor. Sıfırdan beri sakin kullananlar daha 2015 model 30-40 bin km de araçlarda bile mevzu yaygın. Soğutucuyu orjinal ile değişip 10 bin dolmadan patlatanlar var. Masumane önlemler 20 bin km de değiştirip dururum diyenler var :D Bu durum gerçekten trajikomik zf8 gibi sağlam şanzımanı böyle basit bir çözümlenememiş hata mahvediyor.
Örnek bir araç
https://youtu.be/i5TAGnsY2Ug
Sizlere sorum bmw bu parçayı güncelledi mi? Hangi yıllarda hangi güncellemeleri yaptı parçalarında?
Bana pek güncelleme yapılmış veya sorun tamamen çözülmüş gibi görünmüyor 2015-2016 md n13 araçlarda halen görülebiliyor.
Benim aklıma gelen ihtimal ise uygun antifriz kullanılmaması. Bildiğiniz üzere tüm yeni araçlarda organik antifriz (rengi genelde kırmızı bmw nin orjinal antifrizi de organik ama renk yeşil veya mavi) kullanılıyor. Hangi aracı görsem içinde kırmızı organik var. Fakat bu bir kıstas değil servis bakımlı araçların patlıyor genelde neredeyse bakımı dışarıda yapılanlar daha nadir. Antifriz neden mi ihtimal şöyle açıklayayım; organik (kırmızı) antifriz içerisinde fosfat ve silikat gibi metal kaplama koruyucu içermiyor. İnorganik olan eski tip (mavi yeşil) de ise bu tarz koruyucular olduğu için daha güvenli antifrizler. Fakat aracın soğutma sistemi bu tip eski antifrize ne kadar uygun? Eşanjör içindeki patlamanın sebebini contaları olduğu söyleniyor ama kısa km lerde patladığı için bunun sanayi efsanesi olduğunu düşünüyorum gözümle görmedim. Ayrıca oring vs gibi bir parçanın böyle şeylere sebep olsa bmw bırakın oringi komple eşanjör kütüğünü revize ederdi bence halen çözülemeyen bişey var yada sadece ülkemizde durum böyle.
Yine soğutma sıvısı üzerine realoem sitesinden edindiğim ama neticeye vardıramadığım bir detay daha var. Sistemde araca uyumlu 3 çeşit antifriz olması hatta birisinde S8LZA paketi yani iskandinav ülkeleri paketine özel ayrı bir ürün daha olması. Kodu 83192218347 ama internette ürün ile ilgili hiç bir bilgi yok.
https://hizliresim.com/e7v9Gb
F8EF1BD2-756A-43DC-87F5-6F41C2504FC6 - Hızlı Resim (https://hizliresim.com/e7v9Gb)
Bu videodaki arkadaş doğrusunu yapıyor gibi ama koyduğu antifriz yine organik castrol radicool nf
https://youtu.be/iPO810Sp_Hc
Candan mühendislik firmasının antifriz üzerine videosu
https://youtu.be/f7b1QigceEA
Gelin şu işi bir açıklığa kavuşturalım çözülsün bu konu da buradan herkese örnek olsun
ardicli2000
04-07-2020, 19:25
BMW Driver's Guide - Apps on Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwgroup.driversguide.row)
BMW Driver’s Guide on the App Store (https://apps.apple.com/tr/app/bmw-drivers-guide/id714042749?mt=8&ign-mpt=uo%3D4)
bunu tele indir. ViN gir. kataloga bak baalim bmw ne onermiş
Yakın bir arkadaşım bu sorunlardan ötürü 30 bine yakın masraf etti . Bu araçlarda en büyük sıkıntı ilk versiyonlarında olan kronik su eksiltme sorunu ne kadar lci versiyonlarda bu sorunlar oldukça azalsada olabiliyor . Su eksilttiğinde yanlış antifriz veya su konduğunda sıkıntılar başlıyor . Yanlış sıvı konduğunda klima peteği devirdaim yağ soğutucu vb zamanla bozuluyor . Bunlar maalesef tek tek gidiyor . Bir f30-f20 alınırken ilk bakılması gereken antifrizdir eğer uygun antifriz yoksa yada su varsa arabadan koşarak uzaklaşın . Bir f30 lci kullanıcısı olarak şükürler olsun şimdiye kadar sorun yaşamadım . Bunda en büyük etken aracımın yetkili servis bakımlı olması ve makyajlı kasa olması . Belli aralıklarla genleşme kabını açar suyun rengine içinde tortu olup olmamasına bakarım . Arkadaşlarımın arabasında ilk önce belli viteslerde vurma vardı . Araba su uyarısı verince genleşme kabını bi açtık bildiğiniz öbek öbek tortu oluşmuş . 3-4 kez durulama yapıldı ama çok geçti . Devir daim klima peteği şanzıman üstüne motor kapağı gitmişti bile . F30 ların büyük sorunu bilinçsiz eski sahipleri ve elinde eski parça olan parçacılar .
BMW Driver's Guide - Apps on Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwgroup.driversguide.row)
BMW Driver’s Guide on the App Store (https://apps.apple.com/tr/app/bmw-drivers-guide/id714042749?mt=8&ign-mpt=uo%3D4)
bunu tele indir. ViN gir. kataloga bak baalim bmw ne onermiş
Bu uygulamayı kullanıyorum araç VIN i kayıtlı. Bmw kullandığı yağdan tutun antifrizine kadar içerik belirtmiyor sıkıntı da burda başlıyor. Dediğiniz gibi yaptım yine kontrol ettim aldığım mesaj şu “ uygun antifriz ile ilgili bilgileri yetkili serviste bulabilirsiniz” ne parça revizyon güncellemesi ne başka sarf malzeme hepsini gizli tutuyorlar. Servislerde tutarsız sarf malzeme ikmali bir yıl casrtol koyuyorlar bir yıl bmw diğer yıl shell. Başına gelen araçlarIn geneli servis bakımlı malesef
Yakın bir arkadaşım bu sorunlardan ötürü 30 bine yakın masraf etti . Bu araçlarda en büyük sıkıntı ilk versiyonlarında olan kronik su eksiltme sorunu ne kadar lci versiyonlarda bu sorunlar oldukça azalsada olabiliyor . Su eksilttiğinde yanlış antifriz veya su konduğunda sıkıntılar başlıyor . Yanlış sıvı konduğunda klima peteği devirdaim yağ soğutucu vb zamanla bozuluyor . Bunlar maalesef tek tek gidiyor . Bir f30-f20 alınırken ilk bakılması gereken antifrizdir eğer uygun antifriz yoksa yada su varsa arabadan koşarak uzaklaşın . Bir f30 lci kullanıcısı olarak şükürler olsun şimdiye kadar sorun yaşamadım . Bunda en büyük etken aracımın yetkili servis bakımlı olması ve makyajlı kasa olması . Belli aralıklarla genleşme kabını açar suyun rengine içinde tortu olup olmamasına bakarım . Arkadaşlarımın arabasında ilk önce belli viteslerde vurma vardı . Araba su uyarısı verince genleşme kabını bi açtık bildiğiniz öbek öbek tortu oluşmuş . 3-4 kez durulama yapıldı ama çok geçti . Devir daim klima peteği şanzıman üstüne motor kapağı gitmişti bile . F30 ların büyük sorunu bilinçsiz eski sahipleri ve elinde eski parça olan parçacılar .
98 bin km de 2013 f30 msport kullanıcısıyım herhangi bir sorun yaşamadım hatta dr.ecu stage 1 yazılım var 2 bin km dir. Aracı alır almaz içindeki soğutma sıvısının hepsini boşaltıp komple würth organik antifriz ile yeniledim uygun karışım oranında. Bahsettiğim gibi benlik bir durum yok çok şükür ama bizim yada bir tanıdığımızın dili yanana kadar beklemek çözüm değil diye konu açtım. Az önce de bahsettiğim gibi servis bakımı ve lci ile alakalı gibi durmuyor durum. Hiç beklenmedik araçlardan kötü haberler alabiliyoruz. Hangi yıllarda hangi parçaları güncellediler bu konuda bilgi sahibi birisi buraya yazıp bizi aydınlatabilirse çok güzel olur. Birisi tane tane parçaları yazmıştı özgür güneş diye bir 1.16i sahibi epey bir tecrübeye sahipti kendisi ama yazısında güncel parçalar hakkında bilgi belirtilmemişti. Daha fazla bilgiye sahip konuya hakim birileri çıkar diye ümit ediyorum. Neden patladığı veya patlamayan güncel parça konusunda bilgi bu sıkıntı yaşaması muhtemel biz kullanıcılara ilaç olur.
ghibli06
04-07-2020, 23:50
bir f30 kullanıcısı olarak soruyorum, şu listeyi hangimiz uyguluyoruz da bu sorunlara sürpriz diyoruz?
https://i.hizliresim.com/G16DN7.jpg (https://hizliresim.com/G16DN7)
50bin km de şanzıman yağını değiştirsek sorunu yakalarız ama araba gelmiş 150 bin km ye, 1 kere bile açılmamışsa BMW ne yapsın?
bir f30 kullanıcısı olarak soruyorum, şu listeyi hangimiz uyguluyoruz da bu sorunlara sürpriz diyoruz?
https://i.hizliresim.com/G16DN7.jpg (https://hizliresim.com/G16DN7)
50bin km de şanzıman yağını değiştirsek sorunu yakalarız ama araba gelmiş 150 bin km ye, 1 kere bile açılmamışsa BMW ne yapsın?
Abi tamamen doğru söylüyorsun önleyici bakım ile alakalı çoğu şey ama güzel detaylar buldum telden araştırmaktan gözlerim kanadı :D şuan bulunduğum ilde aracım merkezde ben ilçedeyim dönünce pc den güzel fotolar yükleyip kendi aracımda ve arkadaşımın aracında kıyaslama yapacağım ( valeo eşanjör ve lci deki konumu). Bu arada kalıcı bir foto upload sitesi önerebilirmisiniz önceki konumda fotolar 3 ay dayanmamış.
Abi tamamen doğru söylüyorsun önleyici bakım ile alakalı çoğu şey ama güzel detaylar buldum telden araştırmaktan gözlerim kanadı :D şuan bulunduğum ilde aracım merkezde ben ilçedeyim dönünce pc den güzel fotolar yükleyip kendi aracımda ve arkadaşımın aracında kıyaslama yapacağım ( valeo eşanjör ve lci deki konumu). Bu arada kalıcı bir foto upload sitesi önerebilirmisiniz önceki konumda fotolar 3 ay dayanmamış.
ImgBB — Upload Image — Free Image Hosting (https://imgbb.com/)
resimi yüklerken "otomatik silme" işaretlersen hiç silinmez. ayrıca yükledikten sonra "BBcode(Tam görünüm baglantısı) seçersen altında çıkan kodu buraya yapıştırıp direkt görünmesini sağlayabilirsin.
Uzun süre sonunda tekrar selamlar. Araştımalarım sonucunu sizlerle paylaşmak istedim.
Yağ soğutucu kasaya gelen güncelleme ile değişkenlik göstermiyormuş malesef, aynı eşanşör aynı marka (valeo). Geçmiş zaman araştımalarımda revizyonu da aynı olduğunu farkettim (belki de yanlış bilgi olabilir cep telden kör olmuştum araştırırken sizlerden bilgi güncellemesine açığım). Bu eşanjör patlamasının asıl sebebinin 2 özel servisten fikir alarak şöyle bir kanıya vardım. Yukarıdaki 1.16i videosundan da görebileceğiniz gibi uzun süre değişmeyen yağ ve filtre sonucu karterin altı yağ içinde dolmuş. Sebebi yağ değil filtresi tıkanıyor, karterde terleme başlıyor, basıncı soğutucuya yönlendiriyor. Servisten verdikleri fikir bu yöndeydi (Elazığ Koçtürk Otomotiv Borusan ve Ankara Gençler Bmw). Hatta ısrar etmeme rağmen gerek olmadığını söylediler. Elazığda bu durumun 1.16i de daha çok rastlandığı, Ankarada ise 320i ed lerde rastlandığından bahsettiler. Marka modelde rastlanma işi çok mantıklı gelmese de mutabık kalınan nokta aklıma çok mantıklı geldi. 2 serviste bu soğutucu patlaması sebebinin sadece filtre tıkanması ihmal edilen yağ bakım ve filtre sonucu olduğu bilgisini aldım. Bu bilgiler ardından 105k km deki aracımın yağını değiştirttim Gençlerde muhtemelen ilk defa değişmiş olabilir terleme başlangıcı mevcutttu. Soğutucu değişmedim bazı oem parçaları sonradan değiştirince sorun çıkarabiliyorlar. Bir tabir var ne de olsa "çalışıyorsa elleme :)" izlenimlerimi "umarım olumlu izlenimler olur" sizlerle yine zaman zaman paylaşacağım.
Arkadaşın 16 lci 320i ed 40.Yıl
IMG-0464 — ImgBB (https://ibb.co/gvwxXyW)
45k km de terleme dahi yapmamış
Benim 13 316i msport
IMG-3207 — ImgBB (https://ibb.co/3Mh46NT)
IMG-3210 — ImgBB (https://ibb.co/VHgCKSr)
105k km de epey terleme olmuş
diablopolis
13-04-2021, 16:00
alternatif bir fikir olarak; aynı model değil fakat aracımdaki orijinal şanzıman yağ soğutucusunu iptal edip, radyatör tipi soğutuculardan ön tampondandan hava alacak şekilde tampon demirine montajladık.
garanti harici araçlarda uygulanabilir.
https://i.imgur.com/EEsaOl9.jpg
alternatif bir fikir olarak; aynı model değil fakat aracımdaki orijinal şanzıman yağ soğutucusunu iptal edip, radyatör tipi soğutuculardan ön tampondandan hava alacak şekilde tampon demirine montajladık.
garanti harici araçlarda uygulanabilir.
https://i.imgur.com/EEsaOl9.jpg
Evet böyle bişey hem motor hemde şanzıman için düşünüyorum fakat yağ basıncı yetersiz gelecek bir arıza meydana gelecek diye endişeler taşıyorum. Bu motorda (n13) öncülük eden malesef pek yok psa grubu çıt kırıldım. Keşke sizdeki gibi safkan almana sahip olsaydım o halde daha cesaretli olurdum. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
diablopolis
13-04-2021, 17:21
şanzıman yağ soğutucu için adaptör, basınç regülatörü vs kullanmadık ancak motor için elzem olacaktır. diğer yandan su ile soğutan soğutucularda yağa su karışma riski de çok ürkütücü bir durum.
tabi dediğiniz gibi tecrübe etmiş birileri olsa işiniz kolaylaşırdı, bunun sıkıntısını ben de çok yaşadım. hala da yaşıyorum..
çok teşekkürler, ben de size kazasız belasız gazlamalar dilerim.
130bin km ilk sahibiyim dizel f30 sahibiyim daha şanzıman yağı değiştirmedim bi sorun yaşamadım
bu konudan sonra benimde başıma benzer bir sorun geldi.
yaklasık 2 sene evvel termostat plastıgınden kronik sızıntı başladı. değişim yaparken antifrizi mor organik kullandım.
genlesme kabında sorun olmadığı için onu o gün şartlarında değiştirmemiştim.
yaklasık 1-1bucuk sene sonra genlesme kabı ufaktan çatlayıp ayda 1 lıtre gıbı su eksıltmeye basladı
ha bugun ha yarın derken 4-5 ay gectı. arabayı sabah çalıştırmamla su eksık uyarısı aldım. herzamanki gibi su ekledim.
su eklerken suyun içinde yer yer çamurlaşma gördüm.
ardından hemen servise.
servısten gelen ılk bılgı . sanzuman sogutucunun kronık oldugu yonundeydı.
sokuldukten sonra yag sogutucu oldugunu anladık.
biraz şanslı günümde olduğumdan yağ suya tam karışmadan durumu toparladık.
oringler sogutucu yag bakımı filtreler derken bir tık güzel bir bakım yapmıs olduk.
tabı bu arada sanzuman sogutucu ıcın acaba degışsem mi . ya patlarsa durduk yere diye dusunmeye başladım.
zf yi aradım.ucretsız check upları varmış.
hemen randevu oluşturup gittim.
yolda denedik. makineye bağladık. yagdan numune alarak santrıfujla kontrol ettık.
anormal herhangi bir durum olmadığının teyidini aldık.
zf nin önerisi 80-120 bin arası filtre ve yağı değiştirin.
aracım 92binde.
yine bir araştırmaya girdim.
değişsem mi değişmesem mi?
zf deki arkadaşın söyledikleri.
bunun sanzumanı farklıymıs.diğerlerinde vites bu şekilde değil
sanırım aracı bir önceki kasa ila karıştırıdı.
buraya gelen araçların sanzumanları cok sarsıntılı çalışıyor gibi cumleler yeterinde karşımdakinin konuya hakim olmadığını dusundurdu.
tecrubelerıne guvendığım ve nokta atısı arıza tespit yapan servisi aradığımda.
zf bakım öneriyor ama yeni yağ ve yeni filtrede sanzumanın adaptasyon sorunu olabileceğini.
bmw ninde yağı aslında değiştirmeyin dediğini söyledi.
ardından yıllardır otomotiv servis sektorunde olan arkadasıma sordugumda oda değiştirmede sorun yok ama şanzuman yeni yağ ile adaptasyon sorunu yaşaması muhtemel diyince
acıkcası sanzuman bakım işini erteledim.
amacım aslında sanzuman sogutucuyu değiştirmek ve o sırada yağ bakımıda yapmaktı.
yine kendi öngörüm zfden aldığım dişli kullanım detaylarına göre şanzuman henüz yıpranmamış durumda.
cok buyuk bır aksılık olmadığı takdirde yağ değişiminde bir sorun yaşamam ama şimdilik erteledim.
daha doğrusu bmwlerin her sene sebepsiz yere masraf cıkarmasını irrite edici buluyorum.bu sebeple acılıyetı olmayan parçaya para vermek içimden gelmiyor.
bu arada bmw mavi yesil antifriz kullanıyormuş.kırmızı mor sarı vs kullanmayın dıyolar.yag sogutucumun patlamasının en buyuk sebebi olarak ben mor antifriz oldıuğunu dusunuyorum.
bu konudan sonra benimde başıma benzer bir sorun geldi.
yaklasık 2 sene evvel termostat plastıgınden kronik sızıntı başladı. değişim yaparken antifrizi mor organik kullandım.
genlesme kabında sorun olmadığı için onu o gün şartlarında değiştirmemiştim.
yaklasık 1-1bucuk sene sonra genlesme kabı ufaktan çatlayıp ayda 1 lıtre gıbı su eksıltmeye basladı
ha bugun ha yarın derken 4-5 ay gectı. arabayı sabah çalıştırmamla su eksık uyarısı aldım. herzamanki gibi su ekledim.
su eklerken suyun içinde yer yer çamurlaşma gördüm.
ardından hemen servise.
servısten gelen ılk bılgı . sanzuman sogutucunun kronık oldugu yonundeydı.
sokuldukten sonra yag sogutucu oldugunu anladık.
biraz şanslı günümde olduğumdan yağ suya tam karışmadan durumu toparladık.
oringler sogutucu yag bakımı filtreler derken bir tık güzel bir bakım yapmıs olduk.
tabı bu arada sanzuman sogutucu ıcın acaba degışsem mi . ya patlarsa durduk yere diye dusunmeye başladım.
zf yi aradım.ucretsız check upları varmış.
hemen randevu oluşturup gittim.
yolda denedik. makineye bağladık. yagdan numune alarak santrıfujla kontrol ettık.
anormal herhangi bir durum olmadığının teyidini aldık.
zf nin önerisi 80-120 bin arası filtre ve yağı değiştirin.
aracım 92binde.
yine bir araştırmaya girdim.
değişsem mi değişmesem mi?
zf deki arkadaşın söyledikleri.
bunun sanzumanı farklıymıs.diğerlerinde vites bu şekilde değil
sanırım aracı bir önceki kasa ila karıştırıdı.
buraya gelen araçların sanzumanları cok sarsıntılı çalışıyor gibi cumleler yeterinde karşımdakinin konuya hakim olmadığını dusundurdu.
tecrubelerıne guvendığım ve nokta atısı arıza tespit yapan servisi aradığımda.
zf bakım öneriyor ama yeni yağ ve yeni filtrede sanzumanın adaptasyon sorunu olabileceğini.
bmw ninde yağı aslında değiştirmeyin dediğini söyledi.
ardından yıllardır otomotiv servis sektorunde olan arkadasıma sordugumda oda değiştirmede sorun yok ama şanzuman yeni yağ ile adaptasyon sorunu yaşaması muhtemel diyince
acıkcası sanzuman bakım işini erteledim.
amacım aslında sanzuman sogutucuyu değiştirmek ve o sırada yağ bakımıda yapmaktı.
yine kendi öngörüm zfden aldığım dişli kullanım detaylarına göre şanzuman henüz yıpranmamış durumda.
cok buyuk bır aksılık olmadığı takdirde yağ değişiminde bir sorun yaşamam ama şimdilik erteledim.
daha doğrusu bmwlerin her sene sebepsiz yere masraf cıkarmasını irrite edici buluyorum.bu sebeple acılıyetı olmayan parçaya para vermek içimden gelmiyor.
bu arada bmw mavi yesil antifriz kullanıyormuş.kırmızı mor sarı vs kullanmayın dıyolar.yag sogutucumun patlamasının en buyuk sebebi olarak ben mor antifriz oldıuğunu dusunuyorum.
İlk başta bende yanlış antifrizden patladığını düşünüyordum ama şöyle bir çelişki doğuyor ortaya; BMW antifriz veya Castrol Radicool NF antifriz (mavi yeşil) öneriliyor. Bu iki antifrizde organik antifriz (bmw den emin değilim). İnorganik olanlar yani eski tip antifrizler mavi veya yeşil renkte. Yani kaliteli bir kırmızı antifriz (organik) koyarsak üreticinin isteklerini karşılamış oluyoruz. Organik-inorganik ayrımı haricinde renklerin sadece kaçak tespiti için kullanıldığını düşünüyorum. Würth kırmızı organik kullanıyorum. Bmw nin antifrizinin içeriğini öğrenmek mümkün değil gibime geliyor internette hiç bir bilgi yok üstelik çeşit çeşitler. Çok gizli tutuluyor içerikleri, bunca gizeme ne gerek var ise anlamıyorum. Hatta firma içi entrikaların sonuçları olduğunu bile düşünüyorum :D Kaput altında castrol yağ önerip bmw kutularından şuan shell yağ satmaları. Castrol yağlarını, kapı menteşesi yağlamak için bile kullanmam kalitesinden hep şüpheliyim.
Birde ZF ve BMW çekişkisi var tabi ki. Aşağıdaki videoda ZF yetkililerinin fuardaki açıklamaları üreticilere isyan niteliğinde
https://youtu.be/D0f3AYoE3cI
Kıt yabancı dilimle anladığım kadarıyla videoda diyor ki "siz araba üreticisisiniz, şanzıman değil!"
Şanzıman yağ servis bakımı konusunda adaptasyon sorunu konusuna katılmıyorum pek. Sonuçta şanzıman revizyon yapanlar var yağdan çok daha fazlası değişiyor. Kararsızlığınız devam ediyorsa yağ değilde sadece filtre (karter üzerinde sabit aracınızdakinin aynısı lazım bazısı diyaframlıymış 316 320 farklı dediler) değiştirerek olası soğutucu patlamasının önüne geçin ve adaptasyon sorununuz olmaz eski yağı tekrar doldurarak.
Uzun lafın kısası; soğutucu patlamasına neyin sebep olduğunu daha tam anlamıyla bulmuş değiliz sadece ihtimaller tahminler servislerin tecrübelerini biliyoruz. Somut veriler elde edemiyoruz.
Beyin fırtınası yapmaya devam diyorum konu açık kalsın fikir tecrübeleri bu konu altında biriktirelim. İnternette bu konu hakkında hiç bir veri yok cidden servislerin verileri de somut değil.
videoyu izledim
dediğin gibi yağ değişmeli diyorlar.
hatta 7 litre yag ile değişimi tamamladılar.
zfnin kendi yeride dahil olmak üzere o yağ değişimini 15litre ile yapıyorlar.
yagı bosalt- yeni filtre ve yagı koy. calıstır. tekrar yagı bosalt. ve yeni yag koy seklınde.
işin özü türkiyede bu işler zor hacı :D
bu konudan sonra benimde başıma benzer bir sorun geldi.
yaklasık 2 sene evvel termostat plastıgınden kronik sızıntı başladı. değişim yaparken antifrizi mor organik kullandım.
genlesme kabında sorun olmadığı için onu o gün şartlarında değiştirmemiştim.
yaklasık 1-1bucuk sene sonra genlesme kabı ufaktan çatlayıp ayda 1 lıtre gıbı su eksıltmeye basladı
ha bugun ha yarın derken 4-5 ay gectı. arabayı sabah çalıştırmamla su eksık uyarısı aldım. herzamanki gibi su ekledim.
su eklerken suyun içinde yer yer çamurlaşma gördüm.
ardından hemen servise.
servısten gelen ılk bılgı . sanzuman sogutucunun kronık oldugu yonundeydı.
sokuldukten sonra yag sogutucu oldugunu anladık.
biraz şanslı günümde olduğumdan yağ suya tam karışmadan durumu toparladık.
oringler sogutucu yag bakımı filtreler derken bir tık güzel bir bakım yapmıs olduk.
tabı bu arada sanzuman sogutucu ıcın acaba degışsem mi . ya patlarsa durduk yere diye dusunmeye başladım.
zf yi aradım.ucretsız check upları varmış.
hemen randevu oluşturup gittim.
yolda denedik. makineye bağladık. yagdan numune alarak santrıfujla kontrol ettık.
anormal herhangi bir durum olmadığının teyidini aldık.
zf nin önerisi 80-120 bin arası filtre ve yağı değiştirin.
aracım 92binde.
yine bir araştırmaya girdim.
değişsem mi değişmesem mi?
zf deki arkadaşın söyledikleri.
bunun sanzumanı farklıymıs.diğerlerinde vites bu şekilde değil
sanırım aracı bir önceki kasa ila karıştırıdı.
buraya gelen araçların sanzumanları cok sarsıntılı çalışıyor gibi cumleler yeterinde karşımdakinin konuya hakim olmadığını dusundurdu.
tecrubelerıne guvendığım ve nokta atısı arıza tespit yapan servisi aradığımda.
zf bakım öneriyor ama yeni yağ ve yeni filtrede sanzumanın adaptasyon sorunu olabileceğini.
bmw ninde yağı aslında değiştirmeyin dediğini söyledi.
ardından yıllardır otomotiv servis sektorunde olan arkadasıma sordugumda oda değiştirmede sorun yok ama şanzuman yeni yağ ile adaptasyon sorunu yaşaması muhtemel diyince
acıkcası sanzuman bakım işini erteledim.
amacım aslında sanzuman sogutucuyu değiştirmek ve o sırada yağ bakımıda yapmaktı.
yine kendi öngörüm zfden aldığım dişli kullanım detaylarına göre şanzuman henüz yıpranmamış durumda.
cok buyuk bır aksılık olmadığı takdirde yağ değişiminde bir sorun yaşamam ama şimdilik erteledim.
daha doğrusu bmwlerin her sene sebepsiz yere masraf cıkarmasını irrite edici buluyorum.bu sebeple acılıyetı olmayan parçaya para vermek içimden gelmiyor.
bu arada bmw mavi yesil antifriz kullanıyormuş.kırmızı mor sarı vs kullanmayın dıyolar.yag sogutucumun patlamasının en buyuk sebebi olarak ben mor antifriz oldıuğunu dusunuyorum.
ben 90 km yi bekliyorum bu sogutucuiçin. bozulmasa da degistirecegim.
aracım 76 binde, 75 binde sanziman yagi ve filtresini degistirttim.
ayni sekilde 140 binde diger araciminkini de degistirttim, ikisi de bmw zf8 ,140 binde degistirilen suan yaklasik 170 kmde. ikisinde de sorun yok. adaptasyon ayri birsey, yag degistirmeden adaptasyonlari sifirlasan yine sorun yasarsin.
antifriz icin de bmw nin dedigi eger saf su kullaniyorsan 5 yilda bir, icme suyu kullaniyorsan 3 yilda bir antifriz degisimi.
castrol un bmw icin ozel olanini kullandim, sonrakinde normal yesil shell kullandim. saf su ile. onlarda da herhangi bir sorun yasamadim.
genlesme kabi sorun olabiliyormus belki denk gelmistir
yaklasik 50 bin km de diff yagi ve kecesini degistirdim. bazi araclarda terleme oluyor hem yagi yenilersin hem de terleme varsa keser
ghibli06
17-04-2021, 19:10
ben 90 km yi bekliyorum bu sogutucuiçin. bozulmasa da degistirecegim.
aracım 76 binde, 75 binde sanziman yagi ve filtresini degistirttim.
ayni sekilde 140 binde diger araciminkini de degistirttim, ikisi de bmw zf8 ,140 binde degistirilen suan yaklasik 170 kmde. ikisinde de sorun yok. adaptasyon ayri birsey, yag degistirmeden adaptasyonlari sifirlasan yine sorun yasarsin.
antifriz icin de bmw nin dedigi eger saf su kullaniyorsan 5 yilda bir, icme suyu kullaniyorsan 3 yilda bir antifriz degisimi.
castrol un bmw icin ozel olanini kullandim, sonrakinde normal yesil shell kullandim. saf su ile. onlarda da herhangi bir sorun yasamadim.
genlesme kabi sorun olabiliyormus belki denk gelmistir
yaklasik 50 bin km de diff yagi ve kecesini degistirdim. bazi araclarda terleme oluyor hem yagi yenilersin hem de terleme varsa keser
bravo, işte olması gerekenler bunlar... bunların hiç yapılmadığını ve de 150bin kmde sattığını düşün, alıcıya patlar bunlar hep...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.